Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Instalatia electrica...
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cu placere si spor la lucru! Ai reparat instalatia electrica? Momentan le-am imbinat provizoriu...si le-am dat cu banda izolera peste pana gasesc o solutie sa le trec iar prin mufa. cred ca mi-au facut si un scurt ceva ca ieri cand am vrut sa plec, oha baterie...si d'abia o scosesem de pe redresor Ai grija sa nu-i dai foc!! La instalatia electrica nu exista imbinari provizorii!
deceneu32 a scris:Ai reparat instalatia electrica?


La scurt timp dupa ce am postat, am inlocuit instalatia cu una de la oltcitu' de piese

Intrebare: exista vre-un fir pe undeva pe sub bord pe care am + permanent? pe firu' de la bricheta am + permanent sau e pe contact? e + permanent și direct la brichetă. Un + permanent are si firul verde care alimenteaza aparatul de radio. Iar probleme
Tocmai ce ma pregateam sa ma duc la ITP si observ ca nu mai functioneaza luminile de mers inapoi Sambata am desfacut sonda si am lipit firele direct pe acele contacte ca lamelele in care intrau papuceii erau rupte, asa ca le-am lipit direct si totul functiona. azi cand sa plec...oha lumini.
Am verificat sonda..totul e ok, functioneaza cum trebuie. am desfacut un stop si am masurat daca imi vine curent si...nimic. E posibil sa se fii intrerupt vre-un fir pe undeva? A mai avut careva problema asta? Verifica mufa de sub scaunul soferului. Salut !
pentru a nu mai deschide un nou topic intreb aici , cum mufez si eu butoanele pentru avarie,aeroterma si nivel lichid de frana la un club. Le-am desfacut si acum nu mai stiu cum erau si nic nu am tras cablurile prin gaurile ramase. ma poate ajuta cineva??? Trebuie neapărat să dai jos bordul/ceasurile. În ceea ce privește ordinea firelor și a culorilor lor nu știu ce să îți spun.
Ai puțină răbdare că e sfârșit de săptămână; apar ei și meseriașii care să te îndrume. e nasol daca ai facut asta,oricum,firele pentru fiecare buton sunt legate cu putina banda izolatoare,doar ca si ordinea pe buton este importanta...
Cel mai simplu ar fi sa dai bordul jos,si sa pui altul care are butoanele si firele la locul lor,sau macar sa te inspiri direct de la un alt bord...altfel iti explic pana maine si nu le legi... si are cumva alta ordine la cs fata de club? multumesc iulica! din cate stiu eu ordinea e aceiasi si la cs si la club si al trs ..pana si la rm/rt e aceiasi ordine a firelor in bord Regula de aur la Oltcit: plusul e verde, maro e masa, celelalte sunt pentru diverse funcții...

restul e atenție și imagine, ...că cel mai complicat e butonul de avarie care are multitudinea de: trei fire
Zephirus a scris:
Regula de aur la Oltcit: plusul e verde, maro e masa, celelalte sunt pentru diverse funcții...



Cu o singura exceptie: firele de la bobina, unde cel verde vine pe minus. Am si eu o problema, am demontat ceasurile de bord ca nu imi functiona turometrul si ilumunitatia la bord.M-am uitat pe la ceasuri si mufa care intra in ele nu e nimic in neregula, am luat curent de la un firul de la radio si am pus pe un bec care ilumineaza bordul, se aprinde, iar cand pun pozitia se stinge.Nu stiu ce are, s-a stricat si becul de presiune de ulei.
Stie cineva ordinea firelor din mufa care intra in bord? george vezi cablajul de pe ceasuri in ce stare e .. mai de curand se duce ala decat mufa cu firele Cum pot sa-l verific?
Turometrul si iluminatia la bord s-au stricat de vreo 2 ani, dar s-au stricat in acelasi timp, nu am pornit masina vreo saptamana iar cand am pornit-o nu mai functionau o data il verifici vizual sa nu fie intrerupt ... sau sarit lacul pe unde nu trebuie sa dea la masa ... si apoi cu un aparat de masura vezi continuitatea pe fiecare circuit in parte ... chiar daca nu stii ordinea cablajul e destul de vizibil incat sa o iei pe fiecare circuit ... cu ocazia asta vezi si cum ar trebui sa iti vina firele ... si poti verifica apoi mufa daca iti vine curentul la becul care iti trebuie

