Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme cu aprinderea(delcou sau bobina de inductie)
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
mi-a soptit o pasarica
asa e ? Eu nu stiu daca asa e ,e electronica ,nu am stroboscop si de cand o am asa a ramas,am intrebat cum iti dai seama ?!Ce ai observat tu de ai ajuns la consluzia asta ?
Si eu cum fac sa o pornesc,am parcat-o de buna si acum fara motiv nu mai porneste,benzineste si scanteieste da nu porneste.
Daca ar fi problema la capacul delco ,carbunele acestuia sau lulea ,ar mai da scanteie ?Am scos bujia 1 si am bagat-o in fisa si da scanteie,la fel si restu. Am umblat la delco ,era la maxim si l-am dat la jumatate,avea o linie pe ambele parti si acolo era jumatatea.Deci ai avut dreptate.Acuma incarc bateria si acus probez sa vad daca asa porneste.De cand o am la maxim a stat si pornea fara probleme,si iarna trecuta la fel.Sau sa se fi miscat el singur de a ajuns al maxim ?! cineva l-a dat in pozitia aia , de ajuns n-a ajuns singur.
A porniiit !!! Acuma seara am vazut ca,cricu fura scanteia de la bobina si cum l-am ridicat putin a luat-o frumos cums a fure cricul?Bobina e mult mai jos fata de cric....
bibi a scris:Bobina e mult mai jos fata de cric....
Nu prea e cu mult mai jos. Am vazut oltcituri care au luat foc de la un scurt facut intre bornele bobinei (bobina montata cu bornele in sus) si cric.

Eu ca metoda de precautie am introdus pe cric o protectie de cauciuc facuta dintr-o camera (merg bine cele de bicicleta, motocicleta sau masina). intoarceti bobina nu se intampla nimic ,eu am intors-o de cativa ani si merge ,si bobina de rezerva o am montata pe bara de sub roata de rezerva [ nustiu cum ii zice in termeni tehnici ]. Am sa o intorc si eu .E normal sa sune mai gros motorul daca dau avanzul mai mic ?! Din maxim la jumatate mai exact.Suna muult mai gros la relanti asa,si ori mi s-a parut ori s-a si incalzit mai repede motorul.
L.E:Dar de ce totusi aveam scanteie la bujie (in filmulet sus se vede) cu toate ca scanteia era furata si de cric ?Si tot nu pornea...
p.s: ce va mai place sa vorbiti pe topicul lui elektronik am sa ma bag si eu acolo poate imi raspundeti si mie la gramada ca aici e pustiu scanteia aia poate sa fie dar daca nu e la timp degeaba este. avansul era mare. se auzea.
din pacate nu te poate invata nimeni cum se regleaza avansul dupa ureche
cel mai bine o iei prin tatonari succesive , misti delcoul cate 1 mm , strangi o piulita si-i dai o cheie s-o vezi cum o ia.
in clipa in care incepe sa faca ca inainte sa stii ca iar e mare ( nu se invarte uniform motorul cand dai la automat ) Asta era ,sa se invarta uniform cand dau la automat.Inainte sa citesc am "piscat" putin avansul si am nimerit de se invarte uniform,si acum citesc ca asa trebuie deci....am ureche Multumesc
Si totusi ,stie cineva daca e normal sa se schimbe sunetul motorului cand umbli la avans?
La mine suna mai gros dupa ce am scazut avansul,si nu prea frumos,nu e tonul ala frumos ca si cum toarce Salutare, am si eu o intrebare care are legatura cu topicul acesta, mai precis am probleme cu delcoul de la aprinderea electronica care nu stiu din ce cauza dar la mine se defecteaza. Este al doilea in 3 luni, cu primul nu mai vroia sa porneasca, iar cu cel de`al doilea probleme asemanatoare, pornea dar mergea urat dar de multe ori nici de pornit nu mai vroia...
Care este problema...sau de unde? A mai avut cineva o problema asemanatoare?
Acum folosesc delcou cu platina de care nu sunt prea multumit...

