Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

alternator cum il verific?
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Se poate alternatoru sami consume bateria ?bateria se descarca cand sta masina pe loc cred ca in alternator face scurt si o consuma ?cand desprind borna bateriei e totul ok tine curent nu se descarca cand desfac alternatoru tot asa dar cand totul e la loc prins mi se descarca bateria care e buna noua.cum pot sa verific alternatoru daca e bun daca nu pierde curentu el daca nu face scurt in el?cand pornesc merge tot se incarca becu rosu se stange tensiunea e in jur de 13,8v la motor pornit. ai un scurt pe undeva , nu neaparat foarte mare, sau fura cineva curent
scoate pe rand sigurantele si vezi unde este nu mai merge deloc becu sta aprins cum aflu de unde e problema daca e releu cum il verific?cam cat costa un releu sau e mai bine sa cumpar alt alternator? Porneste si pune un aparat de masura pe bornele acumulatorului.Vezi ce tensiune indica atit cu motorul la relanti cit si cu motorul turat.In cazul in care tensiunea e mereu aceeasi pe aparat inseamna ca nu incarca si in mod sigur de vina e releul.Daca nu gasesti unul nou se poate pune si unul de Dacia,electronic cu 3 borne.
Detalii montare releu Dacia: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=96887&highlight=montare+releu+dacia#96887 nu mai merge deloc nu mai incarca si nu porneste masina se descarca de tot bateria tr sao incarc ca sa incerc dar daca nu mai incarca deloc cred ca releu sa dus alternatoru e ducelier dar releu nu stiu de care e dar se poate sa nu mai incarce deloc din cauza releu? Pai incarcarea de controlata de releu.Din moment ce zici ca nu incarca deloc atunci sigur e releul.Cu ocazia inlocuirii lui verifica si puntea mare de diode. puntea de diode e langa releu?una cu 3 diode cum sa-o verific cu multimetru ce masor si cum?cat tr sa fie? cred ca pentru inceput..ai putea adapta un releu de dacie...mie mi-a adaptat un electrician! Daca face tot asa.....poti trece mai departe....mai ales daca zici ca acum nici nu incarca...primul lucru schimba relelul!!!

Ai montat ceva aparatura audio pe masina recent??? Ca sa masori puntea de diode trebuie demontat alternatorul de pe masina si apoi se demonteaza puntea.Ai de dezlipit niste fire.In cazul in care nu stii cum sa face apeleaza la un electrician auto.Legarea releului e simpla,ai un link si gasesti acolo tot cum se face. puntea de diode e langa releu?una cu 3 diode cum sa-o verific cu multimetru ce masor si cum?cat tr sa fie? puntea de diode e aproape de releu, dar nu in acelasi 'locas'. E acoperita de un plastic tip grilaj (deci cu locuri libere prin el).

De masurat:
- pui borna de plus la minusul puntii de diode (scrie pe punte care e plus, care e minus), si pui pe rand minusul pe fiecare 'iesire' a diodelor (sunt 3 iesiri d'astea)
- pui borna de minus la plusul puntii de diode, si tot asa, pui pe rand plusul pe fiecare iesire a diodelor


- daca dioda e buna, multimetrul (multimetrul fiind pus pe 20 volti) iti arata 0,1...0,3,...0,8, bla bla...orice valoare in afara de 0
- daca dioda nu e buna, multimetrul iti indica 0


la fel se verifica si puntea mica:
- pui plusul pe 'excitatie' (unde e lipit firul albastru)
- pui minusul pe rand, pe cele 3 iesiri

