Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cu ce masina ati compara olteanu ?
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
M-a uitam pe mai multe topicuri care nu aveau treaba cu comparatia Oltcitului cu o alta masina . Sunt curios care ar fi masina care se poate compara cu un Oltcit Impecabil din zilele noastre . Rog frumos sa nu incepeti cu " Pai se compara cu S classe de la Mercedes " . Sa fie cat mai " adevarata " comparatia . Manevrabilitate , Confort , etc . . Renault 16 de 25 de ani sau masina calugaritei din filmele cu Luis de Funes.Prima rules,a 2a se aseamana! 2 masini nu se pot compara intre ele. Toate isteriile astea din revistele care se intrec in a compara diverse modele sunt abureala. Fiecare masina are ceva al ei, isi gaseste stapanul, fiecaruia ii place altceva si cauta altceva la o masina.
De exemplu pe mine ma lasa absolut rece masinile germane, cu designul lor anost si cu interiorul insipid. Poa'sa fie fiabilitatea intruchipata, prefer sa ma chinui 3 zile sa dau jos un motor la nevoie, dar sa am un bord de nava spatiala si sa fie iesit din tipar.
Revenind. Comparatii la nivel de clasa:
Oltcit VW Golf 1 (ia sa va vad)
Oltcit Peugeot 205 (veri dín cuscri oarecum)
Oltcit Fiat Uno (

Comparatii la nivel de nonconformism si originalitate nu cred ca se pot face, majoritatea producatorilor auto incepand cu anii '50 s-au ferit sa mai mizeze pe solutii iesite din tipar, din cauza pietei.
Un singur exemplu sunt nenorocitele alea de parghii de la semnalizare (pe stanga, ce dracu, doar nu vrem sa iesim din tipar) si stergatoare (pe dreapta, ca nu cumva sa le incurcam) care sunt toate la fel, au aceleasi functii. Nimic surprinzator, nu?
Spre exemplificare, si voi ziceti daca am sau nu dreptate:

CX Golf BMW Peugeot Mercedes Ghici ciuperca ce e

In orice caz, un mare deget in jos (nu va ganditi la ala din mijloc, ci la ala mare) pentru producatorii auto din ziua de azi, lipsa de imaginatie e la ea acasa si zburda vesela printre volane si borduri aproape identice. Na cristi, lipsa de imaginatie http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Honda-Civic-Type-R-Interior-1280x960.jpg Buei, toate sunt acolo unde se asteapta toata lumea sa fie. Arata sf, dar tot acolo sunt. Exact la ce ma refeream si eu. Parghiile alea nenorocite sunt prezente. Bre 7thRaven... te rog frumos... nu baga honda civic type r la categoria masini.... pentru unii este un vis frumos. Se vede ca au sarit direct din concept in serie. cum sa compari oltcitul cu alta masina? mi se pare o idee tampita fara nici o suparare
iar despre exemplele de mai sus,alea nu sunt comparatii,alea sunt asemanari
iar honda vicic iese putin din tipar cu designul inedit la o masina de serie,oare? Subscriu...nu văd nimic special la civic typeR.
Frate.............special înseamnă vechiul CX sau vechiul BX care întradevă arată a navetă spațial. Special înseamnă vechiul fiat 500 ABARTH cu motorul amplasat în spate ieșind pe afară (că nu mai aveau loc ) Ăsta e stilul abarth..... asta e special. Special înseamnă Porsche, care s-au încăpățânat până în ziua de azi să păstreze motorul în spate, și au un sistem de tracțiune care îi lasă pe audi cu ochii în soare.... asta e special.. Pai, sa vedem:
- s-ar putea compara cu unele masini din punctul de vedere al spatiului care il ofera pasagerului din drepata si aici ma refer ca respectivul(va), are loc berechet
- l-as putea compara punctual cu Loganul sau cu Clio-ul din punctul de vedere al suspensiilor, Oltcitul fiind chiar peste (Logan si Clio te arunca pana in tavan la denivelari)
- ca relaxare, oboseala produsa la volan, iarasi il pot compara cu Logan, neputand spune ca m-am simtit mai mult sau mai putin obosit dupa un drum lung la volanul Oltcitului comparativ cu Loganul
- Matizul iarasi nu depaseste Oltcitul
- spatiul pentru pasagerii din spate nu este extraordinar la Clio/Logan/Matiz fata de Oltcit
- bineinteles masinile amintite de Cristi_S, cele care au fost din generatia Oltcitului
- ca si punct negativ al Oltcitului fata de alte masini ar fi fiabilitatea, de care eu sunt destul de nemultumit
- din punctul de vedere al avangardismului nu stiu ce sa zic. M-am obisnuit foarte repede cu comenzile Oltcitului, dar m-am obisnuit poate mai repede cu "sistemul de parghii" de pe Opel si chiar daca pare banal mi se pare foarte bine gandit.
Tin sa subliniez ca masinile care le-am amintit mai sus fie le-am condus, fie am fost pasager pe distante suficiente cat sa ma pot pronunta. la timpul respectiv ..axelul era in competitie pe piata cu golf 1 ....
scrie in cartea lu' canta cam cu ce masini se "batea" el pe piata..
iulicuta2000 a scris:cum sa compari oltcitul cu alta masina? mi se pare o idee tampita fara nici o suparare
iar despre exemplele de mai sus,alea nu sunt comparatii,alea sunt asemanari
iar honda vicic iese putin din tipar cu designul inedit la o masina de serie,oare?


