Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vreau sa-i pun la Oltean set de 1600 cmc
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
si ce chiuloasa ii pui? - merge....asa am eu acum
- pe chiulase 1.3 (eu am alezat putin blocul motor + chiulasa, ca sa incapa cilindrii de 1600)
- de care set de 1600 ai? (parca sunt mai multe variante, in functie de cursa pistonului).... eu am cu pistoane de 88mm, pistoane forjate Mahle.
- eu am facut pentru turbo, asa ca e foarte bine ca sunt cu cap plat (motor decomprimat foarte mult)
- ca sa il aduci la o compresie decenta, si ca sa fie totul identic cu motorul de oltcit (daca lasi cilindrii lui de 1600), trebuie luat din inaltimea cilindrilor destul de mult.

Ar mai fi o varianta...sa faci sa incapa in cilindrii de 1300. Nu stiu exact daca incape, si cum incape, ca nu am probat decat ochiometric.
Cilindrii o sa fie destul de subtiri (nu ca astia de 1600 nu ar fi), dar nu stiu cum s-ar comporta pentru ca nu au fost proiectati pentru asa ceva. Ce diametru au pistoanele? Avand in vedere ca nu se umbla la cursa pistoanelor, care e de 65,6mm, rezulta ca ar trebui sa ai diametrul pistoanelor de 88,1mm. Fac pariu ca asemenea pistoane nu iti intra in cilindrul de 1.3, ca nu mai ramane perete.
L.E: na ca a postat ceva valib inainte. Vali, esti sigur ca intra cilindrul ala in semicarter? Ca prezoanele care tin chiulasa sunt infiorator de aproape.
robertino a scris:Cilindrii de 1600 vor intra sigur in bloc cu mici ajustari.


Eu nu mi-as paria economiile pe asta. Distanta intre prezoane e de 95mm, asa ca...
Uite aici un link interesant: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=39612

S-ar putea sa ajungi in situatia asta: http://img362.imageshack.us/img362/2292/78dk.jpg sau mai rau. Si problema nu e la chiulase, ci la semicartere, nu mai exista "carne" suficienta pentru filetul prezoanelor. http://vwforum.vwforum.ro/index.php?act=attach&type=post&id=101794 (asa e acum) Dar cine stie, poate merge. multumesc frumos pentru interesul cu care imi urmariti epopeea.
pui de drac a scris:multumesc frumos pentru interesul cu care imi urmariti epopeea.


Te urmărim demult... eu cel puțin, pentru că îmi place ideea keep in mind: e usor de zis,greu de facut...mai precis imposibil unele treburi...e distractiv insa sa visezi.. deci pistoane 88 mm, cilindrul trebuie sa mai aibe 3 mm la intrarea in bloc(la trs atat are)x 2 = 6 mm ,88+6=94 intre prezoanele din bloc avem 95-96 mm deci ...... in ce mai strangi chiulasele?

cat despre ce spui tu de turbo..................eu am deja 2000km si merge la fel ca in prima zi lascone ai uitat sa spui ca aia 2000 de km sunt facuti aproape toti in forja si fara rodaj asta ca mecanic io n-as fi spus-o TARE DE TOT !
bogdanlascu a scris:deci pistoane 88 mm, cilindrul trebuie sa mai aibe 3 mm la intrarea in bloc(la trs tat are)




asta de 1600 vw transporter nu are grosimea cilindrilor de oltcit nici daca ii dai ciocane in cap. E mult mai subtire



s-a marit locul cilindrilor in blocul motor undeva cu 1,5-2mm per total in circumferinta. (momentan nu am acces la datele exacte de pe laptop, ca puneam de mult poze/explicatii/masuratori)

deci intra...deci se poate...deci exista dar le poate expune aici, sa intelegem si noi
robertino a scris:Stiam ca se poate ca am vazut acu' vreo 5 ani la un prieten din craiova.
Dar am zis sa vad ce zic gurile....aurite!
Valib sa-mi trimiti si mie pozele, ca de pistoane am vorbit sa le torn!


Daaa, asta este atitudinea ideala pentru a face viata mai frumoasa.

valib a scris:Valib sa-mi trimiti si mie pozele, ca de pistoane am vorbit sa le torn!


