Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PLANETARE
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau o informatie sigura privind diferenta intre planetarele franta si cele englezesti.Care au axul mai lung?Mai gros mai subtire?Sunt bune cele englezesti?Am gasit sa cumpar la cineva englezesti noi.Mai are niste segmenti U flex.Sunt buni? Diferenta e in dimensiunea directorului.Adica chestia aia care vine la citie in care intra tripoda.Segmentii aia sunt buni la locul lor. si mai este o diferenta.la planetarele franta tripoda nu e demontabila . Ca fiabilitate in conditii de exploatare corespunzatoare exista vreo diferenta.?Burdufele am inteles ca difera doar la tripoda?
cristiensen a scris:Burdufele am inteles ca difera doar la tripoda?
DA; in rest, la partea dinspre roata, merg burdufurile si colierele "arc"de dacia. sal am gasit cap planetara nou scrie oltcit se potriveste perfect dar are alta siguranta exact ca la tico si piulita ca la dacie ,o fi de RM ? am reusit sa o montez luni o cumpar si pe cealalta si am sa fac poze . Si care e diferenta ca aspect si constructie intre cele frantuzesti si cele englezesti?Eu pe a mea din 1986,de care am?Ca n-am sesizat nici o diferenta fata de cele ale lui frate-meu,Dictatorul,care o are din 1983!Cateva detalii,va rog!
Ai nostri au reusit sa faca planetare de Oltcit?Nu ma refer la variantele RM si RT.
Va multumesc! Planetarele franta au axul mai subtire , toate oltciturile pana in ''86 au fost echipate cu acest model , cele RO sunt doar pe RM-RT , franta sunt cele mai reusite ! Englezesti ...au axul mai gros , cad tripodele mai repede fata de cele franta ! Planetarele care sunt acum prin magazine ...slabe calitativ , burdufele se dizolva de la vaselina (isi maresc volumul si cedeaza) am vazut ax retezat la cateva franari (planetara noua ) ...




Dupa 20 de min urmeaza un cutremur ! sa nu va speriati nu este de la planetara !
Geo0066 a scris:Dupa 20 de min urmeaza un cutremur ! sa nu va speriati nu este de la planetara !



WTF!!!! coincidenta sau.....
Geo0066 a scris:Planetarele franta au axul mai subtire , toate oltciturile pana in ''86 au fost echipate cu acest model , cele RO sunt doar pe RM-RT , franta sunt cele mai reusite ! Englezesti ...au axul mai gros , cad tripodele mai repede fata de cele franta ! Planetarele care sunt acum prin magazine ...slabe calitativ , burdufele se dizolva de la vaselina (isi maresc volumul si cedeaza) am vazut ax retezat la cateva franari (planetara noua ) ...




Dupa 20 de min urmeaza un cutremur ! sa nu va speriati nu este de la planetara !

Multumesc!Deci,din 1986 si pana in 1995,cand au iesit din productie,Oltciturile au avut planetare englezesti?
Alte elemente distinctive intre cele frantuzesti si cele englezesti,nu exista?Ma refer la forma tripodelor,la numarul si forma cutelor burdufurilor etc.
Cine esunt producatorii planetarelor ce se gasesc actualmente in magazine? Exista diferente dar greu de explicat ! burdufele nu se potrivesc intre ele , capetele de planetara nu se potrivesc de la una la alta


Cap planetara franta


sus-tripoda franta , jos tripoda anglia


stg-franta dr-anglia Geo,iti multumesc,m-ai luminat!Pe masina lui frate-meu,la care lucrez momentan,cand am si eu timp,sunt planetare frantuzesti.Au axul mai subtire si tripoda dinspre cutie ca cea din poza pusa de tine.
Geo0066 a scris:capetele de planetara nu se potrivesc de la una la alta
Doar au acelasi numar de caneluri si siguranta "C" e la aceeasi distanta. Pai se potrivesc sau nu se potrivesc?
Laurentiu a scris:
Geo0066 a scris:capetele de planetara nu se potrivesc de la una la alta
Doar au acelasi numar de caneluri si siguranta "C" e la aceeasi distanta.


