Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

bataie ca de culbutor
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Numai ca dacia are consum afara 8% si inauntru tot 8%. Spre deosebire de oltcit care daca mergi cu el pana in 130 la drum lung consuma tot 8% iar in oras rupe asfaltu cu 10-14%.
NeaGeorgel a scris:Numai ca dacia are consum afara 8% si inauntru tot 8%. Spre deosebire de oltcit care daca mergi cu el pana in 130 la drum lung consuma tot 8% iar in oras rupe asfaltu cu 10-14%.



de acord cu neaGeorgel,

defapt aici e buba...consumul "in oras"..aici ne rupe buzunarele...deci nea deceneu zici ca nu ar scadea cnsumul,mai ales in oras si sa inteleg ca nu se merita sa pun carb de dacie? las-o asa cum au facut-o frantujii.

singura inbunatatire care o poti aduce e sa renunti la ventilator si sa montezi in loc un electroventilator si o termocupla , pentru a ajunge mai repede in regim termic pe timp de primavara/ toamna/iarna .
automat iti va scadea si consumul
Enrique a scris:
NeaGeorgel a scris:Numai ca dacia are consum afara 8% si inauntru tot 8%. Spre deosebire de oltcit care daca mergi cu el pana in 130 la drum lung consuma tot 8% iar in oras rupe asfaltu cu 10-14%.



de acord cu neaGeorgel,

defapt aici e buba...consumul "in oras"..aici ne rupe buzunarele...deci nea deceneu zici ca nu ar scadea cnsumul,mai ales in oras si sa inteleg ca nu se merita sa pun carb de dacie?

Unde are dacia consum urban 8%? Vreau sa vad si eu masina care s-a inventat cu acelasi consum extraurban si urban.Mai ales cu carburator!
Am avut dacie noua injectie monopunct si consuma in oras tot ca oltcitul:vara 10% iarna 14-18% .Afara 6%.
Si loganul in afara consuma 5-6% si in oras 10-12% si e injectie secventiala!
robertino a scris:
Si loganul in afara consuma 5-6% si in oras 10-12% si e injectie secventiala!

Bravo Robertino! Cei care sunt nemultumiti de consumul Oltcitului lor,ce valoreaza nu mai mult de 20 mil.,ii sfatuiesc sa-si ia LOGAN,la 5000 de euro,troaca,fara nici o optiune si care are acelasi consum urban:peste 12%!!!!! Zici tu....
Dar: e pe injecție (nu stai să sufli în cur carburatorul, chiar și nou-nouț de e Oltcitul), piese încă se mai fac și găsesc și încă mult și bine de-acum înainte, e euro 4 (nu te opresc toți figuranții), are 4 uși că tot are 4-5 locuri, geamuri electrice, și altele...

Hai că deviem spre alte treburi și ar trebui să scriem în altelocuri. Da,dar e 5000 de euro!!!Repet:cinci mii. Si n-are geamuri electrice ca e troaca.Prin urmare,nu stiu ce te incalzeste ca are injectie!!Iar faptul ca este euro 4,tot fum scoate pe tzeava.Asta cu ecologia,cu normele euro,e o mare vrajeala.Nu salvam planeta cu catalizatoare noi.Si nici balenele din Marea Nordului de la extinctie ca-mi iau Logan euro 3,4,5 etc.Catalizatoarele ii umplu de bani pe dealeri si ii saracesc pe fraieri care-si iau credite de la bancile multinationale.Aceiasi fraieri care pun botu' ,mai nou,la isteria cu becurile ecologice si neecologice!!! Adica,de ce sa dai 2 lei pe un bec non-euro, cand poti da 20 de lei pe unul euroo....?O sa avem clase ecologice si la becuri.... deja deviem de la subiect...am inteles cum se poate scadea consumul, dar pana a face comparatie intre oltcit si logan...eu zic ca e nebunie sa compari o masina proiectata acum 30 de ani cu o masina proiectata si construita de 5ani...nu are sens, ma refer din toate punctele de vedere, pana si un om care nu se pricepe vede diferenta dintre ele...si cei care zic ca loganul nu e masina buna (nu spun asta ca sunt fan dacia, chiar nu sunt, daca eram nu imi luam oltcit) sunt orbi ori prea pasionati.diferenta de pret e enorma 20 mil-5000e dar pana la faza cu ce te incalzeste ca e troaca...e mult:e injectie, porneste mereu in orice conditii de temperatura, nu se infunda sa suflii mereu in carb si sa injuri, nu iti baga caldura cu miros de gaze si pe alocuri de ulei, si etc...e absurda comparatia...oltcitul a fost bun la timpul lui, acum e o minune ca mai exista cateva piese, daca ne gandim bine. Am facut eu insumi o comparatie Logan vs. Oltcit, mai demult din punct de vedere al puterii, vitezei, consumului, dotari. Si am ajuns la concluzia ca Loganul e cel mult mai putin bun decat Oltcitul.
gyorgyoda a scris:Am facut eu insumi o comparatie Logan vs. Oltcit, mai demult din punct de vedere al puterii, vitezei, consumului, dotari. Si am ajuns la concluzia ca Loganul e cel mult mai putin bun decat Oltcitul.

