Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pompa benzina Si Litrometru
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
1.Verifica sonda si cotul acesteia.S-ar putea sa fie infundat sau fisurat.Daca e fisurat,trage aer fals.

2.Verifica si sita sondei.Am avut si eu neplacerea asta:am curata tot sistemul de alimentare dar benzina tot nu ajungea la carburator.Ce crezi ca mi se intamplase?
Cand am avut ''pana prostului'',am turnat benzina in rezervor dintr-o sticla de cola.N-am remarcat ca atunci cand am desfiletat dopul,garnitura acestuia a ramas lipita pe buza sticlei.Bineinteles,am turnat benzina in rezervor impreuna cu respectiva garnitura. Fiind usoara,garnitura plutea si se lipea de sita sondei,ingeunand absorbtia benzinei.

3.Verifica si rezervorul,da-l jos,curata-l.Cine stie ce brontozauri or fi prin el.Haide ca e frumos afara!Placut ca sa lucrezi la masina!

In ultime vreme am tot lucrat pe la ea si mi s-a cam luat de oltcit...
Sonda am dat-o jos de curand ca nu-mi indica deloc..am schimbat-o cu totu' ca asta de rezerva de-o aveam parea a fii mai buna...si am pus-o p'asta. indica destul de bine si n-am bagat de seama daca e sau nu infundata...dar mi-ai dat de banuit
Maine daca am timp o dau iar jos ca sa vad ce-i cu ea...daca e sau nu de la ea problema de cele mai multe ori cand lucrezi mult timp la masina(oltcit) sigur nu faci ceea ce trebuie....
eu as fi verificat pompele alea de benzina cu doua furtune(tur/retur) trase intr-un bidon pus pe cutia de viteze....
la tine ori trage aer fals pe tur,ori e infundat

la cald majoritatea motoarelor de oltcit se invart mai greu,mai ales daca pornesti motorul la foarte putin timp de cand l-ai oprit,gen sub 5 minute asa....

inca o chestie,filtrul de benzina sta plin doar cand e pus cu intrarea jos si iesirea sus in plan perfect vertical,sau doar cand este infundat,altfel el sta cam jumatate plin,mai ales daca sta oblic la orizontal Se pare ca acel cot de 90 grade de la sonda era infundat...d'abia puteam sa suflu pe el si eu ma plangeam ca nu-mi trage masina...cand ea d'abia mergea am curatat cotul calumea, i-am dat o cheie si pot spune ca e alta masina a pornit imediat, trage...e perfecta

Mult'am Laurentiu si Deceneu!
Danutz Bratosin a scris:Se pare ca acel cot de 90 grade de la sonda era infundat...Mult'am Laurentiu si Deceneu!
De multe ori defectul este in alta parte decit acolo unde il cauti. E o regula nescrisa dar care toti se lovesc de ea.

Sa cresti mare si ............ tine-o pe consum economic. pai si pana mea tu n-ai suflat pe furtunele de tur si retur?
iulicuta2000 a scris:pai si pana mea tu n-ai suflat pe furtunele de tur si retur?


Ba da, de la motor. si suflam cat de cat greu..da am crezut ca e din cauza ca, conducta e oarecum lunga... sufli greu vreo 2-3 secunde dupa aia trebuie sa mearga usor...
ia sufla matale bine si pe retur,ca poate si de acolo e consumul mare Am suflat si pe ala cu pompa de o gramada de ori.
Consumu' nu mai e asa mare...de cand am pus surubu din talpa la 2,5 ture desfacut fata de 7 cat aveam eu, pare ca si-a mai revenit
Danutz Bratosin a scris:Am suflat si pe ala cu pompa de o gramada de ori.
Pe traseul cu "pompa" (tur) trebuie sa "sari" peste pompa de benzina; cele doua supape iti pot crea probleme la curatarea in modul asta.
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:Am suflat si pe ala cu pompa de o gramada de ori.
Pe traseul cu "pompa" (tur) trebuie sa "sari" peste pompa de benzina; cele doua supape iti pot crea probleme la curatarea in modul asta.


