Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

scartait punte spate
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
si uite asa, de la bucsi de punte spate....am ajuns sa ne povestim viata(sau nu)...

intr-adevar, schimbatul bucsilor spate se rezolva foarte simplu cu ajutorul vecinilor (sau nu), si intotdeauna e bine venit un sfat din partea vecinilor (sau nu)


si ca o concluzie....
vecinii sigur stiu mai bine cum se remediaza problema cu bucsile puntii spate Deoarece acest topic are legatura pe undeva cu problema mea am si eu cateva intrebari pentru cunoscatori.

Vreau sa schimb puntea cu totul la buburuza mea, direct din caroserie.
A mai facut asta cineva?
Se nimereste puntea de la alte modele la RM? (doar sa`i pun flanse si sa schimb etrieri)

Multumesc! da e la fel. dar trebuie schimbate si acele table de la roti, sau sa le decupezi, sa iti intre bratele de frana de mana de rm scorpioane,se poate da puntea jos fara scandal,la montaj e nevoie de putina ciocaneala,dar daca te duci in timpul liber,si intre orele de somn ,poate duduia sa crape in doua sau gasesti si tu alt loc
pregateste-te cu conducte de frana,garnituri dintre semieetrieri,o ranga si multa vaselina
aa,si o teava lunga sa bati bucsa din mijloc Iulicuta2000 , stiu cum e cu datul jos : 2 cricuri si 4 suruburi si desfacut conducta de frana , ca scutul de rezervor il dau jos primul .
Asta se face in liniste totala , apoi trebuie desfacuta puntea pe parti componente si ultima parte , cea mai draguta este schimbarea bratelor puntii spate de pe un set de tevi ( sau axe , cum s-or numi ) pe cel nou , fara uzura.
Am la dispozitie un Tico pt carat diverse parti care nu ies si trebuie ciocanite in alta parte ( bratele....) si loc berechet la capatul Pantelimonului vis-a-vis de statia Rompetrol, ca-i camp gol si nu deranjez pe nimeni. Din pacate in Tico NU incape o punte spate de Oltcit , nici sa-l .... ! Nu stiu daca in Nova mea ar putea intra ?
Rau este ca eu am o singura mana functionala , experienta in punti spate de Oltcit cam 30% ( adica am privit si-am ajutat la o reconditionare cap coada ) si-un singur prieten care sa ma ajute si care este sufletist dar si mai putin priceput ca mine. Partea draguta esta ca v-a trebui s-o montez si sa iasa la inaltimea corecta , in consecinta este mai intelept sa-mi recunosc limitele si sa apelez la cineva care s-o faca mai repede si cel putin la fel de bine sau mai bine.
Mai rau este ca "contabilul" familiei mi-a taiat din alocatia pt cazan pt ca mai trebuie incaltata si motocicleta , schimbat uleiul si filtrul si facut ITP-ul in 2 saptamani... deci aglomerat financiar ! Dac' ai contabil căruia îi place pe două roți... poti sa eviti ciocanitul la scoaterea bratelor ...cu o ranguta ... ies destul de usor...conditia e sa ii desfaci surubelele de la barile de torsiune.... la scosul bucselor vechi a fost marea mea problema ...dar este fier mort ...deci poti sa il tai cu o surubelnita mecanica (fara sa tai si din bara care sustine bucsa ) iar apoi cu alea vechi le-am batut pe alea noi in locul lor ...le-am folosit pe post de interfata intre ciocan si bucsele noi ... si e complicat rau cu aia de la mijloc...cel putin pentru mine a fost...ca a iesit foarte greu ... iar la bagat la loc ...am bagat vaselina ca la balamuc... ca sa nu mai scartaie... totodata am refacut si circuitul de frana pe spate ceea ce iti recomand si tie ...ca se mai gasesc furtune si garnituri pentru etrieri si semietrieri ( tre sa cauti mai mult ce e drept) iti urez succes si nervi cat mai putini ... a ...vezi ca exista tutoriale (video sau foto ...nu mai stiu exact...) cum sa reglezi masina ca si inaltime pe spate si sa iti iasa egale pe ambele parti... Si demontat fara scandal si montat la fel . Numai cheile la desfacut piulite s-au auzit .
Reglajul inaltimii poti sa-l faci si afara cu puntea scoasa si chiar daca o tii in picioare ( vertical ) . La fata locului iti dai seama foarte usor .
bobocu91 a scris:Deoarece acest topic are legatura pe undeva cu problema mea am si eu cateva intrebari pentru cunoscatori.

