Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

relanti
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Condensatorul e parca protectia platinii (ala ce sta pe delco), teoretic ar trebui sa functioneze dar se duce platina repede, in principiu e bun acolo Electrovalva n-am stiut cum s-o verific...am sa ma uit azi sa vad daca imi vine curent pe ea. stiu ca mi-a mai facut ceva probleme in trecut...chiar daca ii scoteam firu relantiu tot tinea
DMX a scris:poate sa nu stea la relanti si din cauza de la condesatoru de la delcou? am aprinderea cu platina...ca am schinbat si electrovalva si nu sta nu sa umblat in carb, are sigili peste tot. Si l-am desfundat peste tot si nimic.



n-are treaba condensatoru cu ralantiul

daca electrovalva tzacane cand ii pui firul (cand e contactul pus pe treapta a 2a), si zici ca are sigilii carbul....atunci incearca sa ii mai desurubezi surubul de ralanti (la carb de 1.3 ai un surub cu arc pe partea dreapta a carburatorului, jos la clapeta de acceleratie; la 1.1 ai surub cu arc in capacul superior al carburatorului).
Daca nici asa nu merge...atunci e infundat carburatorul pe undeva, sau ceva e reglat gresit la el. Incearca sa il desfunzi cu palma...
mariankzd a scris:Condensatorul e parca protectia platinii ...
Sub nici o forma; da o cautare pe "0.27 microF" si citeste ca nu e mult: http://forum.oltcit.ro/search.php?mode=results

Danutz Bratosin a scris:Electrovalva n-am stiut cum s-o verific...
Cautare pt "electroventil" http://forum.oltcit.ro/search.php?mode=results
Alimentarea cu curent se face in paralel cu plusul ce duce spre becurile de marcharier.
valib a scris:
DMX a scris:poate sa nu stea la relanti si din cauza de la condesatoru de la delcou? am aprinderea cu platina...ca am schinbat si electrovalva si nu sta nu sa umblat in carb, are sigili peste tot. Si l-am desfundat peste tot si nimic.



n-are treaba condensatoru cu ralantiul

daca electrovalva tzacane cand ii pui firul (cand e contactul pus pe treapta a 2a), si zici ca are sigilii carbul....atunci incearca sa ii mai desurubezi surubul de ralanti (la carb de 1.3 ai un surub cu arc pe partea dreapta a carburatorului, jos la clapeta de acceleratie; la 1.1 ai surub cu arc in capacul superior al carburatorului).
Daca nici asa nu merge...atunci e infundat carburatorul pe undeva, sau ceva e reglat gresit la el. Incearca sa il desfunzi cu palma...

am incercat creca tot ce se putea incerca in materie de desfundat si reglaje...si nimica, ori ce as face nu sta la relanti, iar cu socu numai la 2000 de ture sta, daca il scot moare instant. M-am jucat si la avans si nimica o sa duc carbu la facut si imi iau zilele astea aprinderea electroni si aia e incearca sa bagi carbu de decarborol scoti toate jigloarele ca la carte sa nu le afecteze substanta si il speli frumos lasi la inmuiat si bagi cu seringa(eu asa am facut)prin toate gaurile de jigloare,dupa dai cu pensula,il scoti frumos la uscat,si il sufli cu aer comprimat(pompa cu ac de minge sau siringa) si o sa mearga:)
Laurentiu a scris:
mariankzd a scris:Condensatorul e parca protectia platinii ...
Sub nici o forma; da o cautare pe "0.27 microF" si citeste ca nu e mult: http://forum.oltcit.ro/search.php?mode=results

Danutz Bratosin a scris:Electrovalva n-am stiut cum s-o verific...
Cautare pt "electroventil" http://forum.oltcit.ro/search.php?mode=results
Alimentarea cu curent se face in paralel cu plusul ce duce spre becurile de marcharier.


