Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

frane buclucase

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare!
am si eu un rm si dupa c am schimbat garniturile pompei si etrierilor de pe fata (pentru ca pe cei din spate nu am putut sai desfac) pus lichid si aerisit rotile din fata franeaza cam slab iar cele din spate deloc.ce puteti sa ma sfatuiti? Vezi daca ai presiune din pompa de frana prima data . La RM am patit si eu la fel si am schimbat pompa cu alta sa fac o proba .
Inainte incearca sa aerisesti si din repartitorul ce este asezat sub bobina de inductie . Zici ca ai aerisit doar rotile din fata. GRESIT!
Aerisestele pe toate incepand cu dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata!!! ai vrut sa zici dreapta spate, stanga spate si dreapta fata ! ca pe stanga fata nu are!

si cauza pt care nu iti franeaza spatele mai degraba zic ca e din repartitor ori e blocat ori e prost reglat sau arcul rupt si nu-l deschide! e rm banditu
dreapta spate,stanga spate,dreapta fata,stanga fata si in alta ordine nu merge? aerul in orice ordine tot iese Ordinea aerisirii....Unde ati gasit asta??? deci pompa face presiune doar la la iesirea conductei ce duce la rotile din fata.intro prima faza aveam frane doar pe spate dar am desfacuto am reintrodus pistonasele si momentan am doar pe fata.parca imi scapa ceva.exista vreun secret la introducerea pistonaselor?cum se procedeaza?acea "decupatura" din postonas are o pozitie anume?eu le-am pus orientate catre intrarea lichidului din pahar
problema pe spate ar fi lipsa aerisitoarelor Vrei sa-i faci frane la RM sa crape??
Ia o pompa buna,in locul distribuitorului fata monteaza T-ul de langa repartitorul spate,si inlocuieste repartitorul spate cu unul de r,rl.
Anulezi distribuitorul fata astfel:De la pompa vine o conducta care va intra inT-ul luat de pe spate.Din T-eu pleaca o conducta spre stg si una spre dreapta .Am montat eu unui prieten asa ceva si are RM-ul frane de nu-ti vine sa crezi. la sistemul de franare cel mai bine lasi asa cum este facut de fabrica dar pistonasele pompei cum se monteaza?
exista o ordine anume?
pompe noi nu se gasesc(cel putin in valcea)iar una sh am cumparat si avea probleme Franele mi-au fost excelente fara sa-i modific distribuitorul din fata . Am curatat etrierii in interiorul locasului garniturii bine . Spalat instalatia cu lichid de frana dupa ca am pus o alta pompa de frana SH luata de pe alta masina in stare de functionare ( urma sa fie dezmembrata ) .
Foarte rar sa-mi blocheze la franare rapida rotile numai din fata cum auzisem ca asa se intampla la RM .
Indicatie pt orice pompa dublucircuit romaneasca -> verificarea presiunii pe ambele pistoane sa fie aproximativ aceeasi . Sa nu fie mai mare la unul din pistonase .
Pe urma urmeaza la fiecare roata in parte . . .
bogdanlascu a scris:si in alta ordine nu merge? aerul in orice ordine tot iese

Nu prea merge. Risti sa plimbi "o bula de aer" printre cele doua aerisitoare.
robertino a scris: Ordinea aerisirii....Unde ati gasit asta???

Exista o ordine de aerisire pt instalatia de frinare. Unde s-a gasit ordinea ? Cauta intr-un manual de Dacia.

Aerisirea si NU umplerea instalatiei, se face incepind cu roata cea mai departata de pompa centrala si se termina cu roata cea mai apropiata.

codrutz a scris:dar pistonasele pompei cum se monteaza?
exista o ordine anume?
DA, garniturile se monteaza intr-un anumit fel. In manual ai ordinea si sensul lor de lucru. intrebarea nu era"cum se monteaza garniturile" ci "cum se monteaza pistonasele" caci au niste decupaturi de-a lungul lor si ma intrebam daca se monteaza intr-un fel anume acele santuri nu au nici un fel de decupaturi de'a lungul lor... (pistonasele)