P.S. Precizez ca problemele au aparut cand afara ploua, nu stiu sigur daca asta este cauza sau nu...prima oara am mers pe ploaie nu a facut nici un fel de figuri, am oprit`o si nu a vrut sa mai porneasca iar a doua oara in urma traversarii unei balti mai mari. Am cunostinte care au trecut prin balti, s`a oprit a asteptat si a mers apoi si merge si azi...nu stiu ce sa mai cred sau pe ce sa dau vina.

Astept raspunsurile si opiniile voastre, multumesc! condens...gaurica de la capacul delcoului infundata.....
valib a scris:condens...gaurica de la capacul delcoului infundata.....

Am schimbat si capace de delcou, si bobina de inductie dar pana nu am schimbat delcoul nu vroia sa mearga de nici un fel. O sa verific capacele alea la...gaurica.

Delcoul se poate defecta asa usor de la apa? Cu cel cu platina am trecut si cu el prin balta de mi s`a aburit si geamu intr`o secunda dar nu s`a oprit... La cablajul de la delcou la modul te-ai gandit? Pe asta l-ai verificat?
Scroogie a scris:La cablajul de la delcou la modul te-ai gandit? Pe asta l-ai verificat?

...am schimbat si modulul...de care uitai sa precizez, dar tot in zadar. Face masa cum trebuie?
bibi a scris:Face masa cum trebuie?

La ce te referi, la modul? Asta ar putea fi putut fii o problema, era prinsa intr-un surubel subtire radiatorul acela al ei de masina... Nu e necesar ca modulul sa faca masa (radiatorul cu caroseria), cel putin la mine e pe vopsea pus si functioneaza corect...important sa faca delcoul masa, verifica toate cablajele (mufele de pe bobina, mufa modulului), si circuitul(modulul) sa fie bine prins de radiator(fara mizerii intre) sa poata face transferul caldurii corect.
mariankzd a scris:Nu e necesar ca modulul sa faca masa (radiatorul cu caroseria), cel putin la mine e pe vopsea pus si functioneaza corect...important sa faca delcoul masa, verifica toate cablajele (mufele de pe bobina, mufa modulului), si circuitul(modulul) sa fie bine prins de radiator(fara mizerii intre) sa poata face transferul caldurii corect.

Am inteles, merci pentru ponturi baieti!
Deocamdata caut sa fac rost de alt delcou...dar acum in prajma sarbatorilor e mai greu daca nu fac rost de unul mai ieftin. Din lipsa de stroboscop ,nu pot regla aprinderea ca la carte cu ajutorul unui aparat de masurat tensinea?Dar cu becul ca la 1.100 de ce nu se poate ? Din pacate pentru un reglaj al aprinderii adecvate ai 3 metode:

1. Stroboscopul

2. Metoda urechii (sa nu tacane), iti trebuie o ureche formata pentru asa ceva

3. Metoda "excitatiei" prezentata de cineva aici pe site (nu mai stiu exact daca robertino sau kft) - eu nu am reusit cu ea.... se blocheaza motorul cu cuiul, luleaua sa fie inspre contraaripa.

Se desface delcoul din suruburi cat sa se poata misca liber. se pune contactul, se scoate fisa centrala de la capacul de delcou, se "excita" delcou. trebuie sa dea 2 scantei una pe inceputul cursei si una la avans normal spre mijloc.

Se pune delcoul in pozitia scanteii a doua si se strange la surubele.

Daca nu am explicat corect atunci va rog sa comentati...

