Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme cu aprinderea(delcou sau bobina de inductie)
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare ! am si eu o problema la oltcit, acum pe moment motorul invarte , dar nu da scanteie la nici o bujie si la nici o fisa, eu am vazut ca la bobina de inductie vine curent, dar nu da scanteie nici direct de la bobina(cum mi-a zis un prieten ) este posibil sa fie arsa boibina de inductie? ma poate ajuta cineva? multumesc ca sa probezi bobina de inductie scoti firul care pleaca de la delcou spre bobina si il plimbi pe corpul bobinei de inductie,daca e buna o sa faca scantei si problema e in delcou,asta daca ai aprindere cu platini
codrut_01 a scris:...nu da scanteie la nici o bujie si la nici o fisa, eu am vazut ca la bobina de inductie vine curent...
La bobina poate ajunge curent dar intrebarea este: curent din bobina iese ?
Cu un bec de pozitie poti afla asta cuplindu-l la iesirea din bobina.
Daca pina aici totul e OK, verifici capacul de delco - mai precis sa ai carbunele si arcul in buna stare. Daca si aici e OK, vezi sau inlocuieste distribuitorul (luleaua).
Ar mai fi niste puncte de verificat pt un delco clasic (cu platine): platinele (distanta dintre platina mobila si cea fixa, pintenul platinei mobile, condensatorul delcoului). deci sa fiu mai explicit, curent intra pe borna [+] a bobinei (face scanteie cand aating de caroserie) dar am pus o bujie si in capatul bobinei cu un fir si nu da curent la bujie , eu m-am gandit ca e stricata bobina
codrut_01 a scris:...am pus o bujie si in capatul bobinei cu un fir si nu da curent la bujie...
Adica vrei sa spui ca:
- la fisha centrala a bobinei ai atasat o bujie ?
- bujia se afla in "aer" sau data "la masa" ?
- ai rotit motorul pe "automat" sau manivela asteptind scinteie in capul bujiei ? deci bujia am atins-o de capul principal al bobinei si de caroserie(sa faca masa) si am dat la manual , motorul s-a invartit , dar scanteie pauza?(nu a dat) si carbunele din capacul delcoului la-m schimbat(am luat unul nou)
codrut_01 a scris:deci bujia am atins-o de capul principal al bobinei si de caroserie
Pune bujia pe fisa centrala ce iese din bobina, atinge masa bujiei de caroserie si da la automat. Daca intre electrozii bujiei ai scinteie, e OK.

P.S. Nu mai umbla cu improvizatii ! asta am si facut si nu da scanteie, si asta nu e o improvizatie , am vrut doar sa testez bobina, au altceva nu stiu ce sa ii mai fac , am facut tot ce stiam, si nu vrea sa dea scanteie, si eu m-am gandit ca are bobina arsa , intelegi>??
codrut_01 a scris:asta am si facut ...
Daca ai facut asa, inlocuieste bobina. Ii poti pune una de dacie pt proba. imi dai si mie id-ul de messenger te rog ? sa vb mai usor si sa ne intelegem mai bn? Mai simplu:scoate o bujie,conecteaza la ea fisa care vine la ea,apoi pune contact pe treapta 2,roteste motorul manual cu manivela si vezi daca ai scinteie la bujie. am observat inca ceva, ca daca ating un fir de una din bornele bobinei face scanteie(asa normal?) si daca
ii pun o bobina de dacie 1100 merge? ca eu am una da ma gandeam sa nu stric altceva..... am facut si asa, dar tot nu face scanteie(asta mi-a zis si cristi) . eu zic ca sa ars bobina (curent ii vine pentru ca am incercat cu beculet, si se aprinde), aaaaaaaaaaaaaaa si inca ceva, acum a inceput sa curga un fel de ulei din bobina(si asta nu trebuia sa se intample) deci................cred ca e arsa bobina acum eu vreau sa stiu si parerile voastre Schimba bobina. dar se potriveste bobina de dacia 1100? codrut_01
spune si tu de unde esti intai.
codrut_01 a scris:imi dai si mie id-ul de messenger
Il ai in semnatura.

