Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

bataie ca de culbutor
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Enrique a scris:azi am fost la un nene de mi-a reglat avansul si a umblat pe la carb, era cam infundat si a gasit surubul pt amestec(cel din talpa mai exact, fara sigiliu,celalalt surub de reglaj de pe carb era sigilat) inchis aproape la maxim, a dat aproape 3 ture inapoi, si imediat motorul a revenit la normal. el avea un semn pe surubelnita si a zis ca dupa ala se ghideaza ca asa e bine. acum merge bine.consumul era mai mare asa?? cum l-am gasit eu?sau acum e mai mare.

p.s: la cald in mers se aude ok , azi ii dadu nenea ala la 4 , 5 mii si a zis ca e bine.la rece am impresia ca bate fusta unui piston(motorul e TRS romanesc), setul e cam uzat.dar nu prea papa ulei. pana acum e bine.sunt curios cat tine


Salut,

E foarte bine ce ti-a facut nenea ala.Cam asa "sta" reglajul ala la carburator.
Toate TRS-urile cu ambielaj romanesc fac asa la rece, de noi.E o "bataie" de bolt care dispare in cateva minute pe masura ce se incalzeste motorul.

Bafta! Oare chestia asta se datoreaza cumva canalului de ungere al bielei prin care ajunge uleiul la boltz ? Sa fie diametrul mai mare decat la originalele frantzuze ? Legea dinamicii fluidelor , ma gandesc . . .Oare o supapa de sens pe circuitul de ulei era buna ? Salut,

Mai, asta ar fi subiectul unui topic separat si "crucial", asa, in felul lui.Ma tem ca sunt foarte putini oamenii care pot spune cu mare exactitate ce se intampla acolo de bate o intreaga serie de masini.Practic, mii de exemplare!
Am fost prin '94 cu cineva sa-si ridice TRS-ul de la fabrica si ne-a dus in parcul din curtea fabricii un nene sa ne alegem.Practic din treizeci si ceva de masini ,cred ca niciuna nu "scapase" de bataia specifica.Ne-a pornit peste douazeci si toate faceau!Asa ca ne-am lasat pagubasi!A luat pana la urma, persoana respectiva, una la intamplare, care era mai frumusica la culoare si interior....
Poate exista totusi si pareri pertinente, argumentate!

Stima! Clar . La TRS este defect sau nu dar este din fabricatie , mai precis a ambielajului romanesc cu care au fost dotate . nu e de ambielaj....
ambielaj 1.1 (care pe 1.1 stock mergea beton), pe set motor 1.3.... BATE Ecplicase candva Comnean, Sensey sau Picasso... nu mai tin minte care Bate fusta pistonului (Doar fusta pistonului romanesc) pentru ca ai nostrii au "uitat" sa faca un mic update proiectului. Pe care francezii evident l-au facut. Era vorba de diferentele cilindricitatii/diametrului pistonului intre cald si rece. Daca nu ma insel, povesteau ceva de acele table din interiorul pistonului care la 1.3 lipseste?
valib a scris:nu e de ambielaj....
ambielaj 1.1 (care pe 1.1 stock mergea beton), pe set motor 1.3.... BATE

Tot din ambielaj se aude , nu ? Doar are aceleasi biele ... Pistonul fiind mai mare in diametru , boltzul mai mare ...daca era mai mic jocul bielelor lateral oare mai batea ?
Pe bune ca n-am vazut un ambielaj original " made in France " decat pt Lastun . Pe care de altfel l-am si cumparat atunci si exista aceeasi chestie cu "bataia" la motor din cauza jocului mai mare la biele la ambielajul romanesc .
Hofy a scris:Daca nu ma insel, povesteau ceva de acele table din interiorul pistonului care la 1.3 lipseste?

Insertia de INVAR din bosajele boltului, mai precis. Si faptul ca pistoanele la 1.3 sunt simetrice si nu ar trebui.
Cristip1970 a scris:
Tot din ambielaj se aude , nu ? Doar are aceleasi biele ...

din cauza pistoanelor se aude,nu are ambielajul de-a face,bataia de ambielaj este mult mai violenta,asta de piston era oarecum infundata
in plus cea de ambielaj e omniprezenta la rece si la cald...basca se amplifica pe masura ce se incalzeste uleiul... Bine . Este si asa cum zici Iulicuta . Dar bataia nu se mai aude dupa un timp in care uleiul ajunge unde trebuie ... Asta este enigma de fapt . Undeva unde se asigura ungere intarziata as zice . Sorry Cristi, bataia "de TRS" este strict din pistoane!! De cand nu mai folosesc minunatiile turnate la Slatina, nici ca am mai auzit bataia enervanta la prima pornire.
Cristip1970 a scris:Bine . Este si asa cum zici Iulicuta . Dar bataia nu se mai aude dupa un timp in care uleiul ajunge unde trebuie ... Asta este enigma de fapt . Undeva unde se asigura ungere intarziata as zice .

