Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

distanta de franare de la 100km/h

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Stiu ca o masina medie, opreste de la 100km/h in jur de 40-45 m. Oltcitul club nu cel Rm in cati m opreste?
Eu am si Rm si credeam ca am frane dar cand mi-am luat Trs am constatat diferenta la sistemul de franare care este net superior la Trs
Junior007 a scris:Stiu ca o masina medie, opreste de la 100km/h in jur de 40-45 m. Oltcitul club nu cel Rm in cati m opreste?

La viteza de 80 km/h, spatiile de frinare sint:
- gol in 45.9 m cu apasare de 45 daN pe pedala;
- incarcat in 41.9 m cu apasare de 48 daN pe pedala. laurentiu sigur nu e invers? cum incarcat opreste intr-un spatiu mai mic decat gol, bine dar si forta de apasare a pedalei e mai mare
sigur nu e invers?

Nu e invers deoarece cand actionezi frana puternic greutatea masinii vine in ajutor oferind o aderenta mai buna cu asfaltul. Si de la 100 Km/h nu exista date? Sau nu s-au facut teste pe vremea aia , de la 100km/h, pt ca 80 km/h era viteza maxima admisa .
Sunt chiar curios, pt ca am urmarit o emisiune la televizor si ziceau ca loganul cu ABS si cauciucuri calumea , nu alea de fabrica, opreste in 41 m de la 100 km/h. Testul ca fost facut de ceva revista nemteasca. bine bine o fi aderenta mai mare dar si forta de inertie e mai mare cu cat masina e mai grea
Junior007 a scris:laurentiu sigur nu e invers?
Astea sint valorile date in manualul lui T. Canta (pag. 278). exista o solutie f simpla bagi suta ,bagi o frina calumea dupa care masori mda bine spus bogdane. Mai laurentiu valorile date de fabricant sau de proiectant sunt valabile numai cand: cauciucurile sunt de 145/70/13, sunt umflate la 1.8 atm, sunt noi, si se presupune ca franele functioneaza la parametrii optimi. Oricum un element demn de luat in seama sunt placutele de frana. Eu am avut noroc sa gasesc cu azbest . cu cele ecologice efectele sunt dezastruase. Bineinteles ca acum se poate merge si in cealalta extrema. Un cauciuc mai lat si mai bun modifica simtitor distanta de franare. Nu poti compara un cauciuc pirelli cu o petarda de debica sau mai rau victoria.
kat_drive a scris:Mai laurentiu valorile date de fabricant sau de proiectant sunt valabile numai cand: cauciucurile sunt de 145/70/13, sunt umflate la 1.8 atm, sunt noi, si se presupune ca franele functioneaza la parametrii optimi.
Omul a cerut niste date <distanta de frinare> iar eu i-am dat ceea ce este scris in manual. Restul factorilor, se presupune ca sint cei prevazuti de proiectant si constructor. deci singura solutie este talpa suta si talpa frina masori distanta si afliii mersi frumos pt info dar vroiam sa vad rezultatele dc sunt dezastroase comparativ cu alte masini, ca de spus putem sa spunem ca avem motor bun pe oltcit dar frane asa si asa - parerea mea si spun asta ca am mers si pe masini straine cum ar fi ford si opel si e diferenta e destul de mare
ca de spus putem sa spunem ca avem motor bun pe oltcit dar frane asa si asa - parerea mea si spun asta ca am mers si pe masini straine cum ar fi ford si opel si e diferenta e destul de mare




Mai frate, din doua: una

Adica: Ori nu ai TU frane bune la oltcit,

Ori nu ai mers cu dacii, sau mai bine zis cu Dacii Papuc!

