Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Olticul meu DB/VN
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Olticul meu DB/VN,an 1992,cutie 4 trepte,1129 cm3,cu carburator de dacie 1300(nu ma injurati ca imi merge belea cu el ),are vreo 136.000 de km la bord,merge bine dar cu troncanitul pe la roata dreapta fata am probleme.Am facut multe drumuri Moreni-Focsani cu el,plus ca am fost la mare tot cu el,la Padina si la Bran.Si cateva poze:
http://img511.imageshack.us/img511/7459/07102008001ea3.jpg
http://img238.imageshack.us/img238/1340/07102008002hm8.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/4713/07102008003rw1.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/8876/07102008005se4.jpg
http://img238.imageshack.us/img238/6649/07102008007yq7.jpg draguta masina aha. te-am vazut azi pe la 12
eu ma duceam si tu veneai dinspre kaufland cam prin dreptul la vulcanizare poi o sa ma vezi des prin Focsani Toni,ca il folosesc intens cand e timp naspa,in rest merg cu atv prin oras cea mai tare solutie pt traficul infernal Oare se schimba greu discurile de frana si placutele?Eu am pe fata discurile pe cutie....is cam tocite si imi pare ca au mici canale formate pe ele.Am discurile de rezrva,noi,dar nu stiu cum se schimba....trebuie data jos cutia? Scoti etierii,planetarele si schimbi!Sincer nu am schimbat niciodata asa ,eu am dat motorul si cutia jos si cu ocazia asta le-am schimbat! Nu, nu se da jos cutia. Se desfac suruburile de la etrieri, se scot etrierii de pe disc, se desfac cele 6 piulite care tin planetara fixata de flansa de la iesirea din cutie (si care prind intre ele ca un sandvis discul), se scoate planetara de pe prezoane si se scoate discul. E putina chinuiala, dar merge. La final, se aeriseste instalatia de franare. E de preferat, daca schimbi discurile, sa pui si placute de frana noi. Si sa cureti discurile de eventualele (si inevitabile) pete de ulei, vaselina, etc, ce vor aparea pe discuri dupa montare. Aha...am inteles...dar cand scot planetarele din cutie,nu tre sa dau si rotile jos ca sa iasa...sau ies asa fara?De pus pun oricum totul nou ca am placute.Ms de informatie...mai pe seara am sa ma bag la reparat......a si inca o chestie...cu aerisitul...are importanta cu ce etrier incep? Da!Incepi cu fata! Nu trebuie sa dai rotile jos, ca planetarele nu trebuie sa le dai jos de tot, ci numai sa le scoti de pe flansa de la cutie si le dai nitel deoparte. Daca nu e suficient, poti vira maxim roata pe partea pe care vrei sa scoti discul, ca sa castigi cativa milimetri de la planetara.

Sistemul de franare e cu dublu circuit, asa ca nu conteaza cu ce punte incepi. Pe fata e un singur aerisitor, deci aici nu ai ce alege. Pe spate incepi cu roata din dreapta, apoi cea din stanga.

Inca o chestie. La etriere, daca le desfaci (pe fata e obligatoriu daca schimbi discurile), intre semietriere exista niste garnituri de cauciuc, cilindrice, cu sectiune dreptunghiulara, care intra in canalul ce face legatura intre semietriere. De obicei alea se schimba cand se desface etrierul in bucati.

Lichidul de frana cu care completezi sa fie neaparat DOT 4, e de preferat sa fie aceeasi marca cu cel aflat in instalatie. Teoretic nu are importanta, dar am mai patit faze cand lichide de acelasi tip, dar de marci diferite, sa duca la intarirea garniturilor. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=10835
bibi a scris:Da!Incepi cu fata!

