Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalatia electrica...
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nu stiu cum reusiti sa rupeti fisele ca pe mine m-au tinut 7 ani de zile o singura pereche (TESLA albastre). lumea uita sa traga de manson, nu de cablu...
si cum alea tesla se fixeaza foarte bine de bujie, e normal sa se rupa pe undeva
valib a scris:lumea uita sa traga de manson, nu de cablu...
si cum alea tesla se fixeaza foarte bine de bujie, e normal sa se rupa pe undeva


Tocmai ca de manson trag...la astea albastre de urziceni zici ca se sudeaza mansonu ala pe bujie...tre sa invarti cu un patent de manson apoi sa tragi, altfel nu iese. am pus un manson de la unele rosii si ala iese imediat...
Danutz Bratosin a scris: am pus un manson de la unele rosii si ala iese imediat...
Inlocuiti mansoanele de TESLA (cele de la bujii) cu cele de Urziceni (fise rosii) si va fi totul OK. Ce frumos a pornit dupa 4 zile de stat. Practic mi-a furat cheia din mana. Foarte frumos!

On topic:

Martorii de presiune ulei, nivel incarcare baterie si nivel minim de benzina nu functioneaza.

Cele mai multe sfaturi au fost sa inlocuiesc ledurile din bord. Insa nu pot fi si alte cauze? Fiindca nu cred ca ledurile ar fi problema. nivel minim de benzina ...te referi la bec?daca nu se aprinde becul de la rezerva verifica sonda din rezervor.scaote sonda si vezi daca (cu contactul pus) se aprinde becul.daca da e sonda de vina,plutitorul nu isi face cursa pana la capat. Nu e sonda de vina, fiindca de abia am inlocuit-o cu alta foarte buna, gratie domnului Dan Alexandru.
Din cate imi spui tu, inseamna ca tot nu pot scapa de cosmar. Adica, odata si odata, tot trebuie sa dau bordul jos. atunci verifica instalatia electrica
vezi ca sunt 3 fire parca langa maneta de deschide capota cu protectii colorate.Verifica firele alea,daca nu ma insel alea sunt de la sonda
gyorgyoda a scris:inseamna ca tot nu pot scapa de cosmar. Adica, odata si odata, tot trebuie sa dau bordul jos.


- dai jos volanu, 2 suruburi la acel capac de la bordul inferior, si un surub de la volan
- si dai jos consola cu ceasuri/sateliti, prinsa in 4 suruburi.


atata tot...nu e mare teorie... Intai de toate verifica si curata mufa de pe cutia de viteze, de langa demaror. Aia cu multe fire in ea. Plus sigurantele. Firul care duce la luneta(dezaburire) este cel de culoare albastra? Da!Merge pana in spatele triplei din stanga.De acolo face legatura cu cablajul din stanga al hayonului prin itermediul unui papuc circular cu izolator negru.Il gasesti tu!

Mentioneza ca firele cablajului stanga al hayonului sunt toate negre.Identificarea lor se face dupa culoarea izolatorilor terminalelor. Am cautat firul pentru a face deschiderea portbagajului prin telecomanda. N-am inteles!Renunti la dezaburire? luneta mea are toate liniile intrerupte,nu am ce sa fac. Schimbi luneta sau cumperi solutie pentru lipit reteaua.Se gaseste la magazinele de profil.Cauta BISON dar e scumpa,parca vreo 70 lei flaconul. nu merita reparata,si oricum luneta la oltcit se dezabureste in 4-5 minute daca tii aeratoarele din mijloc indreptate spre luneta Stiu ca nu se merita mai ales cand o luenta noua costa 80 lei.Am sa cumpar una noua si am sa trag un fir separat Mai bine tragi fir separat pentru actuator Am tras dar nu am mai pus alt cablu de la tripla st pana la actuator,am mers pe cablul de la dezaburire.am scos papucul de la dezaburire si l-am conectat la cablul ce vine din releul de la alarma.
O alta problema care ma scoate din sarite este ca atunci cand opresc motorul acul turometrului se duce la 8000 rpm dupa care coboara.
Am schimbat fise,bujii,reglat aprinderea.Posibil sa fie din delcou sau din contact?Am observat ca uneori dupa ce iau contactul,pana se orpeste motorul raman purin aprinse becurile de la ulei,baterie.
bibi a scris:Am observat ca uneori dupa ce iau contactul,pana se orpeste motorul raman purin aprinse becurile de la ulei,baterie.
Cred ca se descarca pe vreun condensator. Care? nu are treaba cu descarcarea laurentiu,intra curent in bord prin firul de bec pentru ca alternatorul baga tensiune si dupa ce se ia contactul,pana se opreste motorul
iar turometrul se duce la capat de cursa de prost,dar si pentru ca opresti motorul dand contactul direct pe 0 , incearca sa-l dai inapoi intai pe treapta 1 si apoi dupa ce s-a oprit motorul pe 0 Indiferent unde dau cheie tot se da peste cap Bobina.
Si la mine facea la fel, motorul functiona bine, dar a inceput sa sara turometrul la oprirea motorului;apoi in timpul mersului umbla acul turometrului ca un vitezometru cand are cablul uzat Nu este bobina.am schimbat-o de 3 ori. Am si eu o problema cu releul intermediar - cel argintiu.