- daca puntea e ok...la fiecare iesire iti va indica tot asa...0,1...0,4....bla bla (orice valoare in afara de 0) Masurarea se face cu ohmetru,in cazul in care e cu ac trebuie sa arate infinit iar cind se pun fisele invers trebuie sa arate zero.In cazul in care e digital o data trebuie sa arate 1 care e echivalentul lui infinit si o data trebuie sa iti arate niste valori. Nu se stinge becul total din bord care arata incarcarea deodata a inceput sa arate asa in timpul mersului . Daca opream motorul apoi reporneam se stingea . Dar acum nici asa nu se stinge de tot . Sa fie de vina ca am led in loc de bec ? Nu am acum aparat de masura sa masor incarcarea . Si la mine a facut figura asta pana becul nu s-a mai stins definitiv.si am mers asa mult timp.An schimbat puntea aia mica sau cum se cheama! si eu am led in loc de bec,nu are de-a face aprinderea lui cu faptul ca e bec sau led,ci mai mult cu releul de incarcare sau puntea mica daca face la relanti,si puntea mare daca face in ture
becul se aprinde si la tensiune mica,dar si la tensiune prea mare Multumesc . In partea asta a alternatorului nu am fost nevoit niciodata sa verific sau sa remediez . Frica sa bulesc electronica , pe bune . Masoara intai cu un bec sau un aparat de masura daca intre borna de plus si caroserie ai 12V sau mai mult. La mine se aprindea becul de la incarcare din cauza bornei de minus coclite (masa imperfecta) si aveam intre bornele bateriei 12,5 V si bec aprins ca lumea, iar intre borna de plus a bateriei si caroserie 4V si bec abia aprins. De aia releul vedea supraincarcare. m taiat jos borna si am pus una noua si nu au mai fost probleme.
cristi_s a scris:La mine se aprindea becul de la incarcare din cauza bornei de minus coclite... am taiat jos borna si am pus una noua si nu au mai fost probleme.
Cind va spun sa curatati bine cu apa (sa bagati bornele intr-un borcan cu apa cam o ora) si apoi la montare sa ungeti bornele cu ulei de motor, oare cine aude (citeste) astea Laurentiu, borna era coclita pe interior, unde e sertizat cablul electric de corpul bornei. Pe afara era in stare perfecta, dar inauntru era leopardul, pardon, contactul imperfect.
cristi_s a scris:Laurentiu, borna era coclita pe interior...
Si eu de ce crezi c-am scris:
sa bagati bornele intr-un borcan cu apa cam o ora

Apa va dizolva acidul din "interiorul" cablului. Cristi_S o sa fac verificarea asta caci n-am stiut-o . Este ceva timp de cand am umblat la borna de minus legata la masa si pusesem niste vaselina atunci . dar n-am curatat total .
Laurentiu , se citeste cel putin din partea mea
Cristip1970 a scris: Este ceva timp de cand am umblat la borna de minus legata la masa si pusesem niste vaselina atunci . dar n-am curatat total .
Laurentiu , se citeste cel putin din partea mea
S-o fi citind dar daca nu se si practica ...............

P.S. Cristip1970, se poate face rost de un dinam de vagon (calatori) Laurentiu ma cam bate gandul la sursa statica tip vagon numai sa bata vantul sa am IT .
Daca invart eu de fulie se poate arde releul de incarcare ?
Cristip1970 a scris:Laurentiu ma cam bate gandul la sursa statica tip vagon
Mai, eu vorbesc serios . Imi trebuie un dinam de vagon . Laurentiu , se poate face rost de la vagoanele propuse pt casare si sunt retrase din circulatie pe linii moarte . La Pascani este depozit de vagoane de astea adunate din toata tara .
Cristip1970 a scris:La Pascani este depozit de vagoane de astea adunate din toata tara .
Am sa incerc acolo cu toate ca nu cunosc pe nimeni . Toate vagoanele retrase din circulatie pt casare de la noi au avut dinamurile ramase pe ele . Asa s-a dispus . Urmau sa se vanda pt fier vechi . Si au compus un tren din ele si le-au deplasat spre Pascani . Cica acolo este linie de depozitare mare pt toate din tara pana se gandesc cui le vand . La mine deja stam nasol daca ne cade vre-un dinam defect . Nu avem de rezerva . Mersi de sfat Laurentiu!Am bagat bornele intr-un borcan, le-am tinut vreo 2 ore si sa facut apa galbena ,apoi le-am uns cu vaselina si le-am montat la loc. Pt borne, mierea e cea mai buna. FURA CURENT !
daca las bornele pe baterie cand masina nu functioneaza imi scade tensiunea in baterie..
am constatat problema asta la 2 masini..
ambele au alternatoare romanesti.

primul oltcit are un scurt sau ceva mai serios.. am constatat ca nu mai am curent aproape deloc in baterie, dupa ce a stationat masina cu bornele cuplate
timp de ~1 saptamana, tensiunea a ajuns pe la 2,89 V
de cum am luat bornele de la baterie.. am reluat masuratoarea, si tensiunea in baterie crestea usor.. la 2,92V- 2,93V - 2,96V.. am ramas socat.. bateria functiona ultima oara cand am folosit-o, invartea bine..
acum, cu masina asta.. nu prea am circulat cu ea.. o porneam doar ocazional, 1 data la 1-2 luni, sa-si mai faca ungere la motor (nu are ITP valabil)

