Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

alternator cum il verific?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
laurentiu ... da ai dreptate la oltcit ... dar eu spuneam ca in general ... in caz ca nu ai vre o carte tehnica sau manual de reparatii .. Care e lungimea minima pe care trebuie sa o au carbuni pentru a face contact? Scrie tot in cartea lui Canta...erau si pe net puse manualele(uzina si Canta) in cazul in care nu le ai.
Parca 5 mm dar nu sunt convins 5mm sunt prea putin,macar 8-9... I-am masurat si au 10 mm.
Am observat ca alternatorul asta mai incarca din cand in cand, pentru ca ieri am masurat bateria si avea 12.6V iar astazi cand am ajuns acasa am masurat bateria dupa ce am oprit motorul si avea 13,21V. e posibil sa ai diode duse,si fara alti consumatori sa-ti bage putin curent,dar cand aprinzi faruri,aeroterma stergator etc sa nu mai reziste...
verifica bine puntea de diode si lipiturile intre bobinele statorului si punte Nu am folosit nici un consumator in ultimi 50km inafara de semnalizare.O sa-l desfac cat de curand sa vad ce are.
George Hermenean a scris:Nu am folosit nici un consumator in ultimi 50km inafara de semnalizare.
E deajuns si 2 x 21W cit este pe semnalizare.
George Hermenean a scris:I-am masurat si au 10 mm.
Am observat ca alternatorul asta mai incarca din cand in cand, pentru ca ieri am masurat bateria si avea 12.6V iar astazi cand am ajuns acasa am masurat bateria dupa ce am oprit motorul si avea 13,21V.


Verifica lipiturile de la capetele bobinei rotorului . Am patit si eu o asemenea problema . E bine sa refaci acele lipituri . Bafta! am schimbat recent alternatorul (care nu mai incarca) la axelul vechi.. era un alternator cam obosit, cu adaptare de releu de dacie.., cand am facut operatia, schimbasem si periile, si tin minte ca avea pistele de cupru cam uzate, santul f adancit la una din ele si cam negru..
acum am pus unul romanesc aparent complet si in regula, dar nici asta nu incarca, sau incarca ff putin cand o turez.. in orice caz, in turatie, becul parca mai slabeste o idee..
la masurare, indica aprox. 12,4V la ralanti, si 12,9 - 13V max in turatie.
bateria e incarcata, are cam 12,7V
care ar fi cauza cea mai probabila.. releul?! releul e primul suspect daca nu incarca ... oricum trebuie sa incarce intre 13,6 si 14,2 parca ..ceva de genul ...

dar ...acuma mai poate fi o problema la tine avand in vedere ca ai schimbat de la franta la ro ..ce fulie ai pe ventilator? ... cele frantuzesti sunt mai mici in diametru parca fata de cele romanesti ... si de aici poate sa iti dea si diferenta de incarcare
lancer a scris:releul e primul suspect daca nu incarca ... oricum trebuie sa incarce intre 13,6 si 14,2 parca ..ceva de genul ...
..ce fulie ai pe ventilator? ... cele frantuzesti sunt mai mici in diametru parca fata de cele romanesti

fulie, adica te referi la cureaua de alternator?! poi aia e trapezoidala si dintata, si cade binisor pe rola alternatorului.. oricum invarte calumea.. am intins io bine coarda..
nu vad ce legatura are cureaua cu incararea.. te gandeai ca poate-mi patineaza?!
sau pote te referi la rola ca-i mai mica in diametru (raza) deci n-ar avea turatia normala?! oricum ar trebui sa incarce in turatie atunci.. 12,4V nu e incarcare, e descarcare. In majoritatea cazurilor, releul e fi vinovat, dar de asemenea pot fi puntile de diode sau o lipitura rece (sau chiar un fir dezlipit) la cele 3 faze. Pe firul de excitatie vine curent? eiii si tu acum uite ca vad ca nu am trimis mesajul scris aseara ... oricum din cate stiu eu dupa aparatul de masura ..o baterie incarcata complet are cam 13,6 V ... deci cam tot ce e sub 13 -13, ceva ar fi descarcare ... Bun...iar probleme
Exista curea de alternator mai mica de 635 diametru? Sau exista vreo smecherie prin care pot sa intind cureaua mai mult..? gen alta fulie De ce?E prea scurta? Nu...era prea lunga. Am gasit de tico de 613...e buna..dar nu ii dau de cap la alternator...ca nici asta nu incarca

