Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitul meu "Ruginila"
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Garnitura ar trebui s Am strans suruburile si acu mai curge foarte putin intr-o parte.
Am fost sa cumpar elice dar nu avea .
Zilele astea am mai lucrat cate ceva :
-am schimbat un caciuc
-am reparat scaunul dreapta ca nu mergea in spate
-am pus filtru de benzina
-am schimbat bateria cu cea de pe Logan ca e mai incarcata
-am schimbat borna+ si le-am curatat pe amandoua
-am facut curat ca aveam diverse lucruri care zdranganea
Astazi l-am mai dezmortit umpic .Am plecat cu el umpic sa ma plimb.Se uitau toti vecini cu mirare cum de mai merge dupa atatia ani de stat pe dreata.Am mers 200m si s-a oprit motorul(cred ca s-a deochiat) dau sa-l pornesc nu mai invartea bateria ,am inlocuit-o cu alta si am plecat acasa .
Poze imediat! Si acum pozele:


Iulius_je a scris:Garnitura ar trebui s Culoarea e bej metalizat si a fost vopsit in 2001.Inainte era crem.
Rugina este pe:pragul dreapta;contra-aripa fata pe stanga; ranforsarea spate;podeaua in partea din fata pe ambele parti pe langa praguri;rama parbriz;pasajele fata pe ambele parti unde sunt agatatorile si unde e prinsa caseta de directie. Este coapta rau pe la lonjeroane si restu?
E nevoie de alta caroserie?
Ornamentele de la haionu nu trebuiau sa fie cromate?
Vad ceva acolo cu negru!? Prima poza e mai veche si de aceea e negru ornamentul .
Vezi ca scrie mai sus unde e rugina.
M-am apucat sa reconditionez puntea spate originala pt ca la vara sa o pun pe masina.Pana acum am deztepenit bratele si discurile.
Acum mi-am dat seama de ce am rams fara baterie.Am verificat tensiune din baterie,care era 12,73.Apoi am pornit motorul si am masurat din nou.Imi arata 12,47 .In concluzie alternatorul meu nu incarca deloc.Mai am un alternator care nu stiu cat de bine incarca.O sa-l schimb sa vad. Astazi am demontat toata fata inafara de bara .Am dat jos carenajul fata pentru a scoate bucatiile de plastic de la elice de cand s-a spart.Am dat jos alternatorul vechi si l-am pus pe celalalt.Inaite de al pune am verificat puntea cu redresoare si era buna.Am pornit motorul si surpriza, nu incarca deloc Maine o sa schimb releul, poate el e de vina la acest alternator.
Cum verific daca un releu e bun?
Cu ce sa ung rolele de la curele(cele ruginte)



PS:Urmele de ulei sunt de la renifliand ca era furtunul crapat . Rolele se ung (cu vaselina) cu unele noi si distributia la fel daca sunt vechi. Risti sa se rupa si nu vrei sa te gandesti la urmari. Curele de distributie au fost schimbate in 2004 cu unele noi.Rolele o sa le curat si o sa le ung cu vaselina.L-as schimba ca am altele mai bune dar mie sa sa nu deranjez curele de distributie.
Care ar fi cauzele pt care nu imi incarca alternatorul inafara de puntea cu redresoare si releu? carbuni si firele care duc la alternator
releul nu ai cum sa-l masori decat montat pe alternator si pus pe masina
rolele daca au joc,poti sa le pui vaselina cata vrei,o sa o scuipe repede de acolo si incep sa scartaie in cateva mii de km Carbunii se afala sub releu?
Inseamna ca o sa ma tina rolele fara sa scartie la cati kilometri face. da,sub releu ii gasesti
de tinut o sa te tina,dar mai rau e atunci cand trebuie schimbati
curelele de distributie trebuie date jos si verificate sa nu fie crapat cauciucul Multan de sfaturi ma duc imediat sa schimb releu si sa ma uit la curele. Schimba curelele ca au imbatranita de vreme . Rolele se ung dar cu mare grija la scos semeringul de etansare sau cum i-o mai zice la plasticul ce etanseaza . Vaselina sa stii ca nu este aceeasi ca cea de la rulmentii de la roti . Putina se pune cat sa fie acoperite bilele din camasa rulmentului caci ti-o arunca afara si direct pe curelele ajunge si nu este sanatos pt ele . Am schimbat releul la alternator si acum imi incarca doar daca trag un fir de unde e mufa la releu pana la plusu de la alternator pt ca nu imi vine curent in alternator ca imi arde siguranta a doua, deci am cateva scurturi pe instalatia electrica pe siguranta a doua .Cand am pus un fir de la releu la alternator imi incarca foarte bine si motorul nu murea cand scoteam borna+. Nu mai scoate borna de "+" atunci cand merge motorul, pentru ca risti sa arzi puntea de diode nu se pune fir de la releu la alternator

