Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ACR - sectia AUTOVEHICULE ISTORICE
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Din auzite/citite, ACR urmeaza sa infiinteze o sectie noua, cea a Autovehiculelor Istorice. In aceasta sectie, se vor accepta masini cu o vechime mai mare de 30ani de la data fabricatiei.

Adica....trebuie sa ai 30ani de la iesirea din fabrica a masinii tale (iesire din fabrica, nu prima inmatriculare)

Citez de pe 4tuning:
" Acum formam echipa tehnica si cea istorica
Beneficiile unui membru ACR + participarea la raliuri si scutirea de la taxa de poluare,impozit,taxa speciala,taxa pe valoare adaugata,taxa de drum.
Inscrierea se face initial in ACR dupa care se trece la Sectia Autovehiculelor Istorice.
Certificatul emis de ACR Sectia Autovehiculelor Istorice. "


o solutie mai mult decat OK, care se va putea aplica in curand primelor editii de Oltcit.
valib a scris:Beneficiile unui membru ACR + participarea la raliuri si scutirea de la taxa de poluare,impozit,taxa speciala,taxa pe valoare adaugata,taxa de drum.
"Dezbina si stapineshte" Tare!!
Am o dacie la unchiu-meu din '84 neinmatriculata,noua 100%originala cu 127 km la bord.
Mai are outin pana la 30 ani Olteanul meu este fabricat in 82...inca putin
Olteanul meu este fabricat in 82...inca putin

La Multi Ani!! merci , il tin pana mor Si eu zic tot asa.Sa vedem daca ne lasa noul guvern!
Adica....trebuie sa ai 30ani de la iesirea din fabrica a masinii tale (iesire din fabrica, nu prima inmatriculare)


... adica spre exemplu masina mea: fabr. 1992, prima inmatriculare: 1993
adica spre exemplu masina mea: fabr. 1992, prima inmatriculare: 1993


1992-2022 de asta ziceam...macar oltciturile din 82-83, se pot pregati pentru a intra in asa ceva... Stii cum trebuie sa fie masinile de colectie pt a fi acceptate:100% originale
sau numai cu piese originale fara urma de dacianizare sau mai stiu eu ce! La asa ceva intra doar masinile la care au trecut 30 ani de la incetarea productiei respectivului model.Aci intra:Dacia 1100 si IMS.
DanH a scris:La asa ceva intra doar masinile la care au trecut 30 ani de la incetarea productiei respectivului model.Aci intra:Dacia 1100 si IMS.



aia e la RETRO CLUB ROMANIA



astia vor sa faca DE LA 30ani de la iesirea din fabrica a masinii tale Nu va mai bucurati atata, se considera 30 de ani de la incetarea fabricatiei tipului de masina. In cazul nostru cred ca se ia 1995. Deci pe undeva prin 2025 o sa avem masini istorice.
valib a scris:
DanH a scris:La asa ceva intra doar masinile la care au trecut 30 ani de la incetarea productiei respectivului model.Aci intra:Dacia 1100 si IMS.



aia e la RETRO CLUB ROMANIA



astia vor sa faca DE LA 30ani de la iesirea din fabrica a masinii tale
Corect, de asta nu eram eu lamurit...deci ala e RETRO CLUB ROMANIA si se ocupa cu masinile la care s-a incetat PRODUCTIA cu 30 ani in urma.


Noi vorbim despre un club care tine de anu de fabricatie al masinii (Ce scrie pe talon) Daca ai 30 ani acolo o poti declara clasica si sa nu dai impozit da...
cam asta vor sa faca cei de la ACR (Automobil Club Roman)

sa vedem ce conditii vor fi....

o sa caut linkul de pe 4tuning unde se discuta chestia asta Mai bine dute pina la ei si intreaba,asa discuitii din auzite.................se spun multe. Se zice ca 1995 este ultimul am de fabricatie al Oltcitului.Dar am un prieten care are oltcit an de fab 1997!
L-a luat de nou, cu mari interventii. Au fost doar 7 buc in fabrica ,nu stiu care a fost istoria lor, cum de s-au facut in '97.... In acte a fost trecut nu anul de fabricatie ci anul cind a fost efectiv vinduta.De asta apare 1997. se poate sterge topicul...

