Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frana spate,semi-blocata!
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In timp ce schimbam rotile pe spate,fiind ridicata pe un cric ,am pus mana pe prezoane si hai sa vad daca e blocata frana,pe o roata placuta apasa mai tare si se invarte mai grelut,nu foarte ,se si aude cum atinge placuta iar la cealalta roata nu se aude placuta dar se simte ca nu e libera 100%.Presupun ca ,din ce am mai citit pe aici,e de vina pistonasul buclucas care ramane blocat,de unde sa incep cu desfacutul ca sa le deblochez?Alea doua suruburi care ies prima data in evidenta?Ms Pei trebuie sa demontezi etrierul buclucas. Sa-l descoumpui cu foarte mare atentie, sa cureti tot... si sa pui la loc la fel de atent, asta daca vrei sa refolosesti garniturile si daca se mai pot refolosi!
1. ridici masina scoti roata...
2.Scoti placutele de frana si tablita de protectie. pui la loc surubul ala care tine placutele si il strangi putin, atat cat sa tina cele 2 semietriere impreuna.
3. Desfaci conducta de frana si pui ceva in care sa curga.
4. Desfaci cele 2 suruburi mari.
5. Scoti etrierul
6. Desfaci surubl care-l tine si incepi sa-i scoti toate matele (de preferat cu aer comprimat). Scoti si garniturile foarte usor, cureti bine tot ce e pe acolo, canale... si sufli cu aer comprimat. Ungi totul cu lichid de frana (de preferat nou). Si le pui la loc in ordine inversa. Daca tot ai desfacut conducta... nu ar f i o idee rea sa schimbi si lichidul de frana..
7. Aerisesti sistemul de franare incepand cu roata spate drepata, spate stanga si fata. Pune garnituri noi! Daca gaseste.. normal! Gaseste.... Sa continui cu "esplicatu".Cu toate ca sunt blocate ,in mers nu se simte si nu se aude ca atinge, daca sunt in panta/rampa nu foarte mare cand calc ambreiajul se misca ,deci nu cred ca e atata de grav. Oricum e mai bine sa desfaci,sa cureti,pui garnituri noi asta in cazul in care cele vechi sunt uzate.
bytzu1 a scris:...pe o roata placuta apasa mai tare si se invarte mai grelut,nu foarte ,se si aude cum atinge placuta iar la cealalta roata nu se aude placuta dar se simte ca nu e libera 100%.
Cu rotile montate, la o rotire cu mina, roata trebuie sa se miste liber din inertie. Daca se simte o frinare, e inceputul griparii pistonaselor in etriere. la craiova nu mai au garnituri noi pt spate... Cum aerisesc fiecare roata in parte,imi trebuie o galeata de lichid de frana sau cum se face asta ? Pai da-i un search si o sa gasesti explicatiile acolo; oricum, nu-ti trebuie nici pe departe o galeata.
Faci pedala... deschizi aerisitor.... curge un pic de lichid... strangi aerisitor.... faci pedala.... desfaci aerisitor.... iese un pic de aer si apoi lichid.... (etc) Operatiunea asta se face in 2 oameni. am reusit performanta sa aerisesc si de unul singur
bytzu1 a scris:...imi trebuie o galeata de lichid de frana ...
Instalatia are in total 300 ml de lichid iar impreuna cu aerisirea, nu consumi mai mult de 500 ml. Poti lasa toate 3 aerisitoarele (4 daca ai RT / RM) deschise, umpli vasul cu lichid pana-n buza si astepti 10-20-30 minute, pana curg toate. Apoi inchizi aerisitoareler si gata.
Daca ai compresor (nu d-ala de-l alimentezi la bricheta), treaba e si mai simpla: confectionezi un fel de reductie intre gura vasului si furtunul compresorului, apoi deschizi un aerisitor, dai scurt cu compresorul, inchizi aerisitor. Asa la toate 3 aerisitoarele (4 daca ai RT / RM). Am fost respins la ITP pe motiv de dezechilibru frana, roata stanga spate nu franeaza cum trebuie. Asa ca m-am gandit sa iau etrierii de pe Ghita I (care franeaza bine si a trecut la ITP acum un 1 fara probleme la frane) si sa ii pun pe Ghita II.
Se poate face asa ceva?
Am vazut pe la inceputul topicului niste sfaturi, mai e ceva de facut sau poate cineva sa imi dea alte lamurii? Sunt putin cam nepriceput la asta, oricum, orice as face, dupa aceea va verifica cineva care se pricepe ce am facut, sunt patit cu franele, nu ma risc in cazul acesta.
Multumesc! Dezechilibrul la franare poate sa provina si de la o aerisire defectuoasa, sau de la impuritati pe unul din discuri, nu numai de la pistonase blocate.
Se poate face permutarea, nu e bataie prea mare de cap daca te pricepi nitel. Daca nu, e cam cu schepsis. Problemele pe care le poti intampina sunt in primul rand conducte si aerisitoare intepenite. In al doilea rand, etrierele sunt din 2 bucati, la asamblare s-ar putea sa curga pe la imbinare, din cauza garniturii dintre ele (care nu se mai gaseste nicaieri). Exista si varianta ca inainte de demontare, sa scoti placutele de frana si prin gaura aia prin care trece surubul care tine placutele sa fixezi strans semietrierele una de cealalta, apoi sa desfaci suruburile de fixare ale etrierului.
Problema care se pune: merita sa le pui pe alea asa cum sunt? In timp, daca masina sta, franele au tendinta sa se blocheze, asa ca s-ar putea sa pui niste etriere gata intepenite. Mai bine le faci o revizie alora, apoi le pui sus. garnituri intre semi-etriere inca se gasesc.
Cam scumpe...dar se mai gasesc
AdyAero a scris: ...dezechilibru frana, roata stanga spate nu franeaza cum trebuie.