Avand in vedere ca totul este absolut identic in afara de pistoane si cilindri si la 1.3. si la 1.1 si totusi la 1.1 nu bate nici la pistonele romanesti nici la cele frantuzesti, cred ca e clar ca de vina sunt pistoanele, nu?
cristi_s a scris:Avand in vedere ca totul este absolut identic in afara de pistoane si cilindri si la 1.3. si la 1.1 si totusi la 1.1 nu bate nici la pistonele romanesti nici la cele frantuzesti, cred ca e clar ca de vina sunt pistoanele, nu?


Corect. 1.1 al meu nu a batut niciodata. Acelasi motor, decand l-am "convertit" in 1.3, la rece zici ca e diesel Am avut treaba si cu motoare cu batai in ambielaj, altele la boltz si nu se compara cu sunetul tipic de TRS rece.
pupa a scris:Sorry Cristi, bataia "de TRS" este strict din pistoane!! De cand nu mai folosesc minunatiile turnate la Slatina, nici ca am mai auzit bataia enervanta la prima pornire.

Deci voi fi lamurit . Gata m-ati convins
cristi_s a scris:
Cristip1970 a scris:Bine . Este si asa cum zici Iulicuta . Dar bataia nu se mai aude dupa un timp in care uleiul ajunge unde trebuie ... Asta este enigma de fapt . Undeva unde se asigura ungere intarziata as zice .

Avand in vedere ca totul este absolut identic in afara de pistoane si cilindri si la 1.3. si la 1.1 si totusi la 1.1 nu bate nici la pistonele romanesti nici la cele frantuzesti, cred ca e clar ca de vina sunt pistoanele, nu?

Nu este problema de ungere, ci mai degraba de echilibrare si de srangerea boltului la rece,lucru inexistent la pistoanele romanesti.
Lipsa placutelor de invar din pistoanele romanesti fata de cele frantuzesti,este motivul pt care "bat".
Remediul pt cele romanesti sunt 4 segmenti pe piston si nu se mai aude absolut nimic!Experienta proprie Intervin si eu in discutie.Am desfacut motorul lui frate-meu ca sa-l curat si sa-i schimb toate garniturile.Am avut insa o surpriza neplacuta:cilindrul nr 2 e compromis.Are cimentarea dusa pe o mare suprafata.Nu mai are oglinda.Practic este inutilizabil.
Am hotarit sa-i bag set motor insa am o oarecare teama.Ea se datoreaza faptului ca setul motor,desi e nou,nu e cumparat din magazin,ci este de ''stransura'':cilindrii si niste segmenti Goetze de la Hondaru,bolturile si pistoanele de la doi baieti din Craiova.
Pistoanele noi sunt din clasa 3b iar cele de pe motordin clasa 2b.Mentionez ca pistoanele de pe motor au poansonul CTC.Am inteles ca cele din clasa a treia sunt cam rebuturi,au bataie.
Camasile sunt cu reper rosu,deci 86,88-86,90 mm.
Ce ma sfatuiti?Schimb numai camasile si segmentii,pastrand vechile pistoane din grupa 2b impreuna cu bolturile aferente?Sau bag pistoane noi,din grupa 3b,impreuna cu bolturi?Mi-e tare teama de pistoanele astea sa n-aiba dracu' bataie.
Mentionez ca motorul este de 1100.
Va multumesc! Merg imperecheate 100%.De fapt cilindrii grupa 3 nu s-au prea facut.Toate seturile de pistoane 3a/3b,au fost imperecheate cu cilindrii grupa 2 reper rosu/verde.Reperele pt cilindrii:
-alb/galben gr.1
-rosu/verde gr.2
-negru gr.3
robertino a scris:
Remediul pt cele romanesti sunt 4 segmenti pe piston si nu se mai aude absolut nimic!Experienta proprie

