Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pompa benzina Si Litrometru
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am doua nelamuriri si va rog sa-mi explicati voi.
Deci,pompa de benzen am inteles ca baga benzen in carb pana se umple CNC dupa care cuiul poantou se inchide si pompa face o pauza pana cand se mai goleste din CNC si cuiul se deschide dupa care pompa baga iar?.Sau cand cnc e plin cuiul inchide si pompa baga direct in rezervor prin retur?Intreb asta pentru ca ma uitam intr-o zi la filtru de benzina cum trece frumos benzina prin el si ma intrebam de ce nu face si pompa o pauza?e stricat cuiul sau e bun si directioneaza benzina pe retur?
A doua intrebare este despre litrometru.La voi ,cand puneti contactul se ridica acul la benzina chiar daca aveti rezervorul gol?La mine se ridica la rezervor gol cum se ridica si cand am 2-3-4 litri in rezervor.Nu se poate face ceva la plutitiorul ala ca atunci cand e pe empty sa ramana acul ala tapan la locu lui sa nu ma mai induca in eroare?Salut pai nu are cine sa-i zica sa nu mai bage , asa ca s-a inventat furtunul de retur
la indicator asigura-te ca-ti merge becul de la gol , fa o proba prin tatonari la cat se aprinde si lasa-l asa. Pai dupa bec nu pot sa ma iau ca se aprinde si se stinge in mers de la "valuri" cand nu mai e multa benzina. fa-ti antival in rezervor si o sa scapi de problema asta a indicatiilo eronate
indicatorul ala functioneaza asa
cand pui contactul,cu rezervorul gol,se ridica acul pana la un nivel,acolo inseamna nivelul nimic din rezervor,si trebuie sa fii atent ca ala e nivelul sub care acul nu mai scade,daaaaaar,de acolo incepe sa creasca atunci cand pui benzina;cand ai ajuns cu pusu benzinii pe la 5-6-7 litri ar trebui sa se stinga becul de la benzina si acul sa tot urce

de ce crezi ca au mai facut circuitul de retur daca pompa s-ar fi oprit din pompat benzina cand se inchide cuiu poanto?
bytzu1 a scris:1. Deci,pompa de benzen am inteles ca baga benzen in carb pana se umple CNC dupa care cuiul poantou se inchide si pompa face o pauza pana cand se mai goleste din CNC si cuiul se deschide dupa care pompa baga iar?.
2. Sau cand cnc e plin cuiul inchide si pompa baga direct in rezervor prin retur?

1. E valabil la o pompa de benzina electrica si un circuit de benzina fara retur.

2. Oltcitul, avind pompa de benzina actionata mecanic, aceasta va functiona tot timpul. "Deschiderea" circuitului de retur va fi comandata de cuiul poantou. ...din cate am observat....pe la masina lucrurile stau cam asa(daca gresesc sa ma corecteze cineva... )

deci: pompa de benzina este actionata de un ax cu came deci atat timp cat motorul merge...nu face pauza deloc... ci trage benzina de pe tur si o baga in capacul carburatorului pe teava de tur

daca te uiti la cele doua tevi de metal de pe capacul carburatorului se observa ca diametrul gaurii tevii de tur este mai mare decat cel al tevii de retur din cauza diferentei de diametru cred ca rezulta o diferenta de presiune...de la teava de tur pana la teava de retur...asta pentru ca benzina sa nu mearga pe retur daca cuiul poantou este lasat jos...!

cu alte cuvinte....pompa de benzina baga un debit mare...care trece printr-o teava cu diametru mare....acest debit se intalneste cu cuiul poantou..care este sa zicem inchis...dupa care benzina se "chinuie" sa iasa pe teava de retur...o teava cu diametrul mult mai mic...datorita diferentei de diametre nu poate sa iasa cu viteza cu care a si intrat ci mai incet... ceea ce exercita asupra cuiului poantou o presiune... ...in momentul cand acesta se deschide....benzina...nu se mai se "inghesuie" prin teava aia mica(de retur)..ci curge in cnc...!!!