Ca idee eu am vandut Oltcitul . Intre timp mi-am luat un Ford CA ( nu ma lasa sa scriu cu kappa) . Imi e dor de Oltcit. Diferente : Pai sa vedem . Cand iesi dintre 2 masini parcate lateral directia Oltcitului ajuta mult pe cand cu Ford-ul tre sa fac 2 manevre . Dupa 300-400 km parcursi in Ford incep sa te doara shalele. La Oltcit tot ca in canapea acasa stai . Chiar daca e ca dimensiuni aproximativ la fel, Fordul este mult mai rigid pe suspensii . Loc interior mai mic . Deci pertotal diferenta Ford CA - Oltcit 12 TRS castigator Oltcit .
shoby4ever a scris:

Ca idee eu am vandut Oltcitul . Intre timp mi-am luat un Ford CA ( nu ma lasa sa scriu cu kappa) . Imi e dor de Oltcit. Diferente : Pai sa vedem . Cand iesi dintre 2 masini parcate lateral directia Oltcitului ajuta mult pe cand cu Ford-ul tre sa fac 2 manevre . Dupa 300-400 km parcursi in Ford incep sa te doara shalele. La Oltcit tot ca in canapea acasa stai . Chiar daca e ca dimensiuni aproximativ la fel, Fordul este mult mai rigid pe suspensii . Loc interior mai mic . Deci pertotal diferenta Ford CA - Oltcit 12 TRS castigator Oltcit .

pai ce mai astepti?
i-ati un oltcit
de gasit, gasesti, piese gasesti pe forum, si il gasesti si la un pret de nimic ia-ti


dar de cand ai luat fordul aul ai mai deschis capota?porneste greu dimineata?tragi socul? sireneaza cutia de viteze?schimbi pivotii la juma de an?gasesti orice piesa pentru el noua? iulica, fiecare isi intretine si merge cu masina cum vrea, ca asa iau si eu oltcitu', ii pun toata pivotaria noua si dau in toate hartoapele si in 2-3 saptamani sunt toti pivotii praf, chit ca i-am pus noi Cat timp ai condus oltcit?cati pivoti ai schimbat?intreb si eu asa... nu cred ca isi au rost intrebarile astea, ce isi are rost e cum intretii masina si cum mergi cu ea 10-0 pentru Cristii

Iulica nu mai da prin toate gropile si ai mai multa grija de ea ca fix tu esti ala care n-are grija de masini

Cristii...cand o sa conduci mai multa vreme un oltcit, o sa-ti dai seama ca viata intr-un oltcit nu e asa roz ca atunci cand n-ai permis si-l speli toata ziua Ma isi au tot rostul,eu vorbesc la subiect,conduc oltcitul de 7 ani,cam de cand am permis,si il conduc nu o data pe luna,ci foarte des fiindca e masina mea de zi cu zi,si chiar o misc de colo colo...Eu cred ca ti-ar trebui juma de an de mers cu oltcitul zi de zi ca sa-ti dai seama ce munte de fiabilitate este,si nu ca ar fi gandit prost dar piesele sunt proaste in draci.Crezi ca eu merg cu masina drept si iau cu rotile tot ce imi iese in cale? azi un hop poimaine o linie de tramvai,luate incet ambele,imediat isi fac joc pivotii superiori,care spre surprinderea mea nu stiu de ce sunt ambutisati cu capac,ca si capetele de bara,cand ar trebui sa fie ca cei inferiori,dintr-o bucata si ambutisati in zona unde se prinde burduful,atunci nu s-ar duce dracu asa repede...

