Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Consum enorm [Oltcit TRS din `93]
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut la toata lumea si An Nou fara incidente.Problema mea, ca si a multora ,este legata de consumul oltcitului.De curand am cumparat si eu un Oltcit TRS din `93,La prima alimentare cu 10 l de benzina i-a "papat" in 30.6 km. . Am inceput cu verificarile.Franele erau blocate si pe fata si pe spate.Am remediat ,cat de cat (pe fata nu am reusit de tot)In fine.La a doua alimentare cu 10l ....34.9 km Carburatorul pare in regula,din punct de vedere al reglajelor,ce am observat is seara asta ca ,atunci cand am suflat in furtunul de retur,am simtit ca imi ies ochii din cap ,de-abia am reusit sa suflu in el.
Daca cineva se indura sa imi explice pas cu pas ce sa mai verific,ce poate sa ii mai afecteze un consum exagerat de mare.Evident ca un consum de aprox. 33% e foarte mare. G
Zephirus a scris:G Salut! Daca returul este infundat se poate sa ai un astfel de consum...!

S-ar putea sa ai rezervorul spart..sau cum a fost si cazul meu.........nu imi explic de unde a aparut o gaura in teava de benzina care vine de la sonda...pe la roata spate stanga...! consum 15% !

Cel mai bine verifica tot circuitul de benzina! Da, probabil ca ai vreo conducta sparta, iar pe frigul asta nici nu simti mirosul de benzina deoarece evapora mai greu.
Daca scade nivelul la litrometru dupa ce masina sta parcata mai mult avreme, problema e rezervorul, oricum verifica tot traseul, desfunda si returul.
Masina cum merge, normal, inecata? A mea cand pornea fara soc iarna si tragea de rupea consuma cam 7 la drum intins si vreo 20 in oras, era de la carburator. Nu,sincer masina merge foarte bine ,porneste doar cu soc,dupa ce se incalzeste tine relatiul bine.De tras,trage bine.nu sunt priceput la mecanica dar am urmat cateva sfaturi de e forum si de pe site,carburatorul pare in regula la reglaje.Azi am sa desfund furtunul si am sa revin cu rezultate.A, inca ceva....daca desfund returul trebuie din nou reglat carburatorul?
MasterOfZen a scris:daca desfund returul trebuie din nou reglat carburatorul?


Nu. Doar daca a fost reglat cu returul semi infundat Daca ar fi infundat de tot, masina ar merge groaznic. Pai acum am desfundat returul pot sa suflu usor in furtun,dar am descoperit o alta problema..... nu baga din carburator pic de benzina pe retur.Ce solutie ar fi ?E mai usor sa schimb carburatorul sau sa il desfac, as avea surprize mai mari?As lucra degeaba?Am pe cineva aici la mine care are Oltcit de cand il stiu ,de mai bine de 15 ani.Are 3 oltcituri in curte care abia asteapta sa fie dezmembrate cum ti-ai dat seama ca nu baga benzina? Pai pe retur baga benzina doar cand se umple CNC`ul. Pana nu se umple nu baga. Tureaza mai mult, apoi decelereaza brusc. Poate asa o sa bage. Daca ai socul tras nu o sa bage
NeaGeorgel a scris:Daca ai socul tras nu o sa bage


O sa bage.... dece sa nu bage? Cu pompa de benzina in regula, nu o sa consumi decat o fractiune din debitul ei orice ai face.

CNC-ul se umple in timp foarte scurt...

Nu mai induceti omul in eroare.

Pe shtutzul de retur e un jet de benzina considerabil in continuu. Atentie sa nu dai foc la masina cand testezi!