Pompa de benzina nu face pauza deloc atat timp cat motorul este pornit!!! Ok cu pompa m-am lamurit.Ramane treaba cu nivelul benzinei in rezervor si sa va spun si cum am facut eu sa vad daca mai am benzina in rezervor.Trebuia sa plec pana undeva si nu mai stiam cata benzina am (sa ma duc cu sticla sau cu masina la benzinarie,ma si grabeam)stiam doar ca ultima data am pus~ 3 litri am mers 18 km m-am mai jucat cu ea prin parcare,porniri,opriri,reglat,etc .Aveam filtru de benzina decantor prin care nu vad cand trece benzina,asa ca am pus unul normal de plastic sa vad cum curge prin el benzina.Pateam uneori sa pornesc masina si cand sa dau sa plec fac 3 metri si lesina,pornea miar ,ma uitam prin filtru si benzina nu mai curgea ci se chinuia sa stropeasca si-mi dadeam seama ca tre sa iau benzina,becul se aprinde pe la 1-1,5 L deci mai am de maxim 15 km.
Deci nu e la nimeni pe oltcit sa ramana acul jos cand puune contactul cu rezervorul gol,si la voi se ridica putin?
Cum zicea iulicuta sa ma uit cat se ridica cand e gol....mmh nu preaimi dau seama exact e pe rosu dar depinde in ce pozitie stau cand ma uit mai sus, mai jos si de aia nu am cum sa ma iau dupa asta. sefu la nici un indicator de benzina cunoscut acul nu sta fix la 0 fara contact pus Cu rezervorul gol acul trebuie sa se ridice la limita inferioara a patratelului indicat cu "0". Daca vrei sa testezi cum functioneaza sonda, o scoti si pui contactul, si te joci cu ea o rastorni si tot asa...vezi unde se aprinde becul. Nu e mai usor sa pui niste nenorocita de benzina in rezervor?! Daca pui 42 litrii acum sau cate 500 ml pe zi nu sunt tot banii aia?
Eu nu am rezervor momentan dar am sonda pusa si cand pun contactul se ridica putin, cum e si normal de altfel si se aprinde becu'. Pai ... eu zic ca nu e tot aceeasi chestie. Daca alimentezi mai des, te mai deplasezi pana la benzinarie, mai incalzesti motorul, mai faci o oprire-pornire, sa mai lucreze si bateria, sa nu stee degeaba, mai dai bani pentru consumul in plus, mai vorbesti cu tipa aia blonda si frumoasa, poate iti mai iei si tigari.

Unde ar fi toata distractia daca ai alimenta numai asa, cateodata facand plinul???

Apropo ... e destul de naspa daca becul ti se aprinde la 1-1.5 litri ... ar fi bine sa verifici sonda, eventual la montare sa-i mai pui o garnitura, sa stee un pic mai sus ... sau shimba-l de tot asa-i mobra,uite ca am scapat din vedere asta,becu ar trebui sa se aprinda pe la mai multi litri "17 Indicator nivel minim benzina > Se aprinde cand in rezervor mai sunt aproximativ 5 litri de benzina - trebuie facuta alimentarea cu benzina."
Sursa: instructiuni_de_folosire_si_intretinere.pdf
Asadar cand mai sunt 5 litri ar trebuii sa se aprinda beculetul buclucas. Am o intrebare prosteasca. Eu de cand am sonda noua nu mi s-a aprins deloc becul la benzina. Cand mai am putina incepe sa palpaie la plecarea de pe loc, in curbe dar nu ramane aprins. Vreau sa stiu si eu cam care ar fi distanta de la rezervor gol pana unde ar trebui sa se aprinda becul. La mine pe la 3-4 mm de sfarsitul cursei plutitorului incepe sa se aprinda becul. Mie mi se pare cam putin, in nici un caz 5 litri. ai masurat punand 5 litri sau doar ti se pare?din ochi pare putina benzina dar rezervorull are suprafata mare Nu bre am masurat cu sonda scoasa. Am scos sonda si am lasat sa "curga" plutitorul pana s-a aprins becul. Se aprindea la o distanta foarte mica de 0.
NeaGeorgel a scris:La mine pe la 3-4 mm de sfarsitul cursei plutitorului incepe sa se aprinda becul. Mie mi se pare cam putin, in nici un caz 5 litri.
Daca mai pui si SUPRAFATA fundului rezervorului si inmultesti cu inaltimea (cei 3-4 mm), iti va rezulta cantitatea de benzina din rezervor.