Gainarie tipic romaneasca, adica gargara

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?p=2009067#post2009067 Vali, m-am abtinut sa zic ceva inainte, dar ce vor ei sa faca nu este posibil. Nicaieri in lume. Pentru ca exista definite cateva categorii clare de masini (din punct de vedere legal), nu poti sa inventezi peste noapte alta, doar de dragul de a-ti arata muschii. Cat despre ACR ca organizatie, eu am o parere relativ proasta, avand in vedere cum se prezinta, cum se manifesta, pe cine are in frunte, etc. etc.
Categoria asta de "vehicul clasic" e definita foarte clar, iar una intre "vehicul clasic" si unul normal nu exista.
Plus ca ACR nu are campionat de raliuri. Doar un campionat de VTM, si ala organizat pentru ca sunt cativa oameni pasionati de motorsport, nu pentru ca ar fi ACR cine stie ce interesat de subiect. Cred ca ei incearca cu disperare sa atraga noi membri cu orice pret. se putea face cum e in Ungaria spre exemplu...

Masina poate fi inscrisa ca masina 'hobby', trebuie sa aibe o vechime de 25ani de la iesirea din fabrica, si exista anumite 'reduceri' (nu se plateste impozit/taxa de poluare), se face ITP odata la an (gratuit), dar se cere ca masina sa fie in stare cat mai buna (cat mai originala, fara alte inventii) In Romania, Retromobil este singura institutie care poate sa dea certificatul de vehicul istoric. Functioneaza cam asa:

Te inscrii in Retromobil, platesti taxa, mergi cu masina la o inspectie, (au ei mai multe criterii) si daca toul e ok, iti dau o hirtie cu care mergi la RAR si ti se trece in Cartea de indetitate "vehicul istoric". Nu mai trebuie sa platesti robinieta, mi se pare ca nu mai platesti impozit, si se pare ca prin Retromobil ai si asigurare. dar asta nu se spune explicit, ideea e ca te inscrii in retromobil ca-ti plac masinile vechi, si dupa aia mai primesti tu niste bonusuri. La inscriere trebuie sa completezi inclusiv datele despre livretul militar, daca ai permis auto, - chestii care mie personal imi lasa asa un iz de secera si ciocan...

Conditia cu 30 de ani trecuti DE LA DATA IESIRII din fabricatie este gaselnita RAR-ului... Is curios daca ai o masina facuta intr-un nr mai mic de exemplare de unde naiba o sa stie aia pina cind s-a fabricat? Wikipedia?


ACR-ul - singura asociatie auto de pe vremea impuscatului s-a trezit acum, dupa 20 de ani, sa se ocupe si ei de autovehicule istorice, dupa ce le-a luat-o retromobilul inainte. Slabe sanse sa poate acorda hirtia pt. "vehicul istoric" ciudat,ca link direct de legislatie de pe situ celor de la rcr
http://www.retromobil.ro/stiri/Regim_juridic_vehicule_istorice.pdf
si zice de naijpe mii de ori ca trebuie sa treaca 30 de ani Hmmm, daca le inmatriculam ca AXEL nu avem dreptul mai repede? Axelul a oprit productia mai devreme.. citeste bre documentu si ai sa intelegi ca trebuie sa fie oprita productia la caroseria si motorul respectiv,ori axelul e doar un nume pentru coaja de oltcit cu motor de 1,3
si mai scrie acolo ca masina trebuie sa fie cu vopseaua originala,sau vopsita cu aceeasi vopsea,adica sa respecte paleta de culori care s-a impus in fabrica pentru modelul respectiv... Concluzia:Pastrati oltcitul original pana in 2025 cand se implinesc 30 de ani! Mai este o posibilitate de a le pastra in circulatie, inamtriculate in Romania, pe propriul nume, dar e costisitoare rau si implica niste modificari care nu pot fi pe gustul tuturor. Si aceasta metoda este...?!?