nu bibi...se incepe aerisirea franei cu etrierul(sau tamburul ) cel mai indepartat ca si lungime a conductei de frana
cum a spus cristi,pompa de oltcit fiind dublu circuit poti incepe aerisirea fie de la etrierul fata,fie de la cel din spate,dar neaparat ala din spate sa fie de pe partea dreapta
restul de sfaturi pe topicul din linkul dat de vali un sfat ... la demontarea etrierilor ... de preferat ar fi ca dupa ce scoti placutele sa prinzi cele 2 parti ale fiecarui etrier cu un surub mai lung intre ele .... pe gaurile alea unde vine axul cu splint ce prinde si placutele ... si deabea pe urma sa te apuci sa desfaci etrierii de pe cutie ...altfel ar trebui sa schimbi si garniturile etrierului ... nu de alceva dar ulterior poti avea surprize .. si sa ai pierderi de lichid pe acolo ...


despre aerisire ... pe fata nu ai decat un aerisitor pe etrierul din partea dreapta a masinii... si de preferabil faci aerisirea in ordine: roata dreapta spate, roata stanga spate si fata
iulicuta2000 a scris:
bibi a scris:Da!Incepi cu fata!

nu bibi...se incepe aerisirea franei cu etrierul(sau tamburul ) cel mai indepartat ca si lungime a conductei de frana
cum a spus cristi,pompa de oltcit fiind dublu circuit poti incepe aerisirea fie de la etrierul fata,fie de la cel din spate,dar neaparat ala din spate sa fie de pe partea dreapta
restul de sfaturi pe topicul din linkul dat de vali




Pe cine sa cred ???Pe Canta sau pe Iulicuta Pe Canta! Si eu fac la fel la aerisit si nu am probleme! merge frana betoon! Sincer, prin cartea lui Canta se mai gasesc si unele ciudatenii. Daca imi explica cineva de ce la un circuit de franare cu dublu circuit conteaza cu care circuit incepi, poate pricep si eu (o explcatie ar fi ca pe fata sunt conducte scurte, accesibilitate foarte buna, aerisirea se face rapid, si, sub euforia momentului reusitei, te entuziasmezi suficient cat sa treci si la franele spate, unde dai de tot felul de probleme, incepand cu aerisitoare gripate si terminand cu aerisitoare stemuite la strangere ). Dar ma rog, fiecare face cum crede.
Scuze de off topic.
cristi_s a scris:Sincer, prin cartea lui Canta se mai gasesc si unele ciudatenii. Daca imi explica cineva de ce la un circuit de franare cu dublu circuit conteaza cu care circuit incepi, poate pricep si eu


Adevarat... eu am testat cam toate metodele si culmea, au si functionat am aruncat azi un ochi.
placutele bune , discurile la fel.
in schimb pierde ulei pe la semering delcou , care ulei ajunge pe planetara si de acolo pe discul de frana.
din cauza asta nu franeaza bine
cristi_s a scris:Sincer, prin cartea lui Canta se mai gasesc si unele ciudatenii. Daca imi explica cineva de ce la un circuit de franare cu dublu circuit conteaza cu care circuit incepi, poate pricep si eu ...

Poate e o gresala de interpretare la tipar sau s-or fi sarit ceva rinduri din manuscris.
Eu am o logica in ceea ce consta FRINA:

1. Umplerea instalatiei se face incepind de la pompa spre cea mai departata roata:
a) se desfileteaza conductele de frina de la pompa;
b) se toarna lichid de frina in rezervor si se lasa pina in momentul cund acesta incepe sa prelinga prin cele doua orificii;
c) se cupleaza tevile de frina la pompa => pompa amorsata.
d) se desfac aerisitoarele fata si cel de la etrierul DREAPTA spate si se astepata curgerea lichidului prin ele. Daca nu este timp de asteptare, se va lucra intii doar pe fatza - se vor face pedale ca la aerisire cu stringere de aerisitor dupa fiecare pedala facuta pina cind apare lichidul de frina.
Dupa ce se termina cu fata, se trece in acelasi mod la "aerisirea" (umplerea) instalatiei spate in ordine: stinga spate si apoi dreapta spate.

