Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre turbo..intrebari
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am pus mana pe o turbina KKK K14 de pe ceva dizelar de 1.7.A fost mocca si as dori sa fac ceva cu ea,asa ca am ceva intrebari:
1 Merge aceasta turbina pe motor de 1300?
2Care e diferenta intre o turbina de dizel si una de benzinar?
3Ce se poate face pt a folosi aceasta turbina? Se poate lucra ceva pe la supapa aia de baypass? De mers, merge... Nu are de ce sa nu mearga. Mai nasol e ca fiind dupa diesel, nu este racita cu apa, lucru care va dauna grav temperaturii uleiului, implicit motorului. In rest... presiunea se regleaza. Dar turbina este abia prima piesa din puzzle. Mai trebe una-alta pentru ca totul sa functioneze brici. intrbarile se puteau pune direct aici
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=1241 pe langa turbina mai ai nevoie de:
uite lista de piese
carburator si regulator benzina renault gt turbo- 700 sh
pompa electrica benzina- 250 noua
intercooler (cit mai mare tinind cont de unde poti sa-l montezi) -350 sh
radiator apa (pt racirea apei ,se poate folosi cel de oltcit special de ulei sau cel de dacie pt caldura tip cn)-125 nou
pompa apa electrica -450 noua
teava pt evacuare de 45-50 mm -?
furtune,coliere -100
blow off valve - 350
flanse+ reductii-150
banda pt izolarea traseului de evacuare -130 noua
ceasuri+alte acareturi...... Bogdan, poate-l ajuti pe om si cu o schema de montaj sau ceva in genu'! Cine stie... poate ne trezim cu inca un oltcit turbat!! daca vrea sa faca ,io pun poze inca caut un carburator care sa fie accesibil si sa fie bun pt aplicatii turbo...fara foarte mare succes din pacate...32dis nu pot face rost
Dar ce ar fi sa folosesc un carb normal cu o injectie monopunct....ca si cele de pe primele dacii cu injectie,ar merge oare? Va rog sa va dati cu parerea pentru turbo?ma indoiesc sa faci ceva cu un corp de clapeta de injectie monopunct
poate ai mai multe sanse cu un carburator de oltcit daca reusesti sa-l bibilesti suficient incat sa se comporte bine la presiune de aer,si mai ales de benzina Ia vezi pe 4 tuning ca vinde cineva mai multe carburatoare de renault 5 gt, alaturi de turbine ,intercoolere,blow off, kit-uri racire ulei, etc... Am vb cu omul si vinde un kit complet turbo pt dacie,nu vinde pe bucati si cere 2000ron...deci pica din ecuatie.
Pana una alta uitati un link interesant.Se pot face anumite comparatii
http://turbofire.no.sapo.pt/999cc_fire_carb.htm merita rasfoit siteul Daca doresti de turbina buna iti pot face eu rost.Second hand, bineinteles.
Preturile muuuuult sub cele afisate pe unele site-uri.. Momentan am o turbina,desi e de diesel e buna. Binenteles nu ar strica una cu racire pe apa. Momentan cel mai mare impediment il reprezinta un carburator bun de turbo. Nu am gasit 32Dis si altceva nici nu stiu ce sa caut...ce sa mearga....poate ma puteti voi ajuta cu anumite modele pe care sa incerc sa le gasesc
Robertino,spune-mi te rog mai exact despre ce e vorba si cam in ce bani.
Multumesc. daca nu urmaresti lista de piese pe care am pus-o , zic eu, muncesti degeaba ................sau merge 1-2 zile si crapa,turbina ,motoru......etc vezi ca 32dis...dar cu jiglere mai mari putin, e montat pe reno 18 turbo...poate de asta gasesti mai repede, decat de pe reno 5 gtt Pot intreba daca te intereseaza de turbine ce se gasesc pe:
-fiesta 1,4 tdci,.
-mot isuzu 1,7 di,cdti.
-passat 1,9 tdi
-golf 1,6 tdi(motoarele vechi)
Bani nu stiu exact dar pot intreba daca vrei!!Am luat acum o saptamana pentru cineva-passat -130 cp la 100 euro.
Cele cu racire pe apa sunt mai greu de gasit ,sunt tipuri mai vechi si numai pe motoarele pe benzina.Diesel-ul are un regim termic mai scazut decat benzinaru' . Vali,ms de pont

