Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre turbo..intrebari
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ce problema sa aiba garcea cu motorul tau? Nu tine de atributia tablagiului sa verifice daca ai turbina, bujii cu 3 electrozi sau 2 cilindrii in plus. In cel mai rau caz deschizi capota si ii arati ca nu e nimic acolo. Ai sa fii surprins, dar se ramane fara talon, pentru modificari la motor.
Si "melcul" ala, nu e chiar asa invizibil Oricum la oltean daca ii pui turbina in locul filtrului de aer putin politai stiu ce e aia daca te intreaba le spui ca e filtru de aer.

Serios vorbind singurul mod de a ramane fara talon este controlul RAR. si pupa tot asa a ramas fara talon?eu stiu ca nu... Politistul nu are domne' voie sa ia talonul ptr turbo, ca doar nu e inginer sa stie ce e piesa aia acolo. In cel mai rau caz, iti poate chema duba RAR pentru o verificare rapida la fata locului.
Ete ca pe mine m-au oprit cu chef de scandal, mi-au ridicat capota si oha... Mi-au luat talonul ptr jante. Politistu' ia tzeapa de nota 20 cand ii spui: "Stiti... nu mi se deschide capota, am cablul rupt, am programare la service peste 2 zile..."
In prealabil, se bricoleaza un capac din plastic cu care se astupa manerul de actionare Asta daca nu dai de un politai care stie ce e ala oltcit... avem noi pe aici un coforumist care a fost oprit de politist si intrebat ce cutie are Ro sau FR pt ca mergea cu 110 kmh

Rare dar exista si exceptii... revenind politaiul nu iti poate lua talonul pentru motor ! in schimb o poate face pentru roti
pupa a scris:Mi-au luat talonul ptr jante.


Mai, daca se sterg seriile de pe caucioace ce sanse mai raman sa-ti ia talonul ? In principiu trebe sa scrie ceva exact pe procesul verbal..si nu "caucioace mai mari" pentru ca ii poti contesta decizia fara nici o problema.