Daca tii masina in garaj si iesi cu ea o data la 2 luni si atunci pe uscat si doar la promenada,atunci un set de pivoti te tin toata viata ,altfel orice alta masina bate la cur oltcitul din punctul asta de vedere.Ca la alte masini flansele de la amortizoare sunt consumabile,asta e alta poveste,dar tot mergi linistit 30-40 de mii de km,pe cand eu cu oltcitul in 15mii de km am schimbat de doua pivotii superior si capetele de bara deci... Oricum, ultimele piese fabricate sunt niste rebuturi, am pus pe stanga bieleta franta sh e ok dupa 3500km, pe dreapta am pus in vara bieleta noua romaneasca si dupa 200 de km deja avea joc, asa am lasat-o, in primavara o sa-o schimb ca am gasit o bieleta ok in garaj Oricat de impatimiti am fi trebuie sa recunoastem.Oltcitul are multe calitati,dar fiabilitatea nu este una dintre ele.
Trebuie sa stai cu banii la "curu' " lui permanent daca vrei sa mergi fara probleme.De la aparitie si pana la moarte a fost o masina costisitore la intretinere.
Din punctul meu de vedere punand in discutie confortul,spatiul interior,fiabilitatea,tinuta de drum la ambele masini de serie(nu modificate) pot face urmatoarele comparatii:
Pentru ca cineva a dus in discutie Loganul:
Logan-Oltcit=> castigator net la toate capitolele(consum,viteza,fiabilitate,spatiu interior) Logan-ul
Matiz-Oltcit=> castigator Matiz la :consum si fiabilitate motor.Castigator Oltcit la viteza ,demaraj,stabilitate.
Golf 1-Oltcit=>castigator Oltcit doar la confort interior.In rest Golf 1 castigator la toate capitolele(suspensie,motorizare,consum,fiabilitate)
Dacia-Oltcit=> Castigator Oltcitul la toate capitolele.Castigatoare Dacia la spatiu interior.
Ford CA-Oltcit=> castigator Oltcit la confort interior,design.Ford Ca ,castigator la morizare,fiabilitate,consum.Buburuza o masina votata "cea mai urata masina a anului" cu multi ani in urma.
Fiat Uno-Oltcit=> castigator Oltcit la toate capitolele
Fiat Punto-Oltcit=>castigator Punto la toate capitolele.
Peogeot 205 serie nu GT-Oltcit=> castigator Peugeot la toate capitolele mai putin design.
Citroen Saxo-Oltcit=> Castigator net Citroen
Masina mileniului VW Beetle nu se poate compara cu Oltcit.
Austin Mini Cooper la fel.
Renault 5 serie nu GT-Oltcit=> castigator Oltcit la design
robertino a scris:
Fiat Uno-Oltcit=> castigator Oltcit la toate capitolele
Fiat Punto-Oltcit=>castigator Punto la toate capitolele.
Citroen Saxo-Oltcit=> Castigator net Citroen


Oare?
Fiat Uno-Oltcit=> castigator Fiat la capitolul mecanica, pierde la design, spatiu si comfort;
Fiat Punto-Oltcit=>castigator Punto la toate capitolele, mai putin la portbagaj, care e mult mai mic decat pare, unghi de bracaj si stabilitate pe viraje;
Citroen Saxo / Peugeot 106 (este aceeasi masina cu mici diferente la design frontal) -Oltcit=> Castigator Citroen pe termen scurt - masinile au probleme la electrica - cablaraia subdimensionata, puntea spate pe rulmenti, costa rectificarea 1000 - 1200 lei, cu piese noi sari de 4000, caseta de directie deosebit de tampit gandita, iar eficienta sistemului de franare cu discuri neventilate lasa rau de dorit.

Si duma zilei: Matiz-Oltcit=> castigator Matiz la :consum si fiabilitate motor.Castigator Oltcit la viteza ,demaraj,stabilitate.
WTF? Sa-mi arati un TRS stock care bate Matiz la demaraj!
dj53zfb a scris:
WTF? Sa-mi arati un TRS stock care bate Matiz la demaraj!

