Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

scartait punte spate
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut. am de ceva vreme o problema cu puntea spate si inca nu i-am dat de cap ce poate fi. imi apare un scartiit pe amandoua partile stinga -dreapta punte spate. zgomotele apar de obicei cand merg pe un drum cu denivelari si uneori si pe sosea la balansari ale partii din spate a masinii.nu stiu de la ce ar putea fi?? sper sa nu fie telescoapele.sa fie oare bara de torsiune????? datimi un sfat va rog Vezi ca poate nu este unsa(mai bine nu ma pot exprima).Aceasi problema am avut-o si eu si m-am dus la mecanic si m-a rezolvat.Ridici masina pe cric scotia roata stanga spate si vezi ca se vede un capacel(dop) de plastic (in spatele rotii), desfaci cu o surubelnita ca mere greu si pui acolo ulei de transmisie.Repeti si la cealalta roata.Daca nu vezi dopul da pamantul jos .A si inca o chestie mecanicul meu a impins cu o vergea de fier niste dopuri care erau in interior.C altfel nu intra uleiul cica.SAU in loc de ulei iei o cutie de vaselina o incalzesti bine si o bagi acolo, cred ca tien mai bine asta. de cedat primele cedeaza amortizoarele si de fapt bucsele lor. eu zic ca mai intai sa te uiti la amortizoare sa nu fie scurse. apoi miscand de masina pe loc sa-ti dai seama de unde vine zgomotul. in timp ce cineva balangane de masina dai si tu pe sub masina cu urechea sau cu mana pe diferite imbinari fiindca ar trebui sa se simta vibratii. Scartaitul puntii este specific, asa face ele.
Oltcitul care sa nu scartaie nu e oltcit... asta e farmecul
GABY.T. a scris:imi apare un scartiit pe amandoua partile stinga -dreapta punte spate.
Aplica metoda descrisa de Lio.

- Suspenda masina pe puntea spate, scoate rotile si dopurile de plastic ce optureaza teava puntii.
- Ia o coada lunga de matura si introdu-o in teva pt a scoate dopurile de plastic din interiorul tevii.
- Fa un dop de vaselina si introdu-l pe un capat al tevii.
- Monteaza la capatul respectiv dopul de plastic si roata.
- Lasa masina jos pe partea echipata si salta cit poti partea opusa.
- Introdu pe teava ulei amestecat cu vaselina (pina incepe sa dea afara din teva).
- Fa un dop de vaselina si introdu-l pe un capat al tevii.
- Monteaza la capatul respectiv dopul de plastic si roata.

