Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cum reglez frana de mana?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Citisem pe undeva si nu mai gasesc neam de unde se regleaza.Tine bine frana de mana,cred,pot pleca de pe loc doar peste 3000rpm cu frana de mana trasa dar abia merge si urla tare.O fi bun sau nu trebuie deloc sa poata pleca?.Vreau sa o reglez dupa cum am citit nu stiu unde sa tina la al 5-lea dinte ,la mine trebuie sa o ridic la maxim sa tina bine ,uneori am impresia ca o dau si peste cap.Frana de mana e pe fata. Ai un reglaj intre canapele care de fapt este pt centrat furca de tragere ( cea care tine cablurile de frana )
Iara la etrierii de pe cutia de viteze gasesti suruburile de reglaj la fiecare etrier . Unge mecanismul acolo sa culiseze usor parghiile .
Cristip1970 a scris:Unge mecanismul acolo sa culiseze usor parghiile .
Este destul de greu sa faca acest reglaj daca nu se pricepe iar, pt ungerea pirghiilor ce comanda frina de mina, etrierii trebuie demontati de pe masina si .............. daca tot face asta, ar fi bine de facut un RK la etrieri + spalarea intregii instalatii si schimbarea lichidului de frina.

Poate gaseste omul ceva detalii aici: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=1607&highlight=reglare+frina+mina#1607 Da cam asa cum zici va invata singur ce si cum este la frana masinii . Asta numai daca are vointa
Demontatul etrierilor si facut RK te scuteste de multe surprize neplacute . Pe site(sau in carte ,am uitat) scrie ca discurie de frana de pe fata(NU MA REFER LA FRANA DE MANA) de 11 r au aceeasi dimensiune cu cele de 12trs.Dar eu observ o mica diferenta ,alea de trs sunt mai subtiri.Asa este?Daca da ,asta e o imbunatatitre /ajuta la o franare mai eficienta sau dimpotriva? La ce dimensiune te referi? La diametru sunt identice la toate modelele de Club cu frane la cutia de viteze, doar Specialul are discuri mai mici in diametru, dar si etrierii. Grosimea discurilor difera, evident, de la masina la masina, functie de uzura discurilor, dar este si ea identica.
bytzu1 a scris:de 11 r au aceeasi dimensiune cu cele de 12trs.Dar eu observ o mica diferenta ,alea de trs sunt mai subtiri.

Oltcit 11 R si 12 TRS au discurile de frana de aceeasi grosime.Probabil ca cele de pe 11R sunt mai tocite. Invers ai vrut sa zici ,am spus ca cele de trs sunt mai subtiri ,par mai finute nicidecum roase.Ma gandeam la o eliminare din greutataea totala a masinii
bytzu1 a scris:Ma gandeam la o eliminare din greutataea totala a masinii
O eliminare din greutatea masinii nu se face din elementele de siguranta. Am o nelamurire.
Pe fiecare etrier sunt doua imbusuri care se strang cu cheia de 8, acestea cand e actionata frana de mana, imping placutele de frana pe disc, efectuandu-se astfel franarea.
In ce ordine se strang suruburile? Se incepe cu suruburile dinspre cutie, si se termina cu cele dinspre exterior!?
Pentru ca am observat ca daca incep cu suruburile dinspre exterior si continui cu cele de langa cutie, se infraneaza roata, iar cele dinspre cutie par mult mai slabite fata de celelalte.
Va multumesc anticipat pentru ajutorul acordat!!!
gyorgyoda a scris:1. Pe fiecare etrier sunt doua imbusuri care se strang cu cheia de 8...
2. In ce ordine se strang suruburile?

1. Cele doua suruburi de pe etrier nu sint "imbusuri" ci suruburi cu cap hexagonal lung. Imbusuri (4 la numar) gasesti la palierul bratului inferior.

2. Daca cele 2 pirghii actionate de suruburile cu cap lung, se misca (rotesc) usor pe suruburile lor de fixare, nu conteaza pe care-l actionezi pt a apropia placuta de disc. mai simplu ,tragi levierul franei de mana 5-6 dinti si apoi stangi toate 4 suruburi pana franeaza 60-70% le strangi egal numarand cate rotatii ai facut cu fiecare ,cu conditia ca placutele sa aiba aceeasi uzura . Placutele franei de mana se pot uza in altfel decat mergand cu frana trasa?Sau se uzeaza si datorita presarii sau ceva?
bytzu1 a scris:Placutele franei de mana se pot uza in altfel decat mergand cu frana trasa?
Se uzeaza si din cauza:
- unui reglaj incorect;
- a blocarii levierului (levierelor) pe suruburile de fixare de etrier;
- a inclinarii placutei (placutelor) in locas datorita montarii incorecte a sigurantei. Alege ce iti este mai practic . Poti strange la maxim ambele suruburi de la un etrier apoi slabesti egal de la fiecare surub cate o tura . O tura la un surub apoi o tura la celalalt surub pana se invarte roata lejer . Deci nu ai trasa frana de mana cand faci asa .
Dupa asta strangi cate o latura a hexagonulului de la surub , mai putin de sfert de tura este . ( observi asta la arcul de revenire unde este fixat capul hexagonului ). Invartind roata iti dai seama cand sta aplicata pe disc placuta de la frana de mana fara sa fie apasata ca sa franeze .
In 6 dinti cand ai sa tragi frana de mana sa sti ca nu mai pleci de pe loc nici macar la vale
Cristip1970 a scris:Invartind roata iti dai seama cand sta aplicata pe disc placuta de la frana de mana fara sa fie apasata ca sa franeze .
Cind faci reglajul frinei de mina, este bine ca placutele frinei de serviciu sa nu fie in etrier sau sa fie impinse la maxim spre peretii etrierului. Da Lurentiu , asa este . Pistonasele etrierului sa fie in interiorul etrierului si asa ramane distanta mare intre placutele franei de serviciu si disc .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community