cristi_s a scris: Dezechilibrul la franare poate sa provina si de la o aerisire defectuoasa, sau de la impuritati pe unul din discuri, nu numai de la pistonase blocate.
........ sau din limitatorul de frinare - nu distribuie forta de frinare egala pe o parte fata de cealalta (dreapta spate diferita de stinga spate). Am reusit dupa mult WD40 sa desfac cele 2 conducte de frana care intra in etrieri si un dop aerisistor pe dreapta. Din cele 4 piulitele cu cheie de 14 care tin etrierii pe punte, doar unul s-a lasat desfacut. O sa ma ajute Iulicuta sa ii dau jos, sa ii curete si sa ii montam la loc, o sa verificam si repartitorul. Dupa ce am lucrat harnic azi, am pus etrierii reconditionati (pistonasele se misca foarte usor ), am montat conductele pe spate si...cand sa aerisesc..surprize surprize!
Pe fata tine, pe spate doar cel din dreapta, cel din stanga nu primeste presiune decat daca trag de clapeta limitatorului(cea de care se prinde arcul). conductele le-am asezat corect in limitator...ceva de genul
http://img849.imageshack.us/i/57901262.png/
Are cineva idee care-i baiul nu era invers? sus conducta principala, si jos pt etrierii spate Asa le-am montat prima data dar mi se bloca stanga spate la prima pedala si ramanea sub presiune etrierul
Ar mai fi o posibilitate, la care nu m-am gandit, cand am revizuit puntea spate si montat flensele n-am mai avut timp sa montez si conductele cu etrieri, si am bagat suruburi in loc de conducte(in repartitor), e posibil sa se fi indesat pe-acolo garnitura si acum sa obtureze/restrictioneze traseul...am sa ma uit...la celalalt port unde am bagat surub asa a fost si am schimbat garnitura, dar la cel pentru etrierul stang nu m-am uitat Si unde gasesti tu,Laurentiu,manometru ca cel din poza?De cand caut....
deceneu32 a scris:Si unde gasesti tu,Laurentiu,manometru ca cel din poza?
Trebuie sa fie pe undeva ca doar nu-i desenat cel din poza. Trebuie sa fie prin instalatiile de presiune; incearca sa vorbesti cu cineva de la ISCIR poate dai de vreun fir .