Sper sa scapi de scirtiit. Daca tot nu se rezolva problema, trebuie inlocuite bucsele de teflon a puntii spate. Mergi cam o saptamina cu tratamentul descris mai sus si vezi ce se intimpla. La fel de bine se poate sa scartaie haionul
Adica cele 2 tampoane de cauciuc care au rolul de a centra haionul pe caroserie nu cred ca sunt telescoapele de vina, mpt ca scartaitul a aparut brusc, si pe amandoua partile.cred ca e de la barile de torsiune. o sa incerc sa ung putin sa vad ce se intampla. Aceleasi scartait l-am avut si eu..am bagat ulei pe la capacele descrise de baieti mai sus si dupa 3 zile a incetat sa mai scartaie ulei in puntea spate este ca o frectie la picior de lemn cu gerovital,trebuiesc scimbate bucsile spate ,scirtiitulapare atuci cind freaca fier pe fier
bogdanlascu a scris:scirtiitul apare atuci cind freaca fier pe fier
Daca scirtiitul este ca "fier pe fier" ai dreptate dar daca se roteste teava in interiorul teflonului - scirtiit "plastic pe fier" - uleiul isi face treaba. Nu mai retin cum scartaia la mien dar era destul de enrvant, scartia si la drum drept daca dadea de o mica denivelare, in oras ce sa mai zic.Tratamentul ulei a fost aplicat acum 5-6 luni si de atunci nu a mai scartait. Nu a mai scirtiit si nici nu va mai scirtii dar cind ai sa desfaci acolo ai sa constati ca ai bratele iremediabil terminte.Asa cum a zis bogdan chestia cu uleiul e frectie la picior de lemn
Sciirtiitul e primul semn ca bucsile sunt uzate si trebuiesc schimbate.Daca bagi ulei nu va mai sciirtii dar nici nu iti vei mai da seama cind se uzeaza,si cind iti vei da seama ca troncane in ultimul hal si desfaci o sa te iei cu miinile de cap ptr ca bratele vor fi de dat la gunoi,si sa vezi atunci ce faci...ca brate nu se mai gasesc Bună,
Eventual cum a mai fost sugerat pe forumul vechi, această operație ar fi utilă după schimbarea bucșilor, deoarece se va prelungi viața acestora. În lipsa unor amortizoare de bună, calitate, la mine au început să scârție după circa 14 luni (fără tratament de ulei).
Cu stimă, bine atunci, dar daca ziceti ca sunt bucsele si asta e primul semn ca tebuie schimbate, spunetimi va rog cum se schimba, si cam cat costa un set de bucsi. cum se numesc????? sa stiu ce sa caut. nu vreau sa arunc mai tarziu toata puntea la gunoi Suspenzi masina pe partea din spate,scoti rotile,decuplezi cu mare atentie conductele de frina,scoti cele 2 suruburi care tin barile de torsiune dupa care cu ciocanul incepi sa lovesti in brat dinspre interior catre exterior pina ies bratele afara.Dupa ce ai facut asta la extremitatile tevi punti spate ai sa vezi 2 bucsi,de aici lucrurile se complica adica e cam chin sa le scoti...fie cu o dalta bagi intre teava punti si bucsa si dai pina se ovalizeaza fie poti sa ii faci un inceput taind in ea cu o pinza de fierastrau.
O sa iti vina o multime de idei cind ai sa vezi cum e acolo...e mai greu sa iti descriu daca nu ai mai facut vreodata,dar sunt sigur ca ai sa te descurci.
Dupa ce le vei scoate pe cele de pe laterale iti trebuie o teava care sa intre in punte,o bagi pina loveste in bucsa,ea fiind la jumatatea punti,inainte de a baga bucsa noua la mijloc ia o ruleta masoara lungimea punti si imparte la 2 ,cam pina acolo tre' sa bati noua bucsa.Cele 2 de pe laterale e floare la ureche la montare.Sa ai grija sa dai cu un spray degripant pe suruburile de la conductele de frina ca sa le poti scoate mai usor si sa pui multa vaselina pe brate cind le bagi la loc.
Cred ca m-am facut inteles.Succes mersi de sfaturi. sper sa reusesc.cumva
. dar primadata trebuie sa gasesc bucse. si nu stiu de unde? Sper ca nu se supara Nicutz ....ca o se reproduc aici o descriere foarte intresanta a reparatiei puntii spate
Tin sa i multumim inca o data pentru ajutor si bunavointa


Trimis: 25 Aug 2004, 13:53 Titlul subiectului: Operatie de inlocuire bucse teflon punte spate - varianta

--------------------------------------------------------------------------------

Salut !

O sa descriu cum ma pricep mai bine operatia de schimbare a bucselor de teflon din puntea spate.

Mai intai va asigurati ca aveti toate sculele necesare:
- cric, manivela, 2 butuci pentru a suspenda masina
- chei inelare, tubulare si fixe - 8,13,17,19,22
- surubelnita cu cap drept
- 1 bucata ciocan de vreo 10 kile
- o tzeava de 1/2 de lungime mai mare sa zicem decat latimea masinii
- vaselina, ceva spray anti degripant sau cum s-o zice pentru suruburi ruginite etc.
- lichid de frana, deoarece se vor desface conductele de frana spate
- si un prieten care poate fi foarte folositor, daca mai are si muschi e bine.
- restul de scule va orientati la fata locului.
- si normal setul de bucse 3 la numar, 2 identice, 1 mai mica in diametru si mai lunga si aparatorile de praf cu simeringuri cate 2 de roata.