poate doar stratul de teflon care se decojeste, si s-au format diverse decupaturi/shantzuri mici atentie!!!era vorba de pistonasele pompei
codrutz a scris:intrebarea ... era... "cum se monteaza pistonasele"
Se monteaza cu fatza inainte. "Decupaturile" (shantzurile) nu conteaza in ce pozitie sint. inca o intrebare:cum se aeriseste frate pompa de frana inainte de montare?
cand se inroduc pistonasele trebuie sa fie lichid pe canal? Pompa de frana nu se aeriseste inainte de montare.
DA, se unge inainte cu lichid de frana! Se face o amorsare inainte de montare ! cum??
robertino a scris:Vrei sa-i faci frane la RM sa crape??
Ia o pompa buna,in locul distribuitorului fata monteaza T-ul de langa repartitorul spate,si inlocuieste repartitorul spate cu unul de r,rl.
Anulezi distribuitorul fata astfel:De la pompa vine o conducta care va intra inT-ul luat de pe spate.Din T-eu pleaca o conducta spre stg si una spre dreapta .Am montat eu unui prieten asa ceva si are RM-ul frane de nu-ti vine sa crezi.
Acel distribuitor (pt. RM) are rolul de a bloca unul din circuite (fata sau spate) in cazul cand presiunea scade brusc pe unul din circuite . Avand in vedere ca circuitul de franare fata la RM si RT are furtune si sunt de proasta calitate sau crapa de batranete, mai ramanem cu circuitul spate sa mai oprim cat de cat. Eu am patit-o asa ca nu va recomand acest "artificiu". Constructorul stie el ceva. Ti-am raspuns pe MP ! Salutare! Ca veni vorba de santuri (imi place santu' dupa vin ,nu) am observat pe un disc de frana la o roara pe spate niste santuri,trebuie schimbate placutele sau.....dupa cum am mai aflat de la gogle sunt discuri cu,santuri,striatii,gaurele ,etc.Cat despre santuri zicea cineva ca sunt pt a elimina gazele ,praful... Santurile alea s-au facut de la placute. Ar fi bine sa le schimbi! ( discuri si placute). se potrivesc etrierii de fata de la modelul franta la rm pe spate? Nu. Etrierii spate de RM sunt etrieri spate de Franta modificati din turnare ca sa se poata monta placutele de frana de mana. Pe spate la RM se potrivesc etrieri spate de Franta, dar ramai fara frana de mana. problema franelor pe spate s-a rezolvat prin schimbarea unui etrier spate(multumiri dlui Dan Alexandru) si a pompei dar a a parut o alta:la prima pedala am foarte jos care ar fi cauza? Trebuie aerisita instalatia! ok.multumesc mult.am aerisit dar se pare ca nu a fost suficient.voi mai aerisi....
codrutz a scris:...se pare ca nu a fost suficient.voi mai aerisi....
Daca nu le aerisesti intr-o anumita ordine, e posibil sa plimbi aerul pe instalatie dintr-o parete in alta.

Pe spate, aerisirea se face incepind cu roata dreapta. dap, stiu asta insa mie nu mi se mai desface aerisitorul de la roata de pe dreapta spate insa voi incerca pe la conducta sa vad daca pot face ceva
codrutz a scris:dap, stiu asta insa mie nu mi se mai desface aerisitorul de la roata de pe dreapta spate insa voi incerca pe la conducta sa vad daca pot face ceva

Fara aerisitor nu echilibrezi pistomasele pe etrier ...
Si inca ceva . Daca nu-ti culiseaza pistonasele in etrier cat de cat usor la strangere inseamna ca n-ai sa ai forta de franare egala pe discul respectiv , deci nici nu vor frana la fel pe ambele discuri , atat fata cat si spate caci sunt 2 circuite de la pompa . nu ti se mai desface...in sensul ca s-a stricat locul unde vine cheia?
se poate pili 2 laturi, pentru a putea folosi un mops adevarat, sau o cheie franceza old-school...

recomandabil ar fi un mops din ala de la instalatorii de apa, cu care sa poti prinde foarte bine aerisitorul, dupa care....ai putea sa iti faci la un strungar alte aerisitoare, dar cu capul pentru cheie mai mare(pt cheie de 10 spre exemplu) Mopsul e "tata"tuturor lucrurilor ce nu se desfac.Il recomand si eu!!
Acel distribuitor (pt. RM) are rolul de a bloca unul din circuite (fata sau spate) in cazul cand presiunea scade brusc pe unul din circuite . Avand in vedere ca circuitul de franare fata la RM si RT are furtune si sunt de proasta calitate sau crapa de batranete, mai ramanem cu circuitul spate sa mai oprim cat de cat. Eu am patit-o asa ca nu va recomand acest "artificiu". Constructorul stie el ceva