Poza am pus-o ca sa vada oamenii cum sa monteze conductele de la limitatorul de frina. Am o problema la frane pe care am cam neglijat-o de ceva vreme, iar acum s-a agravat situatia.
Oltcitul cu care mai circul acum este un TRS romanesc.. in mare este foarte bun in afara de cateva mici bube, printre care cea mai arzatoare a devenit frana.
Mai precis, dupa o stationare mai lunga ~ 2- 3 saptamani, constatam uneori, cu precadere in ultimul timp, ca se inmoaie" pedala de frana, frana incepand sa prinda abia pe la ~ 1 treime din cursa sau chiar mai jos..
se mai intarea ceva dupa cateva actionari si ma obisnuisem cu ea asa.. Totusi nu se compara cu frana (instant) cu care eram obisnuit pe celelalte oltcituri (franceze).
Masina o folosesc cam sporadic, si posibil ca acesta sa fie un factor care sa influenteze frana. Totusi nu concep asa ceva, avand in vedere ca la celelalte oltcituri care nu mai circula, n-am aceasta problema.
Acum insa s-a inmuiat total pedala de frana, adica apasam pana la podea (in blana) si nimic... (am constatat asta dupa ce m-am intors din concediu, masina stand pe loc cam 5 saptamani).
incercasem manevra cu pompatul pedalei (pana la podea), dar aceasta nu mai prindea deloc.. am facut o tura asa prin cartier, folosind doar frana de mana, dar nu si-a revenit deloc, ba din contra am costatat ca incepuse sa se infraneze pe spate, (simteam ca se lasa din suspensia spate la demaraje, si se incingeau rotile spate)
Urmatoarea miscare, dupa cateva zile, a fost sa aerisesc frana, mai precis la aerisitorul din drept cu pompa de benzina. am facut asta cu un amic, el pompand pedala si tinand-o actionata, eu manevrand la aerisitor. Dupa aceasta operatie si-a revenit doar frana pe fata, cred, deoarece pedala prinde la jumatatea cursei, si merge extrem de usor pana acolo.
Am impresia ca mai e usor infranata pe spate, si ca frana prinde (la jumatatea cursei) mai mult sau numai pe fata. Am dedus asta dupa cum se lasa usor de bot la franare, ceea ce, dupa cum cunosc eu oltciturile, e ciudat...

As aprecia un sfat de la cunoscatori, sau cineva care s-a ciocnit de problema asta, si daca o pot remedia fara o vizita la atelier..
etrieri dati jos,scoase pistonasele ,curatati bine montati la loc,lichid de frana nou si aerisit,n-ar trebui sa mai fie probleme varianta lui iulicuta e cea mai buna ... dar se si lasa cu munca multa ...

pentru mai putina munca aplica varianta curatarii pe masina a pistonaselor cu alcool ...oricum asta nu va face decat sa inlature problema blocarii franei pe spate ... pentru faza cu inmuierea pedalei nu pot decat sa suspectez ca prinde aer fals pe undeva si in cazul asta suspecta poate fi mai mult pompa
JorJ-L a scris:...dupa o stationare mai lunga ~ 2- 3 saptamani, constatam uneori, cu precadere in ultimul timp, ca se inmoaie" pedala de frana...
Ai pierderi de lichid de frina si aerul intra pe circuit.