Da...cand am suflat pe tur am suflat pe furtunu care intra in pompa ca prin pompa mi-e aproape imposibil sa suflu Salut,vin cu o intrebare tampita pentru ca nu ma precep la geografie si vreau sa imi spune-ti voi daca benzina este conductoare de cur ent!?Vreau sa pun +pe un bec,led,lumanare si - sa il iau de pe filtrul de benzina metalic ,si cand nu mai pompeaza benzina si filtrul este gol ledul se stinge si eu atunci trag pe dreapta si pun rezerva ,filtrul nu se atinge de caroserie ...deci isi va lua minus tocmai din tabla rezervoruli daca benzina conduce curentu + tamaie. Cine stie... Nu merge am incercat mi-am satisfacut curiozitatea n-am mai avut rabdare.Stiti vreo altfel de instiintare cand se termina benzina din rezervor?! Un litrometru bun, cu bec functional.
bytzu1 a scris:Stiti vreo altfel de instiintare cand se termina benzina din rezervor?!
DA; cind sufli pe tur si nu se mai aude bolboroseala in rezervor. Si ce folos ca se aprinde becul daca se aprinde mult inainte de a ramane gol rezervoru.
Laure eu ma refeream in mers In mers incepe sa dea in nas si sa nu mai traga cum trebuie pana cand se opreste motorul si nu il mai poti porni in veci; sau ma rog, pana alimentezi.
bytzu1 a scris:Laure eu ma refeream in mers
Cind motorul incepe sa icneasca, sigur ramii fara benzina in rezervor. Daca vezi ca se aprinde becul te opresti intr-o benzinarie si pui benzina, daca nu sunt benzinarii prin zona (desi la drum intins 5 l de benzina ar trebui sa iti ajunga pt 50 de km mers cu 80-90 kmh) atunci pui rezerva si la prima benzinarie alimentezi.
Vezi ceva ilogic in gandirea mea? Pentru ce vrei sa mergi pana la ultima picatura de benzina?
AdyAero a scris:Pentru ce vrei sa mergi pana la ultima picatura de benzina?
Ca sa faca consumul de benzina cit mai exact. Il face simplu. Cum s-a aprins becul de benzina la stationare, pune 5 l pe care ii are in porbagaj si merge pana cand se aprinde iarasi becul de benzina. Sau face plinul, merge X km si completeaza pana la plin. Ii iese la virgula... poti avea erori ...in functie de planul de stationare se poate aprinde sau nu becul... o inclinare cat de mica la suprafata rezervorului poate influenta un consum cu 200-500 ml de benzina deci daca faci consumul cu 5 l de benzina poti avea o eroare de 10 % ceea ce e destul de mare la mine becul de benzina (realimentare) se aprinde cam pe la 5-7l aproximativ.. in orice caz am cel putin 5 l in rezervor.
la oltcitul alb (franta) era indicatorul foarte precis, am facut odata un drum caransebes-timisoara pe rosu, incepuse sa se aprinda becul prin caransebes, si totusi mi-a ajuns benzina pana in TM. (aveam rezerva in portbagaj, just in case..)
se discuta multe pe-aici, si as vrea sa mai raspund, dar voi fi la subiect:
am o problema cu pornitul masinii, dupa o stationare mai indelungata (3-4 zile) n-o mai ia la prima cheie. daca ii dau un spritz, o ia mai usor, dar totusi..
presupun ca se dezamorseaza pompa de benzina, si nu mai apuca sa re-umple CNC la cota necesara pornirii din prima, fara spritz, etc...
am vre-o trei bucati pompe de rezerva, dar sunt un model de care nu mai avusesem la nici o masina.. sunt cu capac metalic (aliaj), de acelas tip ca si piciorul (suportul, partea inferioara a pompei) sigur sunt de oltcit si acestea, dar in loc de capacul cu dopul acela insurubat de plastic, sunt cu capac turnat dintr-o bucata, de forma cilindrica.
Ce stiti despre acest model, sunt mai fiabile, nu se dezamorseaza asa usor..?! merita sa le inlocuiesc?!
la oltcitul vechi, franta, de care ma ocupasem mai atent, nu avea problema asta, pornea la cheie si dupa o saptamana de stationare, la 2 sapt ii dadeam un spritz eventual, si o lua la cheie.. avea o pompa cu capac de plastic, clasica, dar reconditionata.. Problema cu pompa am si eu...dupa o perioada mai mare in care n-o pornesc o ia mai greu...a 2-a chiar a 3-a cheie...daca schimb garnitura aia din pompa (nu stiu exact cum se numeste dar am una noua) rezolv ceva bun? @JorJ-L: da, sunt mai bune pompele alea. Cu conditia sa fie totul Ok in ele, membrane, supape, etc. Problema cu dezameorsatul instalatiei s-ar putea sa nu fie numai din pompa. Eu am patit-o sa fie furtunul de tur fisurat chiar deasupra rezervorului si pornea greu de mama focului dupa ce statea o zi.

