Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

distanta la reglare tacheti

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
stie cineva daca la un motyor de dacie de 1,6 cu injectie (nu stiu daca asta conteaza), distanta la reglarea tachetilor este aceeasi ca la dacia cu motor de 1300, sau trebuie mai mare? eu am citit in carti ca la 1300 este 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare la motor rece asa este.
nu am reglat 1.6 pina acum..insa pornind de la 1.0,1.1 , 1.3 , 1.4 la toate am facut cu 0.15 / 0.20 si nu au zis ca nu le place. pentru inceput trebuie incercat asa..daca vezi ca nu prea mere le faci la 0.20 pe toate. In primul rand nu este tachet, este culbutor(a se vedea foto jos, 14 culbutor si 7 tachet)

Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse.
Acest joc se regleaza periodic sau la 10.000 KM.

Valori reglaj tacheti:
Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare
Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare
Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald, dar nu cred ca aveti lera de 0.18 mm.

Metoda numarul 1

La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel:

- se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului.

- se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.

Metoda numarul 2

Se scoate fisa de la cilindru 1 se pune la masa si se invarte motoru pana da scanteie fisa la masa.(acum ar trebui sa vezi o taietura in volanta prin gaura de vizitare a volantei pe partea opusa a masinii decat pe cea pe la care faci reglajele), acum poti sa reglezi evacuare 1 si admisie 3,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 3, reglezi admisie 4 si evacuare 3,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 4, reglezi admisie 2 si evacuare 4,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 2, reglezi evacuare 2 si admisie 1.

Asta ar fi reteta pentru orice motor in 4 cilindrii indiferent de forma axului cu came folosit, ideea e (1e3a, 4a3e, 2a4e, 2e1a).
Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10.
Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.

Metoda numarul 3

1. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 1 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 4.
2. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 2 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 3.
3. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 3 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 2.
4. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 4 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 1.

Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10.
Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.

Eu am prezentat 3 metode de reglare, acuma ramane la latitudinea voastra sa o alegeti pe cea care vi-se pare cea mai indicata, si nu in ultimul rand pe care o intelegeti cel mai bine.Va urez succes

P.S. - Valorile de reglare a jocului sunt pentru motoarele care au ca si carburant BENZINA.
Pentru motoarele care au ca si carburant GPL ar fi:

Rece: 0.20mm admisie, 0.25mm evacuare
Cald: 0.23mm admise, 0.30mm evacuare

GPL = alta putere calorica fata de benzina => temperatura mai mare in motor, arderea e mai intensa si mai mare. Logic, si dilatarea metalelor va fi mai mare.
Iar jocul se regleaza la maxim 5.000 KM

Care este distanata de reglare a tachetilor la motorul de 1397cc pe carburatie si metoda de reglare?
Multumesc anticipat. reglaj numai la rece.evacuare 0.20,admisie 0.15.
preferabil a se stringe si chiulasa inainte de reglaj la 7 kg/f.

metoda mea de reglare : sfarsit de evacuare cu inceput de admisie pe cilindrul ...iar cilindrii ii urmaresc 4-1 si 2-3....cind pe cilindrul 4 (ala de la pompa de apa) evacuarea urca la maxim (se inchide),iar admisia o ia la vale (se deschide) ,atunci cilindrul 1 (ala de la volanta) este pe liber. in mod normal ar trebuii sa misti cu mina tachetii pe cilindrul 1.
unelte necesare : combinata de inelara de 10-11,patent,lere,cheie de buji (necesara la montarea/demontarea capacului de tacheti si la scoaterea bujiilor . daca le scoti ,motorul se va invirtii/roti mai usor cu mana) Multumesc Adrian
tonic a scris:stie cineva daca la un motyor de dacie de 1,6 cu injectie (nu stiu daca asta conteaza), distanta la reglarea tachetilor este aceeasi ca la dacia cu motor de 1300, sau trebuie mai mare? eu am citit in carti ca la 1300 este 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare la motor rece







distanta e aceiasi
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community