robertino,motoarele tdci in general au turbine cu geometrie variabila,aceste turbine nu pot fi puse pe motoare cu benzina pt ca benzinarele functioneaza intr-un regim de temp cu cateva sute de grade mai ridicat.Aest fapt ar duce la blocare si posibil topirea acelor palete micute asta insemnand un regim deficitar de functionare.La ora actuala sunt foarte putine turbine cu geometrie variabila care sa fie aplicate pe benzinare.Ca totusi sa fie viabil,ar trebui turbina pusa destul de de departe de chiuloasa la cca60-80cm....dar cu asta scade randamentul

Bogdanlascu,daca am aplica toti aceasi configuratie pe care o dai tu atunci toti am avea aceleasi performant si probleme... Eu cred ca diversitatea solutiilor face ca provacarea sa existe in continuare!
Daca crapa motorul,asa cum spui tu....nu am gresit......doar am descoperit o metoda prin care nu merge

Inca mai astept sugestii de carburi turbo pana acuma pe langa 32 dis am mai aparut un candidat:Dellorto DHLA

Ce parere aveti de faza cu un carburici inchis ermetic intr-o cutie careia i-se aplica presiune a.i sa fie presurizart si in exterior si in interior carbul daca mergi pe traseul de evacuare facut de titus ai cel putin 50 cm de la iesirea din chiulasa pana in turbina
eu cred ca lascu a facut bine cu lista aia,acolo sunt piesele pentru o configuratie turbo functionala,iar daca piesele sunt ok cu mici reglaje scoti suta de cai cel putin...iar ca sa incerci alta configuratie ca sa spui "fratilor asa nu se poate turbo" ...ar insemna sa doarma banii in casa si tu langa oltcit Nu ma incapatanez sa fac eu altfel doar ca piesele astea le cauta toata lumea si de aia sunt f rare si scumpe.Daca asi avea sa zic 1000 de euro pt proieci nu m-asi chimui sa gasesc alternative dar asa ma strofoc sa gasesc o varianta fiabila ,performanta si cat mai ieftina....pana la urma asta vrem toti nu?
p.s. am gasit in ungaria la 1000de eu r5 gt in stare buna cica turbina noua,caroserie sanatoasa....daca e cineva interesat pot da link Daca tu crezi ca reusesti sa implementezi un sistem turbo cu sarma si patent, ca e mai ieftin, te inseli. Unele chestii chiar nu se pot face cu bani putini. Sunt de acord, uneori faci rabat si iei de exemplu regulator de presiune second hand si nu nou, dar il pui pe ala, ca asa trebuie si nu prea ai ce improviza, ca fara nu merge. Asa ca spor la cautat componente la preturi bune. Iar preturile date de Bogdan sunt ok, un carburator de R5 GT Turbo ajunge pe la 300 euro reconditionat cu piese noi, iar regulatorul de presiune nereglabil pentru R5 GT Turbo e vreo 100 de euro nou. Nu zice nimeni sa folosesti componentele de la R5 GT Turbo, poti folosi de la ce turbo vrei tu pana la urma, dar ca si necesar de piese ala e minimul posibil, fara alea nu se poate. Hehe daca ai putea sa iti faci turbo cu 10 lei... toate carutele ar avea turbine pe evacuarea de la cal... Ca sa faci un oltcit foarte performant iti trebuie bani multi.Peste 2000 euro.Iar cu bani multi iti poti lua o masina cu turbo de fabrica, fara sa mai pierzi timpul cu experiente.Am gasit in germania acu 2 sapt ford escort cosworth 2usi 2.0 twincam turbo la 1800 euro fab.'98 sau '99.Jucaria are 200 cp. 4x4. daca folosesti configuratia lu lascu si vrei ceva fiabil,nu treci cu presiunea de 0.5 bari si sunt sigur ca poti sa mergi muuult si bine cu ea,in schimb daca vrei sa dublezi numarul de cai cat are oltcitul...chiar vreau sa te vad cum faci asta si sa mai fie si fiabil motorul dupa 1 motoarele turbo benzina merg cu turbine facute pt benzina
2 motoarele turbo benzina merg cu carb solex 32 dis singurul pt turbo din europa sau injectie...........
3 cu sarma si patent nu se poate
4 roket te rog sa nu faci configuratia data de mine ,de fapt nu de mine de renault care este singura masina turbo benzina carburatie care rupe normele si azi @bogdanlascu: Ai pus turbo, dar de la ce turatie intra in functiune? Turbolag-ul cam cat e de mare? bograne,mi-a luat ceva timp sa aflu DAR exista asa ce merge pt turbo:dellorto DHLA 45 merge si 40 dar trebuie interventii,Weber DCOE 45 asta ar fi omologul lui dellorto,Weber 32 DAT, SU HIF 44 si deja consacratul Solex 32 DIS. Mai exista si carburi Hooly cu 4 camere dar sunt prea mari pt motoarele noastre. Dintre toate dellorto dhla 45 e cel mai bine conceput. A fost montat pe lotus espri in anii 80.

