Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitul,afost o masina de fite !
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
La inceputuri Oltcitul fascina prin liniile sale avangardiste,interiorul si bordul modern, fata de alte automobile. Era o masina la moda printre vip-urile vremii,pana si Nicu Ceausescu conducea un Oltcit cand a venit din Sibiu la Bucuresti in zilele revolutiei.Acum din pacate, rar mai poti vede cate unul in trafic. Si Base a condus un Logan.Oare de ochii lumii sau chiar ii placea? Columbeanu(Virinel) a avut oltcit!!!! Si Elena Udrea a avut oltcit pe care la avut GCL-ul ,dar acu s-a dezmembrat! Sanda Taranu are si acum Oltcit : e un Club frantuzesc din 84 impecabil de culoare alba are numai vreo 30000 km merge cu el foarte rar ! poate fi vazut in parcarea subterana de la Intercontinental la nivelul 2 ! e un paznic de acolo care are grija de el si il tine curat si in stare de functionare ! E superb! parca si Raduleasca a avut oltcit. aproape toti au avut Oltcit, din pacate am ramas extrem de putini Oltcitul era masina persoanelor mai finute,iarDacia era masina genul manelistilor de astazi... Nu oricine isi permitea asemenea masina . Uleiul de motor era prima incovenienta . Mai scump decat cel folosit la Dacie care se putea face rost la juma de pret ... Si apoi mai era si problema mecanicilor care n`aveau habar sa umble in oltcit. Foarte rari. Era mai ieftina si nu stateai la coada dupa ea, d-aia s-a vandut. E ras-discutat subiectul asta.
7thRaven a scris:Era mai ieftina si nu stateai la coada dupa ea, d-aia s-a vandut. E ras-discutat subiectul asta.

Tzapa.
Ai mei au stat la coada pt Cazan. Si-a fost cu 2000 lei mai scump decat conserva. Da ma, bine. [sa dea dracii daca mai stiu unde e topicul ala sau cum se numea] S-a mai discutat despre asta! ... pune mana si cauta pe forum ... Pai asta am incercat sa fac, dar nu mai stiu dupa ce criterii sa caut.
7thRaven a scris:Pai asta am incercat sa fac, dar nu mai stiu dupa ce criterii sa caut.


Nu tu bre .... initiatorul topicului ... .... ca nu e prima data cand face chestia asta!
7thRaven a scris:Era mai ieftina si nu stateai la coada dupa ea, d-aia s-a vandut. E ras-discutat subiectul asta.

Exact, era mai ieftina si coada mai mica. In 1991 inca mai erau cozi la Dacia, Oltcit insa nu mai lua nimeni, taica-meu depusese pentru Oltcit din 1988 sau 1989 cred, iar in 1991 toamna urma sa ii vina randul. Intamplator a trecut pe la dealer intr-o zi, pe atunci nu erau mijloace de informare, si i s-a spus ca poate lua masina cand vrea, nimeni nu mai cumpara, insa era cam la 2/3 din pretul Dacia, si la Dacie asteptai inca cu anii.
7thRaven a scris:Era mai ieftina si nu stateai la coada dupa ea, d-aia s-a vandut. E ras-discutat subiectul asta.


Ba stateai destul la coada!Tata a asteptat 7 ani sa ia Oltcitul, iar banii erau depusi! Depinde in ce an a luat-o.
Din ce tin minte de la tata, in '85, nu prea a asteptat mult. Mosu de la care am luat-o are factura din februarie 1983 masina era facuta in decembrie 82. Ai mei depusesera bani pt conserva. Si, cand au vazut cat au de asteptat, au optat pt Oltcit. Si au platit 2000 lei diferenta (70.000 conserva, 72.000 Oltcit-ul). Asta-n '88 . Si cea mai naspa faza a fost ca a trebuit s-o ia direct de la Craiova, ca la IDMS in Bucuresti nu era nici miros de Oltcit.
In '89 s-a scumpit conserva, era in jur de 100.000 lei. Dupa anii 90 era o masina in voga la femei. Craiova e plina de femei la volan de oltcit. Din pacate in multe orase,rar daca mai vezi un Oltcit ratacit. [quote="Victor01"]Oltcitul era masina persoanelor mai finute,iarDacia era masina genul manelistilor de astazi... [/quote].si tot ce imi doresc e a nu aud din vreun olcit manele,acea muzica care denota lipsa de cultur sau mai pe scurt intr-un singur cuvint incultura Oltcitul era o masina cotata bine si in fosta Cehoslovacie, unde s-au exportat foarte multe. Dejaa topicul incepe sa semene cu "Motor de dacie si cutie"... fiecare masina este avangardista cand e lansata, banala dupa cativa ani, clasica dupa si mai multi ani, si retro spre sfarsitul existentei ei. Restul e gargara. Nu prea ai dreptate.Eu am trait acele vremuri si stiu mai multe! Madwolf... imi pare rau pentru oltcit dar nu a mai apucat cele 2 faze finale... clasica si retro... poate o noua reinventata faza 3... rabla...
Victor01 a scris:Oltcitul era o masina cotata bine si in fosta Cehoslovacie, unde s-au exportat foarte multe.