Sau, asa cum spunea cineva pe alt topic, ar putea sa tina pentru el, ca doar e munca lui si ce ar avea de castigat daca ar pune pe tava? Oricum, e treaba lui valib ce face cu munca lui.

Merge? Nu merge? Poate ca merge din punct de vedere constructiv, de fapt sigur merge, daca i-a reusit lui valib, dar as fi fost curios sa vad si cat tine, avand in vedere ca unele detalii pe care mi le-a dat m-au facut cam sceptic la capitoulul durabilitate. Oricum, parerea mea e ca mai degraba ar merge set de 1.5 decat de 1.6.

Bogdane, cu aia 3 mm te referi la grosimea pretelui, nu? Dupa cum zicea valib, nici sa il bati nu are cum sa ajunga asa mult la setul de 1.6. In concluzie, pereti subtiri la cilindri in zona de asezare in semicarter, pod micsorat intre alezajele de centrare a cilindrilor in semicartere... Numai avantaje. Decat asa, mai bine un turbo pe un 1.3 clasic. Ca daca se pun pistoanele de VW de 1.6, scade infiorator raportul de comprimare, iar turbo devine imperios necesar. fiabilitatea scade si cu turbo...
scade cu orice imbunatatire a performantei.
Daca ma tine 30.000km, treaba a meritat din plin.

o sa pun totul pe net, cu poze, masuratori, si alte detalii...doar sa imi recuperez laptopul.


Oricum, un set motor de 1.6 de vw transporter ce am gasit eu....e cam foarte rar.

Se poate lua si din inaltimea cilindrilor ceva ceva....ca sa aduci motorul cat mai aproape de vechiul raport de comprimare.
Buba cu setul de 1.6 vw transporter e ca pistoanele au cap plat. Daca s-ar gasi ceva de 88mm cu cap cocosat...ar fi cel mai beton! Eu nu mi-am batut capul cu pistoane cocosate, ca am pus turbo. eu spun ce-mi arata sublerul ,bocul are 86 ,pina in prezoane mai are 5 mm ,ca sa intre doar pistonul de 88 mm in bloc trebuie sa alezezi 1 mm pe raza ,bun mai raman pana la gaurain care este infiletat prezonul 4 mm ,este ok,dar mai are si cilindrul minim 2 ,au ramas pana la prezon 2 mm ,cu ce jocuri mai trebuie sa aibe si cilindrii pe gaura mai pierdem 0,5 mm ,raman 1,5 mm pana la prezoane ,oare mai poti strange chiulasa ?

daR DACA VALI A FACUT ASA CEVA si a mai pus si turbo astept pozele cu interes+ nu cred sa fie gaurile din cilindrii de vw identice cu cele de la oltcit.... vali a facut si functioneaza...
poze/detalii cand recuperez laptopul. da laptopul asta al tau unde s-a ascuns? l-am scapat pe jos...si e la service, la garantie....de ceva vreme:(
Daca ai pile...si ma poti ajuta, m-as bucura enorm.

In principiu as vrea sa se rezolve in garantie, sa nu raman fara garantie. sper sa nu iti formateze aia hardu...
iulicuta2000 a scris:sper sa nu iti formateze aia hardu...


Apoi face Vali harakiri oricum trebuie crapat motorul in doua, pentru inlocuirea blocului motor (episodul gaura neagra)...
dar nu stiu cand...ca sunt cu scoala, nu am timp, etc...
bogdanlascu a scris:eu spun ce-mi arata sublerul ,bocul are 86 ,pina in prezoane mai are 5 mm ,ca sa intre doar pistonul de 88 mm in bloc trebuie sa alezezi 1 mm pe raza ,bun mai raman pana la gaurain care este infiletat prezonul 4 mm ,este ok,dar mai are si cilindrul minim 2 ,au ramas pana la prezon 2 mm ,cu ce jocuri mai trebuie sa aibe si cilindrii pe gaura mai pierdem 0,5 mm ,raman 1,5 mm pana la prezoane ,oare mai poti strange chiulasa ?

