Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Alte scaune, aceeasi inaltime
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am de montat doua scaune care-s muuult mai inalte decat cele originale. M-am gandit ca daca tai DIN traversa poate ca rezolv problema. Vreau sa merg la un tinichigiu care sa-mi modifice traversa astfel: sa taie din traversa da' din partea de jos adica din partea dinspre podea; ca si cum ar scoate o "felie" din ea.
A mai facut cineva asa? Aveti si alte solutii? eu nu te-as sfatui! traversa aia face parte din structura de rezistenta a masinii! daca o tai , o tai pe barba ta! Pai nu o tai de tot! O fac doar mai "scunda" ca sa zic asa. Ei bine.... subiectul ăsta e EXACT ca și altul care a mai fost!
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=59197
Zephirus a scris:Ei bine.... subiectul ăsta e EXACT ca și altul care a mai fost!
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=59197


Mea culpa!!! Cred ca s-a gasit o solutie destul de buna pt treaba asta: sa schimb traversa aia cu o teava destul de groasa si de teava sa prind scaunele; in felu' asta cobor si scaunele da' nu afectez structura de rezistenta. Ideea ii apartine in totalitate lui Cristi_s! Am decupat exact cat sa intre suportul de prindere . Nu am taiat toata traversa ca sa fiu nevoit a face alta diferita si sa bag sudura in tabla .
Mai degraba scurtezi din suportii banchetelor daca se poate in cazul cand tot prea inalte iti raman chiar de ai face decupatura . Ar putea sa mearga mai bine un profil "U". Dar sa nu faci ca mine, sa ajungi sa regreti mai tarziu. o teava in profil rectangular prinsa bine de podea cred ca e foarte buna
o sa vina vremea sa tai si eu traversele daca termini pana atunci cu suportii poate adopt si eu metoda asta
MadWolf a scris: (...)
Dar sa nu faci ca mine, sa ajungi sa regreti mai tarziu.


De ce??? din cate tin eu minte,el a taiat traversele si a prins scaunele direct de podea...de asta a spus sa nu te rezumi doar la a taia traversele Aaaa!!!
La cata panarama ati facut cu taiatu' traversei... nici c-o mai tai! Adica o voi inlocui. Mai demult vroiam s-o desfiintez, da' m-ati lasat?!?! Nu m-a incurajat nimeni! Asa ca.... o inlocuiesc! si cum o inlocuiesti?n-o tai?
hai ca e prea multa gargara,fapte nene!!! "sa schimb traversa aia cu o teava destul de groasa si de teava sa prind scaunele"
Daaar, te-ai gandit la urmatoarea chestie: Podeaua masinii nu este dreapta, cum prinzi teava de ea? Te referi la portiunea de podea pe unde trece toba? Traversa aia nu-i dreapta si ea? Are o curbura doar pe-acolo pe unde trece toba, in rest e dreapta. NU?

Iulicuta, intai gargara si apoi faptele. (gargara = proiect ) hai poze schite cote sa vedem si noi ca te-ai documentat Cam asa se face treaba:


In poze este vorba de un Subaru Impreza WRC ex Colin McRae. Cele 4 tevi transversale sunt suporturile pentru scaune. Solutia asigura totodata si o rigidizare sporita a caroseriei, in caz de impact lateral pragurile se deformeaza mult mai greu. Da bine, da tu vorbesti acolo de Subaru si de WRC, 2 chestii unde banii nu reprezinta o problema.
De curiozitate, cat crezi ca te-ar costa la un sudor/tinichigiu priceput, sa tai traversele si sa sudezi un profil dreptunghiular? Asta daca se baga, cand aude de Oltcit. Ai sa ramai surprins, poate sa coste relativ putin. Cred ca pe undeva la 200 de RONi ar fi ceea ce se vede in poza aia (tevile pentru scaune, nu rollbarul cu totul ). Da bre, da multi oltcitisti, cand dau 200 de lei pe o pereche de scaune de la alta masina, nu vor sa mai dea inca pe atat pentru prindere. Plus de asta, ziceam Comnean intr-unul din posturile referitoare la intarituri, ca nici sa nu ne gandim la autogen in zona aia, ci numai mig. Daca ati gasit unde sa modificati, dau si eu o fuga pana la voi vorbeste cu Sasha (JJS-ul din craiova), ca el a rezolvat problema asta... Sasha a taiat si el traversa (la fel ca mine) cu totul si a pus scaunele direct pe podea. Am vazut asta cand au venit in Bucuresti baietii din Craiova. mi-ai luat vorba din gura madwolf...nu dau de poze,ca pozasem asta,printre alte chestii ale celebrei masini... Baieti ... tamponul de cauciuc al lamei de flexiune (desigur numai la solicitari, curbe luate cu viteza, etc) se sprijina de podeaua masinii chiar in punctul in care aceasta traversa este prinsa pe podea. Deci aveti grija, ca traversa asta nu intareste numai pragurile, ci practic este un punct de sprijin si pentru suspensia masinii in conditii de solicitare extrema.
Cei 2 centi de-ai mei .. iote ca la asta n-am fost deloc atent,maine ma uit,ca si eu sunt in pragul amputarii traverselor.
iulicuta2000 a scris:iote ca la asta n-am fost deloc atent,maine ma uit,ca si eu sunt in pragul amputarii traverselor.


