Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalatia electrica...
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pe un fir iti apare tensiune cind pui contactul,in momentul in care apesi pe buton alimentezi un releu intermediar care e amplasat sub bord in partea stinga(parca) si abia acela iti trimite tensiune la luneta pt dezaburire.Posibil releul sa fie defect(mai putin probabil)sau fir intrerupt la trecerea din caroserie in haion. Firu nu e intrerupt..cel putin la hayon acolo nu e Releu nu vad de ce ar fii stricat...daca nu e folosit si la altceva atunci inseamna ca nu e folosit de 20 ani, deci... mai citeste odata ce am scris eu ,unul din fire e masa ,care e pentru beculetul din buton si vine in centru butonului .
barutzu a scris:mai citeste odata ce am scris eu ,unul din fire e masa ,care e pentru beculetul din buton si vine in centru butonului .


Da...asa am pus si eu, si tot nimic Cine ma ajuta si pe mine cu destinatia firelor de pe alternator. Adica cele doua fire de vin din releu si se leaga cu mufa aceea de pe alternator.

Unul stiu ca este pentru martorul din bord, dar acelalalt pentru ce este. Si care este care, adica unu e verde si unu galben... Celalt e pentru excitatie.Intra curentul la alteranator. Ok, da care e care? E unu verde si unu galben.... e foarte simplu . unul are curent si unul nu . cel care are curent cand pui contactul este excitatia alternatorului . Cind pui contact amindoua au tensiune.Dupa ce porneste motorul iarasi au tensiune.Amindoua duc la becul din bord.Acesta functioneaza la diferenta de potential.Cind cele 2 tensiuni sunt egale,cea de pe alternator si cea de pe acumulator,becul se stinge. dane te inseli ,am incercat eu ieri ,am pus bec si pe firul de excitatie se aprinde normal dar se aprinde si la celalalt fir dar la jumatate pentru ca becul se afla in serie cu martorul de la incarcare . Revin cu o tema dezbatuta mai demult.
Din caroserie, de la tripla stanga pleaca spre hayon 3 fire albe, unul gros si cu unul subtire sunt fire cu tensiune(unul se duce spre dezaburitor(cel gros alb), unul duce spre lumini numar(unul alb subtire), si altul alb subtire care este masa. Ma tot intreb care este rolul acelei mase!? Am anulat acel fir si nu a aparut nici o modificare in comportamentul consumatorilor sau instalatiei electrice. Am gasit semnificatia firelor cu metoda babeasca, pus contact...martor aprins. Si am scos firele pe rand, cand se stingea martorul din bord ala era firu.

In principiu ala verde este excitatia la alternator iar cel galben lumina de la bec... Am observat astăzi că pe spate pe partea dreaptă, când sunt pozițiile aprinse și semnalizez face ca pomul de crăciun. Dacă aprind și luminile de ceață, marșarier sau stop pe frână face ca toate bazaconiile. Am desfăcut masele și le-am curățat; am desfăcut mufele de pe acolo și le-am dat cu șprei. Plăcuța de la lampă are contactele îngroșate cu fludor; nu cre dcă e problemă de contact aiurea.
La ce să mă mai uit? Becuri arse sunt? Alea de la stopuri frana mai fac urat...
Plumber a scris:Plăcuța de la lampă are contactele îngroșate cu fludor
Posibil ca circuitele sa faca ceva atingeri.
pune pe rind cite un bec si vezi cind si de la care incepe sa faca figuri. Nu de acolo este, Laurentiu. A functionat foarte bine pe masina cealalta.
O sa verific, oricum, si in felul asta. am si eu o problema,cand am farurile stinse si pun frana se aprind amandoua stopurile,cand le aprind,cel din dreapta se stinge si pozitia si lampa stop,sa fie din cabluri sau placuta triplei? Uita-te la contacte, in spate la triple. De acolo s-ar putea sa fie buba. Imi da si mie cineva o idee, va rog?

Comportamentul este urmatorul: atunci cand semnalizez se aprinde slab si becul din bord de la lampile de ceata. Daca in timp ce functioneaza semnalizarea apas si pedala de frana, atunci cand se aprind stopurile incepe sa semnalizeze nitel mai rapid iar becul de la lampile de ceata se aprinde destul de bine.