La orice ora,vrei sa facem si pariu? sapuniera aia de matiz niciodata nu o sa bata trs-ul si nici un alt oltcit la demaraj
exceptie, cred eu, face specialul, sau poate or fii la egal, dar specialul e istorie
are si tata matiz, dar nu se compara cu oltcitul, matizu e puturos
iulicuta2000 a scris:
dj53zfb a scris:
WTF? Sa-mi arati un TRS stock care bate Matiz la demaraj!

La orice ora,vrei sa facem si pariu?

Vino la Targu jiu cu ce matiz vrei tu (stock) si iti arat TRS-ul ala(tot stock).Cum sa fie mai sprintem matizul in 3 pistoane la 50 de cai si 69 Nm fata de 62 cp si 78 Nm la aproape aceeasi caroserie ?
castigator Fiat la capitolul mecanica

Castigator Fiat la mecanica?La ce mecanica? Cuantica ?
M-am referit la fiat-ul produs in aceeasi perioada cu oltcitul nu la Uno si Punto model 2012
Oltcitul la sistemul de franare este net superior,chiar masinilio fabricate in 2012.Sa nu uitam ca doua pistonase pe disc nu prea au multi.
Sa nu uitam ca doua pistonase pe disc nu prea au multi.

Eu ma intrebam de multe ori la ce ajuta acest lucru? Parerea mea este ca si un piston poate bloca rotile nu e nevoie de doua ,nu se poate bloca mai mult decat atat....nu? deconecteaza servofrana la o alta masina cu un singur pistonas pe etrier si o sa vezi diferenta intre o masina cu servofrana si un piston pe etrier si o masina fara servo dar cu 2 pistoane pe etrier Aha deci e vorba de forta de apasare a pedalei de frana sa inteleg...ms de ecplicatie Ati opservat cat de putin trebuie sa apesi pedala de frana la oltcit , ma refer la unu pus la punct cu reglaju de la repartitor corespunzator ,fara discuri deformate si pistonase blocate . Si cit de des se schimba discurile de franare la alte tipuri de masina in comparetie cu olcitul , daca ar avea si cauciucurile mai late ,hei hei!! . Si mai pun o intrebare : Cite tipuri de masini se ingroapa in role, la stand de test pentru franare , asa cum se ingroapa olcitu . Problema olcitului a fost tabla si motoru , dupa parerea mea ,ca masina de oras a fost reusita , daca iar fi pus si alta motorizate , alfel ar fi stat lucrurile . PAREREA AMI APARTINE !!! Calitatea pieselor de schimb cred ca e cel mai important lucru. TRS-ul meu cu carburator de Dacie consuma cam 6,5 l/100 km, la fel ca Matizul pe care il am acum. Diferenta e ca Matizul e pe GPL. Ca demaraj intre ele, Matizul demareaza mai bine fata de TRS-ul cu carburatorul de Dacie, vorbind de treptele inferioare. Peste 90 la ora avantaj Oltcit, avantaj Oltcit si la viteza maxima.

Ca fiabilitate, intotdeauna a troncanit Oltcitul. Pivoti noi, capete de bara, rulmenti cu ace, amortizoare, le schimbai si dupa un an o luai de la capat. La Matiz n-am probleme de genul asta. Cureaua alternatoruli, daca se rupe, la Oltcit o schimbi printre palele ventilatorului. Matizul il ridici cu elevatorul, desfaci jumatate de masina, apoi schimbi cureaua. O alta chestie inteligenta la Matiz e ca cureaua e chiar sub borcanasul de antigel, asa ca daca mai completezi ocazional, daca mai si curge nitel, se duce fix pe curea, asa ca ai ocazia sa te distrezi frecvent cu cureaua aia.

Surpriza, Matizul meu nu prea sta la relanti la rece. Asta e grozav, pentru ca pe la intersectii cam moare instant, nu-l tii din acceleratie ca pe Oltcit. Din cate tin eu minte, Oltcitul meu cu carburator de Dacie nici nu avea nevoie de asa ceva. Pornea la sfert si dupa o saptamana de zacut in frig la -10 grade si puteam regla din soc relantiul sa stea putin peste 1000 de ture fara probleme. Alta surpriza la Matizull meu e ca nu se poate remedia asta. Am fost cu ea pe tester, care a indicat ca merge grozav. Am schimbat IAC-ul, merge la fel. Mai am o banuiala cu TPS-ul, deoarece masina face asa cand ma joc cu acceleratia, altfel o pot incalzi bine-mersi pe loc la relanti fara sa se opreasca.