Hai ca am luat-o la vale!
Tot off topic:Am si logan si oltcit.Cat de mult as tine cu oltcitul,cat de fan sunt, nu pot sa spun ca merge mai bine ca loganul.
deja deviem de la subiect...am inteles cum se poate scadea consumul, dar pana a face comparatie intre oltcit si logan...eu zic ca e nebunie sa compari o masina proiectata acum 30 de ani cu o masina proiectata si construita de 5ani...nu are sens, ma refer din toate punctele de vedere, pana si un om care nu se pricepe vede diferenta dintre ele...si cei care zic ca loganul nu e masina buna (nu spun asta ca sunt fan dacia, chiar nu sunt, daca eram nu imi luam oltcit) sunt orbi ori prea pasionati.diferenta de pret e enorma 20 mil-5000e dar pana la faza cu ce te incalzeste ca e troaca...e mult:e injectie, porneste mereu in orice conditii de temperatura, nu se infunda sa suflii mereu in carb si sa injuri, nu iti baga caldura cu miros de gaze si pe alocuri de ulei, si etc...e absurda comparatia...oltcitul a fost bun la timpul lui, acum e o minune ca mai exista cateva piese, daca ne gandim bine.

Este 5000 euro pentru ca e noua si din toate punctele de vedere este peste oltcit(confort,insonorizare,abs in serie,injectie,directie)Are un minus la stabilitate,dar un plus pentru motorul 1,4 foarte fiabil(200-300.000 km te tine fara reparatii)Daca ar fi un oltcit nou cat ar fi?? Singurul logan care se merita este cel DCI fie el cu I rosu sau nu.

Sincer cel de 1.4 mi se pare o porcarie, e puturos rau, nu are demaraj si daca il mai iei si chel mai bine dai cu el in stalp. Tot ce te satisface la el e ca e nou si ca nu se strica, eu unu insa nu stiu ce m-as face daca nu as avea ce sa rapar la o masina.
robertino a scris:Daca ar fi un oltcit nou cat ar fi??

Eu am deviat subiectul,imi cer scuze.Mi-au fost interpretate cele scrise din neatentie sau reavointa.Ce oameni!!
Nu se pot compara doua modele de masini produse in epoci diferite,de clase diferite,cu motorizari diferite.Rezultatele comparatiei sunt complet nerelevante,false.Oltcitul se compara cu o masina din vremea ei din aceeasi clasa de constructie(MICA):Fiat Ritmo,VW Golf 1,1 Citroen Visa,Renault 5 TL etc.Astea sunt modelele comparabile cu Oltcitul.Prin urmare,orice comparatie Oltcit-Logan e neavenita.
Eu vorbeam de consum.Mai exact,de ce sa renunti la o masina de 20 mil.,cu un consum de 12%,pentru una de 5000 euro,cu acelasi consum?Poate numai pentru ABS si airbag,ca sunt elemente de siguranta!!Da,dar e prea mult.Ca injectia si catalizatorul nu ma intereseaza deoarece nu mi-am propus sa salvez planeta de la incalzirea globala.
Si acum,sa-ti raspund la intrebare:Tata a dat pe Oltcit in 1987 75000 lei,in conditiile in care un apartament se vindea prin Craiova cu 100000 lei.
Tata a dat pe Oltcit in 1987 75000 lei,in conditiile in care un apartament se vindea prin Craiova cu 100000 lei

