Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tobe Custom , izolare

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am cautat si nu am gasit un topic unde sa postez, asa ca am deschis unul !

deci problema este urmatoarea...
cum si cu ce se pot izola tobele... cea de mijloc si cea finala ... am vazut ceva scheme pe net...

adica la o toba custom... nu vreau sa fie neaparat zgomotoasa... sa se auda tare... cu doar sa absoarba zgomotul cat mai bine si sa se auda destul de placut... pentru ca acel BRRRRRRRrrr... la drum lung este al dracu de suparator !

se poate izola toba cu vata minerala (vata de sticla) adica sa fie bagata in interiorul tobei pentru a absorbi zgomotul ?

va rezista temperaturii ? sau ce alt material poate fi folosit pentru a abosrbi zgomotul !


ceva in genul asta :
http://zvalve.com/images/exhaust_features.gif
http://images.minitruckinweb.com/tech/chassis/0801mt_01_z+1993_toyota_pickup+magnaflow_muffler.jpg
http://static.howstuffworks.com/gif/muffler-glasspack.jpg la papucul dizel in toba finala este un strat de vata sticlata...deci cred ca antifoneaza destul. da bre se poate izola,dar tu iti poti desface toba?sau vrei sa faci asta inainte sa o asamblezi?Daca e asa se poate,merge vata minerala,pe un scuter am vazut facut asa...dar nu mai tin bine minte cat a rezistat...(ma rog e alta mancare de peste acolo,sunt multi vapori de ulei in gazele de evacuare,temperatura mai mare a gazelor de evacuare... )
COSMIN* a scris:

adica la o toba custom... nu vreau sa fie neaparat zgomotoasa...


iulicaaa , neata toni....neata
iulica a scris:dar tu iti poti desface toba?sau vrei sa faci asta inainte sa o asamblezi?

am intrebat inainte pai spusese omul si in titlul topicului " custom"
deci , presupun ca vrea sa le faca de noi eu imi iau toba de la valib,si ajunge la mine si vreau sa-i pun izolatie
cum e toba care ajunge la mine?custom cumva?
am intrebat ca poate omu are deja toba gata facuta,nu doar in stadiu de schita se poate face si cu izolatie, si cu 3 gauri in loc de 100...dupa preferinta clientului

alea de le vand la 60lei...asa sunt proiectate.



iar ca sa desfaci o toba sport, si sa te pui sa o sudezi la loc...mai bine te lasi de meserie Am vazut la un moment dat pe net, vindea o firma si poate n-o fi singura, o chestie careia ii zicea "amortizor de sunet". Iar Bogdan Lascu si-a pus la masina lui o toba finala de Logan diesel si nici nu se aude ca ar avea turbina. Are un sunet nitel mai gros, dar nu se aude tare. deviem de la subiect madwolf... deabia acum raspund ca nu am avut net

deci ideea e urmatoarea...tobele vreau sa le fac de la zero din inox ... si vrea sa le antifonez incat da nu se auda tare si nici uruitul ala ... ca deja ma dor urechile la drum lung... si nu am cine stie ce toba pe oltcit, in loc de finala am toba medie de nova .

fac carcasa tobei din tabla de inox... astup un capat.... bag teava gaurita, sudez tips-urile umplu tot cu vata minerala pun si capacul din dos si il sudez... asta vreau sa fac la amandoua tobele...

dar ma gandeam la variante de material pentru absorbirea zgomotului.

teava din interiorul tobei va avea cat mai multe gauri ca sa dea cat mai multe gaze in materialul absorbant.... daca sunt mai putine gauri...gazele ies mai repede afara... deci mai zgomotos, nu ?

in afara de vata minerala... mai aveti vre-o sugestie ? am vazut ca unele tobe au in ele o chestie asemenatoare celei din separatorul de ulei de 1300, tot asa din sarma...


iar legat de ce spune madwolf... nu vreau sa dau banii pe amortizor de sunet nici pe finala de logan... ma tot gandesc la evcuare din inox si vreau sa o fac de la zero... asa ca daca tot bag banii in ceva... macar s fie ceva bun. acum sa vedem ce bani imi raman dupa sarbatori si sa ma apuc sa caut pe la depozite sa vad ce preturi au materialele... oricum nu o sa ma apuc de asta pana nu termin cealalta caroserie span de inox.
daca nu gasesti cumpara bureti din aia de sarma de inox buretele de inox sa fie pus un strat pe teava din toba si dupa aceea vata minerala??
adica ceva gen cum este in poza asta
http://images.minitruckinweb.com/tech/chassis/0801mt_01_z+1993_toyota_pickup+magnaflow_muffler.jpg stratul de vata minerala e bine sa-l pui doar in strat subtire la exteriorul tobei.
tine cont ca va absorbi nu doar foni ci si funinginea rezultata in urma ardeii incomplete si se imbacsi . silentiozitatea unei tobe nu e data de diametrul tevii? mai ales la toba finala? Voi ati observat ca zapada e un f bun izolator fonic!?Cand o pornesc si sare la peste 2000rpm se aude mai frumos,mai ales cand sunt pe afara la curatat se aude frumos.. pacat ca nu se poate folosi zapada pe post de izolator. Cea care o am facuta eu , cea finala este fara teava gaurita in interior . Site gaurite numai jumatate din suprafata lor dar ordonate in asa fel incat gazele sa iasa asemanatoare ca un vartej , rotite ( n-am cum explica mai tehnic ). Apoi am imbinat-o cu alta toba medie de Nova in care am pus , de fapt am indesat plasa metalica folosita la filtre de aer exterioare . Concluzia ?
Nici un zgomot de paraiala ... Fara nici o izolatie exterioara cu vata sau azbest .
Cristip1970 a scris:Site gaurite numai jumatate din suprafata lor dar ordonate in asa fel incat gazele sa iasa asemanatoare ca un vartej , rotite ( n-am cum explica mai tehnic ).
Precum ghinturile de la armele militare - imprima glontului (gazelor) o miscare de rotatie spre evacuare. o intrebare..oare treaba asta ar tine? eu am facut-o fiindca s-au rupt suruburile de prindere a scuturilor de caldura din zona burdufului planetarei si n-am avut pe cine sa-mi sudeze altele...si am aplicat straturi de silicon(rosu) si straturi de fibra de sticla(fasii de pus peste rosturile de la imbinarile placilor de rigips),mai mult pentru izolare impotriva caldurii,dar oare ar avea ceva efect si asupra zgomotului? ...ma refer in cazul in care faci o infasurare destul de groasa(zic eu pt o intermediara stock facuta din 2 role de fibra si un tub de silicon,si dupa ce am pliat nervurile tobei)

ps:in imagine e Y-ul care e mai putin infasurat..o facusem..asa..ca eram tot la capitolul evacuare si era dat jos.
-o chestie -ar mai fi folositor in cazul in care evacuarea ar mai avea pori " pe ici pe colo" si ar mai tine de-o carpeala
si ar mai fi o varianta de toba sport(home-made) din 3 cutii de bere si una de energizante(pt o iesire) si 6 cutii de bere si 2 de energizante si un Y( pentru 2 iesiri) imbinate cu silicon rosu si banda de fibra de sticla(pt rosturi rigips)-asta in cazul in care n-ai ce face,iti lipseste toba finala.Dar nu tine prea mult...o solutie mai durabila ar fi una spre ex-valib(na ca ti-am facut reclama/ms de semeringuri).
daca vreti ceva poze despre "construire" strigati si se vor posta imagini:D
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community