Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frana spate,semi-blocata!
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Iara aceeasi poveste ca la inceputul postarii mele pe topicul asta:
iarasi a aparut o infranare pe puntea spate (+tiuit in mers) asta ca urmare a lipsei presiunii pe etrierii spate in urma ultimei aerisiri esuate..
Alex, mersi de intentie da parca mai mult m-ai bagat in ceata cu explicatia ta.., astfel m-am pus si-am mai studiat..
arcul mic despre care vorbesti tu se numeste arc compensator (al presiunii exercitate pe pistonasul limitatorului de catre pompa de frana). Acesta lucreaza permanent (actioneaza pistonul limitatorului),
si n-ar trebui sa aibe nici un joc.
Jocul se controleaza la arcul mare, arc comanda limitator care la mine este cu mult peste ce scrie Canta c-ar trebui sa fie.. si asta cu masina pe sol, evident. Dupa ce-am demontat capacul de plastic, am remarcat imediat lamela indoita mai mult de 1 cm spre dreapta (spatele masinii); aceasta fiind prelungirea suportului de fixare limitator. Prin urmare arcul compensator (arcul mic) actiona permanent comprimand pistonul destul de mult, deschizand supapa circuitului puntii spate.
Am slabit tensiunea arcului compensator, indreptand lamela in pozitie dreapta. Chiar si asa este usor actionat pistonul, iar jocul acrului de comanda (cel mare s-a redus la ~7mm)
Nu cred ca am procedat corect indreptand lamela-suport si micsorand forta de apasare a arcului compesnator. (incercam sa-l detensionez asa cum zicea alex, dar cred ca acesta n-ar trebui sa aibe vre-un joc)
Acuma, teoretic ar trebui sa fie pe pozitia aproape inchis, deci forta de franare pe spate mult redusa..
Alex, tu presupun ca te refereai ca ar trebui sa incerc sa-l comprim mai tare pistonul, folosind o saiba ca distantier intre parghie si piston.. La urmatoarea aerisire, asa voi face, ca acesta sa ramana pe deschis..
Care ati mai umblat/ verificat jocul arcului comanda limitator si stiti, va rog ziceti-mi si mie cam care e la voi pozitia lamelei de reglaj, si daca e lafel de comprimat pistonul la voi.. pana-mi raspundeti voi, se face vara.. noroc ca s-a rezolvat problema, adica dupa o umplere a rezervorului de lichid frana, dupa cateva ture, la un drum si-o revenit presiunea subit, se auzise si un declic, parca de pe la pompa de frana, iar acum pedala e tapana , cursa libera ~1cm max..
Posibil sa fi fost insuficient lichid.. Desi in fata era nivelul pe la ~ jumate, in spate parca era mai scazut.. Rezervorul de lichid de frana aparent are 2 compartimente , iar in cel din spate era mai scazut nivelul..
Am mai studiat problema si la club si prin comparatie/ reflectie am dedus ca era bine reglat limitatorul (arcul compensator) doar ca la club mai era strans si "arcul- comanda" destul de mult actionand si acesta, permanent (deci neavand joc). Cineva rasuceise prelungirea arcului cu patentul, sub forma de Z. La TRS era nedeformata sarma, jocul liber l-am adus la ~4mm indoind si parghia pistonului (tija), mai vad eu daca-l mai strang sau nu.. Va trebui candva sa-i curat si pistonasele, si sa-i mai fac o aerisire la instalatie, dar pana una alta bine ca si-o revenit
JorJ-L a scris:
Am mai studiat problema si la club si prin comparatie/ reflectie am dedus ca era bine reglat limitatorul (arcul compensator) doar ca la club mai era strans si "arcul- comanda" destul de mult actionand si acesta, permanent (deci neavand joc). Cineva rasuceise prelungirea arcului cu patentul, sub forma de Z. La TRS era nedeformata sarma, jocul liber l-am adus la ~4mm indoind si parghia pistonului (tija), mai vad eu daca-l mai strang sau nu..
Poate te ajuta cu ceva pozele astea:

