Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

alternator cum il verific?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cum se verifica puntea mica? la fel ca puntea mare...cu un multimetru:)
muti pe 'rezistenta' (ohmi)
dupa care...plusul de la multimetru il pui pe unul din acele 2 parti metalice pe care vine lipit un fir de la releul de incarcare, si minusul il pui pe rand la fiecare dintre cele 3 picioruse ale puntii. Daca puntea e buna, ar trebui sa iti arate cifre diferite de 1 (de obicei e aleator...3-4 cifre, nu exista un numar precis) De obicei, daca se arde vreuna din diodele puntii mici, ai probleme cu incarcarea la ralenti si dispare odata cu cresterea turatiei ( se stinge becul in timp ce creste turatia). De masurat se masoara ca orice punte de diode: se dezlipeste din circuit, se masoara ca fiecare dioda in parte sa conduca intr-un sens si sa nu conduca in celalalt (masori rezistentele cu un ohmmetru in ambele sensuri, intr-un sens trebuie sa ai o valoare, in celalalt trebuie sa iti arate ca nu e circuit). De asemenea, valorile masurate trebuie sa fie oarecum egale pentru cele 3 diode. Daca iti arata la vreuna ceva valori in ambele sensuri, dioda aia e strapunsa. Deci e buna puntea.Am intrebat pentru ca am schimbat alternatorul cu altul cu releu de oltcit care era nou si a incarcat doar 5 minute apoi nu a mai incarcat deloc.Am pus releul de dacie si incarca bine. Inseamna ca releul e cu probleme.Dimn moment ce incarca bine cu releu de Dacia lasa-l asa.Da...........de care releu de Dacia ai pus? Presupun ca de ala electronic cu 3 borne.Alea sunt bune.Nu va mai functiona becul din bord.Asta nu e problema.Se poate inlocui cu un voltmetru cu leduri. Testat incarcarea la mine cu un aparat nou multimeter digital .
Valorile astea sunt :
12,77 fara ca bateria sa fie conectata la plusul instalatiei masinii .
12,74 dupa conectarea la instalatie
12,64 cu contactul pus
13,84 Relanti
12,83 Relanti cu faza scurta aprinsa
13,31 2000 ture cu faza scurta aprinsa
13,71 la 2000 ture
12,9 dupa oprire motor , imediat
12,73 dupa 10 minute de la oprirea motorului .
La turatie peste 4000 incarcarea o ia razna rau . Cand este 13,8 cand este doar 3 volti .
Este buba undeva dar unde ? Buba e ca releul e defect.Nu cunva ai facut proba cu motorul pornit si borna de plus de la baterie scoasa? daca a facut asa ceva releul e ars suta la suta
scrie in biblie ca nu se deconecteza bateria in timpul mersului motorului intrucat se distruge releul de incarcare Poate nu se strica din prima cum deconectezi bateria,eu am facut chestia asa o singura data .Avusesem probleme cu masina si am omorat bateria cum nu aveam cabluri electrice si nici posibilitatea sa o imping am pus o baterie de la cineva am pornit-o si stateam aproape cu bateria moarta,am conectat-o repede .Dar sa simtit scazand turatia, poate nu sa stricat Releu stie una si buna.In clipa in care tensiune de pe acumulator e prea mica sau de loc va ridica tensiunea pe excitatie.Si va creste al naibii de mult.Asta se intimpla im momentul in care in timpul functionarii se deconecteaza acumulatorul.Normal ca caomponentele din el sun facute sa reziste pina pe la 16 hai mazim 17 volti.Dupa aia adio releu.Altul.Asta ca sa nu mai spun de consumatorii care sunt conectati si porniti. Nu aveam nimic pornit,,doar motorul .M-am miscat destul de repede cand am scos bornele si le-am mutat pe asta terminata,sub 2 secunde ,ca nu stransesem suruburile stiind ca trebue sa ma misc repede. La mine nu mi-a mers motorul fara sa fie conectata bateria sau sa fie scoasa fisa chiar si pt cateva secunde . Alternatorul asta l-am uns eu la lagare ca huruia si n-am verificat puntea . L-am pus si a mers . Oricum e schimbat la punte niste diode de altcineva , candva . Alternatorul original al masinii a fiert si s-a prajit cand am calat motorul . Din cauza caldurii de atunci s-a prajit si releul de incarcare . am facut faza cu schimbatul bateriilor cu motorul pornit, dar e la noroc,poate sa prajeasca releul sau sa arda diodele,sau poate sa nu se intample nimic. pentru 1 minut cu motorul la ralanti nu se arde nimic. oricum cu un voltmetru poti verifica in sarcina daca produce curent alternatorul, mai greu e sa verifici amperajul. iar diodele se masoara cu un multimetru ce se seteaza pe pozitia DIODE si pui pe rind creioanele de masura pe contactele lor atit intr-un sens cit si in celalalt (adica inversezi creioanele intre ele). valoarea obtinuta pe afisajul multimetrului trebuie sa fie cuprinsa aproximativ intre 500 si 700 (conduce curent), iar in celalalt sens 1 adica infinit (nu conduce curent). Mi-am cumparat o punte mica pentru alternator si n-am idee cum s-o montez
Are 3 craci, care stiu ca se leaga la puntea mare si 2 lamele mai mici care n-am habar ce vine la ele .

