Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH-86-MIU Frantuzoaica din 83
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In primul rand salutare tuturor pasionatilor de oltcit si tot respectul pentru munca depusa pentru masinile lor.
Urmaresc forumul de vreo 2 ani si m-am hotarat sa va arat si eu a doua iubire pentru mine (primul loc e deja ocupat ).
Sunt posesorul unui Oltcit din 1983 11 R TA de 1100 de care m-am indragostit imediat ce am luat carnetul prin 2006.Am mers 2 ani si ceva cu el si de vreo 7-8 luni sta in curte cumintel si ma asteapta sa il scot pe strazi.Multe din piesele de pe el sunt originale masina fiind luata de la primul propietar prin mai 2006 care a ingrijit-o foarte bine si a tinut-o in mare parte in garaj.Are in prezent cam 129.000 km, cutie in 4 trepte, vopsea albastru metalizata, a avut si un pic de muzica pe ea si cel mai important e ca m-a dus pe unde am avut treaba fara prea multe probleme.
Am schimbat la ea anul trecut ambreiajul, placa de presiune, cauciucurile si alte consumabile.Dupa ce am circulat vreo 3-4 luni fara asigurare si ITP am zis sa o trag pe dreapta ca sa nu patesc alte belele cu organele legii si pentru ca nu prea mai mergea bine si la doctor nu am avut timp sa o duc.Nu prea sunt expert in mecannica auto dar vreau sa ma apuc acum sa o pun pe picioare si sa fiu in continuare mandru de ea cum am fost si pana acum.
Sunt sigur ca voi gasi intelegere si ajutor din partea voastra si m-am gandit sa ma apuc sa o readuc la viata (nu vreau sa ajunga la fier vechi, vreau cu putin efort sa ajunga din nou pe strazile patriei).
Din ce imi amintesc de anul trecut problemele erau urmatoarele:
- Consum mare - am vreo 2-3 carburatoare din care vreau sa reglez macar 2 la o firma specializata , in Bucuresti sau in Brasov stiu ca se puteau regla si aici voi avea nevoie de ajutorul vostru cu niste date de contact, adrese si persoane de incredere care sa le faca cum trebuie.
- Motorul pornea si tragea foarte greu si lasa un nor de fum in spate si pe deasupra e si cam plin de ulei pe exterior, vreau sa il dau jos si sa il desfac si cu ajutorul unui expert de aici daca se va putea sa imi dea un verdict cam ce trebuie facut si schimbat la el sau daca e mai bine sa caut un alt motor cu care sa il inlocuiesc.
- La instalatia electrica aveam o problema pentru ca mi se descarca bateria cam odata pe luna (alternatorul original a avut o dioda pe care am inlocuit-o si mai am unul romanesc de rezerva care cred ca sunt in parametri optimi acum) dar tot se descarca bateria.
- Si as mai vrea la capitolul amortizoare fie sa le schimb cu unele noi sau in functie de finante sa le schimb cu unele sport de Peugeot 205 GTI (din ce am vazut se pot pune) si neaparat sa o las mai jos macar 5 cm (poate pe viitor se vor schimba si jantele cu unele mai mari ma gandeam la unele de 15 si cauciucuri de 195/50/15.
In fine toata lumea are dreptul sa viseze important e ce rezolvam cu adevarat.
Astazi m-am apucat de desfacut cam tot ce e pe la motor (o sa pun cateva poze sa vedeti cam cum arata masinuta mea) si am ajuns in stadiul in care am nevoie de ajutor sa dau motorul jos pentru ca nu am mai dat niciodata jos unul si din manualul pe care il am am inteles in mare ce e de facut dar tot cu cineva care a mai facut e mai bine pentru ca poate ne aruncam si o privire in el si vedem ce este de facut mai departe.Singura problema ar fi ca sunt plecat in timpul saptamanii la Bucuresti si timp nu am decat in weekend.
Sper ca nu v-am plictisit cu atat scris.
Va salut. In Bucuresti unde stai? Spor la munca!
Asteptam pozele! Cateva poze facute astazi:

http://img19.imageshack.us/my.php?image=dsc04137b.jpg
http://img222.imageshack.us/my.php?image=dsc04136.jpg
http://img61.imageshack.us/my.php?image=dsc04135.jpg
http://img516.imageshack.us/my.php?image=dsc04152.jpg

