Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitul meu "Ruginila"
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sigurantele?! Sigurantele sunt bune, ca se aprid pozitile cand apas frana. Am rezolvat problema cu pozitiile, era de la un bec de la stopuri care avea lipite contactele intre ele. Astazi am demontat toba intermediara si puntea spate pentru a pune alta.
Puntea care a fost pe masina am defacut-o pe toata pentu ai scoate barile de torsiune.Cum scot barile de torsiune din bratul in care sun prinse?

bagi un surub in capatul celalalt si cu un ciocan de minim 2kile bati in acel surub,cu bratul pe o nicovala ceva,bara de torsiune iese ca si roata,de pe partea respectiva
mare grija sa nu incurci barele intre ele! Am inteles, ma duc acum sa le scot. Zile trecute m-am apucat sa curat masina pe dedesubt.Am curatat peste tot unde era rugina(mai umpic in partea din fata)si am dat doua straturi de grund cu pensula si am antifonat contra aripa stanga pe unde era nevoie.La contra aripa drepta e bai ,din cauza rezervorului de la luneta care s-a spart ,a tot curs apa pe acolo si s-a rupt contra aripa de la rugina + ala de tine flapshul de la bara si s-a gaurit si aripa putin in 2 locuri.Maine o sa vopsesc pragurile si pe unde am dat cu grund. Am terminat cu partea din spate,adica am antifonat unde era nevoie si apoi am vopsit.Mai ramane de petecit cand o sa cumpar unu instrumenet de pus nituri.Am grunduit si pragurile, la cel din dreapta s-a gaurit tabla din exterior dar inauntru e ok.Mai ramane se curat pe langa praguri si unde mai e rugina. ai verificat si suporturile de la aripile din spate? nu stiu cum sa explic exact. daca dai plasticele din portbagaj jos se vede doua intarituri orizontale si alea mai au obiceiul sa rugineasca.
ai tot respectul meu ptr ca faci singur masina si ptr ca nu vrei altceva mai "tare". Multumesc low.Suporturile alea le-am curatat de mult de rugina.
Am terminat de curatat caroseria de rugina si dupa ce am grunduit, antifonat si vopsit unde era nevoie pot spune ca e alta treaba cand ma uit sub ea.
Acum trebuie sa ma apuc de puntea spate sa-i schimb barile de torsiune si bucsile daca e nevoie.
Niste poze:



Am scos bara de torsiune dreapta de punte ca sa o schimb cu alta.
Cum pozitionez bara de torsiune pe brat ca nu are nici un semn pe ea cum are cealalta? Nu stie nimeni? doar prin nimereala...
sau....masori cat e dincolo ca inaltime (de la punctul cel mai jos al butucului de la roata, pana la marginea aripii), cu bara de torsiune libera (fara sa fie legat de amortizor) Am montat bara de torsiune.Am vopsit puntea si am montat-o pe masina(era sa-mi strivesc un deget) dar nu am nimerit-o bine, sta umpic pe o parte.Asa ramane.Nu are pic de joc in brate iar suspensia e buna.
Astazi m-am plimbat umpic cu masina, iar cum sunt la inceput imi tot murea motorul si deodata nu mai pornea cu trebuie motorul(invartea de mai multe ori).Cand am vrut sa plec cu el imi murea motorul.Apoi l-am pus pe unul care stie mai bine sa plece cu el dar tot nu putea.L-am impis pana in curte, iar mai tarziu cand am dat sa-l pornesc a pornit si s-a oprit dupa cateva secunde si nu a mai luat-o.Eu cred ca e de le bujii ca sunt cam vechi.Voi? De ce ai vopsit butucul ? Banuiesc ca ai dat cu pensula . L-ai slefuit pana la luciu metalic sau numai cat l-ai curatat ? Schimba-i bujiile . Adica incearca sa vezi daca cu bujii noi nu mai ai probleme. Baga o privire si pe la carburator . Daca s-a jucat cineva cu surubelnita pe acolo sigur ai amestec prea bogat si se ineaca , sau e prea sarac . Mai uita-te la capac delco (sunt paguboase ale dreacu , cele 2 picioruse de jos ale capacului se tocesc de tot si luleaua atinge textolitul- adica nu mai face contact) , la bobina daca da scanteie ,si la fise ai posibilitatea sa nu faca contact . Eu le-am strans unde vin bujiile si le-am largit unde vine capacul delco-ului, astfel incat sa nu existe contact imperfect. Asta include si fisa delco-bobina . Uitate mai bine , pune la punct ce am zis si daca tot nu vrea , explica aici detaliat ce si cum , ca sigur te ajuta cineva. Altceva nu stiu sa aiba . denis,luleaua delcoului nu are voie sa atinga plotii de jos,si nici pe cei de sus,trebuie sa treaca la o anumita distanta fata de ei,dar fara sa-i atinga!
in timp se uzeaza din cauza arcului electric care apare la transmiterea tensiunii de la bobina la bujii,care ii roade in timp,dar in nici un caz nu-i roade luleaua
daca la tine prezinta astfel de probleme,nu e pus bine capacul
george,daca ai apucat sa incingi putin motorul,e oarecum normal ca sa porneasca greu
de pornit cum il pornesti?
de ce moare?poate e masina infranata pe fata... La pornire am incercat amandoua metodele dar nu era vreo diferenta.
Am masina infranata pe fata, dar la inceput pleca si asa.Cand am vazut ca nu mai vrea sa plece am batut umpic cu ciocanul in placute si si-a dat drumul, i faceam un vant si mergea 3m.
Iar cand imi murea motorul,nu murea dintr-o data cu face daca nu pleci bine de pe loc, ci mai lin. poate nu are benzina Benzina i vine ca, cand accelerez vad cu tasneste benzina in carburator.
Ma duc imediat sa caut unde e problema. Am fost la masina si inaite de verificari am mai incercat sa-l pornesc si a pornit, dar s-a oprit dupa 2 secunde.Am dat bujiile jos si toate erau ude.Ma mir cum a pornit . Eu zic ca e de la avans. Nu iti da scanteia la timp si iti ineaca. Incerca sa-l reglezi.
iulicuta2000 a scris:denis,luleaua delcoului nu are voie sa atinga plotii de jos,si nici pe cei de sus,trebuie sa treaca la o anumita distanta fata de ei,dar fara sa-i atinga!
in timp se uzeaza din cauza arcului electric care apare la transmiterea tensiunii de la bobina la bujii,care ii roade in timp,dar in nici un caz nu-i roade luleaua
daca la tine prezinta astfel de probleme,nu e pus bine capacul