Aveti grija la degete, sa nu va prajiti. Intrebare:
modulul de aprindere trebuie sa fie legat la masa? la nu e si merge perfect...chiar si cand il tin in mana Modulul se pune pe radiator(placa de aluminiu) Pai si placa aia trebuie legata la masa ceva...? ea oricum face masa ca doar de caroserie o prinzi cu suruburi.banuiesc ca trebuie sa faca masa altfel nu cred ca paote functiona in parametrii normali Pe modulu meu am pus un radiator de procesor si e legat cu sarma de bidonasu cu apa pentru parbriz asa ca sigur nu are masa. Nu am bucata aia de aluminiu pe care se monteaza si nici nu am vrut sa curat vopseaua de pe tabla masinii.
Am facut asta provizoriu acu cativa ani buni sa testez aprinderea si stiti cum e cu lucrurile provizorii
Nu mi-a facut probleme. Ma intreaba lumea dece are nevoie motoru' de Oltcit de procesor De asta am intrebat...stiu ca cel original din fabrica vine prins pe contra-aripa si al meu sta cam in aer dar merge bine Totusi o sa-l prind pe undeva sa nu sara p'acolo sa ma trezesc cu el pe evacuare Cum iti dai seama daca delcoul este pus gresit(180) fara a-l da jos de pe motor? - daca e pus gresit....atunci nu iti porneste motorul.
(decat daca inversezi fishele intre ele...)
- pipa delcoului trebuie sa fie orientata inspre pistonul 1, atunci cand motorul e blocat cu cuiul (de verificat si daca pistonul e intr-adevar la punctul maxim superior) Mersi Motor de 1.1 + delcou clasic ( cu contacte platinate - reglate ca la carte), motor reglat ca la carte, aproape nou, intrerupe in mers/in sarcina.

Din cate am inteles ar fi problema de la avans mic. Pornind de aici, rezulta doua intrebari:
1. In ce sens trebuie rotit delcoul (stanga sau dreapta, persoana stand in fata motorului) ?
2. Pentru avans optim, reglat dupa ureche (momentan nu dispun de aparatura tehnica) delcoul in ce pozitie trebuie fixat/imobilizat?

Multumesc frumos anticipat pentru ajutor! pentru sens de rotatie: integrala dubla liniara din F'c calculata in intervalul +-100
pentru pozitie: 3grade + - coefientul de corectie lambda + alfa x beta

nu iti poate spune nimeni exact pozitia...ce naiba...depinde de foarte multe chestii(uzura delcoului, uzura axului, jocurile din delcou, precum si de combustibilul folosit). Oricum, e undeva cu ceva mai mult de jumatatea cursei. Cat? depinde de chestiile enumerate mai sus.

avansul il dai mai mare miscand de delcou inspre motor (din orice pozitie te-ai uita la delcou)


P.s: poate fi si carburatorul infundat....
gyorgyoda a scris:Motor de 1.1 + delcou clasic ( cu contacte platinate...)
........
2. Pentru avans optim, reglat dupa ureche (momentan nu dispun de aparatura tehnica) delcoul in ce pozitie trebuie fixat/imobilizat?

Ce aparatura sofisticata iti trebuie pt a regla un avans clasic (cu platina) ???
Un bec de 12W si max. 5W e supersuficient. Va salut. Am o problema cu o aprindere electronica si nu-i dau de cap.Aprinderea a mers foarte bine pe masina dar dintr-o data s-a oprit motorul si bolborosea in carburator.De pornit nu mai porneste indiferent cum as roti delcoul iar modulul l-am verificat pe alt oltcit si merge. Daca aveti vreo idee de la ce ar putea fi mi-ar fi de mare ajutor. Nu cred sa fie de la aprindere.Verifica totusi capacul de la delcou si vezi daca iti da scanteie.
Daca da treci la verificarea carburatorului. tocmai am verificat acelasi modul cu alt delcou si alt capac iar simptomele sunt aceleasi.daca pun aprinderea clasica merge deci nu cred ca e din carburator Verifica daca ai firul de masa pe delco si mai ales daca nu e iesit vreun fir din mufe (mai ales aia cu 3 fire). am verificat si firele complet.masa era la locul ei. mufa aia este refacuta complet la mine, adica firele sunt bagate intr-o chestie din aia din plastic si prinse fiecare cu cate un surubel, mufa din aia alba cu suruburi si izolat totul.
a inceput ploaia asa ca am montat aprinderea cu platina la loc, merge bine.
maine vreau sa incerc iar . cam ce ar trebui sa mai verific? incearca cu alt modul...
si alt cablaj...

