Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare aprindere electronica
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut , am o aprindere electronica si nu ma descurc sa o montez.... am incercat o data dar nu am reusit cum sa fac legaturile... cum si unde vin cele 2 fire d3e la aprindere electronica si in ce pozitie se monteaza mufa cu cei 2 pini la delcou. se mai leaga si masa la acel delcou? Da mai multe date despre aprindere, de cine este produsa, eventual pune o poza cu schema de montaj primita la achizitionare.
carlos24 a scris:
...
nu am reusit cum sa fac legaturile... cum si unde vin cele 2 fire d3e la aprindere electronica ...


Pentru incepatori (o metoda simpla ar fi): consultarea (dureaza cateva minute) unei masini Oltcit care are sistemul de aprindere electronica montat in ea. si gasesc aici o poza cu asa ceva? banui ca e aprindere de oltcit din moment ce ai si delcou electronic
mufa aia nu are de-a face cu functionarea aprinderii dar in general vine pozitionata incat firele care ies din ea sa mearga spre capacul delcoului nu spre chiulasa,da ar fi bine sa legi masa pe surubu care tine mufa in delcou
cat despre alea doua fire...cel alb vine pe borna + a bobinei de inductie,iar cel albastru pe borna minus,daca masina nu porneste asa,le inversezi pur si simplu ca modulul are protectie la alimentare gresita si nu se arde nimic
o alta chichita ar fi ca modulul sa fie legat la masa,de fapt radiatorul pe care sta modulul sa fie prins intr-un surub pe caroserie(uneori e nevoie,alteori nu depinde cum ti-e norocu)
daca ai ,si stii sa folosesti un ohmmetru ai putea sa masori bobina delcoului si trebuie sa ai continuitate,altfel delcoul nu functioneste si poate fi si asta o cauza ca nu porneste motorul Cum pot sa reglez avansul la aprinderea electronica. Nu am stroboscop si nici de unde sa fac rost. Ce ar trebui sa "aud" cand o reglez ???
NeaGeorgel a scris:1. Cum pot sa reglez avansul la aprinderea electronica. Nu am stroboscop ...
2. Ce ar trebui sa "aud" cand o reglez ???

1. Doar la .......... ureche.
2. NU trebuie sa auzi bataile de avans. Avansul ala aprinderea electronica se regleaza in felul urmator:
-Se trage motorul la puct ,introducand tija de 5mm in locasul cutiei de viteze.
-se pune contactul pe trepta doi contact motor.
-se slabeste delcoul ,se scoate fisa centrala din capacul delcoului si se pune ladistanta de 1 cm de masa(ca pentru testul scanteiei)
-se modifica pozitia delcoului rapid de la avans mic la mare.(stg-dr)
O aprindere in stare buna de functionare trebuie sa dea doua scantei:
-prima scanteie la pozitia de avans mic si cea de-a doua pentru avans normal
Se regleaza delcoul pentru scanteie la avans normal si se strange.
Avansul mic este cosiderata pozitia:cum stai in fata masinii catre motor,rotesti delcoul spre stanga masinii. Ce tija?Asta nu se face la aprinderea clasica????
bibi a scris:Ce tija?
Orice motor se poate bloca cu "cuiul" de 5 mm pt a fi sigur ca motorul e in faza de compresie pe cilindrul 1 sau 3. si pentru a fi sigur ca esti pe cilindrul 1 scoti capacul delcoului si vezi daca luleaua distribuitorului este la ora 5
chestia cu avansul la aprinderea electronica trebuie incercata!
Ce tija?Asta nu se face la aprinderea clasica????

La fel se blocheaza motorul si pentru aprinderea electronica.Si se face reglajul de minune! Uite ca pe asta cu scanteia nu o stiam . E bine de incercat. Eu nu "aud" nimic la aprinderea electronica. Am incercat sa o reglez de mi-a venit rau si tot degeaba, pana a urma am pus-o un pic mai sus de mijloc . Am avut-o la mai putin de jumate si dadea rateuri in mers in carburator. Omu' cat traieste invata!! In fiecare zi dam de ceva nou! La modul sunt 2 fire ce duc la bobina de inductie . Un fir este gri si unul este albastru . Care este plusul si care este minusul ? Daca se pun inversate se buleste ceva ? nu,nu se buleste
din ce tin eu minte albu e plus si albastru minus Atunci de ce oare n-a mai vrut sa porneasca motorul dupa ce am remontat aprinderea electronica ? In loc de alb la mine este Gri . La alta am vazut verde in loc de albastru pt borna de minus . Mi-era teama sa nu bulesc modulul electronic la inversarea firelor .
La frigul ce era n-am mai stat sa vad ce scanteie este pe fiecare fisa . Doar maine sa verific dupa ce reincarc bateria care am descarcat-o din cauza ca demarorul papa curent .
Cred ca aplic metoda "Trabi " de verificare a scanteii la bujii . am scris mai sus si repet,nu se buleste! Sunt multumit de raspuns .
Vroiam sa am siguranta ca nu am prajit ceva care pe urma sa ma coste mai mult .
Multam fain . Am dibuit unde era buba de nu mai vroia sa porneasca cu delcoul elctronic . Avansul era de vina . Am facut prea scurta tija de la capsula vacumatica la volantul ce are plotii fixi de scanteie . Practic inlocuitorul partii fixe de la platina era prea dezavansat prea mult . Nu ajungea la punctul minim de avans . Nu este reglaj ca la delcourile clasice la tija capsulei vacumatice .
Cu ocazia asta pot sa zic din experienta proprie ca se poate modifica avansul vacumativ si la delcourile electronice de aprindere , bineinteles manual .
Acum pun o intrebare . La cei care au axe cu came de 1100 puse pe TRS 1300 s-ar putea oare sa se modifice avansul vacumatic incat sa se obtina ceva mai multa fiabilitate si noxe mai putine ?
La cei care au axe cu came de 1100 puse pe TRS 1300 s-ar putea oare sa se modifice avansul vacumatic incat sa se obtina ceva mai multa fiabilitate si noxe mai putine ?