Pai vezi! 255 mil nu e mult pt o masina noua .Acum ce ai vrea sa fie 50 mil?
Singurul logan care se merita este cel DCI fie el cu I rosu sau nu.

Sincer cel de 1.4 mi se pare o porcarie, e puturos rau, nu are demaraj si daca il mai iei si chel mai bine dai cu el in stalp. Tot ce te satisface la el e ca e nou si ca nu se strica, eu unu insa nu stiu ce m-as face daca nu as avea ce sa rapar la o masina.

Ala de 1,5 dci fara I-rosu are 68 cai/160 Nm cuplu,cu I -rosu 85cp/200Nm.Motorul de 1,4 pe benzina are 75 si 112Nm.E mai iute decat dieselul,care pare "sprinten" din cauza cuplului mare la turatii joase,dar de la 3500 in sus a "murit".Totul e sa stii cum sa-i dai la 1,4 pana la 5500.
Dar cum e de slab motorul diesel de pe logan si multa lume are probleme de la motorina.. un injector este 18 mil...ba pica turbina,ba consum de ulei...,mai bine 1,4,care e minuscul la intretinere fata de un diesel!Am vrut sa-mi iau diesel -la oferta era 6000 euro nou din 2008,dar m-am razgandit in ultimul moment.
Am diesel si stiu ce inseamna.(filtru de motorina scump,filtru de aer mai scump,ulei mai scump si altele),plus revizii mai dese,15.000 fata de 20.000. ce legatura are bataie ca de culbutor cu loganul sau trabantul? Cum spuneam...Am luat-o la vale.
bogdanlascu a scris:ce legatura are bataie ca de culbutor cu loganul sau trabantul?


are nenea Lascu, are, si la logan si la trabant si la oltcit se regasesc culbutorii, respectiv problemele tipice Trabantul n-are culbutori! Da poate ii punem! trabi nu are culbutori ,dar se culbuteaza . nu mai radeti de mine , nu cunosc motorul de trabant, stiu doar ca e boxer cu racire fortata pe aer.

Nota: Mai bine prost o data, decat prost mereu. nu e boxer e un motor in linie cu doua pistoane cu ungere prin amestec ca la drujba . cu doua platine etc .

m-am nascut cu trabi in curte . http://de.wikipedia.org/wiki/Trabant_(Pkw)


Si cu asta hai sa incetam cu off-topic-ul. nenea Lascu nu are nici o legatura "bataia ca de culbutor" cu loganul ...pur si simplu am luat-o la vale (vorba lui robertino) . discutia ca discutia dar se pare ca motorul meu o ia la vale rau de tot.dupa cum ziceam mai sus am o bataie care se aude la rece, da chiar se aude cateva secunde laa prima cheie dupa care pe liber se mai aude numai cand o accelerez sa nu moara sau pe la 1500rpm(ceva de genu asta) bun, dispare si in sarcina iar se audepana laa incalzire
dupa nu se mai aude nimic....ce naiba e ca ma streseaza...trec altele pe langa mine si merg ok, numai eu cu scuterul ... bine nici chiar asa)...astept sugesti,(presiune ulei la 850rpm 2bari,nu se incalzeste) multumesc. O zdrăngăneală ca de tablă care bate în parbriz, nu-i așa?
Enrique a scris:discutia ca discutia dar se pare ca motorul meu o ia la vale rau de tot.dupa cum ziceam mai sus am o bataie care se aude la rece, da chiar se aude cateva secunde laa prima cheie dupa care pe liber se mai aude numai cand o accelerez sa nu moara sau pe la 1500rpm(ceva de genu asta) bun, dispare si in sarcina iar se audepana laa incalzire
dupa nu se mai aude nimic....ce naiba e ca ma streseaza...trec altele pe langa mine si merg ok, numai eu cu scuterul ... bine nici chiar asa)...astept sugesti,(presiune ulei la 850rpm 2bari,nu se incalzeste) multumesc.

