Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

scartait punte spate
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In zona de contact a tuburilor cu bucsile se da una-doua gauri de 4-6 mm, si se umplu tuburile cu ulei(cat se poate pune).Dopurile de la capetele tuburilor trebuie sa fie montate si etanse cat de cat.Astfel bucsile vor avea "lubrifiant" si nu vor mai scartai un timp indelungat(pana se uzeaza bucsile). Ok, grafitata ramane (de cea cu nanoparticule nu am auzit pana acum, deci presupun ca e rara si scumpa:) ).

Bratele inca nu stiu cum sunt. Vineri sau sambata demolez. Oglinda nu cred ca au cum sa fie...cine stie de cati ani scartaie...m-as multumi sa nu fie distruse dincolo de limita bunului simt...

Acum practic, cand le voi desface, pun vaselina grafitata pe plasticul bucselor, schimb cauciucul antipraf si un fel de buza de plastic (nu stiu ce face si unde vine, dar asa mi-a dat de la magazin kitul), bun bratele loc. Acum, inainte sa pun capacele, mai aplic ce s-a scris pe forum, cu dopuri de vaselina si ulei intre ele ? Sau las numai pe bucse ? Mentionez ca am pus pana acum ulei in punte, pe la acele capace, insa pe partea stanga, nu stiu exact cum si pe unde, acest ulei curge si toata lumea care se uita p-acolo tipa la mine ca imi curge lichid de frana . De fapt, e e ulei care se prelinge peste toate alea de p-acolo.

robertino, inca nu stiu exact ce e acolo pentru ca nu am desfacut niciodata, deci nu prea pot sa imi imaginez ce imi spui, dar retin sfatul si, daca este posibil, aplic. Presupun ca ideea este ca uleiul din teava sa se scurga in permanenta prin acele gauri, intre ea si plasticul bucselor, corect ?

Inca ceva: avand in vedere ca materialele de la bucsele noi si cele vechi difera, totusi, si ca am posibilitatea sa folosesc centrala si o laterala vechi, ce ma sfatuiti ? Le pun pe astea noi, toate 3 sau cele mai vechi ? Dar de ce nu pot fi inlocuite aceste bucse cu niste rulmenti cu ace, ca la bratele inferioare de pe fata ? se poate inlocui...
dar gaseste tu rulmentii...
probabil n-o sa gasesc nimic care sa fie fix cat trebuie, si trebuie sa faci alte modificari...alti bani, alta distractie
M.S.Electronic a scris:Dar de ce nu pot fi inlocuite aceste bucse cu niste rulmenti cu ace, ca la bratele inferioare de pe fata ?

Poti inlocui bucsele cu rulmenti pe ace dupa ce executi un tratament termic adecvat asupra tevilor.
Citroen ZX are rulmenti in loc de bucse, dar tevile bratelor sunt tratate, abia musca pila din ele. Si, la schimbarea rulmentilor, se rectifica tot ce-i p-acolo, operatie care costa ceva... Las-o pe bucse, e mai ieftin:) ...aia cu citroame/peugeot se roaga sa poata monta bucse de teflon in locul rulmentilor iar oltcitistii se roaga sa poata monta rulmenti cu ace in locul bucselor... Dupa ce demontezi tot ce-i in teava puntii spate , adica bratele si bucsele , pui manuta si dai o gaura in partea superioara ( adica cam in partea care la punerea puntii pe masina va sta fix in sus ) si-i faci filet si pui un surub cu cap de cheie (hexagonal) . Gaura nu-i nevoie sa fie mare : dupa filetare este perfect daca o inchizi cu un surub de 4mm grosime. Surubul nu trebuie sa fie lung , doar cat sa-i treaca varful dincolo (adica in spatiul interior al tevii cu max 1-2mm ). Apoi cureti teava de orice urma de span metalic , asamblezi tot , pui vaselina grafitata pe bucse , pui bratele....... si cand esti gata s-o pui pe masina , desfaci surubul si incepi sa bagi VALVOLINA NOUA , CURATA , cu seringa de plastic pana UMPLI complet spatiul liber. Sa NU pui ulei uzat de masina cum mai fac unii , pui doar VALVOLINA NOUA . Rezultatul va fi o punte unsa pe viata si care nu-ti va mai face probleme cate zile mai are masina la tine.
Aceeasi tehnologie se aplica cu succes si la bratele de pe fata.

