Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Doi olteni de la Gorj
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Chestia cu gaura in electrodul bujiei o stiam mai demult.Totusi aici inovatia eu cred ca e alta.Este un dispozitiv electronic(multivibrator) adaptat la bobina de inductie.Ca bujia sa dea mai multe scantei/secunda trebuie sa primeasca aceste scantei de undeva(bobina de inductie)
In sua am vazut ca anumiti tuneri folosesc instalatii de genul multi scanteie.(Discovery channel)Sa zicem ca la pornire motorul se invarte cu 300 rpm.La un moment dat la cilindrul 1 sa zicem, bujia primeste o scanteie cu aprinderea clasica.Din cauza multor factori, amestecul se poate sau nu aprinde de la acea scanteie.Imagineaza-ti cum bujia primeste in loc de o scanteie, pana la 300 de scantei! .
La fel se petrece si cu motorul pornit.Cu bujia gaurita se modifica scanteia si se optimizeaza intr-un fel arderea in cilindru.Apropo,a incercat cineva de pe forum cu bujiile gaurite?? Bre, io ziceam de poza cu morisca (turbinuta electrica), nu cu multiscanteia.

Pai eu nu mi-am pus inca.Voi face pozele cand prind dacia sau cand voi pune eu "divaisul" OK, eu ma gandeam cand prinzi Dacia. Da' e bine si daca faci poze dupa ce iti montezi tu pe a ta Si daca dacia aia prinde 150km/h io o cumpar cu 10 mii euro. ACUM! se poate sa pui o poza cu acels dispozitiv care multiplica scanteia ?
cam la cari $ se invarte unul ? as vrea sa imi optimizez si eu aprinderea
Si daca dacia aia prinde 150km/h io o cumpar cu 10 mii euro. ACUM!

Omu e in varsta nu iese din anonimat.DA 'eu am mers cu mondeo dupa el.150KM/H.Vino s-o cumperi cu 10.000 o da sigur .
ACUM cum zici tu.Crezi ca eu am crezut?Dacia e din '82.Cutia de viteze are interior(tren fix+mobil)deOLTCIT RM, eu i-am modificat-o.Motor de 1400.E mai puturoasa pe demaraj,fata de oltcit dar la drum e belea.Are aprindere electronica,+divaisul multiscanteie(el l-a construit si pe al meu) carburator normal de 25,5.Si "ventilatorul"ala electric cu filtru sport.

se poate sa pui o poza cu acels dispozitiv care multiplica scanteia ?
cam la cari $ se invarte unul ? as vrea sa imi optimizez si eu aprinderea

Dispozitivul are un integrat E555,cativa tranzistori si incape intr-un releu de semnalizare.Asta e tot.Extrem de simplu! eu am incercat cu bujii gaurite.
pe fosta masina a sotiei de scarbici (matiz) au mers unele 30.000 de km.
pe oltean am un set de briskuri gaurite si unde se monteaza respectivul montaj?intre modulul de aprindere si bobina?

p.s. @ celor interesati se gasesc moristi pe 4tuning la comercial/turbine&stuff Eu zic ca moristile alea sunt pentru a fi montate in habitaclu, pentru fete. Sa se uite in oglinda de la parasolarul din dreapta si sa isi usuce parul.

Mai rentabil, zic eu e un feon de 2000W, si ca bonus ai pornire la rece buna...de la aerul cald din feon. Deci 2 beneficii intr-unu singur. Nea georgele, fiecare cu parerea lui.Asa gandeam si eu,pana am vazut cum lucreaza morisca.Din vorbe sau din auzite, eu nu-mi formez pareri.Sincer si daca scoate si 0,1 bar e ceva castig,fata de aspiratia normala.Omul e multumit de ce a realizat .Tot ca tine si-au dat cu parerea multi binevoitori"de la Tg jiu,dar omul a facut ce a crezut mai bine.Si nu regreta!! Ca idee, ce putere "mananca" morisca? Sau de cati amperi e motorul? Robertino, in momentul in care ai toate detaliile deschide un topic la "instalatia electrica". Bre matale omiti un lucru. Daca "turbina" aia scoate 0,5 bar cand nu e pornit motorul. Asta inseamna ca atunci cand vei porni motorul, de la o anumita turatie, turbina nu va mai forta aer in admisie ci se va supratura, tocmai pentru ca motorul va trage mai mult aer decat sufla ea, ingreunand atingerea turatiei maxime a motorului. Totusi daca sufla la turatii joase aer poate face ceva, dar oricum, este o jucarie si intra in categoria inutilitati, impreuna cu filtrele "sport" eleroanele si alte elemente "de viteza".