Nota: pentru bucsa de la mijlocul puntii recomand sa se faca la strung o piesa care sa intre pe interiorul bucsii, iar exteriorul sa fie strunjit cu cca. 0.1mm mai mica decat o bucsa noua de mijloc. Va fi foarte utila.

Sa luam roata stanga spate.

- Demontam roata suspendam masina pe un butuc.
- Desfacem surubul cu care este prins telescopul de bratul rotii - 2 chei de 22 trebuie, una pentru a tine contra.
Daca nu se desface surubul din motive de rugina, sau se deface dar nu iese, trebuie sa il desfacem de la partea superioara, adica de pe punte cu o cheie tubulara de 22 si prelungitor. Daca se recurge la aceasta solutie oricum va trebui sa scoateti surubul ce vine pe bratul rotii, daca nu mai este valabil schimbati-l.

- Mai departe veti observa o sirma care vine de sub caroserie si se prinde de bratul rotii. Acesta este arcul ce vine la limitatorul de frana in functie de greutate. Cu o surubelnita ii departati urechea la capatul prins de brat si usor cu un atent il arcuiti cu o raza destul de mare ca sa iasa de pe stiftul de la bratul rotii.
- Apoi veti trece la conducta de frana care vine prinsa pe puntea spate intr-o ureche de metal in furtunul ce vine de la roata. Atentie sa nu desfaceti alt capat al furtunului. Deci capatul care vine sus pe caroserie. Cu o cheie de 8 desfaceti conducta de frana..in prealabil la toate suruburile de demontat dati cu un spry degresant antirugina etc. Dupa ce ati desfacut piulita conductei scoateti conducta din furtun, daca curge lichid de frana astupati-o cu un varnes de la un cablu electric, la un capat incalziti varnesul cu bricheta si il strangeti sa se inchida. Mai departe desfaceti piulita furtunului cu cheia de 19 si scoateti furtunul de pe urechea de fixare. ATENTIE unde puneti piulitele sau suruburile sa nu le cautati la greu.

Buun !

Sa trecem la bara de torsiune.....
- pe brat deasupra dopului de plastic mare, pe unde baga unii ulei in punte, se vede un surub de M8 cap de cheie de 13mm.
Desfaceti surubul si apoi veti ajunge la capacul de vizitare al barii de torsiune. Scoateti capacelul si veti vedea capul barii de torsiune. Daca nu ati mai vazut cum e pe acolo va sfatuiesc sa spalati mizeria ce este pe acolo ca sa vedeti clar si bine ce se intampla pe acolo.
- Bara de torsiune are niste dintisori de ghidaj si antirasucire totodata.
- Pe capul acesteia ar trebui sa existe o crestatura...un semn de ghidare. Daca nu exista nu e bai (nu e problema), luati o dalta ascutita si f**tei un ciocan ca sa faceti un semn nu conteaza unde, dar perpendicular pe diametrul barii. De asemenea mai f--teti un semn si pe bratul rotii astfel incat cele doua semne sa fie axiale adica unul in prelungirea celuilalt. Este foarte important deoarece dupa aceste semne va veti ghida la montaj ca nu cumva sa puneti masina pe o parte.
Unii folosesc masuratoarea sau mai stiu eu ce-or folosi dar cu masura eu am mai dat gres si am pus o roata mai sus sau mai fata de cealalata.

- Dupa ce ati facut semnul si ati parcurs toti pasii de mai sus, se presupune ca bratul rotii nu mai este agatat de caroseie cu vreun surub sau furtun sau arc sau orice altceva.
- Luati ciocanul sanatos...si va trebui sa bateti bratul spre exteriorul masinii pana va iesi atat din bara de torsiune cat si din punte. Daca nu iese ati pus-o. Spray-ul antirugina va ajuta, sper, sa iasa trebusoarele ruginite una din alta pe acolo.


