Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitul meu "Ruginila"
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
George, GTF-ul are cumva motor de 1.1 + cutie de viteze 5RO sau 5FR? Din perspectiva ta ce ai pierdut, dar si ce ai castigat ? Ma intereseaza raportul demaraj/consum. Am motor 1.1 si cutie 5 RO, legat de demaraj nu stiu ce sa spun pentru ca, cat am avut cutia 4 ro nu am avut permis si ma plimbam cu masina pe dealuri si drumuri tara, plus ce nu functiona nici vitezometrul.Consumul ar trebui sa scada cu treapta a V-a deoarece motorul e mai putin turat.Am pus cutie 5 RO, ca pe asta am gasit-o mai aproape si la un pret ok.Am avut noroc ca am prins cutia asta, functioneaza foarte bine
Pozele de mai sus care aveau virusi http://imgbox.com/g/PAxzk5R5rQ Demarajul e la fel si la 4 RO si la 5 RO...s-a scrie pe atatea topicuri...treptele 1,2,3 sunt identice! singuru avantaj e consumu in treapta a 5-a...in rest e aceeasi mancare de peste.



ps: mai e o mica satisfactie cand vezi vre-un guru al masinilor...si cand ii zici ca oltcitul are 5 trepte ramane misto pozele !!!
Danutz Bratosin a scris:Demarajul e la fel si la 4 RO si la 5 RO...s-a scrie pe atatea topicuri...treptele 1,2,3 sunt identice! singuru avantaj e consumu in treapta a 5-a...in rest e aceeasi mancare de peste.


asta scrie la fel de cum scrie si de 4 fr cu 5 fr .... realitatea e altfel ... exista o oarecare diferenta pe treptele 1,2,3 nu mare dar exista si e sesizabila mai mult pe motorul de 1,1 ...asa cel putin am simtit eu ... cutia de 5 e parca mai puturoasa un pic ...dar marele avantaj e intr-adevar pe treapta 5 ... parca altfel te vede omul la o viteza de 100 si de km/h si in jur de 3000 pe turometru decat la cele in 4 la care la aceiasi viteza ai vreo 4000 Sunt multumit de cum trage masina si ce demaraj are, cand ii dau a II-a da niste scarturi faine.Daca aveam cutie in 4 tr ma rupea la consum la cum merg eu cu masina, oricum m-am mai potolit si mi-am schimbat putin stilul de condus, se simte la consum.De la un consum de 11% inafara pe portiuni scurte de 6 km, am ajuns la 8 si ceva, tot aceleasi portiuni(dar nu am trecut de 80) si la un consum mixt de 7,5%, acesta l-am calculat pe un drum de 180 de km care i-am facut intr-o zi, iar restul de km i-am facut pe distante mai scurte, sunt multumit de acest consum raportat la cum am mers cu masina.
PS. Am uitat sa spun ca am masina are dat tot interiorul jos si are niste gauri suplimentare de aerisire prin podea george ... sa stii ca scartaituri da si cu tr 3 ... cat despre consum si mers la rupere mie unu nu mi-a sarit de 10 la drum lung ... in perioada cand faceam drumurile la tg-jiu aveam consum de maxim 10 l /110km oricum as fi mers si mergeam avand si portiuni de cate 10 km in care vedea si 150-160 ... adica blana ... dar bine ca nu erau multe decat vreo 2-3 ... in schimb in oras nu am reusit niciodata sa scad sub 11-12 iar cel mai mare consum pe oras a fost de 20% .. si asta cu cutie 4 fr