Sa vezi atunci senzatii tari, cand pui frana la 90 si te duci sanie vre-o 50 - 60 de metri du fumul albastru din cauciucuri dupa tine . Io am trait vineri de doua ori senzatia asta! toate daciile au frana moale...adica prinde la aproape jumatatea cursei...
desi astea cu frane noi, care au pompa de frana legata la gaze de la motor(nu mai stiu cum se numeste exact, ca are o denumire) frana ar trebui sa fie mai buna....eu la a noastra am observat ca e mai moale frana...
la oltcit` pedala merge aproape 1sfert in jos...si frana prinde super bine.
nu se compara cu fiat, bmw sau altele...la care nu merge pedala in jos nici 1cm....dar ai pe ce te baza...nu poti sa te temi ca intra pedala in podea...si frana canci... Care ai spus ca nu ai frana pe oltcit te caci aiurea pe tine. Ai frana de paralizezi daca sistemul este in regula. am fost lovit de vreo 4 ori din spate pe treba asta. Ultimul a fost un mercedes. iar restul pe rand ford focus, nissan terano2, si cielo. nu ma cac pe mine. daca stii sa franezi cu oltcitul nici mama abs-ului nu te opreste. Deci , face cineva un test? Sa vedem si noi cam in cati metri franeaza oltcitul de la 100 Km/h? Eu am avut inainte un Golf II cu placutele +aerisit +pistonase noi puse de mine la service!!Si sa stiti ca Oltcitul are frane mai bune!Cel putin asa am eu pe Oltcitul meu de 8 milioane neaerisit,ne facut nimica la frane de cand mi l-am cumparat!Nu stiu,la Golf mi se parea ca e masina prea grea pentru franele pe care le are!!!Oltcitul se opreste mai repede!!!In schimb la tablarie...Ambele aveau an de fabricatie 1989,ambele vopsite o data...La Golf nu aveam fir de rugina iar la Oltcit am ajuns sa nu mai am unde sa pun cricul la roata fata dreapta ca imi intra in masina!!! Apropo,stiti vreo solutie ce se poate face???Atunci cand pun cricul incepe sa paraie podeaua si se lasa masina usor-usor!Sa pun cricul pe traversa aia ??Am incercat si asa,dar am reusit sa rup cricul!!!
Florimanea a scris: Apropo,stiti vreo solutie ce se poate face???Atunci cand pun cricul incepe sa paraie podeaua si se lasa masina usor-usor!Sa pun cricul pe traversa aia ??Am incercat si asa,dar am reusit sa rup cricul!!!
Refaci podeaua (pragul) cu tabla noua si sudura sau iti cumperi un cric hidraulic pt a-l putea monta sub lonjeron. Poti sa imi explici si mie care e lonjeronul??? offtopic:nu compara made in romania...cu made in germany sau oriunde altundeva. la noi se facea dupa buget, iar acum se face de pomana, pe cand la ei important e sa fie the best...ca restu se rezolva cu timpu` Bine...Dar si pretul e pe masura...Ce vroiam sa zic e ca mi s-au parut mai sigure franele la Oltcit decat la Golf!!Cam asta e singura chestie mai buna la Oltcit.Restul nu se compara...Probabil de aia i-au pus ABS prin 90(al meu era '89) Florineeeeeeee abs-ul nu te ajuta sa franezi mai eficient ci mai sigur bre'. Pai daca tu blochezi rotile si masina se tot duceee....ca e prea grea...ABS-ul ajuta!!!
Florimanea a scris:Poti sa imi explici si mie care e lonjeronul???
Lonjeroanele sint cele doua "bride" lungi (din spate si pina in fata) pe care este prins motorul. Fac parte din structura de rezistenta a caroseriei. Rindurile laterale de suruburi cu care este prins scutul motor se gasesc pe aceste lonjeroane. Bun Am tot zis asta: ABS nu numai c Mda de aia toate masinile de curse sau competitie sunt echipate cu ABS? ca e mai buna? Hmmmm... nu cred. revizuiti. ABS-ul este mai sigur nu neaaparat mai eficient. Franezi dar ai distanta mai mare la franare . asta nu il face eficient. Daca ati mers pe ABS stiti ce este aia pedala data inapoi. La Fiesta aveam ABS de ultima generatie.... Pur si simplu franzi si te lipeste de sosea. Daca 2 roti (pe dreapta) erau pe zapada si 2 (cele de pe stanga) pe asfalt, puteam sa franez fara grija... masina isi pastra traiectoria!!!
La fel, in curbe, incercati voi o franre violenta fara ABS... Apoi incercati cu ABS si veti vedea diferenta.
kat_drive a scris:Mda de aia toate masinile de curse sau competitie sunt echipate cu ABS? ca e mai buna? Hmmmm... nu cred. revizuiti. ABS-ul este mai sigur nu neaaparat mai eficient. Franezi dar ai distanta mai mare la franare . asta nu il face eficient. Daca ati mers pe ABS stiti ce este aia pedala data inapoi.

Din nou ma simt obligat sa precizez c Lasand la o parte ABSul oltcitul (Axel) are un sistem de franare foarte fiabil si performant
Daca va uitati mai cu atentie la alte masini o sa vedeti discuri de frana ventilate + discuri pe spate doar la masini foarte scumpe ( de marca)
Cred ca nu e nevoie sa va mai spun ca ansamblu de etieri fata e o adevarata bijuterie mecanica simpla , fiabila si eficienta
NU o sa intalniti asa ceva nici la masini de generatie mai noua
Eu personal sant multumit de sistemul de franare si pot spune ca m a salvat de nenumarate ori in situatii foarte urate
Normal ca nu se comapra cu ABS da eu zic ca da clasa multor masini
Un rol destul de important in timpul franarii are si suspensia care este independenta pentru fiecare roata
Puntea spate nu este monobloc ca la alte masini
si asta conteaza destul de mult si in timpul franarii
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community