Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcitul meu "Ruginila"
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Parerea mea este ca folosind tipul acela de ulei, nu face altceva decat sa puna mai repede pe butuci motorul ala. Asta din doua motive.

1. Este mult prea vascos (60) chiar si vara. Francezul recomanda uleiul cu vascozitate 40 vara si 30 iarna. Dar cum majoritatea motoarelor sunt deja imbatranite cu zeci de mii de km la activ, un ulei cu vascozitate 40 este suficient pe tot parcursul anului.

2. 10W60 este un ulei semi-sintetic cu vascozitate mare. Daca vrea sa-l foloseasca, sa-l foloseasca doar vara dar si atunci sa fie full sintetic. Daca respectivul baga in motor astfel de uleiuri, inseamna ca-l dau banii afara din casa.

Eu consider ca uleiul ideal pt. Oltcit atat vara cat si iarna este 0W40 - un ulei full sintetic cu vascozitatea recomandata de producator. Cel mai bine ii face unui motor un ulei care curata toate depunerile si totodata asigura in permanenta ungere intre piesele aflate in miscare. Cel mai bun exemplu ar fi pistonul in cilindru. Acolo se regasesc toate efectele daunatoare ale unui motor: temperaturi si presiuni ridicate, miscare permanenta. Uzura la axa cu came pe partea cu delcoul pe cilindrul 1 e o problema de ungerea din fabrica a motorul de Oltcit. George s-ar putea sa ai dreptate. Am auzit la fosti proprietari de Oltcit, unii dintre ei avandu-l de nou ca marea problema a lor era axa cu came stanga aceasta fiind piesa pe care o inlocuiau cel mai des.

Am vazut motoare de Oltcit, unul avand mai mult de 200 de mii de km; dar la nici unul nu erau camele afectate in halul asta.

La tine e clar ca o cauza a uzurii camelor este reglajul incorect sau lipsa acestuia. Dovada fiind stratul negricios de pe came. Asta se datoreaza jocului mare intre culbutor si cama. Contactul nefiind suficient. Din cauza asta tot bat moneda pe uleiul semi sau full sintetic. Uleiul mineral formeaza depuneri pe cand celelalte nu. Ci ,,spala'' piesele, pastrandu-le curate.

http://imgbox.com/KSSzqPZj Diferenta intre uleiul 10w40 si 10w60, o constituie vascozitatea mai marea a celui din urma la cald, adica la 100 grade celsius are vascozitatea de aproximativ 26 de unitati, pe cata vreme vascozitatea la 100 grade celsius pentru 10w40 este de aroximativ 13-14 unitati functie de producator. Deci, in cazul unei utilizari preponderente a motorului la o temperatura foarte ridicata, 10w60 asigura o presiune de lucru mai buna datorita vasozitattii mai ridicate. Alta probelma ar fi standardul uleiului confrm clasificarii API, pentru omotorul oltcit/citroen este recomandat standardul SF/SG, cu continut de fosfor si alte elemente de aditivare care nu se mai regasesc in aceaceeasi proporti ,ci mult mai scazuta, la motoarele de generatie mai noua , asta pentru a proteja catalizatorul. Deci daca nu aveti radiatoare suplimentare de ulei (cum are/avea Pupa, Iulica, etc) si incingeti motoarele, puteti folosi vara cu incredere 10W60 SF/SG daca se poate si cu aprobare JASO(pentru motociclete). Scuzati lumarimea postului Intre timp am mai facut cate ceva pe la masina:
-am aranjat interiorul, am tapitat scaunele si bancheta spate, am inlocuit fetele de usi cu unele imbracate in piele naturala(prezinta ceva urme de uzura, dar macar e piele si nu e vinil )
-am pus bari de CS pe spate si alte amortizoare(pe care cred ca o sa le schimb cu cele de pe RM, ca are o suspensie pe spate cu bari normale aproape cum o cum o am pe GTF cu bari de CS)
-am inlocuit levierul de comanda al cutiei de viteze cu unul fara uzura la nuca si acum intra altfel in viteze
-am montat si o instaltie gpl pe care am achizitionat-o fara sa gandesc la 'rece' si nu imi place cum merge.Trebuie sa o demontez, ca nu ma incanta ideea sa fac mai multi kilometri cu bani mai putini, dar fara vlaga cand vreau sa-i dau in ture . Asa e cand nu te gandesti de doua ori cand veri sa faci un lucru
O sa urmeze si poze
Interiorul, era prospat spalt si de aceea se mai vad niste pete



