Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

bataie ca de culbutor
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
de la un timp mi se aude o bataie la motor,dar cam ciudata....pornesc masina se sting imediat toate becurile,inclusiv cel de ulei, merge perfect. se incalzeste motorul, se aude o bataie ca de culbutor (taca taca) in jur de 2500 turatii, deci daca o tin constant la 2500 se aude.scad sau urc mai mult nu se mai aude...ce sa fie...uleiul e 15w40 lubrifi ce e drept are aprox 3000km....ce sa fie...stiu ca treb sa schimb uleiul dar inca nu am apucat...va rog cateva sugestii...sa stiu la ce ma astept.tind sa cred ca bataie bate sa se auda mai mult pe partea soferului...multumesc anticipat. Poate se aude de la axa came! bate avansul...
deci trebuie reglat avansul Daca ai motor de 1300 este posibil ca vreo supapa de admisie sa bata.Verifica,ansamblul ax- culbutori, apoi stabilesti ce si cum.. cum adica bate avansul???am mai auzit expresia asta dar....inteleg ca are legatura cu avansul...dar bate???cineva mia zis ca poate fi cizunet central sau bolt piston sau vibrochen....daca ar fi asa nu ar trebui sa bata mereu???va rog mai ulte explicatii. Bataia de cuzinet central se aude la cald,pare ca vine de sub carbutator si zgomotul de ceva de genul:dum-dum-dum.Se aude la relanti.Bataia de bolt se aude ca un zgomot metalic ascutit si se aude tot la relanti.Toate astea le verifici cu motorul cald.
Si din cauza avansului incorect se aud zgomote,de gentul tacaneala.Reglajul e simplu.Cu becul in cazul in care ai declcou cu platina sau cu stoboscopul la aprindere electronica. Daca apesi ambreiajul se mai aude ? Cand e cuzinetul central uzat,se aude si cu ambreiajul apasat.E bataie radiala,nu axiala.La cuzinet uzat nu se aud "tacaneli" ,doar ce spunea DanH.Plus becul rosu la ulei aprins continuu, sau intermitent depinde cat de buna e pompa de ulei.
Practic avansul nu "bate".Fusta pistoanelor bate in cilindrii datorita aprinderii prea devreme a amestecului(avans mare). da se aude si cu ambreiajul apasat,si azi am ascultat mai atent...mam apropiat de partea stanga(pasager) nu venea se acolo,central(ai impresia da nu),partea stanga(sofer) de acolo pare sa vina.masina a fost tinuta la 2500 (cand se aude)...dar se aude ca s cum s-ar lovi 2 bile...daca am descris corect...ideea asta...zgomotul aproximativ cu lovirea a 2 bile...nu am idee...in rest masina merge ok...becul la ulei se stinge imediat! nu palpaie deloc. Daca e asemanator cu 2 bile ar putea fi joc din biela...si la mine face la fel, dar la relanti se aude ...in turatie dispare...culbutorii sunt reglati la mecanic ! La rece se aude destul de pronuntat ..ca o minge de pingpong...dar dupa ce se incalzeste nu se mai aude chiar asa tare...! se aude decat la 2500 rpm, si numai cand e motorul cald....la relanti in urcare sau coborare a ruratiei nu decat la 2500.atata....nu imi dau seama... uleiul e lubrifin...si am peste 3000km cu el...e cam negru...sa fie bataia din cauza uleului???am inteles ca lubrifinul este un ulei de proasta calitate si mai mult de 2500km nu e bine sa il tin.si ultima data cand am pus uleiul asta filtrul nu lam schimbat....sa aiba legatura??sunt sanse daca schimb uleiul si filtrul sa nu se mai auda???multumesc. poti sa pui si tata uleiurilor...acum e deja prea tirziu...o cama,un culbutor,un ax,vreo biela...ceva s-a dus acolo.

dar pentru linistea ta,poti schimba oloiul. al meu se aude ca o rasnita ,Dan H stie astept sa moara dar nu ma lasat inca si de cand am fost la Iasi am mai facut cam 3000 km .mai ales ca am un incepator in casa si merge mai mult cu a3a ,si mai tine , nustiu cat ? Incepator sau incepatoare? Ca si eu sunt incepator, si merg destul de des cu a 4-a.
Si la mine se aude o bataie prin partea dreapta la motor, ca de culbutor, dar se aude doar cand e motorul rece. Dupa 10-20 de secunde se diminueaza pana dispare. incepatoare fica-mea abia a luat examenul luni plecam la Deva sa-si ia actul ca ia dat dovada deocamdata . Sa il stapaneasca sanatoasa si fara incidente. de stapanit il stapanesc EU ea se mai plimba in lipsa mea dar am sa-i iau si ei un OLTCIT la primavara . Sorumea nu a vrut sa mearga cu oltcitul ca deh domne, "este multe si ie grele". Mai bine. o sa il las asa pana la primavara cand am hotarat sa il desfac,pana nu il desfac nu am de unde sa stiu ce are...o ultima intrebare, daca are joc pe biela,unde se prinde de piston,mai am ce sa ii fac???multumesc de sfaturi.sarbatori fericite si un an nou cat mai bun. Doar sa inlocuiesti bucsa respectiva.Da nici aia nu se inlocuieste asa oricum.Tot trebuie presa atit la scos cit si la pus.Si in plus ai nevoie de bucsa.Eventual un ambielaj sh dar bun.Luat de la cineva de incredere. eu iti propun altceva
Cauta pe forum userul Sensey, cauta-i nr de telefon...si programeaza-ti o vizita(sta in craiova). O sa iti spuna dansul mai exact care-i treaba cu motorul tau, si un diagnostic mai clar nu cred ca iti poate pune cineva Sensey nu are numarul de telefon "afisat" in avatar...
iuliu marinescu a scris:Sensey nu are numarul de telefon "afisat" in avatar...