De cat ai motorul ?
1300?
O fi vreun cilindru deformat,sau vreun piston "uzat".O bate vreo supapa in ghid
cine stie!
Zephirus a scris:O zdrăngăneală ca de tablă care bate în parbriz, nu-i așa?


ceva de genu...dar e bataie...si dupa ce se incalzeste dispare...


robertino a scris:
Enrique a scris:discutia ca discutia dar se pare ca motorul meu o ia la vale rau de tot.dupa cum ziceam mai sus am o bataie care se aude la rece, da chiar se aude cateva secunde laa prima cheie dupa care pe liber se mai aude numai cand o accelerez sa nu moara sau pe la 1500rpm(ceva de genu asta) bun, dispare si in sarcina iar se audepana laa incalzire
dupa nu se mai aude nimic....ce naiba e ca ma streseaza...trec altele pe langa mine si merg ok, numai eu cu scuterul ... bine nici chiar asa)...astept sugesti,(presiune ulei la 850rpm 2bari,nu se incalzeste) multumesc.

De cat ai motorul ?
1300?
O fi vreun cilindru deformat,sau vreun piston "uzat".O bate vreo supapa in ghid
cine stie!


da setul e uzat, stiu de cand l-am desfacut, e de 1300 romania, supapa nu cred ca e...ca au fost verificate si schimbat una din ele care era stramba si inclusiv simeringurile de la ele Urc si eu topicul asta sus cu o problema !

Astazi am pornit motorul asa de dimineata sa dau o tura .... toate bune si frumoase.

l-am pornit , l-am lasat sa se incalzeasca...nimic neobisnuit .

Cum s-a incalzit motorul , a inceput sa bata ceva pe partea dreapta . Se aude ca un tacanit ascutit la relanti sunt momente in care nu se aude cum pisc putin acceleratia ,chiar si 2OO rpm incepe sa se auda.

am miscat masina cam 4OO de metrii am bagat-o inapoi in curte si cum eram cu ochii atintiti in ceasuri, am observat ca imi palpaie becul de la ulei


eu suspectez axa cu came. inainte sa demontez masina sa o bag la vopsit nu batea nimic. motorul a stat nepornit cam un an de zile, cu ulei in capetele la pistoane.

Pana sa pornesc motorul prima oara , am schimbat uleiul . am pus Mobil 1O w 4O.

Este posibil sa se fi infundat circuitul de ungere al axei cu came dupa partea dreapta

Motoul este 1.3

De pornit , motorul porneste usor , la sfert de cheie . am facut ce e drept de la schimbarea ambielajului,4000km..cu bataia la rece etc..am trecut iarna,am lasat-o sa se incalzeasca si toate cele si acum surpriza,evident aceeasi bataie la rece dar parca mai puternica,la cald se diminueaza simtitor si se transforma intr-un tacanit..sa nu zic ca la itp cand mi-a incins-o nenea ala calumea la relanti se aprindea becul la ulei..palpaia...ciudat este ca sonda arata 2bari,putin sub,nu mai inteleg nimic..sa fie cuzinetu central,biela..bolt...cert e ca se aude pe aceeasi parte si pe acelasi piston,cel de la delco..astept sfaturi sugesti...multumesc mult Daca tot nu ai pornit motorul mult timp trebuia sa faci "rupere de ulei" pana sa pornesti motorul . Dadeai la manivela de cateva ori sau numai la demaror fara sa porneasca motorul .
Cam asa se face la un motor care a ramas cu uleiul uzat in baie nepornit mult timp . Orice ulei are tendinta de "shicleala" dupa un anume timp dupa ce s-a folosit adica incalzit , racit , incalzit si iar racit . Isi schimba caracteristicile de lubrifiere .
Se poate intampla sa ajunga mai tarziu ulei sub presiune prin anumite parti unde face ungere uleiul . Poate fi numai culbutor si atunci este noroc . Dar poate fi si cuzinet de biela sau bucsa de boltz .
Ca sa fi sigur daca este bataie de culbutor trebuie sa reglezi culbutorii ca sa elimini una din cauze . Apoi asculti motorul la rece si la cald .
La un motor care a stat mult eu am relat culbutorii la cote mai mici sa fiu sigur ca am eliminat bataile de culbutor si sa aud numai legat de vibrochen , biele , pistoane . Pe urma am reglat la cotele normale culbutorii . Salut baieti,