@Danutz Bratosin: daca te referi la membrana pompei, nu e neaparat aia de vina. Mai sunt si supapele responsabile de dezamorsarea pompei.
JorJ-L a scris:am vre-o trei bucati pompe de rezerva, dar sunt un model de care nu mai avusesem la nici o masina..
Posibil sa fie modelul italian. Sint mai bune si mai fiabile ca cele romanesti. Modelul italia e, de fapt, turcesc. Au cam aceeasi fiabilitate ca cele romanesti.
b28kft a scris:Modelul italia e, de fapt, turcesc. Au cam aceeasi fiabilitate ca cele romanesti.

Ba chiar mai rele: am avut cate una italiana pe Oltcit si pe Peugeot si la amandoua din cind in cind se smulgea stutul de alama din corpul ei sau curgea intre stut si corpul de zamac. Nu tineau nici lipite cu superglue.
Eu m-am (cuvant urat) pe ele de pompe romanesti si turcesti, mi-am luat Sofabex, pompa frantuzeasca de GSA. Capsulata, nu au cum sa iasa stuturi, baga in draci. Si-a fost cu 20 ron mai ieftina decat cea turceasca. nustiu exact ce fabricatie sunt, italia, turcia, franta, frass.. da hai ca va dau un link cu poze

http://imageshack.us/photo/my-images/694/fotografie1281.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/691/fotografie1282.jpg/

asadar care este?!

mersi cristi d pont, am patit-o si eu cu furtunul d tur de p sonda (rezervor), dar masina aia avea de vre-o 7 ori mai multi kilometrii la bord
am verificat totusi, si furtunul respectiv pare ok, nu-i copt, doar ceva praf pe el, atat. E turceasca, asa-zisa italiana. na poftim.. zise d-l cu alfa
si de unde stii tu asa precis ca-i turceasca.. pe ele nu scrie nimic, in afara de un 2 gravat, imi cam suna a zvon afirmatia asta?!
in orice caz, am patit-o si eu cu iesitul stutului (la o pompa clasica, romaneasca), odata la o talpa mai serioasa, ca deh e plin d viteji la volan care se incoarda cand vad cate-un oltcit..
noroc ca am simtit mirosul de benzina, inainte sa iau foc.. iesitul stutului se rezolva, cu ciocanul.. de atunci n-a mai carait. (vorbesc de stutul de iesire din pompa, cel vertical)
am observat ca pompa asta din poza are o umflatura la baza stutului, ce nu apare la celelalte 2 la care stutzurile par infipte ca la pompa clasica; in afara de detaliul asta si de faptul ca au mai multe gauri filetate la capac, sunt identice cu cea din poza.
atentie la strangerea pompei pe ax, nu exagerati ca se deformeaza talpa.. (se ovalizeaza")
o sa incerc sa schimb pompa din imagine si o voi etansa la baza cu ceva vaselina siliconica.
JorJ-L a scris:na poftim.. zise d-l cu alfa
si de unde stii tu asa precis ca-i turceasca..

