Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

When passion rules the game - Oltcit Club Rally - Team 460
Pagina 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nu e masina mea, dar fiind un proiect comun, sa vorbim nitel de ea.
Totul a inceput acum vreo 2 ani, pe marginea probelor de raliu. Saturati de stat pe margine (la propriu), talash si subsemnatul am decis ca trebuie facut ceva. Prima idee a fost achizitionarea unei Dacii Nova gata preparate, pe care sa o revizuim complet si sa o echipam cu ce ar mai fi fost de echipat. Ideea a tinut 20 de minute, am fi fost "inca unii cu Dacia". Asa ca am decis sa trecem la treaba de la zero, de data asta cu un Oltcit, ca tot ne dam noi mari pasionati de Oltcit. Si sa imbinam cele doua pasiuni intr-una singura, Primul pas a fost achizitionarea masinii. Statuse pe margine cam 2 ani de zile, dar nu arata rau. In afara de praguri mancate de rugina si inevitabila rugina a unei masini din '95, masina arata si se comporta OK. A urmat etapa cea mai laborioasa: demontatul bucati. S-a ajuns la stadiul de caroserie "cheala" si un morman de piese. Motorul in portbagaj, adus la Brasov si facut bucatele. Spalat bine. A urmat o munca de chinez batran la modificat. Nu mare lucru, e un motor de 1.3 comprimat prin metoda 3 (), adica am ales metoda "fara intoarcere" si am decis frezarea cu 0,8 mm a suprafetei de asezare a cilindrilor pe semicartere, in asa fel orice set motor as pune,e gata comprimat. Alte modificari: ghiduri de supape admisie taiate din galerii, arcuri supape intarite, galerii admisie si evacuare lustruite, carburator dublu corp Weber de GSA. Am inlocuit mare parte a pieselor cu unele noi (cuzineti, axe culbutori, culbutori). Arborii cu came sunt de 1100, frantuzesti, nu sunt noi, dar sunt buni. Am montat reductii pentru sonde de temperatura si presiune. Tot ce a insemnat garnituri, simeringuri au fost puse noi, solutii Loctite peste tot unde a fost necesar, strans totul cu cheia dinamometrica. Banii necesari nu ma intrebati, ca nu am tinut socoteala.
Intre timp, talash s-a ocupat de caroserie. Pus praguri noi, curatat rugina, etc. A urmat problema rollbarului. Dupa o studiere temeinica a Anexei J din regulamentul FIA, plus masuratori pe caroserie, si decizia de executa noi rollbarul, am facut un proiect, pentru a afla necesarul de materiale. Pe care l-am modificat vreo 2 saptamani ca sa iasa cum vroiam. Dupa alte cautari, am descoperit ca nu se gaseste teava ceruta de regulament pe la nici un depozit. Teava trasa la rece, cu diametre si grosime de perete impuse. Alte cautari, am gasit teava trasa la un pilot de VTM din Timisoara, teava adusa din Ungaria. Tipul foarte de treaba, ne-a taiat teava la dimensiunile cerute si ne-a trimis-o prin curierat. Dupa alte cautari de solutii, nu am reusit sa gasim o masina de indoit teva suficient de performanta. Asa ca, intr-un moment de "luciditate" , am decis sa apelam totusi la profesionisti. Aici, alta problema. Pretul Dupa ce am primit niste oferte de pret halucinante (probabil ca sa scape de noi ), la sugestia lui Ionut Epuran (alias John cu Opelul Manta rosu de la coasta), am apelat la niste tipi din Sf. Gheorghe care au mai facut din astea. Oferta lor a fost de foarte mult bun simt, nu i-a interesat ce masina e, iar lucrarea e de calitate. Iar oamenii, de nota 20.
Odata rollbarul gata, a urmat o perioada de surubareala oarba (si mai continua inca ). Adica reconditionatul subansamblurilor. Deocamdata am rezolvat instalatia electrica in mare parte (maestrul vrajitor iulicuta de fapt, ca noi ne uitam cu groaza la cele 2 mormane de fire care parca nu se mai terminau ), conductele prin masina, puntea fata si caseta de directie. Din pacate tot ce va povestesc se desfasoara in timpul nostru liber, din bugetele proprii, asa ca totul decurge foarte lent.
Poze nu sunt prea multe, mai mult am muncit decat am pozat :