Vreau sa schimb puntea cu totul la buburuza mea, direct din caroserie.
A mai facut asta cineva?
Se nimereste puntea de la alte modele la RM? (doar sa`i pun flanse si sa schimb etrieri)

Multumesc!

Am reusit sa schimb puntea spate exact cum mi`am propus, desii ma speriase cineva ca s`ar putea rupe suruburile in care e prinsa, dar cea pe care am luat`o avea piulitele pur si simplu noi la a mea se puteau rupe ca nu ma mai interesa , donatorul fiind un RM cu doar 30000 km rulati intr`o stare foarte buna...pacat ca a ajuns la remat.



Uploaded with ImageShack.us n-am vazut punte cu piulitele de prindere de caroserie ruginite...si asta fiindca sunt in interiorul masinii protejate de capace
iulicuta2000 a scris:n-am vazut punte cu piulitele de prindere de caroserie ruginite...si asta fiindca sunt in interiorul masinii protejate de capace

In schimb, am vazut eu SUDATE! Fiind mai perfectionist de felul meu, am zis ca merg cu masina la verificare si aceasta va fii impecabila, dar s-a dovedit ca nu e bas asa..
Am fost la o statie ITP, de pe langa Autoglobus -Citroen, din TM, deoarece mai facusem acolo verificarea la masina noua, si erau cam cele mai mici preturi; intre timp, s-au cam schimbat lucrurile..
am venit intr-o zi cu oltcitul, si toate bune si frumoase.. masina trecuse cu brio testul de gaze (cu valori mai bune decat data trecuta), testul frana la fel, totul in parametrii... aparent si testul de joc la suspensie-directie era ok, dar dupa ce ma tinuse vre-o juma de ora nenea de pe-acolo, timp in care cautase probabil prin cataloage ca sa-mi gaseasca nod in papura, si sa-mi specifice :
"joc excesiv la articulatiile inferioare ale amortizoarelor spate" am ramas masca.. WTF!!
mi-o dat revenire pt asta si pt faptul ca: prinderea acumulatorului era necorespunzatoare... (imi lipseau clemele din spate).
Degeaba am mai incercat sa ma rog de el porma, (eram dispus sa-i dau un bacsis ceva), el nimic.. cica nu se poate, masina a intrat in calculator.. (baza de date)
Disperat de situatie m-am intors la mecanicul meu, de peste drum, care tocmai ce-mi schimbase bucsile pe fatza. Am urcat (suspendat) din nou masina pe lift', si surpriza.. intr-adevar bucsile de la amortizoarele spate pareau uzate, cauciucul era cam torsionat in ele, dar dupa spusele mecanicului nu astea erau problema, ci tocmai bucsa puntii spate, cea de pe partea stanga spate.
La o solicitare a rotii, suspensiei stanga spate, se observa un joc de ~ 1/2-1cm in axul puntii.
masina, intr-adevar cam scartaie de spate, dar cum eu am sonorizare buna la interior, nu ma prea sinchiseam de asta..
dupa ce am esuat in gasirea unui set de bucse punte spate, m-am pus de-am cautat variante alternative:
1) s-ar putea adapta sistemul pe rulmenti de la citroen, mai precis rulmentii cu ace s-ar putea presa pe teava bucsei originale, sau pe o teava de dimensiuni identice. ar intra cate 2 rulmenti la o bucsa laterala...
singurul inconvenient ar fi costul cam ridicat: un rulment SKF e ~35lei
rulmentii ar fii cei care se folosesc la puntea spate de XSARA, si Peugeot 206..
2) confectionarea unei bucse identice/ similare cu cea de Oltcit:
aici as avea 2 variante: BUCSE DE TEFLON, sau BUCSA DE POLIAMIDA
as opta daca se poate, pt bucsa de POLIAMIDA, deoarece materialul este mai ieftin, teflonul e de 3-4X ori mai scump... si nu se vinde decat la bare de cate 25 cm ~ 100 lei bucata.
din cate am inteles de la cei de la Rolling", poliamida ar fi mai rezistenta (se foloseste la rotile de carucioare, role, skateboard, etc)