Mii de scuze -> daca n-am citit mai sus :
In zona de contact a tuburilor cu bucsile se da una-doua gauri de 4-6 mm, si se umplu tuburile cu ulei(cat se poate pune).Dopurile de la capetele tuburilor trebuie sa fie montate si etanse cat de cat.Astfel bucsile vor avea "lubrifiant" si nu vor mai scartai un timp indelungat(pana se uzeaza bucsile).

Ideea este ca mai multi am facut asta si merge perfect. Sorry pt postare , dar e o subliniere a unei idei corecte. Un singur lucru nu mi-e clar: ce trebuie gaurit ? Teava puntii ? Tubul bratului ? Bucsa ? Se poate face aceasta operatiune fara a demonta complet puntea de pe caroserie ? teava puntii . teava bratului nu cred ca poti e material tratat si nici nu te ajuta cu nimic gaura in teava bratului Ok, teava puntii, dar dupa zona de contact cu partea metalica a bucsei, corect ? Nu gaura prin teava continuate prin bucsa. Am priceput bine ? gaura se da in teava puntii sa intre lubrefiantul la bucsa tuburile bratelor se unesc la mijloc cu bucsa mic a . Ok, dar pt a ajunge in parte superioara a tevii cu o bormasina trebuie data jos puntea cu totul, corect ?
Alta nelamurire: valvoliva; am inteles ca este vaselina cu ulei. Ulei...am T90 destul. Dar se combina bine cu vaselina grafitata ? T90 e pentru cutie..si in timp se duce de acolo. vaselina sau valvolina e cea mai ok. vaselina grafitata e foarte buna pentru planetare,nu cred ca are aceleasi rezultate bune si la articulatii de suspensie.

in locul surubului se poate pune un aerisitor pentru gresare. Pt planetare nu se recomnada vaselina cu molibden ? (MoS2, parca)

Vad ca parerile sunt variate, in ceea ce priveste lubrifiantul pt puntea spate valvolina ,dar nu stiu sa se mai gaseasca asa ceva [este dar nu cum era pe vremuri] dar poti face un ,,zmac'' din vaselina si un ulei ieftin . nu folosi ulei ars ,corodeaza . Pai pt asta ziceam ca am destul ulei T90 de amestecat, dar cu ce vaselina ? Grafitata se combina cu ulei si iese bine ? oameni buni voi faceti teoria chibritului asupra lubrifiantului din punte
eu banui ca cel mai important lucru este sa fie acolo mereu lubrifiant,fie ca e ulei ars,apa,vaselina sau seu de pisica


la puntea care am reconditionat-o de curand,cu ea jos am dat gauri in lateral,nu in partea de sus,si asta pentru a-mi fi usor sa bag unsoare prin ele,asta e si motivul pentru care le-am facut asa mari


suruburile "dop" le-am scurtat la 4mm,suficient cat sa prinda pe punte si sa iasa pe partea interioara a tevii cam 1.5-2mm,pentru ca altfel atingea de brate;
adriane,ce fel de aerisitor spui?dinala de frana?nu cred ca e bun din mai multe motive
1-e prea lung
2-diametrul gaurii e prea mic(ce-i drept daca il scoti de acolo nu-i nici o problema,gaura de 6 fiind suficient de mare

inca n-am bagat nici un fel de unsoare lichida in punte,doar vaselina din belsug care am pus-o cand am asamblat puntea,pentru ca nu stiu nici eu prea bine ce sa bag,dar sunt hotarat pentru un ulei de cutie

o buba observata de mine la puntea spate este faptul ca desi este unsoare in punte,partea de sus a bucsii,adica zona de contact dintre bucsa si brat(ca aici e presiunea cea mai mare) ramane uscata,pentru ca miscarea bratului nu face un arc de cerc prea mare...daca se intelege ce vreau sa spun,si atunci unsoarea nu urca acolo...de asta cred ca o sa bag ulei sa-i iasa pe langa brate,ca sa fiu sigur ca ajunge si sus da ,asa am procedat si eu numa ca eu am facut amestec cu vaselina, si am bagat pana a dat afara pri toti porii . nu ma intrebati de marci ,folosesc numai MINA .marca mea ceamai ieftina .
iulicuta2000 a scris:


adriane,ce fel de aerisitor spui?dinala de frana?nu cred ca e bun din mai multe motive
1-e prea lung
2-diametrul gaurii e prea mic(ce-i drept daca il scoti de acolo nu-i nici o problema,gaura de 6 fiind suficient de mare


nu iulicuta , nu de alea e vorba,
sunt suruburi gresoare , care seamana cu cele de aerisire frana , dar sunt special proiectate sa vii cu o pompa de vaselina da...vezi la pivotii de lada 1200. Eh, asa cu poze e alta treaba. Intelege omul mai bine
Insa problema cu partea de sus a bucsei este reala. De fapt, ea se uzeaza numai in partea de sus, nu ? Mai ales astea noi, "imbunatatite", de plastic. E ceva de facut ? Sau doar...schimb odata pe an, cand e nevoie si asta este ? nu o data pe an,ci doar cand e nevoie
la mine a mers peste 50 de mii,si cand am schimbat-o am observat ca in afara de unsoare in partea de sus,mare lucru nu avea
asa ca am un schelet de punte cu bucsile inca bune,nu sunt ca noi,dar mai tin
iulicuta2000 a scris:nu stiu nici eu prea bine ce sa bag,dar sunt hotarat pentru un ulei de cutie
Cauta un ulei ceva mai gros si amesteca-l cu vaselina dupa care umple "tubul" puntii spate saltind cit mai mult una din parti. Asa vei fi sgur ca toata puntea va fi lubrifiata.

P.S. Confectioneaza-i (puntii) doua dopuri ca lumea pt capete. da ca vreti gresoare cautati la remorcile auto la parghiile de la tamburii de franare sau faceti o lista si va trimit eu cate vreti , la noi la utilaje le-au pus degeaba nu umblam noi cu decalimitru . am deja 5 bucati dar sunt de 2 tipuri mai srtang si am sa dau si cotele +poza . barule ai grija cu dovezile!!! Problema. Am facut operatiunea, am schimbat bucsele, am bagat vaselina grafitata si ulei pana a dat p-afara. Am pus bratul stang la loc dar cand sa-l pun si pe dreptul, nu intra pana la capat. Mai trebuie sa intre 1-2cm si nu vrea nicicum. Am batut in el de s-a deformat metalul in jurul dopului si tot nu intra. Nu-mi vine sa cred ca pt. atata lucru stau cu masina dezmembrata.
Astept sfaturi si pareri, cat mai repede. Multumesc.

P.S. cam ce distanta trebuie sa ramana intre brat si plasticul ala alb...capac antipraf, parca...cativa mm ? 1cm ? 0 ? nu ti-a intrat bine bratul pe bara de torsiune... Nu am reusit sa scot bara de torsiune din brat. Am scos bara din punte, din partea opusa. Asa am crezut si eu, initial. Asa ca am scos iar bratul si l-am bagat la loc, dar cu acelasi rezultat.
Posibil sa nu fi intrat teava bine pe bucsa centrala ? da,posibil si asta
cel mai bine era sa dai jos barele de torsiune de pe brate
bucsa centrala a fost schimbata?e centrata? Stiu ca era mai bine...si mai simplu dar nu s-au clintit.

Busca centrala nu a fost schimbata pt ca nu am cu ce sa o scot de acolo si pentru ca nu e cazul. Are destula "carne" pe ea.