Nu am nimic cu tine sau cu omu' , chiar si eu am vrut sa imi pun asa ceva, dar, este chiar inutila, si daca dacia aia a prins 150 km/h io ma impusc, fiti mai realisti.

Uite am gasit si dispozitivu : aici Pare-se ca depinde de cat aer baga, in raport cu cilindreea motorului. Adica e mai eficient la motoare mici. Hai sa nu-l mai luam pe "nu" in brate (si nici pe "da") pana cand se verifica sau nu ipoteza. Ia uite ce a scris omu cu opelu de pe site-ul dat de Nea Georgel.Vaz ca el e multumit.De ce nu ar fi altii??
"salut mi-am pus pe masina un supercgarger electric mai bine zis un ventilator care baga mai mult aer in admisie .Am tot citit cate una alta despre acest ventilator si parerile sunt impartite, asa ca m-am hotarat sa-mi pun si eu unu . Masina stock are 101 cp dupa ce am pus acest supercharger cu filtru sport pe dyno au iesit 118 cp eu zic ca e bine pt o investite de 110 euro.Postez si niste poze sa fiu mai explicit. O zi buna va doresc. "
Pai ce nu e bine?5 cp daca scoti in plus la ASA investitie mi se pare OK.
Nea GEorgele, hai sa nu o mai lungim.Daca esti interesat daca dacia prinde sau nu 150km/h, vino la Tg jiu ia si pistolu'/tunu' si ai sa te convingi.De ce crezi ca nu prinde Dacia 150??Are totusi cam 64cp la 1400cmc si cu ceva imbunatatirii.....Nu ca s-ar comporta bine la viteza aia dar asta e alta poveste...
Acu despre morisca, SCOATE 0,5litri de aer pe secunda.Credeti ca motorul la turatia maxima, absoarbe mai mult???Calculati.Am expus mai sus cum a fost montat acest dispozitiv.REPET-CU VARIATOR DE TURATIE/SENZOR/ DE POZITIE LA CLAPETA DE ADMISIE!!(morisca isi modifica turatia in functie de turatia motorului iar volumul de aer aspirat a fost reglat prin incercari repetate timp de o saptamana).Va rog sa cititi si nu mai puneti intrebari la care am dat deja raspuns. Un calcul simplu pentru motorul de 1300 cmc:

la 2000 de ture va lua 2000 * 1.3 litri / 2 = 1300 litri/minut, = 1.30 m3/minut
la 3000 de ture va lua 3000 * 1.3 litri / 2 = 1950 litri/minut, = 1,95 m3/minut
la 4000 de ture va lua 4000 * 1.3 litri / 2 = 2600 litri/minut, = 2.60 m3/minut
la 5000 de ture va lua 5000 * 1.3 litri / 2 = 3250 litri/minut, = 3.25 m3/minut

Cantitatile sunt impartite la 2, conform unei discutii anterioare, pentru ca e nevoie de doua ture ca sa se faca o umplere completa a cilindrilor (1/2 tura admisia, 1/2 tura compresia, 1/2 tura detenta, si 1/2 tura evacuarea)

iar 0.5 litri / secunda = 0.5 * 60 = 30 litri de aer pe minut.