unde ai dat sant pentru al patrulea segment ?
si de care ai bagat ? Daca trebuie al 4 lea segment inseamna ca are joc prea mare pistonul in cilindru si nu se echilibreaza decat dupa dilatare . Dar care dilatare este prea rapida ( practic se face ungerea la parametrii sau capacitatea specifica constructiva ) ca sa fie numai asta adevarul . Pe boltz are un joc mai mare la TRS . Nu este normal ca sa fie asa ? Da , caci este mai mare in diametru deci in raza interioara a pistonului . Uleiul ajungand in capul bielei , deci la interiorul pistonului amortizeaza bataia avand ungere acolo .
E ceva incorect ?
Cap-biela-Boltz-Piston ... deci la toate este presiunea uleiului cea care face ungerea acolo .
Normal daca este pus al 4 lea segment se va elimina acel joc care are pistonul in cilindru la rece dar un segment in plus inseamna frecare in plus chiar daca are ungere . Stiti voi , lucru mecanic alea-alea ingineresti .
Deci numai alte pistoane ar putea elimina bataia specifica TRS ?
Ce ar fi daca am avea o inregistrare audio de la cineva din strainatate care ar avea acelasi tip de motor dar care nu este facut in Romania ...S-ar adeveri exact cele zise mai sus de Pupa , parca . am eu motor de gsa,nu bate la rece,am avut de axel si nici ala nu batea la rece Salut,

Acu' trebuie sa va mai spun ca am un TRS care , cic-a fost "export Slovacia",si nici nu "discuta" cu bataia la rece, nu scoate fir de fum,(46 687 km cat se poate de reali)!
De multe ori m-am gandit, cu indoiala, ca in ciuda absolut tuturor semnelor de identificare care il arata a fi 1,3, o avea "inima" de 1,1 prin cine stie ce "amestecatura" controlata la fabrica.N-am desfacut numai ca sa masor, totusi....
Dar daca e 1,3 "veritabil', e semn ca au "scapat" cateva exemplare , totusi, sau numai cele de export.Cine stie?Cum s-o explica asta ?Iar, cine stie?
Masina o stie si Plumber!"YSA"...Mai spre mijlocul toamnei ii voi da o vopsea si ma uit inca o data si mai atent la toate "semnele".Dar de batut la rece, e clar, nu bate!
Sensey ori Comnean sunt cei mai in masura sa stie exact ce faceau pe-acolo, pe la uzina.....
Am avut si Axel din '88 si batea dar mai putin ascutit.Poate-l stiu baietii de prin Craiova ca de-acolo l-am luat( de la un var).Avea DJ-99-KAI, si sigur fusese "export only" la vremea ei.Avea o gramada de gadget-uri(trapa,geamuri, etc.).Deci batea si cand l-am luat(la 100 si ceva de mii de km)si batea (absolut la fel) si cand l-am "abandonat" in curte la tara, pentru piese, la exact 294 000 km...Si varu-meu zicea ca , de nou, batea exact la fel si pe aceeasi tonalitate....Altfel, motor "nemuritor" si ,practic, fara scurgeri de ulei!
Am postat concomitent cu Iulicuta si am simtit nevoia sa zic ceva si de Axelul pe care l-am avut eu...


Cele bune! Puneti o inregistrare audio cu sunetul despre care tot vorbiti ,va rog.
Cristip1970 a scris:Daca trebuie al 4 lea segment inseamna ca are joc prea mare pistonul in cilindru si nu se echilibreaza decat dupa dilatare . Dar care dilatare este prea rapida ( practic se face ungerea la parametrii sau capacitatea specifica constructiva ) ca sa fie numai asta adevarul . Pe boltz are un joc mai mare la TRS . Nu este normal ca sa fie asa ? Da , caci este mai mare in diametru deci in raza interioara a pistonului . Uleiul ajungand in capul bielei , deci la interiorul pistonului amortizeaza bataia avand ungere acolo .
E ceva incorect ?
Cap-biela-Boltz-Piston ... deci la toate este presiunea uleiului cea care face ungerea acolo .
Normal daca este pus al 4 lea segment se va elimina acel joc care are pistonul in cilindru la rece dar un segment in plus inseamna frecare in plus chiar daca are ungere . Stiti voi , lucru mecanic alea-alea ingineresti .
Deci numai alte pistoane ar putea elimina bataia specifica TRS ?
Ce ar fi daca am avea o inregistrare audio de la cineva din strainatate care ar avea acelasi tip de motor dar care nu este facut in Romania ...S-ar adeveri exact cele zise mai sus de Pupa , parca .


