Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme cu aprinderea(delcou sau bobina de inductie)
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
fara sa invarti motorul. in orice pozitie e oprit, merge. doar sa ai contactul pus ok.o sa merg sa verific.multumesc
edy99 a scris:scoate firul de minus ce vine de la delcou si si leaga alt fir de borna de minus a bobinei, si celalalt capat alimenteaza-l de caroserie.
Te complici mult.
Scoate din capac delco fisa ce vine de la bobina, scoti masina din viteza, rogi pe cineva sa dea la automat in timp ce tu tii capatul fisei in apropierea (minim 1 cm) masei masinii.
Rezultatul trebuie sa fie o scinteie vioaie si albastra. Daca este rosiatica, bateria e pe duca (trebuie incarcata) sau electromotorul de pornire iti ia curent mare. da, dar daca are platinile duse, nu ii da scanteie, si zice ca e bobina. cum i-am zis eu, practic anuleaza delco-ul. de asta i-am zis asa dupa cum am spus si mai sus am aprindere electronica iar ceea ce a spus laurentiu am incercat si nu da scanteie...daca ating centrala de masa da un pic de scanteie ...atata tot... ai facut cum am zis eu? nu conteaza ca ai electronica. daca faci cum a zis el, nu o sa sti daca e delco-ul dus, sau e bobina dusa. fa cum vrei salutare ,am o problema si as dori ceva sugestii. in mers a inceput sa intrerupa ,am scos din viteza si sa oprit ,am dat cheie a pornit . am lasat sa se raceasca cam 10 minute si a mers bine cam 10km si ainceput din nou . am aprindere electronica modulul si bobina erau reci . sa nu fie bujiile sau capacul delcoului dar modulul poate sa aiba ceva sa nu functioneze cand se incalzeste?sau n-ar trebui sa fie cald la fel si bobina ,erau reci si ai verificat in momentul ala nu da scanteie? O chestie de asta cu oprirea motorului dupa ce se incalzeste am patit si eu la aprinderea electronica . Am scapat numai dupa ce am facut legaturi separate pt aprindere . Nu pot afirma ca am gasit unde era intreruperea dar nici nu mi-a mai trebuit sa ma chinui sa refac circuitele din firele originale ale instalatiei . am schimbat capacul la delcou si acum merge dar nu am mers decat 15 km si nu a apucat sa se incinga ,dar cred ca capacul a fost cauza pentru ca la fisele ,,1''si ,,4'' erau afumate si calaminate .

astazi iar l-am forjat mai mult de 50km si iar a inceput sa faca urat exact ca si inainte si am trecut pe clasica cu ,,gotronic'' si vad ca nu a mai facut asa ,acum la urmatoarea forja schimb si bobina .
ps delcoul electronic se poate masura cumva ?are ceva componente care la incalzire excesiva sa nu mai functioneze,ca era foarte fierbinte . Am si eu o problema cu aprinderea...am renuntat pana la urma la clasica in favoarea uneia electronice. totul e ok, masina merge bine, nu se incinge...singura problema e ca imi porneste cam greu la rece. cu aia veche ii dadeam 1 spritz si cu pedala la podea o lua imediat. cu asta da sa o ia dar nu o ia...sunt nevoit sa trag socu s-o pornesc. si's 35 grade afara
ce e de facut? Asa porneste si a mea cu electronica numai cu socul tras dar fara spritz . nu va inteleg...
voi ati citit manualul de utilizare al rablei?
ce daca sunt 35grade afara??? motorul tot RECE e....(e cald cand are de la 50-60grade in sus)
pana cand motorul e RECE, se foloseste SOCUL din dotare, fie ca sunt afara 10grade, fie 40.
Si un oltcit pus la punct, cand motorul e rece se porneste cu socul tras, fara spritzuri, fara nimic.
Pedala la podea e pentru cand motorul e CALD/INCINS......
Spritzurile nu sunt pentru OLTCIT.....


Atata vreme cat aprinderea electronica e reglata dupa ochi, pornirea la rece sau la cald poate fi imperfecta, chiar daca motorul merge foarte bine(fara detonatii).
Asa ca....sau reglata ca la carte......sau prin tatonari......... Pai daca ii trag socu si plec cu ea se ineaca, moare si dracu o mai porneste. am patit-o! am plecat cu ea cu socu putin tras si cand am simtit ca nu se mai accelereaza am bagat socu (asta dupa 100-200 metri) si a inceput sa scoata un fum de toata frumusetea pana si-a revenit (10-15 secunde)
Cu aia clasica dau 1 spritz pedala la podea si o ia imediat. ma gandeam ca la asta tre' sa-i mai dau putin avans eventual...sau nu stiu
valib a scris:Pedala la podea e pentru cand motorul e CALD/INCINS......
............ sau INECAT.
Cristip1970 a scris:Asa porneste si a mea cu electronica numai cu socul tras dar fara spritz .

Adica porneste ca la carte
Laurentiu a scris:
valib a scris:Pedala la podea e pentru cand motorul e CALD/INCINS......
............ sau INECAT.