Click pentru a vedea imaginea 



Cutii de viteza avem vreo 4, unele trebuie adaptate ( ), mai este mult de munca.
Nu in ultimul rand, as vrea sa le multumesc tuturor celor care ne-au ajutat, fie la munca, fie cu un sfat, fie cu o piesa (unii cu un motor de piese, altii cu un carb), fie cu scule, fie cu munca de curierat, fiecare dupa cum a putut. Fara ei nu ajungeam aici.

Urmeaza acum hopul cel mai mare, partea de siguranta obligatorie (scaune, centuri, extinctoare si restul), care va manca partea cea mai mare a "bugetului" (inexistent, de altfel).

Daca aveti intrebari, sugestii, reclamatii, raspundem cu placere. O sa mai apara poze si relatari ale "procesului tehnologic" de transformare. Si speram sa ne vedem la curse. Bravo baieti!!! Sincer nici nu stiu ce sa spun... In primul rand felicitari pentru curajul de a va angaja intr-un astfel de proiect Demential! Inconstienti sigur nu sunteti, luand in vedere cunostintele tale/vostre privind regulamentul, adica ce trebuie musai indesat in masina Cam stiti ce va asteapta

Va doresc bafta multa, putere de munca, timp si nervi de otel!

Daca aveti nevoie de ceva cu ce va putem ajuta, nu ezitati sa ne spuneti! Va ajutam cu placere, atata timp cat stim/suntem in stare

O sa urmaresc acest topic cu mult interes, asa ca te rog sa il tii updated

Sper ca mai incolo, pe acest topic sa stabilim detaliile despre cum ajungem sa va facem galerie/asistenta tehnica, evident live, pe traseu! vad ca te-ai pus pe treaba serios
ce pot spune bafta in continuare la proiect Felicitari pt curajul vostru!!!
Spor la treaba in continuare!!
As vrea sa pot ajuta si eu daca as putea dar nu sunt decat un biet privitor si incepator dat fiind faptul ca nu am oltcit decat de un an!! bai cristi,tare mi-e ca aveti 5 cutii de viteza,ca una 5fr nu aveati,dar o sa aveti credc a pana o dau jos ar trebui sa dai o tura cu rabla sa vezi cum merge(de mers merge,dar face zgomot...)
firele alea...mi-a scapat din vedere doar litrometru ca restu le-am bunghit bine,dar daca e cazu trag altele,vad eu cum fac
astea sunt pozele facute cu aparatu meu,inainte sa-si dea duhu legat de polizoru ala

ne vedem la urmatoarea sesiune de mesterit Te prinde albastru Iulicuta da,se asorteaza cu masina mea

sfat : daca va apucati de reconditionat masina,desfaceti instalatia electrica si mutati panoul de sigurante in interior,sau in alta parte decat e pus acum(asta pentru a-l feri de apa) firele care le are instalatia sunt suficient de lungi sa-l trageti in masina sub bordu inferior la picioarele pasagerului felicitari pentru proiect, sa vedem ce iese Felicitari pentru proiect si spor la treaba. Astept cu nerabdare rezultatul Cristi.... așteptam de mult timp acest topic. Știam eu că o să vină
Felicitări și tot respectul meu pentru ceea ce faceți. Aștept cu mult interes update-uri cât mai multe.
Și dacă vă hotărâți cumva să faceți "try-out-uri" pentru piloți, let me know
Nădăjduiesc că acel "cadavru" pe care l-am scos împreună din portbagajul loganului a ajuns pe mâini bune
Multă baftă în continuare !!! Sa fie. Sper ca rezultatul sa fie pe masura asteptarilor si a muncii.
Si ca sa "dau din casa" amanunte picante, ca sa vedeti conditiile de lucru:
motorul l-am asamblat in casa, pe biroul din dormitor. Chiulasele si pistoanele le-am slefuit pe masina de spalat, am consumat o rola intreaga de smirghel de 600.
Iulius, cadavrul asteapta cuminte sa ii vina randul. Peste cateva zile intra la transat.
Alta chestie. Daca aveti cumva ratacite si nu aveti ce face cu ele ( yeah right ) niste brate fata de RT (din alea duble) in stare buna, un capac spate de cutie de viteze 5 Franta, eventual o priza de cutie si o carcasa de ambreiaj de 4 Franta (sau o cutie 4 Franta stricata), ziceti un pret si negociem. Ca din multitudinea de cutii de viteze (la o enumerare rapida 4 Special, 4 Franta, 4 GSA, 5 GSA, 5 Ro ), unele trebuie adaptate.
Mutumim pentru suportul moral, speram sa ne putem revansa cat de curand. Pleaca omul o dimineata de acasa si uite ce gaseste ! Topic cu rodul rodul unei nebunii colective...

