Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Reconditioanre pompa frana!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cine poate sa-mi explice cum trebuie facuta aceasta operatie?
Am vazut ca este un "cui" care trebuie scos dar nu stiu cum(parca este sudat la mine)
Niste poze cu un set de reparatie pompa frana are cineva?
Daca nu stiti va rog sa va abtineti de la comentarii inutile!Multumesc! bati in "cuiul" acela cu un alt cui mai lung si putin mai subtire,dupa care o sa iasa din pompa toate acareturile
mai departe trebuie sa mergi la magazin sa vezi daca gasesti kitul de reperatie
mai e o vorba nu te lega la cap daca nu te doare
pompa aia a mers pe masina?daca da,las-o asa cum e A mers nu mai merge!nu mai revine pistoansul de langa "cui"! intreaba la magazin de kit de reparatie,daca nu,alta pompa kitul contine si pistonasele alea +arcuri sau doar garnituri piston,capacel sprijin arc,rondela sprijin arc? Kitul de reparatie contine tot ce e in pompa.Pistonase,arcuri,garnituri.
bibi a scris:Am vazut ca este un "cui" care trebuie scos dar nu stiu cum(parca este sudat la mine)
Te uiti la Pompa si vei observa ca o parte a gaurii este goala iar in cealalta se observa capatul "cuiului". "Cuiul" este practic un bolt despicat asemanator cu bolturile de portiere. Cauti un burghiu de 2.5 mm si-l bagi cu coada in gaura "goala" dupa care, cu un ciocan lovesti usor in virful burghiului.

Daca incerci sa scoti boltul din cealalta parte, risti sa nituiesti boltul. bibi, daca ai probleme doar cu garniturile vezi aici:

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=166762&highlight=palarie#166762

Iti trebuie garnitura "palarie" de la pompa de dacie simplu circuit. Mi se pare ca iti trebuie doua bucati... problema de nu revine la tine pistonasu e datorata unei sigurante sub forma de semicerc ...
vezi ca e fff mica ...
asa am patit si eu... Am reusit sa scot acel bolt dar acum nu pot scoate al 2 pistonas!Ce as putea face?
Acc3l3ratoR a scris:problema de nu revine la tine pistonasu e datorata unei sigurante sub forma de semicerc ...
vezi ca e fff mica ...
asa am patit si eu...

unde se afla acea siguranta?este aia de tine arcul ala? lovesti cu un lemn+ciocan in partea opusa boltului pe care l-ai scos...pana cand ies pistonasele Multumesc tuturor!Am reusit sa o reconditionez! i-ai dat si tu cu un grund ceva la exterior?
iulicuta2000 a scris:i-ai dat si tu cu un grund ceva la exterior?

Ce sa dau cu grund?

Cand am gasit garniturile si capacelele sprijin arc + rondelele vroiam sa le arunc ca nu stiam ce sunt!Acum am aflat ca mai sunt si Fr! corpul pompei de frana,la exterior
nu-mi spune ca e ca noua ca nu te cred
iulicuta2000 a scris:i-ai dat si tu cu un grund ceva la exterior?
Pompa are corpul din fonta si nu necesita grunduire; poate doar o vopsea. ....am sa am grija si de corpul pompei!Nu e ca noua!
Am crezut ca-mi zici sa dau pistonasele cu grund de fonta ce e,din aia rugineste
in plus de asta foarte rar o dai jos,macar cand o pui sa nu te murdaresti pe maini(vorba lu cristi)
plus ca o sa arate bine pompa acolo daca e vopsita negru,sau gri inchis,sau chiar maro
bibi,numa tu te puteai gandi sa vopsesti pistonasele cu grund Cum pot verifica pompa fara sa o montez pe masina?
bibi a scris: Cum pot verifica pompa fara sa o montez pe masina?
Nu poti.
O montezi, o umpli cu lichid, o aerisesti, umpli si circuitele si apoi faci aerisirea ambelor circuite. Doar asa o verifici daca nu ai stand pt pompe de frina. Dupa ce amorsezi si aerisesti instalatia, verifica cu FOARTE MARE ATENTIE 2 chestii:
1. Apasa foarte usor pedala. Daca se duce pana la / aproape de podea, e naspa;
2. Verifica pe la pedala, unde intra tija in pistonul pompei, sa nu curga lichid.