Intre bratul stang si capacul ala de plastic am lasat doar 1mm distanta. E posibil sa fi bagat bratul stang prea adanc in teava si sa loveasca cel drept in el ? nu,nu are legatura
mai incearca sa bagi bratul rotit in alta pozitie(dar e greu ca ai bara de torsiune in el ) Am sa incerc maine.
Oricum era greu ca problema e pe ultimii 1-2cm ai cursei. Deci oricum ma incomoda bara, chiar daca o scoteam din brat si nu din punte. trebuia scoasa din ambele parti...doar ca ii trebuia mai multa bataie
daca ai de gand sa faci asta,scoate surubul din bara,si pune altul(in partea aia unde e surubul ala cu doua filete) si apoi da-i bataie cat cuprinde,dar bratul sa fie sprijinit pe o nicovala ceva... Ti-am urmat sfatul si am rezolvat problema. Din pacate doar temporar, pt. ca bratul drept era uscat si acum are multa uzura. Trebuie inlocuit cat de curand.
Multumesc pt ajutor. pai sa stii ca daca are niste caneluri mai merge o vreme,dar sa cauti alt brat caneluri ? Unde era bucsa ? Hmm...n-am facut poze dar pot sa iti spun ca partea de metal a bucsei, in partea de sus era staniol. Am bagat surubelnita si s-a taiat ca staniolul. Iti dai seama ca a mancat si din brat 1-2mm, in partea de sus.
Oricum, a meritat efortul. Nu se mai aude nimic, pe drum denivelat, prin gropi, la sarin in portbagaj...e liniste

O alta intrebare: cum demontez planetarele de la o masina care nu mai are cutie de viteze si, implicit, nici frane ? am demontat complet si eu puntea de spate . Vaselina avea in ea caci se pare ca s-a mai umblat . Am observat ca bucsa era mai subtire in partea superioara . Se merita sa le schimb sau sa nu ma chinui ?
Pe una din tevi ale unui brat am vazut urme de frecare fier pe fier mai vechi , deci acolo s-a schimbat bucsa de nevoie . L-am scos cam greu caci se infrana din cauza acelor caneluri de uzura ce le-am vazut . uleiul mineral nu face rau la bucsele din teflon? Nu are ce sa ai faca.Doar ca patrunde si asigura o lubrefiere. Pun o intrebare poate prosteasca , dar acum nu am altfel cum sa ma lamuresc : exista o deficienta dimensionala la bucsele din puntea spate disponibile acum pe piata ?
Adica acum vreo 2 ani cand mi-am facut cealalta masina brici , imi aduc aminte ca din setul nou de bucse , mecanicul nu mi-a montat bucsa centrala noua , ci pe cea din puntea pe care-o luasem de "donatoare" pt ca-mi trebuia si-un brat....
Acum cu masina prospat luata am ajuns si la capitolul punte spate si aici am un joc imens pe partea pasagerului , cu scartaitul de rigoare , in plus bara de torsiune de pe partea aceea s-a lipit in locas.... si masina nu mai poate fi ridicata la inaltimea nominala , deci se impune o demontare completa si reparare.
Am de gand sa ma lamuresc daca sunt probleme cu dimensiunile bucselor noi , pt ca deja mi-am luat un set de bucse + un set de brate noi , apoi sa montez totul cu ajutorul cuiva dar sa nu ma trezesc in ultima clipa ca ceva nu merge.
Ca nu pot pleca de la mecanic cu propria punte spate in portbagaj pana gasesc ce-mi trebuie...

Deci orice parere sau ajutor este binevenit . eu nu tin minte sa fie facute la cote aiurea,doar materialul cred ca este mai prost... setul de bucsi e OK....
problema cred ca e(era) la uzura bratelor.... Iulicuta2000 si Valib , va multumesc pt raspunsuri.
Inseamna ca era altceva in neregula cu bucsa centrala sau cu mecanicul , una din doua
Pe moment ar trebui sa fiu linistit pt ca macar am brate noi si un set de bucse noi + vaselina cu aditivi , ar trebui sa ma tina macar cat motorul care-i acum pe cazan.
Acum trebuie sa ma orientez in teren dupa o mana priceputa de mecanic din Bucuresti , ca eu am interdictie dubla : de la medic cu mana stanga si de la cretina de Oana Sarbu sa nu-i mai bocan sub fereasta ca aduce iar comunitarii
scorpion a scris:... si de la cretina de Oana Sarbu sa nu-i mai bocan sub fereasta ca aduce iar comunitarii
Cind vei mai lucra la masina, pune la maxim coloana sonora din LICEENII .