Bari de CS
Ce bine arata!!!!
Felicitari, ultimule mohican! Am uitat sa precizez ca am schimbat ceasurile de bord cu unele Veglia, niste butoane si satelitii de comanda.E alta treaba acum cand se aprinde fiecare bec din bord .
Zilele astea am montat si geamuri mobile pe spate, dar nu prea etanseaza la apa, va trebui sa fac rost de chedere de Dacie Parapazzi!N-am apucat sa stam mai mult de vorba,ma grabeam sa plec sa nu ia insulatiile )
http://s19.postimg.org/fow02mukz/DSC00034.jpg Un nou set de poze


benzar robert a scris:Diferenta intre uleiul 10w40 si 10w60, o constituie vascozitatea mai marea a celui din urma la cald, adica la 100 grade celsius are vascozitatea de aproximativ 26 de unitati, pe cata vreme vascozitatea la 100 grade celsius pentru 10w40 este de aroximativ 13-14 unitati functie de producator. Deci, in cazul unei utilizari preponderente a motorului la o temperatura foarte ridicata, 10w60 asigura o presiune de lucru mai buna datorita vasozitattii mai ridicate. Alta probelma ar fi standardul uleiului confrm clasificarii API, pentru omotorul oltcit/citroen este recomandat standardul SF/SG, cu continut de fosfor si alte elemente de aditivare care nu se mai regasesc in aceaceeasi proporti ,ci mult mai scazuta, la motoarele de generatie mai noua , asta pentru a proteja catalizatorul. Deci daca nu aveti radiatoare suplimentare de ulei (cum are/avea Pupa, Iulica, etc) si incingeti motoarele, puteti folosi vara cu incredere 10W60 SF/SG daca se poate si cu aprobare JASO(pentru motociclete). Scuzati lumarimea postului


luati aminte ca mare adevar a grait omul asta, si mai precizez ca daca vreti sa aveti concentratia mare de sulf, cumparati 10-15W-60 pentru motocicleta! De vreo saptamana am dat carburatorul jos sa-l curat si am pus alt carburator de TRS care nu a mai vazut benzina de peste 5 ani. Functoneaza bine, doar ca da in nas la plecarea de pe loc daca vreau sa plec normal.Astazi dupa ce i-am dat 150 km/h, am mai mers vreo cativa km pana am intrat in oras si a inceput sa fac figuri pana la prima intersectie unde mi-a murit motorul si nu a mai pornit.L-am tras pe dreapta si cand am ridicat capota era numai benzina pe langa carburator.Am desfacut carburatorul si am gasit cuiul pontou desfiletat mai multe ture(cel mai probabil a fost infiletat cu mana, fara cheie).Dupa ce l-am strans si am montat carburatorul la loc, am mai asteptat vreo 3-4 minute(erau bujiile ude si nu aveam cheie la mine) a pornit si a functionat ok.
Trebuie sa schimb bujiile ca poate de la ele imi da in nas la plecarea de pe loc daca vreau sa plec normal. Daca plec cu scart nu mai da in nas la pompa de sprit te-ai uitat si la carburatorul asta?de la bujii nu prea poate fi,mai repede de la avans Nu m-am uitat, dar o sa montez carburatorul celalalt zile astea. Am montat carburatorul lui si acum nu mai face figuri.Am mai montat amortizor la capota si niste proiectoare pe care le aveam prin garaj de mult timp.



Ceva noutati. La GTF nu am mai facut prea multe:
-am dat jos proiectoarele ca pe unul l-am spart
-i-am luat 2 roti de dacie cu anvelope de iarna, dar pana la urma nu o sa circul iarna asta cu el
Urmeaza sa schimb discurile de frana pe fata, care bat la franare.


Cu Oltcitul crem am avut ceva probleme cu pornirea, dar pana la urma i-am dat de cap.