Vreau sa reglez culbutorii la Olteanul meu 12 TRS si va rog sa imi psuneti si mie cotele de reglaj.
Multumesc mult. 0,2-0,25mm si la admisie si la evacuare. De obicei ii reglez sa intre 0,2 si 0,25 nu. Reglajul il faci cu motorul rece. Marti doresc sa ma apuc sa reglez culbutorii, insa am cateva nelamuriri:
1. Reglajul se face in functie de ordinea de aprindere,adica 1-4-3-2. Insa cum imi dau seama, atunci cand blochez volantul cu cuiul, care care piston - 1 sau 3 se afla in pozitie de reglaj? Cu alte cuvinte, cum ma ghidez?

2. In carte se specifica urmatoarele: ,, Reglarea jocului culbutoarelor se face separat pentru fiecare culbutoare de admisie-evacuare, astfel: ... se regleaza cu o lera jocul culbutoarelor la aceleasi valori pentru admisie si evacuare ... ".

a) Exemplui:
Sunt in pozitie de reglaj culbutoarele cilindrului 1.
Cum procedez? Reglez ambii culbutori - de admisie si de evacuare sau doar unul si dupa aceea trec la urmatorul cilindru?

3. ,, ... in continuare, se roteste arborele cotit cu 180 grade si se regleaza culbutoarelor 4."

Exemplu:

1-4-3-2= ordinea de aprindere

a) 1 -> 180 gr. -> 4 -> 180gr. -> 3 -> 180gr. -> 2: asa este corect a se efectua reglajul?

b) 0,20 - 0,25 mm = joc culbutori, lera de 0,20 sa intre cu greu, lera de 0,25 sa nu intre

varianta 1. : 0,15 -0,20 : idem
varianta 2. : 0,10 - 0,15: idem
varianta 3.: 0,20 - 0,25: idem

4. Se pot refolosi garniturile de etansare? Daca da, se aplica un strat de silicon rosu sau nu?

L.E.: 5. Unde se verifica distanta folosind lera?

a) Intre surubul de reglaj si coada supapei (ca in carte)?

b) Intre talpa culbutorului si cama?