In spatele lui vin 2 papucei...nu stiu care e excitatia si care e becu din bord. Cand pun firul mai gros de la instalatie la unul dintre papucei de la alternator creste putin tensiunea...cand il pun si pe celalalt nu se intampla nimic Basca papuceii aia de la instalatia masinii s-au rupt..altii nu am...e sambata si toate magazinele auto sunt inchise Nu stiu ce sa-i mai fac...pur si simplu sunt depasit pai alternatorul nu are un surub de care se prinde firul gros?
daca da,il legi acolo
iar din firele alea doua subtiri,unul are plus de pe contact,
iar prin al doilea se inchide circuitul becului.Iei un bec si pui pe rand fiecare fir la masa prin bec,cu unul o sa se aprinda si becul din bord,si atunci ai gasit firele

Pe alternator desi ai mufa cu 2 fire,nu e musai sa le ai pe amandoua,ci doar unul,si anume cel cu fir de plus pe contact
Incearca sa-i dai si putin in ture(2000rpm) si vezi ce se intampla Cu contactu' pus si firul care vine de la bec, am atins ambele contacte de la alternator...la amandoua se aprinde becu in bord Cand am pornit motoru am atins cu firu de la excitatie ambele contacte si pe unu din ele arata cu 0,4-0,5 volti mai mult...si l-am lasat asa.

Am incercat sa trag fir direct de la baterie pentru excitatie...degeaba. Am o oarecare diferenta intre ce arata aparatu de masura la bornele bateriei si la borna alternatorului. Cu faza scurta aprinsa si aparatu de masura pus pe alternator imi arata undeva pe la 13,2...iar la baterie 12,5-6 Nu mai stiu ce si cum sa curat...instalatia de la motor e pusa de max 6 luni..si cand am pus-o i-am curatat toti papucei aia

In turatii e cam la fel...basca uneori am impresia ca arata mai putin decat la relanti posibil sa ma insel si sa fie din cauza ca nu era motoru cald si mai oscila turatia la relanti ce amperaj maxim da alternatorul de tico? 50

Intrebare: o sa schimb cablu de legatura intre alternator si electromotor cu unul mai gros...treaba e cum o sa fac legatura la capete?? am observat cate ceva pe la cei care se ocupa cu muzica da nu pot sa-mi dau seama... Cum adicA?tot cu papuci desigur cauta de cupru,si daca ai posibilitatea cositoreste-i De cupru o sa caut...sper sa si gasesc (papuci). Gasisem p'aci o poza de la Tibitzu (ex of BUM) si nu stiu daca e o metoda chiar ingenioasa...

http://imageshack.us/photo/my-images/7/1948814841h.jpg/
Cablu intra in papuci si ciocane pana se preseaza

Pe langa ce e in poza i-as da cu niste cositor pe margine O merge? am si eu o problema cu alternatorul am tot ce trebuie punte de diode mica,mare ,releu de incarcare ,aparat de lipit ,apareate de masura ,alt alternator complet dar nu am pastile de combatere a lenei ,

stiu e of topic dar sunt batran si am un prieten neamt care mia ascuns papuciii

LA MULTI ANI tuturor Papucii sunt ce trebuie,sertizarea nu! fie dai cu varful ciocanului,fie dupa ce dai cu latul ciocanului,il strangi suplimentar intre falcile de taiere ale unui cleste,patent ceva,altfel firele vor iesi In locul cablului de 6 mm de la masina am luat unul de 8. Problema e ca papuceii care i-am gasit sunt putin cam firavi...dar macar pe acestia pot sa-i cositoresc. Sper sa mearga