Se poate infunda shtutzul de retur al carburatorului. Chestia pe care vine furtunul. E calibrat. Nu e mare lucru sa dai jos capacul sa remediezi dar daca nu ai mai facut-o, e bine sa ai un supraveghetor cu experienta Prima data s-ar putea sa dereglezi plutitorul sau sa-ti prinzi urechile in comanda clapetei de shoc. Depinde de indemanarea si logica fiecaruia. Pai am alimentat din nou cu 5l de benzen si am 14,8 km.Teoretic ar trebui sa mai am vreo 2 km si gata,daca nu a ajutat desfundarea returului.Am cam scris prea repede despre faptul ca nu baga din carburator pe retur....baga.Mai e un aspect ciudat ,carburatorul privit de sus e negru de tot pe interior de parca ar fi fost afumat.Oricum maine am sa trec pe la un mecanic care a avut mai multi ani Oltcit,sa vedem ce zice.Deocamdata nu as vrea sa il las sa mestereasca pe la carburator.Si inca ceva....de ce cand am socul tras,las ambreiajul si scade turatia motorului cu aprox 200 rot/m?Acest fenomen nu mai e sesizabil cu motorul cald.
Astea sunt problemele pe care le-am observat eu,ca un necunoscator.Oricum am o stima fata de baietii de aici si promit sa nu intreprind nimic pana nu va intreb si pe voi. Carburatorul e negru pe "interior" pentru ca pe acolo iti trec si gazele carter. De treaba asta are grija instalatia de recirculare. Nu poate fi grav daca motorul nu e foarte uzat. E normal (chiar daca nu foarte sanatos ). Asta pentru a arde gazele carter pentru reducerea poluarii

Turatia motorului scade cand lasi ambreiajul in cazul in care uleiul din cutie e rece si vascos. Opune resistenta. Cu motorul cald nu e sesizabil pentru ca deja ai si uleiul din cutie cald. Nu mai e atat vascos si nu mai opune rezistenta Iarasi lucru normal.

Vezi ce zice mecanicu... Daca poti, asigura-te daca e bun! nu am consumat atata nici la concursuri Iata cateva poze cu masinuta mea....am uitat sa va zic ca mi l-am facut cadou de Mos Craciun.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=27122008027wg2.jpg
http://img230.imageshack.us/my.php?image=27122008030xb5.jpg
http://img205.imageshack.us/my.php?image=27122008029ya3.jpg
Scaunele astea ma dau gata Arata misto masina... cel putin daca nu se vede de jeg Iarna se iarta Ai grija de ea

La voi in MS numarul de inmatriculare din fatza e optional?
MasterOfZen a scris:Franele erau blocate si pe fata si pe spate.Am remediat ,cat de cat (pe fata nu am reusit de tot)
Eu zic ca franele sunt cea mai mare si prima problema a ta ... mai ales iarna. A doua problema: drumurile scurte, cu motorul rece. Chiar daca aj deja incalzire in habitaclu, motorul tot e rece. stiu ca pare ciudat, dar incalzind motorul pe loc, si plecand cu socul impins, vei avea consum mai mic, decat plecand de pe loc cat mai devreme. Eventual se adauga si uleiul, care e prea vascos la rece. Toate astea adunandu-se iti pot crea consumuri exagerate. Dupa ce toate astea sunt rezolvate, se poate trece si la carburator. Daca e afumat in interior, inseamna ca ori ai gaze de carter in exces, ori n-a fost curatat de mult... daca ti se pare ca nu te descurci, te ajut ... pacat ca in ultima perioada avem minus multe grade tot timpul, nu prea iti vine sa mesteresti. N-ai cumva un garaj incalzit? ) Pune un alt carburator cu totul.
MasterOfZen a scris:
Daca cineva se indura sa imi explice pas cu pas ce sa mai verific,ce poate sa ii mai afecteze un consum exagerat de mare.Evident ca un consum de aprox. 33% e foarte mare.

Pe timp de iarna si distante scurte de 2-3 km esti in parametri normali
MasterOfZen a scris:... cand am suflat in furtunul de retur,am simtit ca imi ies ochii din cap
Busonul de la rezervor, l-ai scos inainte de a sufla pe conducta

Daca ambreajul patineaza, ai si aici un consum mare de benzina.
Consum mare de benzina:
- demaraje in forta si frinari bruste;
- frine blocate;
- carburatie defecta;
- shoc (cablu) dereglat;
- cauciucuri dezumflate sau cu latime mai mare;
- greutate mare in portbagaj;
- drumuri scurte pe timp rece;
- nefolosirea ecranului calandru la temperaturi sub +10 grC;
- carburatie dereglata (cui poantou blocat, plutitoare sparte etc);
- aprindere nepusa la punct;
- bujii si/sau fise defecte;
- platine defecte sau cu o alta distanta intre ele decit 0.4-0.5 mm. Asta e oltcitu' Iarna la -10-12 grade.Ce vrei? http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm Salut . Am avut si eu de 2 ori consumuri destea si asta se intampla vara .
Motivul :

1) avea fisurat un cablu de vine din rezervor pe conducta , ceva in genul asta , imi pierdea benzina si pe loc la greu


la ceva timp iar a inceput sa aibe consumuri destea , am verificat cablu si era in regula . Cauza de data asta era : unul din furtunul de venea in filtru se fisurase si pierdea benzina la greu .

p.s. daca nu ma insel iti consuma benzina mai multa si daca nu inchid bine chiulasele. 2 barat)

Cel mai tare post pe care l-am citit vreodata pe acest forum. Felicitari, neica! Esti cel mai tare, tine-o tot asa!
Scuze, nu m-am putut abtine.