Eu mi-am luat-o (partial) cauta omu in disperat seriile si abia pe a 4-a roata a gasit pentru ca uitasem sa sterg seria dupa ce am intors cauciucul. Era cel mai fericit Cel mai bine e sa vă schimbați certificatul de inmatriculare. Îl veți primi pe ăsta nou, in care nu e trecut talonul gumelor Un prieten are un 525d si scrie la mentiuni dimensiunile cauciucurilor. Deci...depinde. Uite ca la mine, in certificatul tip nou, nu scrie nimic baieti ati deviat de la turbo...
iulicuta2000 a scris:baieti ati deviat de la turbo...
..bine zis!...deci pina la urma cum ar fi mai bine sa fie montat propulsorul asta turbo,pe tubulatura (sub masina) sau acolo pe la motor unde-ti cam si coace turbina?...eu am cam ajuns sa-mi fiarba creierii tot gindindu-ma cum ar fi mai bine ,mai ieftin,si mai econom.....sincer pe mine ma cam intereseaza un anume sistem de instalare a turbinei astfel incit sa poata fi universala adica sa poata fi montata usor la orice masina fara sa mai fie vorba de suduri,taieri si modificari de trasee .....pur si simplu imi imaginez ca m-as muta la bloc acolo unde nu prea ai posibilitatea sa faci mare lucru(decit daca vrei sa-ti pui vecinii in cap)si sa zicem ca iau si alta masina la care nu se mai potriveste instalatia pe care o am acum la batrinica mea ,astfel ca singura solutie de a monta turbina ff usor la masina fara alte interventii de lacatuserie ,sudura, mecanica ..e.t.c ,ar fi pe sub masina la tubulatura si in cazul asta mai scap si de intercooler,DAR ceea ce iarasai nu-mi place este turbo-lagul cam mare aldracq rau...si atunci iar ma da peste cap cum oare ar fi el mai bine (dar cu posibilitati proprii bineinteles) voi ce idei aveti?.... pina la urma cele mai simple solutii sunt cele ce le-a afisat Hofy prin link-urile respective, adica asa cum spunea un forumist pe aici ''montezi la caruta turbina pe evacuarea calului'' si gata treaba ...exact asta am facut si eu de curind dar provizoriu sa vad cum imvirte turbina si spre surprinderea mea la la apasarea pedalei la turatii mai maricele scotea un sunet''demential'' se auzea ca pe aeroportul Otopeni ,iar la turbolag pt a-l mai micsora am vazut la cineva o mica smecherie facuta care consta intr-o conducta de evacuare a aerului de la turbina spre motor care era ceva mai mica in diametru decit cele obsnuite (aproximativ diametrul de 3 cm) ideea era simpla; diametru mai mic=mai putin spatiu de comprimare al aerului si deci lag-ul mult mai redus...o alta problema ar fi că trebuie neaparat sa ermetizezi perfect tubulatura de evacuare ale gazelor pt a nu avea pierderi de presiune deci fara tobe sau conducte sparte lag-ul nu este dat doar de diametrul tubulaturii de admisie
atunci cand clapeta de acceleratie este foarte putin deschisa,presiunea de aer care se formeaza intre turbina si carburator tinde sa incetineasca rotorul compresorului(asta nu stiu daca e valabil si la compresoarele cu role ci doar la cele centrifugale) si cand calci acceleratia turbinica se invarte de la o turatie mult mai mica,decat daca ar merge ca si in sarcina,la o turatie mai mare,pentru asta ai nevoie de o supapa care sa-ti scoata presiunea din admisie cand nu "o calci"
evident ca la titrezul asta electric lagul ar trebui sa fie teroretic mai mic,motorul de CC(curent continuu) avand cuplu maxim aproape instant...
treaba cu etansatul este foarte adevarata,tot aici intrand si spatiile dintre rotor si carcasa in care se face presiunea,care trebuie sa fie foarte mici...
catalliin a scris:pina la urma cele mai simple solutii sunt cele ce le-a afisat Hofy prin link-urile respective, adica asa cum spunea un forumist pe aici ''montezi la caruta turbina pe evacuarea calului'' si gata treaba ...


Poi... astfel, "problema" nu se simplifica cu nimic... din contra ai de facut la tzevaraie cat pentru Challenger. Poaaaaate ca s-ar putea renunta la turbina racita cu apa... atat. Lag-ul e cea mai mica problema... face parte din distractie. Dupa cate stiu, mare parte a lag-ului e dat de inertia axului, "elicelor". Lag-ul e direct proportional cu masa matzelor. In plus, s-ar putea ca turbinei sa nu-i placa apa data de condensul din evacuare Metoda lui Iulicuta pentru anularea lagului nu stiu cum ar putea functiona deoarece gaze suficiente pentru actionarea turbinei sunt doar in sarcina Tocmai asta e problema si stiltul specific de condus turbatele la raliu(apasand acceleratia chiar si cand nu ar fi necesar, sa nu se opreasca turbina).
Blowoff valves are used to prevent compressor surge, a phenomenon that readily occurs when lifting off the throttle of an unvented, turbocharged engine. When the throttle plate on a turbocharged engine closes, the high pressure air in the intake system is trapped by the throttle and a pressure wave is forced back into the compressor. The compressor wheel slows rapidly and may even stall, and the driver will notice a fluttering air sound. The rapid slowing or stalling stresses the turbo and imparts severe turbo lag if the driver accelerates immediately after the surge event.

eu la asta m-am referit strict
ca la raliu,se merge accelerat pentru a tine turbina in ture,e adevarat,dar la fel de adevarat e ca toate turbatele de raliu au supapa de refulare(blow off valve) tocmai pentru a proteja turbina Nu mi-am dat seama ca te referi la BOV scuze.