http://imageshack.us/f/689/20130104140519.jpg/

L.E: Am montat cablu...fara consumatori am cam 14,2 si cu faza scurta si aeroterma pozitia 2 am 13,6. Problema e ca dupa ce s-a incalzit motoru cu aceeasi consumatori dati drumu am cam 12,9-13 Pana acum asta n-am mai patit-o...la rece sa-mi dea o valoare si la cald alta Alternatoru ti se incalzeste mai tare , ma refer ,peste 50-60 grade ? E caldut...chiar nu se incinge...are un radiator in spate si la fel si ala...caldut. Cel vechi nu puteai sa tii mana pe el Alternatoru e bun , cel vechi e compronis bobinaju nu mai ai ce face cu el , doar pe post de intinzator de cutea , cea ce nu e cazu in special la olcit , cum ai descri tu tensiunile , dupa parerea mea , e in regula , intru-cit bateria e incarcata si nu mai este nevoie de tensiune de 14,2 v pentru acea este releu sa limiteze incarcarea pentru a proteja bateria . Nu stiu daca ma-m exprimat corect sa ma poti intelege . Verifica cablaju sa nu ai scurt , in rest e in regula . Dar,relantiul e reglat la cald cu farurile si aeroterma pornite?
Nu e normal sa incarce la cald mai putin,dar ne-am obisnuit cu asta Mai ales ca releul ala electronic nu are vreo chestie de corectie si in functie de temperatura alternatorului...
Plus ca releul e facut sa tina tensiunea aia la o valoare(teoretic 14.4),practic nu se intampla mereu asta,asta nu inseamna ca daca bateria nu mai are nevoie de curent,tensiunea de incarcare scade,nu,scade doar curentul care alternatorul il debiteaza in circuit si atat,tensiunea tot 14.4 tre sa fie...
iulicuta2000 a scris: Mai ales ca releul ala electronic nu are vreo chestie de corectie si in functie de temperatura alternatorului...


La asta m-am gandit si eu...si totusi de ce exista diferenta? Cand am pornit masina am bagat socu cat sa stea la 1000 rpm...aveam 14,2 fara consumatori si 13,6 cu faza scurta si aeroterma pozitia 2 (am zis BINGO ). Dupa ce m-am plimbat putin sa incalzesc motoru', cu aceiasi consumatori arata 13..chiar mai putin
Cablu dintre alternator si electromotor l-am schimbat...aceeasi tensiune care o am la alternator o am si la borne. Bornele sunt curatate, date cu vaselina. Borna care vine la electromotor e curatata si aia. Ce sa mai verific? Nu mai ai ce,atat poate el )
E ala de tico sau e de oltcit? Masoara cati A iti intra in baterie , cu toate ca-mi ridic polemici iar in cap referitor la decuplarea bateriei in timpu funtionari motorului . Eu nu am reusit sa ard nici un releu de incarcare pana acum in 35 ani Ala de tico.
O sa verific si cureaua cum sta...poate n-o fii intinsa suficient...naiba s-o ia

