Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme cu aprinderea(delcou sau bobina de inductie)
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Da, fisa centrala ai verificat-o??? Da.
Nimic.
Alex.Pap a scris:Da.
Nimic.


Nimic la tine ce inseamna? Nu am scanteie... Ma omule, verifica sa nu cumva sa ai fisa intrerupta...gen incearca sa faci un MIC scurt cu ea la bornele de la baterie...daca vezi ceva scantei inseamna ca e buna, daca nu...sti ce sa faci cu ea. Ok,o sa incerc maine sa vedem ce rezolv. ia un fir mai lung si trage + direct de pe borna bacteriei, scoti cablajul de la motor (mufa mare), bagi toate fisele in bujii, si ii dai o .... surubelnita (intre papucul de pe electromotor si borna de plus a lui) ar trebui sa porneasca, ca pe banc, izolat de instalatia electrica a masinii, e cel mai simplu, daca nu merge asa, atunci ori fisa centrala e buba (putin probabil) ori delcoul (in enumerarea ta nu am vazut delcoul poate ala e stricat). Sau, iei un bec, si conectezi la firele de la bobina, pui contactul si vezi daca se aprinde. Daca da, atunci scoti delcoul, vezi ca are o infasurare de sarma pe partea care intra in axul cu came (e o siguranta ca un arc elicoidal, vezi sa n-o deteriorezi ca o sa mai ai nevoie de ea), o scoti si vezi ca ai un pin pe axul delcoului, scoti pinul si invarti treaba aia care intra in axul cu came in asa fel incat luleaua se muta cu 180 grade fata de pozitia initiala, pui inapoi sarma aia sa nu iasa pinul in timpul functionarii motorului...daca nu merge nici asa, remontezi luleaua in pozitia initiala. Contactul meu a decedat asa ca a fost inlocuit cu altul.
Am tras curent de la borna+ la bobina si a si pornit peurma schimbat contactu si pornit masinutza.
Multumesc la toti. Am o problema cu aprinderea clasica, dar si nenumarate nelamuriri. Cred ca v-am stresat deja privind acest aspect, nu!?

Asadar...

Delcou cu contacte platinate

1. Cum se face reglajul contactelor platinate?

Axul delcou-lui are un fel de cama de forma patratoasa care este in directa legatura cu platina mobila. Platina mobila are doua pozitii: actionat si neactionat.

a) neactionata: piciorusul platinei mobile se afla afla la distanta echidistanta fata de cele doua varfuri pe latura camei
- in momentul acesta platina mobila se sprijina pe platina fixa

b) actionata: piciorusul platinei movile se afla situat pe varful camei
- in momentul acesta platina mobila este indepartata de platina fixa lasand un spatiu liber intre contacte

2. In ce moment se face reglajul?

a) In momentul cand platina mobila este neactionata?
b) In momentul cand platina mobila este actionata?

3) Care este distanta optima de reglaj?

In carte se lasa un interval: 0.35 - 0.45 mm. Cum setul meu de lere este compus din 12 lere astfel: 0.05, 0.10, 0.15, 0.20, 0.25, 0.30, 0.40, 0.50 s.a.m.d. .

Variantele ar fi:

a) 0. 30
b) 0. 40
c) 0. 50
Eu as alege a doua varianta (b) fiindca imi pare a fi media celorlalte doua (0,35 -0.45) si cea mai apropiata de ceea ce cere cartea.

Va multumesc anticipat pentru toata daruirea dumneavoastra, a tuturor!!!
gyorgyoda a scris:Am o problema cu aprinderea clasica, dar si nenumarate nelamuriri.