Cand iau contactul, imi raman aprinse ledurile de presiune ulei si martor incarcare baterie si acul de la nivel benzina.

Am schimbat trei relee, iar rezultatul fiind acelasi.

Va rog frumos uitati-va cu atentie la fotografii, fiindca am impresia ca problema este o mufare gresita, deoarece acei conductori electrici, acele cabluri ar fi trebuit montate in alte pozitii astfel incat sa se conecteze cu releul cu 5 picioruse in toate cele 5 contacte, ci nu sa existe doar 4 contacte asa cum se poate vedea din fotografii.

Am aflat de la Pupa si Iulian faptul ca exista si mufe cu 4 contacte electrice, realizate pentru releele cu 4 picioruse.

Pe de alta parte, cu releul original cand iau contactul trebuie sa dau un bobarnac releului pentru a mi se stinge cele mai de sus.

Am observat ca releul original are 4 contacte electrice, iar codul este, parca, 1624 fata de cele cu 5 contacte electrice al caror cod este 1623. Releul 1624 este fabricat de EP (Electro Precizia) in ianuarie 1990 ( codul 0190), fata de celelalte, fabricate (tot de EP) in 1988 (codul xx88) sau 1994 (codul xx94) pe care le am.

Atasez cateva fotografii pentru exemplificare:



.

Imi cer scuze pentru slaba calitate a fotografiilor. Sunt realizate cu ajutorul telefonului mobil.

Va multumesc anticipat, cu respect, pentru lamuriri!!! Asta nu este releul pentru ventilator climatizare si dezaburire luneta?Ai acos firele din conectorul respectiv si acum ai surprize?
Pozitiile firelor in conectorul negru sunt reperate cu niste cifre pe corpul acestuia.In pozitia in care te afli n-ai sansa sa le identifici:

1.Fir verde-alimentare releu prin cheia de contact de la siguranta nr. 2

2.Fir maro-masa releu

3.Fir albastru cu reper mov-curent pe direct de la siguranta nr.6

4.LIBER

5.Doua fire unite in acelasi papuc
-firul albastru alimenteaza ventilatorul si luneta
-firul verde alimenteaza martorul luminos de actionare a socului


Problema ta,cred,se datoreaza faptului ca introduci gresit releul in conectorul sau.Are o SINGURA pozitie.
Sper ca ti-am fost de folos! Nu am umblat la nici un fir, ci doar la releu. Tocmai de aceea intreb. Ca nici eu nu stiu care este buba. Stiu sigur ca atunci cand iau contactul trebuie sa dau un bobarnac releului pentru a deconecta de la curent consumatorii de mai sus: led presiune ulei, led nivel incarcare baterie si nivel benzina. Am modificat mesajul de mai sus! Sunt foarte folositoare informatiile dumneavoastra, si va multumesc sincer pentru ajutorul acordat!!! Va sunt recunoscator!

In mare cred ca m-am dumirit care e problema. Uitandu-ma cu atentie peste fotografii si peste mesajul dumneavoastra am ajuns la urmatoarele concluzii:

1. Pozitiile firelor in contactele mufei sunt gresite. A se vedea in fotografie 2 conductori care ocupa aceeasi pozitie: firul albastru cu reper mov de la siguranta nr. 6 si unul din cele doua fire verzi pe care le-ati exemplificat dumneavoastra.

2. Posibil aceasi situatie si in cazul celorlalte fire.

Cum nu pot aduce masina in casa, astept cu nerabdare ziua de maine pentru a vedea ce si cum. problema e cauzata de cele 3 relee care sigur sunt stricate ,daca sunt noi atunci poate poate sa fie alta buba,cand dai bobarnac in releul original desface contactul(probabil nu mai are elasticitate tablita din interior)
gyorgyoda a scris:Pozitiile firelor in contactele mufei sunt gresite. A se vedea in fotografie 2 conductori care ocupa aceeasi pozitie: firul albastru cu reper mov de la siguranta nr. 6 si unul din cele doua fire verzi pe care le-ati exemplificat dumneavoastra.


Nu,nu sunt gresite.Sunt doua fire unite in acelasi papuc.Am modificat din nou mesajul meu de mai sus ca sa ma fac mai bine inteles.
Cum spunea si colegul nostru,Iulicuta,releele sunt de vina.Cauta prin dezmembrari unul bun.


Pentru Iulicuta:Masina mea este din 1986 si are un singur releu intermediar pentru luneta si ventilator.
Am intalnit Oltcituri cu doua relee.Luneta si ventilatorul au relee separate?Tu cum ai la a ta?Merci! eu stiu ca cele cu un singur releu,nu au luneta cu dezaburire din fabrica...cele cu dezaburire au 2 relee,iar cel de dezaburire este prins mai sus ca pozitie decat cel de consumatori Eu am luneta cu dezaburire.
Tot asa este si a fratelui meu,din 1983:un singur releu si luneta cu dezaburire.
Concluzia mea este ca alea mai vechi,frantuzesti,au un singur releu.Instalatia electrica cu doua relee intermediare este o imbunatatire adusa de romani. Slava Domnului! Se pare ca s-a rezolvat!