Mai jos este uleiul de care vorbeam si care nu mi se pare deloc normal sa fie acolo:
http://img8.imageshack.us/my.php?image=dsc04151xgz.jpg

7thRaven - stau in Regie dar masina este acasa (sta cuminte in curte la Ploiesti).
George Hermenean - merci de urari, sanatosi sa fim cu totii si le vom rezolva pe toate
Ruptdebeat a scris:.... si am ajuns in stadiul in care am nevoie de ajutor....


Cu un sfat, o mana de ajutor te pot ajuta dar doar duminica... la masina mea evit pe cat posibil sa lucrez duminica.. iar sambata de obicei sunt plecat la tara... Orice mana de ajutor e binevenita, nici eu nu prea vreau sa lucrez duminica la ea dar nu am ce face momentan si important e sa dau motorul jos si sa vedem ce e de facut la el eventual poate cumpar intre timp si piesele necesare din Bucuresti (stiu ca era si ACSA de unde se pot lua piesele noi care vor trebui).Sambata si duminca (pana in 2) pot sa lucrez la ea dar este posibil ca peste 2 saptamani sa fiu toata saptamana acasa si atunci poate o sa am mai mult spor (desi nu prea cred pentru ca mai trebuie sa ma apuc si de termoizolat casa)

- daniel.opr daca ai putea maine sa ma ajuti cumva si e ok pentru tine macar cu o parere ceva spune-mi si te sun maine la ce ora crezi ca este bine.Multumesc frumos si o seara buna.

PS: Daca aveti nevoie de ceva scule audio pentru masina , cam orice inclusiv montaj imi puteti trimite un pm si vad ce pot rezolva (la multe din ele se va oferi si garantie reala la un magazin din Bucuresti la care lucreaza un prieten bun) Da-mi maine dupa ora 10 un telefon si vedem cum ne intalnim. La ultima poza,aia cu uleiul care e acolo si nu ar trebui sa fie,e de la cutie.Trebuie inlocuite semeringurile de la arborii de iesire.Pt asta trebuie data jos cutia de pe masina. Am vazut masina - in principiu filtrul de ulei era nestrans calumea - l-am desfacut cu mana - ramane sa pornim masina si sa vedem ce ne spune motorul ca sa stim ce e de schimbat. Salut!In primul rand felicitari pentru faptul ca nu ai lasat batranica sa moara si te-ai apucat de reconditionarea ei!In al doilea rand sa sti ca am avut aceeasi problema ca si tine,de asemeni filtrul de ulei nu era bine strans dar cand am dat motorul jos am observat ca uleiul era de la cutia de viteze si mi-a nenorocit discul de ambreiaj;solutia:schimbat carcasa ambreiaj!Asa ca verifica cand dai motorul jos sa vezi ce fel de ulei a curs!Spor la treaba! @ DanH - oricum o sa dau si cutia jos sa schimb semeringurile si poate si uleiul din cutie (asta daca nu o inlocuiesc cu una in 5) ms de sfat.

@ Cojones2Good - la discul de ambreiaj nu a ajuns inca si asta e spre binele meu pentru ca abia am schimbat discul si placa.