In legatura cu turbo de diesel pe benzinar....se poate face treaba f buna cu conditia sa se respecte regimul turbineu de diesel,adica gaze racite suficient pana la intrarea in turbo(cca 150-200 grade) de aceea vreau sa montez turbina in locul aerotermei facand un Y pana la chiuloase.Se pierde putin din randament dar daca harta turbinei se incadreaza bine pe necesitatile motorului si pe regimul de exploatare totul e ok Delorto DHLA am/am avut eu doua bucati.Sa le caut poate nu le-am aruncat.Sunt carburatoare pentru turbo dar sunt ORIZONTALE. Asa este,sunt orizontale dar cu niste coturi de adaptare facute astfel incat sa vina corpul carbului pe unde sunt acum galeriile de admisie ar iesi fain . Daca se monteaza 2 carburi din astea ar trebui schimbate niste jigloare ca ele sunt original setate pt motoare mai mari. Dar atentie doar dhla 45 e pt turbo...celelalte(40,4 trebuiesc modificate! DHLA 45 am pus eu pe masina acu vreo patru ani.Cu coturi cum ai spus si tu.Fara turbo, a mers ceva timp dupa care datorita consumului foarte mare le-am dat jos si sunt ratacite pe undeva.Castigi ceva putere cred ca peste 30 cp la 20-25 l/100km
roket a scris:Vali,ms de pont

robertino,motoarele tdci in general au turbine cu geometrie variabila,aceste turbine nu pot fi puse pe motoare cu benzina pt ca benzinarele functioneaza intr-un regim de temp cu cateva sute de grade mai ridicat.Aest fapt ar duce la blocare si posibil topirea acelor palete micute asta insemnand un regim deficitar de functionare.La ora actuala sunt foarte putine turbine cu geometrie variabila care sa fie aplicate pe benzinare.Ca totusi sa fie viabil,ar trebui turbina pusa destul de de departe de chiuloasa la cca60-80cm....dar cu asta scade randamentul

Bogdanlascu,daca am aplica toti aceasi configuratie pe care o dai tu atunci toti am avea aceleasi performant si probleme... Eu cred ca diversitatea solutiilor face ca provacarea sa existe in continuare!
Daca crapa motorul,asa cum spui tu....nu am gresit......doar am descoperit o metoda prin care nu merge

Inca mai astept sugestii de carburi turbo pana acuma pe langa 32 dis am mai aparut un candidat:Dellorto DHLA

Ce parere aveti de faza cu un carburici inchis ermetic intr-o cutie careia i-se aplica presiune a.i sa fie presurizart si in exterior si in interior carbul