Ar mai fi o posibilitate sa afli de cind se aprinde becul si pina ramii fara benzina: iei o canistra de 5L cu benzina, mergi pina ramii fara carburant, lasi contactul pus pe pozitia 1 (alimentare tablou bord) si incepi sa torni in rezrvor benzina pina cind becul se va stinge . Ah, mai e o chestie. cand aveam pompa de benzina "obosita", mi s-a parut ca mi se termina benzina aproape imediat dupa ce mi se aprinde becul. Am tot umblat la sonda .. pana a inceput sa faca figuri chiar si atunci cand aveam rezervorul plin, si mi-am dat seama, ca daca las sa se odihneasca, revine. Pana la urma am schimbat pompa, si am descoperit ca sonda era ok, numai ca pompa nu mai tragea benzina suficienta. de unde se termina plutitorul din sonda si pana la fundu rezervorului sa tot fie un cm...poate si mai mult Daca imi permiteti voi continua acest topic cu o chestiune legata de debitul benzinei care vine din rezervor.Inainte sa umblu la sonda de benzina,cand ma uitam prin filtrul de benzina (aveam si inainte si dupa pompa)debitul era foarte mare n comparatie cu cel de acum.Intre timp am renuntat la filtrul de dupa pompa si l-am lasat doar pe ala dinaintea ei.Acum abia se scurge benzina prin filtru,nu din cauza ca am scos filtrul de dupa pompa ,ci din cauza ca ori am facut ceva gresit la sonda aia de benzina(am sa ma uit maine sa vad ce,probabil nu s-a etansat bine cand am pus-o la loc si trage aer pe acolo?) ori e pozibil sa am vreo frunza ceva pe instalatie si sa micsoreze debitul ? Poate s-a lipt ceva de sita sorbului, sau a cazut sita si ceva mizerie a urcat pe sorb si l-a infundat undeva. Am si eu o intrebare.Sita de la sonda de benzina ar fi trebuit sa fie aici ? :


Daca da, eu nu am vazut-o niciodata o fi cazut singura si e prin rezervor ,ori a scos-o fostul proprietar.Ce pot pune acolo care sa tina locul sitei ,ca nici nu stiu cum arata,presupun ca era rotunda dar.
P.S.Am suflat pe cotu de 90 grade din capul sondei si nu era infundat,dar totusi aveam debit mic,dupa ce am suflat nu am putut proba sa vad debitul ca nu am benzina da, exact aici ar trebui sa fie sita. vezi daca nu gasesti sita dina din asta , poti lipi orice sita cu poxipol, din cate stiu, e rezistent la benzina. sau stai fara sau .. cauta pe fundul rezervorului, ca ar trebui sa fie acolo. Mana nu imi incape prin gaura aia ,tre sa-l desfac ha.... nu desfaci bre nimic
iei o lanterna(daca nu ai merge si o bricheta sau un chibrit) si te uiti atent in rezervor,ar trebui sa fie undeva spre botu masinii,si eu am avut-o cazute de pe sonda,si o pescuiesti cu doua betisoare lungi,sau o penseta lunga,daca ai asa ceva Lasa-l domnle inauntru si pune altu Metoda cu chibritul merge doar daca ai mai multa benzina in rezervor. Se vede mai luminos. Mult mai luminos.
bytzu1 a scris:Am suflat pe cotu de 90 grade din capul sondei si nu era infundat...
Suflarea cotului, nu se face la "gura" ci cu pompa de cauciucuri in cazul in care nu dispui de ceva aer comprimat.
Suflarea se face in sens invers circulatiei normale a benzinei. Am pus eu o sita din tabla ,nu e foarte dreapta dar decat deloc...oricum mizeria nu mai are cum sa treaga de ea.Fundul sondei atinge rezervorul sau ramane suspendata ?


e cam mare sita asta...adica majoritatea gunoaielor care pot infunda carburatorul trec fara probleme,intr-adevar decat nimic e buna si asta,dar ai cautat in rezervor?Ca poate e acolo sita...
sau in magazin...ca s-ar putea sa se gaseasca noua Am verificat ,debitul este tot palid ,are reo legatura cu reglajul aprinderii sau distanta la platini ?Maine scot pompa de benzina bytzu1, eu ma gandeam la sita aia fina ce se foloseste la palnie pt benzina. scuze ca nu am specificat. Dar, cum majoritatea mizeriei oricum e prinsa de filtrul de benzina ... sau nici chiar de aia, acum ca l-ai pus deja, lasa-l cum e. oricum nici sita aia fina nu face foarte multe bune ... diferenta poate fi eventual schimbatul filtrului de benzina mai des/mai rar.
bytzu1 a scris:Am verificat ,debitul este tot palid ,are reo legatura cu reglajul aprinderii sau distanta la platini ?Maine scot pompa de benzina