Eu am axe cu came de 1100 puse pe-un 12TRS. Consumul este ok: afara intre 5,5 si 7% functie de incarcare si viteza , cu o medie pe la 6,4% (2 persoane + bagaje gramada) , in Bucuresti cu traficul de acum este intre 12 si 14% , de cand a venit frigul a crescut consumul....
Masina este putin mai bleaga la demaraje de pe loc dar accelereaza mult mai sustinut decat inainte , cat despre noxe .... habar n-am dar la 14% n-au cum sa fie prea mici.... din pacate Nu e adevarat...daca ai consum mare asta nu inseamna ca ai amestec bogat si noxe mari. Eu am noxele ok si consumu e 16% acu de cand a dat frigu...deci... Am terminat de asamblat cu modifacrea de la avans care am facut-o . Din ochi dupa cum permitea volantul la minim la care am ajustat 0,2 mm din suportul bobinei de inductie care este ca un opritor . Si calibrat un arc de revenire care era mult prea tensionat in marimea standard de la capsula vacumatica clasica .
Efectele mai dupa ce testez . daca raspundeai la gigimobil...iti spuneam cum vine montata aprinderea
asa...te-ai jucat de te-ai plictisit Ti-am dat mesaj inbox pe site . Chiar sa stii ca am bibilit panarama de delcou . Si acu merg in noapte sa-l pun Revenind cu porcaria de aprindere. Se aude o bataie doar cu socul tras de pe la 3000 ture in sus. Bataia vine de la delcou. Am furtunasul de avans vacumatic nou iar capsula functioneaza corect. Cum fac sa scap de buba asta? Ia trage furtunul, sa vezi se mai aude??Posibil plotii sa se atinga intre ei, cand actioneaza avansul vacuumatic.Sau poate bate vreo biela cu avansul vacuumatic pus. Pai daca scot furtunu nu se mai accelereaza cum trebuie si tot se aude. Plus ca moare motorul. avansu vacumatic nu are de-a face cu mersu la relanti,sigur ai conectat unde trebuie furtunu de avans pe carburator? E legat la sutu de langa surubul de CO. pai atunci nu e normal sa-ti moara motorul cand il scoti,si asta deoarece acel stut e activ doar cand clapeta de acceleratie se misca,in pozitia de relanti nu trebuie sa traga aer pe acolo....poate nu e reglata bine pozitia clapetei Auliuu...stai asa ca manevra cu muritu era inainte sa reglez clapeta.

Clapeta am reglat-o acum cu un furtun legat de stutu ala si am suflat tare pe el. Am desfacut surubu pana a inceput sa suiere...apoi l-am infiletat pana nu am mai putut sa suflu deloc. Sa incerc sa scot furtunasu sa vad daca mai moare acu.

In alta ordine de idei, de ce se aud clantanituri in delcou dupa 3000 ture? Si o lipsa de putere. Doar cu socul tras face asa. eu unu habar nu am,dar nu-i posibil sa fie vibratii transmise de axu cu came?adica vibratiile sa fie din camera de ardere?aka...detonatii? iti bate avansu....
doar cu socul tras ... (amestec mult prea imbogatatit) Deci trebuie reglat iar avansul.

Iulica ce detronatii bre cu motor rece si benzina 99+ . Daca era asa detona si cu socul impins, faza e ca daca socul e la jumatate si plec cu ea ... dupa 3000 ture nu accelereaza deloc si se aude tacanitul ala.

O sa testez azi furtunasul ala (suflu pe el sa vad daca rasufla) si daca totul e ok reglez iar avansul cu metoda de mai sus. Sa speram ca nu mai urla.