pe celalalt am pus de vreo 2 ani cutie 5 fr ... si se cunoaste totusi un pic la demaraj parca trebuie sa plec un pic mai turata cu 200-300 rot/ min ca sa se infiga cum se infinge a mea ... in schimb la drum lung e intr-adevar mult mai bine si la consum dar si pentru uzura motorului .. una e sa mergi constant la drum lung cu turatie de 3000 si alta de 4000 avand aceiasi viteza In concluzie, pe motor de 1.1 ce cutie sa-i pun? 4 Fr sau 5 Ro?
Mentionez ca nu vreau sa pierd demarajul pe care il am de la cutia 4 Fr insa as prefera sa scada cat de putin consumul.
Inca un lucru. Imi poate procura cineva tabelul cu rapoartele de transmitere pentru o cutie 5 Ro?
Va multumesc frumos si imi cer scuze pentru off-topic! cutiile ro sunt mai lungi decat cele frantuzesti ...asa ca orice ai pune fata de 4 tr franta o sa cam pierzi la demaraj (exceptie cutia de special) cat despre rapoartele de transmitere era pe aici pe undeva un tabel in excel ...care are totusi unele erori dar care totusi te ajuta sa te ghidezi un pic ... oricum ca solutie de compromis incearca un 5 fr ... mai ales daca ai drumuri lungi de facut si nici nu vrei sa pierzi prea mult la demaraj fata de 4 fr... din constatarile personale o diferenta exista dar nu e prea mare la demaraj ...dar in schimb te unge pe suflet la drum lung Lancer si toti ceilalti doritori sa ia parte la discutie, ne putem muta pe topicul meu ca sa nu il deranjam pe George.

Asadar, cutia 5 Fr.. este identica cu cv, 4 Fr, inclusiv pana la tr. a III-a de viteze, insa tr, a IV-a de la cv. 5 Fr. este mai scurta decat corespondenta sa de la 4 Fr. avand rapoartele de transmitere mai mari favorizand acceleratia, iar tr, a V-a este mai scurta decat tr, a IV-a de la cv. 4 Fr.

In mod paradoxal cutia de viteze 5 Fr este si mai scurta dar in acelasi timp si mai lunga decat cv. 4 Fr. din motivele aratate anterior. Cutiile RO sunt niste gunoaie nefiabile, cu rapoarte de Dacia, singura diferenta fiind la cutia 5Ro, Oltcit are turatie mai mare in tr 4 si 5 fata de Dacia. Alt "avantaj deosebit" sunt treptele 2 si 3, la urcare, cu tr 2 urla motoru', iar cu tr 3 sta subturat si nu trage, ceea ce la 4 si 5 FR nu se intampla.
dj53zfb a scris:Cutiile RO sunt niste gunoaie nefiabile, cu rapoarte de Dacia, singura diferenta fiind la cutia 5Ro, Oltcit are turatie mai mare in tr 4 si 5 fata de Dacia. Alt "avantaj deosebit" sunt treptele 2 si 3, la urcare, cu tr 2 urla motoru', iar cu tr 3 sta subturat si nu trage, ceea ce la 4 si 5 FR nu se intampla.


vezi ca uitasi un anume zgomot specific existent la cutiile ro in 5 ... zgomot care la un drum lung te face sa o iei rasna si care se datoreaza fenomenului de sirenaj mai ales in treapta a 5 ... datorita proastei proiectari a pinionului pe acea treapta fenomenul ala e mai predominant la cutiile franta si vezi ca la 3000 de ture cu rotile originale de oltcit abia daca ai 87 de km/h... iulica ..sincer la cutiile franta fenomenul apare datorita uzurii ... la alea ro era din fabrica ...
si la 3000 cu rotile originale de oltcit mie unu imi arata 100 si pe gps si pe vitezometru (la cutia 5 fr) la cea 4 fr de acord aveam in jur de 80 cu rotile originale (145/80/13) tot cam asa am si acuma la a mea cu 185/60/13 imposibil sa ai la 3000 de ture 100km/h cu orice cutie in 5 trepte in afara de una RO cu pinioane de nova Eu la 5fr la 3500 ture 100km/h. La 4fr pe la 4100 aveam 100 km/h. Referitor la baiatul de mai sus care cerea un sfat in legatura cu, cutiile de viteze.Eu am 5fr pe 1.1 si nu mi se pare ca am pierdut deloc demaraj. Ba mai mult de atat, mi se pare mai buna prin oras fiindca iti da ocazia sa mergi cu a 4a, aceasta treapta fiind mai scurta decat la 4fr. Iar la drum lung daca motorul e silentios, mergi cu 100-110 km/h fara sa te doara capul. 5 RO, 3000 rpm = fix 90 km/h pe ceas...real cum a zis si Iulicuta, undeva pe la 85-87
iulicuta2000 a scris:imposibil sa ai la 3000 de ture 100km/h cu orice cutie in 5 trepte in afara de una RO cu pinioane de nova