Uite aici ( http://forum.oltcit.ro/search.php?mode=results completeaza cu REGLAJ PLATINA ) ai 50 de rezultate ale cautarii. As incepe sa citesc de la ultima (de jos in sus) eliminind topicurile de la VINZARI.
Cred ca nelamuririle in legatura cu delcoul vor dispare si ............. in acelasi timp si stresul nostru. @gyorgyoda . Distanta la platini e de 0,40 , si se regleaza cind cama este in punctu maxim de actionare asupra contactului mobil . vroiai sa spui...atunci cand distanta intre platina mobila si cea fixa, este cea mai mare. Adica pe unul din colturile rotorului (rotorul are forma patrata, acolo unde platina mobila face contact cu rotorul) Spovedania face minuni. Te face sa te simti usurat de poverile pe care le duceai si de care nu puteai sa scapi in fel si chip. Acest lucru se poate realiza cu conditia sa ai un bun duhovnic care sa aibe rabdare cu enoriasii sai, sa le asculte necazurile si sa-i sfatuiasca cand acestia sunt nedumeriti. Astfel ma simt eu, acum, asemenea enoriasului care marturiseste tot ce tine in el dar care cu ajutorul unui duhovnic reuseste sa gaseasca drumul spre lumina, care intrezareste o portita care-i va deschide drumul spre o lume mai buna lipsita de griji si probleme sau care nu il vor mai afecta la fel de intens ca inainte si carora le va putea face fata, de unul singur, doar prin propriile mijloace. Camela actioneaza contactu platinat mobil , cel care se misca cind invirti axul delcoului , contactu fix , este fixat de platou cu un surub , atentie ca filetu este fragil , distanta intre cele doua contacte platinate in momentu de virf a actionari ori carei came este de 0,4 , recomandarea mea este a se verifica toate 4 came , capacu de la delco , cel de zamac cu bucsa de otel sa fie montat si stins bine , sa nu ai joc prea mare in axa fata de bucsa , verifica si orificiu de aer de la membrana avans vacumatic , sa nu fie infundat . BAFTA
gyorgyoda a scris:Spovedania face minuni. Te face sa te simti usurat de poverile pe care le duceai ...
Atunci, mergi linistit cu Domnul. Deci... iar probleme...
curent pe firul instalatiei + este
bobina functionala
capac functional
pipa noua
mai pe scurt...am mutat tot de pe un oltcit functional..
nu am scanteie pe nici o fisa.
am incercat sa leg direct +ul de la baterie pe bobina...tot nimic
am mai schimbat iar toata aprinderea ...nimic
vreo idee?...desi maine cred ca chem un electrician
Alex.Pap a scris:curent pe firul instalatiei + este
...
nu am scanteie pe nici o fisa.
vreo idee?
Lipsa o masa. Circuitul nu se inchide. alexe inainte sa o schimbi mergea? atunci ai grija la fire data viitoare ... de unde iei acolo pui la loc ... Pai am demontat aprinderea si carbu prin ianuarie si acum cand am montat alta ! functionala ..pauza...
Alex.Pap a scris:Pai am demontat aprinderea si carbu prin ianuarie ...
Un creion si o hirtie se gasea pe undeva. mda...
De "ghidaj" pot dupa celalalt oltean ,dar chiar si asa nu da semne.
O sa incerc luni din nou sa umblu la cablaje-capac si ce mai e peacolo sa vedem. In ultima faza...marti un electrician.Multumesc de timpul acordat. Poate ai pus invers firele de + si - de pe bobina, e cea mai frecventa problema la montaj. Alta belea mai este ca ies papucii din mufa si nu iti dai seama, cand cuplezi mufele papucii in loc sa intre unul in altul, unul din ei este impins de celalat afara si nu mai face contact. In partea cealalta fiind protectia aia de cauciuc, nu vezi ca firul e iesit. Am patit mai ales la mufa cu 3 pini, de la "delco" la modul. Am desfacut toata aprinderea si dupa schema din "cap" am remontat/recablat si surpriza a pornit!
Acum ramane sa reglez avansul si aia e. Help!
Ce fel de capac de delcou' s-a montat pe aprinderea electronica? RO sau FR? Al meu capac dadea semne de imbatranire si cand l-am demontat azi era coclit tot basca nici n-a mai pornit rabla...la una din fise era praf momentan am pus capacu de la delcou' vechi..ala cu platina dar nu prea se pupa bine..sta putin stramb. cum e cu capacele astea? pe aprinderea electronica .. merg capacele franta de la aprinderea clasica ... cocleala vezi ca se curata ...asa se intampla cand nu functioneaza demult ... Am pus capacu de la aprinderea clasica...ce-i drept merge dar sta putin stramb...
Nu prea imi vine sa cred ca la aprinderea clasica aveam capac FR...dar cine stie. o sa-l curat p'asta de cocleala si-l pun la loc daca ai delcou clasic franta e posibil 100% sa ai capac franta ... altfel nu ... si daca ala clasic e delcoul cu care ai luat masina ...sigur nu e fr
Danutz Bratosin a scris:Help!
Al meu capac dadea semne de imbatranire si cand l-am demontat azi era coclit tot

Capacele nu prea imbatrinesc. Ele se sparg, se fisureaza sau se carbonizeaza.
Cocleala se curata iar ca sa nu se mai prinda de capac, acesta se unge cu putin ulei de motor dupa curatare.
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:Help!
Al meu capac dadea semne de imbatranire si cand l-am demontat azi era coclit tot

Capacele nu prea imbatrinesc. Ele se sparg, se fisureaza sau se carbonizeaza.
Cocleala se curata iar ca sa nu se mai prinda de capac, acesta se unge cu putin ulei de motor dupa curatare.