Ei dracie , nu stiam chestia asta cu arcul electric . Eu am 2 capace care sunt tocite jos .. si plotii nu mai in marginea la lulea mai facea contact . Eu credeam ca daca sunt tocite asa , sunt bune de aruncat.
George Hermenean a scris:Am fost la masina si inaite de verificari am mai incercat sa-l pornesc si a pornit, dar s-a oprit dupa 2 secunde.Am dat bujiile jos si toate erau ude.Ma mir cum a pornit .


cui pontou blocat...... Am curatat bujiile, iar doua le-am schimbat si le-am reglat distanta.Cand le-am montat pe masina a luat-o din prima ca de obicei.Mai tarziu am pornit iara motorul tot la sfert.
Am montat aripile fata si apoi am centrat capota sa fie le fel distanta intre aripi.
Am montat pe masina un releu de dacie care incarca intre 13,8-13,9 dar la mufa unde vine firul de la releu(+) are curent cam cat in baterie, dar in releu ajunge cu 0,5V mai putin.Daca lipec firele intre ele si anulez mufa, nu incarca mai bine alternatorul? Am mai lucrat cate ceva pe la masina:
-am schimbat mecanismele de inchidere la ambele usi si am facut sa se incuie si usa dreapta.
-am bagat silicon pe langa geamurile spate pe unde intra apa.
Astazi m-am plimbat cu el,trage bine,directia e foarte usoara(isi face bine treaba seul de oaie )iar frana tine foarte bine chiar daca am numai pe fata.Etierii fata nu se mai blocheaza ca inaite dupa ce franam,mai ramane cel de pe stanga putin,iar cel de pe dreapta si-a dat drumul si pot sa invart roata dupa ce pun frana.Sper ca isi vor mai da drumul cu timpul.
Am cumparat un releu de incarcare si lichid de frana Prelix Dot 4.E bun lichidul?
nu isi vor da drumu,trebuiesc desfacuti curatati si eventual schimbate garniturile Eu dot 3foloseam si la oltcit si la dacie. dot 4 se foloseste,atata timp cat se gaseste si costa chiar si 10 lei bidonasul,de ce sa pui dot 3? Care ar fi diferenta intre dot 3 si dot 4?
Eu am primit cu masina dot 3 ,am crezut ca ala se foloseste.
Pe zi ce trebe aflu mai multe . dot4 are punctul de fierbere mai mare...
deci cand ii dai cox tare pe serpentine, ala dot3 poate il fierbi si ramai fara frane, pe cand ala dot4 inca rezista rezista rezista