Intradevar, fara asa ceva nu se poate(in cazurile in care turbo nu are "divais" inlocuitor). Daca bine imi aduc aminte, Titus incercase fara si si-a facut tubulatura varza. Daca turbina e in ture si lasi brusc acceleratia, presiunea creste pentru un moment, foarte mult. Iarasi in mare parte din motiv de inertie matze turbina. supapele acelea blowoff am intzeles ca au rolul de a scoate suprapresiunea atunci cind se reduce brusc turatia mai ales cind calci ambreiajul pt schimbarea vitezelor asta cel putin asa se aude si inca ff clar sub forma unor mici pocnituri ca de aer refulat brusc....dar la transmisile hidramate eu as zice ca nu prte ar mai fi nevoie de asemenea supape datorita transmisiei care are alt regim de functionare (scimbarea vitezelor succesive automat fara pierderi de srcina ca la cele manuale) asta cel putin asa ma gindesc eu ...oricum supapele acelea nu cred ca ar costa o avere totusi bov-ul scoate suprapresiunea atunci cand iei piciorul din gaz,si se inchide admisia,tot circuitul pana la clapeta de acceleratie devenind un "tub" inchis in care turbina baga presiune la greu...
iulicuta2000 a scris:bov-ul scoate suprapresiunea atunci cand iei piciorul din gaz,si se inchide admisia,tot circuitul pana la clapeta de acceleratie devenind un "tub" inchis in care turbina baga presiune la greu...
....exact! O intrebare:.credeti totusi ca se merita o supapa de refulare Blow-off daca presiunea pe turbina este reglata sa bage max 0.5 bar?...chiar sa-i dauneze asa mult turbinei prin acel posibil proces de 'forcare' ??? O intrebare:.credeti totusi ca se merita o supapa de refulare Blow-off daca presiunea pe turbina este reglata sa bage max 0.5 bar?...chiar sa-i dauneze asa mult turbinei prin acel posibil proces de 'forcare' ??? da din ''lene financiara'' intrebam asta....stiti pe undeva astfel de supape dar care sa coste mai jos de 3ooo.oooo de lei ? ceva adrese de tuning auto ... www.GOOGLE.RO(sau com,ca,uk,au,hu,nl,de) http://img190.imageshack.us/i/turbojet.mp4/
asemanator am avut eu pe un carb IRMA adaptat pe un motor de Moskwici de se accelera mai rapid decat cu carbul ce-l avea original .
Cristip1970 a scris:http://img190.imageshack.us/i/turbojet.mp4/
asemanator am avut eu pe un carb IRMA adaptat pe un motor de Moskwici de se accelera mai rapid decat cu carbul ce-l avea original .
...Mișto chestia!... (vorba lui Virii). N-am mai gasit pe la noi . Ma cam uit pe la talcioc dar nu am mai vazut . facem un oltcit asa???