Nu esti atent.Nu este problema de ungere.Vezi ce a zis iulica cu motoarele de axel,gsa.Cilindrul este de fonta,pistonul un aliaj de aluminiu,La rece au contractii diferite si rolul placutelor de invar este de a compesa/reduce contractia pistonului.Si cu 4 segmenti pe piston masina mea a mers 80.000 km (set motor romnanesc grupa 1)si nu s-a dat la ulei,totul era ok cand l-am desfacut,am fost foarte multumit.Sunt seturi motor romanesti care nu au rezistat atat de noi.Imi aduc aminte ca cineva de pe forum a cumparat un oltcit de curse care avea tot 4 segmenti pe fiecare piston.
Singurul dezavantaj sunt cele 2 seturi de segmenti pe care le consumi(inca 4 segmenti de foc).
Aici "lucrurile ingineresti" nu se pun in aplicare,mai ales ca in motorul de oltcit este imposibil sa nu mai scape ulei in cilindrii pe la semeringurile de supape care nu mai sunt frantuzesti si jocurile supapelor in ghiduri nu mai sunt cele corecte,,este aproape imposibil sa nu ai cilindrii, putin ovali, datorate cel putin strangerii inegale sau aparitiei unor puncte mai fierbinti in anumite zone la o talpa grea .
Cine vrea sa incerce sa puna al 4-lea segment(conditia sa fie cilindrii buni si un strungar priceput dotat cu comparator electronic) nu va avea nimic de pierdut ,din contra va fi foarte multumit!
robertino a scris:
Cine vrea sa incerce sa puna al 4-lea segment(conditia sa fie cilindrii buni si un strungar priceput dotat cu comparator electronic) nu va avea nimic de pierdut ,din contra va fi foarte multumit!


unde ? ai vre-o poza , ceva ?
asta daca sunt si altii care vor sa faca asta Unde... poi daca e de foc, normal ca nu il pui langa cel de ungere Distanta ar trebui sa fie egala intre toate. logic asta
in plus langa cel de ungere nici nu poti face vre-o fanta ca nu prea are carne pistonul.
eram curios unde , deoarece din cate imi aduc eu aminte distanta ar cam fi foarte mica acolo , nu stiu daca ramane 1 mm deasupra si dedesubtul segmentului suplimentar
Hofy a scris:Unde... poi daca e de foc, normal ca nu il pui langa cel de ungere Distanta ar trebui sa fie egala intre toate.

Foarte adevarat.Al 4-lea se pune deasupra celui de foc existent,la distanta egala,masurata. Al 2 lea segment de foc duce la frecare si uzura mai mare bineinteles la cilindru ...Cum se va face ungerea la primul segment de foc ? Nu este motor in 2 timpi sa ai ulei in benzina si nici nu este motorina .
Gandim inginereste acum .
Ce am vazut eu doar 2 segmenti de ungere sau 2 de compresie-raclor dar care insumati echivalau pe cel singur de compresie la grosime .
La asta de TRS este nevoie doar de echilibrare , nu de compresie suplimentara .
Deci intre segmenti si cilindru trebuie sa fie pelicula de ungere altfel se incinge si se uzeaza prematur . In loc sa functioneze peste 150.000 km la regimuri normale acest motor va functiona sub 100.000 km . Iar in forja va zic ca nu rezista 25.000 km . Faza e ca ,asa cum am postat si mai sus, sunt unele care desi sunt 100% romanesti, nu bat deloc!
Ce Dumnezeu s-o fi intamplat la fabricarea acelora,cine stie!
Or fi pus INVAR la o serie limitata de pistoane?!?

Stima! piesele la respectivele au fost facute in frantza... INVAR-ul cum se punea ? In timpul sau dupa turnarea pistonului ?
Cristip1970 a scris:Al 2 lea segment de foc duce la frecare si uzura mai mare bineinteles la cilindru ...Cum se va face ungerea la primul segment de foc ? Nu este motor in 2 timpi sa ai ulei in benzina si nici nu este motorina .
Gandim inginereste acum .
Ce am vazut eu doar 2 segmenti de ungere sau 2 de compresie-raclor dar care insumati echivalau pe cel singur de compresie la grosime .
La asta de TRS este nevoie doar de echilibrare , nu de compresie suplimentara .
Deci intre segmenti si cilindru trebuie sa fie pelicula de ungere altfel se incinge si se uzeaza prematur . In loc sa functioneze peste 150.000 km la regimuri normale acest motor va functiona sub 100.000 km . Iar in forja va zic ca nu rezista 25.000 km .

