Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Consuma mai mult cu ettoufoirul activ! De ce?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Anu trecut in primavara, cand am avut niste probleme cu masina imi consuma cam 10 mixt, ceea ce mi se parea enorm. M-am dus la mai multi mecanici care insa nu prea umblasera in specialuri (n-am gasit nici un mecanic care sa aiba experienta in specialuri desi am cautat de cand merg eu cu specialul meu adica de 3 ani) si tot asa aveam consumu undeva la 10% ceea ce mie mi se parea enorm. Dupa aceea m-am suparat si am inceput eu sa studiez cartea lui Canta, si sa incerc sa mi-l pun singur la punct. Am reglat carburatorul (fara analizator de gaze din pacate) si am pus surubu de progresiune in 3 ture, iar clapeta de pe camera 1 am inchis-o complet, din surubul de relantiu care ii limiteaza inchiderea (asta la carb Solex, am si un Carfl dar la ala nu se poate regla inchiderea clapetei 2 din surub ca la Solex, are o parghie care o inchide automat). Nu aveam relantiu deloc, apoi am scos siguranta de la etouffoir si a inceput sa aiba relantiu. Dupa aceea i-am facut de cateva ori consumul (mergeam cu cate 5 l pana ma lasa, bagam alti 5 apoi si tot asa) si consumu a scazut enorm (6,5 in oras) cam 5 in afara la mers incet (60-70). Dupa aceea i-am mai facut niste reglaje, am deschis clapeta camerei 1 putin pt un relantiu mai mare ca tremura avand relantiu foarte mic din cauza faptului ca reglasem initial clapeta camerei 1 pe inchis, si apoi dupa ce o deschisesem putin clapeta de pe camera 1, am inchis-o complet pe cea de pe camera 2. Si uite asa am reusit un consum in afara de 4,5% la mers de 60 constant, si mixtu era cam 6%. Dupa aceea am zis ca nu are cum sa fie din ettoufoir, ca doar mi se pare mie si i-am pus siguranta la loc ca sa functioneze. Brusc n-am mai avut deloc relantiu, scotea mult fum negru pe esapament, si dupa cateva consumuri imi dadea numai 9% in afara. Adica aproape dublu. Ce parere aveti? De ce cu ettoufoiru activ imi consuma atat de mult si n-am relantiu si cand ii scot siguranta si nu mai tacane imi consuma aproape la jumate? Pot s-o fac sa aiba relantiu cu ettoufoiru activ strangand progresiunea in 0 ture, maxim 1 tura dar consumul v-am zis este de 9% in afara, ceea ce e apr DUBLU!
Si ar fi totul ok, as merge fara siguranta de la ettoufoir, cu consum mic ca doar am relantiu foarte bun si constant. Dar problema este ca (stand pe loc) atunci cand apas pedala de acceleratie treptat cand vreau sa plec cu ea de pe loc tinde sa moara, dupa care se tureaza brusc si revine la turatia normala pe care ar trebui s-o aiba. Daca tin pedala in punctul ala in care ea tinde sa moara, se opreste repede chiar daca eu am pedala calcata... de ce face asa? Practic daca pasa mai brusc pedala de acceleratie trece imediat peste momentul ala in care tinde sa moara, si merge cat se poate de normal, dar daca incerc sa plec asa finut cu ea calcand foarte incet pedala de acceleratie in loc sa se tureze incet, ea tinde sa mora si moare imediat daca nu apas pana pe la jumate pedala. Apoi merg cu ea normal, nu imi face nici o problema, relantiul repet este perfect, este constant.
Astept pareri din partea voastra, va multumesc anticipat. La apasarea pedalei de acceleratie se deschide clapeta de admisie aer de la carburator . Atunci se trage aer si benzina din carburator in admisie . Daca nu ai benzina suficienta la cantitatea de aer care intra in admisie atunci iti da in nas , se poctineste . Poti verifica daca asta ar fi buba calcand acceleratia foarte usor , mm cu mm si vezi daca tremura motorul si se poctineste . daca face asa este lipsa benzina suficienta pt emulsionarea amestecului combustibil .
Nu-ti ramane de facut decat sa desfunzi carburatorul .
Daca nu ai benzina din pompa de spritz iti da in nas numai la acceleratii rapide sau demaraje . Cristip1970 mulumesc. Nu imi da in nas decat atunci cand o calc mm cu mm, daca o accelerez rapid, isi ia imediat turatie fara probleme. Atunci cand apas usor mm cu mm pedala de acceleratie, incepe sa tremure motoru (dar asta doar la motor cald, la motor rece nu faca asa ceva) si se opreste daca mentin pedala. Daca continui s-o accelerez usor tot asa moare. Daca o calc putin mai brusc (adica sa apas pedala mai brusc pana la jumatatea cursei) atunci merge normal, isi ia imediat turatie cat vreau eu. Dar doar asa vrea...
Am uitat sa specific, daca ii pun siguranta de la ettoufoir si ettoufoiru functioneaza (tacane la treapta 2a de la contact) atunci nu mai face asa, se accelereaza perfect constant, cu pedala calcata usor de tot. Dar imi consuma aproape dublu.
Kaiser a scris:Cristip1970 mulumesc. Nu imi da in nas decat atunci cand o calc mm cu mm, daca o accelerez rapid, isi ia imediat turatie fara probleme. Atunci cand apas usor mm cu mm pedala de acceleratie, incepe sa tremure motoru (dar asta doar la motor cald, la motor rece nu faca asa ceva) si se opreste daca mentin pedala.
Cred ca ai amestec sarac. La rece nu face din cauza shocului care-ti dozeaza amestecul (diminueaza aerul si imbogateste benzina prin deschiderea clapetei de acceleratie). Cred ca ai o problema de infundare sau reglaj a carburatorului pe circuitul de sarcina. Cind calci pedala brusc, iti intra in functie si pompa de spritz care-ti suplineste benzina lipsa din circuitul de sarcina. Laurentiu multumesc. Dar va rog sa ma lamuriti si pe mine de ce se reduce consumul la jumatate daca nu am siguranta de la ettoufoir pusa? Si cum o pun, aproape ca se dubleaza consumul? Dupa logica mea, ettoufoiru activ la mine imi imbogateste f mult amestecul, ceea ce nu ar trebui sa se intample. Dar de ce?
Kaiser a scris:...rog sa ma lamuriti si pe mine de ce se reduce consumul la jumatate daca nu am siguranta de la ettoufoir pusa?
Nu cunosc carburatorul de SPECIAL si nu vreau sa te induc in eroare doar banuind ce se intimpla.
Atunci cand apas usor mm cu mm pedala de acceleratie, incepe sa tremure motoru (dar asta doar la motor cald, la motor rece nu faca asa ceva) si se opreste daca mentin pedala