codrut_01 a scris:dar se potriveste bobina de dacia 1100?
Bobina de D1100 nu difera cu nimic de cea de D1300. Pune si fa-i o proba. ma scuzati ca nu am vb cu voi ca am fost plecat, eu sunt dintr-un sat numit izvoarele (langa cheia) . eu o sa incerc cu o bobina de dacia 1300 si sa vad ce rezolv(sper sa rezolv ceva) salutare ! am incercat cu o boibna de dacia 1300 si porneste , dar putin cam greu(la a 2 a cheie) da merge, va multumesc foarte mult pentru sfaturi salutare, pentru nu a mai deschide un nou topic asi vrea sa postez tot aici, am si eu o problema, acum cateva zile pornea masina,(cea de care este vorba in topicul acesta) dar acum nu mai vrea(am consumat bateria de 2 ori). deci, motorul invarte, dar bobina nu aprinde nici un beculet(dar am testat-o direct pe baterie si da scanteie la bujie) dar pe masina nu da nimic(nici o scanteie si nici nu aprinde becul)
si mai mentionez ca acum am cumparat o bobina noua pentru oltcit(care pe alt oltcit merge) chiar nu stiu ce sa ii mai fac . Poare avea vreun fir intrerupt? dar mentionez ca curent ii vine la bobina ce poate avea ? ma puteti ajuta va rog mult? chiar nimeni nu se pricepe la asta? va rog mult spunetimi ce pot sa ii fac multumescchiar nimeni nu se pricepe la asta? va rog mult spunetimi ce pot sa ii fac
codrut_01 a scris:...am cumparat o bobina noua pentru oltcit(care pe alt oltcit merge)
Documenteaza-te te rog despre "punerea la punct a aprinderii". Este imposibil ca o masina sa se strice stind doar 2-3 zile. chiar nimeni nu se pricepe la asta? va rog mult spunetimi ce pot sa ii fac Da................condensatorul de la delcou,mai este?E cuplat?
codrut_01 a scris:salutare, pentru nu a mai deschide un nou topic asi vrea sa postez tot aici, am si eu o problema, acum cateva zile pornea masina,(cea de care este vorba in topicul acesta) dar acum nu mai vrea(am consumat bateria de 2 ori). deci, motorul invarte, dar bobina nu aprinde nici un beculet(dar am testat-o direct pe baterie si da scanteie la bujie) dar pe masina nu da nimic(nici o scanteie si nici nu aprinde becul)
si mai mentionez ca acum am cumparat o bobina noua pentru oltcit(care pe alt oltcit merge) chiar nu stiu ce sa ii mai fac . Poare avea vreun fir intrerupt? dar mentionez ca curent ii vine la bobina ce poate avea ? ma puteti ajuta va rog mult? chiar nimeni nu se pricepe la asta? va rog mult spunetimi ce pot sa ii fac multumescchiar nimeni nu se pricepe la asta? va rog mult spunetimi ce pot sa ii fac
condnsatorul delcoului este acolo si functioneaza(e cuplat) si unde sa ma documentez? zicetimi unde pot cauta instalatia electrica si o sa caut
multumesc incearca sa inversezi firele la bobina....poate le-ai pus gresit (desi, daca e pus gresit, de obicei se topeste firul, iese fum, etc)

la platina te-ai uitat? e reglata la 0,45mm pe toate cele 4 colturi?
capacul delcou e ok? are un carbune pe centru?
fisha de la delcou la bobina e ok?
delcoul in ce pozitie e? teoretic trebuie se fie undeva la jumatatea cursei... am verificat toate astea
dar cand inversez firele nu face nimic (nu topreste firul)la delcou am pus carbune nou,(cu arc cu tot) fisa este in regula(trece curent prin ea) dar bobina tot nu aptinde beculet(si nu da nici scanteie) nu stiu ce poate avea am incercat toate metodele , si nu e cazul sa ma bag la delcou ca nu ajunge curent la el si ............... eu m-am gandit ca e vreo problema la cum intra curentul in bobina(curent vine) nu puteti sa imi dati o schita unde sa arate cum sa reglez aprinderea?
sau mai bn ceva cu firele care vin la bobina ceva? va rog mult
multumesc daca ai pus un bec la plusul de la bobina cand e contactul pus si se aprinde,inseamna ca ajunge curent,si asta e bine
bobina ai prins-o bine de caroserie?trebuie sa faca si anume masa!
daca ai facut astea si tot nu ai scanteie atunci fie platina delcoului e dusa,fie firul intre delcou si bobina de inductie e dus
nu m-am lamurit daca ai sau nu delcou cu platina