La 80.000km rulati am desfacut motorul si spre surprinderea mea nu exista uzura prematura.Fanta la segmentii de foc=0,50.Iar cireasa de pe tort:In toti acesti km motorul a functionat pe GPL.Cine crede bine cine nu treaba lui!sunt motoare care au 4 segmenti pe piston din fabrica si nu au sisteme de ungere complementare.
Am acum tot 4 segmenti pe fiecare piston si sunt foarte multumit.Pornire,putere.....etc.
Invarul se punea l turnare bineanteles! masina merge ok acum dar in comparatie de cum era inainte..pot zice ca ragea mai bine.care e chestia?ce se face din surubul din talpa? consumul scade sau creste?
Enrique a scris:ce se face din surubul din talpa? consumul scade sau creste?

Din surubul din talpa,numit surub de dozaj, se regleaza continutul de monoxid si bioxid de carbon,in statiile service dotate cu testere de gaze.Valorile maxime admise sunt urmatoarele:
a)motor 1129
-CO:1-2,5%
-CO2:>10%
b)motor 1299
-CO:0,5-1,5%
-CO2:>10%
Cu cat acest surub este mai deschis,cu atat masina polueaza,deci consuma.Consumul nu este exagerat,aproape nesemnificativ,daca acest surub nu este reglat in mod corespunzator deoarece regleaza carburatorul numai in regim de ralanti.Adica vei avea probleme in oras,pe la semafoare etc. acum nu mai am nici o problema,sta la relanytiu si nu mai scoate fum negru deloc, inainte scotea umpic, aum nimic. consumulnu prea imi polace cred ca peste 10...afara 7%-7,5%.da in oras...cam papa.cu bataia...la rece tot se aude, dar la cald nimic.impecabil.probabil fusta e, bielastiu cum batea,ca mia batut inainte si batea la cald foarte mult la rece dupa ce se stingea becu la ulei nu prea,dar la cald da batea.acum dect la rece, primele minute de mers,dupa sunetul demotor boxer:)..cred ca da, fusta bate.asa mia zis si un prieten. numai bine Enrique

Respiiiiraaaaa, Inspiiiiraaa,

Acum: calm, relaxat, reciteste-ti te rog mesajul si vezi ce intelegi.

Corecteaza-ti te rog mesajul de mai sus ca ni se imbarliga ochii de la ce scrie acolo.
Enrique a scris:acum nu mai am nici o problema,sta la relanytiu si nu mai scoate fum negru deloc, inainte scotea umpic, aum nimic. consumulnu prea imi polace cred ca peste 10...afara 7%-7,5%.da in oras...cam papa.cu bataia...la rece tot se aude, dar la cald nimic.impecabil.probabil fusta e, bielastiu cum batea,ca mia batut inainte si batea la cald foarte mult la rece dupa ce se stingea becu la ulei nu prea,dar la cald da batea.acum dect la rece, primele minute de mers,dupa sunetul demotor boxer:)..cred ca da, fusta bate.asa mia zis si un prieten. numai bine

Enrique,ce-ai vrut,tata,sa spui in mesajul asta?Ca n-am inteles nimic...
Enrique a scris:acum nu mai am nici o problema,sta la relanytiu si nu mai scoate fum negru deloc, inainte scotea umpic, aum nimic. consumulnu prea imi polace cred ca peste 10...afara 7%-7,5%.da in oras...cam papa.cu bataia...la rece tot se aude, dar la cald nimic.impecabil.probabil fusta e, bielastiu cum batea,ca mia batut inainte si batea la cald foarte mult la rece dupa ce se stingea becu la ulei nu prea,dar la cald da batea.acum dect la rece, primele minute de mers,dupa sunetul demotor boxer:)..cred ca da, fusta bate.asa mia zis si un prieten. numai bine


