Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pistonase spate
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare la toata lumea. Ieri am gasit pe Turda pistonase de spate dar se pare ca garnituri nu mai aduc. Exista vre-o sansa sa gasesc ceva de import sa se potriveasca? Am un pistonas blocat si parca mi-e groaza sa ma apuc de treaba daca nu am garnituri noi, mai ales ca ar cam fi cazul sa le scot din locas si sa curat chestia aia alba ce se formeaza sub ele si exista riscul sa le ciupesc. Ce e curios e ca pe roata unde am teflonatele nu am nici o problema, in schimb cealalta imi tot face figuri, si le-am schimbat acum 2 ani. Mai exista solutii pt.amarati ca mine cu Oltcit? Garnituri nu se mai gasesc demult. Din pacate. Salut Costi !Am un semietrier nou (jumatate de etrier , pistonas teflonat nou +garnituri noi ) depinde pe ce parte i-ti trebuie si unde e pozitionat (interior s-au exterior disc) . Salut, e vorba despre semietrierul caruia ai intra conducta de frana, pe partea dreapta. Am noroc? Exact acela e ! este cel care se pozitioneaza garnitura , se monteaza pe partea stanga cu aerisitor sau dreapta cu conducta de frana Salut, Ai MP Am si eu o nelamurire.Pistonasele se retrag impreuna cu placutele pana nu mai ating pe disc exact dupa ce am luat piciorul de pe frana, sau trebuie sa se roteasca discul (fiind un pic stramb) sa impinga pistonasele inauntru ?Daca nu inseamna ca am semiblocate ...4 roti:x Nu trebuie sa se retraga mult. Un sistem functioneaza bine atunci cand: apesi pe frana tare si dupa ce ai luat piciorul roata se invarte ca si cum nu ai fi franat! Eu inainte sa revizuiesc sistemul de franare daca apasam frana nu mai miscam mai ales rotile fata. Dupa ce i-am desfacut, curatat....... apas cu toata forta pe pedala, iau piciorul si roata se invarte usor. Atunci cand iei piciorul de pe frana pompa creaza un fel de vacum, foarte mic ce-i drept, doar cat trebuie ca sa nu mai franeze. Am curatat cu spray pt curatat frana,etrierii,placutele,pistonasele si discurile,si pe fata si pe spate .S-au mai deblocat rotile dar scartaie ca nebuna.Inainte scartia cateodata cand franam ,acuma scartaie la mers incet,viraje ,franari.Sa le murdaresc la loc? Sunt semiblocate alea spate. Cum sa le murdaresti la loc? Toate 4 au fost semi blocate,nu am reusit eu 100%sa le deblochezdar oricum se simte mai bine.Ma dispera acum ca scartaie FOARTE tare,zici ca e tren.Sa dau cu putin ulei pe disc?
Aaa si am bagat si ulei de transmisie in puntea spate cu toatre ca nu scartaia,dar am zis ca daca tot sunt acolo sa pun. Cum sa dai mai omule cu ulei pe disc? Nu vrei sa te mai opresti decat in vre-un pom?
Cand un etrier este blocat sau semiblocat se desface bucatele si se curata, alt fel nu prea ai cum sa-l deblochezi!! Eu de exemplu in afara de aerisitoare nu am pus nimic nou, am reusit sa refolosesc toate garniturile.
bytzu1 a scris:Am curatat cu spray pt curatat frana,etrierii,placutele,pistonasele si discurile,si pe fata si pe spate .
Frectie antireumatica la PICIOARELE de lemn. Daca tot se discuta problema garniturilor, lamuriti-ma si pe mine: impresia mea este ca ceea ce blocheaza pistonasele de la etrieri sunt garniturile de praf. Am scos pistonasul dintr-un semietrier si am vazut ca garnitura aia, in afara ca era ciupita pe partea cu care facea contact cu pistonasul, mai era si "sudata" de etrier de tot felul de mizerii. Abia am reusit sa o scot folosind o surubelnita din aia subtire de ceasornicarie. Iar garnitura de etansare, cea cu sectiune patrata, era OK. Curata, intreaga, a iesit usor.