Rugina... ambele sint la fel de ruginite, Oltcitul era din 93, Matizul e din 2005. Ah, si ca vorbeati mai sus de cum franeaza fara servofrana, uneori am ocazia sa experimentez asta la Matiz cand e rece si mai moare motorul. Ca sa franaze trebuie sa te lasi pe frana si sa tragi si de volan in sus.

Daca piesele de schimb erau ok si daca mentalitatea de rahat a romanului nu facea atatea probleme la ITP, totul era ok, nici nu ma gandeam sa renunt la Oltcit. Chiar si peste calitatea pieselor de schimb mai treci, insa rahatul asta cu ITP-ul e o bataie de joc, la Matiz nici nu se uita, il baga la gaze si la revedere. sa compar oltcitul meu cu loganul meu
putere 1-0 pt oltcit
fiabilitate +restul 1-0pt logan
deci scor final 10-1 pt logan Franele de la Oltcit sunt extrem de eficiente datorita faptului ca discurile sunt montate la iesirea din CV si nu la roata ca la celelalte masini . Aceasta solutie are doua mari avantaje . 1-discuri de diametru foarte mare , ceea ce inseamna ca la aceeasi forta de franare ,momentul de franare este mai mare ,2-etrierele sunt alimentate cu teava de Cu si nu cu racord de cauciuc care se poate crapa , cum sunt celelalte masini ,aceasta insemnand siguranta superioara fata de celelalta masini. Este doar unul dintre aspectele destepte ale acestei masini .
O mica observatie : se incearca pe aici comparatii care sunt nepotrivite ,si nedrepte . Adica trebuie sa comparam mere cu mere si pere cu pere . Exemplu : este nedrept sa compari la fiabilitate un Logan de un an ,sau doi cu un Oltcit de 20 -25 de ani . Vreau sa vad ce se mai spune de acelasi Logan dupa 15 ani . Comparati Oltcitul cu masini din generatia anilor 80 si o sa vedeti ca la categoria lui sta foarte bine la multe capitole. Iar cand vorbiti de fiabilitate nu va plangeti ca pivotii noi de provenienta mai mult decat dubioasa din magazine se strica des . Nu au legatura cu masina. Intr-adevar avantaj cu discuri de frana de diametru mare.
Tevile de presiune ale sistemului de franare la oltcit sunt de otel zincat,nu de cupru.De cupru sunt la dacie.

este nedrept sa compari la fiabilitate un Logan de un an ,sau doi cu un Oltcit de 20 -25 de ani . Vreau sa vad ce se mai spune de acelasi Logan dupa 15 ani

Nu este nedreapta comparatia la fiabilitate.Loganul meu are 3 ani si 260.000 km rulati in conditii nu tocmai optime.Motorului nu i-am schimbat nimic la el nici macar un semering sau garnitura.Mecanic doar doua brate fata,doua bielete plus un rulment fata.Comparatia este facuta la numarul de kilometrii rulati si reparatii mecanice efectuate, nu la vechime.
Chiar daca azi luai un oltcit nou la 0 km ,doar cu mari eforturi ai fi ajuns la 50.000 km fara sa-i faci vreo interventie majora(motor,suspensie fata sau spate).
Daca comparam oltcitul cu masini de generatia anilor 80 din nou fiabilitatea acestuia este egala cu 0.
Oltcit vs Opel Kadett. Kadettul net superior fata de Oltcit
Oltcit vs Ford Taunus(cortina) ,Fiesta toate mai presus de Oltcit la fiabilitate.
Oltcitul are cateva avantaje,design futurist pentru acea vreme,coeficient aerodinamic foarte bun(cx 0,35),model parbriz si alte cateva elemente copiate de la o masina considerata printre cele mai bune masini de raliu(lancia stratos) si confortul interior.
Ramanand la italiene mai sunt masini cu discuti de frana la cv.Alfa. Sa nu uitam tevile de pata calda ale carburatorului care transformau masina in camera de gazare
Cu ce masina ati compara olteanu ?