Cauta bine pierderile pe la imbinarile conductelor si in cabina sub pedala de frina. Daca totul e OK nu ramine decit sa inlocuiesti pompa centrala de frina sau sa faci un RK complet la instalatie (spalare instalatie cu alcool, curatare etrieri si pistonase, inlocuire garnituri daca necesita), o umplere si o aerisire corecta (gasesti pe forum pas cu pas cum se executa asa ceva). Multumesc pt raspunsurile prompte
Acum sa va spun ce-am mai facut: Ma duc la masina, pe care n-am mai pornit-o d vre-o 2 saptamani (cand facusem aerisirea pe fata), si constat surprins ca-si revenise oarecum presiunea la pedala, cursa libera fiind aproape normala.. Am mers cu ea prin oras, facut ceva cumparaturi, totul parea ok.. nici (prea) infranata nu se mai simtea. Urmatorul pas: Ma duc la Mol, unde stiam ca pot parca linistit si proceda la curatarea etrierilor spate/ aerisire.
Ridic masina p cric, dau jos roata (stanga spate) si verific daca e infranata. Nu prea era.. adica frecau placutele p disc dar puteam roti de prezoane. Mai departe m-am apucat si-am dat jos placuta anti-praf, am suflat de praf cu compresorul pe-acolo si-am dat cu peria; pe urma am dat cu sprayul de curatat etrieri, frane, si-am mai tras usor cu patentu de placute, ca sa le fac joc, ca erau cam intepenite.
Bun, apoi rog un tip sa imi apese frana, si constat ca si aceasta functiona (bloca butucul rotii stg. spate) apoi am inceput sa aerisesc: facut pedala, tinut pedala, si desfacut aerisitor. A tasnit un mic jet de ~15ml, apoi am strans aerisitorul, facut iar pedala, si observ ca parca iar se muiase.. am mai aerisit de 2 ori, si constat ca nu mai venea jet ci abia picura pe aerisitor. strang aerisitorul. Constat, cu stupoare, impreuna cu tipu care-mi facuse pedala, ca aceasta nu mai are presiunea de dinainte, se muiase pana in punctul de acum 2 saptamani, cand aerisisem pe fata, si facea presiune doar la etrierii fata.
Cu alte cuvinte revenisem de unde am ramas acum 2 saptamani..
Descumpanit am continuat totusi acelasi proces si la roata dreapta spate.. La asta la fel.. abia picura pe la aerisitor lichidul, si frana nema'...
Acum nustiu daca am gresit ceva, dar nu-mi explic.. Ma asteptam sa se intareasca pedala dupa aerisirea p spate, nu sa revina la stadiul anterior, cursa libera aprox~ jumatate, si fara presiune pe etrierii spate..
Care ar fi ordinea corecta de aerisire?! cineva mi-a zis ca ar fi de la etrierul cel mai indepartat d pompa la cel mai apropiat, adica 1) dreapta spate, 2) stg. spate si 3) fatza.. logic, asa mi se pare si mie, c-ar fi.
In cartea lui Canta scrie exact invers, ca cica se aeriseste intai fatza, apoi spatele.. Deci nu stiu ce sa mai cred..

@Lancer: Am preferat varianta mai simpla, atata doar ca in loc de alcool am folosit un spray special de curatat frane, discuri, etrieri, etc. asa cum ai zis, cu etrierii si placutele nedemontate.
E posibil sa ia aer fals in timp..

@Laurentiu: Nu am pierderi de lichid d frana. Am acelasi lichid (Aral dot4) schimbat acum mai bine de 2 ani, Intre timp am mai aerisit de 2-3 ori instalatia, si acum e undeva cam pe la mijloc (sau mai jos) nivelul.. n-am mai completat de atunci; la inceput era la max. Masina n-a facut mai mult d ~6000km de-atunci.
Nu stiu cat de corect s-a procedat atunci cand am schimbat lichidul la atelier.. or spalat rezervorul (cu apa) dar instalatia (conductele) nu cred..
Unde mai exact gasesc pe forum cum se face o umplere si o aerisire? La o cautare rapida mi-a dat o gramada de topice, care mai de care.