Asa o sa fac. Mult'am! cocleala tot apare pe zona in care se face transferul scanteii...
oricum,pe orice delcou merge orice capac cu o mica modificare si anume pilirea carcasei delcoului ca sa aiba degajarea in care intra pintenul de centrare al capacului,mare scula pe bascula,eu asa am facut cuiva care nu avea capac fr si merge brici acum cu orice capac de delcou... iulica mai e un factor ... culmea e ca l-am ieri seara ... inaltimea lulelei ... e mai inalta cea ro ... tu ai facut modificarea pe delcoul fr pastrand luleaua fr ... care chiar daca e mai jos ajunge totusi la ploturi ... invers nu prea merge... eventual doar daca se schimba si luleaua ... tinandu-se cont apoi de decalajul de 180 de grade ...
p.s.
apropo platini noi ro si fr si capace noi de delcou ro pe unde se mai gasesc? eu am facut asta la o aprindere electronica romaneasca,la care capacul delcoului e ca cel de aprindere (electronica sau cu platini) de frantuzeasca . Am si eu o problema la unul din Oltcit-uri, la care nu ii gasesc raspuns. Duminica am pornit masina am mers la vot,(nu a facut nici o figura in mers) cand ma urc in masina sa pornesc, nu a mai pornit.Am verificat scanteia si nimic.Am adus de acasa 2 aprinderi complete care dadeau scanteie, le-am montat si tot nu dadea scanteie. La bobina vine curent, cureaua nu e rupta. Nu pot sa-mi dau seama ce are din moment ce l-am oprit la cheie, totul functional Cu ce ai masurat daca vine curent pe fir la bobina?doar cu multimetrul?pune un bec de far sa vezi daca il aprinde
George Hermenean a scris:La bobina vine curent...
De venit vine dar mai si pleaca ? Bobina de ce nu ai inlocuit-o si te-ai axat doar pe aprinderi ? Ai rezolvat problema? Nu am mai avut timp. Ai un fir slabit sau iesit din papuc,vezi firele de la alternator.Ai trecut cu masina peste un hop si-a iesit firul din papuc sau papucul de la locul lui,verifica si sigurantele,sa fie bine fixate. George, scoate bujiile afara (ca sa nu soliciti inutil bateria), infige o bujie intr-una din fise, pune-o la masa si da la cheie sa vezi daca vine scanteie la bujii. Bobina poate sa crape din senin, asa ca e o varianta.
cristi_s a scris:George, scoate bujiile afara (ca sa nu soliciti inutil bateria), infige o bujie intr-una din fise...
In fisa centrala nu solicita bateria, nu mai face munca in plus de demontare a bujiilor si vede imediat daca scinteia pleaca sau nu din bobina. Compresia din cilindri care se face cu bujiile puse nu are de a face cu fisa centrala.
cristi_s a scris:Compresia din cilindri care se face cu bujiile puse nu are de a face cu fisa centrala.
Cu fisa centrala nu verifici decit daca-ti pleaca curentul de inalta tensiune din bobina. Ce treaba are aceasta verificare cu compresia din cilindri ? Pt o simpla verificare nu trebuie sa demontezi jumate de masina. No bine, las-o asa cum ai zis tu, n-are rost sa despicam firul in patru de ce e mai usor pentru baterie cu bujiile scoase. Mare lucru 4 bujii.
cristi_s a scris:No bine, las-o asa cum ai zis tu, n-are rost sa despicam firul in patru de ce e mai usor pentru baterie cu bujiile scoase.
Nu intelege gresit. Sint de acord sa scoti toate bujiile pt un test mai amanuntit si mai serios care solicita intr-adevar bateria dar doar pt a vedea daca iese curent din bobina.........

In fond si la urma urmei, masina e a omului iar munca ashijderea; poate urma ce sfat doreste in functie de starea bateriei ce o are pe masina. Am pus o aprindere completa care functiona, am tras fire de baterie la bobina + si - si tot nu da scanteie. Nu imi expilc ce poata sa aiba
Cum se verfica scanteia la fisa centrala? cu contactul pus,dai la masa firul - al bobinei,daca da scanteie inseamna ca bobina e buna si curent are deci problema e in delco,modul,platina etc...
George Hermenean a scris:
Cum se verfica scanteia la fisa centrala?

Laurentiu a scris:Cu fisa centrala nu verifici decit daca-ti pleaca curentul de inalta tensiune din bobina.


La capatul liber al fisei centrale ce iese din bobina (capatul ce intra in capac delco), atasezi o bujie (care stii sigur ca functioneaza) legata la masa masinii. Pui contactul si dai la automat. Intre electrozii bujiei ar trebui sa apara scinteie.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community