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, mi-au fost de un real folos !!!

Abia intrai in casa, deoarece fusei la masina; iar problema se pare ca a fost de la relee (toate ramaneau blocate pe pozitia inchis - nu deschideau circuitul electric dupa luarea contactului).

In sfarsit, am reusit sa repar vreo doua prin indoirea usoara in sus a tabliei acelea. Se pare ca functioneaza cu brio. Acum sa vedem cat o sa tina.

Doresc sa mai spun ca toate lucrurile pe care le-ati spus au fost aidoma realitatii, mai putin faptul ca am montat gresit releul in mufa, fiindca m-am uitat cu atentie si asa cum spunea domnul profesor nu exista decat o pozitie unica.
iulicuta2000 a scris:problema e cauzata de cele 3 relee care sigur sunt stricate ,daca sunt noi atunci poate poate sa fie alta buba,cand dai bobarnac in releul original desface contactul(probabil nu mai are elasticitate tablita din interior)
Da bre da! Ai avut dreptate si ti-am confirmat. Acum vrei sa te laud!?
Glumeam. Meriti laudele!!!
deceneu32 a scris:Eu am luneta cu dezaburire.
Tot asa este si a fratelui meu,din 1983:un singur releu si luneta cu dezaburire.
Concluzia mea este ca alea mai vechi,frantuzesti,au un singur releu.Instalatia electrica cu doua relee intermediare este o imbunatatire adusa de romani.

pai la cele care au un singur releu si dezaburire,prin releul de consumatori trece curentul catre buton,si el suporta toata sarcina,cand apare al doilea releu,acela protejeaza butonul
n-am masurat niciodata ce consum are rezistenta de la dezaburire...dar nu cred ca e un curent prea mare,deci merge si doar cu buton
e ciudat,fiindca instalatiile electrice au si al doilea soclu de releu,chiar daca releul lipseste,si e valabil si pentru alea frantuzesti ca am bucatit si dinalea Pai nu e valabil!Si eu am bucatit instalatia electrica a masinii lui frate'meu,din 1983:un singur releu.Soclul pentru cel de-al doilea releu lipseste. Imi zice si mie ceva unde se duc firele de la mufa de langa electromotor? am reusit azi sa rup 2 dintre ele ca erau cam subrede si nu stiu care cum unde vine masina porneste, incarca...merge ok ce fire mai exact?detaliaza mai bine Cum vezi mufa din spre botu' masinii, cele 2 fire din partea dreapta sus a mufei Martorii in bord se aprind corect?
In mufa aia sunt martorii de la ulei si baterie, contact(electromotor),electrovalva carburator..si mai era ceva parca... Mai era firul de la regulatorul alternatorului pe langa cel de incarcare. Martoru de la ulei nu se aprinde....ala de la baterie merge, de pornit porneste, incarca...
Iulicuta mi-a zis ca unu din firele alea e pus de forma..deci probabil eu tre' sa-l fac doar pe ala pentru martoru de la ulei Care e pus de forma?
deceneu32 a scris:Care e pus de forma?


N-am idee...inca n-am reusit sa le imbin...+ ca tre' sa le fac si pe celelalte...ca daca le misc putin sunt ca si rupte si alea Ar fi bine sa cureti cablajul cu ceva benzina,ca sa vezi culorile firelor.
Instalatia electrica centrala se termina spre cablajul motorului cu un manunchi de cinci fire colorate,prinse intr-un conector(priza) transparent cu sase pozitii,a caror semnificatie este urmatoarea:
1.liber
2.fir verde cu reper rosu(R)-ventil electromagnetic(''etouffoir'')
3.fir verde cu reper maro(M)-martor luminos incarcare baterie
4.fir gri-alimentare releu alternator
5.fir verde-manocontact presiune ulei
6.fir galben-bobina(''solenoid'') demaror

Toate aceste fire colorate au o continuitate in cablajul motorului.Acesta este alcatuit tot din cinci fire,toate colorate in NEGRU,prinse intr-un conector transparent la un capat si terminate cu diversi papuci,la celalat capat.Semnificatia acestora este urmatoarea:
1.liber
2.fir reper rosu(R) terminat cu papuc negru-etouffoir
3.fir reper galben terminat cu un papuc lat in conectorul alternatorului-martor luminos incarcare baterie
4.fir cu repere albe terminat cu un papucel ingust in conectorul de pe alternator-releu alternator
5.fir terminat cu reper maro(M) si papuc circular-manocontact presiune ulei
6.fir fara nici un reper-bobina electromotor

Sper ca te descurci cu firele si sper,de asemenea,ca ti-am fost de folos.Spor la treaba!! Imi sunt de folos, mersi mult!
maine ma apuc sa frec la fire sa le vad culorile
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community