voi ce ma sfatuiti?! teflon, sau poliamida Tonim a făcut la o firmă bucși din poliamidă pentru volan. Ia legătura cu el, poate firma respectivă e dispusă să facă și pentru puntea spate. Aveti idee ce lungime au bucsile de la puntea pe spate? Am una care are 5,5 cm lungime...si nu stiu daca e cea de pe mijloc sau de pe capete...sa stiu de care mai cumpar aia e de mijloc ... celelalte au cam 43 mm lungime ... de asemenea vezi ca e si diferenta de diametru exterior ... cea de mijloc fiind mai mica Mult'am Lancer! tre sa mai fac rost de cele de pe margini si ma apuc de schimbat:) 1. are cineva niste cote pentru setul de bucsi punte spate?
2. stie cineva din ce material au fost facute bucsile originale? (exterior metalic, miez din teflon?)
3. a reusit, sau a incercat cineva sa monteze rulmenti in locul bucsilor?
4. daca se fac bucsi noi, se pot face mai late decat cele originale?
5. bucsa centrala cum se poate scoate?
6. are cineva cotele tuburilor de la bratele spate? (pe care intra bucsile) 5. Am reusit sa scot bucsa centrala cu o teava care avea diametrul o idee mai mic ca bucsa. Am bag teava si am dat doua baroase si a iesit(asta dupa ce am scos bucsile laterale)
6. Am o pereche de tuburi noi, o sa le masor maine. nu stiu daca merita deranjul sa pui rulmenti,atata timp cat bucsile sunt puse noi,pui si niste gresoare pe punte,montezi garniturile de cauciuc,nu ar trebui sa ai probleme multa vreme..
Eu am bagat pe fiecare parte o bucsa si jumatate si am renuntat la garnitura antipraf,si dupa vreo 4 ani si multi km am dat puntea jos si nu are joc 1. Stie cineva cine producea bucsile originale pentru puntea spate?
2. Stie cineva din ce tip de otel sunt facute tuburile bratelor spate? Din ce ar merge facute tuburi noi?
iulicuta2000 a scris:nu stiu daca merita deranjul sa pui rulmenti,atata timp cat bucsile sunt puse noi,pui si niste gresoare pe punte,montezi garniturile de cauciuc,nu ar trebui sa ai probleme multa vreme..
Eu am bagat pe fiecare parte o bucsa si jumatate si am renuntat la garnitura antipraf,si dupa vreo 4 ani si multi km am dat puntea jos si nu are joc

pune si tu ceva poze cu operatiune sa cad si eu ca idee. La mine sunt bucsile originale si au vreo 200 mii km. "Secretul" a fost acela de a turna periodic (a se citi "odata la cativa ani" ) o anumita cantitate de ulei in punte, si cu asta scapi si de scartait si de uzura prematura.... Actualul meu oltcit e din `92, are 36.000km, si mai mult a stat decat a mers.
E la mine de 1.000km. Bucsile punte spate sunt muci, banuiesc si tuburile bratelor spate au fost atacate deja.

Ideea e ca bucsile de punte spate nu se mai gasesc. Tuburi noi nici atat.
Concluzia mea e ca trebuie facute unele custom, si incerc sa caut o solutie mai buna. Chiar daca cei cu peugeot 206 de exemplu se plang de rulmenti, cred ca ar avea o durata de viata mai buna decat niste bucsi dintr-un material ales dupa ochi.
Oricum, toata treaba cu protectie, durabilitate, etc....e concentrata in doua puncte: lubrefiere adecvata, necontaminarea cu apa/umezeala/mizerie.
adrian_paul a scris:....Ideea e ca bucsile de punte spate nu se mai gasesc. ....

Eu cred că dacă arunci o privire pe net, găsești bucșe. Google mi-a gasit doar bucsa centrala, la ceva firma din Iasi. Am sunat si nu au set complet de bucsi.
Pe forum nu am gasit nicaieri la sectiunea vanzari.
Niko ploiesti nu mai au bucsi pentru puntea spate.
Autonet, Unix, Trost, Elit...nu au asa ceva pentru Oltcit. Cred ca am eu bucsi noi,cu tot cu garniturile antipraf
Din pacate poze cu bucsile alea puse nu am ,insa e simplu:
o bucsa de brat se taie in doua,si se bate peste bucsa intreaga montata deja,insa nu mai e loc de garnitura de cauciuc,intra doar cea de plastic
o sa fac in curand aceeasi operatiune si vin cu poze deci imi trebuie un set de bucsi + inca o bucsa de lateral (ca sa o tai in doua Astea sunt la mine.
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 
În plus am doar centrala.

Dar mai au și alții:
http://olx.ro/oferta/bucsa-si-rulment-bascula-oltcit-IDUdIj.html#1d59059ec8

Vezi că are și Andr3it la vânzări inclusiv garnituri. Am vazut si eu anuntul de pe olx, dar nu e set complet.
Pe forum i-am scris lui andrei.