Momentan batranica sta cuminte in curte, de saptamana viitoare intram in forta (10x daniel.opr) in weekend adunam sculele necesare si mai fac rost de un motor cu toate cele din el poate va fi folositor ceva. Vecineeee ... daca ajungi in Brasov, da-mi un telefon si te duc eu la Carfil si iti regleaza carbul pe loc Am reusit sa pornim masina, dupa lungi incercari si se pare ca se mai poate face cate ceva din motor.
Acum urmeaza sa schimb apriderea clasica cu una electronica, niste bujii noi (NGK) + fise sa fie totul ok pe partea de aprindere.
Totusi persista un fum albastru destul de puternic (in momentul in care o accelerez), si sa masuram compresia (stie cineva de prin Ploiesti pe unde as putea sa fac aceasta masuratoare sau daca are cineva un compresmetru de imprumut sa facem o verificare?) si am observat ca imi arunca benzina din carburator in momentul accelerarii, sa fie ceva infundat??? idei ceva??
Intre timp am mai spalat,curatat carburatorul si urmeaza reglajul sa il fac exact ca pe site.

@ Dreamer - vecine de cand nu ne-am mai auzit... , sa o pun pe picioare si o sa ajung sigur si pe la Brasov...daca nu reglam un carburator macar sa bem o "apa plata" Vezi sa nu ai returul infundat sau cuiul pontou blocat Se da un carburator spalat curata pus pe masina care are urmatoarele simptome: Porneste la sfert dar nu sta singur pana la 2000-2500 de ture..daca-l accelerezi e ok..dar in mers constant nu vrea sa stea. Am observat ca pana in 2300 de zicem da sa moara iar cand ii dai un sprit isi revine. In momentul in care accelerezi se simte o portiune in care nu are efect dar dupa o anumita cursa a accelerarii "isi da drumul" si accelereaza. Este pur si simplu ca un prag; nu accelereaza-> inaintezi cu clapeta -> si incepe sa accelereze. Da senzatia ca pana la un anumit punct nu se alimenteaza. Ceva idei ???

Carbul a mers bine dar s-a facut o spalare si de aici au inceput problemele. Rezolvat astazi treaba cu carburatorul se pare ca era ceva de la modulul aprinderii.
Schimbat aprinderea cu una electronica, fise, bujii, spalat , suflat carburatorul + reglat (ca pe site) + dator vandut la daniel.opr , porneste brici acum , fum tot scoate sa vedem schimb setul sau mai bine motorul cu unul de 1,3 (in functie de ce gasim mai rentabil)
Urmeaza motorul (sau poate un ITP inainte asa preventiv)
Pana data viitoare sa auzim de bine.. UP (scuze, defect profesional)
Intre timp am dat cam tot jos de pe la motor (si o sa fie de curatat la el pentru ca e plin de uleiul ce a iesit pe la filtru)...astept weekendul si cheia de 42 si sa ii dam jos motorul.
Exista vreun tutorial pe aici cum sa imi schimb carbunii si bucsile de la electromotor? ca eu am cautat dar nu am gasit (acum se poate sa nu fi cautat ce trebuie) Intre timp
- am dat jos motorul, este desfacut ,il paste un rk complet
- achizitionat una bucata set motor nou
- astept chiulasele de 1,3 (de ceva vreme dar se pare ca se misca greu curierul sau a ramas inzapezit pe undeva)
- dat jos cutia mea 4FR (i-am rupt sigiliile la 130.000 Km) si am curatat la ea la greu pentru ca urmeaza sa o pun la pastrare.
- curatat compartimentul motor (mai am de munca acolo)
- achizitionat geamuri ionizate spate + luneta(imi mai trebuie decat o autorizatie la ele ) + trapa, toate trebuiesc montate
- oglinzi rabatabile si reglabile, plafon din material textil, electromotor si alte maruntisuri.
Urmeaza sa termin de curatat motorul interior - exterior + toate anexele (eventual vopsit cam ce este necesar), si apoi sa il pun la loc, si multe alte lucruri care necesita timp, pe care nu prea il am...si lista poate continua.
Si ca sa nu uit astept o cutie in 5 care o va inlocui pe a mea.

Astept pareri , sugestii, etc.