2. Aerisirea - se face incepind de la roata cea mai departata de pompa (dreapta spate si apoi stinga spate). Pe fatza, fiind conducta comuna intre etriere si un singur aerisitor, aerisirea se va face prima data pe aceasta ramura pt ca eventualele bule de aer sa nu treaca in instalatia spate prin absorbtia pompei. Am depistat zilele astea o problema grava la directie.La capatul ala de bara pe partea dreapta...cred ca bieleta de directie se numeste....aproape ca iesise din filetul care e in tija ce iese din caseta de directie.....saraca troncanea de mult pe partea dreapta...eu credeam ca e ceva bucsaraie,pivoti..insa astea is impecabile.Asadar am strans chestia aia la loc,am pus siguranta la loc insa acum roata dreapta e putin deschisa la dreapta(spre exterior).Eu nu am umblat la capatul de bara.Acum problema este cate ture sa desfac sau sa strang la capatul de bara sa dea roata dreapta(sa fie unghiul de fuga ca inainte).Eu am o idee,sa masor cu sublerul pe partea stanga si sa descaf si pe dreapta la fel.Daca stie cineva cum se face corect apreciez orice informatie!!! se poate incerca cum ai spus tu...
sau se ia prin incercari repetate de a gasi unghiul cat mai potrivit al rotii

sau...mergi sa iti faci unghiurile....(50lei) Acum am dat de alta problema,s-a rupt siguranta aia de la bieleta(aia antidesfacere),am gasit una de la bieleta de dacie,e la fel,o sa o pun pe aia.Dar a mai aparut o alta problema....am joc inainte-inapoi la roata,e din capul de planetara,are joc dar mai mic si lateral cand trag de roata.Gasesc oare cap de planetara,sau i indicat sa schimb toata planetara??? Se gaseste si numai capul. Sigur e de acolo? Uita-te si la bratul inferior daca nu se misca si ala. Sau bucsele superioare. Ca poate planetara se misca din tripoda de la cutie, nu din cap. Jocul inainte - inapoi este normal! Din ce am sapat prin tot forumul la instalatia electrica se pare ca o sa ma lase in curand bobina de inductie.Am facut un drum Moreni-Ploiesti-Focsani pe o ploaie mare.Masinica nu a comentat,chiar a mers bine.La vreo 2 zile cand am pornit-o mi se parea ca merge in suturi,apoi dadea rateuri mici in carburator si pe esapament si dadea la rateuri un nor gros de fum negru,apoi se linistea mergea lin.Ieri am pornit-o din nou si parca merge mai bine,mai da cate un rateu micut.Sa fie bobina de inductie pe duca sau de la apa,umezeala din cauza ploii aleia mari pe care am mers? Apa in capacul de la delco sau avans prea mic. M-a suparat cateva zile ca nu statea relantiul,am curatat carburatorul,jigloare tot,filtru benzina,si tot nu mergea.Si cand am desfacut si filtrul de aer ce sa vad,mare surpriza,era plin de ulei,de fapt o combinatie ciudata de ulei cu apa si praf galbuie asa.Repartitorul de ulei de vine la filtru de aer(sau cum ii zice,nu stiu denumirea exacta ) era aproape infundat,cleios,vai de el saracu.Dupa aceste operatiuni imi merge si mie ca lumea.Am o intrebare,am citit pe aici ca daca e condens in repartitorul asta si ingeata aleluia,nu mai merge gram,dar cum era el acum infundat aproape de tot e cam aceeasi chestie,asa rau afecteaza la mersul motorului? Am incercat sa montez la loc carburatorul original pe masina,insa am bagat cativa dumnezei si raniti si tot tacamul ca nu mergea deloc.Pornea dar relanti nu vroia gram.Asa ca tot cu carbul de dacie am ramas,macar asta nu face probleme,porneste la sfert,tine relantiul,dar am ramas tot ca pana acum,fara demaraj nu am avut timp saptamana asta.
poate o facem saptamana viitoare vezi ca daca ai montat antretoaza (izolator termic) gresit...n-o sa aibe ralanti in veci...
trebuie montata cu coltul drept (unghi de 90grade) in partea stanga jos (cum stai in fata masinii si te uiti la motor) Azi am avut munca grea cu olticul.Mi-a ramas etrierul dreapta fata blocat si l-am dat jos,eu am vrut sa schimb si discurile de frana dar nu au vrut sa iasa din cauza tevii de la galerie,nu stiu exact ce e.Pana la urma am lasat discurile vechi insa am pus 2 placute noi si 2 cam 50% uzate.Am aerisit si acuma tine ca lumea fata dar am constatat ca spatele nu tine mai deloc,nici pe pietris nu ingheata roata.Maine sa ma ocup si de spate sa vad care e buba,sper sa nu mai patesc ca azi,ca sunt frant la cat am tras la chei azi . Din cate stiu eu pe spate nu o sa ramana rotile blocate niciodata cand apesi pe frana(indiferent cat de tare apesi) , din cauza repartitorului!Daca este masina incarcata (pe spate) atunci o sa se blocheze cat de cat! Succes in continuare cu Oltcitu'! si spor la mesterit.
bibi a scris:Din cate stiu eu pe spate nu o sa ramana rotile blocate niciodata cand apesi pe frana(indiferent cat de tare apesi) , din cauza repartitorului!Daca este masina incarcata (pe spate) atunci o sa se blocheze cat de cat!