Nu am gasit inca set complet, cu tot cu garnituri/capacele aferente.
Nu stiu daca are rost sa ma complic sa cumpar din 3-4 parti. La fel cum nici sa montez bucsile noi, fara garniturile antipraf noi.

Cred ca mai tare ma doare garniturile antipraf si capacele aferente, ca bucsi pana la urma pot sa imi fac la un strungar banuiesc. (cat de greu poate fi de facut o camasa exterioara metalica, si miez de teflon bagat cu japca in camasa) Am masurat un tub si are urmatoarele cote:
-la imbinarea cu bratul are 44.6mm
-unde vin bucsile laterale are 45mm
-la bucsa din mijloc are 41mm
Din pacate nu se pot monta cate doua bucsi pentru ca in punte e loc sa intre doar una(sau sa mai bagi o jumatate de bucsa in locul garniturii)
Trebuie sa pregatesc si o puntea sa o fac ca noua, am cam tot ce imi trebuie sa iasa cum trebuie, gresoare imi mai trebuie.
Sa montezi gresoarele trebuie sa dai gaura in punte si sudezi o piulita in care se infileteaza gresorul? - poti sa imi dai si niste dimensiuni pentru bucsi?
- ai putea sa masori si cat de lata e zona pentru bucsi, pe tubul nou?

ai masurat cu un subler clasic, sau electronic? (in ideea in care mi-ar fi utile masuratori cu 2 zecimale, pentru o acuratete si mai mare) Am masurat cu subler clasic de metal.
-bucsa mijloc: lungime 54,7mm, diametru exterior 51,5mm si 6,5mm grosimea inelului metalic si a teflonului
bucsa laterala: lungime 53,1 ,diametru exterior 55,5mm grosimea e tot de 6,5mm George,faci in punte gaura de 5,5mm si dai filet cu tarod de 6mm.Vezi ca gresoare de 6 gasesti in mod sigur ma magazine specializate in utilaje agricole.Tot la ei gasesti si utilajul cu care sa bagi vaselina,se cheama decalimetru. Tecalemit! decalimetru, pompa speciala pentru gresare.

tecalemit e o pompa actionata manual...nu neaparat pentru gresat.
Pentru gresat, e decalimetru.
adrian_paul a scris:decalimetru, pompa speciala pentru gresare.
"Decalimetru" suna a unitate de masura.

Corect termenul ustensilei este: TECALEMÍT, tecalemite, s.n. Pompă de mână specială, cu piston, folosită la ungerea motoarelor cu unsori consistente. [Pl. și: tecalemíturi] – Din fr. técalémite.

http://www.webdex.ro/online/dictionar/tecalemit Termenul provine de la numele unui producator francez:
screen capture
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 
deceneu32 a scris:Tecalemit!

S-a notat.Voi fi atent de acuma. Pentru a da filet M6 se da gaura de 4,8 , de unde vine 4,8 ( 6 ori 8 = 4,8 ) Pana la M10 se calculeaza cu 8 :5 ori 8 =4,0 ; 8 ori 8 = 6,4 ; etc , si se folosesc tarozi 1 ; 2; 3 , Pentru a folosi tarodel de masina , se da gaura de 5 mm. Daca dai gaura de 5,5 sar putea sa nu ai de unde taia filet . In cea ce privesta scartaitul la puntea spate este posibil sa fie si de la bucsile de cauciuc de la amortizoare ( sa fie rupte in interior ) Multi fac greseala sa stranga surubutile de fixsare cand puntea este libera in aer si atunci ai alt unghi la amortizor , dupa ce lasi puntea jos , mai incarci masina si sa rupt cauciucul din bucsa , Si uite asa cum te alegi de inca o distractie pe bani tai . Aceas greseala o faceau si cei care schimbau bucsile de la bratul bascula la Dacie in parcari , erau mari mecanici . Eu eram foarte fericit cand venea cate unul din astia , Nu ma mai chinuiam eu sa scot surubul ala lung de M 14 . Sa revenim , acele suruburi se strang definitiv cand masina se afla pe sol in pozitie de repaaus dupa ce ai umblat un pic cu ia Si cum dai gaura de 4,8mm....cu burghiu de 5mm?

Este si burghiu de 4,8 .Poti lua un burghiu de 5 sil-l reftifici la 4,8 . Sau dai gaura de 5mm. e mai bine decat sa dai cu 5,5 . evident, la o gaura mai mica cu 0,5mm in diametru, nu ii ramane destula carne tarodului....
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community