Cand e innecata nu tragi socu si dai la cheie pana se dezneaca? nu...
ii dai TALPAAA....si atat:)
valib a scris:nu...
ii dai TALPAAA....si atat:)


Acu 10 min am fost s-o pornesc...socu tras, i-am dat...dadea s-o ia dar n-a luat-o. i-am dat 2 spritz-uri inainte si tot cu socu tras si a luat-o...a scos putin fum da a luat-o. a mea fara spritz-uri e moarta se poate ca daca ii mai dau putin avans sa porneasca mai usor? ar fii trebuit cu aprindere sa porneasca mai usor...la mine e fix opus Eu as spune ca nu are nici o legatura aprinderea,scanteia ,cu spritzul .Ia gandeste logic, ce se intampla cand ii dai spritz,mareste cumva scanteia,o multiplica?Nu,ai aceeasi scanteie cu si fara spritz.Sistemul tau de alimentare cu carburant cere spritz,mareste CO sau etanseaza carburatorul ori pompa de benzina . ce rol are avansul vacumatic?

daca e anulat ce se intampla?
edy99 a scris:ce rol are avansul vacumatic?

http://forum.oltcit.ro/search.php?search_id=522511029&start=50 nu merge linkul ala
edy99 a scris:nu merge linkul ala
Era un search dupa "avans vacumatic". am inteles. am vazut ce se poate intampla, dar nu am vazut care e rolul lui. daca imi poti spune tu, te rog Modifica curba de avans, functie de sarcina motorului (cat de deschisa e clapeta de acceleratie). Daca il anulezi, nu se mai face aceasta corectie. E o metoda eficienta de contracarare a detonatiilor provocate de benzina de calitate mai slaba. Daca ai bagat o benzina care s-a dovedit mai proasta si detoneaza cand calci pedala de acceleratie mai tare, scoti furtunul de vacuum de pe capsula si de cele mai multe ori nu mai detoneaza asa de tare, poate chiar deloc). Asta ca sa nu umbli la reglajele "delcoului" ca sa micsorezi avansul. am inteles. mc! cu cate grade se modifica maxim avansul la aceasta corectie a avansului vacumatic?
in momentul in care pui cuiul ala sa reglezi aprinderea, mai misca in stanga si in dreapta daca invarti de motor. la delocou cand reglezi aprinderea la scanteie, bec, sau ce vrei, are un anumit joc delco-ul.

cu toate astea adunate, cat de precisa mai e reglarea aprinderii? daca e vorba totusi de milimetrii Mai itreb o data ...stie cineva cu cate grade se modifica maxim avansul la aceasta corectie a avansului vacumatic?

PS: Nu am probleme cu reglarea aprinderii pt ca am stroboscop ...asa ca
La subiect... http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=2833&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Mai pusese Laurentiu parca o poza cu curbele astea, eu nu am la indemana acum diagramele. la una dintre masini am aprindere clasica, si vreau s-o trec pe electronica..
acum eu am un delcou de aprindere electronica, duceiller, nou, dar imi lipseste modulul.. si bobina de inductie care din cate stiu ar trebui sa fie tot de aprindere electronica, ESTE?!
intrebare: MODULUL trebuie sa fie special pt oltcit, sau s-ar potrivi si de la alte masini?!.. care ar fi alea?
BOBINA CLASICA, se impaca bine cu cea electronica?! sau am nevoie si de bobina...

am schimbat recent delcoul la masina, si de-atunci porneste foarte aiurea: nu se tureaza al pornire cand trag socul, sta pe la ~700rpm, cu mers neregulat, trepidatii, zici ca o ia in 2 pistoane, sau nici atat... abia dupa ~30 secunde - 1 min, isi revine si merge rotund (in 4 cilindrii)...
n-aveam platina de rezerva, si schimbasem delcoul cu totul..
Asa am decis sa trec pe aprindere electronica, niciodata n-am avut probleme cu ea, la celelalte masini... bobina merge cu succes si cea pentru delcou cu platini,dar modulul de aprindere tre sa fie de oltcit sau citroen gsa... Merge si cu bobina clasica, nu la fel de bine, dar merge. Modulul mai este folosit si la alte masini, nu stiu acum exact care, daca ai un cod de pe un modul, gasesti imediat echivalente. Ce am gasit eu ar fi asta: http://www.pieceseco.com/fiche/265-19368023-module-dallumage-bosch-0-227-100-123-citroen-axel-12-trs-1.3.htm
Vezi ca pornirea aia defectuoasa s-ar putea sa fie si de la avansul centrifugal blocat din cauza vaselinei intarite. Verifica daca culiseaza contragreutatile alea si daca revin singure. Si evident, daca sunt arculetele pe acolo, intregi si unde trebuie.
cristi_s a scris:Vezi ca pornirea aia defectuoasa s-ar putea sa fie si de la avansul centrifugal blocat din cauza vaselinei intarite. Verifica daca culiseaza contragreutatile alea si daca revin singure. Si evident, daca sunt arculetele pe acolo, intregi si unde trebuie.