asta e schema electrica a oltcitului deci in primul rand am delcou cu platina, si in al 2 lea rand am pus bec si se aprinde, dar daca ii pun unn beculet si in capatul bobinei?
nu trebuie sa se aprinda? nu pune pe fisa centrala nici un bec,si nici mana!
ai pus bec unde?Explica mai clar pe care fir ai pus bec si cum
din ce spui tu ai facut tot,dar de platina nu zici nimic la platina nu ma bag deoarece nu am avut probleme cu ea pana acum, si firul cu beculetul l-am pus si pe bornele bobinei si pe fisa care duce la delcou si pe borne se aprinde cand pun cheia pe treapta a 2 a si la fisa care duce la delcou nu se aprinde acum ai inteles? multumesc pai pe fisa care duce la delcou nu se pune becu!
pe bornele bobinei ar trebui sa lasi becul legat acolo,si sa invarti motorul cu coarba,becul ar trebui sa se stinga,daca nu se stinge atunci e cazu sa umbli la platina,ca sigur s-a dus
nu inteleg de ce esti asa sigur ca daca nu ai avut probleme cu ea pana acum,nu e cazul sa o si verifici? in primul rand nu am coarba si in al doilea rand cum trebuie sa o verific? sa masor deschizatura de 0,4? sau cum? ca papuceii aceia nu sint tociti si calca bine unul pe altul atunci tragi cu mana de elice,sau cu surubelnita intre dintintii de la volanta
pui un bec pe borna + si celalalt fir al becului il legi de firul care iese din delcou si merge la bobina(desigur il scoti de la bobina) si apoi invarti motorul,ar trebui sa fie cand stins,cand aprins,in functie de cum invarti tu motorul(cel putin o rotire completa)
sau daca ai un aparat de masura,ar fi chiar mai bine
iulicuta2000 a scris:atunci tragi cu mana de elice,sau cu surubelnita intre dintintii de la volanta...
Iulica, lasa-l sa se documenteze intii. A primit material didactic si daca nu intelege, atunci ii mai explicam. Sa se familiarizeze omul cu termenii si apoi vom vedea ce e de facut. Asa pe necitite si nevazute, cine stie ce-si inchipuie omul. laurentiu am citit despre asta, de pe acel document pe care mi l-ai trimis o sa incerc si cu becul cum mi-ai zis , va multumesc pentru sfaturi, o sa mai revin multumesc am reparat masina, era din delcou de la platina, acum merge ff bn multumesc tui mama ei de platina...

iulica a scris:sa umbli la platina,ca sigur s-a dus


bine ca s-a rezolvat
daca ai posibilitatea(financiar vorbesc) cauta o aprindere electronica de TRS,te scapa pe viitor de astfel de batai de cap,si in plus garantat motorul o sa mearga mai bine
codrut_01 a scris:am reparat masina, era din delcou de la platina, acum merge ff bn multumesc



Aprindere electronica gasesti aici pe forum, la Dan Alexandru. Poti apela cu incredere la el, trimite numai piese de calitate. ok va multumesc, sa vad cand o sa iau si o aprindere electronica, va multumesc inca o data
iulicuta2000 a scris:
nu inteleg de ce esti asa sigur ca daca nu ai avut probleme cu ea pana acum,nu e cazul sa o si verifici?


E bine sa verificati periodic distanta la platine. Eu, om batran olticar de aproape 22 de ani am patit-o Duminica dimineata: nu a mai pornit si am crezut ca e din cauza condensului. Dupa demontare capac delco, suflare cu foenul (la sugestia sotiei!) tot nu pornea.
M-am enervat si am demontat delcoul si bineinteles ca asta era cauza: platine aproape lipite! Abia atunci am realizat ca au trecut cam 15.000 de km de cind nu am verificat acesasta deschidere si de aici aceleasi necazuri si toamna trecuta cind dadeam degeaba vina pe umezeala.
Platinele de oltcit sunt de calitate dar au si o parte care se toceste: calcaiul de textolit care calca pe cama (bine sa ai aprindere integrala ca la TRS).
Acuma porneste la sfert, e nervos si relantiul e OK la 800 rpm. Sper sa-mi scada vizibil si consumul care toata iarna nu a scazut sub 14% mai mult decit la cealalta masina, un Peugeot 405 cu motor de 1.6 benzinar care nu a consumat mai mult de 12% chiar pe ger.
Mentionez ca am o Oltena 11R din 1992 cu 45.000km la bord (al doilea Oltic dupa cel din 1988 cu care am facut peste 200.000km).