(poate ai ars modulul cu improvizatia aia de mufa care s-a stricat dintr-o data) Am incercat de mai multe ori zilele astea cu alt delco alt modul, cablajul a ramas acelasi pentru ca nu am de unde sa fac rost de altul.A dat sa o ia de cateva ori si atat.Un modul e frantuzesc si unul bulgaresc si sunt probate amandoua pe alta masina. Bujiile sunt terminate. Curata-le sau schimba-le. Recomandat ar fi NGK BP 6 sau 7 ES bujiile sunt NGK bp6ef merg bine pe aprinderea cu platina si nu au prea multi km. dupa cateva incercari le-am dat jos sa le verific erau negre dar nu umede.carburatorul de asemenea nu face probleme cu aprinderea cu platina.Aveti idee cam care ar mai putea fi cauza ?
Scrum a scris:...nu face probleme cu aprinderea cu platina.Aveti idee cam care ar mai putea fi cauza ?
Ia la mina fiecare fir din instalatia electrica pus pe aprindere si masoara-i continuitatea. Undeva ai o intrerupere.

Daca masina merge bine pe aprindere clasica, de ce te chinui pe o aprindere electronica ??? Are mare dreptate d-nul Laurentiu.
Mai precis, care bujii erau negre? Toate sau 3 si 4 sau altele?
Vorba lui Laurentiu, fisele sunt de vina. Daca ai de unde sa-ti procuri altele noi ar fi ideal, daca nu curata-le pe acestea foarte bine si strange-le bornele cu patentul ca sa stea fix pe bujie. Am reusit in sfarsit cu alt cablaj complet.delcoul si modulul nu aveau nimic nici bujiile sau fisele.M-am chinuit sa pun aprinderea electronica pentru ca nu ma mai chinui cu platina iar relantiul sta mult mai bine urca mai frumos in ture si poate si la consum se va simti o mica diferenta .Va multumesc tuturor pentru ajutor.
gyorgyoda a scris:Vorba lui Laurentiu, fisele sunt de vina...
Nu am spus nimic de fise din moment ce totul merge OK cu aprindere clasica. M-am referit la intreaga instalatie electrica de joasa tensiune de pe ramura de aprindere.
Scrum a scris:Am reusit in sfarsit cu alt cablaj complet.delcoul si modulul nu aveau nimic nici bujiile sau fisele.M-am chinuit sa pun aprinderea electronica pentru ca nu ma mai chinui cu platina iar relantiul sta mult mai bine urca mai frumos in ture si poate si la consum se va simti o mica diferenta .Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Felicitari! Am si eu o problema cu aprinderea...
Am aprindere electronica Ro pe olteanul verde.
Inainte am avut aprindere pe platina,dar sa pierdut prin garaj si bobina acestea si am gasit la un prieten o aprindere electronica.
Vine curent pe firul + din instalatie.
Am curent ce intra pe bobina,dar nici cum nu face scanteie pe fise..
Am montat toata aprinderea pe un alt oltean si a pornit,mers (bobina,cablaje,modul,placa de racire,capac delcou,rotor)
Am montat toata aprinderea tot electronica de pe olteanul gri pe asta verde si tot nimic.
Firele spun eu sunt legate corect exact ca la celalalt ,daca celalalt a pornit legat asa si asta ar trebui.....
Singurul lucru ca nu a fost schimbat au fost fisele ,dar totusi din atatea fise tot trebuia sa iasa scanteie pe care si mai ales ca inainte fisele nu au avut nici pe dracu......
Astept sfaturi de la voi.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community