imi suna plauzibil, mai ales ca delcoul respectiv este de pe o rabla' care nu mai fusese miscata de vreo 10 ani..
te referi la mecanismul din delcou?! acolo in incaperea cu platina?!
P.S.: referitor la piesa din link, inca nu sunt dispus sa dau 100 € pe un MODUL Eh, eu am dat 90 de lei pe un modul nou nout pentru XM, erau si la 300 de lei, pretul variaza. Avansul centrifugal e chestia aia pe care o sa o vezi daca scoti suportul platinelor (platoul ala pe care se fixeaza platinele si care e fixat de corpul "delocului" cu 3 suruburi dispuse pe lateral, daca nu ma insel) Se gaseste modul nou la magazinele de piese si costa fix 107 ron. Jorj-l aceeasi problema am avut-o si eu.Cand porneam abia statea la 1000rpm cu socul tras la maxim.
Delcoul este NOU iar problema s-a remediat prin reglarea aprinderii. daca pui bobina de 1.1, se poate pune cu tot cu rezistenta aditionala? sau aia se anuleaza? cu tot cu rezistenta
bibi a scris:Jorj-l aceeasi problema am avut-o si eu.Cand porneam abia statea la 1000rpm cu socul tras la maxim.
Delcoul este NOU iar problema s-a remediat prin reglarea aprinderii.


Deci ultima oara abia pornise dupa vreo 20 de chei... benzina avea (ii pusesem in carb suficienta), scanteie avea, da n-o lua..
am tras curent de p TRS, si abia o luat-o cum spuneam: inecata, cu trepidatii p la ~700 rpm.. daduse un rateu d toata frumusetea, ca-mi puscase teava de pata calda (era crapata si carpacita, oricum trebuia inlocuita)
prin reglarea aprinderii inteleg reglarea avansului?! sau ce zicea cristi_s mecanismul ala din delcou, avansul centrifugal?! ca daca e asta, nu m-as baga, ca n-am mai facut..
avansul p masina, l-am facut dupa ochi.. delcoul inlocuitor l-am montat cam in aceeasi pozitie ca si cel original.
am mai facut rost intre timp de un delcou romanesc, d la shrot, pe care o sa-l testez azi.. si va trebui sa schimb si teava d pata calda (cea dinspre delcou) am gasit si d-asta p la shrot.. numa aprindere electronica, mai greu.. ar fi fain daca s-ar mai potrivi si de pe alte masini..
cristi_s, tu ti-ai luat aprindere d citroen XM pt XM, sau pt oltean ?! Pentru XM, nu se potriveste aia de Oltcit. Desi au 7 pini si una si cealalta, cea de XM foloseste doar 5 pini, una este cu preamplificare, iar cealalta fara. Nu mai stiu care cum este, parca aia de XM e fara. Asa ca nu te lasa pacalit de numarul de pini, s-ar putea s anu functioneze, chiar daca are tot 7.
JorJ-L a scris:.....avansul p masina, l-am facut dupa ochi.. delcoul inlocuitor l-am montat cam in aceeasi pozitie ca si cel original.

Când ai montat delco-ul te-ai orientat după piesa ce antrenează delcoul sau după lulea? Că poate ai pus cracii ăia în aceeași poziție dar luleaua e pe dos.
Când se schimbă aprinderea se procedează "ca la carte" adică de la blocarea volantei cu dornul de 5mm, până la reglarea avansului. Dacă te uiți cu atenție găsești topic pentru treaba asta.
Modulele nu sunt la fel. Eu am pus odată unul de BX. Pornea, se ambala dar nici de nebun nu ținea relanti.
Pentru piese i-a legatura cu Dan Alexandru sau cu ValiB că e la tine în zonă. Atentie cu montajul delco-ului, daca nu e montat corect poate rupe una din urechile de prindere din palier.
Tii delco-ul centrat cu o mana, cu cealalta invarti de rotor (lulea). Intr-o pozitie agata si intra fortat, la 180 grade intra lejer. revin cu info:
am remediat-o, in sensul ca am schimbat delcoul cu unul RO, si parca o ia ceva mai ok... (la a 5-a cheie, masina nepornita d ~1 sapt) dar tot are un mers neregulat (trepideaza) si nu se tureaza prea tare la pornire.. dupa 1, 2min, se rotunjeste si merge frumos..
am inlocuit cu chiu cu vai si teava de pata calda (de pe partea cu delcoul) era coapta toata si explodata pe la cot pe-acolo in urma unui rateau frumos, la ultima pornire...
referitor la schimbatul delcoului: NU INTRA DECAT INTR-O SINGURA POZITIE! are urechile alea rotative usor descentrate, deci intra doar din 360° in 360 de grade, cel putin la mine asa intra..
acum ar trebui sa reglez aprinderea ca la carte, si sa mai tunez reglajele in carb.. am impresia ca-i cam bogat amestecul, se tureaza cand scot furtunul de vacuum de pe carb. Am o rugaminte,va rog uitati-va la filmuletul asta http://img714.imageshack.us/i/5gb.mp4/ si spuneti-mi daca este buna scanteia ,nu vrea neam sa porneasca ,are si benzina..... (distanta electrod 1mm) scanteia e buna. avansul e mare de tot De unde stii ca nu ti-am aratat avansu !?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community