---Daca nu iese bratul din bara de torsiune.....la capatul opus al barii de torsiune adica la roata de pe dreapta veti vedea un surub crestat, pentru surubelnita, si cu o piulita M8, cheie 13. Desfaceti piulita si invartiti surubul pana il insurubati la capat in bara de toriune, adica surubul va intra in gaura...sic!.....ACUM...va trebui sa faceti un semn care sa treaca prin crestatura surubului.... INSURUBAT LA MAXIM....pe punte..Adica ii f---teti o linie cu o daltuta pe caroserie prin crestatura susrubului de o parte si de alta a gaurii in care este bagat surubul. Semnul acesta va servi la remontarea barii de torsiune inapoi pe caroserie.

---Daca bratul a iesit din bara de torsiune si nu este necesara operatia de mai sus v-ati scos,,ma duc la o tigara si mai povestesc....

Acum daca ati reusit sa scoateti bratul din punte o sa vedeti o gaura acolo pe care va trebui sa o goliti de tot ce contine.Scoateti plasticul pe post de aparatoare de praf, daca mai exista, scoateti simeringul de cauciuc daca mai exista curatati locul si veti vedea bucsa de teflon.
Acum e acum, va trebui sa scoateti bucsa si anume partea metalica a bucsei da batai de cap, teflonul de obicei iese imediat la o bucsa uzata. Eu de exmplu folosesc o metoda mai putin ortodoxa, dar care imi da voie sa schimb bucsa laterala fara sa suspend ambele roti. Am o surubelnita ascutita pe care cu chiu cu vai o bat cu ciocanul intre bucsa si punte. Bucsa fiind mai moale se va indoi in interiorul ei. O indoi cat mai mult astfel ea se strange in diametru si o scot cu patentul afara apoi fara bataie de cap. Treaba cu surubelnita va lasa niste zgarieturi pe tzeava puntii, dar nu sunt chiar asa semnificative, cel putin la mine.
A doua varianta este sa introduceti pe partea opusa a puntii o tzeava pe care o proptiti prin punte pe marginea bucsii ce se doreste a fi scoasa. Un prieten cu un levier va apasa prin bucsa de scos acea teava ca sa stea proptita in marginea bucsei. Cu un ciocan mai acatarii se va bate in capatul tzevii pana cand bucsa va iesi din punte. Operatia tine foarte mult de rabdare si cat de ruginita sau intepenita este bucsa pe punte.
A treia varianta este varianta altora, daca mai exista a treia varianta...cei care o cunosc o pot descrie sa nu murim degeaba.
Am reusit si am scos bucsa este ok. Daca dorim sa schimbam toate cele 3 bucse le scoatem pe toate.
Bucsa centrala va trebui scoasa cu o tzeava introdusa prin punte. Aici eu am o bucsa de metal descrisa anterior care ma ajuta. Ca sa o potrivesc exact la centru dupa ce am scoso...sic!...introduc ansamblul tzeava bucsa ajutatoare in pozitia de batatie cu ciocanul, fac un semn pe tzeava exact la intrarea in puntea spate. Acel semn ma va ajuta sa introduc bucsa noua la distanta care trebuie. DEci e important asa ca nu uitati de semnele descrise pe aici.
Am scos cele 3 bucse si curatam puntea de mizerii. Prima data introducem la loc bucsa centrala. Nu uitati sa o ungeti cu vaselina ca sa alunece....sic! , o potrivim la semnul facut pe tzeava si ar trebui sa fie OK. introduceti apoi vaselina in punte la limita bunului simt fiindca pricata vaselina ati pune tot se vor uza bucsele in cativa ani.
Apoi introducem bucsele laterale, ciocanul este de ajutor, cu grija sa nu le stricati...pe aici va mai ajutati si voi de inventivitate ca daca ati fi vreun service ati avea scule de presat sau chestii din astea....
Ati introdus bucsele laterale dati cu vaselina pe acolo bagati simeringurile de cauciuc care le-ati primit la setul de reparatie, puneti aparatorile de praf din plasticul de ***** si fiti gata sa montati bratele.
LA montarea bratului lateral va trebui sa ghidati bara de torsiune astfel incat sa cada pe semnele care le-ati facut inainte de demontare. Daca nu le-ati facut treaba voastra....e belea sa potriviti masina la aceeasi inaltime.
Ajutandu-va cu ciocanescu introduseti bratul lateral pana la maxim si incepeti sa repuneti surubaraiel la locul lor.
Surubul barii de torsiune, puneti vaselina pe la toate ca sa se simta bine si ele, nu strangeti suruburile de M8 prea tare ca se vor strica oricum nu sunt suruburi de forta. Puneti la loc sirma care vine de la limitatorul de presiune, montati furtunul de frana in urechea puntii si va trebui sa montati la loc conducta de frana.....
Conducta de frana etanseaza cu garnitura de cauciuc...e bine sa scoateti garnitura daca nu a iesit in acelasi timp cu conducta si sa o examinati...daca aveti alta inlocuiti-o. Cum se pune coducta la loc cel mai simplu....puneti garnitura pe conducta spre capatul conductei nu spre piulita....introduceti conducta in furtun cat mai la cenru si va trebui sa intre aproape pana ajunge la piulita de strangere. Aste se simte la mana daca aintrat sau nu....unii lucreaza cu manusi, eu nu pot.
Ati introdus conducta strangeti-o nu peste limita bunului simt fiindca se f***te sigur ceva.
La fel si la cealalta roata.
In momentul in care veti ajunge sa efectuati aerisirea franelor spate asigurati-va ca nu ati uitat vreo conducta nestransa. Efectuati aerisirea franelor...eventual inspectati si placutele ca tot ati lucrat pe acolo.
Nu uitati sa montati telescopul la loc sau surubul telescopului pe brat....strangerea surubului se face cu masina pe roti ca sa nu se torsioneze bucsele telscoapelor dupa aceea. De aceea am lasat telescopul ultima data.
Efectuati o inspectie ca nu cumva sa fi uitat ceva pe acolo nepus la locul lui...si cam atat ca olele ce am mai scris pe aci.....