A mai remarcat cineva ca garniturile de praf sunt cele care blocheaza pistonasele...? Pentru ca daca asa sta situatia se pot folosi cu succes, zic eu, garniturile de praf pentru GSA. Or fi ele pentru LHM dar garniturile de praf nu intra in contact cu lichidul de frana.

Gresesc?
bytzu1 a scris:...Sa dau cu putin ulei pe disc?...


Da ar merge. Da numai daca bagi masina la conservare.
MadWolf a scris:impresia mea este ca ceea ce blocheaza pistonasele de la etrieri sunt garniturile de praf....A mai remarcat cineva ca garniturile de praf sunt cele care blocheaza pistonasele...?
Exact asta se intimpla. Sub garniturile antipraf se aduna mizeria ("substanta" alba care uscata, se transforma in praf). Aceasta mizerie, crescind in volum, va micsora diametrul interior al garniturii blocind astfel pistonul sa lucreze liber.
Sub garniturile de presiune, fiind mereu in contact cu lichidul de frina, rar se va aduna ceva mizerie (eventual bucati de cauciuc descompus aflate prin interiorul instalatiei de frinare). OK, multumesc pentru confirmare, Laurentiu! Inseamna ca urmand firul rationamentului pot fi folosite garniturile de praf de Citroen GSA. Care, spre norocul nostru, se gasesc.

Laurentiu a scris:
MadWolf a scris:impresia mea este ca ceea ce blocheaza pistonasele de la etrieri sunt garniturile de praf....A mai remarcat cineva ca garniturile de praf sunt cele care blocheaza pistonasele...?
Exact asta se intimpla. Sub garniturile antipraf se aduna mizeria ("substanta" alba care uscata, se transforma in praf). Aceasta mizerie, crescind in volum, va micsora diametrul interior al garniturii blocind astfel pistonul sa lucreze liber.
Sa inteleg ca cele de GSA au alta constructie ??? De ce ar fi mai bune ??
daniel.opr a scris:Sa inteleg ca cele de GSA au alta constructie ??? De ce ar fi mai bune ??
NU pt ca sint mai bune.
MadWolf a scris:... pot fi folosite garniturile de praf de Citroen GSA. Care, spre norocul nostru, se gasesc.
Cele de GSA sunt identice ca si dimensiuni, difera materialul, GSA ul franeaza cu LHM, neavand pompa de frana, ci o supapa care ia preisune din sistemul hidarulic. A, kitul de garnituri vine cu mansonul de pe conducta, garnitura dintre semietrieri si garniturile de psitonase. E vreo 15 RONi. Dar din pacate nu cred sa reziste materialul la actiunea lichidului de frana. Desi nu am incercat inca. Nici nu prea sunt tentat sa o fac, desi am 2 seturi de garnituri, dar fiind vorba de frane... Dar, ATENTIE, nu cred ca-i bine sa experimentam si folosirea garniturilor de etansare de GSA, care sunt pentru LHM si nu pentru DOT4 si care nu stim cum reactioneaza la DOT4.

P.S. Na, ca a postat Cristi inaintea mea

Ca sa fie clar ca lumina zilei, eu ziceam ca se poate sa folosim DOAR garniturile de praf de pe GSA, nu si cele de etansare care in principiu pot fi refolosite pentru ca nu pun probleme.
MadWolf a scris:Dar, ATENTIE, nu cred ca-i bine sa experimentam si folosirea garniturilor de etansare de GSA, care sunt pentru LHM si nu pentru DOT4 si care nu stim cum reactioneaza la DOT4.
Gasiti o garnitura defecta de GSA curatata si uscata dupa care bagati-o in lichid de frina cel putin 48 de ore. Va puteti da seama apoi cum se comporta materialul. Hm, uite un test de facut. O sa incerc cu o garnitura noua. Si asa stau degeaba. Garniturile. un tip din ungaria care are oltcit...si-a montat pe spate garnituri de GSA.
De 3 luni, si vreo 10.000km...inca e OK Eu stiam de chestia asta, mi-ai mai zis, dar "crede si nu cerceta" nu-i punctul meu forte

Vorba aia, "better safe than sorry". Din varii motive am putut testa ce se intampla cu garniturile de frana pe GSA, si invers. Nu va recomand sa faceti aceasta modificare in viata de zi cu zi si sa va bazati pe acele garnituri.