Ba, e foarte posibil sa ai 120 km/h in tr 3, cu cutie de Special, din cauza uzurii vitezometrului. Eu vorbesc de trebi reale cu toate in stare de functionare,inclusiv viteazometru cu ac sau prin gps...
Cu rotile originale si orice cutie 4,5tr ro sau fr nu ai cum sa ai la 3000 de ture 90 la ora(viteza reala data de gps sau radar , pun si pariu pe un plin de benzina!
Eu am roti pe 15 ,185/55 si la 3000 de ture am fix 90 de km/h pe gps testat pe distanta mare.
Inainte,cu rotile pe 14,185/55 aveam la 3000 de ture 86km/h testat pe distanta mare de asemeni... De cateva saptamani am dat interiorul jos, ca gandul sa scap de carpelile pe care le-am facut cand eram mai mic si nu credeam ca-i mai fac itp la masina.De cand i-am dat interiorul jos si am descoperit gaurile am facut vreo 200 de km aveam cea mai tare aerisire in masina ,bine ca nu ma prins ploaia.Momentan masina e la tinichigiu, o sa sudeze in argon.
Poze cu gaurile, mai era una in prag dar nu i-am facut poze
http://imgbox.com/g/B7IoRhhCPj Felicitari!

Chiar isi merita deviza ..GTF-ul,Oltcitu' care nu moare niciodata."

Mult succes cu ea! Mersi, gyorgyoda! Vreau sa tin cat mai mult masina asta, deaia m-am apucat mai serios, sa-i fac tabla cum trebuie.Puteam sa las podeaua cum era, ca ma vreo 2 ani mai tinea, dar daca tot m-am hotarat sa tin masina cat mai mult am zis sa fac o treaba calumea.De cateva zile am adus masina de la tinichigiu, sunt multumit cum a iesit
http://imgbox.com/g/330z4Nfu0k a lucrat bine tinichigiul la ea
si eu am niste rugina, in spate la bidonasul de spalator, mi-a curs apa , dar, am bagat ulei la greu , vaselina n-am avut cum, ca era locul stramt Tinichigiul a acoperit zonele cu feruginol, chit plus tot ce trebuie?

Nu inteleg de ce a acoperit cu grund maroniu. Din punctul mau de vedere este mai slab calitativ fata de cel gri.

Daca tu esti incantat, eu nu mai zic nimic. La urma urmei, este important ca tu sa fii multumit ci nu observatiile noastre. Bravo!
Cristii a scris:a lucrat bine tinichigiul la ea
si eu am niste rugina, in spate la bidonasul de spalator, mi-a curs apa , dar, am bagat ulei la greu , vaselina n-am avut cum, ca era locul stramt


Si eu am avut probleme in zona ai, aveam contra aripa mancata in colt vreo 5-6 cm de sus pana jos de rugina, am taiat din oltcitul care il aveam de piese bucata respectiva, si am prins-o cu pop-nituri

gyorgyoda a scris:Tinichigiul a acoperit zonele cu feruginol, chit plus tot ce trebuie?

Nu inteleg de ce a acoperit cu grund maroniu. Din punctul mau de vedere este mai slab calitativ fata de cel gri.