Bratul din dreapta nu l-am mai descris fiindca nu difera de stanga decat ca lipseste sirma care trage de limitatorul de presiune/greutate, si e mai subtire in locul unde se prinde bara de torsiune.

Bafta la schimbat bucse.....
Sal all.Astazi am fost la mecanicul meu si am schimbat bucsile de la bratele spate.Trtebuia deoarece acum 4-5 luni parca incepuse sa scartaie insuportabil siam aplicat metoda uleiul.In cam 2-3 ore s-a rezolvat.Bratul drept a fost mai naravas si la demontare si la remontare deoarece nu prea se mai vedeau bine semnele facute pe bara de torsiune .Dar dupa ceva chin si ploaie s-a rezolvat .Nu aveam uzura prea mare(avand in vedere ca am aplicat operatiunea uleiul acum 5-6 luni).Si dupa aceea am schimbat si lichidul de frana.M-am ales cu un Dot4 made in france by Shell pt Dacia(supernova, berlina,etc modele dup2002.)Acum o fi bun no fi mecanicul meu a zis ca a folosit numai lichid de tipul acesta dupa peripetii cu alte tipuri de lichide de frana.Cu acesta a zis ca nu a avut probleme.Frana se apsa mai usor(un pic mai moale),dar frane mult mai eficiente.Vom mai vedea .A a mai si reglat cursa cablului de ambreiaj.Toata distractia de astazi m-a costat:
bucsi brat spate 240.000; Lichid de frana 150.000; Manopera 500.000.
A durat vreo 4ore . Laurentiu:

"- Suspenda masina pe puntea spate, scoate rotile si dopurile de plastic ce optureaza teava puntii.
- Ia o coada lunga de matura si introdu-o in teva pt a scoate dopurile de plastic din interiorul tevii. - Fa un dop de vaselina si introdu-l pe un capat al tevii. "


ce rol au dopurile din interiorul tevii?
dupa operatie se introduc inapoi,cum?
or fi de plastic?
[/quote]
Lio a scris:
Manopera 500.000.
.