Stupizenia masii.. intr-un fel se adevereste zicala:
Nu te apuca sa repari un lucru bun" (sau aparent functional, dupa cum ziceam isi revenise oaresce presiunea si frana p spate)
Acum iar nu e presiune p etrierii spate.. cauze?
repartitor blocat pe inchis

la aerisire,inainte sa se ridice piciorul de pe peda,ai strans aeririsitorul?

poate fi si din pompa,o garnitura ciupita sau data peste cap... .... in plus curatarea cu toata mama spray-ului daca ai facut-o cu placutele pe masina ai facut-o degeaba ... curatarea se face in modul urmator
se scot placutele de frana de pe masina.
se pun in locul lor altele uzate sau folosesti o pila ceva doar pentru a preintampina lipirea pistonasului de discul de franare ...
se apasa frana pana cand iese pistonasul la maxim .... se curata pistonasul ..... apoi se comprima la loc in etrier .... se repeta procedeul de cateva ori ...apoi se monteaza plachetul
vezi ca trebuie curatat fiecare pistonas in parte ... si ai 2 pe fiecare etrier
Florian a scris:Aerisirea corecta a franelor se face asa:
1 etrerii fata
2 etrier roata stanga spate (partea soferului)
3 etrier roata dreapta spate (partea pasagerului).


Florian, ceea ce spui tu aici este UMPLEREA corecta a instalatiei de frinare.
AERISIREA corecta este exact invers, adica incepind cu pct. 3, pct 2 si la urma pct. 1.

JorJ-L a scris:Unde mai exact gasesc pe forum cum se face o umplere si o aerisire?

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=20966#20966
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=196195#196195
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=209820#209820
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=226112#226112
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=196195#196195

In primul link gasesti ce-ti trebuie iar pt o documentatie mai larga, poti citi si restul. .... oricum universal valabil aerisirea se incepe de la cel mai indepartata roata catre cea mai apropiata de pompa de frana ... ca poti incepe de unde vrei e alta poveste ... ca poate sa fuctioneze si in alta ordine iar la fel ... dar asta nu inseamna ca e corect si ca iti garanteaza performante maxime
Florian a scris:Eu fac aerisirea instalatiei de franare asa cum am descris mai sus ...
O faci gresit insa la urma urmei, fiecare e stapim pe viata lui dar nu si pe a altora. ....
Florian a scris:Poate explici si de ce este gresit cum fac eu aerisirea instalatiei de franare.

Ti-a spus si Lancer ca aerisirea se face cu roata cea mai departata de pompa centrala de frina iar ace roata este dreaota spate dupa care urmeaza stinga spate si apoi fata; pt cei cu RM urmeaza roata dreapta fata si ultima stinga fata.

De ce este aceasta regula ? Pentru ca pompa centrala de frina si limitatorul de frinare punte spate sint amplasate pe partea stinga a masinii iar aerisirea se face din aproape in aproape pt a scoate aerul din "colturile" cele mai indepartate ale instalatiei prin cel mai apropiat aerisitor.

....
Florian a scris:Aerisirea corecta a franelor se face asa:
1 etrerii fata
2 etrier roata stanga spate (partea soferului)
3 etrier roata dreapta spate (partea pasagerului).


Florian a scris:Imaginea pe care ai atasat-o spune exact ce am spus si eu.


Nu chiar, 2 si 3 le-ai inversat. Fiind circuit de frana cu dublu circuit, conteaza mai putin cu ce parte incepi, fata sau spate. E mai simplu din fata spre spate. Important e sa fie prima data dreapta spate si dupa aia stanga spate.
JorJ-L a scris:
Stupizenia masii.. intr-un fel se adevereste zicala:
Nu te apuca sa repari un lucru bun" (sau aparent functional, dupa cum ziceam isi revenise oaresce presiunea si frana p spate)
Acum iar nu e presiune p etrierii spate..