Daca ai unul din aceste 2 simptome, corpul pompei este ovalizat si e bun de aruncat. Ovalizat in niciun caz nu are cum sa fie deoarece pompa a functionat tot pe masina mea!Am inlocuit-o deoarece a ramas odata blocat pistonul principal! inainte sa pui pompa pe masina,ia niste alcool tehnic,pune-l in loc de lichid de frana,fa aerisirea franei cu el in instalatie,apoi desfaci aerisitorul dreapta spate,lasi sa curga tot alcoolul pe acolo,pui lichid de frana,refaci aerisirea pana lichidul care iese are culoarea lichidului de frana,si aia e
bibi a scris:Ovalizat in niciun caz nu are cum sa fie deoarece pompa a functionat tot pe masina mea!Am inlocuit-o deoarece a ramas odata blocat pistonul principal!

Eu am patit cu multe pompe de frana treaba asta, si nu doar la Oltcit! Asa ca, te sfatuiesc sa nu te bazezi pe asta. Iar pistonul, de obicei, ramane gripat cand prinde depuneri. Va rog sa nu sariti in capul meu ca pun prea multe intrebari dar am o nelamurire!
Conteaza cum sunt montate pistonasele?Adica spatiul acela liber de la pistonase trebuie sa fie in sus ,spre rezervorul de lichid de frana, pe lateral spre conducte , sau nu conteaza?Multumesc
Daca ai traian canta acasa uite-te acolo. Daca nu ai si nu te ajuta nimeni, iti trimit niste poze detaliate cu pompa in seara asta, cum trebuie facuta treaba. In general e simplu si banal. Eu am schimbat garniturile pistonaselor din pompa si sigurantele alea mici mici acum 3 ani, si inca ma mai tin. Desigur, m-am inspirat din traian canta. M-am uitat in cartea lui Traian Canta dar nu am vazut sa scrie cum vin pozitionate pistonasele! Nu conteaza cum vin. Multumesc frumos! Care e motivul pentru care ramane pistonasul pompei blocat inauntru?
bytzu1 a scris:Care e motivul pentru care ramane pistonasul pompei blocat inauntru?
Poate face vid din cauza "nastureilor" (supapele din interior). Am si eu o intrebare are ceva daca am pus o garnitura invers pompa nu e pe masina dar urmeaza sa o pun si vreau sa stiu. normal ca are Aha deci o sa o inversez.
Mersi de raspuns. Vorbesti despre garniturile alea in care vine infipt butoiasul cu lichid de frana ?
frycoszu_15 a scris:...are ceva daca am pus o garnitura invers...
Daca nu avea nici un rost, faceau toate garniturile "unisex" si nu mai conta pozitia .
Laurentiu a scris:(...)garniturile "unisex" (...)




Asta-i chiar tare cu garniturile "unisex"! Nu, vorbesc despre garnitura de la pistonasul mic, o sa o inversez mersi de sfaturi si scuze de off topic dar nu am gasit altceva. Vreau sa reconditionez o pompa de frana.Cu chiu,cu vai am reusit sa scot acel splint care mentine componentele pompei in interior.
Nu reusesc sa extrag pistonasele.Am batut cu ciocanul in partea opusa,in capul pompei:nu ies.Mentionez ca nu sunt blocate.Culiseaza in interiorul corpului pompei.
Ce fac?Mai insist cu bataia?
Va multumesc. bate usor cu ea intr-o bucata de lemn de brad, cu grija sa nu o deformezi Multumesc,Tonim.Asa o sa fac.
N-am mai desfcaut pana acum o pompa de Oltcit.Pistonasele nu au si alte splinturi de retinere?Ca la Dacie,la cele cu dublu circuit?
deceneu32 a scris:Multumesc,Tonim.Asa o sa fac.
Pistonasele nu au si alte splinturi de retinere?
E un singur "cui" opritor pe toata pompa, cel pe care l-ai scos.
Baga pompa in lichid de frina o zi sau doua si poate isi va da drumul la pistonase. In loc sa bati cu ciocanul in pompa, mai bine ai incerca sa comprimi cit mai tare arcul si sa-i dai drumul brusc.

Bafta !!!

P.S. Cind o demontezi, ia linga tine o hirtie si un creion ca sa-i faci o fotografie de aranjare a pieselor in interiorul pompei (in ordinea scoaterii). Multumesc,Laurentiu.O sa insist cu extragerea pistonaselor.Vad maine despre ce e vorba. impinge putin pistonasele in interior, dupa aia curatza depunerile de pe interiorul pompei Scuze ca iti raspund cu intarziere,Valib!Chiar asa am facut:am impins pistonasele in interior,am curata cu o carpa interiorul pompei apoi am lovit puternic pompa de menghina.Asarit pistonul cel lung urmat de resortul aferent.Ce-am patit cu resortul cel mic,ultimul!! Pana la urma am reusit sa-l scot si pe asta.
Va multumesc pentru sfaturi!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community