Manopera pt. bucsile spate?...Parfum!!! Pe mine m-a costat 1.400.000!Numai manopera...bine, aici la Bucharest e viata scumpa!
rumburak a scris:Laurentiu:

"- Suspenda masina pe puntea spate, scoate rotile si dopurile de plastic ce optureaza teava puntii.
- Ia o coada lunga de matura si introdu-o in teva pt a scoate dopurile de plastic din interiorul tevii. - Fa un dop de vaselina si introdu-l pe un capat al tevii. "

1. ce rol au dopurile din interiorul tevii?
2. dupa operatie se introduc inapoi,cum?
3. or fi de plastic?

1. sa nu intre mizeria in punte si bucshele sa se uzeze prematur.

2. NU, doar cele de pe capete care intra in contact direct cu noroiul aruncat de roata.

3.
scoate rotile si dopurile de plastic
Daca vreti sa distrugeti si ce a mai ramas, introduceti ulei in puntea spate! La inceput va atenua scartaitul, dar in timp, antreneaza mizeria si uzeaza prematur axele puntii.
Ca si al bratele de fata, defectul apare datorita uzurii protectoarelor de praf ceea ce favorizeaza patrunderea apei in palieri.
Pt. rezolvare, trebuie demontata complet puntea, curatat perfect inauntru, si inlocuite atat bucsele palier cat si protectiile antipraf si capacele de protectie. Deasemenea, puntea trebuie umpluta cu vaselina rezistenta la apa. Aceasta vaselina are rolul de a nu permite intrarea apei si de a nu permite expulzarea vaselinei din lagare (bucsile paliere)
Sensey a scris:Deasemenea, puntea trebuie umpluta cu vaselina rezistenta la apa. Aceasta vaselina are rolul de a nu permite intrarea apei si de a nu permite expulzarea vaselinei din lagare (bucsile paliere)

Fa un dop de vaselina si introdu-l pe un capat al tevii.
Daca intre cele doua dopuri de vaselina de pe capetele puntii, se afla ulei, este ceva rau Am si eu o nelamurire: din vremuri de demult am doua bucse de teflon, pt puntea spate (a 3-a lipseste), si am cumparat de curand un set complet. La cele vechi "teflonul" este galben-portocaliu-translucid. La cele noi, este alb, opac. E vreo diferenta de calitate ?
Apoi...ca vaselina pe aceste bucse...se prefera vreun anumit tip ? ex.: cu molibden pt planetare, rosie, verde, cu calciu ? Vaselina si uleiul nu afecteaza teflonul ? Alea vechi au culoarea aia pt ca au fost date cu vasilina si in timp sa colorat. Teflonul nu este afectat de vasilina sau uleiuri de nici un fel.
M.S.Electronic a scris:...galben-portocaliu-translucid. La cele noi, este alb, opac.
Cele NOI cam dau dovada de PLASTIC si nu de teflon. foarte adevarat
din pacate si cele vechi de teflon sunt vai de capul lor,dupa cca 1 an si 50 de mii de km,pe langa toceala normala,s-a desprins bucsa de teflon,de cea de fier...
bucsi sanatoase am vazut de curand(am mai scris-o de vreo doua ori)
pe o punte de special,la care teflonul era negru,iar peste bucsa metalica era un strat de cauciuc...bucsile astea au mers cca 200de mii de km dupa spusele celui care mi-a dat puntea...si inca erau bucsi,fara joc,dar le-am schimbat ca am vrut sa pun noi...
cine are posibilitate (strung adica) se poate prelucra bratul puntii(cel in care stau bucsile) astfel incat sa intre 2 bucsi una langa alta(bratul care se misca permite acest lucru,fiind destul de lat ) si asa o sa tina mai mult bucsile Chiar poate vaselina sa transforme un material opac in ceva aproape transparent ? Iar daca este intr-adevar, plastic, pot face vreun test ? Exista vreo metoda de a compara materialele ? Nu ca as avea vreo alternativa...dar macar de curiozitate sa stiu pt ce muncesc nu e de la vaselina,asa am pus eu primul set de bucsi la punte,si nu aveau nici o urma de vaselina,iar materialul ala era relativ moale
setul care l-am pus de curand,avea materialul alb aproape ca laptele,si destul de dur Si cat a tinut primul ? Ar fi interesant de stiut si cat a tinut al doilea dar... pai am spus,am mers 50 de mii de km,si inca sunt bucsile acolo,si nu e joc la brate,dar am schimbat puntea pentru ca era ruginita si mie nu mi-a placut cum arata,plus ca nu-mi inspira nici siguranta o sa scot de curios bratele sa vad cum se prezinta bucsile.. sper sa revii cu raspunsul : "se prezinta impecabil" , desi m-as mira.