Acum nu mai am nici o problema, sta la ralanti si nu mai scoate fum negru deloc (inainte scotea putin).
Consumul nu prea imi place, cred ca e peste 10%. In afara consuma 7-7.5%, dar in oras mananca mai mult.
Bataia inca se aude la rece, dar la cald nimic, impecabil. Probabil e fusta, ca biela stiu cum batea, ca mi-a battu inainte si batea la si la cald. Foarte mult batea la rece, dupa ce se stingea becul de la ulei nu prea mai batea, dat tot se auzea. Acum bate decat la rece, primele minute de mers, dupa sunetul de motor boxer
Cred ca da, fusta bate, asa mi-a zis si un prieten.
Numai bine!
Enrique a scris:acum nu mai am nici o problema,sta la relanytiu si nu mai scoate fum negru deloc, inainte scotea umpic, aum nimic. consumulnu prea imi polace cred ca peste 10...afara 7%-7,5%.da in oras...cam papa.cu bataia...la rece tot se aude, dar la cald nimic.impecabil.probabil fusta e, bielastiu cum batea,ca mia batut inainte si batea la cald foarte mult la rece dupa ce se stingea becu la ulei nu prea,dar la cald da batea.acum dect la rece, primele minute de mers,dupa sunetul demotor boxer:)..cred ca da, fusta bate.asa mia zis si un prieten. numai bine


imi cer scuze, eram in graba, am vrut sa spun ca: acum masina merge ok, numai ca, consumul sta cam sus in oras( peste 10%), in afara 7-7.5% . respectiva "bataie" se aude la rece,la cald merge impecabil."bataia" nu este de biela, pt ca stiu cum se aude( se aude mai pronuntat la cald).un prieten mi-a zis ca bate "fusta de piston", probabil asta bate.

p.s. sa inteleg ca cu cat surubul din talpa este mai deschis , papa mai mult? nu prea am inteles. multumesc de intelegere . numai bine
Enrique a scris:... sa inteleg ca cu cat surubul din talpa este mai deschis , papa mai mult? nu prea am inteles....


Nu neaaparat, de exemplu mergand cu surubul din talpa strans (amestec sarac) soferul o sa compenseze prin "talpa" lipsa de putere, si o sa aibe un consum mai mare decat cu un reglaj corect. Cand surubul o sa fie mai deschis decat trebuie (amestec bogat) masina o sa mearga innecata, si o sa consume la fel de mult. Cel mai bun e un reglaj optim. Surubul din "talpa " imbogateste amestecul numai pentru relanti.La deschiderea clapetei de admisie ,datorita scaderii depresiunii,circutitul de relanti nu mai functioneaza.Explicatia mai elaborata este data si in manualele de reparatii.La accelerarea usoara depresiunea scade,motorul trage aer pe difuzorul treptei unu,diamentrul de 21 sau 22 mm(nu mai poate trage aer printr-un orificiu de diametru mai mic)si intra circuitul de progresiune,datorita faptului ca orificiile de progresiune sunt sub clapeta,pana la aceelerare mai puternica cand intra circuitul de putere si benzina e aspirata ptin centrator.Nu are nici o importanta reglajul surubului la consum,numai la mersul rotund in gol si la"gaze".
Reglajul surubului de progresiune afecteaza demarajul lin si consumul.

P.S. A mai scris "deceneu32" acelasi lucru!
Consumul nu este exagerat,aproape nesemnificativ,daca acest surub nu este reglat in mod corespunzator deoarece regleaza carburatorul numai in regim de ralanti.
am inteles:). pana la urma cum pot scadea consumul? ma gandeam la un carb de dacie, merita? se simte ceva? eu stiu doar ca pierde din putere. Atunci de ce nu mergem cu surubul din talpa strans la maxim? Nu ar trebui sa fie vreo problema....
NeaGeorgel a scris:Atunci de ce nu mergem cu surubul din talpa strans la maxim? Nu ar trebui sa fie vreo problema....


Fara relanti?!?Nici o problema?!? Poti strange surubul pana aproape de maxim si poti avea relanti fara probleme, dar asta nu inseamna ca mai poti pleca de pe loc cu masina. In teorie cu carburatorul asta nu e nici o problema, dar daca pui in practica o sa vezi ca surubul ala face mai mult decat sa realizeze amestecul pe relanti.