P.S. Si-a luat si mitza asta aere de vedeta ...... matura ? De mica incepuse sa-si cam dea ochii peste cap. Acum sunt clar off-topic , dar pt lamurire:

locul meu de munca este in Bucuresti , pe langa colegiul I.L.Caragiale. In blocul de langa parcarea unde-mi reparam Oltcitul , la etajul 1 sta marea vedeta Oana Sarbu. Angajatii firmei noastre ies in spate, in parcare , stau la o tigare , vorbesc tare si-si baga si-si scot "..." permanent. Ocazional se mai descarca cate o masina cu materiale. Cretina asta, iesea pe balcon si se uita sa vada cine rade mai tare sau injura fara perdea... si ghici ce se intampla : ma vedea pe mine reparand una alta pe la masina si incepea sa urle ca-n spatele blocului nu-i service auto , ca n-ar trebui sa injur... , ca de ce tip in parcare ?
Nu-mi permitea sa-i spun exact ce gandesc pt ca are nr de telefon al sefei mele si-a sunat-o de destule ori.... eu tot incercam sa-i explic ca nu eu urlu ( singur ???) prin parcare , ca nu eu ma injur pe trei , patru voci diferite prin parcare , asa ca sa ma lase in durerea mesteritului meu la rabla. Cand colo , japita dracului , ofticata ca n-avea la cine tipa , dadea telefon si la sefa mea si la comunitari , si uite am avut la belele cu astia de mi s-a acrit.
In consecinta , daca mai fac ceva la masina , fac fara sa tin piese insirate pe langa mine si cand se face prea mult zgomot "ambiental" , ma tirez usurel in cladire , ca idioata inca nu ma asociaza inca cu masina gri ( fostul Oltcit era visiniu.... )
In consecinta , se exclude ca sa-mi dau jos puntea de spate in parcare pt ca trebuie s-o desfac si sigur va fi nevoie mai multe ciocane grele.
Deci ramane sa gasesc un mecanic priceput si sa reparam puntea in alta parte categoric.

Si Laurentiu , crede-ma ca nici nu-ti dai seama ce aere de mare vedeta internationala isi da madam Liceenii !

PS : pe locatarii de la etajul 2 , de deasupra cretinei ,nu i-am vazut o singura data pe balcon privind sau urland ceva catre cei din parcare , si lucrez acolo din 1998 , deci asta are ceva sigur la "mansarda" !
scorpion a scris:Cretina asta, iesea pe balcon ...ma vedea pe mine reparand una alta pe la masina si incepea sa urle ca-n spatele blocului nu-i service auto , ca n-ar trebui sa injur... , ca de ce tip in parcare ?
Si tie, nu ti s-a rupt niciodata guma de la pantaloni si chiloti in timp ce ea facea vocalizele alea ? Nope , am un loc de munca bunut ( acum pe criza , zic ca-i perfect ), nu crapam de dragul a ce faceam la job , dar nici nu-mi deranja stomacul , iar eu sunt banatean si-s mai domol din fire.
Si crede-ma ca are cretina asta la relatii de te doare capul. Aia de la comunitara au primit un telefon de la un tip din media si au ordin s-o asculte linistiti si cuminti de cateori ii suna sa reclame ceva sau mai ales pe cineva.
Dac-o injur imi bat singur cuie in talpa si nu-mi face bine.
Cand o fi sa plec de la acest loc de munca am de gand sa-i zic cateva care s-o atace pe idioata, cum a fi sa-mi explice cum o mare actrita ca ea n-a ajuns nici pe IMDB ??? Si doi la mana daca n-a putut face copii , inseamna ca Universul stia ca-i ceva in neregula cu ea , dar atunci de ce s-a incapatanat sa infieze si sa nenoroceasca niste fiinte ?
Astea spuse cu candoare o s-o atace ca sangele de xenomorph din Aliens ....
Si-n final ii spun ca se vede c-a imbatranit si deja arata ca un cur incretit !!!
Laurentiu a scris:Si tie, nu ti s-a rupt niciodata guma de la pantaloni si chiloti in timp ce ea facea vocalizele alea ?

Nu se poate că îl dă tipul din media(Turcescu) la Realitatea la breaking news. Evit-o mereu . Nu ai ce face decat o singura varianta posibila si directa . Sa renunti la serviciul de acolo si s-o flegmezi golaneste zicandu-i ce ai scris mai sus . Poate asa se va lauda ca tine cura de slabire fiindu-i greatza sa mai mestece un timp
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community