Cu stima, Geo.
Eliade George a scris:2 barat)

Cel mai tare post pe care l-am citit vreodata pe acest forum. Felicitari, neica! Esti cel mai tare, tine-o tot asa!
Scuze, nu m-am putut abtine.

Cu stima, Geo.



? I`m back. Pai am fost ieri la mecanic.Lucrari efectuate:----mi-a rezolvat incalzirea(am uitat sa spun si asta,ca nu imi prea baga nici caldura si pe cancerul de afara .....)
----Mi-a schimbat telescoapele de la portbagaj,ca era sa imi rup coloana vertebrala cand odata mi-a cazut pe spate(usa nu telescopul)
----Mi-a schimbat stopul pe stanga ,avea o bucata rupta
----Si a mai facut ceva ce nu prea mi-a placut,mi-a reglat ceva la carburator de acum relantiul meu e la 1000 rot/m inainte statea la 700,dar mergea putin sacadat uneori dadea sa moara motorul.Asta refac eu caci nu a umblat decat la un surub.
Si va dati seama ca am reusit performanta de a merge cu 5l de benzina 20,7 km.
Intr-adevar toate drumurile pe care le-am facut erau scurte de 6-7 km,ca nu am asigurare si nu ies la DN cu ea.Deci nu e rau.....sau e? ? Ma rog dar ceea ce mi-a facut mecanicul a facut pe datorie deci nu prea ii bag vina, ma bucur ca am caldura in masina si sper sa ies cat mai repede cu ea la plimbare pe DN 15 5 L in 20 km e enorm ! asta inseamna cam 25L la 100 km Eu nu am deloc reglat bine carburatorul, dar 5l in 20 km nu mi-a luat nici cand am mers numai cu pedala intre faruri si scarturi a 1-a si a 2-a. Da Laurentiu,am scos busonul de la rezervor cand am suflat pe retur. BANDITU, am precizat ca am mers pe distante mici si mai mult in a 3-a foarte rar a 4-a dar si atunci masina efectiv era subturata. deci dupa parerea unora e totusi un consum destul de in parametri tinand cont de distantele parcurse,motor neincalzit suficient,temperura de afara,porniri repetate cu socul tras, treptele de viteza in care s-a circulat......sau poate sunt eu un picut mai greu de cap si nu am inteles corect posturile anterioare. Ca un artificiu, poti sa aplici o banda adeziva pe orificiile din bara fata. Asta numai cand afara temperatura este negativa. Motorul se incalzeste mai repede si consuma cu mult mai putin. lasa bre surubul ala asa cum la facut mecanicul...5L=20km...dar pe loc cit il tii pornit? Pai ,sincer era cand ieseam din casa porneam masina cu socul tras timp de 3-5 minute si era cand doar o porneam ,dupa ce putin se incalzea (tinea relantiul )ieseam cu ea 3-5 km si intram cu ea in curte si o mai porneam eventual dupa-masa sau ziua urmatoare. MasterOfZen, o sa fiu offtopic, dar nu pot sa trec cu vederea: nu umbla cu masina fara asigurare. Chiar ai cazut pe cap? Iti dai seama cat te poate costa o simpla greseala daca nu ai asigurare? Poate ai norocul sa intri in masina mea, si nu vei avea de unde plati ... Ma mir cum de eu sunt primul care iti atrage atentia cat de iresponsabil esti. nu e singurul
cica cam o treime din masinile din romania circula fara sigurare
fiecare o face pe barba proprie.
daca are norocul si nu e oprit e bine.
daca are norocul si mai bun poate sa dea peste unul cu masina si atunci se bucura cu adevarat . nici nu mai contaza daca ala era sai nu vinovat de producerea accidentului . conform legii el nu trebuia sa fie acolo Ok guy`s chill.Pe unde umblu cu masina e un drum absolut necirculat,drumul de la o unitate militara dezafectata.Nu sunt chiar atat de inconstient sa umblu cu masina pe drumuri circulate ,no way.Stiu ce implica,la ce pericole ma expun.Stiu si eu persoane care umbla de cel putin o juma` de an fara asigurare si nu oricum ,naveta zilnica la Reghin,nu am precizat unde stau,nu chiar in Tg-Mures,Gornesti jud. Mures. Daca ai bani de benzina nu trebuie s-a te deranjeze Si azi inca o surpriza......la o privire mai atenta la carburator.....de 1100 .WTF....Acum am putea sa zicem"aaa,pai din cauza asta consuma atat".Nu stiu ....poate.Acum sa imi spuneti voi...ce sa fac?Sa imi iau un carb de 1300?Sau si asta poate sa functioneze in parametri si sa consume normal?Sau ....Oricum astept parerile voastre pai nu prea.
dar ala de 1.3 asigura un dozaj mai bun si un consum mai mic
MasterOfZen a scris:la o privire mai atenta la carburator.....de 1100 .WTF....Acum am putea sa zicem"aaa,pai din cauza asta consuma atat".