Pai becurile de mers inapoi nu merg...am pus o sonda de mi-a dat-o iulicuta si am crezut ca nu merge ca nu se aprindeau becurile de mers inapoi...da e posibil sa fie vreo siguranta care nu face contact ca am schimbat tablou recent. aia e....
marsarierul e pe aceeasi siguranta cu electrovalva:)
= lipsa ralanti deci am schimbat carbu(cu unu bun 99%) si ghici ce...tot nu sta la relnati, a mai ramas de schimbat aprinderea cu alta maine sper sa ma duc sa o iau pe cea electronica si s-o montez...deja sunt disperat
DMX a scris:deci am schimbat carbu(cu unu bun 99%) si ghici ce...tot nu sta la relnati, a mai ramas de schimbat aprinderea cu alta maine sper sa ma duc sa o iau pe cea electronica si s-o montez...deja sunt disperat


Vezi poate ai aceeasi problema ca si mine...vreo siguranta belita si nu-ti vine curent la electrovalva. electrovalva merge, face tac etc...becurile de manselier merg perfect, toate luminile, etc merg mai putin relantiul
DMX a scris:deci am schimbat carbu(cu unu bun 99%)


adica l-ai luat de pe un oltcit, pe care in urma cu juma de ora statea ralantiul cu carbul asta?

cred ca ai montata gresit antretoaza (izolatorul termic de sub carburator).
Trebuie cu coltul de 90grade in stanga fatza (sub pompa de spritz).
Daca e in alta pozitie...nu ai ralanti...
valib a scris:
DMX a scris:deci am schimbat carbu(cu unu bun 99%)


adica l-ai luat de pe un oltcit, pe care in urma cu juma de ora statea ralantiul cu carbul asta?

cred ca ai montata gresit antretoaza (izolatorul termic de sub carburator).
Trebuie cu coltul de 90grade in stanga fatza (sub pompa de spritz).
Daca e in alta pozitie...nu ai ralanti...

la asta nu mam uitat, o sa ma uit maine... imi bag picioarele ca imi consuma 17-18 %

la fel ca iarna trecuta. macar atunci masina era varza, avea probleme, acum nu are nici o problema. nu am mai umblat la ea de asta toamna. pur si simplu cum a venit iarna, cum consuma de rupe.

pe timp de vara-toamna, consuma 10-11-12 % maxim, dar cam 10-11 % lua in mod normal.

acum cum a venit iarna a sarit la 12-13, si acum 17.

daca merg cu socul tras dupa ce o pronesc pt prima oara in acea zi, si las socul tras 200-300-400 de metrii, imi ia 12-13 %, dar merge in hopuri ca nu s-a incalzit cat trebuie. daca las socul tras si merg cu el 1 km , 2, a sarit consumul la 17-18 %. ce dracu are, nu stiu Daca este frig normal ca nu apuca sa se incalzeasca motorul nici in 10 km . Calandru mai mare si astupat radiatorul de ulei ma scotea la consum de 12 litrii in oras pe mine iarna . Nu stiu de unde consumul asta astronimic la voi dar mie nicioadata nu mi-a consumat mai mult de 9 %,ca-i vara-ca-i iarna.Daca nu conduci sport nu are cum sa sara atat de mult.
Regleaza-ti cum trebuie carburatorul(carbotest) si aprinderea cu stroboscopul si sigur iti scade.
bibi a scris:...mie nicioadata nu mi-a consumat mai mult de 9 %...iarna.
Oare asa sa fie ??? eu am simtit diferenta de consum cu vreo 2 litri la suta iarna trecuta cand mi-am cumparat bujiile ngk iridium...se incalzea mult mai repede motorul si mergea mai rotund benzina de 50 lei ~11 litri = 127 km in oras
bibi a scris:benzina de 50 lei ~11 litri = 127 km in oras


Eu cu benzina de-o bagi tu mai mult de 50 km nu merg oi fii eu prost handicapat, si nepriceput, dar am condus 3 luni logan mcv 1.4 mpi, si imi lua 6% si mergeam si in oras si in afara, si mai tare si mai incet, 30.000 de km, si tot 6% a luat, niciodata mai mult. am mai condus o luna de zile tico si imi lua 5%, am facut cateva mii de km, si 5 % imi lua.

oi fi eu prea cretin si nu stiu sa merg cu oltcit-ul. nu mi-o luati in nume de rau, ca nu bat apropouri, dar chiar deja ma dispera. daca de ex o fii dereglata, dar ma insel, si incerc sa ii fac reglaj, consum pe de cealalta parte "gaz-ul" aiurea in timp ce fac reglajele. asa ca tot frec benzina aiurea. iar la carbotest mi-e frica sa o duc, ca mi-a mai reglat cineva carburatorul de mergea perfect , de nu a mers in viata ei asa, dar imi lua 8-9 % in afara, si 14% in oras, vara.
edy99 a scris:oi fii eu prost handicapat, si nepriceput, dar am condus 3 luni logan mcv 1.4 mpi, si imi lua 6% si mergeam si in oras si in afara, si mai tare si mai incet, 30.000 de km, si tot 6% a luat, niciodata mai mult. am mai condus o luna de zile tico si imi lua 5%, am facut cateva mii de km, si 5 % imi lua.