PS: are cineva 2 jante ca cele din imagine care sa nu fie indoite sau lovite? (nu ma intereseaza daca sunt vopsite sau nu) Vezi ca are Iulius 4 jante ca alea
Bre, curierul ala o sa ajunga undeva pe maine dupa joi
Daca vine Iulica la cacademie deseara, il incarc cu o cutie
Din ce vad in poze, ai curatat destul de bine compartimentul motor, dar fa ceva cu matele alea de acolo si mergeau si etrierii aia curatati putin Hai ca a venit si toamna si nu am mai apucat sa scriu nimic pe aici din lipsa de timp , acum stau un pic mai bine cu timpul liber si ne-am apucat de treaba:
In primul rand facut motorul bucati-bucatele, lista mare si lunga de cumparaturi de pe care am reusit sa iau cam tot ce era trecut dar mai vedem ce trebuie pe parcurs
S-au achizitionat mare parte din garnituri, oringuri, semeringuri de prin motor , toate noi + distributie si role intinzatoare (mai putin semeringul de la pompa de ulei pe care nu l-am gasit nici in Ploiesti si nici pe Turda)
S-a achizitionat una bucata cutie de GSA care isi asteapta randul la curatat si schimbul de ulei si m-am apucat de motor si chiulase.
Cam asa arata motorul inainte

Si cam asa arata acum , este aproximativ 70% curatat interior-exterior mai am putin de lucru dupa care va merge la o spalatorie pentru curatarea si degresarea finala

Se pregatesc intre timp si chiulasele (care au ajuns in sfarsit, avea Mos Craciun pana si l-am ajutat sa schimbe roata ) si urmeaza pasuirea supapelor dupa care echiparea lor.


Sfaturi, pareri ?

Si am aflat ca jantele mele de pe fata sunt de Citroen Visa si va trebui sa caut pe undeva inca 2 la fel deoarece imi plac, ca model.Daca aveti vreun pont fac cinste Ia zi, cum ai curatat chiulasele alea, pana la urma? Chiulasele le-am curatat in prima faza cu gaz/benzina si lavete abrazive si apoi cu bormasina cu un disc cu pazla abraziva...mai am de lucru la ele + pasuirea. Cam in stadiul asta am ajuns



Za end is near..... Te mananca, te mananca..... mai e mult pana departe

I-ai dat macar o cheie ? ) baaaai
tablele de sub motor?alea DINTRE cilindri si tuburile de retur ulei unde sunt?sau nu ai nevoie de dansele?
the end is just one rebuild away Dane i-as da o cheie de 42 sa vad cum vine in compartimentul motor...

Iulica e la stadiul de preasamblare finala (tablele sunt vopsite si le pun si pe alea) acum incerc sa caut toate piesele, suruburile sa le pun la locul lor si sper sa le gasesc pe toate si sa le dau de cap care cum vin ca sunt toate ingramadite prin cutii, cratiti si alte cele. ma nebunule,ai strans chiulasele sau sunt puse de forma? Miros un desfacut de chiulase
Bre, tablele alea mici, trebuiau urcate cand puneai chiulasele Sunt puse de forma ca acum sa caut toate suruburile, piulitele si saibele care vin puse pe restul de piese. Adica tu faci poze la impresie ma? pune mai bine poze cu el gata Am gasit vreo 2 poze cu masina de cand am luat-o (bara fata veche) printre care si una cu interiorul, I love blue