LHM-ul este acid si ataca orice fel de garnituri, prin urmare cele de oltcit cedeaza destul de repede.
In acelas timp garniturile de GSA fiind facute dintr-un material special rezistent doar la LHM, in contact cu lichidul DOT se distrug !!!!

Exista posibilitatea de a ramane fara frane... eu unul nu va recomand chestia asta.

p.s. pe cutiile de la garniturile de etrieri fata de GSA pe care le aveam scria mare: "A nu se folosi pentru lichid de frana DOT..."
Laurentiu a scris:Gasiti o garnitura defecta de GSA curatata si uscata dupa care bagati-o in lichid de frina cel putin 48 de ore. Va puteti da seama apoi cum se comporta materialul.

cristi_s a scris:Hm, uite un test de facut.

iwa a scris:p.s. pe cutiile de la garniturile de etrieri fata de GSA pe care le aveam scria mare: "A nu se folosi pentru lichid de frana DOT..."
Daca o firma specializata a facut deja testul, ar fi bine sa-i respectati decizia. Daca toti etrierii sunt semiblocati s-ar putea ca problema sa fie din pompa. La mine cam asta e de cand mi-am schimbat setul de reparatie pompa, cilindrul pompei in loc sa stea lipit de splintul de siguranta e bagat cam 4 mm spre interior si numai cu ciocanele in cap revine. In weekend mi-am schimbat si ultimul etrier pe spate cu unul nou teflonat si dupa aerisirea rotii cu problema(cateva pedale pana la fund) iar am probleme cu pompa. Cred ca-mi pun una de dacie simplu corp-simplu circuit, nu stiu insa de unde sa-mi iau scula de bercluit conducta ca s-o adaptez pe noua pompa. Eu zic sa renunti la ideea cu pompa de Dacie. O pompa de Oltcit reconditionata cum trebuie este 2 clase peste aia. Plus ca pa pa ITP, probleme cu RAR ul, etc. Schimba garniturile pompei si vezi sa le pui cum trebuie. Merg foarte bine garniturile de VW Polo generatia '95. Codul Autofren e D1111.
Intrebare: stiftul care vine de la pedala si apasa pe primul pistonas sta in scobitura din mijlocul pistonasului sau in buza lui? Ca daca nu sta in scobitura, de acolo e buba.
costi a scris:La mine cam asta e de cand mi-am schimbat setul de reparatie pompa, cilindrul pompei in loc sa stea lipit de splintul de siguranta e bagat cam 4 mm spre interior si numai cu ciocanele in cap revine.
Posibil ca o margine a unei garnituri sa se fi "intors" la montaj sau in timpul primei functionari "pe uscat" la amorsarea pompei. Acum, acea garnitura intoarsa, frineaza revenirea libera a pistonului de frina (arcul din interior nu poate invinge rezistenta de frinare).

P.S. La amorsarea pompei si la aerisirea instalatiei de frinare, "pedalele" nu se fac in ritm alert. Tija inpingatoare sta pe centrul cilindrului dar are joc mare ca e distanta aia de 4 mm care nu lasa ca cilindrul sa stea in contact cu tija. Cred ca stiu care e buba, sunt niste rondele de plastic in interiorul pompei pe care apasa arculetele si care s-au aplatizat de freaca pe corpul pompei. Ai grija cand le montezi, alea vin doar intr-un singur fel, altfel se descarca presiunea facuta de pistonase prin ele. Sunt cu supapa unisens banuiesc. Eu zic ca le-am montat corect, tot ce am scos din pompa am pus pe masa in ordine, totusi garniturile noi cumparate mergeau cam greu in pompa si am schimbat vre-o doua cu cele vechi, le-am permutat de le-am inebunit. Daca nu uitam sa-i spun tovarasului care mi-a dat pedale la aerisire sa nu lase pedala pana in capat cand deschid aerisitorul era ok treaba. Am apasat pedala (care tine foarte sus) cat am putut de tare si s-a auzit un trosc in ea si de atunci parca parca si-a mai dat drumul. Dap, sunt supape unisens. Uite aici cum vin puse garniturile si supapele in pompa:

Eu unul am reusit o data sa montez invers supapa circuitului spate si nu am mai avut frane pe spate deloc. Da, e vorba despre "capacel sprijin arc" care nu stiu de ce naiba l-au facut din plastic si care arata ca toti dracii de ovalizat ce e. Eu unul nu as cauta sa schimb kitul de reparatie ca franele tin bine, as cauta doar ca shimb capacelele(de le-as gasi pe undeva)... Intr-o vreme se gasea ca si kit de reparatie tot continutul pompei. Acum de abia se mai gasesc garniturile, dar poate ai noroc pe la vreun magazin. Poate mai au pe la ACSA. se poate folosi LHM si in sistemul de franare oltcit,asta daca va e teama ca garniturile de gsa se deterioreaza in contact cu lichidul de frana. Mai intrebasem si eu chestia asta pe-aici pe forum si nu s-a incumetat nimeni sa-mi raspunda. Momentan e o chestie pe care nu a mai incercat-o nimeni si ar fi bine sa fim prudenti.

roclasic a scris:se poate folosi LHM si in sistemul de franare oltcit,asta daca va e teama ca garniturile de gsa se deterioreaza in contact cu lichidul de frana.
eu folosesc deja de ani buni LHM in axelul meu,nu sunt probleme Pai de ce ai pus inca de acum cativa ani LHM in loc de DOT4? LHM are calitati superioare oricarui lichid de frana in ce priveste lubrifierea si protectia zonelor de frictiune interioare.asta duce la prelungirea duratei de viata a intregului sistem.sa nu uitam ca LHM e un produs unic citroen care trebuie sa corespunda exigentelor de functionare a intregului sistem hidropneumatic.in plus lichidul asta nu fierbe in momentul in care s-au supraincalzit discurile si etrierele in urma franarilor lungi si frecvente,daca se conduce sportiv. OK, argumentat corect. Ciudaaaaaaat!!!!! Eu am garnituri de GSA fata / spate de 11 ani la Cazan si nu curge nimic!!! Nici o problema cu frana, pedala bomba, raspuns excelent, lichidul folosit este DOT4 romanesc. OK, inca unul pe lista.
MadWolf a scris:OK, inca unul pe lista.

Adica??
Cand am reconditionat Cazanu', am rugat un tip care pleca intr-o delegatie in Franta sa-mi aduca garnituri pt etriere de Citroen Axel. Si omu' mi-a venit c-o cutiutza pe care scria Citroen GS/GSA. Cutia continea garnituri etansare piston, garnituri de praf, garnituri torice (cele dintre semietriere) si garnituri de conducta. Si prietenu' respectiv nu mai aduce? Prietenu' respectiv e pensionat. Da' se gasesc usor garnituri de GSA.
b28kft a scris:
MadWolf a scris:OK, inca unul pe lista.

Adica??


Adica mai era valib care zicea ca i-a pus unui tip din Ungaria garnituri de GSA pe masina (din alea verzi) si ca merge bine-mersi. Eu sunt pe post de Toma Necredinciosu', tot am retineri sa implementez solutia asta si la mine.

suirammarius a scris:Si prietenu' respectiv nu mai aduce?


Garnituri de GSA se gasesc la Al Padrino... de exemplu. Bre, pune si tu citatul inainte sa scrii...
Si pune garniturile alea odata. Stai si te cacai atat Ieri am ramas cu caruta-n drum;tam-nesam s-au blocat rotile pe fata, pedala era ca piatra de tare de nu puteam apasa nici un cm.pe ea, culmea e ca, tragand pe dreapra, am observat ca pistonasul pompei era la pozitia lui normala si tija pedalei statea pe centru. Am dat ciocanele in pompa-degeaba, m-au apucat dracii si am apasat cat am putut pedala si s-a auzit trosc in pompa apoi, ca prin miracol, si-au dat drumul franele. Sa fi fost supapele pistonasului blocate si sa nu fi dat drumul la presiune?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community