celalalt, un TRS rosu, cu care mai circul ocazional, mi-a descarcat pe loc o alta baterie.. doar ca nu asa de grav.. tensiunea din baterie scazuse dupa 6 zile de stationare pe la 9,49V.. si iar la fel: dupa ce am luat bornele de la baterie, incepea sa-i creasca tensiunea: 9,52- 9,53 treptat, dar crestea..
Deci e clar.. am un consumator, scurt, ceva.. fir-ar sa fie ca incep sa ma calce pe nervi problemele astea adunate...
Am observat la asta ca atunci cand am mai multi consumatori, pe timp de noapte, faruri, muzica, stergator, etc.. mi se mai aprinde becul la baterie la ralanti...
in mers se stinge. cate-odata aud ceva paraziti in difuzorul stanga spate (nustiu daca are legatura sau nu)
dar acum, problema e ca-mi suge curentul din baterie cand masina ramane parcata cu bornele cuplate.
Ati mai trecut careva prin asa ceva?!.. vazut/ auzit, pe unde ar putea fi scurt.. o fi din alternator?! sau tre sa-l caut prin instalatie ... ce-i de facut.
si nu-mi spuneti sa chem un popa sa mi le sfinteasca.. ca nu tinae si la mine tot asa se intampla . dar am inchiderea centralizata ca un consumator permanent . aha, ma bucur sa aud asta..
adica nu ma bucur pt tine, ci doar pt ca li se mai intampla si altora..
si cum de iti consuma permanent?! n-ar trebui sa consume doar atunci cand apesi butonul pe telecomanda?!
oricum nu cred ca-ti suge atata curent ca mie..

la mine nu mai e vorba de furt de curent.. cred ca JAF de curent ar fi mai potrivit spus..
bateria, de pe asta cu care mai circul, si-o revenit singura vad, pe frigul asta, pe la 11,10V
din mooment ce-i pun bornele, scade pe la 9,20V ceva de genul..
Am constatat ca ar fi scurtul pe undeva pe prima siguranta.. pe circuitul primei sigurante deci.. de cum o decuplez, incepe sa-i revina din inertie curentul la baterie..
tre sa ma pun zilele astea sa-i vin de hac.. piticaniei aleia.. ce-mi tot fura curent da incarcarea ai masurat-o tu? Se pare ca am facut praf 3 alternatoare, si nu stiu de ce se comporta asa.

Dupa lungi si intense descarcari ale bateriei am decis ca e momentul pentru baterie noua si normal alternator cu tot nou pe el. Si frumos am schimbat puntea de diode si releul. Totul a fost frumos, incarca corect, 14,5 la relanti si in ture fara consumatori si 14- 14,4 cu consumatori. Puntea de diode a tinut fix o zi.

A doua zi cancarcare la relanti ciuciu, punte mica de diode arsa.

Cu ajutoru lu Iulicuta am reconditionat alternatorul Paris - Rhone, care dupa ce m-am chinuit sa il pun in frig nu a reusit sa incarce decat 13,2-13-6 V, indiferent de consumatori.

Am schimbat puntea de diode iar la primul alternator, si a mers perfect o saptamana, dupa care a inceput sa nu mai incarce turat . Adica la relanti cu consumatori am ciudat 13,6-13,8-14-14,2, iar turat nu sare de 13,5V

Ce mai schimb la el acu, pentru ca raman fara optiuni Sa te apuci de verificat tot ce este conectat la masa din instalatia electrica ... Apoi mufaraia . era punte noua din magazin, sau punte buna recuperata din alt alternator?
Ce mai schimb la el acu, pentru ca raman fara optiuni

lasa tu.. tie macar iti incarca cat de cat.. mie-mi consuma pe loc..

da incarcarea ai masurat-o tu?

mie la ralanti am impresia ca nu-mi incarca cum trebuie..
nu n-am apucat s-o masor, dar cred ca incarca..
am pornit-o ultima data impinsa.. si porma o mers, dupa opriri scurte invartea bateria.. deci incarca ceva..
DAR AM SCURT, sau consuma pe loc.. ceva pe circuitul de pe prima siguranta cu galben...
tre sa vad unde ar putea fii...
no ca v-am mai dat indicii.. ziceti.. pe unde, ce cum cauta si tu in cartea lu` Canta, ca tot o ai...ce consumatori ai pe siguranta respectiva.

si de acolo vezi ce si cum functioneaza
valib a scris:era punte noua din magazin, sau punte buna recuperata din alt alternator?