si inca ceva: conteaza cum o pun? cu lamelele in fata sau in spate...?
http://www.pieseoltcit.ro/magazin/product.php?id_product=141
inca n-am pricepunt cum e cu imageshake si am preferat sa pun link - aia 3 craci vin pusi/lipiti impreuna cu lamelele de la puntea mare (si acolo ai fix 3 lamele, 3 fire)
- la lamelele alea 2, vine lipit firul albastru de la releul de incarcare de oltcit (se lipeste pe oricare din lamela)


cum adica....o pui cu lamelele in fata sau in spate?
ai o singura posibilitate de montaj... Salut.Am verificat si eu cum incarca alternatorul si vreau niste pareri.
La relanti fara nici un consumator cu motorul rece =14.09 azi ca ieri aveam 14.20
--""---"" cu pozitiile aprinse= 13.8
"---"----" Faza scurta aprinsa= 13.03
"----"---" Pozitii+proiectoare ceata fata= 13.20
"---"----"Faza scurta+Proiectoare ceata fata=~12.8
"---"----"Faza scurta+Ceata fata+Aeroterma= ~12.4
Nu sunt variatii mari spre deloc.Si am incercat sa misc alternatorul pe fulia lui ca are loc berechet pana la maxim (sus) dar nu am reusit sa il misc,eu am desfacut doar piulita care il strange de fulie ,probabil mai avea unua pe partea ailalta . Pai la relanti ai valorile astea dar in sarcina? Normal trebuie sa incarce si la relanti si in sarcina. Ce se intampla la tine nu e normal, valorile sunt mult prea mici, se pare ca regulatorul da drumu la mai mult curent cu consumatorii porniti. eu nu inteleg ce regim important este relantiul asta de toti se bat cu pumnu in piept ca le incarca sau ca nu le incarca...in mers conteaza cum sta treaba cu alternatorul,alternatorul nu are cum sa dea tot din el la 800-1000 de ture,alternatorul ca generator are nevoie de mai multe ture ca sa poata sustine un curent mai mare pe iesire

Al meu alternator incarca binisor in mers de la 15oo de ture,dar la relanti si mai ales dupa ce se incalzeste bine motorul,daca stau pe loc cu farurile aprinse abia daca am un 12.4v,cum sting farurile sau o turez la 1300-1400 de ture creste la 13.8 si apoi la 14...iar in mers la drum intins,faruri,aeroterma,calculator uneori si stergator si nu scade sub 13.9v de obicei sta la 14.09v
dar,la mine la relanti si pe benzina si pe gaz am consumatori suplimentari fata de unul clasic(pompa de benzina electrica,electrovalvele la gpl,pompa de apa electrica) Daca nu depaseste 14v si nu scade sub 12v zic eu ca e ok... Normal, adica la masini normale, trebuie sa incarce si la relanti, si in nici un caz sa se aprinda becul la relanti. Acum avand in vedere ca noi ne confruntam cu niste alternatoare de la 1900 toamna cu niste piese facute dupa ureche pe la colturi, trebuie sa ne multumim cu ce avem. Sau punem banu si luam alternator nou ori SH functional de la alta masina, si il transtim pe oltcit. mariane, 12v ti se par ok la relanti?mie un 12.8 cu indulgenta mi se par ok,e peste tensiunea de standby a bateriei care iarna e pe la 12.4-12.6(in cazul bateriilor bune)
incet incet ma gandesc la un alt alternator,dar unul de cel putin 80A...chit ca tai din motor sa-l fac sa intre,tot il pun Bre, iti arat cat e alternatorul de 90A de XM, nu e cu mult mai mare decat ala de Oltcit.