Ce fel de vaselina se recomanda pe acolo ? As putea sa pun chiar si siliconica, dar nu stiu cat de bine se impaca cu uleiul... Scoate bratele si schimba bucsele. S-ar putea ca si tevile care intra pe bucse sa prezinte uzura. Treaba cu bagat vaselina e ceva gen "lungeste-mi doamne boala"... Nu m-ai inteles. Am intrebat ce fel de vaselina se recomanda CU BUCSELE NOI. Normal ca le schimb...daca am scris mai sus ca am doua seturi doar nu le tin de bibelouri Vaselina LI/CA ...este mai albicioasa spre galben . Asta voiam sa stiu. Multumesc
M.S.Electronic a scris:
Ce fel de vaselina se recomanda pe acolo ? As putea sa pun chiar si siliconica, dar nu stiu cat de bine se impaca cu uleiul...

Eu am folosit ARAL grafitata. Grafitata nu este pt. turatii mari si temperaturi ridicate ? Vaselina pusa la scartaiala nu e ca "Lungeste-mi, Doamne, boala". E ca un analgezic. Tu o pui sa treaca durerea, nu infectia. andi si tu citesti pe sarite?a spus clar omul ca pune bucsi noi...
M.S.Electronic a scris:Grafitata nu este pt. turatii mari si temperaturi ridicate ?

ba da , dar in cazul in care se scurge vasilica ,mai ramane ceva grafit care face cu succes treaba Ahaaa... Deci ar fi de preferat grafitata, mai mult decat Li-Ca ? Da,foloseste-o!Insa nu previne uzura bucselor de teflon.Vaselina grafitata a aplicat-o tata prin '96,cand au aparut primele scartzaituri iar eu,prin 2007,am schimbat bucsele de teflon ale puntii spate.E drept,a tinut mai mult de zece ani!! Daca ma tine 10 ani...sunt mai mult decat multumit. Dar acum depinde si de bucse. Dupa cum a spus Laurentiu, astea noi s-ar putea sa fie plastic in loc de teflon.
M.S.Electronic a scris:...s-ar putea sa fie plastic in loc de teflon.
Ia un letcon (pistol de lipit), infierbinta-l si pune virful pe o bucsa. Daca intra ca in brinza, e plastic. Teflonul e rezistent la temperatura. [img=http://img36.imageshack.us/img36/6296/pict0247j.th.jpg]

Nu stiam de acest test. L-am efectuat dar nu a fost foarte relevant intrucat a "intrat ca-n branza" in ambele materiale. Se vede in poza si
"damage"-ul de letcon. Ce am observat, totusi, este ca materialul galben, cand era atins de letcon facea un fel de spuma, pe cand cel alb...se comporta ca orice plastic topit. plastic amandoua ...ar asta inseamna ca vor tine cam de cate ori mai putin decat teflon ? Si daca e plastic...presupun ca nu-i place orice vaselina. Stiti cumva daca vaselina grafitata ataca plasticul ? nu ataca , stai linistit .
se impregneaza in pori grafitul si lungeste viata cred ca poti sa-i pui si vaselina cu nanoparticule...tot cam aceeasi durata de viata o sa aibe bucsile
apropo,bratele cum sunt?teoretic ar trebui sa fie oglinda in zona de contact cu bucsile,si eu din ce am desfacut pana acum la punti,la nici una nu am gasit oglinda...toate erau deformate de atata "frecuș"
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community