S-au exportat in Ungaria, Cehia, Polonia, Argentina, China, RDG si se pare ca si-n Canada. masina de fite? ...................era alternativa la dacie ,asteptai 10 ani o dacie sau cazul meu ,bani depusi in 84 la dacie in 86 a fost oferta ,cine vrea trece la oltcit si am avut masina in 6 luni,oltcit in canada? Cred ca se face confuzie intre "masina de fite" si "masina cu mult mai mult evoluata din punct de vedere tehnologic". Oltcitul era cu mult deasupra daciei, si ar fi chiar si azi numai prin montarea unui sistem de injectie (mono injectie si catalizator sunt de ajuns ca sa il faci euro3). Fite nu prea puteai sa faci pentru ca aproape nimeni nu stia pe vremea aia ce e ala motor boxer, circuit de progresiune, reniflard,radiator de ulei (si astazi se holbeaza lumea la "radiatoru ala mic si inghesuit de acolo"), clapeta by-pass, "motor tip pe unde torni apa si antigelu"si multe altele specifice motorului de oltcit. Defapt asa cred eu ca era. Pe vremea cand a aparut oltcitul eu nu eram nici macar in mintea parintilor.
b28kft a scris:
Victor01 a scris:Oltcitul era o masina cotata bine si in fosta Cehoslovacie, unde s-au exportat foarte multe.

S-au exportat in Ungaria, Cehia, Polonia, Argentina, China, RDG si se pare ca si-n Canada.

"a fost un automobil destinat exportului în Franța, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria"
http://ro.wikipedia.org/wiki/Oltcit

Oltcitul nu e de loc sau nu a fost o masina de fite... este doar foarte "avansata" tehnologic, mai ales pentru vremea ei. Cred ca masina de fite inseamna in primul rand la vremea respectiva sa arate super beton. Lucrul asta il vede toata lumea si toata lumea il stie, ca arata bestial. Din pacate oltcitul din fabrica e departe de a arata bestial. Iar performantele tehnologice nu interesa pe nimeni. Putem zice ca a fost o masina de fite printre mecanici?
Adica imi imaginez doi mecanici. Unu cu dacie, altul cu oltcit. Ala cu dacie: Io amu luai o dacie cu motor. Are si demaror! Si alternator! Ala cu oltcit: Pai dumneamea si-a luat motor boxer, ca alade pe porseu, cu cilindri orizontali opusi, cu ditamai sistemu de ungere, cu doua axe cu came, cu turboventilator de nu-i dai apa sa se raceasca, cu carburator dublucord de iede fum din gume cabd dai blana, cu bari de torsiune de o faci low rider cand ai chef de curse si jeep cand pleci la munte, si mai am.... si mai face... si daciistul... aaa, de care motor zicei ca are? Pai pe vremea aia erau mai multe 0ltcituri si Dacii si normal ca 0ltcitul era oarecum de fitze sau nu se stia de fitze atunci?! Ma repet inca o data ca traind acele vremuri.Tarani se imbulzea la Dacii,iar lumea evoluata a acelor vremuri achizitiona Oltcituri.Cunoasteti zicala care spune ca ,,prostul se teme de nou" Masina de fitze sau nu... e discutabil. A fost (in mare masura este) o masina nonconformista. Continand niste idei tehnice ciudate/bizare. Nu avea/are cum sa aiba succes la patura de mijloc (majoritatea) a populatiei. E o masina care ori iti place la nebunie (putini), ori o urasti/nu o intelegi, ti se pare dificila, stupida (majoritatea).

In primii ani dupa ce a adus tata oltcitul de la Craiova, (1987) vecinii se uitau la el ca la OZN. Nu are radiator? Nu fierbe? Nu are arcuri? Unde e puntea? Unde sunt bujiile? Nu le cureti vecine? Nu... Usile se inchid frumos... nu trebuie trantite? Cum e atat de silentioasa? Ce parbriz imens... te uiti noaptea la stele. Cum fuge in halu asta un motor de 1.1? Rotile tale nu au camera? esti nebun? Ce bord are... zici ca e nava spatiala. Ce tampita e semnalizarea. Nu iti ia foc roata de rezerva? Ce-i cu pomu asta de craciun in loc de carburator? Doua usi? haha... isi rupe soacrata spinarea si iti face viatza amara. Apesi pe butonu ala si ti se face portbagaj pana la scaunele din fatza? Ce precis e schimbatoru.