pe mufa cu 2 fire de pe alternator, din instalatia electrica a masinii, trebuie sa iti vina pe un fir plus (nu stiu care, cel cu mufa mai lata cred), si pe celalalt iese plus, cand alternatorul e in parametrii (parca asa era, ca firul ala e pt becul din bord)


verifica mufa aia cu multe fire...de unde iti vin firele pt alternator Borna am scos-o doar sa vad daca incarca alternatoru.
Eu am alt releu mai bun decat cel original(e unu unguresc in carcasa de aluminiu) care are numai firul galben pe mufa de pe alternator.Mie nu imi vine curent pentru ca am un scurt si imi arde siguranta a doua pe care e alternatorul(cred).A masurat tata cu aparatul si nu vine curent in mufa ai neagra.
M-am uitat la mufa ai mare si e in regla doar ca e murdara de ulei.
Firu acela l-am pus doar sa vad daca incarca altenatorul . Datorita faptului ca imi arde siguranta a doua m-am hotarat sa dau bordul jos .
1.Imi puteti da niste sfaturi cum sa scot volanul sa nu am probleme dupa aceea cu directia?
2.Firele de la stergatorul spate pe unde intra in caroserie?
3.Aeroterma se demonteza greu?
4.Cum pot sa dau bordul inferior jos daca nu pot scoate comenzile de la aeroterma? Am dat jos volanul,bordul inferior ,tabloul de bord. si nu am observat nimic suspect care sa faca scurt-circuit.
Acum alte intrebari:
1.Pe unde pot avea scurt circuit instalatia electrica de la siguranta a doua inafara de stergatoare?
2.Cum scot socul din bordul inferior?
Acum ma duc sa demontez aeroterma sa verfic stergatorul fata .
Niste poze:

La carburator ai un mic surubel.
Iei o cheie sau un patent sau cu mana si il desfaci!
Apoi tragi de soc si il scoti.
Cand vrei sa-l demontezi pui un fir ceva acolo unde intra firu si gati si cablu de la soc.
Atat!
Bafta!
Daca e nevoie fac si niste poze sa te lamuresti dar nu cred ca va fii nevoie. La asta ma gandeam si eu, da credeam ca pot sa-l scot altfel.
Am dat aeroterma jos si nu e nimic suspect la stergator .M-am uitat si la cel din spate si nici la ala nu se observa nimic.
Cum pot sa depistez unde e scurt circuitul ? Pentru ca imi arde siguranta cum o pun contactul . pai decupleaza pe testate...consumatorii care sunt pe acea siguranta

- decuplezi stergatorul fata...din mufa de la aeroterma
- decuplezi tot satelitul cu stergator...din mufa din spatele bordului
- decuplezi alternatorul....mufa care are legatura cu releul de incarcare

si ce alti consumatori or fi pe siguranta respectiva...

si vezi, poate reactioneaza in bine la decuplarea unui consumator Multan de sfat Vali! Maine o sa am de experimentat .Oricum pana nu il fac nu ma las . Am gasit unde e scurt circuit .Este la stergatorul fata si spate.Mi-am facut seo-directie si am schimbat contactul ca pana acum aveam doua unul unde e lanterna de lumineaza bordul si unul unde e locul lui .
Apoi am adunat bordul la loc.Eu credeam ca imi va fi greu sa le pun pe toate le loc, dar am scris firele cum vin pe o foaie si le-am pus repede .
Acum ca imi functioneza tabloul de bord am observat ca am si presiune la ulei,iar relantiul sta la cam umpic sub 1000.Am mai avut o problema cu satelitul dreapta dar l-am desfacut si am rezolvat.
Dar mai am problema mare e ce nu imi vine curent la alternator?
Mentionez ca sigurantele sunt bune. cum adica ai scurt si la stergatorul fata si la cel spate? Cand dau drumu la stergatorul fata sau spate imi arde siguranta.La cel din fata cum il pun functiune imi arde siguranta iar la cel din spate imi invarte de cateva ori si apoi arde siguranta. Am rezolvat problema cu stergatorul spate prin inlocuirea lui cu altul.Acum functioneaza bine cu ocazia asta am reparat si pompita de sprit pe spate .
Acum imi vine curent in alternator dar am uitat sa izolez firul care face legatura dintre releu si diode si a facut scurt-circuit si s-a ars releul .
Am fost la magazinul de piese din Brasov dar nu am gasit elice si releu pentru ca nu i-a adus piese cand trebuia ,dar i aduce saptamana viitoare sigur .
Cand s-a produs acel scurt a iesit fum din alternator.S-a ars ceva pe acolo inafara de puntea cu diode care e buna?
Am terminat cu partea de electica din interior,acum imi functioneaza tot inafara de stergatorul fata si ceasul de pe plafon,care functioneza dar nu tine minte ora dupa ce iau contactul si nu lumineaza bine.
Am modificat umpic ceasurile de bord prin faptul ca am curatat acele de vopsea, pt ca aveau vopseaua sarita