cam asta ar fi in principiu.... Nu pot sa zic ca nu e adevarat ce a zis Valib mai sus.
Tata a folosit dot 3 din 2007 la masina si nu sa plans de frane.
Franele aerisite inainte de itp si cabluri inlocuite la frana de mana caci a ramans fara( sa blocat frana de mana sa incis sub roata,fum toti draci!)
Sa revenim la oltcit caci aici nu este sectiiunea dacia .
Multumesc de explicatie.
Uite ca invat pe zi ce trebe si mai zis uni ca pe net nu inveti nimic:). Stiu ca nu isi vor da drumul ca niste etieri curatati dar oricum, fata de cum era inaite, si-au mai dat drumul.
Lichidul de frana a fost 13lei, iar punctul de fierbere e de 250 grade. mai bine ii dai jos si ii cureti bine Daca i desfac,nu risc sa stric garniturile?Ca nu am altele, si decat fara frane, mai bine asa.
O sa desfac etierii de pe puntea care am dat-o jos sa vad cam ce e pe acolo. Ieri m-am plimbat iar cu Oltcitul.Merge bine, dar am joc cam mare la roata dreapta din fata la rulment.Ce risc sa stric daca mai merg asa cu el cativa km.

Sa iti dau un sfat!

Spala farurile, eventual, vopseste carcasa cu vopsea cromata argintie la tub, spray, geamul; apoi lipeste geamul si carcasa cu silicon,.

Arata prea urat. Am alte faruri cu oglinda buna,dar le-am pus pe astea pana ma invat sa conduc si i fac ITP-ul(la anu).
Am cateva intrebari:
1.Ce sintome are o cutie de viteze care nu are destul ulei?
2.Ce pot sa i fac la frana de mana ca raman blocate praghiile?
3.Cum schimb cablu de kilometraj de la cutie?
4.E bun filtrul asta de benzina unde i e locul?Scrie pe el ca se monteaza inaite de pompa.
La punctul 1. : zgomote precum suruituri, horcanituri, parca.

La 2. si 3. ai las pe altii sa raspunda , ca eu nu stiu .

La 4. ; am avut ceva asemanator, numai ca paharul era din sticla, cu o sita filtranta in interior, asemanatoare cu cea de la carburator. Eu l-am montat dupa pompa; la mine era si sunt montate dupa pompa. Si sta bine acolo , ma gandeam chiar sa mai pun un filtru la carb', la retur. Intra greu in viteza. George...luasi carnetul? Felicitari!!!

..daca nu,las-o mai moale cu condusu si plimbatu la oltean.

1. pentru inceput incepe sa fluiere..a paguba.
2.
3. daca e cv ro ..cu o cheie de 11 (daca imi aduc aminte bine),dupa ce dai scutul motor jos,te bagi sub ea si desfaci cablul din fundul cutiei. din pacate locul nu este foarte primitor (e strimt),deci tre sa ai rabdare.
4. daca crezi ca se infileteaza bine-bine si nu trage aer fals pe la filet il montezi inainte de pompa..gaseti tu un locusor acolo..pe furtunul de tur.insa,decit sa te muncesti cu asta,mai bine pui un decantor din ala cu sita si pahar de sticla,pe contra aripa sau pe suportul ala sub baterie.

bafta in continuare! Acum trebuie sa o las mai moale ca am facut pana .Oricum nu am iesit inca pe strada.Am exersat in "poligon".
Cand am timp o sa incerc sa schimb cablul.
Cutia mea nu intra bine in din tr2 in tr1 trebuie sa mestec bine cu schimbatorul sa intre si mai face figuri cand bag tr1 cateodata.Revolv cu uleiul ceva? Am incerc sa scot cablu de kilometraj.Am desfacut surubul care il tinea si am tras cu forta de el pana s-a rupt .A ramas arcul acolo pe teava si un arculet mic in teava aia.Acum incepe distractia pana scot arcul de acolo. cind bagi din tr2 in tr1 masina e oprita in loc? Daca functioneaza bine cutia pe loc, dar in mers merge mai aiurea, e de la uleiul din ea(lipsa lui de fapt)? din cite stiu eu la o cutie buna,fara uzura sau cu km putini ,atata timp cit roate se invirte nu te lasa sa bagi din 2 in 1. Daca acea cutie e buna, te lasa sa bagi a I-a, dar la viteza mica. Face cateodata figuri si pe loc din tr2 in tr1.In mers am schimbat la viteza mica cand nu mai mergea cu tr2. poate nu apesi bine ambreiajul...sau poate placa da semne de oboseala. Intre timp am demontat tot interiorul sa curat orice urma de rugina si sa-l vopsesc.Se poate schimba capacul din spate de la cutie fara sa dau cutia jos?




Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 3 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community