Daca reusesti sa-ti faci prieteni niste rusnaci maniaci din generatia veche cred ca ti-ar reusi si alta metoda turbo pe carb cu presurizare in interior . dar neaparat sa ai compresie mai mare . Practic o turbina electrica variabila in turatie in functie de accelerare si care sa-ti trimita aerul la temperatura cuprinsa intre 20-21 grade . CUM RAMANE TREABA CU TURBINA ELECTRICA,ESTE BUNA SE MONTEAZA USOR,ETC? Turbina electrica "buna" (adica sa bage macar juma' de bar, daca nu chiar mai mult) este precum Yeti: toata lumea e convinsa ca exista, da' nimeni n-a vazut-o pana acum. In rest, da, se instaleaza mult mai usor decat una clasica. Gasisem eu pe undeva, niste baieti care au pus o turbina electrica. Nu vorbesc de chestiile de plastic ce nu fac decat vant, ci de o animaliciune care consuma curent din 2 baterii. Ei au facut teste pe o masina cu turbina electrica instalata si cu o turbina mecanica. Dyno testu arata o putere mult mai mare cu turbina electrica. sa caut iar situ sa vad daca il mai gasesc

LE: am gasiiiittt.... aici Am avut eu luat din talcioc in 1996 . Era alimentata la 12 volti normal . Am folosit-o in schimb pt racirea suplimentara a motorului de Lastun . Motor care era jumatate de TRS . Deoarece nu avea radiator de ulei din constructie cum are motorul de oltean se incingea mult mai repede si in oras pe canicula se cala motorul cum se intampla la motoarele de motociclete . dar si uleiul avea o viata mai mica , practic jumatate din cati km se parcurg normal cu Oltcitul .
Eficacitatea ei am testat-o eu personal si a dat rezultate bune . Vara pe canicula cu turbina in functiune ( deci racirea suplimentara ) aveam presiune mai mare la ulei ( vazuta clar pe ceas ) cand era cald motorul .
Mentionez ca totul era nou la motor mai putin carterele .
Ce nu mai avea turbina era modulul electric , era capsata tablaraia pe corpul motorului . N-am demontat-o niciodata .
Avea forma unui Feon de asta care se foloseste de Dame sa-si usuce parul valvoi
Si sa nu uit ca avea un fluierat fain tare si debit mare . Si manca bateria pe paine NeaGeorgel chestia aia intradevar este ok... dar ai vazut cat costa ?
Daca nu va spun eu undeva la peste 2000eur... deci nu prea merita sa te complici, mai ales ca este electrica si toti stim cum sta olteanu cu incarcarea. ce fac ajung acasa si imi pun bateriile de la turbina la incarcat ca sa mai pot alerga o tura...

din pct meu de vedere cea mai ok solutie de turbo este cea implementata deja de lascone si pupila... exista si superchargere electrice sanatoase,nu facute sa-ti usuci paru din nas cu ele
Click pentru a vedea imaginea 
nu vreau sa stiu cat costa,treaba sunt convins ca fac,iar consumu de curent cred ca e neglijabil cand ai un asemenea motor care duce singur un alternator de 120 de amperi lejer
NeaGeorgel a scris:Gasisem eu pe undeva, niste baieti care au pus o turbina electrica. Nu vorbesc de chestiile de plastic ce nu fac decat vant, ci de o animaliciune care consuma curent din 2 baterii.


Nenea americanu' a luat un superchager Roots, pe care a montat 3 motoare electrice. Deci clar nu vorbim de o amarata turbina electrica, ci de un compresor adevarat.
Smecheria este ca, in cazul oricarei turbine sau compresor(indiferent daca e electric sau nu), diferenta de putere sta numai in reglaje.
Si bre... Sunt trei baterii, nu doua.
Nenea americanu' a luat un superchager Roots, pe care a montat 3 motoare electrice. Deci clar nu vorbim de o amarata turbina electrica, ci de un compresor adevarat.
Smecheria este ca, in cazul oricarei turbine sau compresor(indiferent daca e electric sau nu), diferenta de putere sta numai in reglaje.
Si bre... Sunt trei baterii, nu doua.