De vreo 2 luni mi-am mai luat un Oltcit ,l-am gasit la 10 km de mine si nu am putut sa ma abtin chiar daca e RM, avand in vedere ca avea doar 41k de km. Motorul nu are nici un fel de bataie, are ceva pierderi de ulei, dar in rest e tipla. Am facut cativa km de teste cu motorul acesta, pana am spart discul de ambreiaj.Cand am schimbat discul de ambreiaj am pus si al motor, sa nu-l mai uzez pe acesta degeaba, ca e pacat de el.

si cat ai dat pe el? vad ca esti un adevarat kamikaze Cei drept sunt cam kamikaze Am dat 350lei pe el, dar am mai primiti la pachet niste piese noi. Nu avea frane, doua roti, pompa de benzina era defecta, ceva fise, stopurile spate si ceva elemente de interior. Dupa ce l-am adus acasa in cateva minute l-am pornit dupa 5 ani sa ii schimbi distributia. s-ar putea si cilindrii sa fie ruginiti Distrubutia am verificat-o si era ok. Cilindri nu ruginesc asa usor, ca motorul a avut ulei in el si bujiile nu au fost scoase Oricum motorul l-am dat jos si urmeaza sa-l desfac sa-i rezolv pierderile de ulei si sa-l curat ca e cam murdar.
Vreau sa-l fac sa-l am de reverva.In total am 4 motoare de 1.1 functionale si unul de 1.3 desfacut Eu i-as desface tablele care se desfac usor si l-as duce la spalatorie sa-si faca de cap cu el,poate doar radiatorul de ulei ar trebui acoperit cu o tabla ceva ca se strica aripioarele... Trebuie sa dau jos si chiulasele ca pierde ulei pe la oringurile de la retur. Cu niste benzina si periuta de dinti se duce jegul Am avut si eu aparat de spalat cu presiune dar s-a stricat Astazi ma plictiseam, asa ca m-am apucat de desfac motorul. Motorul asta a mai fost desfacut.Cred ca a avut distributia rupta, ca in piesele care mi le-a dat fost proprietar sunt si 2 supape de admisie noi(astea probabil au scapat), iar curele de distributie sunt ca noi. Am dat chiulasa cu delcoul jos, oringurile de la tubul retur nu au mai fost puse(greutate in plus inutila ), axa cu came e fara uzura, supapele de evacuare etanseaza perfect(un culbutor de la evacuare nu avea joc mai deloc, nu am masurat cu lera, dar nu cred ca intra cea de 0.10) supapele de admisie curg putin, dar trec cateva secunde pana incep sa curga Mai nasol e ca s-au cam dus filetele de la admisie la cilindrul 1(au fost montate si alte suruburi,cele originale parca prind), trebuie sa gasesc o solutie aici.
La cilindri se simte ceva uzura. O sa pun segmentii in cilindru si o sa masor cu lera sa vad daca mai sunt in parametri eu am dat filete de 8 la admisie pe toate ca aveam deja cateva care scapau si am luat suruburi noi cu cap de imbus si saibe, admisia nu trebuie gaurita, are deja gauri putin mai mari de 8mm singurul dezavantaj trebuie sa ai putina grija cand o montezi sa intre toate suruburile, nu mai e asa reglabila ca inainte daca ai gasit supape care scapa, le poti pasui din nou, merge altfel motorul daca nu pierde compresie pe la ele, si din experienta mea recenta cu setul ori il lasi asa ori schimbi setul, nu lua doar segmenti cum am facut eu Gaurile de la prinderea galeriei de admisie sunt de 7.In cazul in cre sunt stricate filetele se poate majora la 8 mm folosind dintr-un set de tarozi de 8 tarodul 2.Nu majorati gaura cu burghiul.Apoi folositi suruburi de 8. Daca majorezi la 8, poti folosi prezoane de evacuare de Dacie in loc de suruburi, in felul asta nu se mai uzeaza filetul din chiulasa cand desfaci. Sau poti pune inainte prezoane de evacuare de Oltcit, tot de 7 si vezi daca se infileteaza cat de cat. Daca da, le dai jos si le montezi cu ceva Loctite, de obicei 274, ca sa nu se mai desfaca asa usor. Apoi prinzi galeria cu piulite. Va multumesc pentru sfaturi, o sa vad ce solutie o sa adopt. Ieri am scos GTF-ul la plimbare, ca nu-l mai pornisem de la Craciun. Din cauza distantei de la electrod la bujie poate sa se inece la pornire? Mi s-a intamplat de doua ori sa-l inec la pornire de cand am schimbat bujiile. L-am inecat si ieri si cand am scos bujiile sa le usc am constat ca aveam distanta la electrod mai mare de 1mm, le-am reglat la 0.9mm. Ce parere aveti, de la distanta poate sa fie problema cu inecatul la pornire? In rest nu am avut probleme cu aceste bujii, trage foarte bine cu ele. George. incearca cu distanta de 0,6 _ 0,7. Cand era benzina cu plumb distanta laelectrod era de0,7 acum find fara plumb distanta indicata e de 0,6. . Eu asa le reglez si nu am probleme . Si la Remus aceas problema a avut la aprindere . Am reglat distanta la 0.9mm ca am aprindere electronica de trs si are alta distanta fata de aprinderea clasica. Intre timp:
-am schimbat discurile fata care bateau la franare cu unele noi
-am inlocuit pompa de frana care incepuse sa curga cu alta pompa in stare buna
-am inlocuit conducta de frana fata cu alta, pentru ca s-a rupt
-am inlocuit semietrierul fata cel cu aerisitorul, ca sarire bucati din el si se vedea garnitura antipraf
-am curatat pe unde am gasit puncte de rugina si am dat cu ceva grund si vopsea