Daca ar baga doar 0.5 litri pe secunda crede-ma ca n-ar face fata. Ar fi exact ca un dop in admisie. Dupa calculul tau ai dreptate.sigur "morisca" baga mai mult.Dar pe dacie merge.Practica bate unele teorii.Am facut test acum:cu "morisca", fara "morisca".Este diferenta vizibila, cel putin la felul in care dezvolta cuplul(pe la 2500-3500rpm).12-14 V/3,8A/44083230../0,5dl/s, made in taiwan. asa scrie pe motor.Sau poate insemna altceva, poate e "I" poate "L". Deci sa zicem ca dacia de la 64 cai ar face cam 75 cai dupa montarea turbinei (desi eu ma indoiesc de puterea plasticului ala, si de puterea motorului fie el si de 1400 cc). In primul rand trebuie sa te gandesti ca cutia aia pe roti nu e facuta pentru viteza aia si nu stiu cum, unde si in ce panta era atunci cand a prins fabuloasa viteza. In al doilea rand cutia aia de viteze (4tr) nu ar putea sa dea acea faimoasa viteza. In al treilea rand daciile sunt renumite pentru pierderea de putere in functie de km parcursi, adica motorul "oboseste" in timp si nu mai ajung nici macar la 100km/h. Inseamna ca motorul de pe aceasta dacie este proaspat iesit din rodaj, altfel nu inteleg de unde viteza asta si puterea aia de 64 cai. In al treilea rand viteza nu se masoara cu o alta persoana in alta masina, mergand in paralel, nu de altceva dar s-a inventat gps-u si da rezultate destul de reale. Daca ai mers in paralel cu un mondeo si ala are, ca orice masina o eroare de viteza, care pe ford "ca" si "fiesta" este dupa 100km/h de 15%, testat cu gpsu. Deci dacia matale a prins pe undeva pe la 135km/h, viteza care o prinde un oltcit cu motor de 1.1 bine intretinut, fara probleme.

Imi pare rau ca am scris atat, dar eu unu nu am incredere in plastice. iar o dai cu GPS-ul...
vezi ca ti-am mai zis care e treaba cu el... Frate si eu sunt olcitar vechi cred ca dinaintea matale, eu mi-am luat nou din fabrica oltcit.Nu o sa faca dacia oltcitul la drum,daca asta ti-e frica ca o sa zic.Am avut dacie noua-nouta din 2002,1,6i-70cp din fabrica, nu trecea de 155 km/h(ajungea la 5000 si nu mai avea benzina), dar la o liniuta faceam oltcitul de 1100-muci.Oare la oltcit motorul nu oboseste??
De la 64cp,-puterea data de producator,daca nu ma insel, hai 60cp-obosit, la 1400 tot are mai mult decat oltcitul de 1100(57cp).Si are cv modificata.E mai lunga pe a 4-a, si are alt grup.
In al doilea rand cu mondeo am mers dupa el si nu paralel.Si cu erori si fara erori, dacia arata 150 km/h varf de viteza, nu putea mai mult.Doar nu ti-am zis ca am testat cu "gpsu" ci la bord. Noi amaratii punem plastice ca de astea avem bani.
Iar daca vrei sa crezi bine, daca nu hai sa nu mai continuam inutil comentariile.


Si acu' sa ti-o dau si cu "Gpsu"
Pe o masina cu care am circulat 1 an zi de zi aveam gps si sistem de monitorizare.Semnalul de monitorizare pentru gps este semnal TERESTRU si nu prin satelit cum ar fi normal.In anumite zone semnalul pe gps disparea complet si dadea niste erori catastrofale.Parcurgeam in jur de 80 km indicati la bord(masina era un opel), pe drum de tara sau judetean(drumuri netrecute pe harta=scurtaturi),unde nu era semnal neam, si cand verificam diagrama pe calculator imi arata ca am parcurs 15-30 km.Gps-ul facea aproximatia traseului. Fie de la mine, gps-ul are eroare si el, oricum mai mica decat un vitezometru. Ideea e ca vitezometrul nu arata "real" cam pe la nici o masina mai comuna, si daca ne-am lua dupa real, ar trebui sa apelam la radarele de politie .