IAR la capatul motoarelor este un amplificator de turatie,(impropriu reductor) pentru ca turbina/compresorul sa fie la iinaltime.Motoarele sunt de putere foarte mare, gen electromotor.
VW corrado gti 1,8 are compresor mecanic ROOTS, ala daca poti sa-l adaptezi pe oltcit ai bani sa-l iei?ca il adaptez eu cumva... Unde il adaptezi?? pe motor,da-mi compresor ca ma joc cu el si chit ca merg fara alternator tot ii fac loc ii face loc ...in portbagaj
La compresor este necesar cumva un rezervor ?!
La turbina electrica nu este nevoie dupa cate stiu eu . Variatia turatiei creeaza debitul de aer necesar .
Mai avantajos consider turbina cat si ca loc de adaptat . nu compresor de umflat roti breeeee

se pare ca discutiile noastre au un scop,si mai mult ca sigur zolti o sa ne-o ia inainte cu montarea compresorului

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=99320
acum cateva ore avea la profil "axel 12 trs furia albastra in devenire" acum vad ca a disparut acest lucru

mare grija cand vedeti o furie albastra,poate sa fie zolti cu compresoru' nu dati banii pe prostii ,luati bobo la copii...adica lasati-o cu electricele ca nu tine sunt ff costisitoare , scumpe si rare .....ia spuneti-mi mai bine zicea pe aici cineva ca turbinele de diesel sunt numai cu racire pe ulei fara apa oare asa o fi???....eu am facut rost de un Garrett care nu stiu de ce este decit ca are si racire pe apa am luat-o oarecum moca (destul de ieftin)de la cineva dar care este cam pentru un motor de cel putin 2000cm am avut una mai inainte putin mai mica tot Garrett care era de diesel 1.9 si racita doar pe ulei care facea treaba buna dar se incingea ca draqu ..si astfel am renuntat la ea si am facut rost de cea de care spuneam la inceput si as fi curios sa stiu tot de dieselar sa fie oare ?...diferenta este cu racirea pe apa pe care o are si faptul ca este putin mai mare.... Sigur undeva pe ea gasesti un cod, verificand pe internet codul respectiv vei afla ce neam de turbina este. OK merci!,..desii tocmai din cauza lenei de a cauta pe net preferam ca respuns de la voi o parere generala ...are o gramada de coduri pe ea incit nici nu stiu in care sa ma 'infig'........hai sa va mai zic o treaba (cred eu geniala) pe care am vazut o pe net la un Seat (leon sau ibitza dracu sa-l ia ca n-am observat) dar care avea montata turbina undeva pe sub masina cam dupa 'saxofon' (70cm de galeria de evacuare)ma gindesc ca este buna ideea pt ca are racirea mai buna datorita prizei de aier este ferita de caldura de la motor iar respectivul renuntase la circuitul de racire pe ulei datorita racirii foarte bune ,practic anulase tur/retur astfel ca-i completa el nivelul de ulei din turbina cu siringa la un anumit nr de km avea doar racire pe apa ,iar ceea ce am mai vazut la el este ca nici intercooler nu mai folosea pt ca traseul de aier de la admisie era desfaurat mai mult sub masina unde este aierul rece si nu sub capota unde este ff cald ,iar dupa ce l-am vazut mergind cu ea aproapa ca m-am inchinat ,insa conditia de a monta turbina in acea pozitie sub podea ar fi ca masina sa aiba garda inalta (ideal la olcit )dar si la alte masini tot din generatia veche..... probleme ar fi doar cu turbolag-ul ceva mai mare insa tinind cont ca este o benzinara si nu diesel nu cred ca poatze fi un dezastru asa mare (am inteles eu ca si traseul lui Titus cam tot pe aproape este ca lungime respsctiv 50 cm) un incomvenient ar fi atunci cind ploua torential si se fac balti adinci prin care trebuie sa treci (atunci s-ar putea sa-ti bage apa la cilindri in loc de aier) Cam ciudat ce spui tu acolo, eu stiu ca turbina trebuie sa se aseze la un anumit unghi and so on, cat despre a pune turbina sub masina la oltcit ai o mare problema... spatiul... nu prea ai unde sa o montezi pe sub masina, iar in plus ai si un traseu mult prea lung de la turbina la carburator, nu mai vorbim de faptul ca tre sa mai pui si un filtru de aer and stuff... http://images.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0502_turbo_02_z.jpg