il are pus intr-un topic, in care vindea piese oltcit...
valib a scris:eu iti propun altceva
Cauta pe forum userul Sensey, cauta-i nr de telefon...si programeaza-ti o vizita(sta in craiova). O sa iti spuna dansul mai exact care-i treaba cu motorul tau, si un diagnostic mai clar nu cred ca iti poate pune cineva



se poate pune un diagnostic clar....am auzit ieri motorul.....e clar bataie de vibrochen....si axa came delcou. din pacate asa este...o sa se vada mai multe la demontare.numai bine.
p.s: ms cew np//// inca nu m-am apucat sa desfac motorul,programarea e facuta pt luna aprilie deci mai e timp...dar in ultmiul timp...bataia a inceput sa arate de unde vine...dupa 2000 ture se aude in habitaclu,cand se incalzeste motoru, si auzind-o ai impresia ca vine de pe partea soferului.bun...am dat relatiul f mic pe la 500 (asta cand l-am reglat ca imi statea la 1000 cand era motorul cald si acum e pe la 750) si se auzeau batai in partea stanga si dreapta, la culbutori.in rest nici un vibrochen biela cuzinet...cum cresti turatia bataia se radiaza peste tot. intrebarea mea este daca ar fi batut vibrochen biela cuzine ar fi trebuit sa se auda si cand motorul abia se invarte nu??? multumesc anticipat. eu unul cred ca e axa cu came de pe partea soferului. Poate fi bataie de bolt la piston . Bre eu nu stiu unde ati intalnit bataia asta de bolt de piston, dar eu cand am desfacut motorul pe la 80mii km nu avea nici macar o urma bolturile. Si culmea motoru ala a mers si cu pistoanele batand in supape, si cu supape indoite si cu....
cum cresti turatia bataia se radiaza peste tot. intrebarea mea este daca ar fi batut vibrochen biela cuzine ar fi trebuit sa se auda si cand motorul abia se invarte nu??? multumesc anticipat. eu unul cred ca e axa cu came de pe partea soferului.

Daca bate numai cand se incalzeste ,la accelerare si decelerare ,100% s-a dus o biela a ambielajului.Sa vezi cand il vei desface!! nu se aude cand decelerez, dar asa este o sa vad cand o sa desfac daca este ceva la biela axa cu came sau altceva. gata, am desfacut mtorul...consecinte: placa presiune varza, era lipita cu tot cu rulmentul de presiune( parca erau din fabrica lipite, de nimeni nu le putea dezlipi, rulmmentul era desprins total din furca lui), dat chiuloase jos culbutori ok, axe came ok, supape ok mai putin 2 care curgeau f putin( dintre care una de admisie avea coada stramba si curgea era cea care pierdea mai mult). filtru de ulei de la reniffard infundat, foarte putin mai se vedea prin el, simeringuri supape jumate duse, simeriguri volanta si distributie duse , oringuri tub/retur duse, camasile pistoanelor ok si pistoanele nu erau negre, decat unele supape la care nu tinea simeringul.si teava de vine sub carb,cea de gaze de pe stanga era sparta(putreda)...cam asta s-a gasit in motor...sugestii??e posibil zgomotul sa se fi auzit din ce am gasit???multam, astept pareri, sugestii.
Enrique a scris:e posibil zgomotul sa se fi auzit din ce am gasit???multam, astept pareri, sugestii.
Posibil ca zgomotul sa fi provenit de la supapa strimba si culbutori.
Ar fi bine sa verifici si jocurile pistoanelor in bolturi + jocuri biele. am verificat.totul e ok.acum motorul toarce.multumesc tuturor pt sfaturi.numai bine.

p.s. ce bine e sa nu mai pierzi ulei si la mine pana sa i schimb uleiul care era negru si avea si benzina in el pe deasupra,cred ca nu mai fusese schimbat de cand a fost cumparata masina din 94,se auzea o bataie ciudata si pe cine am intrebat a zis ca ori culbutori ori bataie de axa,dar dupa ce am schimbat uleiul nu sa mai auzit deloc.acum merge brici,nu se mai aude nimic!si mia zis mecanicul care mi la schimbat ca nu avea ungere destula si batea fier pe fier sau ceva de genul.
Ar fi bine sa verifici si jocurile pistoanelor in bolturi + jocuri biele