Daca tu esti incantat, eu nu mai zic nimic. La urma urmei, este important ca tu sa fii multumit ci nu observatiile noastre. Bravo!


Grundul i l-am dus tinichigiului sa dea in alte zone, dar nu a inteles si a iesit ca in poze, dar nu e problema ca tot asa procedam si eu, eventual, poate mai tratam tabla. Grundul pe care il folosesc e foarte bun, depinde ce marca e grundul, nu ce culoare e
Astazi am tratat tabla pe sub masina in zonele unde am sudat si am datt cu grund, pe sub masina nu a dat tinichigiul cu grund, ca nu l-am lasat eu, sa tratez tabla. Am zis sa pun niste poze cu interiorul full-piele , pe care il am de vreo luna jumate si vreo 300 si ceva de km
http://imgbox.com/g/6Wdups94Vl e numai piele ... daca nu ar fi tapiteria pe usi as zice ca ai dat-o pe porno direct ..asa sunt doar poze sexy... oricum nu te-a invatat nimeni ca o femeie arata mai bine imbracata??? pune mana si imbrac-o ca sa vezi diferenta ...asa la pielea goala arata toate aprope la fel Tare! Mai am putin de lucru pana sa pun interiorul ca am gasit niste rugina pe sub izolotie si nu am mai avut timp sa ma ocup de ea, plus ca vreau sa-i antifonez podelele si bordul spor la treaba ... oricum bordul ala ar fi bine sa il imbraci si in ceva izolant fonic ... gen cam cum sunt cele pentru audio Nu prea ai facut bine ca ai dezlipit izolatia aia originala din spatele bordului, pt ca nu vei mai putea s-o lipesti cum a fost... Presupun ca rugina era sub bord, in stanga pedalelor, chiar in colt, sau ma insel? Am mai avansat cu putin O vreme nu ar trebui sa mai am rugina in interior dupa procedeul pe care l-am aplicat, am curatat unde a fost rugina pana la luciu, am tratat tabla, apoi am dat 3 straturi de grund, unul de vopsea neagra, un start de antifon gros dat cu pensula si peste un strat de hammerite 3 in 1 de la Kober, care respinge apa.
Poze: http://imgbox.com/g/3F1eCYV6p0 ce bine e cand ai curte... ) cum anume ai tratat tabla? Am tratat tabla cu o solutie de la Nigrin pe care am luat-o din Real http://imgbox.com/ackEUZPK cam asa ramane tabla dupa ce dai cu aceasta solutie(apare si in poza)
Astazi am lipit izolatia de la bord si am montat partea de aeroterma din interior. Astazi am fost la tinichigiu si mi-am facut o intermediara din teava goala si am mai sudat doua petice mici la podeaua portbagajului.Am montat si interiorul, in sfarsit imi functioneaza turometrul si iluminatia bordul dupa 3 ani in care au fost stricate Ce avea bordu? Am avut mai demult un scurt care a topit cablul de masa de la ceasurile de bord si nu mi-am dat seama pana nu am desfacut instalatia. Am uitat sa precizez ca am schimbat si ceasurile de bord cu unele noi cumparate de la cristi_s Intre timp am mai facut vreo 500 de km, am schimbat capota si am fost pana la Alexandruteutisan ca mi-a dat niste piese(multumesc pentru piese om de nota 10) in ultima poza apare Oltcitul sau iar in penultima piesele pe care mi le-a dat. Masina va intra in reparatii trebuie sa reconditionez puntea spate(schimbat bucsi si discuri de frana) si sa aranjez putin contraaripile spate si traversa spate:wink:
http://imgbox.com/g/XCwEiTM2AP
http://www.youtube.com/watch?v=_gNPxmTD1Hw&feature=youtu.be Revin cu noutati, am dat puntea jos sa schimb bucsele, dar pana la urma trebuie sa schimb si bratele ca sunt uzate destul de tare O sa pun bratele de pe puntea care am schimbat-o mai demult care sunt uzate mai putin.