Era punte noua din magazin, care a crapat dupa o zi. Si acum este puntea veche, pe care am masurato inainte sa o pun si era ok.

Am procurat borne noi, cablu electric de 16 mm2, papuci electrici, si urmeaza maine sa schimb bornele si cablurile de la masa caroserie si cablul dintre alternator si electromotor. Sa vedem ce mai zice. am pornit-o cu cabluri de curent de pe alta masina..
bateria nu prea avea curent.. singura, nu mai invartea deloc.. (~11 V)
deci am cuplat-o la cealalta masina pornita... si dupa 5 min am pornit oltcitul..
scoate scantei la cuplarea bornei +.. ca si cand as avea ceva consumator..
ok.. deci cu bateria asa slaba incarcarea pare ok:
la ralanti e pe la 13,6 V
in turatie cam sta constant pe la 14,2 V
daca am consumatori (faruri) sta pe la 13,20V.. daca o turez, se stabilizeaza pe la 14,10 V repet.. bateria era foarte slabita ( pe la 11V)
totusi am luat borna de pe ea.. pana vad unde-mi fura curent (pe circuitul sigurantei de sus)
nu cred sa fie de la radio-CD player (ar trebui sa fie nesemnificativ consumul pentru pastrarea presetarilor in memorie) stinge farurile, casetofonu, sau alte shit-uri cand pleci din masina
Era punte noua din magazin, care a crapat dupa o zi. Si acum este puntea veche, pe care am masurato inainte sa o pun si era ok.

man.. bateria ta cum e? mai ai curent in ea?!
o baterie ok ar trebui sa aiba cel putin 12,4- 12,5V
indicatorul de incarcare la baterie iti merge?! (becul se aprinde daca ai probleme la incarcare) Foarte putin "licare" becul de la incarcare cand e pe la relanti. Bateria este noua, hexxa are o luna de 56Ah (parca). Bateria are cand o opresc 12,6V dar scade si ramane pe la 12 si ceva. Am 2 ceasuri care imi zic incarcarea. Unul romanesc dala cu limba cu rosu/verde/rosu si incarcarea de pe computerul de bord, care imi spune clar cat e.

Astept maine sa vad ce rezolv daca schimb cablurile, sunt cam varza la mine. asa mi se-aprinde si mie.. la ralanti cu consumatori (faruri, muzica.. etc.) cand o turez isi revine.
daac ti se stabilizeaza tensiunea in baterie pe la 12 si ceva e ok... dar sa nu scada, pt ca atunci ai ceva consumator, sau furt de curent ca la mine.
- cum am spus mie-mi fura pe traseul sigurantei de sus -cu marcaj albastru (m-am luat aiurea dupa culoarea galbena a firelor) cand o cuplez scoate scantei..
asta raspunde de: semnalizare si avarie, stopuri- frana, bricheta, radio-casetofon, ceas electronic, plafoniera, si nu-s sigur de frana de mana.. de ceva vreme nu-mi mai arata indicatorul de bord.
-suspectez sa nu fie radio-Cd playerul de vina.. are nevoie de ceva curent (pentru pastrat presetarile in memorie) dar n-ar trebui sa fie asa de semnificativ consumul asta.. tre sa elimin pe rand restul si daca ramane asta, ma duc cu el in service si il var pe gat alora... (mai am garantie pe sistemul audio +instalatie)

Georgele, zici ca-ti sunt coapte cablurile de la masa?! ciudat.. verifica-le inaite sa le schimbi (sa nu fie contactele oxidate)
P.S.: computerul de bord era in oferta?! la extraoptiuni ma gandesc, ca mie nu mi-o venit asa.. cat o fost ?!

stinge farurile, casetofonu, sau alte shit-uri cand pleci din masina

valiB: decat sa-mi dai sfaturi de brain-dead, mai bine abtine-te.. sau n-ai ceva mai bun de spus?! a stai ca stiu.. tu scrii doar ca sa-ti umplii nr de postari.. ca da bine in grade Revin cu un mic update, coaja de masina la relanti ba incarca ba nu, si se simte drastic in mersul motorului la relanti. Adica se accelereaza scade si tot asa. Am zis ca o fi vreun aer fals ceva dar se pare ca exact atunci cand se aprinde martorul in bord scade cu el si limba de la indicatorul de benzina din rezervor si turatia masinii si turometrul. Deci incarcarea la alternator e cam vraiste. O sa incerc alt releu, ca o ultima speranta, daca nu declar toate cele 3 alternatoare decedate si incarc de la dinam ca la Pegas ciudat ce ti se-ntampla.. ori ai ceva scurt prin alternator, ori nustiu.. nu vreau sa-ti zic prostii
flutcuatiile la ralanti sunt cu motorul cald, sau la rece?! cu motorul rece se poate sa mai tremure, amestec aer benzina dezechilibrat (shocul prea tras, sau invers),
carbul dereglat infundat sau ceva.. si am mai observat la unele oltcituri, la rece, are tendinta sa joace indicatorul de turatie (turometrul) aiurea..
uneori ai senzatia ca face parte din domeniul paranormal..

