Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

relanti
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Aerul fals,sau amestecul sarac cade pentru ca exact cum e acuma asa a fost 1 an jumate si nu a zis nici pas in tot acest timp.Maine am sa-i schimb capacul de carb ,parca tin minte ca a mai dat odata rezultate,daca nici asa am sa il spal ori apa ori decarburol,vad eu ,faza e ca nu vreau sa dezvirginez surubul de progresune(fiind sigilat).Multumesc tuturor de raspunsuri,credeam ca totusi nu carbul e de vina pt asta, fiincda am luat la puricat toate jigloarele Despre imbinarea dintre galeria de admisie si chiulasa ce stii? Cand a fost umblat ultima oara, sunt stranse suruburile, garniturile sunt bune? Noutati.
Am scos carburatorul Antretroaza era pusa pe dos ,si doua colturi lipsa si nici o garnitura.... red silicon la greu.Bine, am luat carbu in casa ,maine il spal ,si am sa ii pun eu o antretroaza ciobita putin la un colt(atata am) si doua garnituri ,una sub alta deasupra .Dar nu o pot scoate pe cea veche ,am curatat-o de silicon pe margini si tot nu iese ,oare s-o fi sudat de cutia de amestec dat fiind faptul ca nu avea garnitura desubt?Antretroza vine pusa cu coltul ala in dreapta spre botu masinii nu?.Ce trebuie sa mai scot de pe el sa nu se arda in decarburol ?Am scos asa:jiglere,supapa electro,membranele alea 2,sita de la tur-retur.....surubul deco nu iese ,progresiunea nu vreau s-o desigilez ,mai am ceva de scos ?
P.S:Cu toate ca era harababura aia sub carb.nu cred ca de acolo e problema,cum naiba sa fie de acolo daca atata timp a mers foarte bine ,si-a amintit acuma!? Ca sa cureti carbul in carburol trebuie sa scoti absolut totul din el, inclusiv suruburile de reglaj, ca au oringuri de cauciuc si carburolul ataca tot ce de cauciuc, plastic, etc. Eu il fierb cu suruburile de reglaj neatinse, si da rezultate de fiecare data, atat scot membranele si jicloarele pentru o curatire amanuntita, dar il fierb in apa cu detergent de vase sau detergent lichid, dupa care il clatesc bine bine cu apa calda (la dus ) si, daca nu il pornesc in zilele urmatoare ii mai dau cu putin WD40 sa nu se corodeze canalele.In fine, eu asa fac, am ceva filtru sport si din cand in cand mai trage si praf .
Antretoza, daca s-a sudat...cam greu o scoti intreaga. la mine s-a crapat in 2 si n-am mai montat-o, am facut garnitura de carton gros de dosar si unsa bine cu vaselina (am renuntat la silicoane ca il scoteam sub forma de muci,benzina il ataca si mai rau faci), nu mi-a afectat consumul si nici functionarea motorului fara antretoaza nu ai ralanti....cel putin asa zice teoria Sa fac filmuletz?
Am facut drum Cluj-Bucuresti-Galati-Cluj, plus 2 drumuri Cluj-Brasov-Moinesti(Bacau) si retur lunile astea 2(la al 2-lea drum la intoarcere am fost singur in masina si mi-a consumat benzina de 100 de roni), plus umblat aproape zilnic prin Cluj fara probleme:lol:
Daca e rece motorul, si bag socul mai devreme si nu moare motorul sta pe la 600 dar dupa ce se incalzeste sta frumos la 900
Antretoaza aia e un izolator termic, e drept ca si cartonul e izolator termic dar nu mai eficient ca o antretoza de 5 mm. nu imi fa....ca nu e primul oltcit la care ii sta ralantiul, indiferent daca are sau nu electrovalva/antretoaza, sau daca are sau nu antretoaza in pozitia corecta.