Esti sigur de afirmatia ta??? Repartitor,bun am inteles,dar la o franare violenta cand iti iese ceva in fata,atunci nu tre sa inghete tot?Eu asa sunt de parere cu toate ca nu am desfacut nicodata acolo si nu stiu care e baiul.
bibi a scris:Din cate stiu eu pe spate nu o sa ramana rotile blocate niciodata cand apesi pe frana(indiferent cat de tare apesi) , din cauza repartitorului!Daca este masina incarcata (pe spate) atunci o sa se blocheze cat de cat!


Datorita repartitorului, rotile pe spate se blocheaza in functie de greutate care este pe masina: Asta nu inseamna ca spatele nu se blocheaza. Repartitorul controleaza doar forta de apasare si in mod normal daca el lucreaza corect fata se blocheaza inaintea spatelui. si asa se intampla ... definde ff mult de reglajul corect al repartitorului din arcul lui...
de exemplu la mine se blocheaza(blocau) si rotile din spate la o frana violenta ....

Practic masina cand franeaza tre sa se lase de bot ...Franeaza mai intai fata si apoi spatele... Aeriseste intai franele pe spate. Daca problema persista, vezi daca ai cursa normala la pedala (de obicei cursa pedalei de frana e foarte mica daca functioneaza toate cum trebuie). Apoi treci la repartitor. dai jos capacul si verifici daca la apasarea pedalei se misca tija lui (poz.11 in poza de mai jos). Daca nu, e posibil ca repartitorul sa fie blocat pe pozitia inchis (adica in pozitia ridicata a masinii). Daca se misca tija aia, e posibil ca reglajul sa nu fie bun. Reglajul repartitorului se face stramband suportul 10 in zona in care intra arcul 12, in sensul intaririi arcului mic si a apropierii tijei 11 de corpul repartitorului.