Bah, n-auzi? Potoleste-te... Lasa bre, ca noi taiem cu cap madwolf stiu ce ai facut tu,si n-am de gand sa fac asta!
o sa incerc sa pastrez structura de rezistenta Se poate micsora inaltimea traversei in zona de prindere a scaunului:
--------|__|----------|__|--------- Laurentiu, nu stiu daca faptul ca "fundul" scaunului nu e plat nu impiedica saplicarea solutiei aleia. Adica in cel mai bun caz, poti lasa scaunul mai jos cu inaltimea sinei, ceea ce e cam putin.
Bun, la faza cu tampoanele alea e intr-adevar o problema, dar e rezolvabila relativ simplu. Cu niste table sudate acolo, vertical, intre podea si teava transversala, de o parte si de alta a tevii. Si fac pariu ca o teava sanatoasa face mai mult decat traversa aia de tabla sudata in puncte. O idee de intarire a traversei ar fi sudarea cu cordon continuu a imbinarii dintre traversa si podea.
Solutii exista, tot ce trebuie e un aparat de sudura (nu electric sau oxiacetilenic insa), niste tabla si niste tevi.
cristi_s a scris:Solutii exista, tot ce trebuie e un aparat de sudura (nu electric sau oxiacetilenic insa), niste tabla si niste tevi.


Pai si daca nu e nici electric, nici oxiacetilenic... ce varianta mai ramane? MIG/MAG, WIG/WAG. Pai mig-ul stiam ca-i tot electric, e drept ca-n gaz inert... Cand am zis electric, m-am referit la sudura cu electrod, scuze. Se incepe cu 2 bucati platbanda la metru. Cea mai groasa gasita a fost de 6mm, lata de 30.
Se taie in 2 si se gauresc:

Dupa aia, se prind de scaun:


Restul, adica poze cu taierea si montajul, in momentul in care o sa ajung la oltcitul de teste
Daca nu o sa am poze cu continuarea, o sa apara un topic in care vand scaune Si platbanda aia o sudezi de podea? Neah, o sa incerc sa o prind de traversa, dupa ce o ciuntesc. E mai complicat de explicat si inca nu stiu nici eu exact cum o sa procedez.
Cand ajung la masina de teste, o sa ma conving cum le prind Treaba cu teava in loc de traversa originala mi se pare cea mai buna; momentan nu am cum sa ma mai ocup de asta, da' dupa data de 11.feb sigur se va concretiza ceva! e buna dar daca inaltimea tevii e prea mare,n-ai facut nimic,in zona intre schimbator si frana de mana inaltimea traversei e mica(5-7cm?!? ) si nu castigi foarte mult In urma unor masuratori, traversa are inaltime cam asa:
10 cm in partea dinspre usa si scade la 7 cm langa frana de mana.
Scaunele care vrei sa le pui, ce inaltime au, de la baza sinei, pana in varful buretelui sezutului?
Laurentiu a scris:Se poate micsora inaltimea traversei in zona de prindere a scaunului:
--------|__|----------|__|---------

asa am procedat eu . dar a fost nevoie numai pe partea exterioara a scaunului . deci am decupat numai pt partea laterala de langa usa . iar din sinele de rulare am modificat sa se potriveasca la gaurile de prindere caci nici lungimea nu se potrivea . Am modificat gaura din sina facand-o ca un canal in lungimea sinei . Fara sudura si alte adaosuri la sina de prindere sau rulare . Am taiat traversa, am sudat suporti de prindere... si gata!
Azi poate reusesc sa ii pun si un fel de capac la peretii de traversa ramasi! o poza in care se vede clar cum e sudat suportul nu ai?
iulicuta2000 a scris:o poza ...?

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=224502#224502 acolo e doar zona taiata,nu se vede nici o sudura nea laurentiu
iulicuta2000 a scris:acolo e doar zona taiata...
Am dat linkul pt cei ce vor sa urmareasca subiectul ......... in topice diferite. Iulicuta o sa pun si poze cu suportu' si toata lucrarea, numa' ca se facuse noapte si nu am mai putut fotografia (fotografiez cu tel ca n-am altceva). Oricum, tre' sa dau scaunele jos ca sa pun mocheta da' azi a plouat si n-am mai lucrat. Promit sa nu uit si sa postez poze cand o sa pun mocheta. te rog,pentru ca ma apropii de momentul in care o sa tai traversele si vreau sa vad alte solutii inainte sa decid eu ce si cum o sa amputez de pe masina O sa vezi saptamana viitoare live. poate pana atunci vreau sa fie gata si la mine
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community