Laurentiu , te rog frumos , detaliaza putin subiectul cu verificarea : ce trebuie urmarit , cum se verifica , sau daca e pe vreun topic pune te rog un link , ca eu caut de nebun de dimineata prin forum pt ca in cateva zile imi desfac motorul si stau prost cu latura documentara... Scorpioane , numai montate le poti verifica cel mai indicat . Odata ce ai pus bolturile in pistoane si apoi pistoanele pe biele vezi jocurile atat din bolturi si biele cat si bolturi si pistoane .
La introducerea bolturilor pe pistoane mai rar sunt jocuri mari . Eventual cu un bolt poti verifica bucsele din capul bielei care au jocul mai mare intre ele . Sigur vei gasai cel putin una care sa fie cu joc mai mare . Doar un tacanit subtil se va auzi in mers , mai ales la relanti si motor rece si eventual la uleiul uzat . Multumesc Cristi1970 , de dimineata sap prin forum , si abia acum am gasit un topic vechi din care am mai "tras" niste informatii.
Eu aveam planificat RK prin august , dar gratie unui noroc chior , am timp disponibil incepand de peste o saptamana , deci ar fi timpul sa ma reapuc de motor .
Multumesc oricui are o parere care ma poate ajuta la refacut presiunea de ulei din motor si eliminat vibratiile motorului ( astea par a veni din diferente de greutate dintre pistoanele curatite de calamina toamna trecuta care n-au mai fost recantarite inainte de montare ....)
Am un set motor de 1300 nou , dar daca pistoanele arata ok , le cantaresc pe o balanta analitica cu precizia de 0,1 grame si le repun pe motor. Sa vad ce scot din el cand il desfac ! de ce sa le repui?
baga setul nou, si aia e
new is new...
scorpion a scris: Laurentiu , te rog frumos , detaliaza putin subiectul cu verificarea
In manualul lui T. Canta gasesti la pag. 83 diametrele si jocurile admise pt Oltcit Special si la pag. 86-87 pt Oltcit Club. Scorpioane vezi ca la pistoanele de 1300 au in interior cotele de imperechere si tolerantele admise . am desfacut motorul si surpriza, biela de la pistonul de langa delco joc imens...asta batea...in ultimul timp se incalzea si batea ingrozitor.acum buba trebuie alt vibrochen...ca solutie de etansare loctite 518 e bun?? cuzinetii laterali ca noi cel din mijloc cam inrosit...sa il schimb??numai bine. Da . Trebuie sa ai echilibrare la cuzineti . Daca o biela bate si are joc mare sa stii ca si cuzinetul de palier din dreptul ei face uzura ... cristi am gasit cuzinetul central cam varza.am pus alt vibrochen, dar cuzineti nu am gasit noi..in toata craiova...asa ca second (FM erau) buni zic eu, acum merge ok,ma abtin sa o ridic in slavi pentru ca sunt curios cat o tine, am 80km pana acum si merge bine...sper sa nu mai am probleme, becul la ulei se stinge in 2-3 sec la rece si la cald imediat. probleme am la carb ca am relantiul la maxim sa poata sta si abia sta la 900 rpm sau 1000 catodata.asa facea si inainte...trage bine dar stiu ca nu e bine.idei?!? multuesc mult
Enrique a scris:dar cuzineti nu am gasit noi..in toata craiova

Nici nu vei mai gasi!Si eu caut dar mi-au spus ca nu mai aduc,nu se cauta.
Oricum,ma bucur ca iti merge bine motorul.Sa ne tii la curent. S-ar putea sa fii baftos . Pui pe cineva sa-ti asculte motorul la pornire la rece si apoi dupa ce este cald sa-l turezi pe la 4000-5000 cateva secunde . Atunci in timp ce este turat constant sa asculte atent daca se aude ceva "zdubios" . Indicat o inregistrare ce o poti asculta ulterior mai atent . Atentie si la revenire din acceleratie-turatie . Daca este joc la biele se aude si atunci la motorul cald ... azi am fost la un nene de mi-a reglat avansul si a umblat pe la carb, era cam infundat si a gasit surubul pt amestec(cel din talpa mai exact, fara sigiliu,celalalt surub de reglaj de pe carb era sigilat) inchis aproape la maxim, a dat aproape 3 ture inapoi, si imediat motorul a revenit la normal. el avea un semn pe surubelnita si a zis ca dupa ala se ghideaza ca asa e bine. acum merge bine.consumul era mai mare asa?? cum l-am gasit eu?sau acum e mai mare.

p.s: la cald in mers se aude ok , azi ii dadu nenea ala la 4 , 5 mii si a zis ca e bine.la rece am impresia ca bate fusta unui piston(motorul e TRS romanesc), setul e cam uzat.dar nu prea papa ulei. pana acum e bine.sunt curios cat tine
el avea un semn pe surubelnita si a zis ca dupa ala se ghideaza

Tare!! Semn am si eu la surubelnita cu care reglez la carburi dar pt rotatii . Sa stiu cate am dat la strans sau la slabit in functie de cum vreau sa am con sumul si demarajul .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community