Asa este, dar siguranta ''c" la planetara englz. este mai groasa , axul de planetara englz. are o siguranta in plus fata de cel franta (o sa pun foto). Am montat de cateva ori cap pl. franta pe ax englz. si bate in viraje din cauza fixarii pe ax (are un joc de 5mm) odata montat capul de pl. nu are voie sa aiba joc pe lungime (riscati sa sara din siguranta la primul viraj)

Este bine sa pastrati originalul (nu le amestecat intre ele) artificii se pot face dar nu garanteaza nimeni . grrrr....deci de asta m-am chinuit eu sa montez capul de planetara. Una din planetare avea o siguranta in plus, si ambele sigurante erau mai groase ca de obicei, si nicicum nu vroia sa treaca capul de planetara de siguranta. Pana la urma am schimbat siguranta (prima de sus)....
Dar am ramas paralel pentru ca...inspre tripoda, planetarele erau IDENTICE la exterior, si teoretic...trebuia sa potriveasca
Geo0066 a scris:Asa este, dar siguranta ''c" la planetara englz. este mai groasa , axul de planetara englz. are o siguranta in plus fata de cel franta (o sa pun foto).

Cred c-am nimerit-o:

Acum intrebarile:

1. Daca exista siguranta groasa, asta ce rol mai are Unde trebuie sa intre
2. Cum se poate face diferenta intre un cap Fr. si unul Anglia asa arata capul de planetara care l-am cumparat.
http://img207.imageshack.us/my.php?image=dscf1283.jpg
http://img382.imageshack.us/my.php?image=dscf1284.jpg
http://img520.imageshack.us/my.php?image=dscf1285.jpg
http://img144.imageshack.us/my.php?image=dscf1286.jpg
http://img91.imageshack.us/my.php?image=dscf1288y.jpg 1 Da Laurentiu , este un ax englezesc , pe primul canal intra sig. C (este putin mai groasa decat sig. franta) a doua siguranta (foto-este montata pe ax) nu permite capului de planetara sa se miste pe ax .

2 Capul de planetara franta are gulerul mai lat unde etanseaza burduful . dar eu le-am montat deja si merg am avut un pic de lucru [cu capul ]pana mi-a venit ideia cum sa le blochez dar in final am reusit si numai iasa ,sar putea sa nu le mai pot scoate numai cu flexul, cum am procedat?
am scos siguranta opritor cea cu sectiunea dreptungiulara am bagat capul de planetara pana cele doua canale s-au suprapus dupa aia am introdus o siguranta tip C cu sectiunea rotunda in canalul format. L-ai bagat cu ''japca se gasesc axe ptr acel model . Barutu,trebuia sa pui siguranta "C" in primul canal,apoi bagai capul de planetara.Bineinteles inainte de asta bagai burduful.Siguranta aia de la celelalt capat are doar rolul de a limita cursa de intrare a axei in capul de planetara.
Barutzu , acesta este axul de planetara original pentru capul cel mou din poza ! poti sa compari pozele de mai sus sa vezi diferente intre cele doua axe .


Pentru cei care nu cunosc ... cap planetara englezesc


................. cap planetara frantuzesc planetarele mele au fost englezesti ,cu directorul lung si rotund ,si capetele cu gaura pentru splint , ,in legatura cu ce azis Dan am incercat dar miezul capului de planetara e mai lung /lat cu un mm, si nu mai iesea siguranta ,c' in partea interioara ca sa faca blocarea ,panimaiesi . legat de palnetare... vreau sa montez fuzete de rt, cu discuri la roata. problema e ca planetara e mai scurta. axul dintre tripoda si cap planetara de la modelul rt e mai lung decat cel de la modelul r? nu am planetara de rt sa pot face comparatia. ce as putea afce pt a putea adapta planetara de r si sa pot monta fuzetele de rt? Am si eu o curiozitate pe tema planetarelor: se potrivesc capete sau planetare complete de la "altceva" (nova, tico, espero...ceva) ? nu , nu se potrivesc am facut comparatie cu planetare diferite la tico seama la cap dar e mai mic si are alt nr de caneluri. E posibil sa se potriveasca de la BX dar nu sunt 100% convins. Ori BX, ori Axel...tot la fel de "usor" se gasesc. Era o treaba daca se potriveau de la ceva fabricat recent...gen Tico
M.S.Electronic a scris:Am si eu o curiozitate pe tema planetarelor: se potrivesc capete sau planetare complete de la "altceva" (nova, tico, espero...ceva) ?