Va multumesc, anticipat, pentru lamuririle dumneavoastra binevoitoare! Daca nu s-au deteriorat la demontare, se pot refolosi garniturile. Le cureti bine pe ambele parti (daca s-au dezlipit de capa, daca nu, le lasi acolo si cureti bine suprafata de asezare pe chiulasa), cureti suprafata de asezare pe chiulasa, pui un strat subtire si uniform pe ganitura, dar numai pe marginea dinspre exterior, ca sa nu curga silicon in interior la strangere. Sa nu strangi foarte tare capacul, ca risti sa smulgi prezonul de fixare din chiualsa si e bai foarte mare dupa aia.
Ca sa nu te incurci in calcule, rotatii, etc, jocul il reglezi atunci cand culbutorul nu ataca supapa si cama, deci cand e talpa culbutorului in partea opusa varfului camei.
Sa intre greu 0,2 si sa nu intre deloc 0,25 e suficient. Cristi_s iti multumesc pentru raspunsul promt si concis!!!
Am o obsesie, aceea de a face totul ca la carte. Fiind prima oara cand purced sa fac asa ceva tin sa am toate informatiile teoretice pentru ca mai apoi sa nu fac ceva gresit care sa aibe implicatii majore. Cu alte cuvinte am nevoie stringenta de aceste notiuni teoretice fiindca nu doresc sa scot capacele de 2-3 ori ca sa le reglez cum trebuie.
P.S.: Cristi_s sper din toata inima sa nu te simti ofensat sau atins in mod negativ de ceea ce am enuntat. Sper ca am argumentat bine de ce doresc sa cunosc toate detaliile acestei operatiuni si prin urmare sa fiu bine-inteles.
Va multumesc profund! Va sunt recunoscator sincer! Reglajul il faci intre talpa si cama, intre surub si coada supapei poate iesi gresit, daca surubul are uzura in centru. Da si un search pe forum si vezi ce iese.
Stai relax, nu se ofenseaza nimeni la intrebari tehnice. Lera de 0.20 trebuie sa intre si sa simti cum "sterge" atit pe axul cu came cit si pe talpa culbutorului.Lera de 0.25 sa nu intre.Reglajul se face cu motorul rece.
gyorgyoda a scris:
Marti doresc sa ma apuc sa reglez culbutorii, insa am cateva nelamuriri:
1. Reglajul se face in functie de ordinea de aprindere,adica 1-4-3-2. Insa cum imi dau seama, atunci cand blochez volantul cu cuiul, care care piston - 1 sau 3 se afla in pozitie de reglaj? Cu alte cuvinte, cum ma ghidez?

2. In carte se specifica urmatoarele: ,, Reglarea jocului culbutoarelor se face separat pentru fiecare culbutoare de admisie-evacuare, astfel: ... se regleaza cu o lera jocul culbutoarelor la aceleasi valori pentru admisie si evacuare ... ".

a) Exemplui:
Sunt in pozitie de reglaj culbutoarele cilindrului 1.
Cum procedez? Reglez ambii culbutori - de admisie si de evacuare sau doar unul si dupa aceea trec la urmatorul cilindru?

3. ,, ... in continuare, se roteste arborele cotit cu 180 grade si se regleaza culbutoarelor 4."

Exemplu:

1-4-3-2= ordinea de aprindere

a) 1 -> 180 gr. -> 4 -> 180gr. -> 3 -> 180gr. -> 2: asa este corect a se efectua reglajul?

b) 0,20 - 0,25 mm = joc culbutori, lera de 0,20 sa intre cu greu, lera de 0,25 sa nu intre

varianta 1. : 0,15 -0,20 : idem
varianta 2. : 0,10 - 0,15: idem
varianta 3.: 0,20 - 0,25: idem

4. Se pot refolosi garniturile de etansare? Daca da, se aplica un strat de silicon rosu sau nu?

L.E.: 5. Unde se verifica distanta folosind lera?

a) Intre surubul de reglaj si coada supapei (ca in carte)?

b) Intre talpa culbutorului si cama?


Va multumesc, anticipat, pentru lamuririle dumneavoastra binevoitoare!


1. mai intai desfaci capacele de la culbutori, tragi motorul la punct, dupa care apuci de culbutorii de pe cilindrul 1 si tragi de ei inainte-inapoi. trebuie sa se simta un mic joc. daca se simte jocul, inseamna ca cilindrul 1 este la compresie si poti regla jocul. mai era si varianta cu luleaua de la delcou, dar nu-mi aduc aminte cum trebuie sa fie aceasta pt ca cilindrul 1 sa fie la compresie.

2. se regleaza atat culbutorul de la admisie cat si cel de la evacuare. ex: cilindrul 1 este la compersie, reglezi admisia , evacuarea, pe urma treci la urmatorul cilindru.

3. a)tragi motorul la punct, reglezi pe cilindrul 1. scoti cuiul de la volanta, rotesti 180 de grade coarba, si treci la cilindrul 4, si tot asa...
b) eu prefer varianta 3, sa intre greu 0.20 si sa nu intre 0.25. am incercat si cu 0.15 dar nu se mai inchideau supapele...