Tremuratul la cald-joc insuficient la culbutori/amestec sarac.

Dupa logica mea, ettoufoiru activ la mine imi imbogateste f mult amestecul, ceea ce nu ar trebui sa se intample. Dar de ce?

La Special, etufoir-ul comanda si canalele de progresiune.Acolo e problema sau la calibrarea surubului la care ai umblat.Cu etufoirul inchis(nu ar trebui sa ai nici relanti) nu se imbogateste amestecul si atunci nu se face trecerea corecta de la regimul de mers in gol la regimul de pogresiune.Cauta sa faci etufoir-ul 100% functional(sa se opresaca brusc la decuplare si apoi incepi prin a regla carburatorul(progresiunea).Clapeta tr I se regleaza la 0,1-0,3 mm deschidere,pentru a nu ciupi benzina prin canalele de progresiune,care sunt fff aproape de buza clapetei.Cu o lera ingusta poti face reglajul.
Posibil sa nu fie etufoir-ul original,eu am cumparat special cu etufoir de weber(de asta l-a si vandut fostul prop.) si la fel consuma/simptome .Nu ajungea jiglorul etufoir-ului in corp in zona de etansare.
Kaiser a scris:...va rog sa ma lamuriti si pe mine de ce se reduce consumul la jumatate daca nu am siguranta de la ettoufoir pusa? Si cum o pun, aproape ca se dubleaza consumul? Dupa logica mea, ettoufoiru activ la mine imi imbogateste f mult amestecul, ceea ce nu ar trebui sa se intample. Dar de ce?
Deoarece in sarcina motorul aspira benzina nu numai pe circuitul principal al carburatorului ci si pe circuitul secundar de ralanti.Ori,tu avand papucelul scos de pe etufoar(mi-e lene sa respect ortografia franceza,cu multe consoane duble),benzina este blocata de acesta,nu mai patrunde pe circuitul de progresiune si relanti si automat scade consumul.Un telefon nu ai si tu,sa ne vedem si noi,doar suntem din Craiova.Al meu e in profil.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community