Si eu am dacie, si ii stiu puterile, este muci, este o conserva. Stiu cum se comporta la viteze mai mari de 60 km/h, in curbe, la franare... etc. este inutila, este crima pe roti, si am invatat un lucru...sa ii respect pe dacioti...asta pentru ca stiu cat de greu e sa conduci una.

Tocmai dasta am sarit cand am auzit ca a prins atat, cand poti, sa pui niste poze cu dacia si cu multiscanteia ca sa ne luminam toti, cred ca omu a facut o treaba buna. Frate, nu toti proprietarii de dacii au masinile la fel.Nici oamenii nu sunt la fel.Deci nu poti face comparatie.
Unchiul meu este NEBUN:Are o dacie 1310 din 1984 cu 127 km la bord.Da nu am gresit.Masina atat are la bord, nu a fost nici inmatriculata, este NOUA-NOUTA in garaj, suspendata are numerele de plastic.E atat de al dracu ca nu vrea sa mi-o vanda.I-am dat pe ea 70 milioane si nu a vrut.O luam pentru colectie.Daca o vezi cum arata de sub prelata aia groasa,comunista de panza, innebunesti.Vezi o Dacie noua care sigur ar merge mai bine decat multe oltcituri aflate in exploatare.

Poze cu scanteia am pus.Dispozitivul e intr-un releu de semnalizare, nu se vede nimic,nici nu-l desfac la interior ca mi-e frica sa nu se strice.
O sa pun si schema in curand. Cu o mare durere in suflet am fost nevoit sa vand un oltcit. Cel gri perla.
A venit o masina noua in locul lui si era pacat sa rugineasca stand degeaba in garaj.Ii doresc noului proprietar sa-i dea Dumnezeu sanatate si sa aiba grija de oltcit. probabil tot la vine sa-i mesteresti Asa as vrea.Dar e cam departe........Vom vedea.Reparatiile sunt GRATIS l-ai vandut in tg-jiu sau mai departe? Departe.Nu-l ma vezi........ Celalalt Oltcit ce mai face? Este ok,stare perfecta de functionare,vopseaua tot orighinala....Va intra in toamna la conservare.El ramane definitiv la mine. Acum in week-end,am inceput sa asamblez cate ceva pentru primul si ultimul rk de care va avea parte oltcitul meu.O sa scchimb totul pe el,incepand de la motor,cutie de axel 1222,transmisie(planetare noi),discuri de frana noi,fata+spate,revizie punte spate,montat amortizoare noi, si culminand cu ceva lucrari pe la caroserie:schimbatul usilor cu unele noi pe care le-am comandat deja,o aripa pe dreapta fata noua din "stoc"din cauza unui punct de rugina,chedere noi frantuzesti ,perii geamuri interior si exterior(pt care ii multumesc lui deceneu32)si o vopsea alba cu lac deasupra.Dupa acest rk destul de costisitor,o sa-l ceruiesc bine si o sa stea undeva intr-un garaj , pt ca are dreptul la odihna dupa cati km a tras.
Stau in dubii in ceea ce priveste jantele.Am un set de butuci fata spate in 4 prezoane facute(cu mare efort financiar/fizic) in fabrica ,fara flanse suduri,gauri,etc.la RODAE SA acum o groaza de ani. Daca nu le voi monta (motivul -as vrea sa pastrez aripile spate nemodificate) o sa le scot la vanzare.
De moment am asamblat intr-un bloc nou ,un ambielaj nou frantuzesc,cuzineti glyco,am pus deoparte o placa de presiune mai "tare".Am gasit si chiuloase de 1300 cu supape de admisie modificate ,dar cred ca o sa montez ceva stock.In week-end-ul urmator o sa scot setul Ederlan de la naftalina,segmenti frantuzesti nova(au 20 ani ),o sa pregatesc axele cu scame.O sa pun si poze acum si pe parcursul lucrarii care va inainta destul de greu din pricina putinului timp liber.
http://img9.imageshack.us/img9/2853/pict0141k.jpg
http://img17.imageshack.us/i/pict0143bgm.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/pict0144zft.jpg/ Spor la treaba! Astept cu nerabdare sa vad rezultatul final. Un sfat de la unu mai mic, incearca sa pastrezi cat mai original si motorul...cel putin din punctul meu de vedere e mai interesant un oltcit orignal 100% fara modificari. Da ,asa m-am gandit ca ar fi mai bine.Acum este 100% original si imi place. spor la treaba mestere! Multumesc,sa stii ca am nevoie si de spor si de timp! A inceput Rk-ul.Dupa cat a tras masina, se afla intr-o stare aproape perfecta.Deh ceara bagata din belsug in cavitati cand am luat masina se pare ca si-a facut treaba.
Am lucrat mai greu sub aripile de fata(date jos) la capacele alea patrate de la traseele scutgerilor.Le-am dat jos cu dalta, am frecat,decapat,ceara si am facut alte capace (cele vechi erau ruginite)Le-am lipit cu mastic poliuretanic de inalta rezistenta.
Am pus cate un mic petec cositorit cu lampa si pe dr si pe stg, sub furtunele de scurgere a apei din cutia stergatorului.Rugina s-a facut prezenta si acolo.