Si-n final,Jorj,dupa toata discutia despre ordinea aerisirii,ai reusit sa ai frane eficiente? Salut, scuze ca n-am mai revenit cu update..
Isi revenise frana dupa cateva zile, nu-i ca la celelalte oltcituri, da important e ca prinde.
Nici nu se mai infraneaza (pe spate) am verificat cu ocazia schimbarii rotilor de vara cu cele d iarna.
voi mai face o tentativa de aerisire corecta de data asta sper, da nu stiu cand.. eventual si o curatare a pistonaselor, cand o fi mai cald afara..
sa va fie frnele beton!
sau ca pe beton... De curand simt uneori aleator, mai ales la viteze mai mari, ca-mi trage directia (usor spre dreapta) fenomenul nu este permanent.. Evident am suspectat o infranare la roata dreapta, ceea ce s-a si adeverit a fi cauza. Dupa oprire am simtit discul dreapta fata usor mai cald decat cel stanga.
Deci mi se infraneaza dreapta fata da nu permanent ci doar cand i se scoala"..
Am zis ca o fi din cauza ultimei aerisiri incorecte (ordine gresita), asa ca am re-aerisit instalatia in ordinea corecta: 1) drepta spate, 2) stg. spate, 3) fata.
La aerisirea pe rotile din spate a tasnit lichidul doar la prima aerisire (la roata dr. spate) porma cand desfaceam aerisitorul nu mai venea lichid pe etrier, deci nici presiune.. tot atunci si pedala in loc sa se intareasca, s-a blegit de tot pana spre jumatatea cursei, de unde facea presiune doar pe fata.. Deci, prin urmare, la roata stanga nu mai iesise deloc lichid d frana la aerisire..
In concluzie nu reusesc nicicum sa fac o aerisire eficienta, de fiecare data raman fara frane pe spate, si cu pedala intrand in functiune la ~jumatatea cursei.

iulicuta2000 a scris:cauze?
repartitor blocat pe inchis

la aerisire,inainte sa se ridice piciorul de pe peda,ai strans aeririsitorul?

poate fi si din pompa,o garnitura ciupita sau data peste cap...


1) Cum pot debloca/ regla repartitorul?! daca zici ca asta ar fi vinovatul..
Am senzatia ca si atunci cand am franele functionale, (dupa ce-si revin) masina franeaza mai mult cu fata decat cu spatele (sa estimez asa cam 75% frane fata, restu 25% spate)
Din experienta cu celelalte oltcituri tin minte ca lucra mai mult puntea spate la franari, si nu se lasau de bot..

2) evident ca strang aerisitorul inainte sa lase omu meu pedala... ca doar vreau sa-l evacuez pe dansul aer, nu sa-l poftesc pe instalatie

Omu meu zice ca la dacie nu poate aerisi asa cum fac eu cu oltcitul suspendat de cate o parte. Si ma gandesc ca poate de asta nu reusesc nici eu.. Poate trebe sa fie incarcare pe suspensie in momentul cand se face aerisirea la roata respectiva..