Sfatul meu este sa verifici pompa centrala ,din punctul meu de vedere este singura vinovata .
Acel declic a deblocat pompa dar este temporar si poate reveni fenomenul Eu am o banuiala ca ti-a ramas blocat pistonul 2. E posibil sa ai depunere in corpul pompei.
dj53zfb a scris:Eu am o banuiala ca ti-a ramas blocat pistonul 2. E posibil sa ai depunere in corpul pompei.

este mai simplu sa spui ti-a ramas blocat pistonasul din pompa care actioneaza frana spate ,depuneri nu cred ,mai repede s-a strambat pistonasul ,eu am patit asa ceva
alta pompa de frana solutia finala
bogdanlascu a scris:
dj53zfb a scris:Eu am o banuiala ca ti-a ramas blocat pistonul 2. E posibil sa ai depunere in corpul pompei.

este mai simplu sa spui ti-a ramas blocat pistonasul din pompa care actioneaza frana spate ,depuneri nu cred ,mai repede s-a strambat pistonasul ,eu am patit asa ceva
alta pompa de frana solutia finala


Da baieti, asa e. Am observat si eu ca nu scap fara schimb de pompa de frana. Revenise fenomenul cu inmuiatul pedalei.. iar dupa aerisire iara se blocase pistonasul din fund (al circuitului spate).
Facusem rost de alta pompa functionala, pe care am curatat-o cu alcool tehnic, inclusiv bidonasul, si am lasat-o cateva ore la uscat pe calorifer. Dupa ce am montat-o sus, am pus lichid de frana, dar nu am presiune..
Operatia am facut-o ieri, si se facuse tarziu..
Stiti vre-o metoda simpla de a amorsa (aerisi) pompa de frana? astfel incat sa devina functionala?
JorJ-L a scris:Stiti vre-o metoda simpla de a amorsa (aerisi) pompa de frana? astfel incat sa devina functionala?
Se toarna lichid in rezervor pina incepe sa curga pe la gaurile unde se conecteaza conductele. Dupa ce incepe sa curga, se cupleaza intii conducta dinspre pedala si apoi cea din virful pompei. Asa am facut si eu, dupa ce am umplut bidonasul (1/2) am slabit suruburile de pe conducte si le-am scos afara, incepuse sa curga pe ambele gauri, doar ca la strangere n-am respectat ordinea, nu stiam, dar am avut si probleme la introducerea conductei dinspre pedala (circuit fata).
Cu toate astea pedala merge pana in fund.
Laurentiu, de ce ordinea asta? are vre-o importanta?
Am sa incerc sa desfac aerisitoarele (fata - spate), ar trebui sa curga prin instalatie, poate se amorseaza asa. Cand mi-am schimbat conductele de frana si mie mi-a dat ceva batai de cap aerisirea. Eu am desfacut toate aerisitoarele pana a inceput sa curga lichid si apoi am inceput sa fac pedale si aerisire cum trebuie incepand cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata si stanga fata. Si...a functionat!
Danutz Bratosin a scris: dreapta fata si stanga fata. Si...a functionat!

Tu Dane ai RM?! sau ce, ca la club, TRS, etc. n-ai decat un aerisitor pe fatza.
In fine AM REZOLVAT-o CASE CLOSED!
Am facut aerisire cu taica-meu, si am frana betoon ! Da...RM am
JorJ-L a scris:Laurentiu, de ce ordinea asta? are vre-o importanta?
Eu zic ca are. Pompa nu e perfect orizontala ci e asezata cu virful in sus. Si chiar daca nu e asa, se poate suspenda putin masina pe puntea fata. Cind incepe pompa sa se umple, cu lichid care e mai greu ca aerul, aerul va fi impins mereu spre partea superioara (virf) facindu-se astfel o amorsare "naturala". Dupa montarea conductelor pe pompa, poti deschide aerisitoarele pina ce lichidul va ajunge la ele prin greutatea proprie insa va dura ceva mai mult timp decit la o areisire fortata la pedala.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community