Daca nu se desfiinta, puteai intreba la AC S.A. Le importau din Turcia. D'oh! or fi fost la origine facute in italia?! sau de unde vorba cu 'model italian' atunci, poate erau doar proiectate la ei..
in fine, fie turcesi, italienesti, macar nu-s romanesti.. si cica sunt mai fiabile, deci, sa vedem ca sofabex', nu prea am la-ndemana acum.
JorJ-L a scris:atentie la strangerea pompei pe ax, nu exagerati ca se deformeaza talpa.. (se ovalizeaza")
Daca tii pompa apasata cu mina pt a se lipi talpa ei de palier pina aduci piulitele sa faca "lipitura" iar apoi stringi cite un sfert de tura fiecare piulita, scapi fara talpa deformata.
JorJ-L a scris:or fi fost la origine facute in italia?! sau de unde vorba cu 'model italian' atunci, poate erau doar proiectate la ei..

Cand lucram in service, toata lumea imi venea cu pivoti "frantuzesti" Sasik, pe care refuzam sa-i montez. Sasik erau niste pivoti care nu tineau 2000 km, turcesti, n-am inteles niciodata de unde a venit ideea ca Sasik (ultima litera are deasupra un "semn" specific limbii turce) ar fi firma frantuzeasca.
b28kft a scris:n-am inteles niciodata de unde a venit ideea ca Sasik (ultima litera are deasupra un "semn" specific limbii turce) ar fi firma frantuzeasca.
Una e "SASIK" si alta e "Made in Italy" cum stiu ca scria pe pompele de benzina. Laurentiu, tu nu prea citesti cu atentie. Pe pompele astea nu scria nimic, s-a scris mai sus.
b28kft a scris:Pe pompele astea nu scria nimic, s-a scris mai sus.
Daca nu scrie nimic, poate fi facuta si dupa coltul blocului nu numai in Turcia. Eu cind am vorbit, m-am referit la pompa de benzina ITALIANA. CARE pompa italiana?? Aia facuta in Turcia? Am o problema cu sonda.
Am rezervorul gol golut si imi indica ceasul de bord ca am rezervorul plin.
Care ar fi sursa problemei? da un fir la masa contacte imperfecte la mufele firelor mai ales firul de masa .
b28kft a scris:CARE pompa italiana?? Aia facuta in Turcia?

Cum de (crezi ca) le stii tu pe toate, bobocule.
Mai las-o jos ca a inceput sa macane. Laurentiu, mai ai sa-mi spui c-ai avut pe masina ceasuri Veglia "frantuzesti" si... le-ai zis pe toate in fine.. pompa este montata si functioneaza ok.. desi nu cu mult mai bine decat cea originala.. totusi nu se dezamorseaza asa de repede, desi dupa o saptamana de stat tre sa-i dau o cheie de vr-o 10s ca s-o ia..
pompele acestea par mai simple in constructia interioara, poate is si mai fiabile.., dar problema e ca sunt ceva mai mici, si in consecinta posibil ca au debitul ceva mai scazut..
o alta chestie ar fi ca tija de actionare, cea cu arcul, iasa mai mult din talpa decat la cea originala (cam cu 1mm) am compensat, montand o garnitura suplimentara
JorJ-L a scris:
in fine.. pompa este montata si functioneaza ok.. desi nu cu mult mai bine decat cea originala.. totusi nu se dezamorseaza asa de repede, desi dupa o saptamana de stat tre sa-i dau o cheie de vr-o 10s ca s-o ia..


Vezi sa nu cumva sa pierzi benzina din carburator pe la membrana aia triunghiulara. Si eu am avut probleme cu ceva timp in urma. O lasam cateva zile si ramanea fara benzina in carb, si s-a dovedit a fi o scurgere pe la acea membrana. Am schimbat-o si totul e ok. Dupa aproape doua saptamani, i-am dat cateva sprituri, am tras socul si a pornit imediat.
Deci, nu numai pompa e de vina!
Numai bine! mersi de pont! tre sa inspectez situatia.. n-am umblat prin carb de cand am masina..
la oltcitul alb schimbasem membranele acelea (si cea patrata).. si poate de aia o lua mai ushu.. adica la sfert..
JorJ-L a scris: totusi nu se dezamorseaza asa de repede, desi dupa o saptamana de stat tre sa-i dau o cheie de vr-o 10s ca s-o ia.
O pompa electrica te-ar scoate din impas.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community