Concluzia: verificati tot ce e de verificat anual sau cam la 10.000 de km, singuri sau la un mecanic priceput ca nu costa mult si trebuie sa traiasca si ei. Am încercat ieri să pun un modul de aprindere Ducellier de pe un BX. Pornește dar funcționează numai la turație mare. Nu păstrează relantiul. Trebuia cumva să umblu la avans?.
Abia mai târziu, după ce l-am înlocuit, m-am gândit la chestia asta.
Plumber a scris:Am încercat ieri să pun un modul de aprindere Ducellier de pe un BX. Pornește dar funcționează numai la turație mare. Nu păstrează relantiul. Trebuia cumva să umblu la avans?.
Abia mai târziu, după ce l-am înlocuit, m-am gândit la chestia asta.

1. Avansul se face la stroboscop;
2. S-ar putea ca modulul de BX sa nu fie compatibil. Am mai montat un modul BOSCH, care arata identic cu asta de Oltcit, dar avea alt cod. Rezultat dezastruos, rate-uri, etc. am si eu o problema identica cu cea a lui codrut si anume ca nu am scanteie pe fisa centrala...la bobina ajunge curent...nu stiu ce are ...poate ma ajuta cineva...mentionez ca am aprindere electronica...am incercat si cu un alt modul dar acelasi lucru...
Maryusik a scris:...la bobina ajunge curent...
.......dar de plecat, pleaca ?
Maryusik a scris:am si eu o problema identica cu cea a lui codrut si anume ca nu am scanteie pe fisa centrala...la bobina ajunge curent...nu stiu ce are ...poate ma ajuta cineva...mentionez ca am aprindere electronica...am incercat si cu un alt modul dar acelasi lucru...


Scoate cablulrile dintre modul si delco si mergi la un electronist sa ti le refaca.
b28kft a scris:Scoate cablulrile...
Intii sa-si probeze bobina sa vada daca e buna sau nu si pe urma "cablurile". Salutari tuturor.

As vrea sa intreb si eu ceva "in tema".
Ipoteza: am aprindere electronica, de TRS pe motor 1.1. Am cumparat capac delcou nou, undeva prin septembrie, anul trecut. Pe timpul iernii am folosit mai putin masina... 2-3 drumuri scurte pe luna. Acum, ca a venit primavara am inceput sa o folosesc mai des, dar nu are putere, intrerupe, de-abia porneste de pe loc. Fisele fiind noi, bujiile NGK noi, am tot cautat problma si am gasit-o: capacul de delcou avea toate contactele (sau cum s-or numi) negre, carbonizate, ca pilitura de fier pe un magnet. Am pus un capac mai vechi si a mers excelent vreo saptamana. Acum iar am unul dintre acele contacte distrus.
Acum intrebarea: de ce se intampla asta ? Exista vreo cauza, vreo metoda de a preveni acest defect ?

Multumesc. laurentiu spune`mi te rog cum pot proba bobina.... lasa bobina in locul ei , prinsa de masina

scoate fisa ce vine de la bobina la capacul delco-ului, scoate chiar capatul ce intra capacul delco-ului si apropi-o de carcasa bobinei de inductie. scoate firul de minus ce vine de la delcou si si leaga alt fir de borna de minus a bobinei, si celalalt capat alimenteaza-l de caroserie. vezi in momentul in care alimentezi si dezalimentezi bobina prin intermediul acelui fir, daca iti da scanteie intre fisa bobinei, si carcasa bobinei.

astea toate cu, contactul pus pe treapta a doua. vezi sa nu te curenteze scanteia de la fisa

sper ca ai inteles ce vrei sa zic


toate astea fara sa invart motorul?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community