oi fi eu prea cretin si nu stiu sa merg cu oltcit-ul. nu mi-o luati in nume de rau, ca nu bat apropouri, dar chiar deja ma dispera. daca de ex o fii dereglata, dar ma insel, si incerc sa ii fac reglaj, consum pe de cealalta parte "gaz-ul" aiurea in timp ce fac reglajele. asa ca tot frec benzina aiurea. iar la carbotest mi-e frica sa o duc, ca mi-a mai reglat cineva carburatorul de mergea perfect , de nu a mers in viata ei asa, dar imi lua 8-9 % in afara, si 14% in oras, vara.


Eu am fost la renumitul service Dacia din pantelimon la nea' gigel acolo pentru carbotest si masina merge la fel, consuma la fel, trage la fel. cu 1 milion cat am dat la carbotest imi luam carb original de la dan alexandru si nu mai aveam probleme Nu domnle asa e facut Oltcitu motor de 1.3L cu consum de 2L. Foarte bun managamentul asta facut de frantuji.

La mine pe gheata aia de a dat in bucuresti cu 10l am mers ~85 Km. Vara merg aproape 100 Km. Dar am si jicloare nesimtite, si ii mai si dau cateodata. eu ajung sa cred ce spunea edy mai sus,unii nu stiu sa mearga cu oltcitul,mai ales cand conduc si alte masini ,moderne sa le spunem... eu am aflat de la ce nu imi sta relantiul...carbu e mort asea ca next, acuma a inceput sa si curga benzina peste tot din el sa curga benzina peste tot in el???Poate e sprituitorul de vina,garnitura aia de pe sprituitor sau cum ii zice. sau returul infundat sau alte presupuneri... nu m-am exprimat bine...stiti surubu din capatu de la tur si retur de benzina, pe lateral...a pus acolo calt si curge acuma...deci e nasol facut. In plus nu imi functioneaza socu cum trebuie. adica deloc aha , surubul de la sita de benzina
schimba-i capacul ma gandeam sa il schimb cu totu, sa pun de 1.3 trs de obicei cand se umbla la sita aia se decaleste in foc acea saiba de cupru ca sa etanseze Carbu' lu' DMX e praf, s-a umblat la reglajele clapetelor, sta in 3000 rpm apoi moare, curge la sita, clapeta de soc e deformata si are arcu' rupt... Praf! Punem altu' direct! referitor la consum ,conteaza maniera de conducere ,de pornire ,de plecare de pe loc si bine inteles reglajele si uzura motorului .

masina mea consuma cat un oltcit normal aproximativ cum scrie in carte ,.motor 1100 carburator 1300 nou sigilat si aprindere electronica dulcelier .
b28kft a scris:Carbu' lu' DMX e praf, s-a umblat la reglajele clapetelor, sta in 3000 rpm apoi moare, curge la sita, clapeta de soc e deformata si are arcu' rupt... Praf! Punem altu' direct!

Chiar da ii pui altul e bine sa-i verifici deschiderea clapetelor. a deci eu ma miram ca ma mers cu 10 litri ~90 km prin oras . Sincer sa fiu de cand l*am spalat nici nu iam facut reglajele am desfacut fiecare surub o tura si merge brici . Totusi o sa incerc sa il reglez ca pe site.