On topic: Sub 13V e descarcare, nu incarcare. Se poate sa mananc submarine maro, da` la mine la seat am impesia ca sub 2000 rpm nu incarca. Si am observat la mai multe masini chestia asta. Incarcarea normala este intre 13.8V si 14.4 V.
Sub sau peste aceste valori au drept cauze: starea bateriei, alternatorul, releul regulator sau consumatori (prea multi si/sau prea puternici).

Giully4u a scris:...la seat am impesia ca sub 2000 rpm nu incarca.
Daca ai incarcare pe DINAM, tot ce e posibil. A.....Adica?
Giully4u a scris:A.....Adica?
Dinamul incarca in functie de turatie. La turatie mica (ralanti), un MAS (motor cu aprindere prin scinteie) cu incarcare pe dinam, merge pe baterie. diferenta dintre dinam si alternator este ca dinamul are magnet permanent,iar alternatorul are rotor bobinat care se comporta ca un magnet permanent cu camp magnetiv variabil in functie de cat dicteaza releul de incarcare,practic releul de incarcare tine tensiunea la iesirea din alternator constanta modificand "magnetul" rotorului...numai ca,sa aiba suficienta forta si alternatorul are nevoie de o anumita turatie...
eu unu ma gandesc sa micsorez fulia si sa pun o curea mai mica,sa se invarta mai tare putin alternatorul,el in mod normal fiind antrenat cu un raport de 1/2(o rotire de 360grade a motorului inseamna doua rotiri de 360 grade pentru alternator)...dar tot aia 30-35de amperi o sa-i am,asa daca pun unu de 80-90A atunci la relanti n-o sa bage in veci 90,dar macar 20A amperi tot o sa bage,ca sa tina consumul aprinderii si farurilor...
iulicuta2000 a scris:...daca pun unu de 80-90A atunci la relanti n-o sa bage in veci 90,dar macar 20A amperi tot o sa bage,ca sa tina consumul aprinderii si farurilor...
Vorbeste cu Cristi_s si poate-ti face cadou alternatorul de pe XM . Macar pt o proba. Poti sa pui si alternator de 100A.El va debita tensiune constanta in instalatie fiind controlat de relul de incarcare care la rindul sau sesizeaza cind scade tensiunea din cauza cresterii amperajului.Alternatorul e calculat,ca amperaj pt toti consumatorii in functie si mai are si o mica rezerva.El nu va debita curent(A) ci volti(V)..In functie de curentul absorbit,normal va scadea tensiunea,el adica releul sesizeaza asta si va mari tensiune din rotor,astfel creste tensiunea din stator,in limitele pt care trebuie sa debiteze el.Asta la o functionare normala. da bre hasule,tot ce spui e adevarat dar ce te faci cu alternatorul de oltcit care pe masura ce are consumatori nu mai face fata?si la 4000 de ture daca ai farurile aprinse,aeroterma pe treapta a doua,muzica pornita si ambele stergatoare in functiune garantez ca nu va trece de 12.6v nici cel mai bun alternator de oltcit,fiindca e limitat la 40A pe cand unul de 80-90 sigur va sustine cu brio consumul ala... Am prin debaraua fermecata un alternator Paris Rhone care din pacate incarca vreo 16-17v...pot sa-i fac vre-un regulator ceva sa-l fac sa incarce mai putin? releu pentru el sa-l repar stiu ca se gaseste foarte greu... uite aici :
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=11863&start=100