Marele merit pentru masina asta (sau viitoarea masina) il are Cristi. El e "creierul", eu mai mult cu munca de jos (a se citi vorba multa ) . Sper ca in maxim o luna sa se vada ceva concret, nu doar o caroserie cu niste tevi prin ea.

P.S. Bre, da io de ce nu apar deloc in poze ?
talash a scris:P.S. Bre, da io de ce nu apar deloc in poze ?


Lasa ma ca tu ai avatar cu rollbarul. Nu apari ca majoritatea pozelor tu le-ai facut. Asta ca sa se vada cine a muncit si cine a frecat menta (a se citi facut poze).

Meritul principal? Hm, sincer, meritul principal pentru "nebunia" asta l-as acorda la doi oameni: John cu Manta lui de coasta, pentru ca m-a facut sa imi dau seama ca se poate face ceea ce visam de mult si lui Kolcza Zsigmond, care a fost oarecum deschizator de drumuri in ale nebuniei.

Mai nou nu am gasit nici mansoanele care vin pe capetele conductelor de frana. Are cineva asa ceva de vanzare? cristi cu capacul ala de 5fr cred ca te rezolv eu
talash ai avut si tu un mare merit,ca doar ai facut pe ospataru Cristi, din pacate garniturile care vin la condutele de frana nu se mai gasesc in bucuresti din vara, cand am luat eu ultimele 12 bucati (din care vreo 3 -4 i le-am lasat lui Iulica).
iwa a scris:Cristi, din pacate garniturile care vin la condutele de frana nu se mai gasesc in bucuresti din vara...
Daca nu se gasesec, se pot adapta din dopurile de cauciuc ce vin pe seringile cu vaccin anti-gripal.

P.S. Am o CV in 4 RO disponibila pt piese. A fost pe masina mea, dar din cauza unui "shuierat" puternic, am inlocuit-o. Nu stiu ce are ca n-am gasit inca timpul s-o desfac dar cu problema ei, m-a adus cu bine pina acasa. Uau, uite o adaptare la care sa ma bati si nu ma gandeam. acum tre sa caut seringi din alea. Dar rezista la lichid de frana?
cristi_s a scris: Dar rezista la lichid de frana?
De vreo 6-7 ani am pe etrierul dreapta spate asa ceva. Am pierdut garnitura in timpul unui "suflaj" si a trebuit sa improvizez pe moment (moment ce a ramas definitiv pina in prezent). Ok, bine de stiut, merci Laurentiu.
cristi_s a scris:Ok, bine de stiut, merci Laurentiu.
Cu astfel de dopuri, opresc lichidul de frina sa curga din conducte cind lucrez la etrieri sau pompe de frina . cristi...zici de garniturile cilindrice inalte, care vin montate pe capetele conductelor de frana...care intra in etrieri?