4. cum spunea si d-nul cristi_s, daca garniturile nu sunt deteriorate, se curata bine si se pot refolosi. eu personal am dat cu silicon negru 2+2 peste garnituri si n-am avut probleme. cu cel rosu, in schimb, nu etansa deloc...

5. eu am bagat intre talpa si cama, ca e cam acelasi lucru si e mai usor de ajuns cu lera acolo...

sper ca m-am facut cat de cat inteles.
spor la treaba! Va multumesc sincer tuturor!! Cred ca ma apuc maine de treaba, dupa ce ma intorc de la cursuri. Am sa iau silicon 2+2 negru, iar daca nu gasesc iau alta marca dar tot negru.
Problema cu compresia la cilindrul 1, daca nu imi ies celelalte variante cred ca am sa incerc metoda batraneasca: astuparea orificiului unde vine bujia cu degetul pana simt presiune pe acesta. Dar ma gandesc ca nu pot de unul singur si sa invart arborele cotit si sa tin astupat orificiul cu degetul. In fine, oi vedea ce oi face! Va multumesc din nou!!!

P.S.: Acum cand am recitit primul mesaj mi-a parut ca un extemporal. Cel mai simplu e sa dai jos capacele, si te pui la un cilindru, la care vrei tu. Invarti de motor la manivela, si te uiti in ce pozitie e axa cu came (de fapt te intereseaza cama de la cilindrul respectiv). Atunci cand cama e cu fundul inspre talpa culbutorilor (varful camei e in partea opusa culbutorilor), te apuci de reglat ambii culbutori de la cilindrul respectiv.
Eu ii reglez la 0,15 sa intre greu, 0,20 sa nu intre deloc.
Ideea e sa fii atent la pozitia camei, pentru ca trebuie sa reglezi strict atunci cand cama e cu fundul inspre talpa culbutorului.

Foloseste cu incredere silicon Victor Reinz (reinzosil, 35-40ron/tub). E mult mai bun decat siliconul 2+2 (care si ala e vreo 10ron).

E descris in manualul de reparatii destul de bine procedeul de reglaj al culbutorilor.
gyorgyoda a scris:1. Reglajul se face in functie de ordinea de aprindere,adica 1-4-3-2. Insa cum imi dau seama, atunci cand blochez volantul cu cuiul, care care piston - 1 sau 3 se afla in pozitie de reglaj?

Simplu ca "buna ziua" numai ca trebuie sa pui putin mintea in miscare. Scotind capacul delco si privind "luleaua" (distribuitorul) iti poti da seama foarte usor care cilindru e in faza de compresie (ambele supape A+E sint pe liber sau altfel spus, neatacate de came).
- cil. 1: motor blocat cu cuiul, luleaua spre aripa stinga jos;
- cil. 4: luleaua spre motor jos;
- cil. 3: motor blocat cu cuiul, luleaua spre motor sus;
- cil. 2: luleaua spre aripa stinga sus Aveti dreptate! Chiar era la mintea cocosului . Datorita dumneavoastra mi s-a facut lumina in minte si in concepte.
Trebuie urmarit traseul fiecarui conductor de la mufa ce ia in ,,primire" fisa de pe capacul de delcou pana la contactele din interiorul capacului. In functie de aceasta se poate identifica care cilindru e la timpul 2, daca nu ma insel, acela de compresie.
Va multumesc frumos! Va sunt foarte recunoscator!
gyorgyoda a scris:Trebuie urmarit traseul fiecarui conductor de la mufa ce ia in ,,primire" fisa de pe capacul de delcou pana la contactele din interiorul capacului.

Nu trebuie sa urmaresti ATENT decit ceea ce am scris eu in ultimele 4 rinduri. Urmareste POZITIA lulelei fata de reperele pe care ti le-am dat si vei fi sigur ca cilindrul respectiv este in COMPRESIE (valabil numai cind delcoul nu e CORCIT).
Iar daca nu stii ordinea cilindrilor, ii repet aici:
cil. 1 - linga delco;
cil. 4 - linga far dreapta;
cil. 3 - linga pompa de benzina;
cil. 2 - linga far stinga.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community