pupa a scris:
Pe de alta parte, mi-au revenit pe stoc releele de incarcare pentru alternatoarele Paris-Rhone. 65 ron bucata, livrabile brusc
Cand invarte demarorul se vad scantei la alternator in dreptul condensatorului de pe alternator . Dar numai cand invarte demarorul . Sa schimb condensatorul de filtraj de pe demaror ?
Cristip1970 a scris:Sa schimb condensatorul de filtraj de pe demaror ?
Unde ai condensator pe demaror ? Am gresit . Pe alternator e condensatorul . Aveam ceata pe ochi de n-am recitit postul sa-l editez .
Cristip1970 a scris:Sa schimb condensatorul de filtraj ...?
Daca n-ai paraziti in radio, n-are rost sa schimbi. Atunci care ar fi buba la condensatorul ala de se vad scantei numai cand se invarte demarorul ? E destul de frig sa ma apuc de schimbat acum . Nu stiu daca ma incadrez aici ,dar sa incerc.Dupa cum stiti masina a stat cam o luna nepornita.Inainte de asta alternatorul incarca maxim 14.3 ,mai sus nu trecea.Acum dupa ce o pornesc imi scartaie ceva(un scartait mai gros nu cum se aud la unele masini ca un soarece),uneori parca atinge ceva ,si incarcarea este 14.6 fara consumatori.Acum nu stiu daca sa banui acumulatorul sau bateria care este distrusa si oricat de descarcata ar fi ea arata 12,9V neconectata.Posibil sa scaraie alternatorul,cureaua lui si de asta incarca mau mult?Ueori scartaie doar pana se incalzeste motorul. daca iti scartaie cureaua de alternator ... sigur nu o sa iti bage mai mult in baterie ... daca iti baga mai mult in baterie asta e din cauza bateriei tale care e uzata ...
bytzu1 a scris:Posibil sa scaraie alternatorul,cureaua lui si de asta incarca mau mult?
Ce anume scirtiie, poti detecta scotind cureaua si pornind motorul. Eu pina la TINE, nu am auzit sa scirtiie cureaua de la alternator; nici la oltcituri dar nici la dacii. Poate hiriie rulmentii alternatorului. scartaie Laurentiu daca nu e intinsa bine mai ales cand e rece si umeda...am patit-o eu Cand e rece, umeda, uzata, si daca nu e intinsa bine, scartaie. Atentie insa la cat intindeti curelele la alternatoare, eu am reusit sa stric un rulment la cat am intins cureaua :d Nope, nu scartaie! Te face doar sa-ti pui doape-n urechi A mea, saraca, scartaia si partzaia de te dureau urechile la pornire, da-n 2 minute ii trecea.
NeaGeorgel a scris:Atentie insa la cat intindeti curelele la alternatoare, eu am reusit sa stric un rulment la cat am intins cureaua :d
Pt curelele trapezoidale nedintate, se lasa o sageata de 10mm. La cele dintate se poate lasa ceva mai mult. laurentiu scuze ca te contrazic ...dar din cate stiu eu ... parca sageata se lasa proportional cu grosimea curelei ... parca o grosime jumate de curea din cate imi aduc aminte ... acuma ce nu stiu si nu te pot contrazice e la curele trapezoidale dintate sau nedintate Am gasit si o poza in care se poate vedea cum se poate verifica un alternator. O postez mai jos impreuna cu poza cu sageata curelei.
lancer a scris:laurentiu scuze ca te contrazic ...dar din cate stiu eu ... parca sageata se lasa proportional cu grosimea curelei ...

Scuze; am gresit cu +5mm la sageata (la dacie e 10mm iar la oltcit e de 5mm):

Am ascultat inca odata sunetul si nu pare sa vina dinspre alternator.Am mazgalit o poza can de pe unde pare sa se auda sunetul
.Am apasat pe tablele alea dar tot se aude,se accelereaza sunetul concomitent cu acceleratia motorului dar in timp ce se incalzeste, sunetul dispare,cu si fara ambreiaj apasat.
Voi inregistra maine sunetul,nu scartiae ,nici nu huruie ,e ceva mai dubios.
bytzu1 a scris:Am ascultat inca odata sunetul si nu pare sa vina dinspre alternator.

Garnitura de cauciuc de la teava pe care sta roata de rezerva, o ai montata in "rama farurilor" ?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community