Am facut schimbul de ulei si filtru, am bagat Aral 10w40 cum am avut si pana acum Am facut asigurarea si ieri am facut un drum de 400 de km pana la Lacul Rosu, a mers bine masina fara nici o problema

Am inceput operatiunea de reimprospatare a aspectului exterior. O sa-l vopsesc cu spray-ul ca sunt curios cum o sa iasa ca am mai prins ceva experienta si vreau sa-i dau si un lac tot la spray.



Vopsesti toata caroseria cu spray-ul?
deceneu32 a scris:Vopsesti toata caroseria cu spray-ul?

In prima faza o sa vopsesc aripa, portiera, rama parbrizului si plafonul. Daca iese bine vopsesc si restul.
Ceva probleme la rama parbrizului rezolvate cu fibra de sticla
Am mai facut ceva progrese


De vreo saptamana am adunat si eu in sfarsit masina, cred am montat si demontat aripile de vreo 5-6 ori( faceam ceva, dupa care aveam treaba cu masina). Aripile au fost antifonate iar pe la contraapripi pe unde au fost semne de rugina le-am eliminat.



Vopseste la spray orice vrei , dar da-i pe toata caroseria aproximativ 2 kg de vopsea. dupa te apuci cu 10 foi de smirghel de 2000-3000 sa o iei pe toata (sa folosesti apa din abundenta) apoi o polishezi ( masina de polish necesara) cu prevent ( tub, 15 lei ). O sa iasa lacrima, iti garantez. Arunci banii degeaba pe lac , lacul nu va avea acelasi efect ca polish-ul ( ai sa vezi ca nu mai sta apa pe masina). Spor, eu asa mi-am corectat vopseaua de pe masina ( valurile , punctele , etc). Cred ca o sa incerc aceasta varianta, dar la primavara cred
Am reconditionat doua jante Amil.

Mai mai, ce bijuterie de masinuta circula acum pe sosele !!! Felicitari pentru cum arata! Cu un aparat de sudura, cu materiale, scule, maiestrie si multa rabdare pot iesi lucruri minunate Intre timp am facut ITP-ul, am schimbat electromotorul si am reusit sa tapitez plafonul ca arata foarte urat


Felicitari maestre!!! Mare lucru nu am mai facut, doar am schimbat filtrul de benzina, alternatorul si bujiile. In rest km zilnic