Am avut ambele carburatoare pe motorul de 1.3. La consum nu am observat absolut nicio diferenta desi am fost atent. Cel de 1.3 fatza de 1.1 a suferit niste optimizari care nu spun ca sunt nesemnificative dar nici notabile.

Daca cel de 1.1 functiona bine, nu il schimbam. Pai asta e,ca nu stiu absolut nimic ,ce s-a facut la carburatorul asta,masina merge bine ,sta la relanti,cu motorul cald merge bine,nu da rateuri,si mecanicul a zis ca motorul merge lin ii place......Efectiv nu stiu sa am in vedere schimbarea carburatorului sau sa astept sa vad consumul la drumuri mai lungi.
MasterOfZen a scris:Efectiv nu stiu sa am in vedere schimbarea carburatorului sau sa astept sa vad consumul la drumuri mai lungi.


Daca masina merge bine, asteapta sa vezi ce spune la drumuri normale si nu in ultimul rand experienta la volanul oricarei masini isi pune amprenta asupra consumului. E o masina pe carburator(si nu unul foarte mic) iar talpa ta nu este asistata de ECU si alte acareturi electronice.

Oltcitul meu consuma de la 6,5% pana la 25%. Depinde doar de mine, conditiile de drum, trafic etc. In mod normal in oras 12%, afara 6,5-8%. Conduc sportiv si masina e optimizata sa alerge. Nu ma intereseaza consumul.
MasterOfZen a scris:Ok guy`s chill.Pe unde umblu cu masina e un drum absolut necirculat,drumul de la o unitate militara dezafectata.Nu sunt chiar atat de inconstient sa umblu cu masina pe drumuri circulate ,no way.Stiu ce implica,la ce pericole ma expun.Stiu si eu persoane care umbla de cel putin o juma` de an fara asigurare si nu oricum ,naveta zilnica la Reghin,nu am precizat unde stau,nu chiar in Tg-Mures,Gornesti jud. Mures.

Pentru traseul acela off-road este f.bine
Hofy a scris:
MasterOfZen a scris:Efectiv nu stiu sa am in vedere schimbarea carburatorului sau sa astept sa vad consumul la drumuri mai lungi.


Daca masina merge bine, asteapta sa vezi ce spune la drumuri normale si nu in ultimul rand experienta la volanul oricarei masini isi pune amprenta asupra consumului. E o masina pe carburator(si nu unul foarte mic) iar talpa ta nu este asistata de ECU si alte acareturi electronice.

Oltcitul meu consuma de la 6,5% pana la 25%. Depinde doar de mine, conditiile de drum, trafic etc. In mod normal in oras 12%, afara 6,5-8%. Conduc sportiv si masina e optimizata sa alerge. Nu ma intereseaza consumul.


...si asteapta sa vina primavara..sa vezi cum/cit "papa" la temperaturi normale (+10C in sus) pt MasterOfZen :

afara , chiar pe vreme mai rece , adica 3-7Grade , pe drum de munte + autostrada , cu 3 oameni in masina am avut si 5,6% consum , in general am un consum linistit sub 7% afara , undeva pe la 6 si putin ....
in oras , bucuresti , am coborat de la 25% cat avea cand am luat-o la un 13,5 - 14 % iarna si in jur de 12 % vara , chiar mai putin uneori cand prind o perioada mai putin aglomerata....
intr-un cuvant , asta e masina , asta-i carburatorul ei .... si implicit cu o toleranta de poate 10-15% cam pe aici vor fi toate motoarele de 1300.
se spune ca cele de 1100 consuma mai putin, dar pana nu verific personal (am facut rost de un motor 1100 Fr special pt teste la vara) nu ma apuc sa postez aiurea....