au la craiova....20bani bucata...sau ceva de genu...
iti pot trimite eu sapt viitoare daca vrei...cate vrei tu Dap, de alea e vorba. Mi-ar trebui vreo 15 bucati. Multumesc mult daca reusesti sa imi trimiti. saptamana viitoare duminica ajung in TM...dupa aia ti le pot trimite aproape oricand:)
este si 20buc...daca trebuie

din alea intre semi-etrieri nu vrei? Din alea am, merci. Garnituri de pistonase mai trebuie, dar alea nu se gasesc nicaieri, asa ca astept si eu cu interes rezultatul "negocierilor" de la Vanzari - cumparari. pentru alea de fata...te pot ajuta...au la TM cateva seturi... ia pune pe lista 30 de bucati,ca vreau si eu notat...
o sa fac o confirmare de pret, cand ajung in TM....asta ca sa nu avem discutii Dragi mei Cristi si Talash ... avand in vedere ca Talash l-a declarat pe Cristi creierul acestei operatiuni eu va vad in postura urmatoare:
http://www.youtube.com/watch?v=iJPFSNu_QNs&feature=PlayList&p=CC80078BDD48D6B6&index=0

Spor la treaba! De-a dreptul superb
La motor "nu aveti voie" sa puneti turbo...?
Unde lucrati la masina? Uandărful, ămeizing. Chip it going, oltcit bradărs. Motorul, motorul, frumos motorul. Roll bar, roll bar: UEAU.
Ce culoare ati ales pt definitivarea caroseriei? Sau e departe decizia asta?
Btw....ce categorie de raliu?
Dreamer a scris:Dragi mei Cristi si Talash ... avand in vedere ca Talash l-a declarat pe Cristi creierul acestei operatiuni eu va vad in postura urmatoare:
http://www.youtube.com/watch?v=iJPFSNu_QNs&feature=PlayList&p=CC80078BDD48D6B6&index=0

Spor la treaba!

foarte tare drinkere Ca sa rapsund la intrebarile "tehnice":

Avand in vedere ca omologarea de raliu a Oltcitului a expirat, atat la N cat si la A (desi in Franta expira de abia anul asta ca s-a prelungit automat cu 10 ani ), masina va fi de grupa H. Adica, simplist vorbind, in afara de elementele de siguranta omologate obligatorii, restul e la liber. Putem sa ii punem ce vrem, de la motorul ala cu turbina de Y2k , la transmisie de Xsara WRC si frane de Impreza. Totul tine de buget. Care deocamdata se va duce pe elementele de siguranta obligatorii.Pentru ca fara turbo ne primesc, fara extinctoare si rollbar nu.
Masina va fi in spiritul Citroen Sport, deci va fi rosie cu tavanul alb.
Jantele sunt AMIL de Peugeot 104 pentru asfalt, si de tabla de Oltcit pentru pamant (va fi si o etapa de rally sprint pe pamant). Ne-ar mai trebui cel putin un set de jante de aliaj (sau macar cel putin o janta D: ), dar asta ramane de vazut daca vom mai avea bafta sau nu. Mai sa fie... la asa ceva va trebuie un cs pentru asistenta...
Deci trebuie sa fac rost de autocolant... si sa ma apuc de grafica. Asta da Echipa
Trebuia sa scriu Team ? Freeman .... nu autocolant ... un cearsaf trebuie ... pe care sa-l punem pe un copac Felicitari pentru efort si curaj! Mult succes in continuare!
Trebuie sa aveti toate luminile functionale ca sa participati la raliu? Adica semnalizari, martori dat cu spatele, etc.. Pentru raliu masina trebuie sa fie "street legal", adica sa aiba tot ce are si o masina de strada, inclusiv itp.

Pentru cursele de coasta masina trebuie sa aiba patru roti, caroserie completa si echpament de siguranta. Nu trebe inmatriculata. Sa fac si eu un upload de poze (asteptam de mult timp "sa ma lase") ce prezinta un mic fragment din munca lor:








FELICITARI DRAGILOR!!!!! Nu s-o zgariat carterul cand l-ai spalat, acolo unde se pupa cu cealalta jumatate?
Frumos... motorul e frantuzesc? N-a batut nimeni in el!
Chestii d-astea poa' sa-ti zica mai bine Cristi_s caci eu eram un biet ucenic (manipulant) Motorul e romanesc, din 1995. N-am avut cu ce sa fac poze mai detaliate, sa vedeti cum arata cuzinetul central. Santuri ca dupa araturile de toamna.
Carterul nu s-a zgariat, a fost un chin destul de mare sa curat semicarterele, erau destul de imbacsite, cu depuneri multe. Dar solutia minune (merci de pont lui kosson ), adica Triumf de curatat aragaze, a functionat. Crsti,felicitari pt proiectul inceput.Si........cum spui ca e pt curse de raliu,sama interesez de un ceas de temperatura si unul de presiune?Eventual pt tine am sa vad cam ce piese mai am uitate si iti spun poate ai nevoie.Stiu sigur ca parca am la tara duse spre pastrare si nu mai am nevoie de ele,2 brate spate noi.Trebuie doar echipate si puse pe masina.Si in cazul in care nu ma insel posibil si un rulment spate nou. Mmmm, merci mult Dane. Ceasuri de temperatura si presiune avem un rand, din alea de Dacie, cu tot cu sondele aferente. Bratele ar fi interesante, ca si rulmentul. Uitandu-ma pe calendarul campionatului de raliuri, s-ar putea sa ne vedem relativ curand, daca bugetul permite, pe 22-24 mai aparem la Iasi, sa ne uitam la raliu. Dar sigur nu mai facem rezervari la pensiunea aia. Mai bine direct la camping. Mai pe seara verific ce piese mai am si cele care nu sunt deja rezervate sunt ale tale.Le pune baiatu deoparte.De altfel am sa pun o lista aici cu ce mai gasesc. nenea cristi, da auzi tu...punctele de sprijin ale rollcage-ului, in spate...nu sunt cam aiurea?
adica...eu faceam cumva sa se sprijine complet pe L-ul ala din portbagaj, sau sa bag ceva material intre suportul custom si L-ul caroseriei... Cristi,pe linga piesele de care ti-am pomenit la telefon,din motorul fotului Oltcit mai am carterul cu ambielaj si chiuloasa dreapta bune.In cazul in care te intereseaza spune si le tin,le pun mai la adapost. dane niste rachete sol-sol ca sa aibe un efect de nos+turbo nu gasim prin ograda pe la tine?
baietii o sa aibe si un ax de volan spor,destul de lung pus pe palier cu rulmenti
valib a scris:nenea cristi, da auzi tu...punctele de sprijin ale rollcage-ului, in spate...nu sunt cam aiurea?
adica...eu faceam cumva sa se sprijine complet pe L-ul ala din portbagaj, sau sa bag ceva material intre suportul custom si L-ul caroseriei...


Nope, e conform cu FIA. E una din variantele acceptate si in cazul nostru asigura rigiditatea maxima. Daca ar fi fost pusa direct pe podea, exista riscul sa treaca prin tabla podelei la un soc (Doamne fereste, dar nu se stie niciodata). Acolo e sudat un rand de tabla peste podeaua caroseriei, apoi vine talpa rollbarului, care cade cam in zona de indoire a profilului patrat al caroseriei, asa ca e maxima rigiditatea. In fata initial am vrut sa sudam teava pe prag, dar nu e loc pentru asa ceva acolo, din pacate, asa ca s-a sudat o tabla mare de tot peste podea, apoi teava rollbarului.
iulicuta2000 a scris:baietii o sa aibe si un ax de volan spor,destul de lung pus pe palier cu rulmenti

Iulica, stii ceva ce nu stiu eu?

Dane, semicarterele nu suna rau. Chiulasa daca e de 1100, merci, dar nu cred ca imi trebuie. Multumesc mult pentru piese. Cristi de pe 10.03 sunt in co.Am vorbit cu Roadmenance si a zis ca vine cu autobuzul la Brasov.Deci nu cred ca veti scapa pina la urma de o vizita din partea mea.Te anunt eu din timp cind vin,ca mai intai trebuie sa mai trec si pe la tara sa iau piesele promise. Cristi, se pare ca Iulica stie mai multe decat voi
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 24, 25, 26  Următoare
Pagina 1 din 26
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community