@Alexandru: nu am posibilitatea de a masura A...n-am ampermetru Poate era electromecanic
Se poate decupla borna daca se lasa mereu intre baterie si borna un fir prin care sa nu fie deconectata mereu din circuit,un cablu de jumpstart e bun mereu,dupa ce tii ampermetrul conectat in circuit doar scoti un cleste si gata...
Nu degeaba toti producatorii recomanda sa nu se scoata borna in timpul mersului...ca nu s-a ars nici un releul pana acum,poate tine si de noroc Nu era neaparat electromecanic , olcitu meu nu are electromecanic , si am masurat de multe ori , cind era conjuctor-dinjuctor nu puteai sa masori la relantiu , ma refer la dinam , varianta care ai spuso cu firu e ff sigura si sfinta , dar e complicat de explicat cine stie cum se masoara releul de incarcare original RO?ceva valori Doar pe alternator se poate,asa simplu nemontat nu stiu daca poate fi masurat am schimbat alternatorul si acum vreau sa-l fac si pe asta ,rulmenti ,perii dar am vazut ca masa turnata eca si buretele si parca are si ceva urme de fum si ma gandeam ca stie cineva ce valori trebuie sa dea intre fire Nu ai cum sa masori releul electronic.Este o placa cablata si sunt multe piese in cricuit.
Se masoara cu altul în legătură cu încărcarea, mașinile astea noi am văzut că nu au indicator de încărcare(bine nici Oltcitul nu are), care e jmecheria? Au relee performante? Au un alt circuit care asigură o funcționare sigură și îndelungată a alternatorului,... care e treaba? Ce am putea adapta ca să nu mai avem dureri de cap cu releul de încărcare? Au bec si e de ajuns:se aprinde becul in mers e nasol,mergi la service,nu se aprinde becul in mers inseamna ca mergi fara probleme
Pe oltcit trebuie alt alternator,sau alt motor care sa nu mai incaleasca suplimentar si asa chinuitul alternatorul de oltcit care se incinge si cand nu incarca nimic Nu ai cum sa masori releul ( buna funtionare a acestuia ),singuru loc unde am vazut tester de verificare a releului de incarcare era la ELECTROPRECIZIA BV. A mai vazut un stand identic la Satu Mare ,dar nu era in stare de funtionare . Cum bine a zis "ilicuta" , numai montat pe alternator . intensitatea nominala este de 40A iar puterea maxima de 530W , nu stiu de ce nar fi suficent ? Totalizezi consumatori si cred ca vre-o 300W nu ar fi o problema de supra sarcina pentru alternator ! In cea ce priveste indicarea tensiuni din instalatia electrica ,se poate monta un indicator ( volt-amter) dar sint orentative. Eu am bord suplimentar si-mi indica : presiunea de ulei ,pemperature la ulei , tensiunea in instalatia electrica , intru-cit eu nu am mare incredere in becuri , am patito cu multi ani in urma . Hualeu.
Nene, ești bun meseriaș și cunoscător, e lucrul care mă face să-mi păstrez respectul pentru matale, da'.... cu limba romînă te-ai certat rău tare...
---
Cumpăr alternator de Tico. Doar aleternatorul, corpul lui cu înfășurările, restul instalației o fac eu.
Zephirus a scris: Cumpăr alternator de Tico. Doar aleternatorul, corpul lui cu înfășurările, restul instalației o fac eu.


Daca vrei sa-l pui pe oltcit nu ai mare lucru de facut. 2 distantiere de 19 mm si o curea de tico de 613.

Eu inca n-am reusit sa-i dau de cap la al meu cu incarcarea la cald. Din ce am citit pe net a mai avut cineva problema asta...si chiar daca a schimbat bateria si alternatoru, la cald tot nu incarca...problema era la o siguranta de alternator (de 100 A) care nu facea contact calumea:|
Deci...cobor sa-mi bag nasu' prin sigurante, firu' de masa si toate cele sper sa-i dau de cap Nu. pe Nipra. Oltcitul mai dă-l dracului!... Buuun
Am curatat masa de la caroserie si firul care duce in instalatia masinii (nu stiu ce e cu el si unde duce) si incarcarea s-a imbunatatit simtitor. Firul de masa e cam obosit...urmeaza sa-l schimb. Totusi...intre firul de excitatie care duce la alternator si bornele baterieri exista o mica diferenta. Intrebare: in timp ce motorul merge pe firul de excitatie ar trebui sa am 14 volti nu? adica...cat incarca alternatoru' Ma gandesc sa trag un fir direct de la baterie cand motoru e pornit sa vad cat incarca atunci E normal să existe o mică diferență. Se numește cădere de tensiune.
Dacă îți ajung ~14,4Vcc la borne, preferabil de la ralanti... e bine. Am urmatoarele piese noi pentru alternator: releu de incarcare, puntea redresoare mica si mare.

Daca rotorul si/sau statorul sunt defecte, adica sunt in scurtcircuit sau arse si montez piesele noi, ce se va intampla? Nu imi incarca sau imi distruge piesele noi? Nici-un raspuns...
Maine trebuie sa ma duc sa-l repar si sa stiu ce sa fac.
Va rog frumos!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community