De la "interesant" pana la "porcarie tehnica" era doar un pas si nu ma mir

Problema e ca cei care au fabricat piesele si au fabricat masina, erau la fel de surprinsi (depasiti) Pe unde bagi antigel vecine?
EEK! a scris: Pe unde bagi antigel vecine?


He he, Eek tu glumesti, dar stii ca aproape toti care au vazut motorul m-au intrebat pe unde e radiatorul si pe unde torn apa? Iar cand le zici ca motorul e racit doar de aer intreaba daca vorbesc serios. Cum sa nu iubesti masinuta asta? Nu vreau sa exagerez dar acum cateva zile poate o saptamana bijuteream la Olticanie si un nene aflat total in necunostinta de cauza vine....se uita....se mira....si la urma sa ma intrebe unde are motorul? !!!!!!!
Intradevar pt vremea ei era o masina fff(adica destul de)evolouata!!
Acum se mai mira unii ca re discuri pe spate !!!Adica ma intreaba daca nu am modificat eu?
Hofy a scris:E o masina care ori iti place la nebunie (putini), ori o urasti/nu o intelegi, ti se pare dificila, stupida (majoritatea).


Bine imi pare ca fac parte din cei care o iubesc, cu toate problemele ei! de obicei astia care intreaba de ce are discuri pe spate,si unde-i radiatorul de apa nu sunt in stare sa stranga o piulita asta nu inseamna ca e vreo supermasina,ajungem iar la discutiile de pe un alt topic unde se tot lauda oltcitul
ce-i de laudat faptul ca daca treci prin balti mai mari risti sa ramai acolo?sau faptul ca motorul asta are 1001 locuri pe unde poate pierde ulei cu usurinta?sa continui?
pe vremea cand toti se inghesuiau la dacii,si dacia era 60-70 de mii de lei,tata si-a luat aro10 cu 80de mii de lei ,iar oltcitul era tot pe acolo
nu cred ca a fost o masina de fite,a fost o masina care pe unii i-a speriat,si pe altii i-a atras
problema repararii?pe vremurile alea gaseai service-uri la care sa te duci "dom-le imi troncane ceva pe dreapta" si te invitau inauntru,nu ca azi cand toti fug de oltcituri daca vrem sa facem directia la masina,directie care culmea se face mai usor ca la o masina straina...

ca un p.s.offtopic si eu am fost intrebat cum i-am adaptat discuri de frana pe spate(asta dupa ce am pus jantele,prin care se vedeau discurile) ,si de ce nu am etrieri pe fata,si daca am motor in 2 pistoane si cand am spus ca are 4 a trebuit sa-i arat fisele de bujii ca nu ma credea,si am depasit la viteze relativ mari masini mai cu pretentii si au ramas uimit cum poate merge asa tare un cazan(nu cred ca voia sa stie consumu de benzina la viteza aia...) si cat am taiat din arcuri ca sa fie masina asa joasa,si cum de nu am arcuri pe fata etc etc... astea toate n-o fac masina de fitze ci doar rara ->adica speciala pentru cei care n-o cunosc,pentru noi care le cunoastem ni se pare normal sa fie asa nu? Mare dreptate Iulica!!!! Actualmente atat zic oricui ma intreaba de ce am tot masina olteneasca ... Nu ma intereseaza decat un loc in dreapta sa fie lejer ca doar una bucata fumeie este de ajuns la o plimbare fugitiva
si nu e loc pt soacre ca veni vorba de soacre,poluez putin topicul,dar mama unei foste prietene(din focsani) s-a urcat in dreapta mea o data,si dupa ce s-a dat jos scaunu ala n-a mai mers bine cred ca era mai grea ca moro,ca moro s-a urcat in masina la mine si n-a patit nimic scaunu (fara suparare moro!!! ) asadar nu mai plimbati soacrele cu oltcitul moama ce fitosi am fost noi cindva...cu 3 oltcituri la poarta...



Dreamer...nu te mai obosii sa indrumi asemenea specimene...nu merita.astia is ca maneaua... http://www.kissnews.ro/2009/01/19/bebe-oana-mecanic-auto-de-ocazie/ Da, mi-ar placea sa imi faca oltcitul fite cand e ea prin preajma.
cristi_s a scris:http://www.kissnews.ro/2009/01/19/bebe-oana-mecanic-auto-de-ocazie/


interesant...avand oltcit speram sa scrie si ea numele corect totusi...e blonda:D il repara ea da tot nu-i scrie numele corect

anyway...si ''prietena'' noastra TEO a avut oltcit:lol: Buei articolul nu e scris de ea. Si nu va luati de febletea mea ca va omor. Iata inca un exemplu ca multi iubitori de Oltcit au trecut in urmatoarea etapa la Matiz.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community