http://www.4tuning.tv/qlGr8zeAw1V/Un_turbo_nebun_de_1_03_bari.html Cum de nu-i zboara evacuarea ? Am observat ca are vibratii cat de zici ca zboara Eeeeei ce mai beau băieti?!....pardon am ramas cu gindul la reclama aia... ...ia spuneti-mi si mie va rog are cineva idee cam la cit ar trebuii sa reglez wastegate-ul ca sa se deschida la presiune a gazelor de evacuare ,pentru ca sa-mi bage o presiune aproximativa de juma'de bar pe admisie?...si asta avind in vdere ca majoritatea supalelor wastegate se deschid pe la 2 /2,2 bar presiune de evacuare a gazelor......intrebai si eu ca sa nu mai fiu nevoit sa dau turbina jos pt fiecare reglaj la supapa si asta tinind cont ca va fii montata pe subt masina cam pe la evacuarea finala loc dificil ptr a se umbla la reglaje pai nu cred ca-i poti face reglaj pana nu e pe masina sa vezi ce presiune face
la fel cum nu stim ce turbina ai,si mai ales ce poate sa faca...
pune-o pe masina,reglajul fie cu un boost controller fie cu arcuri pe actuator pai acum citeva luni in urma montasem pe masina un garrett de pe un diesel de 1.9l destul de marisor ca dimensiune si fara sa umblu la reglaje ...iar in mers la turatie relativ medie imi trosnea conducta de admisie dintre turbina si carb desprinzindu-se(pe atunci nu montasem ceas barometru) si acest fapt m.a facut sa umblu la wastegate si sa-l mai slabesc ....iar acum am tot un garrett sau mai bine zis un garetoi mult mai mare cam de dubita de cel putin 2000 cm numai ca pe asta am sa-l montez pe evacuarea finala (sub spoiler) si va fii tare nasol de reglat fara sa-l dau jos ....oricum mai am putin de lucru si sa vad ce o iesii ,inafara de un lag cit o 'zi de post' stie cineva cum poti citi/afla caracteristicile turbinei pe care o detii de pe listele cu tipuri de turbine????!...pe placuta de pe carcasa 'melcului' sunt stantate vreo 3 seri sau coduri care le-am cauta prin tote listele cu turbine garrett pe care le-am gasit si practic nu seaman nici unul cu ce am eu tre sa cauti ceva cu GT .... in fata Salutare!...referitor la turbo mai exact la tipul acela STS care se pune pe sub masina(aproape de evacuarea finala) are cineva idee,la masinile din generatia noua nu cumva treaba asta incurca sonda lambda care-i situata pe evacuare si deci amestecului combustibil pe care-l dicteaza aceasta calculatorului masinii, tinind cont ca turbina montata in felul asta practic realizeaza atit o presiune pe tubulatura cit si o marire a temperaturii..oare i-o 'comvenii' sondei respective,sau e posibil sa inceapa sa dea erori la greu ...voi ce credeti? Noi credeeeeeeeeeeem,ca e posibiiiiiiiiiiiiiiil ca masinileeeeeeee de generatie nouaaaaaaaa sa nu aibe turbinaaaa montata in partea din dos,mai ales ca din fabrica vin cu turbinaaaaaaaaa montata imediat dupa motooooooooor,si toate care au turbo in spaaaateeee,in afara de lamborghini nu stiu careeee tunat de americanii aia nebuuuuni ,nu vin cu el din fabrica,basca nici nu prea se foloseste din pricina lagului etc....
ti-ai dezmembrat cazanul,ce mai vrei de la viata noastra? Pai presupuneam ca stiti ca faceam referire la sistemele/kit-urile acele STS aftermarket ce se monteaza dupa si care se gasesc deja pe piata americana ,chiar si in Australia ori Noua Zeelanda ,mai putn aici in Eu unde in general oamenii sunt cam incuiati la minte cu exceptia romanilor binenteles si care din cite observ fac si alea fac ceva, cel putin in proporti de 70% fața sistemele clasice ce sunt mult mai complicat de montat...Iar treba cu lag-ul se poate sa fie un picut mai mare dar nu ff mult Uite eu de exp inainte cu citeva saptamini sa-mi dezmembrez 'cazanul' din curiozitate montasem turbina cam dupa toba primara ,turbina fiind situata astfel cam pe la mijlocul tubulaturii undeva intr-o scobitura a podelei si se imvirtea belea fara sa realizeaz nici un lag.In fine ceea ce vroiam sa stiu este daca acest lucru poate afecta la 'sculele' astea noi de masini functionarea corecta a sondei respectiva tinind cont de cele mentionate mai sus si anume faptul ca turbina mareste temperatura si densitatea gazelor pe tubulatura bașca chiar acolo pe unde se afla si sonda cu pricina...iar cu viata voastra stai linistit ca nu am nimic ...decit o intrebare stiind ca aici se afla mai multi care le au cu tehnica auto comparativ cu alte site-uri. Ban iulicuta2000 ca scrie enervant.
enervant si enervat in aceeasi masura
catalliin a scris:Pai presupuneam ca stiti ca faceam referire la sistemele/kit-urile acele STS aftermarket ce se monteaza dupa si care se gasesc deja pe piata americana ,chiar si in Australia ori Noua Zeelanda ,mai putn aici in Eu unde in general oamenii sunt cam incuiati la minte .