Si mie la fel imi facea nu imi statea la relanti,dar am rezolvat din carburator nu din aprindere Carbu' care va fi montat la DMX provine de pe raposatul motor al lui DanMk20, reglat, functional, consum decent. Nu prea am ce sa verific Am ramas surprins . Fiindca comparam relantiul de la altii cu relantiul de la mine . Nu zic de relanti de buzunar ca la mine este omniprezent in aceleasi valori de cand mi-au dat card VISA pt salarizare .
Cum n-am mai pornit motorul masinii din septembrie anul curent , m-am hotarat sa-l pornesc ieri . Aveam 2 posibilitati , cea cu manivela ( Sfanta Oltencei ) si cu ajutorul demarorului .
Mi-a pornit motorul dupa cateva invartituri ale motorului dar cu socul tras caci asa l-am reglat . Relantiul era mic , circa 1000 rot/minn si asa ramase cateva secunde apoi deodata s-a ridicat la 1600 rot/min .
Sa fie asta problema ? Numai specialistii electronici ma pot lamuri scris caci eu urmaram in bordul masinii acul turometrului eletronic care-l are in dotare masina asta de cand o stiu eu
Dupa ce am impins socul a revenit la 450 rot/min si apoi s-a oprit motorul singur , nefiind incalzit optim
Dupa circa 2 minute l-am pornit din nou cu socul tras . Exact 1600 rot/min din prima .
Am impins socul usor si turatia s-a situat la valoarea de 500-600 rot/min si motorul nu s-a mai oprit singur .
Cand s-a incalzit motorul ( in 5 minute deoarece i-am obturat radiatorul de ulei sa nu mai treaca aerul prin el si avand calandru marit ) turatia se situa intre valorile 700-800 exact cum o avea in septembrie de cand n-am mai pornit-o .
Doar am marit un pic relantiul ca este vreme rece pana in 900 rot/min chiar de motorul este de 1.3 .
Concluzie?! Carbul este reglat de mine dupa cum am citit pe aici si in cartea lui Canta . Mentionez ca l-am facut din bucati si l-am curatat-spalat in solutie din amestec de Dero Automat si apa de canal dupa ce l-am tinut in aceasta solutie 48 ore cu toate jiglerele demontate .
Va multumesc ca ati citit provenienta relantiului de la carburatorul motorului masinii mele Oltena TRS si as ce o opinie .
Sa renunt la acest carburator si sa punul unul de Dacie de exemplu ?
In acelasi mod mai am un carburator dar de 1.1 care are aceleasi reglaje de relanti .
b28kft a scris:Carbu' care va fi montat la DMX provine de pe raposatul motor al lui DanMk20, reglat, functional, consum decent. Nu prea am ce sa verific

deabia astept danke kft!
Cristip1970 a scris:
Cum n-am mai pornit motorul masinii din septembrie anul curent , m-am hotarat sa-l pornesc ieri . Aveam 2 posibilitati , cea cu manivela ( Sfanta Oltencei ) si cu ajutorul demarorului .

Cristip.. invata-ma si p mine sa-l pornesc la manivela.. ca nu mi-o trecut niciodata prin minte s-o fac... cam ce turatie trebuie sa imprim manivelei/ motorului?! da sa nu fie prea mare, ca poate fac popup la oki Atentie, sa ai reglata bine aprinderea, daca ai o idee mai mare avansul la delco si-ti detoneaza vizitezi urgentele cu bratul rupt
http://www.youtube.com/watch?v=2qzRxRsh_bs&feature=related
barutzu a scris:referitor la consum ,conteaza maniera de conducere ,de pornire ,de plecare de pe loc si bine inteles reglajele si uzura motorului .
masina mea consuma cat un oltcit normal aproximativ cum scrie in carte ,.motor 1100 carburator 1300 nou sigilat si aprindere electronica dulcelier .

subscriu, si mie atunci cand ma chinui sa le scot ca la carte (consumurile)
consumul e influentat de stilul de mers, distantele medii parcurse, viteza medie, coditiile d trafic, etc.. multi factori... consumul de oras, dat in manulae, este unul ideal, rar atins.. si irelevant (pt mine).
de ex: eu la masina noua (c4, 1,6i, 16v) am scos cel mai mult ~13% iarna prin oras, cand masina era inca in rodaj, la o viteza medie d ~14km/h.
acum am un consum mediu de 9%, in 1750km, 24km/h viteza medie.
cel mai putin am scos 5,6% pe vreo 200km.
este important sa aveti si masina in stare tehnica buna, carburatia in parametrii, aprinderea reglata (avansul), si accesoriile masinii la locul lor: ecran calandru si tubul de pre-incalzire TF3 din fata filtrului de aer.. e descris totul frumos pe site Jorj , in nici un caz sa nu faci ca in filmuletul de mai sus . Daca este sa porneasca iti porneste din 2-3 invartituri . Obligatoriu sa stai cu fata la masina si ambele maini pe manivela . Stanga sa echilibrezi manivela dar si sa tragi de manivela spre tine dupa ce ai dat peste cap pistoanele de pornire-scanteie care iti vin pozitionate cam la ora 2 respectiv ora 8 daca asemeni rotatia manivelei cu rotatia limbilor unui ceas .
Deci , fortzezi odata cu putere de sus in jos si retragi manivela sau de jos in sus si la fel retragi manivela .
Daca ai aprinderea pusa la punct porneste instant . Daca iti arunca manivela inapoi mai deplasezi delcoul spre aripa , cum te uiti la el din fatza masinii .
Sa ai socul tras la maxim este cel mai bine daca ai motorul rece si numai un pic daca este motorul cald dar oprit de ceva timp totusi .
Cristip1970 a scris:pistoanele de pornire-scanteie care iti vin pozitionate cam la ora 2 respecti8