Pragul stanga cu doua gauri de 3/3 cm.Aceeasi tehnologie.am taiat rugina si am pus cate un petec cositorit peste gauri.Am decapat cu feruginol (a dreacu substanta) toate petele de rugina,si am aplicat mastic pensulabil si poliuretanic.Cel de dreapta perfect,le-am frecat cu peria rotativa pana la tabla ,am decapat,amorsa si am terosonat cu pistolul 2 straturi,primul gros cum a fost in cutie ,al doilea diluat pentru a astupa eventualii pori si uniformizare.
Trecem la semiaripile fata :Acolo fara rugina.Am polizat antifonul original,am decapat ,amorsa si teroson.Capota fata a prins ceva pete sub rahatul de ornament de pe buza.Rezolvare rapida + decapare.
Aripile fata noi(uzina +cataforeza) pregatite la incheieturi cu un cordon de mastic poliuretanic,amorsa si doua straturi de teroson la pistol.Montate cu mastic permanent plastic autoprim.Usile fata stg +dr noi,le-am dat un strat de fond sprint si le-am montat.Au venit la fix.Hayonul nou a primit acelasi respect : cordon de mastic poliuretanic la incheieturi si fond sprint.Sub el totul ok nu a avut nevoie de nici un petec,nici la traversa de spate sau talpile lonjeroanelor.
Aripile de spate perfecte,rugina la stalpi lipsa,la chedere lipsa,cu toate ca au trecut 15 ani de la nasterea sa.A primit in dar 2 kg de ceara bagata prin toate ungherele si gaurelele din nou.
Este pregatita de matuire si poate daca se incalzeste un pic ii dau o vopsea alba ca varul.Dupa aia ne ocupam de putina mecanica asa pe indelete,in timpul liber,la caldurica in garaj ca pana la primavara e timp berechet.Vreau sa « iasa » un oltcit 100% orighinal,am strans toate piesele noi-noute inclusiv toate chederele.Este ultimul RK.Daca ma tine inca 10 ani super bine ! sper ca pui si o poza cu turbina aia electrica de pe dacia tovarasului tau asa cum ne-ai promis....prinde-l salta-i capota si taregei un ''flagrant'' cu blițul.. Dar turbou asta electric http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro/Anunturi-Auto/Piese-Auto/Magnum-Turbocharger-Electric-Universal-287283.html oare e ceva de capu lui ? sau bat aia din gura numa sa vanda si ei ceva ceva s-a mai discutat,e o balarie! Balariile alea ne mai tin de urit citeaodata...pt Iulika am pregatit eu o alta balarie d-aia de care are el pe masina dar pe un alt topic iulica fara capa
hai cu poze ca de cand te lauzi... Ce se mai aude cu masina? Apai daca este forum exclusiv oltcit,celelate capcane nu au ce cauta aici,topicul mi-a fost sters,suntem fani-obsedati, inraiti .....poze mai recente cu deseul meu de oltcit.Poze multe nu am pus ,capcana nu e gata 100%.
http://img810.imageshack.us/g/pict0368c.jpg/
http://img46.imageshack.us/g/pict0370i.jpg/
Fara prea multe comentarii inutile si interpretabile specifice.
Masina este aproape gata,mai trebuie sablate jantele si vopsite.
Am gasit o firma de profil si urmeaza operatiunea.
In rest...
Motor nou,(toate internele noi-axe 1222,tablele motorului vopsite electrostatic ),kit ambreiaj nou, cv fr 5 tr(aproape noua+ ulei 75w140),volanta de gsa,planetare noi,caseta noua,brate inf noi,rulmenti fata noi,discuri frana fata+spate noi,etrieri cu pistonase noi,fluide noi, bielete+pivoti fr,usi noi,linie evacuare inox(mai putin finala)etc,etc...practic am facut restaurare totala,nu am pus nici un petec sudat pe caroserie ,am bagat piese de peste 60-70 mil lei vechi(fara munca )vopsita de mine(alb perlat) totala la cabina cu capcana dezechipata.Nu se vad bineateles urma de vopsire.
Mai sunt mici detalii (protectii pedale,cd player,,etc)dar pot astepta pana la primavara.Inclusiv inlocuirea puntii spate cu una frantuzeasca cu bucsi din alt material.
Interiorul pastrat dupa 16 ani la starea din poze,faruri fr,triple seima,bord superior fara defecte,garnituri la clapetele de aer puse noi,chedere+ perii geam+garnituri usi noi,ceara la greu si nelipsitul gpl.
Capcana a facut 800 km, si trebuie sa-i schimb uleiul.Are un 10w40 MoS2.
In rest fara probleme,caldura mare in interior acum pe ger,merge si alearga ca un oltcit normal
Un prieten care a avut oltcit mi-a oferit o suma catastrofal de mare pentru capcana,dar asta nu o vand.
Plus ca o masina de rezerva este binevenita.Niciodata nu stii ce se poate intampla si ramai sa inchiriezi vreo rabla
Mai merge sotia cu ea cand vremea este nefavorabila si eu sunt plecat. Ai tot respectul meu... FELICITARI! Multumesc.
A dracu' boala mai am/am avut cu oltciturile.
Am bagat la bani in ele de-mi mai cumparam o capcana noua.Dar asta e viata.Mai sunt doar ....maxim 5 oltcituri la Tg jiu intr-o stare,perfecta pastrate la starea originala,Rematul a facut ravagii . oglinzile de oltcit....cam pe unde le-ai ratacit?