Daca nu se misca tija, trebuie sa demontezi repartitorul de pe masina si sa incerci sa il deblochezi. De obicei se blocheaza tija 2 in corp. Dai jos mansonul de cauciuc 8 si pistonasul 9 si apesi pe tija aia, poz. 2. Trebuie sa se miste si sa revina in pozitia initiala. Daca nu se apasa, trebuie deblocata. Daca nu se poate debloca, schimba-l.
Se poate verifica dupa ce l-ai dat jos, sufland pe intrare si apasand pe tija 2, daca se schimba sunetul sau se simte rezistenta, repartitorul functioneaza. Daca nu trece nimic prin el, sau trece la fel tot timpul, e blocat.
A, si rotile spate trebuie sa se blocheze, indiferent daca masina e incarcata sau nu, indiferent de aderenta, dar se blocheaza cu forte diferite incarcat/descarcat. Asta e rolul repartitorului.
Inca o chestie. Din graba, eu am mai patit o chestie. Am umblat la pompa de frana si am schimbat garniturile, dar am montat invers supapa de descarcare pentru puntea spate, asa ca aveam presiune pana se descarca prin supapa, de am crezut ca e repartitorul stricat. Daca nu ai umblat la pompa, e ok, nu cred sa fie de acolo. La pompa nu am umblat,sigur e din repartitorul de care zici tu Cristi,ca dupa capul meu pe nisip si doar cu mine in masina ar trebui sa inghete si rotile spate.O sa desfac sa vad care e treaba cu domnul repartitor
Ms Cristi de sfaturi Mai Erick, dar Toni ce păzește? Mah Iulius,e si el cu treaba,nu stiu,am si cutia de la el la mine,nu reusesc sa scot pinioanele sa sa schimb sincroanele,e la un mecanic care are presa,discurile de frana nu am reusit sa le dau jos,am schimbat numa placutele fata,am aerisit si acu tin franele fata bn,cat or mai tine discurile ,ma enerveaza ca nu tine si spatele,dar sa umblu zilele astea la repartitorul ala(sau cum se numeste)de pe spate,tre sa ma bag sub masina sa vad ce fac. julius , am fost si sunt cu treaba pana peste cap.
cel putin pana maine.
stii tu de ce Terminat in sfarsit upgrade-ul la olticul meu.Desfacut motorul de pe masina,apoi dat jos cutia in 4 trepte si pus pe cea de la Tonim in 5 trepte,apoi am avut cateva peripetii cu schimbarea semeringului de la palierul cu delcoul.Acum masina e in probe,adica ori se rupe in doua ori merge.Si asta din cauza ca eu am desfacut cutia de viteze si am schimbat sincroanele 1 si 2,iar acum nu stiu ce am facut eu la momentul ala de merge cam strans cutia,adica in a 3 si a 4 se aude un harait,ca si cum ar freca ceva.Eu am strans cam tare piulitele alea doua din capacul de la treapta 5,acum nu stiu daca aia e problema dar cert e ca merge cam gripat in treptele cu pricina.Sper sa isi mai dea drumul putin si sper sa nu se gripeze cumva sa imi pocneasca cutia si sa iasa naibi prin capota. M-am hotarat sa scap de trocaneala puternica de pe partea dreapta fata.M-am uitat pe acolo si am observat ca aproape toate bucsile sunt cam praf inclusiv cele de la amortizor.
http://img36.imageshack.us/i/dsc00044oph.jpg/
http://img194.imageshack.us/i/dsc00043xei.jpg/
http://img199.imageshack.us/i/dsc00042znk.jpg/
http://img195.imageshack.us/i/dsc00041gfw.jpg/
Plus ca am joc in rulmentul rotii.Rulmentul din poza mea este oare cel care imi trebuie mie acolo pe fata dreapta?Cam care ar fi procedura cu schimbatul bucsilor?Din ce am sapat pe forum am impresia ca trebuie desfacut tot pe acolo,scoasa fuzeta,luata distanta la sol pentru a nu deregla inaltimea din bara de torsiune,scos pivoti.Mai gasesc eu busile alea noi,sau macar a mai pus cineva de la altceva dar cu aceleasi cote(de la dacie de exemplu)? gasesti totul nou... dar nu stiu de ce calitate sunt... Stie cineva daca ala din pozele de mai sus e rulment pentru roata fata ? Rulmentii rotilor fata si spate sunt identici ca aspect. Difera putin cotele (si codul de pe ei). Ala din poza e intr-adevar rulment de roata, dar nu se vede codul de pe el, deci nu stiu daca e de fata sau spate. Caracteristicile rulmentilor de roata: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=14699#14699 Ms de informatie cristi,am pus sublerul pe el,e de fata.Insa bucsile de pe fata dreapta,de la brate,amortizor,le gasesc eu oare noi? Dap. Atat bucse superioare, cat si inferioare. Si rulmenti cu ace de la bara de torsiune se mai gasesc.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community