Da, ma, de aia americanii folosesc la cotetzele lor arbori cu came in bloc si tije impingatoare, punti rigide la masinile sport, motoare cat casa care au randament de roaba si au descoperit minunea minunilor, injectia electronica monopunct in ...1990. Dar nah, europenii sunt idioti, geometrie variabila la turbo, common rail, gunoaie din astea de oameni prosti.
Si da, kitul ala e o cretinatate. Simplu si banal. Reinventam roata? Sau apa calda? Gaura la covrig? Kitul ala nu se gaseste in .eu dintr-o singura cauza... NU IL CUMPARA NIMENI, fiindca e un kkt. internetul ... o varietate de orice posibil sau urmeaza sa fie posibil se poate gasi printre care includem orice legat de auto si turbo chiar numai desenat - schitat [quote="cristi_s"][quote="catalliin"]Pai presupuneam ca stiti ca faceam referire la sistemele/kit-urile acele STS aftermarket ce se monteaza dupa si care se gasesc deja pe piata americana ,chiar si in Australia ori Noua Zeelanda ,mai putn aici in Eu unde in general oamenii sunt cam incuiati la minte .[/quote]

mai Cristinele eu nu stiu cit de cretini sunt americanii aia dar si masinilel lor tot de ingineri europeni sunt facute de fapt la origine si ei tot europeni cam sunt si treaba cu injectia sa sti ca te inseli ,am vazut recent o 'roaba' d-aia de a lor la cineva un cadillac din 85 care are injectie pe benzina,chiar si aer conditionat servodirectie,geamuri electrice ,scaune electrice asa ca hai sa nu.i mai plingem ca nu sunt chiar idioti, ,cit despre europa spuneam ca astia din VEST nu le au cu tunningul adica oamenii de rind ca si noi binenteles nu barsonanii cu banet girla ori inginerii din domeniu,,dar eu pusesem totusi o intrebare atita tot ,nu cautam sa ma cert cu nimeni,stiu ca varul iulikuta este suparat pe viata probabil nu i-a reusit proiectul turbo si-l inteleg ,dar ideea cu turbina ascunsa sub masina ma gindeam ca este o solutie ptr a nu mai fii depistat de garcea sau RAR-ul mobil la un control in trafic si astfel esti cit se poate de discret si 'curat' fara sa stirnesti suspiciuni in caz ca n-ai observat,nu ne intereseaza subiectul asta(doar pe tine) deci nu aprofundam,si nu cunoastem nimic despre el,ce e asa de greu de priceput?

vezi ca vorbesti prea multi cu zolti Da ma, al dracu avantaj, sa nu te depisteze RAR ul, ca aia or fi complet idioti.
Despre industria auto americana, mai documenteaza-te. Macar un Top Gear, daca nu "Rotile", dar aia e carte, asa ca trebuie ceva efort. Sau un amarat de pliant despre ce model de masina americana vrei tu si compara cu similar european sau japonez. Si nu, masinile americane nu sunt "proiectate" (daca ceea ce fac americanii se poate numi proiectare) de europeni, ci de americani, ca numai la aia "big is better" e sfant.
P.S: ramai la nickurile pe care le vezi, nu te mai chinui sa inventezi altele (sau vorbeai cu tine insuti? ). Bueeeeeey hac nu va luati de masinile hac americane ca ie cele mai hac tari!
M-am tinut lejer dupa Mustang Shelby cu Vectra 1.6 16valve pana la 150 la ora, dup-aia am lasat-o ca n-aveam benzina. Aaa... Ce motor are Shelby? De cat e chioscu ala?
b28kft a scris:M-am tinut lejer dupa Mustang Shelby cu Vectra 1.6 16valve pana la 150 la ora


Shelby cu cel mai chel chiosc... face suta in vre-o 5.5sec. Vectra 1.6 cu 16valvulas... abia bate un TRS... pe hartie.

I-a bagat ala motorina, i-ai furat vre-o 4 bujii sau erai legat cu shufa de el? Hofy e posibil sa fi fost "kit replica" facut pe un Opel Vectra 16valve...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community