(am lateralele de la scaunele spate, NOI, cu folie pe ele, de aceeasi culoare ca si scaunele tale. Si scaunele spate de fapt, sunt impecabile, de pe un oltcit cu vreo 10.000km. Poate te intereseaza, ca eu nu am ce sa fac cu ele) Da-le dracului de oglinzi.La viteza mare se dereglau singure.
Foarte proaste.Apoi n-am mai gasit noi la magazine.Doar reglabile de afara.Sa iau de dacie si sa le transform....mai bine alea de bmw. pacat...
la un asemenea oltcit, sunt un 'must have'


(alea de dacia nova parca, sunt identice cu alea de oltcit, de fapt cred ca sunt aceleasi)
robertino a scris:Apai daca este forum exclusiv oltcit,celelate capcane nu au ce cauta aici,topicul mi-a fost sters,suntem fani-obsedati, inraiti .....

Nu cred ca s-a sters nimic. Precis sunt in curs de mutate intr-o alta sectiune, pentru alte marci. Felicitari pentru Oltcit. Este foarte frumos. Bravo! Dupa cum spune si valib... atentie la detalii. Oglinzi, maciulie schimbator, bricheta. La nivelul la care a ajuns Oltcitul tau, conteaza mult Bafa si spor in continuare! Maciulie schimbator nu am gasit noua,doar veche si uzata.
Bricheta originala .....doar capul este aluminiu
Oglinzile vor ramane asa pentru moment.Cel putin sunt incalzite,iar motivul pastrarii l-am explicat mai sus.Lipsa piese noi.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community