si atentie mare : oamenii nu sunt chiar atenti la DIMENSIUNEA cauciucurilor cu care umbla , iar de aici => o diferenta sensibila de cifre la consum. de exemplu : standard pe masina se punea 145/70 R13 , daca pui de exemplu 155/80 R13 vei remarca o perfecta citire a distantei parcurse pe kilometrajul masinii pt ca marirea in plus de 8,4% compenseaza bine eroarea kilometrajului si-a vitezometrului.... deci cineva care spune ca-i consuma 11% , cu pneuri de 145/70 R13 , de fapt consuma mai mult pt ca "suta lui de km" de pe bord , sunt de fapt 91,6 km parcursi pe sosea !
si uite asa-i mai dispare 1 L de benzina la %....

masina asa cum este , nici s-o **** nu va consuma rezonabil in oras si chiar nu poti schimba cu mult lucrul asta !
poti pune EEBIO si mai tai ce se consuma in timpul franei de motor ... si poti pune o aprindere CDI multiscanteie ca sa-ti arzi mai eficient benzina din cilindrii...

vrei consum mic => cauta pe net carburatoarele lui Pogue si Garrett si altele la fel si vezi ce poti "uzina" In sfarsit am asigurare si am iesit azi cu masina sa fac unele "teste".Rezultatul....2L de benzina =20.5 km.Din care am trecut prin doua localitati cu 60km/h si drum drept extraurban.Lungimea totala urban 9 km ,restul extraurban.In afara localitatilor de distanta de 3 km am forjat-o putin ajungand la 130km/h . Testul a fost facut cu tur si retur in flacon.Daca e bine,e rau....astept parerile voastre.Mai am ceva de adaugat.....nu am introdus furtunele in facon decat atunci cand statea motorul fara soc,cat de cat incalzit. Daca vrei sa faci un test calumea fa cu motoru rece, o sa ai surprize. un test si mai calumea e sa faci plinu ochi,sa mergi 100-200-300km si apoi sa faci plinu ochi iar,si atunci vezi consumu adevarat,ca benzina se consuma la pornire,pana se incalzeste masina...nu doar la mers intins io cred ca e bun rezultatul. dar,cel mai bun test de consum e cel de la plin la plin (sau macar pina se aprinde becul). Alta problema.....am avut inainte de a face testul,aproape 8L de benzina in rezervor si azi cand am iesit cu masina de-abia am mers 13 km si gata nu mai e benzina.....Motivul?Este pe rezervor un surub dedesupt cred ca de golire a rezervorului si la o privire mai atenta am observat ca pe langa el e plin de benzina.Dar nu imi explic cum e posibil ca fara sa observ ca picura (totusi sta masina in curte si as observa daca ar avea pata dedesupt).Dar totusi.....8L de benzina sa se piarda asa?Sau,acum intreb si eu asa ca un total necunoscator,in timpul functionarii se creeaza o anumita presiune in toata instalatia de benzina si asta favoriza o,nu picurare ci mai mult o curgere in timpul mersului,la respectivul surub? Garnitura respectivului surub era uzata de tot.Din ce e bine sa fie garnitura respectiva?Si ar fi mai bine,dac e posibil,sa se puna o garnitura si pe interior,sub piulita din rezervor?
Ahh cat ma bucur ca am cu ce sa imi consum nervisorii.... .dar e bine ca am ocupatie,nu ma plictisesc.
MasterOfZen a scris:In sfarsit am asigurare si am iesit azi cu masina sa fac unele "teste".Rezultatul....2L de benzina =20.5 km.Din care am trecut prin doua localitati cu 60km/h si drum drept extraurban.Lungimea totala urban 9 km ,restul extraurban.In afara localitatilor de distanta de 3 km am forjat-o putin ajungand la 130km/h . Testul a fost facut cu tur si retur in flacon.Daca e bine,e rau....astept parerile voastre.Mai am ceva de adaugat.....nu am introdus furtunele in facon decat atunci cand statea motorul fara soc,cat de cat incalzit.

Consum cu motorul preincalzit . Este oricum cam mare . Dupa mine daca era reglata aprinderea si carbul aveai maxim 7 l la suta de km .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community