Vezi in corpul pompei sa cureti calamina inainte de a monta la loc . Verific-o daca are debit pana s-o montezi la loc ca sa-ti dai seama inainte de a munci degeaba . Nu cumva ai mai multe garnituri de etansare si nu mai are cursa la membrana ? Hmm, tu inainte avea filtru dupa pompa si debitul era mai mare si acum il ai inainte si debitul e mai mic? Mai demult am facut greseala si am pus silicon negru sa etansez capul de la pompa, ala negru de plastic prin care intra prima data benzina trasa din rezervor,mai traziu am scos doar capul sa vad ce s-a intamplat si siliconul se transformase intr-un paf sfarmacios.Sper sa fie infundata cu aia si sa o rezolv maine,da cum as putea sa-i verific debitul inainte sa o montez?
Dumitru Cristian:Inainte aveam filtru si inainde si dupa ,avea debit normal,mai tarziu am observat ca debitul scazuse si am zis sa scot filtrul de dupa ,dar debitul a ramas la fel,mic. Una bucata Boch am luat din talcioc cu 20 lei . Asta este

Vreau s-o montez sa functioneze in acelasi timp cu cea mecanica a masinii . Careva a mai facut asa modificare ? Nu-i stiu debitul . ce rost are sa o pui in paralel? sigur e de benzina?
ca si valib intreb si eu,ce rost are sa pui doua in paralel?una cu debit continuu si una cu jeturi care cresc in frecventa odata cu turatia motorului? In cazul in care se arde cea electrica sa am si cea de pe masina ... De asta ziceam . pai atunci n-o sa functioneze in acelasi timp,ci o sa fie de back-up
Dupa cum am observat ar avea rol de retur .
Daca este astupat creste debitul .
Ca sa-l adaptez ar trebui sa obturez acel orificiu .
Este indicat sau nu ?
O pompa asemanatoare am vazut la un vecin ce o avea rezerva la Dacia lui care este pe injectie . Dar nu stiu cum este fixata pe rezervorul masinii la Dacie . cum are rol de retur?
daca este astupat "ce anume" iti creste debitu?
pompele electrice de combustibil nu au retur integrat in ele,pentru ca returul se face din regulatorul de presiune Asta stiam si eu cu regulator dar la cele de presiune mare.
Am astupat orificiul si a crescut debitul . Tin pompa in sus si asa vad daca are debit mai mare . Arunca la inaltime mai mare .
Proba am facut cu apa .
Si daca suflu aer pe stut , pe acel orificiu iese aer .
Debitul nu l-am masurat dar la cat se simte turatia pompei pot zice ca esteputin mai mare ca a unui motoras de stergator de parbriz . iei o galeata cu apa si pui pompa sa traga din ea si umpli un bidon de 5 litri,si vezi intr-un minut cata apa ai bidon,si afli debitul Dar scuipa apa si pe orificiul ala?
Cristip1970 a scris:Vreau s-o montez sa functioneze in acelasi timp cu cea mecanica a masinii .
In paralel nu va merge cum trebuie iar ca sa muti mereu furtunele de pe "mecanica" pe "electrica" nu se merita. In plus, cind functioneaza pompa electrica, cea mecanica nu face decit sa uzeze aiurea axul cu came sau coada pompei => uzuri aiurea + uscarea membranei + uzura simeringului (permite iesirea uleiului de motor sub presiune in compartimentul motor) si la nevoie, pompa mecanica, nu-ti va mai asigura debitul necesar. Da . Orificiul ala este in legatura cu stutul .
Nu vreau sa raman nici fara pompa masinii . Adica sa se buleasca cum zici Iulica . Citeam in carte lui Canta ca pompa de benzina(cele 2 suruburi de prindere) trebuie stransa la vreo 24 nN sau cum le-o zice....nu am cheie care sa masoare asta,intrebarea mea e ,daca strang cu cheie normala, la maxim,adica aproape pana nu se mai invarte nici cu forta,preseaza prea tare pe ax si scoate vreun sunet+vibratie care la cald din cauza dilatarii sa dispara?Pentru ca eu am un sunet+vibratie aiurea pana se incalzeste motorul dupa care dispare,si trebuie sa o incalzesc pe loc,daca plec cu ea asa aproape calda sunetul+vibratie nu dispar chiar daca se incalzeste in mers,nu se mai aude doar dupa ce am incalzit-o pe loc.Se aude pe la pompa si nu are treaba cu ambreiajul(la turatii intre 500-850 nu se aude nici la rece,si nu e nici din tampoane) n-are a face nici cu pompa
poate e vreun culbutor,sau bolt de piston,eu am un zgomot permanent acolo,pompa de benzina nu mai am,culbutorul e reglat bine,pana desfac motorul ramane mister strangerea celor 2 piulite m8 se face cu cheie de 13 cu lungimea normala cu simt ,cheia dinamometrica nu prea incape .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community