Cu masina timpului...
bytzu1 a scris:
Cu ce masina ati compara olteanu ?

Cu masina timpului...


....pierdut pe sub ea

cine are s-o bibileasca cine nu,sa nu-si doreasca
EEK! a scris:Sa nu uitam tevile de pata calda ale carburatorului care transformau masina in camera de gazare


Acest lucru nu are legatura cu masina ,ci mai mult cu lenea proprietarului de a le schimba . Mai ales ca tevile respective se gaureau dupa multi ani .
Aceeasi masina am avut si eu 20 de ani si nu mi s-au gaurit niciodata . La 160000 km am vandut-o unui prieten . Acum are 200000 km si inca acele tevi sunt ok. Deci sa nu exageram . Am vazut comparatii cu Opel Kadett . Deja intram in alt domeniu , adica masini din est versus masini din vest si nu orice vest, ci W. Germania !!! In concluzie partile slabe ale Oltcitului au rezultat din anumite componente slabe facute de industria orizontala ,boala de care au suferit toate masinile romanesti . Exemplu : la Oltcitul meu ,garniturile sistemului de franare au fost frantuzesti ,drept urmare NU s-a schimbat NIMIC la frane in 20 ani ,in afara de placute , si prima data cand am completat lichid in vas si am facut prima aerisire a fost dupa 18 ani !!! Nu exista comparatie, din toate punctele de vedere oltcitul era net superior tuturor masinilor de aceeiasi clasa din anii 70, 80, 90, iar cu cele de dupa 2000, daca le eliminam toate artificiile electronice, tot oltcitul va iesi triumfator. Atit la fiabilitate cit si la performante, nu exista comparatie. Nu punem in discutie aici proprietarii care nu isi schimba uleiurile si consumabilele cu zecile de mii de km, sau cei ce merg la turatii superioare zeci sau chiar sute de kilometrii, sau cei ce isi repara oltciturile in spatele blocului cu mecanici specialisti in dacia, iar exemplele ar putea continua... Adevarat !
Nu exista masina mai fiabila ca oltcitul.Sa nu cumva sa zici ceva de oltcit.
Ce dracu' fratilor am oltcit in batatura de peste 25 de ani.Am avut nou la 0 km luat de tata in comunism.

S-a adus in discutie partea cea mai fiabila a oltcitului.Sistemul de franare.
Ia spuneti in 150.000 de km de cate ori s-a dat motorul jos si de cate ori s-au schimbat semeringurile,garniturile,axele,culbutorii?De cate ori s-a reparat suspensia ?De cate ori s-a etansat motorul ca sa nu te afume iarna caldura ca pe un carnat ?Motorul este foarte prost conceput.Are"50 de locuri" rin care poate curge ulei in orice moment.
Sunt masini care nu au apucat 100.000 din fabrica si le-a trebuit "capitala" la motor.


cine are s-o bibileasca cine nu,sa nu-si doreasca

Ia spune tata Barutzu cum e cu fiabilitatea ca esti proprietar vechi.Inca mai esti
Octavian a scris:Nu exista comparatie, din toate punctele de vedere oltcitul era net superior tuturor masinilor de aceeiasi clasa din anii 70, 80, 90, iar cu cele de dupa 2000, daca le eliminam toate artificiile electronice, tot oltcitul va iesi triumfator. Atit la fiabilitate cit si la performante, nu exista comparatie. Nu punem in discutie aici proprietarii care nu isi schimba uleiurile si consumabilele cu zecile de mii de km, sau cei ce merg la turatii superioare zeci sau chiar sute de kilometrii, sau cei ce isi repara oltciturile in spatele blocului cu mecanici specialisti in dacia, iar exemplele ar putea continua...

Scuze dar cred ca , cam exagerezi...
robertino a scris:


S-a adus in discutie partea cea mai fiabila a oltcitului.Sistemul de franare.
Ia spuneti in 150.000 de km de cate ori s-a dat motorul jos si de cate ori s-au schimbat semeringurile,garniturile,axele,culbutorii?De cate ori s-a reparat suspensia ?De cate ori s-a etansat motorul ca sa nu te afume iarna caldura ca pe un carnat