http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/5-0l-talk/6616d1110818547-rear-mounted-turbo-kit-good-idea-what-do-u-think-rear-mounted-turbo.jpg

http://www.jlturbo.com/pictures/sts/corvette-c6-sts-turbo.jpg

http://www.driftsession.com/drifting_gallery/2007_drifting_pictures/2007_sema_show_pictures_4/DSC00040.gif

http://www.balancemotorsport.co.uk/images/205rear%20mount%20turbo.jpg

Exemplele pot continua la infinit. De putut, se poate. Dupa cum se vede in ultimul link, daca incape pe Peugeot 205, incape si pe Oltcit. Evident, daca faci spatiu! De exemplu renunti la rezervorul standard In plus, iti trebuie mult mai multe materiale si costurile se ridica vertiginos. Dar banuiesc ca scapi de o gramada de energie termica.
Hofy a scris:http://images.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0502_turbo_02_z.jpg

http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/5-0l-talk/6616d1110818547-rear-mounted-turbo-kit-good-idea-what-do-u-think-rear-mounted-turbo.jpg

http://www.jlturbo.com/pictures/sts/corvette-c6-sts-turbo.jpg

http://www.driftsession.com/drifting_gallery/2007_drifting_pictures/2007_sema_show_pictures_4/DSC00040.gif

http://www.balancemotorsport.co.uk/images/205rear%20mount%20turbo.jpg

Exemplele pot continua la infinit. De putut, se poate. Dupa cum se vede in ultimul link, daca incape pe Peugeot 205, incape si pe Oltcit. Evident, daca faci spatiu! De exemplu renunti la rezervorul standard In plus, iti trebuie mult mai multe materiale si costurile se ridica vertiginos. Dar banuiesc ca scapi de o gramada de energie termica.
......Hai ca-s 'tari' inovatiile alea cu trasee atit de lungi chiar ca n-am vazut pina acum si intradevar in felul acesta se disipa ff mult din energia termica care creaza probleme turbinei ...dar stiti ce mi-a spus tipul cu seatul de care spuneam mai inainte atunci cind l-am intrebat de ce a montat asa turbina si nu in pozitie normala? ..mi-a raspun simplu ;ca sa o pot demonta/monta la loc ff usor ca atunci cind ma duc la ITP sa fiu ca un 'ingeras' iar dupa ce scap de acolo sa devin din nou 'drac'(avea la el si acel 'stutz' sau bucata de tubulatura de 30cm pe care o monta cu coliere si banda de aluminiu izolatoare in locul turbinei atunci cind trebuia sa se duca la ITP).....ce am mai observat eu la instalatia lui era conducta care alimenta admisia cu aier era de fapt un furtun din aluminiu extensibil cam cum sunt cele de la filtru de aier pt iarna ,dar mai lung care se gaseste la metru astfel ca l-a modelat pe sub masina ff usor ...si inca un lucru care cred ca ar merita mentionat la astfel de tipuri de instalatii turbo este faptul ca sigur s-ar putea sa te dea de gol suieratul turbinei care se va auzii ceva mai tare decit la cele montate normal ,eu cind am avut turbina montata normal sub capota la o anumita turatie suiera destul de tare astfel ca atragea rapid privirile si nu stiu daca-i bine mai ales cind se afla prin preajma nenea 'Garcea'
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community