3) sper sa nu fie din pompa/ garnituri.. hai sa le eliminam pe rand.. Ti se blocheaza roata dreapta fata?Ce legatura are cu repartitorul care este in spate?
Blocajul rotii este cauzata de intepenirea pistonasului in etrier iar intepenirea este cauzata de mizeria acumulata. Conteaza foarte mult si cum apesi pe pedala cand aerisesti, daca apesi cu toata forta si brusc, nu o sa ajunga nimic la etrierii spate. Incalzirea ne uniforma a discurilor de pe aceas axa poate si provocata din 2 dauze 1) Blocarea pistonaselor ( mizerie ) . 2)Existenta aerului pe circuitu de lichid . Aerisire incorecta . In cea ce priveste aerisirea circuitului de franare la Olcit este nai dificil ca cel de Dacie , intru-cit trbuie sa suspenzi masina si sa bemontezi rotile de pe spate , atunci se inchide repartitoru fata-spate si-ti face mai dificila aerisirea , la Dacie bagam ( eu) o piulita de mm 16-18 sub lamela repartitorului pentru a-l bloca deschis cind aeriseam , eu si la Oltcit blochez repartitoru in pozitia incarcat ( comprimat) . Diferenta de franare fata spate e din cauza reglari incorecte a repertitorului . Dupa ce aerisesti instalatia de franare dai o tura de cati va metri de preferinta cu mici denivelari ( sa se aseze suspensia ) pui masina pe loc drept si reglezi jocul arcului mic de la repartitor , acesta trbuie sa fie de 4mm , se verifica ci coada burghiului de 4mm ( am specificat cu ce se poate ferifica jocu intru-cit uni mistocari nu-i duce capu , am mai patito) Daca reglezi jocu arcului vei ajunge la un coeficent de franare in jur de 40 la suta cum cere cei de la ITP , si nu faci uzura prematura la placutele de pe fata si nici masina nu se mai ingroapa de fata in monentu franari asa mult . Am vazut ulterior ca si Cristi_s tia raspuns , daca blochezi repartitoru tie mai usor sa aerisesti , dar sa nu uiti sa-l deblochezi la loc si sa reglezi distanta arcului mic de la repartitor .
JorJ-L a scris:1. Deci mi se infraneaza dreapta fata da nu permanent ci doar cand i se scoala"..
2. La aerisirea pe rotile din spate a tasnit lichidul doar la prima aerisire (la roata dr. spate) porma cand desfaceam aerisitorul nu mai venea lichid pe etrier, deci nici presiune..

1. Mizerie adunata in canalul garniturilor de etansare si praf. Scoate garniturile si cu un "cioc de papagal" din tabla de aluminiu curata bine (prin riciiala) canalele. Mizeria adunata acolo nu face altceva decit sa "stringa" garnitura de cauciuc in jurul pistonului blocindu-l la eliberarea pedalei de frina.

2. Ca sa nu mai ai probleme pe rotile din spate din cauza limitatorului de greutate si ca sa nu mai umbli la reglajele lui, dupa efectuarea pedalelor de creere a presiunii si dupa desfacerea aerisitorului, cel ce se afla la "pedale" sa slabeasca putin forta pe pedala de frina.
Se mai poate incerca si alta varianta: se fac pedale -> se lasa libera pedala de frina -> se desface aerisitorul -> se apasa lent pedala de frina pina la podea -> se stringe aerisitorul dupa care se reia operatia pina la eliminarea aerului de pe instalatie. Da Laurentiu , pentru tine, min si inca multi alti nu este o problema ca stim aceasta mica smecherie si avem picioru format( sa zic asa) si acea distanta(joc al arcului mic) este inportanta sa o ferifice si numai daca e nevoie sa o refaca ,repartitoru nu se retrage decat daca-l inpingi tu cu mina ,iar daca lai blocat tu nu mai e necesar sa slabeasca apasarea pe pedala de frana , in momentu in care suspenzi masina de partea stanga ,jocu arcului mic se mareste atunci intre lamela si piuperca de la limitator bagi un distantier mai mare ci 1-2 mm , atunci presiunea care se realizeaza in pompa circuitu spate se va duce liber catre etriere , si pedala nu coboara de tot atunci in aceas apasare lasi aerisitoru deschis spate si deschizi si pe fata , pe urma inchizi aerisitoru fata pe urma spatele ,si numai atunci eliberezi pedala , toate airisitorele trebuie sa fie inchise cind eliberezi pedala , e un pic de alergat din spate in fata , dar asa cum spun nu faci mai mult de 2-3 ture . Asa am procedat si nu am avut nevoe de stiutori in ale conduceri nu mai zic de mecanica , am aerisit cu fiemia cand era in clasa a 6a , deci e mai simplu .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community