N-as vrea sa par Gica Contra, dar mi se pare ca ati exagerat putin, ori daca nu ati exagerat, inseamna ca masina mea a fost facuta dintr-un lot de piese destul de bun.
Asa cum si dvs ati avut oltcitul de nou, asa si eu pot spune ca m-am nascut cu el in curte, fiind cumparat de tata in 85. Fiecare operatiune executata la masina, a fost trecuta in cietul de service.
Si pot spune asta: in 180.000 km (atat avea masina cand a intrat pe mana mea si am hotarat sa-i fac rk), s-au schimbat semeringuri de 2 ori (alea de la axele cu came), axe+culbutori NICIODATA! Suspensia pe fata este pe partea dreapta in totalitate originala(pivot superior/inferior, bucsi, planetara completa,rulmenti cu ace, exceptie facand amortizoarele pe care le-am schimbat cu unele de spate pt ca am micsorat garda, dar am si amortizoarele originale in stare f buna), pe stanga s-a schimbat o singura data pivotul inferior, de 2 ori cel superior si de 2 ori capul de planetara, restul fiind original, si s-au mai schimbat si bieletele de directie o singura data pe ambele parti, si la fel rulmentii din butuci. Pe spate este originala, nu s-a schimbat absolut nimic (amortizoare, bucsi punte), doar s-a bagat in punte ulei din cand in cand, si se prezinta f bine.
N-au fost niciodata probleme nici cu mirosul de fum in masina.
Dar oricum, ca sa fiu si eu on-topic, din punct de vedere al fiabilitatii, cel putin in opinia mea, oltcitul nu e nici prea prea, nici foarte foarte. Eu i-as da un 6-7 la fiabilitate.
La mult ani tuturor, si un an nou mai bun! da inca sun proprietar de OLTCIT ,marge bine nu ma plang dar am circulat si cu alte masini [,prin natura noului loc de munca ] care m-au impresionat la capitolul comfort ,,scaune incalzite ,oglinzi incalzite ,volan reglabil etc dar am mers si cu masini din generatie mai noua de care am fost dezamagit .


da ,as vrea si eu ca oltcitul meu sa nu mai scartie, sa nu mai fie umed peste tot in interior ,sa nu mai vajaie pe la usi ,dar asta e eu sun multumit ,si atat cat merge si mai am ceva piese si relatii la I.T.P. am sa-l intretin si am sa-mi fac treaba cu el . Daca analizam d.v.p.d. al formei caroseriei eu zic ca in anii 80 Oltcit-ul by Citroen era net superior cutiilor de chibrituri pe care le faceau nemtii, suedezii, japonezii , etc....Regret ca Citroen a plecat din Romania.....
Cred ca va mai amintiti cum sunau motoarele noi de pe oltcit, cat de silentioase sunt(erau)....Interiorul era sofisticat pentru acea perioada.... Nu trebuie sa uitam ca in acele vremuri nu existau uleiuri performante, carburantul nu era de calitate la pompa( ba chiar mergeam si cu benzina de 75) si uite ca motorul merge si dupa 24 de ani fara reparatie capitala. Concluzia mea este ca sunt masini frumoase , fiabile si nu pot fi comparate. al meu oltcit a mers si cu ulei de cariera, mai precis ulei de reductor , si tot nu i-am reparat vreodata motorul, si inca mai are destula viata in el, trage ca un nebun imi dau si eu cu parerea legata de fiabilitate...

al meu nu a fost pe maini bune..in sensul ca nu prea a avut taica-meu grija de el.

reparatii/schimburi de diverse le-a facut la mecanic de uzina...dar consumabile (planetare, rotule etc) a schimbat si el in fata bloclui.

Nu a avut niciodata probleme cu scurgeri de ulei sau alte prostii.

Asa ca din pct meu de vedere ...si cu mica mea experienta... tind sa zic ca este o masina destul de fiabila..sau cel putin era la vremea ei. Suuupertare, comparăm baba pieptănată cu copchila ciufulită. Nu pot sa nu fiu rautacios: cum de nu a luat titlul de masina secolului? Aia e beetle ,nu mai merge ! Eu chiar azi vorbeam cu un coleg de serviciu, ce marfa era Oltcitul. Daca nu era porcaria asta cu ITP-ul si puteai circula cu el linistit, chiar ca ma durea in pix il aveam multi ani de acum inainte, chiar daca gaseam numai piese proaste. eu nu am sa renunt niciodata la oltcit, indiferent de ce va fii! Inainte de toate mai treci pe la scoala! -i
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community