(tot teoria spune ca nu ai ralanti, daca antretoaza nu sta intr-o pozitie anume (coltul de 90grade pus sub pompa de spritz))

practica insa spune cu totul altceva, atunci cand CEVA nu e cum ar trebui la carburator. Ai infundat pe undeva circuitul de ralanti, si isi trage pe altundeva benzina....nu stiu sa iti zic exact, ca nu m-a interesat cum sunt construite circuitele carburatorului E drept ca nici eu nu l-am reglat niciodata corect, l-am facut sa mearga, si atat, imi miroase a benzina nearsa pe esapament (nu ma deranjeaza ca nu conduc din portbagaj )
Si imi porneste mai greu cand is sub 0 grade, se inneaca foarte repede la pornire daca ii scap un sprit scurt (dar nici delcoul nu l-am reglat cu stroboscopul, l-am montat cum am prins, si im tzacane putin avansul in sarcina ) Deci coltul de 90 al antretozei pus in stanga fata da?Pompa sprit o incurc cu cealalta membrana care nu stiu cum ii zice Da, cu coltul ala drept sub pompa de "spritz", aia patrata. Am vazut ca antretoazele de Dacia Nova si de papuc sunt simetrice, la alea nu mai conteaza cum vine, ca au dat gauri in ambele parti pentru circuitul de ralenti. S-au mai desteptat nitel romanii intre timp. Am si eu o intrebare, de ce ai vrea izolator termic intre admisie si carburator? Nu ar fi mai bine cu carburatorul mai "caldut"? Nu, pentru ca incalzirea excesiva duce la aparitia fenomenul de percolaj (o parte din benzina din CNC se evapora, creste presiunea in CNC si benzina ramasa debordeaza prin diferite canale, producand chiar inecarea motorului). Fenomenul asta poate fi vizibil uneori vara, la anumite carburatoare, cand masina porneste foarte greu la cald, fara vreo alta explicatie. Ce sfaturi imi dati sa scot antretroza aia intepenita acolo?Daca trag de mijloc in sus ,doar acolo pot prinde de ea, imi este frica sa nu se sfarme si sa se duca drq tot in motor,sunt panicat Daca ti-e asa frica de cioburi cazute in admisie, indeasa o carpa in pata calda pana termini operatiunea. Cea mai intepenita antretoaza pe care am demontat-o, a fost lipita cu Emaur la ceva service cretin Am demontat-o cu surubelnita(lata, cat mai lata) si ciocanelu', infigand surubelnita intre pata calda si antretoaza(indreptata cat mai in SUS posibil) din exterior, roata roata cate umpic... DAR CU SIMT sa nu ramana urme de surubelnita pe pata calda. I-am rupt doar o ureche(al antretoazei) de la shurub dar nu e o problema grava daca nu strangi suruburile de prindere al carburatorului ca mutu'. Oricum trebuie stranse usor, cu simt. sau cu o lama de cutit , o iei roata usurel si se desprinde .
totusi treaba cu carpa e sfanta , te scuteste de multe necazuri Sau lama de cutter din aproape in aproape, dar sa nu iei felii din cutia de amestec
Si carpa sau servetelul, zic eu, e sfant la orice demontare a carburatorului; prima data cand am demontat carb-u del pe masina am stat cu morcovul ca imi cazuse o piulita in admisie...(acum am vazut ca am spus acelasi lucru ca si tonim ...cer sa-mi fie iertat plagiatul ) Gata am scos-o !Am bagat o carpa sub ,am ciocanit putin garnitura si cand am tras de ea in sus a iesit usor si intreaga(cat mai era ) ,doar carpa s-a dus pe galerie in jos si nu o mai pot scoate ,da n-are nimic ca arde (glumesc).Carburatorul l-am scos azi din solutie ,a stat o zi si o noapte ,l-am sters cu carpa si luceste,om vedea daca functioneaza pe cat de bine arata.Am uitat sa scot garnitura ciocului ala de sprit ,s-a umflat si s-a rupt dar am gasit o rezerva .
bytzu1 a scris:Carburatorul l-am scos azi din solutie ,a stat o zi si o noapte ,l-am sters cu carpa si luceste...
Daca nu l-ai bagat imediat in motorina dupa ce l-ai scos din decarburol, degeaba l-ai tinut o zi si o noapte la murat. si mai ales daca nu l-ai suflat cu aer comprimat din butelie,nu cu compresorul ala mic de umflat roti... Ce mult conteaza presiunea aia de compresor mare ce are butelie de 200 ... ori fluiera prin orificii ori basta Merge bagat si in apa cu jet de apa dupa...
NeaGeorgel a scris:Merge bagat si in apa ...
Pina la urma si apa se usuca facind ca mizeria adunata intr-un singur loc sa faca dop. Motorina e uleioasa si ramine pe canale. Am facut niste poze ,cine ma ajuta ce sa aleg si sa imi explice ceva?
Am scos de pe un carburator dublu corp de nova de 1.4 sau 1.6 cam asa ceva, membrana pompa sprit si cealalta membrana triunghiulara+ capacul ei ,capacul are o gaura in plus fata de cel de oltcit .Mi se pare ca e cel mai corect sa aiba gaura aia fiindca are si ce intra acolo,si anume jiglorul ala iesit inafara (triunghiular) langa gaura unde se pune surubul,pe cand cel de oltcit nu are gaura deci degeaba intra jiglorul ala acolo daca gaura e "infundata"(batranii forumului sper sa inteleaga din prima ce ma chiunui sa explic aici).
1 incepem cu ce am scos de pe carbul de DACIA(fata-verso)