Depinde in ce pozitie a fost montat rac-ul ultima data. De obicei nu se tine cont de asta. Un motor bun trebuie sa porneasca intr-o singura tura. Eu incep de la ora 12-1 ca e mai usor de impins in jos.

Cristip1970 a scris:Daca iti arunca manivela inapoi


Daca ii arunca manivela inapoi si nu are toate degetele in aceeasi parte a manivelei s-ar putea sa nu mai aiba cu ce regla avansu' Atentie la tibii si palele ventilatorului!
Cristip1970 a scris:...fortzezi odata cu putere de sus in jos si retragi manivela sau de jos in sus si la fel retragi manivela .

"Fortarea" manivelei pt pornirea motorului se va face obligatoriu numai de jos in sus; degetele fiecarei miini vor fi pozitionate pe minerul manivelei pe aceeasi parte (inclusiv degetul mare) iar pozitia corpului in timpul actiunii va fi in fata farului dreapta.

In momentul pornirii motorului, manivela va fi aruncata inainte pe directia de mers a masinii din cauza constructie speciale a racului (spirala tip "burghiu"). am pornit oltcitul de zeci de ori pana acum, s-a intamplat de cateva ori sa-mi dea innapoi dar nu a fost chiar asa rau, m-am speriat si am dat drumu la coarba, am tras 3 injuraturi si am incercat iarasi, iar de aruncat coarba, dupa ce porneste, o arunca cativa cm in fata, cam greu de realizat pe moment. O singura intrebare am, eu nu stiam ca se face doar de jos in sus.. eu pana acum o puneam la ora 1 si dadeam puternic in jos si pornea niciodata nu am continuat cu miscarea in sus, sau sa dau din start in sus, de ce e asta? deacord cu ce zice Laurentiu si completez : manivela trebuie trasa nu impinsa ,socul nu trebuie tras pina la capat eventual dat doua sprituri avansul e recomandat sa fie cat mai mic , spun di experienta , la care am ramas cu semne .
rabbitdani a scris:O singura intrebare am, eu nu stiam ca se face doar de jos in sus.. eu pana acum o puneam la ora 1 si dadeam puternic in jos si pornea niciodata nu am continuat cu miscarea in sus, sau sa dau din start in sus, de ce e asta?

Daca o faci de sus in jos si daca mai ai si un avans mare, la o eventuala nepornire si o reintoarcere a manivelei, corpul fiind aplecat inainte poti ramine fara CLAVIATURA (a se citi DINTI). Da, filmuletul nu e edificator si se face de jos in sus pentru ca, iti imaginezi, in momentul ala tragi de ea, daca e sa detoneze, trage mana dupa ea, nu sfarma antebratul; si e de preferat sa nu stai calare pe manivela, in caz de-o scapi se fac globurile de craciun rosii
Dar, daca tot e rece, faci cateva exercitii fara sa fie contactul pus, asa ca o rupere a uleiului In ambele sensuri am aceeasi dexteritate la pornire cu manivela , dar avand rac rau m-am invatat sa extrag eu manivela imediat indiferent daca a pornit sau nu .
Apropo , am facut o prostie legaT de manivela . Am uitat sa iau contactul si dadeam usor la manivela ca sa "simt" presiunea in cilindrii cand instant a detonat si a dat inapoi manivela invartinduse de numa numa de mi-a agatat degetele .
M-am invatat s-o smuncesc din scurt cu extragere imediata . ideea e ca eu mereu am pornit-o de sus in jos si am patit sa detoneze si da, e destul de rau dar nici chiar in halul in care sa-mi strice ceva la incheietura, de obicei ma las cu greutatea pe ea cat mai perpendicular pe sol si cand e sa dea innapoi ma ridica putin.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 6 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community