cristi_s a scris:Mai este o posibilitate de a le pastra in circulatie, inamtriculate in Romania, pe propriul nume, dar e costisitoare rau si implica niste modificari care nu pot fi pe gustul tuturor.
Inmatricularea ca masina de raliu. Se poate face, e relativ costisitoare si de durata, dar, la o adica, este o metoda. Masinile de raliu au un regim oarecum special. ITP se poate face doar la RAR (consta in alte verificari, normele de poluare atat fonica, cat si a mediului, sunt altele). In rest, nu difera prea mult de masinile de strada. Doar ca, pentru a o inmatricula ca masina de raliu, evident, trebuie sa aiba la omologarea ca masina de raliu toate elementele de siguranta obligatorii pentru o masina de raliu: rollbar, scaune, centuri, extinctoare, etc. si nu platesti impozit,rovigneta ? Gata bre.... Cat e meteru de teava, ma duca sa fac rollbar... rovinieta mi se pare ca nu. Impozit sigur platesti. dar daca te opreste RAR ul pe drum, e chiar haios, ca nu prea au ce sa iti faca din punct de vedere legal, daca e inmatriculata ca masina de raliu, pentru ca, din cate stiu eu, singurul RAR care se poate ocupa de masinile de raliu e cel din Bucuresti.

NeaGeorgel a scris:Gata bre.... Cat e meteru de teava, ma duca sa fac rollbar...


he, he, de-ar fi asa de usor. Trebuie facut dupa specificatii, ca sa poata fi omologat. Informativ, te duce undeva la 30 de milioane cu teava si manopera. Asta daca ai bafta, mai exista si posibilitati cu 1500 de euro. Iar rollbar gata facut, numai de instalat, e undeva la 2000 de euro la OMP. Mai zic? O decapotez si ii pun rollbar Raliu ,unde?CNR cumva?
Visuri..... ... tot ce se poate... nu se stie niciodata....
Pana la urma nu scrie nicaieri ca daca ai inmatriculata o masina de raliu trebuie si sa te dai cu ea. dar vin si eu cu o intrebare.. nu-ti trebe si brevet de raliu? soar doar ca sa concurezi iti trebe brevet de raliu? Licenta de pilot iti trebuie doar la curse. Pe strada esti sofer la fel ca toata lumea.

Daca nu se aduc modificari masinii (alt motor, alte frane etc) inmatricularea ca masina de curse se pare ca nu e asa de scumpa, doar taxe ca si pentru o masina normala (stiu din auzite, nu e nimic oficial). In schimb daca ai facut modificari o sa te usture... Stiu un Trabi pe care era sa-l coste 4000 de euro. Cred ca toata lumea care a fost la coasta macar odata stie Trabiul ala. e greu de confundat trabiul ,in curand poate o sa avem inca o masina care o sa fie inconfundabila Din pacate, anul asta se pare ca nu vom vedea Trabi la coasta. Din diverse motive (mai ales unul de natura financiara ) Eu unul nu prea pot sa inteleg mentalitatea sponsorilor romani, avand in vedere ca masina aia e una dintre cele mai asteptate si mai aplaudate la coborare ar trebui sa fie plina de reclame. Ma rog, ce ma mir, traim in Romania...unde e mult mai usor sa faci evaziune fiscala decat sponsorizare. S-a schimbat legislatia, de la anul cine are Oltcit fabricat in '82, '83, '84 chiar si '85 cred, il va putea inmatricula ca autovehicul istoric. Super veste! Super veste!
George Hermenean a scris:S-a schimbat legislatia, de la anul cine are Oltcit fabricat in '82, '83, '84 chiar si '85 cred, il va putea inmatricula ca autovehicul istoric.


Poti sa dai si tu un link sau un numar de lege si-un paragraf, ceva? Citisem pe site-ul Promotor, ca legea s-a modificat in sensul ca nu mai trebuie sa treaca 30 de ani de la incetarea fabricatiei modelului respectiv, ci 30 de ani de cand s-a fabricat masina in cauza.


"Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care indeplineste simultan urmatoarele conditii:

-A fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani;
-Tipul sau specific, astfel cum este definit in legislatia Uniunii Europene sau in legislatia nationala relevanta, dupa caz, nu se mai afla in fabricatie;
-Este bine intretinut si mentinut in starea sa initiala si nu a suferit nicio modificare substantiala a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
-Detine un atestat de vehicul istoric, emis de catre autoritatea nationala a FIVA in Romania, Retromobil Club Romania. Retromobil Club Romania documenteaza criteriile si procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric si mentine in evidenta sa informatica inregistrari pentru fiecare atestat eliberat." Asa este, s-a modificat legea , este considerat vehicul istoric si poate fi atestat ca atare , orice masina care are varsta egala sau mai mare de 30 de ani, nu mai este valabil criteriul de incetare a productiei. Deci Ford-ul meu pot sa-l inregistrez ca vehicul istoric peste 2 ani?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community