Capsula vacumatica cum o testez? Trag aer pe tust si trebuie sa nu rasufle? bre prin anu 1 la chimie mi s-a vorbit de arderea detonanta si nu mi s-a spus ca apare doar la benzina 95 si temperatura inalta in camera de ardere,astea sunt cele mai favorabile conditii dar nu singurele,deci e posibil sa ti se intample asta din cauza unui avans prea mare,chiar si cu motorul rece
capsula aia nu e ca cea de dezinecare care ramane "trasa" dupa ce ai tras aerul din ea,asta la delcou trebuie sa revina la pozitia initiala dar nu imediat,cu o intarziere mica asa...de asta are o gaurica pe ea Sa vezi ca nenorocita are gaurica aia obturata. La mine nu revenea. Daca era infundata gaurica aia, da jos capsula, desfunda gaurica aia si lasa capsula vreo ora cu gaurica aia in jos. Dar inainte pune ceva sub capsula, s-ar putea sa ai niste surprize. O alta capsula nu ar strica. pai daca e obturata si depresiunea e suficient de mare se poate sparge membrana Nu doar aia. La aprinderea de o luasem eu mai demult, tot asa era capsula infundata acolo. Dupa ce am desfundat gaurica aia, a curs pe acolo o zeama maronie, cu miros de benzina. S-a facut condens in ea, plus vapori de benzina condensati, a rezultat o supa mirifica. Evident, capsula nu mai functiona in parametri si imi dadea niste zmucituri mirifice in mers. Fac testul cu trasul pe nas din supapa si va spun ce rezolv. sa schimbi nara din cand in cand
tiga stiu ca a gasit plina capsula aia de benzina,mie nu mi s-a intamplat niciodata,in schimb cu benzina aproape se umple furtunu de la ceasul de vacum Am fost sa fac teste. Furtunul e ok (e nou), am suflat pe el nu are scapari de aer, nimic. Coturile din cauciuc sunt la fel de bune. Capsula merge normal, fac vacum cu nasu si se trage inapoi.

Am incercat totusi sa refac reglajul avansului. Am incercat metoda de mai sus si e cam fara logica. In primul rand nu da 2 scantei nici mort ci doar una aproape de mijloc. In al doilea rand trtebuie sa rotesti cu viteza si nu iti dai seama unde da scanteie, in ce loc ar trebui sa il fixezi si il pui tot la ochi. Cu parere de rau spun ca metoda e cam inutila.

Acum nu am avut cum sa testez daca mai tacane pentru ca am facut asta cu motorul cald, dar cu avansul reglat in pozitia unde am crezut eu ca da scanteie tot mai tacanea si mai dadea si niste rateuri nasoale in carburator....deci avans cam mic. De ce e fara logica??Cum crezi ca reglau avansul la fabrica?Cu stroboscopul?Hai sa fim seriosi,eu am vazut pe viu.
Daca nu-ti da doua scantei ,ori e sarita de la punct sau delcoul nu merge bine.Delcoul trebuie rotit rapid stg -dr ca sa formeze curentul de excitatie pentru modul.Maine filmez si-ti arat doua scantei! Bre fi matale mai explicit putin.

O lom de la inceput:

-dam la manivela pana e pipa pe pistonu 1 blocat cu cuiu (pipa la ora 5 cum zice iulica)
-Scoatem fisa centrala din capacul de delcou
- rotim stanga dreapta cat mai repede de delcou (aici de cate ori? eu unu am reusit sa scot 1 scanteie)
- Scanteia era sanatoasa fulgeratoare albastra si batea la 1 centimetru fara probleme.
- Punctul unde dadea scanteie era putin inainte de mijloc

Te rog sa imi spui ce am gresit. De la cap:
Delcoul bun trebe sa dea Doua scantei.Una la inceputul cursei(avans mic) si una pt avans normal.Daca da doar una, ori delcoul e bulit,ori e sarita distributia inainte cu un dinte si nu mai poti vedea prima scanteie(delcoul nu mai face cursa completa).De aia iti da matale "aproape de mijloc".Incepe cu alt delcou.Mai ales cele romanesti,nu prea tin la goana mare si cam incep sa mearga aiurea dupa un anumit timp.Avansul centrifugal nu e foarte bine construit la ele. Intrebare fulger, rusinoasa ce e drept, dar sanatoasa: La aprinderea electronica de oltcit, pe langa cele doua mufe mai exista 2 fire, unul e gri si unul albastru. Intrebarea este: care vine legat unde? Are cineva o schita, poza sau orice altceva din care sa imi dau seama? Nu am gasit pe forum asa ceva, daca este imi cer scuze. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=202574&highlight=montare+aprindere+electronica#202574 Mersi, am gasit, am legat si merge ok. Scuze, chiar nu am gasit topicul. Inca o intrebare: capacul de la delcoul clasic nu se potriveste la cel electronic? Cel putin la mine nu se potriveste fanta de pozitionare.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community