Bratul de pe dreapta e destul de ok, l-am pus de proba pe punte si nu are joc deloc(pe dreapta nu trebuie sa schimb nici bucsa ca a schimbat-o tata mai demult).Bratul pe stanga are ceva urme de uzura dar zic mai duce mult si bine cu o bucsa noua Revin cu noutati am montat bucsa noua pe partea stanga si am montat bratul(cel din ultimele poze) pare a fi ok, am tras de brat si nu am simtit joc.O sa schimb si discurile de frana cu altele noi ca cele vechi erau varza, cel din poza avea o ureche rupta si alta fisurata.
Cam asa arata masina momentan, am pus o finala care nu mai are site in interior si se aude criminal
http://imgbox.com/g/cBZxmdHsnI Sper ca nu ai lasat bucsile spate bagate doar acolo la nivelul tevii din punte,trebuie sa intre mai mult,cam 2cm ,ca acolo vine o garnitura de cauciuc
Ruginila rau bratul ala sa stii,lasand la o parte uzura,e multa rugina,adica multa apa stata acolo,si prea putina vaselina,cel mai probabil nu s-a umblat pe acolo niciodata...
Spor la treaba
P.s. s-ar putea sa ajung la comandau,poate iau si troacele cu mine Am bagat bucsa cat a fost nevoie si am pus si garnitura de cauciuc.Legat de bratul ruginit, nu a vazut vaselina niciodata inafara de cea din fabrica .Mai demult s-a apucat tata sa schimbe bucsile si a reusit sa schimbe doar bucsa de pe dreapta, apoi s-a lasat pagubas cand a vazut cat de greu a iesit bucsa, si nu a mai schimbat bucsa de pe stanga.A mers o perioada cu puntea asa, apoi a schimbat puntea cu totul.Cand ajuns Oltcitul pe mana mea puntea pe care a pus-o tata avea joc si am schimbat-o cu vechea punte care parea mai buna si am mai facut vreo 3500 de km cu ea . Revin cu noutati
-Am dat planetara de pe stanga jos sa schimb burduful de la tripoda ca arunca vaselina
-Am rupt suportul de remorcare de pe stanga spate(cel de pe dreapta e si el slabit) dupa ce am ramas suspendat in zapada si a trebuit sa ma traga cineva.
Cateva poze de sezon si un clip
http://imgbox.com/g/ZKYcYpWurc
http://www.youtube.com/watch?v=y1Ra6_d8qXc Am facut cateva achizitii :
-un set de jante Amil care au fost pe Oltcitul de raliu la inceput
-4 anvelope
-o pereche de centuri retractabile
-praguri de fibra
-traversa spate noua
Intre timp m-am apucat de lucru la contra-aripile spate: am curatat unde a fost rugina, am dat cu grund dupa ce am tratat tabla si am pus cate un petec pe fiecare parte unde veneau suportii de centuri.
Urmeaza sa trec pe la tinichigiu sa-mi sudeze traversa si niste petice pe la contra-aripi
http://imgbox.com/g/AnjB5qJlBP felicitari pentru achizitie ...dar de cat ai pus cauciucurile pe jante? Cauciucurile sunt 145 80 13, normal trebuia sa pun pe 165 sa fie ok, dar le-am luat pe astea la oferta de la Iulica Pe viitor o sa pun 175 65 13 pe spate dar mai e pana atunci daca tot o faci pune-le pe toate pe 175 ... oricum mi se par mai late un pic alea pe fata ... de aia intrebam:) Si daca te opreste nenea curcanu' de la RAR...n-o sa ai probleme? pai saracii baietii cu jantele pe 14-15" nu au probleme? dupa rar mori cu 145 pe masina ... si oricum daca e pe linie de cauciucuri te poate opri orice politai si sa iti ridice certificatul:) La mine in talon nu sunt trecute anvelopele
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Următoare
Pagina 10 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community