Daca in teorie surubul ala dozeaza benzina pe relanti atunci putem obtine un relanti de 650 - 950 (pt 1.3/1.1) sarac lipit cu surubul de aer deschis la maxim, si atunci de ce nu am merge toti cu amestec sarac la relanti? Pentru ca fenomenul nu e instantaneu. Trecerea de la circuitul de ralenti la progresiune se face gradat. Din acelasi motiv, de exemplu, a aparut necesitatea electrovalvei, teoretic daca iei contactul, motorul ar trebui sa se opreasca, doar ca el se mai invarte nitel si mai absoarbe ceva benzina.
NeaGeorgel a scris:Poti strange surubul pana aproape de maxim si poti avea relanti fara probleme, dar asta nu inseamna ca mai poti pleca de pe loc cu masina. In teorie cu carburatorul asta nu e nici o problema, dar daca pui in practica o sa vezi ca surubul ala face mai mult decat sa realizeze amestecul pe relanti.

Daca in teorie surubul ala dozeaza benzina pe relanti atunci putem obtine un relanti de 650 - 950 (pt 1.3/1.1) sarac lipit cu surubul de aer deschis la maxim, si atunci de ce nu am merge toti cu amestec sarac la relanti?

Incepem sa-i contrazicem pe cei care au construit oltcitul?
Vreau sa vad relanti cu un carburator bun cu surubul amestec strans la maxim .
Legat de amestecul sarac ,apar arderile incorecte,(pufnituri in esapament) si incalzirea motorului,chiar daca tine relantiul chinuit cu mult aer.Si poti sa scoti surubul de amestec sa bagi un cep ,sau sa scoti jiglerul din capul etufoir-ului si tot atat consuma la drum si tine relantiul. Orificiul prin care trage aer+benzina pe relanti e mult mai mic la diametru decat difuzorul.Iar pe principiul diferentei de depresiune circuitul de relanti se anuleaza imediat la deschiderea clapetei mai mult(sa zicem ca mergi cu 90 km/h,sau pleci de pe loc unde ai nevoie de ceva putere si turezi mai mult de 1000rpm) Bre, eu nu te contrazic nici pe tine nici pe cei ce au construit oltcitul. Dar eram nedumerit de ce nu mergem cu relantiu sarac.
Enrique a scris:am inteles:). pana la urma cum pot scadea consumul? ma gandeam la un carb de dacie, merita? se simte ceva? eu stiu doar ca pierde din putere.

Nu carburatorul este de vina,masina nu-ti consuma benzina mai mult datorita acestui dispozitiv.Carburatoarele SOLEX CIC au fost foarte moderne pentru vremea lor si economice in acelasi timp.
De vina este MOTORUL.Consumul ''oarecum'' ridicat al Oltcitului se datoareaza sistemului de racire al motorului bazat pe aer si nu pe lichid.Iata ce spune Traian Canta la p.174:
''Ca un dezavantaj al racirii cu aer se mentioneaza faptul ca pe timp de iarna motoarele se incalzesc mai greu si,in consecinta,nu se recomanda a circula pe distante scurte,deoarece creste cu 50-300% consumul de benzina,de altfel fenomen ce se petrece si la motoarele cu apa''.
Tot autorul Bibliei oltcitistilor mai scrie la p.170 ca ''la motorul racit cu aer nu se poate reduce prea mult consumul de combustibil,particularitate nu lipsita de importanta in conjuctura actuala''.
Cu alte cuvinte,oricat ne scremem noi sa-i reducem consumul,n-avem cum.Ce,nu esti multumit de consum?Eu sunt de parere ca Oltcitul are un consum rezonabil pentru anii '80 cand in REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA pretul unui litru de benzina era 3 lei,cam cat o paine normala.Astazi nu ti-ar conveni sa dai pe un litru de benzina,pretul unei paini,adica maximuuuuum 2 lei?Eeee?
Deci o alta cauza a ''consumului ridicat'' de benzina este si epoca de kkkkt in care traim.
Cat despre carburatorul de Dacie,cred ca sunt cel mai indreptatit sa vorbesc.Sunt mandru posesor de Dacie si i-am studiat carbul in detaliu.
C.Mondiru,unul dintre autorii Bibliei daciotilor,scrie la pagina 34,intr-un grafic,ca Dacia 1300(CV 4) are la viteza de 90km/ora un consum de 8% benzina.Repet:oooopt!!!!Deci,date oficiale U.A.P. In conditiile in care,Oltcitul(motor 1,1 CV4),la aceeasi viteza,conform datelor oficiale ale S.M. Oltcit S.A., are un consum de ........6,6% benzina!!!!Deci,cu un litru si jumatate mai putin!!!! iar axelul trs de 1.3 la viteza de 90 km/h are doar 5.5 %
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community