Nu-ti trebuie. Se gasesc planetare si capete de planetara Metelli, Italia.
Cele de BX difera, am comparat. o pasarica mi-a soptit ca s-ar potrivi capul de solnita sau supernova...nu mai stiu exact care dintre cele doua.... b28kft: se gasesc, e adevarat, dar la ce calitate ? Cu cele originale s-au mers zeci de mii de km, din cate am citit...tin astea atat ?

Iulicuta2000: vorbesti serios ? Chiar se potrivesc ?
M.S.Electronic a scris:b28kft: se gasesc, e adevarat, dar la ce calitate ? Cu cele originale s-au mers zeci de mii de km, din cate am citit...tin astea atat ?

Iulicuta2000: vorbesti serios ? Chiar se potrivesc ?


Am 12.000 cu planetarele Metelli, n-au facut glume rusesti.
Cat priveste capetele de SRN , nu se potrivesc. Iar cele de Solenza, daca nu gresesc, sunt identice cu cele de SRN. Ma voi interesa maine daca-s identice si va spun. eu asa auzisem,dar nu bag mana in foc... DACA ar fi identice ca dimensiuni, etc, oare calitatea este aceeasi ? Riscati sa franati "prin planetara"? Eu unul nu m-as risca sa caut o planetara decat daca si pe masina de pe care se ia ar functiona identic ca pe oltici. Dupa cate stiu sunt capete de planetara (articulatie homocinetica) la Unix, pentru Oltcit. Dupa cum spune si daniel.opr, in afara de RM/RT, nu poti monta orice pentru ca si forta de franare e pe "umerii" planetarelor. bai fratilor aia de tico e scobitoare fata de asta de oltean...lucru asiatic bre. Comparat capetele de SRN cu cel de Oltcit, n-au nici o treaba unu' cu altul. Sunt 100% diferite.
adrian-ar a scris:bai fratilor aia de tico e scobitoare fata de asta de oltean...lucru asiatic bre.


la Tico totul e ,,chinezarie '' chiar si consumul. Macar acum m-am linistit...nu mai caut degeaba.

O planetara de TRS, la 13.000km, presupunand ca a fost folosita..."normal", adica nici Paris-Dakar, nici dric, cam in ce stare ar trebui sa fie ? Merita cumparata sau nu ? Daca n-a avut burdufu' spart, nisip in ea... E CA NOUA (zice Cristi_s ) Va salut baieti ! Am o rugaminte la voi ... Pe minunea mea de masina am planetare englezesti. A' din dreapta trebuie sa o schimb ca face chestii care bate tare Acuma , iata intrebarea : e adevarat ca daca o schimb cu oala de pe cutia de viteze (cu totul) , se potriveste si cea frantuzeasca ? Va rog sa-mi spuneti ca sa nu o cumpar si apoi sa umblu sa o schimb adica ce oala bre?tripoda planetarei?da,se potriveste,o desfaci din prezoanele care tin si discul de frana si se potriveste la fix Saru'mana de raspuns Iulicuta ! Asta voiam sa stiu. Sa nu rizi de mine , daca nu stiu - mai bine intreb Si multumesc ca ai fost pe faza , dupa cum vezi aveam nevoie de un raspuns rapid... Sa-mi zici unde trimit berea ! La mine. sau la zephirus,ca eu beau vin de-al lui Ce tip de planetara este asta ?
tu arati doar un capat ,care pare de oltcit dar nu se vede toata si mai da informatii ,lungime ,nr de caneluri tip director etc . ce n-am apucat sa scriu ca vad ca arata aiurea imageshak asta . Are 2 sigurante . Nu la toate am vazut asa . La Iulius i-am asezat planetara caci sarise din cap si nu avea decat siguranta subtire .
Pe planetara asta a fost alt cap de planetara care nu se potrivea deoarece avea un joc prea mare din constructie . Mecanicul la care am fost atunci mi-a zis si aratat diferenta intre 2 capuri , unul englezesc si unul frantuzesc pe acest ax de planetara . Dar am uitat daca era englezeasca sau frantuzeasca planetara asta .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community