in alta ordine de idei verifica si mufa de la masina si curata contactele s-ar putea sa fie oxidate ... pentru ca e acelasi sistem tampit ca la triplele spate Ai rezolvat?Cred ca ai o masa imperfecta. Nu i-am dat cap nici acum, nu imi functioneaza turometrul si becul de la presiune ulei nu se prinde cand pun contactul.Problema nu este de la ceasurile de bord ca sunt ok, am incercat cu alte doua ceasuri si tot asa face.Ce sa verific? Becul de baterie se aprinde cand pui contactul? In mod normal trebuie ca martorii baterie si presiune ulei sa se aprinda cand pui contactul ci nu doar unul din ei. In acest caz, cred ca firul care se duce in manocontact este fie scos, fie intrerupt pe undeva. George, pentru manocontact verifica mufa de deasupra cutiei de viteze. Martorul de la baterie nu functioneaza ca am releu de dacie. Martorul de benzina functioneaza(e tot timpul aprins la drum lung se mai stinge ca bag mai multa benzina ) functioaneaza si martorul de la frana de mana
Mufa de la sonda de ulei e ok ca vine curent cand pun contactul. Scoate firul de la sonda aia de ulei si pune-o pe caroserie...ar trebui sa se aprinda! Daca se aprinde, schimbi mano-contactu' ala si gata
Danutz Bratosin a scris:Scoate firul de la sonda aia de ulei si pune-o pe caroserie...ar trebui sa se aprinda! Daca se aprinde, schimbi mano-contactu' ala si gata

Mersi de pont !
Am reusit dupa aproape 3 ore sa fac sa mearga plafoniera, iluminatia bordului si turometrul( parca nu functioneaza chiar ok, dar e mai bine ca inainte, cand nu functiona cu pozitia pusa si fara pozitie functiona auiurea).
Problema era de la firul de masa nr 1 de la mufa, care era ars.Cand am desfacut prima data bordul, prin 2009, nu am pus firele de la butonul de dezaburire spate bine si mi-au luat foc firele respective si s-a ars si firul de masa de la ceasuri, dar eu am crezut ca e de la dezaburire si l-am lasat asa posibil sa nu-mi mearga nici mie turometrul dintr-o cauza asemanatoare ??

chestia e ca am incercat sa pun alta "limba" la el ca mie mi-a sarit acul lui original.

nu prea se invartea cu ala nou. nici macar nu dadea semne ca ar vrea sa-l ridice.
stuparu_mihairadu a scris:
nu prea se invartea cu ala nou. nici macar nu dadea semne ca ar vrea sa-l ridice.


Cand pui contactu' (cel putin la mine) se misca 1-2 mm...asta ar fii primu' semn ca e pus corect si nu e blocat.

ps: dupa ce ai pus noul ac, ai incercat sa-l ''turezi'' putin? sa misti acu' ?
Danutz Bratosin a scris:
stuparu_mihairadu a scris:
nu prea se invartea cu ala nou. nici macar nu dadea semne ca ar vrea sa-l ridice.


Cand pui contactu' (cel putin la mine) se misca 1-2 mm...asta ar fii primu' semn ca e pus corect si nu e blocat.

ps: dupa ce ai pus noul ac, ai incercat sa-l ''turezi'' putin? sa misti acu' ?


categoric..chestia e ca nu se misca deloc cu noul ac...cu ala vechiul parca s-a miscat ceva ceva...dar parca era dupa el ..ba vroia sa miste ba nu. ma gandesc ca poate nu face contact perfect pe la vreo mufa in spate..asta dupa ce l-am dat jos si suit iar inapoi (bordu) Iti recomand sa dai bordul jos si verifici mufa din spate, s-ar putea sa fie oxidata.
Am facut si martorul de la presiune ulei sa functioneze, dupa ce am inlocuit sonda .Turometrul parca functioneza ok.Ce turatie trebuie sa ai cu socul tras?
Cum pot sa fac km sa arate 3000de km in loc de 3km cat arata acum? .... Turometrul zic ca functioneaza ok, oricum m-am invatat fara el, am urechea formata in 3000 de km
Revenind la kilometraj, daca invart de cifrele de la km pana ajung la valoare pe care o vreau, se strica ceva?
Click pentru a vedea imaginea  Ha haaaaa, vrei sa vinzi oltcitu' si dai km inapoi

Glumeam nu cred ca are nimic daca invarti de rotite...parca merg intr-un singur sens Nu se strica nimic. In acelasi mod am dat si eu km la 0 cand am facut rk. Dar vezi ca pe partea din spate, sunt niste "pinteni" cu rol de piedica, deci nu vei putea sa invarti cifrele pana nu scoti tot butoiasul ala afara din bord. Multan !
Acum sa vezi ce fata o sa aiba cei care ii iau cu masina cand vad cati km are
Ce pozitie trebuie sa aiba acul de la km si turometru sa indice ok? Daca sunt ro, ar trebui sa fie ambele pe 0. La cele fr, km e pe 0 si turometrul la 500 rpm. Cel putin asa sunt la mine... Cred ca la toate e la fel...eu am RO si tot pe la 3-400 rpm sta turometru eu si fr dupa ce am umblat la bord l-am pus la 0 ... si indica corect ... oricum cel putin motorul continua sa mearga la ralanti la min 500 rot/min dupa cum arata acum turometrul (bineinteles se vede clar ca merge subturat) cum a scazut sub 400 se opreste ... Un turometrul digital clarifica toate problemele,eventual la o statie itp... iulica corect ... doar ca ultimul itp "s-a intamplat" sa sara peste testul de noxe ... oricum bordul de il am acuma l-am avut inainte pe rip si stiu ca l-am verificat atunci si mergea bine si acele tot asa erau
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community