orice-ai face, ai grija sa nu strici mai rau (arzi ceva la partea electrica), totusi iti incarca ceva, din cate am inteles..

imi ziceti si mie.. la ralanti (~800rpm) cam cat ar trebui sa incarce alternatorul?!.. daca ati verificat, pe un alternator bun/ nou
mie nu-mi baga tot timpul constant
JorJ-L a scris:asta raspunde de: semnalizare si avarie, stopuri- frana, bricheta, radio-casetofon, ceas electronic, plafoniera, si nu-s sigur de frana de mana.. de ceva vreme nu-mi mai arata indicatorul de bord.


stinge farurile, casetofonu, sau alte shit-uri cand pleci din masina

valiB: decat sa-mi dai sfaturi de brain-dead, mai bine abtine-te.. sau n-ai ceva mai bun de spus?! a stai ca stiu.. tu scrii doar ca sa-ti umplii nr de postari.. ca da bine in grade



siguranta aia...e pentru chestii care au curent permanent
din moment ce ai casetofon, si are un led....tu cam ce zici, nu e consumator?

de aia iti face scanteie cand scoti siguranta.......


nu e vorba de sfaturi brain-dead, si de faptul ca te cunosc, si nu ar fi cine stie ce sa uiti farurile sau muzica pornita
JorJ-L a scris: 1. la ralanti (~800rpm) cam cat ar trebui sa incarce alternatorul?!..
2. mie nu-mi baga tot timpul constant

1. Incarcare: min13.8V, max 14.4V.
2. Fa o revizie completa a alternatorului. am verificat consumul pe siguranta respectiva, cand masina e oprita, si nu este din casetofon (mp3 player).. pare sa fie din releul de semnalizare, sau ceva pe-acolo..
inmagazineaza curent, sau ce.. si atunci cand introduc siguranta.. are un shoc de consum de vre-o 0,5 A (amperi) porma scade repede la 0,02 A.. (~2 A la 100 ore de stat)
m-am cam hazardat aiurea..
se pare ca problema e si cu bateria.. s-o cam slabit peste iarna.. n-am prea mers cu masina.. si cand am mers, mai mult pe distante scurte + consumatori (lumini, muzica)

din moment ce ai casetofon, si are un led....tu cam ce zici, nu e consumator?

de aia iti face scanteie cand scoti siguranta.......

1: casetofonul (radio CD-MP3 player) nu are nici macar un led.. iar consumul lui nici nu pot sa-l masor cu aparatul de masura.. deci este nesemnificativ, cand este oprit.
2: la cuplarea sigurantei scoate scantei, cand o pun nu cand o scot, si dupa ce am facut o pauza de la decuplare.. (timp in care inmagazineaza releul curent)

Laurentiu, mie sigur imi coboara sub 13V la ralanti cand am consumatori.. din moment ce (cate-odata) mi se-aprinde si becul in bord..
numa-n turatie (peste ~1200 rpm) se stabilizeaza pe la 14,2V -14,4V.. poate-i fac o revizie generala.. da mai incolo.. la vara

ca tot eram in tema.. am zis sa masor incarcarea si la C4.. asta baga la ralanti intre 14,47V si 14,50V iar cand am consumatori (faruri+muzica) sta lejer pe la ~14,32V
n-am incercat cu climatizarea.. in orice caz e vb de alta masina, alte sf-uri aici
JorJ-L a scris:ca tot eram in tema.. am zis sa masor incarcarea si la C4.. asta baga la ralanti intre 14,47V si 14,50V iar cand am consumatori (faruri+muzica) sta lejer pe la ~14,32V
n-am incercat cu climatizarea.. in orice caz e vb de alta masina, alte sf-uri aici
Nu prea; la incarcari, toate trebuie sa fie la fel in intervalul 13.8V min si 14.4 (14.5)V.
Vezi releul regulator sa nu aibe ceva bube.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community