Interesante acele asa Si mie imi plac ca se asorteaza cu cifrele ,iar pe pozitie arata si mai bine . Astazi m-am apucat sa fac aerisirea la frane ,ca imi tin la a doua pedala .Deabia am reusit sa desfac aerisitorul din fata,doar incalzit cu lampa cu gaz am reusit sa-l desfac.Maine ma apuc sa desfac si aerisitoarele din spate si apoi sa fac aerisirea la tot sistemul de franare. E bine dac cauta si alcool tehnic si alt lichid de frana,sa speli instalatia daca tot te apuci de treaba Lichidul de frana o sa-l schimb cand voi inlocui si puntea spate.Acum dar i fac o aerisire, asa poate imi va tine mai bine frana,ca si asa am numai pe fata frana ca pe spate s-au rupt discurile . Am terminat de aerisit franele .Acum imi tine bine frana . Sa urmaresti nivelul din rezervor cateva zile. Te rog eu, f Nu am ce analiza sa-i fac, ca e prea ruginit sa-l fac cum era odata .Vreau sa-l fac pt mine sa fie in stare de functionare si sa ma invat sa-l repar si sa-l conduc .La anul o sa-mi cumpar alt Oltcit la care o sa pot sa-i fac o analiza si sa-l fac cum vreau eu.Apoi vor urma si altele ca nu ma satur numai cu atat ca pasiunea e mare .
Daca nu se baga cacatul ala de impozit pe poluare sigur nu-l radiaza tata si poate il fac pe Ruginila ca tin deja prea mult la el si vreau sa-l fac.Oricum cu o caroserie buna+o punte spate completa+o cutie de viteze ok l-am facut.
Apropo, daca nu mai are itp din 2005 i mai pot face ITP acum. da,ii poti face itp Aia nu este garnitura, este membrana pompei.
Dedesubt, unde nu se poate vedea cand e montata, are un decupaj lateral. Trebuie sa-i gasesti acel decupaj fortand in lateral membrana. Ca sa-ti fie mai usor, roaga pe cineva sa-ti tina pompa pe o masa si sa apese, ca sa se ridice tija si sa elibereze membrana (stau prost la capitolul explicat). O sa incerc maine pe o pompa stricata sa scot membrana.
Cand pornesc masina iese un fum alb.De la ce e? De la Condens. Stai la munte Si eu tot la condes ma gandeam, dar nu eram sigur.Zilele trecute am schimbat elicea cu una noua iar acum astept sa vina releul. Zilele trecute am mai lucrat cate ceva:
-am schimbat contactul de la usa sofer sa functioneza plafoniera si blamaua care tine usa deschisa
-am scos mochetele din interior si am curatat pe unde era rugina. apoi am vopsit si am bagat putin ulei in lonjeroane
-am dat aripile fata jos am curatit si apoi am vopsit si pe partea stanga am pus un petec ca era o gaura.
Trebuie sa fac luminile pe spate ca nu merg pt ca s-au stricat mufele care intra in placutele cu becuri.
Daca lipesc firele pe placuta o sa functioneze? ori pe placuta,ori la baza becului,la nituri. iar capatul firelor...le faci de aceiasi lungime..pui o mufa ca la boxe. sau o regleta Ai nevoie de o caroserie te pot ajuta eu dar sunt din bucuresti, mentionez ca caroseria nu are pic de rugina. Iti multumesc, dar e complicat cu transportul si nu pot sa o iau.
Olteanul meu se strica singur la partea electrica
Acum o saptamana ma lasat turometru si iliminarea ceasurilor, adica ieri mergeau, iar a doua zi nu .
Astazi nu stiu ce a patit dar nu mai functioneaza pozitile cand le cuplez de la satelit,dar in schimb functioneza cand apas frana.
Ce are?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 2 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community