daR DACA VALI A FACUT ASA CEVA si a mai pus si turbo astept pozele cu interes+ nu cred sa fie gaurile din cilindrii de vw identice cu cele de la oltcit....

repet,se poate?
camasile de vw au gaurile identice cu cele de oltcit? Sunt foarte putin(citiva mm) mai departate. Acu cativa ani am vazut asa ceva pe o masina din craiova.Tipul avea cilindrii de VW, i-am vazut pe la garniturile de cauciuc ale galeriei de admisie.Am mers cu masina .Cel putin 80 cp avea.Detalii constructive nu a vrut sa-mi spuna,doar ca a facut pistoane pe comanda la Altur.Am vorbit si eu cu cineva pt pistoane sa vedem daca le face...Dupa aia duc blocu'si cilindrii la modificat.Posibil sa iasa,posibil sa nu iasa.Om vedea!! Vazut motor facut cu pistoane de "broscuta" . Cilindrii alezati si honuiti pe la IMH Galati unde multe se puteau face ca aveau scularaie candva . Segmentii erau facuti din teava ce se folosea la extractii petroliere maritime pt ca nu se gaseau . Pacat ca motorul ala n-a avut parte niciodata de un ulei adevarat . Posesorul este mort de 2 ani . Masina va ramane inca multi ani parcata intre niste garaje . Nu se atinge nimeni de ea . Este un Lastun ce avea juma motor de olteanca . Cindree de 650 si chiuloasa cu delcoul de 1100 din constructie .
bogdanlascu a scris:repet,se poate?
camasile de vw au gaurile identice cu cele de oltcit?



se poate
nu au gaurile identice...dar cu ce te incurca?
exista procedee prin care se pot da alte gauri
Cristip1970 a scris:Vazut motor facut cu pistoane de "broscuta" . Cilindrii alezati si honuiti pe la IMH Galati unde multe se puteau face ca aveau scularaie candva . Segmentii erau facuti din teava ce se folosea la extractii petroliere maritime pt ca nu se gaseau . Pacat ca motorul ala n-a avut parte niciodata de un ulei adevarat . Posesorul este mort de 2 ani . Masina va ramane inca multi ani parcata intre niste garaje . Nu se atinge nimeni de ea . Este un Lastun ce avea juma motor de olteanca . Cindree de 650 si chiuloasa cu delcoul de 1100 din constructie .


asa aveam eu camasile pe motorul de 1100, foarte rezistente, am schimbat trei randuri de segmenti, iar camasile daca aveau uzura. pai camasile de lastun erau acoperite cu nikasil .
normal ca nu aveau uzura Am un motor de 1.3 in garaj functional.
Nu bate ambielajul,axele nu prezinta uzura,culbutori nu bat.
Am gasit sa cumpar un Set motor 1.6 de vw Broscuta.
Set motoru are pistoanele,segmenti,cilindri si parca si bolturile.
Imi poate spune cineva exact ce modificari sunt necesare pentru a monta setul de 1.6 in locul celui prezent? si ce sa faci cu el ?
te incalzeste cu ceva ca o ai motor de 1.6 ? foloseste cu cap cei 1100 sau 1300 si pune o cutie modificata si ai sa ai aceleasi satisfactii ca la 1600 .+un condus sportiv si eficient . Anul viitor voi pleca din Tara asa se pare.
Voi avea nevoie de un motor mai mare (zic eu ) pentru a ma putea deplasa in treaba mea...
As vrea sa fac acest pas cu setul respectiv pentru a castiga ceva putere si o fiabilitate mai buna motorului meu.
Barutzu intradevar depinde foarte mult cuplul cutiei de viteze la condus,dar tot nu e aceasi treaba cutia modificata cu motor modificat in sensul incare las vrea eu. Fa-ti un motor ca NOU si nu ai sa ai probleme.Cauta-ti o cutie de viteze BUNA si la revedere. esti si capos si nu citesti ce s-a scris mai sus. degeaba pui tu set de 1.6 daca ala e facut pentru altfel de chiulase si are pistoanele plate.
o sa fie motorul decomprimat la maxim si pierzi ceea ce castigi prim marirea capacitatii Am citit mai cu atentie cele scrie se mai sus si concluzia ar fi ca camasile de broasca nu as putea sa le montez din motiv ca nu merg la prinderi si nici modificate prinderile plus alte shituri.
Credca cea mai simpla marire de putere ar fi comprimatul pentru mine cel putin.
Multumesc de ajutor. poti sa iti alezezi camasile si sa folosesti alt fel de pistoane ca sa ajungi macar la 1.5 ... + alte modificari la bielele ambielajului ... casa poti sa folosesti alte bolturi pt pistoanele necesare..
mariankzd a scris:

te pomenesti ca am inceput sa vorbesc aiurea...???
te pomenesti ca am inceput sa vorbesc aiurea...???

Nu, ce ai spus tu e perfect valabil, doar ca nu are "suport logistic" sa faca treburile astea, adica nu se fac gratis si la ateliere de reparat maturi si ciocane ; vroiam sa spun mai multe in comentul de mai sus doar ca m-am lasat balta, nu avea rost ca si-asa nu intelege.
As vrea sa fac acest pas cu setul respectiv pentru a castiga ceva putere si o fiabilitate mai buna motorului meu.

Nu exista fiabilitate cu modificari extreme.Astea sunt povesti nemuritoare.
Vreau sa vad si eu pe ala care a mers 100.000 km cu motorul modificat fara sa-l dea jos sa umble la el !
Se poate pune set mai mare ,dar trebuie ca cineva sa-ti toarne pistoane.Am vazut asa ceva acum multi ani la craioveni.
Totul este calculat la motor.Pelicule de ulei,forta exploziilor care apasa asupra bielelelor,cuzinetilor etc...Aaa ca se poate face un motor tunat la extrem cu cilindree marita,turbo,injectie sau mai stiu eu ce"minunatii", este adevarat. Dar pentru maxim 10-15.000km maxim !
Iar ca sa bagi 3-4 mii de euro intr-o rabla de oltcit,care nu este si nu va deveni vreodata auto istoric, este total neadecvat !Mai bine iti faci cateva concedii sau iti iei ceva prin casa !Sau daca ai bani de te enerveaza cu asa ceva esti mult mai realizat
link
robertino a scris:
Iar ca sa bagi 3-4 mii de euro intr-o rabla de oltcit,care nu este si nu va deveni vreodata auto istoric, este total neadecvat !Mai bine iti faci cateva concedii sau iti iei ceva prin casa !

Asta e la latitudinea fiecaruia sa decida. Stiu vreo 2-3 oameni care te-ar contrazice. In concluzie, daca vrei ceva putere si fiabilitate exista doua variante:

1. Motor 1.3 + cutie 4fr + carb Nova reglat pentru fuga
2. Motor 1.1 + cutie Special + carb Nova reglat pentru fuga.

Haide ma, din lac in putz cu carbul de Nova. Orice care nu este pe baza de CIC e net superior. Weberul de GSA mi s-a parut simpatic, simplu si usor de modificat ca sa dea performante decente cu modificari minime. De Dellorto DRLA / Weber IDF nu mai zic, doar ca astea nu se gasesc pe toate drumurile (desi nici carburile de Nova nu cred ca se mai gasesc asa usor), necesita ceva modificari, necesita ceva munca la reglat, dar ofera niste avantaje importante:
- odata reglate, asa mor, sunt extrem de nesimtite la infundat sau dereglat din te miri ce;
- performantele sunt foarte bune si poti sa le reglezi fie pentru consumuri decente, fie pentru performanta (daca se poate vorbi de asa ceva in cazul Oltcitului ). Am zis si eu de carbul de Nova fiindca la acesta nu mai trebuie flansa adaptoare. Celelalte sunt acum cazute din cer pentru mine.

P.S.: Alea de Nova se mai gasesc inca. De exemplu, chiar acum are d-nul Dan Alexandru unu de vanzare. băăăă Cristi_s.... f*4€%&v Easzteru sau cum mama naibii se zice pe norvegiana voastră de paștele matern..... acu spui ? Acu spun ce? Ce ai avut si ai dat degeaba?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community