membrana asta e rosie si dupa cum zise bibi daca e rosie se poate arunca
2 contiunuam cu membrana triunghiulara tot de pe DACIA


3 Capacul triunghiular Stanga Oltcit<->Dreapta Dacia


4 Si aici membranele de pe carbratorul de Oltcit.
http://img641.imageshack.us/g/hpim0919s.jpg/
Am sa va rog sa imi spuneti care par mai bune ,am incercat sa fac pozele cat mai clare sa va dati seama doar privindu-le.Dupa umila mea parere tot ce am scos de pe carburatorul de dacia sunt mai bune fata de astea de pe oltcit(capac si membrane)par mai vii/mai nefolosite fata de astea de oltcit.Sper ca nu am ingreunat forumul.Multumesc MEmbrana aia rosie nu stiu daca merge pe carburatorul de oltcit.Din cate am observat eu, cea de dacie are stutul ala mai gros si nu se poate monta.
Membrana rosie de oltcit are stutul ala negru mai scurt fata de membrana neagra si nu lucreaza bine pompa.
Cel mai bine ar fi sa schimbi ambele membrane.
Poate, dar nu sunt sigur cea de imbogatire (triunghiulara) ar mai merge. Membrana de dacie o puteam pune pe carbu de oltcit daca o puneam cu tot cu capacul ei ,cu gaura larga .Dar am gasit alta membrana mai buna de oltcit si ramane aia ,se vede clar ca e mai buna si decat cea dacie.Raman in dilema cu membrana de imbogatire si capcul acesteia,oare sa fie diferenta intre trs si restu gaura aia in plus ?Am maigasit acum si un al treilea capac care are si gaura aia plus 4 strasuri pe care sa sprijin arculetul
bytzu1 a scris:capacul are o gaura in plus fata de cel de oltcit .
Toate carburatoarele de oltcit trebuie sa aibe acea gaura in capac. Teava "triunghiulara" din corpul carburatorului care intra in acea gaura, corespunde unui canal ce duce sub clapeta de acceleratie a corpului 1. Canalul ala trebuie desfundat bine cind se curata carburatorul; face parte din circuitul de imbogatire. Membrana patrata de dacia, poate fi montata pe carbul de oltcit, dar numai cu capacul de dacia(trebuiesc marite putin gaurile ca nu se potrivesc suruburile );dar nu da randament pompa de sprit, plus ca nu functioneaza corect pe cama. Ca sa pleci de pe loc trebuie sa faci din acceleratie ca si cum ai asculta melodia preferata , sau sa pleci cu a 2-a camera deschisa . pe loc se tureaza bine motorul dar in mers mananci o paine pana urca la 3000 de ture Bag si o caseta cu "Salam",ca nu merge painea goala .Pana una in alta ....Am montat carburatorul,am dat cu wd40 pe la parghii,si pe cablul de acceleratie fix langa pedala.Merge ca uns,acuma nu stiu cui e vina, daca de la wd40 sau chiar l-am spalat bine .Problema cu relantiul ramane,si este de la eebio .Cand conectez eebio,o pornesc si sta la relanti dar daca accelerez si dau drumu pedalei se duce pe 0 si moare instant motorul.Deocamdata am scos eebio de pe SE si am pus firul normal si merge stas.Am sa imi fac timp sa gadil si eebio zilele astea,firele acestuia ca pe el nu-l desfac(in carte scrie posibile cauze la simptomele astea ca ori masa nu face contact calumea ori nu am 10Vcc pe firul SE. ,dracu sa-l cheptene ) imi cam da in nas. daca trag putin socul, merge mai bine.