Pentru ce spui tu este pompa cu dublu circuit si 2 compartimente in rezervor.Distribuitorul are rolul de a egaliza presiunile, din cauza folosirii etrierelor de dacie pe fata.Exact ca la dacie si rm-ul si rt-ul are niste frane (comparativ cu r,rl,rta trs,cs,etc) extrem de slabe si inegale.Am avut rm NOU in '89 si era un dezastru la frane inca din fabrica.Gama rm,rt,inafara de caroserie a fost facut numai cu piese de foarte slaba calitate,deoarece a luat nastere ca urmare a sistarii importului de planetare,curele si altele situatie care s-a transformat in "coada" la garantii.
Modificarea facuta de mine a dat niste rezultate neasteptate si proprietarul merge de 3 ani si e ffffoarte multumit. nu vrea pur si simplu sa se roteasca.paremise ca mi-a scapat si cheia odata dar nu e terminat hexagonul si imi este frica sa nu se rupa ca e mai grav mai ales daca va curge dupa...
valib a scris:nu ti se mai desface...in sensul ca s-a stricat locul unde vine cheia?
se poate pili 2 laturi, pentru a putea folosi un mops adevarat, sau o cheie franceza old-school...

recomandabil ar fi un mops din ala de la instalatorii de apa, cu care sa poti prinde foarte bine aerisitorul, dupa care....ai putea sa iti faci la un strungar alte aerisitoare, dar cu capul pentru cheie mai mare(pt cheie de 10 spre exemplu)

Modificare ce mi s-a facut mie la aerisitori de un strungar meserias a fost ca mi-a facut filet de 9 si conicitate din burghiu in etrier unde sa introduc o bila metalica mica de la un rulment de bicicleta apoi surubul va presa pe bila sa etanseze prin presare ... asa am acum etrierii pe spate .

codrutz a scris:nu vrea pur si simplu sa se roteasca.paremise ca mi-a scapat si cheia odata dar nu e terminat hexagonul si imi este frica sa nu se rupa ca e mai grav mai ales daca va curge dupa...

Da jos etrierul daca n-ai loc ca sa bati in aerisitor o tubulara ce se potriveste pe hexagon . Odata intrata tubulara poti avea forta sa desfaci sau sa rupi aerisitorul . Poti da cu spray pt degripare de cateva ori cu cateva ore anainte de a forta .
codrutz a scris:nu vrea pur si simplu sa se roteasca.paremise ca mi-a scapat si cheia odata dar nu e terminat hexagonul si imi este frica sa nu se rupa ca e mai grav mai ales daca va curge dupa...

Da jos etrierul si pune-l pur si simplu cu aerisitorul pe flacara de aragaz. Nu-l lasa sa clocoteasca, nu va face ciorba:) Il incalzesti 2 minute, apoi incerci sa misti aerisitorul cu ceva.
Sau, daca ai un amic instalator, vezi daca are o lampa cu butan, scapi de demontat etrierul. si odata cu coacerea etrierului nu se coc si garniturile?
D3Marco a scris:si odata cu coacerea etrierului nu se coc si garniturile?
Nu-l tii ore intregi in flacara. Incalzesti doar zona aerisitorului. Am inteles, plus de asta Al. are alte proprietati (termice)decat fierul.
b28kft a scris:Il incalzesti 2 minute...

Greu! Daca ai la dispozitie o menghina e relativ simplu: strangi aerisitorul foarte bine in menghina, bagi un dorn intr-una din gaurile de surub ale etrierului si rotesti de etrier. Trebuie sa iasa. Inainte poti pune putin spray degripant, lasi putin, apoi incalzesti etrierul in jurul aerisitorului.
ghita petrisor a scris:Acel distribuitor (pt. RM) are rolul de a bloca unul din circuite (fata sau spate) in cazul cand presiunea scade brusc pe unul din circuite .

''Distribuitorul'' asta din componenta sistemului de franare RM,nu se numeste ICP?
Parca asa-i spune pe la Dacie,numai ca la asta face corp comun cu pompa centrala de frana,Nu e separat,ca la RM. Nu. Distribuitorul e distribuitor, iar pe el se afla sonda ICP. Si eu ce am intrebat?
Practic,distribuitorul de RM are in componenta si mecanismul ICP,cu sonda aferenta.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community