Nu m-am uitat daca se aprind si lampile de ceata, n-am avut pe nimeni prin preajma sa-l pun sa se uite. In treacat fie spus, ultima data cand m-am uitat pe-acolo lampile de ceata de pe spate nu functionau din cauza sigurantei (asta ma face sa intentionez sa schimb si panoul de sigurante, cel original e oxidat ca naiba, nu stiu daca merita sa ma chinui sa-l curat). Mase imperfecte, contacte oxidate. Parerea mea.
MadWolf a scris:Nu m-am uitat daca se aprind si lampile de ceata, n-am avut pe nimeni prin preajma sa-l pun sa se uite.
O coada de ciocan proptita intre pedala de frina si sezutul scaunului , te scapa de o alta persoana pt lucrarea respectiva. eu bag manerul unei surubelnite sub opritorul pedalei . Sau puteti pune ecranul calandru intre pedala de frana si scaun. Cea mai eficienta metoda, si cea la mai indemana. M-am lovit de o problema. Cand pun contactul, in mod normal se aprind becurile din bord de la baterie si presiune ulei; la mine nu mai functioneaza, in plus am masurat tensiunea pe conductorul verde care se conecteaza la manocontact ulei, si aceasta este aproape nula (0.1 volti). Banuiesc ca s-a intrerupt pe undeva firul. Multumesc anticipat pentru solutii. normal acela e firul minus [-] nu ai curent pe el ,problema e la alimentarea lampilor martor sau sunt arse . Cum sa fie firul cu masa!? Atunci, manocontactul ulei cu ce se alimenteaza!? Nu isi ia tensiunea de pe acel fir, si in functie de temp. uleiului inchide circuitul electric si aprinde martorul luminos din bord de presiune ulei!? manocontactul ala joaca rol de intrerupator pe firul de minus, firul de plus trece prin contact cand invarti cheia
gyorgyoda a scris:Cand pun contactul, in mod normal se aprind becurile din bord de la baterie si presiune ulei; la mine nu mai functioneaza, in plus am masurat tensiunea pe conductorul verde care se conecteaza la manocontact ulei, si aceasta este aproape nula (0.1 volti).


Si, totusi... nu am reusit sa rezolv aceasta hiba; insa a aparut alta. Nu imi functioneaza pompita de lichid spalare parbriz, ventilatorul si parca inca un consumator, dar nu imi mai amintesc care. Buba o fi siguranta a II-a de sus in jos !? Este foarte enervant sa mergi cu geamurile coborate...

Va multumesc frumos pentru solutii! Cum se demonteaza bordu? vreau sa-l dau cu totu' jos si e prima data cand o fac. ce trebuie sa desfac...unde trebuie sa umblu..? dai jos volanul , dai jos casetofonul, apoi cauti fiecare subur in parte, la bordul inferior, dar dai jos si butoanele de la climatizare, si ai grija si la soc, si ala trebuie desfacut de la carburator, si tras in masina. ala superior are suruburi pe dinauntru, pe care nu le vezi decat dupa ce il desfaci pe ala inferior, si bordul cu ceasuri Cred ca l-ai bagat in ceata.
Daca a postat la "instalatia electrica" cred ca se refera la ceasurile din bord.
Asa ca, dai volanul jos, desfaci 4 suruburi, si scoti ceasurile cu tot cu sateliti.
Nu-mi dau seama acum daca trebuie demontat bordul inferior pentru a desface cele doua suruburi de jos. Nu trebuie. Ai uitat sa mentionezi ca se desface cablul vitezometrului de la jumatate din compartimentul motor, si ca se trage de ceasuri in fata dupa ce se scot cele 4 suruburi si se scoate mufa mare din spatele ceasurilor, apoi cat si mufa de la vitezometru.
Plumber a scris:Cred ca l-ai bagat in ceata.
Daca a postat la "instalatia electrica" cred ca se refera la ceasurile din bord.
Asa ca, dai volanul jos, desfaci 4 suruburi, si scoti ceasurile cu tot cu sateliti.
Nu-mi dau seama acum daca trebuie demontat bordul inferior pentru a desface cele doua suruburi de jos.


Nu, nu...edy are dreptate, vreau sa-l dau cu totu jos. am postat aici ca sa nu mai deschid alt topic...tot de instalatia electrica tine si bordu Pe mine nimeni nu doreste sa ma ajute? ai verificat siguranta?

eu nu am schimbat panoul de sigurante, tocmai, pentru ca daca mai mesteresc la masina, mai ard o siguranta, sa nu le schimb pe banda rulanta. le-am lasat tot pe alea, si pe exterior, am pus lita. dar degeaba pui lita, daca nu ai contactele bune. incearca fiecare intrare in panoul de siguranta cu becul, adica iei un bec de la semnalizare, legi 2 sarme , apoi pui o sarma pe firul unde se leaga de panoul de sigurante, si pe celalalt, pe minus. nu stiu de ce, dar eu am vazut ca in panoul de sigurante, unele fire sunt de minus, desi zicea cineva ca nu exista asa ceva. daca e cum zic eu, acele fire le verifici, punand celalalt fir legat de becul de semnalizare, pe plus.

daca totul merge, iei o singura siguranta, si o pui in primul slot, si verifici la celalalt capat, la firul ce se leaga de iesire, si reiei operatiunea de mai sus. daca merge, iei acea siguranta si o pui pe celalalt slot si tot asa. toata operatiunea o faci fara sigurante in panoul de sigurante, mai intai cand verifici firele de intrare, si apoi firele de iesire le verifici cu o singura siguranta. apoi daca totul merge bine, pui toate sigurantele la loc, si le verifici iesirile, si vezi daca sunt bune. daca sunt bune, atunci ai o problema in alta parte.