e amestecul prea sarac, sau trebuie sa las mai mult socul sa se incalzeasca acum iarna?

nu prea as umbla la co, pentru ca , consumul teoretic e bun, si in oras si in afara, daca merg cu ea ca la carte, adica consuma cam cat zice in carte.

daca e vorba sa aleg intre performante, dar consum mare, sau fara performante sau consum mic, aleg a doua varianta.

insa nu se poate totusi sa mearga mai bine?

cat trebuie mers cu socul tras, acum iarna? cam ce distanta? la mine in cateva sute de metrii daca las socul deja am relanti stabil, insa masina merge in hopuri ca e motorul rece mu are treaba cu amestecul carburatorului. este vorba ca pe undeva iti trage aer fals, sau ai jiclerele de ralanti sau corpul 1 infundate. cred ca trebuie sa ii dau iarasi o curatenie la carburator, o mizerie ceva iarasi mai intii cauta pe la etansari sa nu piarda vacum, racorduri de cauciuc si membrana capsula avans vacumatic, dopul de cauciuc de la stutul din spate, furtunul pt capsula de dezinecare si capsula. s-ar putea sa lae gasesti crapate sau sparte din cauza caldurii si a timpului.
edy99 a scris:cred ca trebuie sa ii dau iarasi o curatenie la carburator, o mizerie ceva iarasi


Acelasi lucru mi se intampla si mie, iti spun eu ca e de vina temperatura. Am termometru pe temperatura ulei si daca nu atinge 70 grade nu pot baga socul sa mearga normal. Trebuie sa stau cu el foarte putin tras si totul e in regula.... si nu consuma mult cu socul tras? la tine daca lasi socul de tot bagat, iti sta la relanti? sau nici nu sta la relanti? Pe frigul asta relantiu-ul se stabilizeaza mai greu. Eu pornesc masina cu socul, il las 30 de secunde, pornesc de pe loc, bag socul putintel si apoi la primul semafor (ca in Bucuresti sunt destule) verific daca sta bine ala relanti, tot asa pana cand turatia devine stabila. Ma rog, mie acum la relnati imi fluctueaza intre 900 si 1200 rpm, nu stiu de ce, are o variatie pulsatorie, nu neregulata.
AdyAero a scris:Pe frigul asta relantiu-ul se stabilizeaza mai greu. Eu pornesc masina cu socul, il las 30 de secunde, pornesc de pe loc, bag socul putintel si apoi la primul semafor (ca in Bucuresti sunt destule) verific daca sta bine ala relanti, tot asa pana cand turatia devine stabila. Ma rog, mie acum la relnati imi fluctueaza intre 900 si 1200 rpm, nu stiu de ce, are o variatie pulsatorie, nu neregulata.



verifica circuitul de retur al benzinei, cuiul poanto si circuitul de alimentare cu benzina(pompa , si vezi sa nu traga aer in loc de benzina), iti variaza nivelul benzinei in camera de nivel constant Pe testate cu computerul de bord, consuma mai mult daca ai socul impins si tragi de ea cat este rece, decat daca ai socul putin tras si trage frumos liniar.
Nu de alta dar apesi mai mult acceleratia daca e rece si ai socul bagat. Plus ca diferenta la relanti cu socul tras si cu el bagat este nesemnificativa.

Azi de dimineata dupa un drum de 15 km prin Bucuresti, calandru pus temperatura maxima atinsa 61 grade la ulei. Socul putin tras si nu am avut probleme. Nea georgele astupa-i gaurile din bara,se incalzeste prea greu,a mea rabla cu deschiderea mare care o are in bara si cu calandrul pus in 5 km de drum pe dn1 ajunge la 40-45 de grade,si de cand o pornesc pana ma urnesc la drum nu trec 4 minute,plec cu socu tras evident dar il imping destul de repede(ce-i drept e alt carburator...asta de reno 5 e ca unu de dacie ) Avand in vedere ca harbosenia s-a incalzit la 95 grade ulei, atunci cand am stat prins in ambuscada pe pod la Chitila in timp de 2 ore si avea presiune turbo la ulei de 0,8 bari si statea turata pe la 1300 ture, nu pot sa ii astup gaurile pentru ca mai prind cate o data o aglomeratie dinasta si calez motoru. Scosesem si calandru si degeaba.