Felicitari!
Odata si odata ajungi si la punctul in care spui: ,, mare lucru nu am mai facut", ceea ce inseamna ca ai ajuns la final!!! Cu Oltcitul asta nu cred ca o sa ajung niciodata la 'final'. Luna viitoare vreau sa-i pun pompa de benzina electrica de Damas. La ce te-ar ajuta o pompa de damas?eu nu iti recomand,fiindca m-am jucat cu vreo 2 si nici una nu a functionat corect,nu stiu cum merge pe damas,sau poate dupa ce cade pompa originala,viata devine un chin cu piesele de schimb proaste...
http://www.racingnick.ro/produse/pompa-benzina-cilindrica-facet
o pompa de genul asteia este cam ceea ce trebuie pe oltcit,si o spun fiindca am avut ocazia sa le vad in actiune si isi fac treaba pe motoare cu 12 cilindri 3 carburatoare duble desigur la noi ajung cu pret mare,insa pe ebay se gasesc ceva mai ieftin,si sincer daca vrei ceva bun fara batai de cap,e cea mai buna varianta.
Exista si varianta sa pui o pompa de injectie,dar trebuie sa pui un regulator de presiune reglabil si gata;dupa ce am dat jos turbina pe oltcit,am pastrat regulatorul de presiune de la carburatorul de renault 5 impreuna cu pompa care era montata langa rezervor si mergea perfect ,insa sunt mai greu de gasit regulatoarele astea...dar cred ca merg adaptate si alte regulatoare daca sunt externe pompei sau rampei de injectie.Poate merge si cu un T din cupru si pe retur te joci cu niste jicloare ceva ca sa reglezi cata benzina intra in carburator. Esti singurul pe care il aud ca pompa de benzina de Damas nu a dat roade pe Oltcit. Acum o iau pe asta si vad daca isi face treaba sau nu, macar am incercat, la fel ca gpl-ul iulicuta 2000@ are dreptate , aceste pompe isi merita bani , am 2 pompe de acest gen , fabricate USA , una am montato pe ford la pornire cuplata in paralel cu bujile incandescente , am probleme cu capul hidraulic , dupa ce am montat pompa nu mai am probleme cu pornirea pornesta de parca ar avea pompa de injectie si injecpoare noi , singurul inconvienent e faptul ca sant cam zgomotoase find cu piston . E bine sa montezi o barerie de filtru cum are ARO si sa montezi un monocontact care sa decupleze pompa la 0,5 fara teu de retur , zic ca necesita monocontact pentru decuplare pentr a nu lucra pompa in continu find cu piston , presiunea de 0,4 - 0,5 si debitul acestei pompe e suficent pentru a alimenta carburatorul . Cu a doua pompa voi incerca cand vin in tara pe RVK mea . Pompa aia din link are si o parte electronica iintegrata in pompa si nu mai are nevoie de alte artificii,atunci cand creste presiunea in circuit decupleaza daca benzina nu se duce nicaieri,iar daca este un consum mic,merge destul de incet.Intr-adevar vibraza si poate fi usor enervanta dar asta doar cand este amorsata prima oara,dupa ce si-a tras si a impins ceva benzina e ok,si odata pornit motorul nu se mai aude,iar daca este montata pe suport elastic nu transmite vibratii in caroserie si nu se mai simte,nici cu motorul oprit. am avut si eu pompa chiar facet, cum e in poza identica, a fost fff buna pt oltcit, intr-adevar se aude dar motorul o acopera, ca zgomot, am dat-o jos dupa ce am pus turbo, ca nu mai facea fata, acum am o pompa de bmw de injectie cu regulator de presiune, nici nu se simte ilicuta 2000@ La pompa de motorina in schema e prevazuta cu monocontact pentru declansare la 0,7 bar , conform schemei date de producator cu instructiuni de instalare , cand sa achizitionat pompa in cutia ei erau : certificat de calitate si garantie , instructiuni de montaj . De acea am spus de monocontact . Nu am sectionat inca nici o asfel de pompa sa vad ce contine interior ( ma refer la acea parte electronica despre care faci vorbire ) , mai facut curios dar nu ma lasa inima sa stric o asa pompa din pura curiozitate , Sincer vorbind , te cred pe cuvant si nu te contrazic !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
Pagina 12 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community