verifica mai intai siguranta cu care o sa verifici tot panoul, o pui pe plus sau pe minus, pui firul in celalalt capat al sigurantei, si celalalt fir al becului de semnalizare il pui pe cealalta borna a bateriei, sa vezi daca e buna siguranta
gyorgyoda a scris:Cand pun contactul, in mod normal se aprind becurile din bord de la baterie si presiune ulei; la mine nu mai functioneaza


Pe firul de la manocontact trece masa, nu trece tensiune. Primul pas ar fi sa verifici mufa aia de deasupra cutiei de viteze, de pe langa pompa de frana. De acolo pota aparea multe belele. Apoi sigurantele si dupa aia becurile de la bord si restul mufelor. Alta problema care o am...de data asta la stergatoru fata
pe viteza 1 si 2 merge perfect, pe intermitent deabia se misca de la ce poate fii? releu...? contacte proaste la releu,sau releul in sine...
iulicuta2000 a scris:contacte proaste la releu,sau releul in sine...


Ce-i drept mufa aia iese destul de usor din el...la fel si intra. dar nu pare sa afecteze vitezele 1 si 2 fiindca releul pe treptele 1 si 2 nu are rol decat sa aduca stergatorul la pozitia 0,doar pe temporizare este alimentat stergatorul prin releu...strange contactele cu o surubelnita,si daca tot face,schimba releul Multumesc pentru sfaturi!
Releul a fost defect in cazul aerotermei, anul trecut.

Acum ma confrunt cu o alta problema: functioneaza cand vor ele (aeroterma si ceasul).
Sigurantele sunt noi, contactele din panou sunt curate. Ma gandesc ca o fi un contact imperfect. Dar unde? Salut,
In contact. Incearca sa inlocuiesti partea electrica a contactului, daca gasesti pe undeva, sau contactul cu totul.
Bafta!
gyorgyoda a scris:

Acum ma confrunt cu o alta problema: functioneaza cand vor ele (aeroterma si ceasul).
Sigurantele sunt noi, contactele din panou sunt curate. Ma gandesc ca o fi un contact imperfect. Dar unde?



la panoul de sigurante.(90%din cazuri)
pune un fir litzat direct la contactele sigurantei, impreuna cu siguranta. Daca merge aeroterma/ceasul....atunci ai gasit problema
gyorgyoda a scris:

Acum ma confrunt cu o alta problema: functioneaza cand vor ele (aeroterma si ceasul).
Sigurantele sunt noi, contactele din panou sunt curate. Ma gandesc ca o fi un contact imperfect. Dar unde?


Ghici ghicitoarea mea de ce nu functionau respectivii consumatori?
Erau iesiti doi conductori din mufa aceea cu trei conductori de culoare albastra de la borna plus a bateriei ce alimenta aeroterma.

Multumesc frumos pentru sfaturi!!!

Ce se intampla daca inlocuiesti cel putin 2 fise intre ele in sloturile din capacul delcou?
Nu porneste. Am aflat-o pe propria piele. Ce sa-i faci!? Graba strica treaba.
gyorgyoda a scris: Ce se intampla daca inlocuiesti cel putin 2 fise intre ele in sloturile din capacul delcou?
Se curata carburatorul prin explozii (rateuri). N-am avut eu norocul acesta.
Fiindca am inversat fisele 1 cu 4. Eu trei cu patru.Si a mers... V-am spus ca am reusit sa rup o fisa Tesla, nu?

Ceea ce am vazut m-a pus pe ganduri. Astfel am ajuns la urmatoarele concluzii.
Fisele Tesla sunt asa de moi si de firave in comparatie cu celelalte cu care am avut de a face (fise Urziceni rosii si negre), fiindca conductorul electric care le strabate nu este metalic, precum cele de la Urziceni, ci este realizat din carbune (acel praf negru de-a lungul unui fir de tesatura m-a condus la aceasta concluzie).

Daca concluziile mele sunt eronate, va rog frumos sa ma luminati. Fiindca nimeni, pe aceasta lume, nu este atot-stiutor.

Si, da, aceasta are legatura cu: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=13339.
Ceea ce nu imi pot explica, inca, este fie am rupt fisa 4 cand am scos-o, fie m-am trezit cu ea in mana gata rupta. Fiindca acestea se petreceau la tara, iar eu am rupt-o cateva zile inainte, dar am carpit-o cu patentul, si n-o fi tinut.
Acum, Dumnezeu stie... Si mie mi s-a rupt fisa principala (tot tesla albastre)...nu mai pornea tzu-ul si nu stiam ce naiba are...proasta calitate Tesla am avut si eu si tot fisa principala s-a belit
Acu am negre de urziceni...la rece daca trag de ele mai repede ies bujiile cu totu ca fisele nu ies...si la cald daca trag se rup imediat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community