Si carburatorul e reglat cu teava de gaze in fund, merge perfect, dar daca imping socul cand e pe la 50-60 de grade, zici ca e rajnita asa face, trebuie accelerata mult ca sa plece de pe loc si nu accelereaza liniar. Fenomenul dispare fix dupa 70-75 grade. 80 grade e optim...sincer eu prefer un motor mai rece, decat unul foarte cald si cu riscul sa il calez, benzina se gaseste dar mana de lucru pentru reparatii nu.... Nu se caleaza chiar usor motorul, eu aveam ungere mai proasta, iar acum cativa ani, am traversat Constanta in vreo 4 ore, impreuna cu Opr, care nu avea probleme de presiune in mod normal. Dupa atata stat in trafic, mie mi se stingea becul de la ulei la 3000 rpm si al lui Opr la 2000. Am urcat rablele pe trotuar si am asteptat vreo ora sa se mai potoleasca aglomeratia.
Degeaba ridica lumea in slavi racirea cu aer... Chiar daca se spune ca nu ai grija antigelului, mergi iarna cu motorul rece, pe cand la racirea termostatata in 2-3 km deja ai ajuns la regim termic normal. lumea a renuntat tocmai pentru asta la motoarele racite cu aer...
pentru ca nu poti controla precis si pe lunga durata temperatura motorului, ca sa mentii motorul in parametrii optimi de functionare. De aici si problemele cu un consum mare, si probleme cu supra-incalzirea in mersul bara la bara, etc Azi dimineata pe la 10 am plecat cu rabla. (pentru cei din Bucuresti stiu cum era vremea la ora aia...era 1 cm gheata pe masina).
Am stat 20 minute cu socu tras pe la 1500-2000 sa o incalzesc putin altfel nu puteam sa plec cand am plecat...relanti canci am mers asa fara relanti pana unde am avut nevoie...la intoarcere la fel. pe frigu si geru de azi am dat capacu la carburici jos si jigleru de relanti nu era infundat...ce ar mai avea de nu-mi sta relantiu? nu aveam calandru pus..o influenta asta cu ceva? D A. ala se pune cand temp. scade sub 15 grade cu plus deci tu aveai cu minus chiar
bytzu1 a scris:ala se pune cand temp. scade sub 15 grade cu plus
Sub +10 grC se monteaza ecranul calandru. Pai si bun am stat cu motoru in 2000 de ture 20 minute...chiar nu se incalzea deloc deloc? cand am bagat socu turometru s-a dus ca bolovanu in 0...nu dadea sa stea pornita nu nimic...se oprea instant iti vine curent pe firu de electrovalva?
iti functioneaza electrovalva? ce temperatura era afara?

poate nu ai reglat cum trebuie avansul, de trebuie sa mergi atat de mult pana iti tine relanti-ul.

la mine tine relanti-ul dupa 300 de metrii, doar ca nu pot sa bag socul ca da in nas, nu e incalzit cat trebuie motorul

poate ai alta problema, vre-o mizerie undeva, vre-un dop.

de inghetat nu cred ca a inghetat nimic, ca nu sunt temperaturi de sub 0 grade Si cu benzina cum stai?are apa in ea?ca la temperaturi mai joase isi arata coltii benzina cu apa (marca Petrom spre exemplu).
Eu nu am ecran calandru si nici nu il mai pot pune ca am facut o extensie la inelul elicei, si chiar pe frig, se incalzeste destul de repede, cam in 10 minute de mers pot baga socul fara probleme...dar..stau cam 5 minute inainte sa plec de pe loc sa se mai incalzeasca putin uleiul din motor si cutie... poate sa nu stea la relanti si din cauza de la condesatoru de la delcou? am aprinderea cu platina...ca am schinbat si electrovalva si nu sta nu sa umblat in carb, are sigili peste tot. Si l-am desfundat peste tot si nimic.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community