Intre timp za engine e gata de pus pe masina, cutia la fel, etrierii curatati si pregatiti de montaj si om mai vedea ce si cum doar sa ne lasa frigul asta un pic ca ingheata mana pe cheie. Supeeeerb interioru albastruuuu
bafta cu motoarele! Albastru este frumos . Merci baieti si bafta si voua cu proiectele.
Momentan sunt la stadiul de montare a cutiei de GSA pe masina care normal ca nu se potriveste la gauri dar tocmai ce mi-a trecut prin cap o idee destul de nebuna dar care sa speram ca va merge.
Wish me luck. Good luck daca aia e fosta mea cutie de GSA imposibil sa nu se potriveasca la gauri ! a fost pusa pe 3 oltcituri diferite fara probleme! gresesti ceva ! iti spun eu care este problema la el .. pe suportul de prindere nu are decat 4 gauri nu 6 si se prinde fix pe gaurile pe care nu le are deci nu are gaurile din mijloc , care sunt si cele mai din spate! atunci spor la gaurit! Sunt 2 probleme la mijloc:
1 - nu am gaurile de la mijloc si o sa incerc prin o idee care mi-a venit sa vedem daca se poate asa, fara sa mai dau gauri in suportii originali.
2 - suportii pe care intra suruburile de prindere sunt mai lati cu ~ 1 cm decat distanta dintre suportii originali de pe traversa.
M-am gandit la urmatoare posibilitate: am taiat suportii de pe RM-ul care il am in curte (la mana ca altfel nu am reusit) iar acestia sa ii suprapun pe gaurile originale dar pe exterior si sa ii fixez cu 4 suruburi cu saibi plate si grover tot pe gaurile originale de sus si jos, astfel sa imi ramana exact gaura de mijloc si sa se creeze spatiul necesar pentru a intra cutia. A mai incercat cineva asa ceva? o fi bine? maine vad ce si cum.
Cutia este cea de la Banditu un pic "coafata"

Bun acum lamuriti-ma si pe mine cu o dilema
Pe RM ce reprezinta acea traversa din fata celei pe care se prinde cutia de viteze pentru ca la mine nu este ?


La mine lipsa....
Sa fie o "bara stabilizatoare"? cu ce ajuta daca o pun la mine?
Stima Late night preview :



The bird is in the cage..roger that (pe langa ulei, vaselina etc. m-am mai murdarit si de engleza acum )

Am reusit sa pacalesc cutia si cautatorul nu atinge in caseta de directie iar spre mirarea mea si motorul este chiar la fix pe gaurile de prindere ale suportilor motorului.
Dar mai e mult pana departe, abia acum incepe adevarata distractie privind ansamblarea finala si deinitiva sper eu.
Toate bune. cumetre ai reusit sa reglezi culbutorii intre doua halbe de bere?
iti mai aduc lera aia? Arata biiineeee !! Dankeeee.

Scuze pentru calitatea oribila a pozei dar camera am uitat-o la un chef si nu mi-a trecut prin cap sa fac o alta poza cu alt telefon (ca doar ma impiedic de ele prin casa )

Iulica...adu lera (sunt reglati de OPR adica 100% bine dar totusi ar fi buna si ea pentru o verificare finala inainte de pornire a motorului), un calandru si o garnitura de capac de culbutor inferior daca ai prin casa ca de cumparat nu am mai gasit prin Ploiesti si ale mele sunt zob toate. gata am notat
daca sunt reglati e bine,oricum dupa 500 km ii reglezi iar Hai si cu o poza mai pe lumina o fi sau nu bine vedem la urma.



Idei, pareri, sugestii ? toarna-i nene ulei prin admisii,daca nu-l pornesti curand o sa rugineasca supapele... Cand/daca o sa-ti piarda ulei, cum vezi pe "fundalul" ala negru?
In rest arata nou! Corbule ma descurc eu cumva vedem atunci, sa speram ca nu o sa fie nevoie prea mare sau poate sunt eu prea optimist

In alta ordine de idei munca multa azi in conditii destul de nefavorabile.
Bine mai mult OPR-ul ca eu m-am ocupat de adu aia, ailalta, tine aici, fa asa... si povestea poate continua
Montat etrierii, galerie admisie, pompa benzina, delcou,pompa de ulei in prima faza nu se amorsa dar s-a rezolvat, reglat culbutori la lera (merci Iulica pentru lera), distributie si sa nu uit chinuit la montarea evacuarii, constatat ca trebuie alt cablu pentru ambreiaj... etc.
Printre altele am lasat si masina jos pentru prima oara dupa 4-5 luni si am constatat ca e inalta ca naiba
In rest munca va continua si in zilele care urmeaza, sa speram ca va tine si timpul cu mine.
Poze n-am , eram prea inghetat ca sa mai tin telefonul in mana...mama lui de frig.
V-am pupat. Am comis-o Din nefericire nu am fost foarte atent la imperecheatul cilindrilor si drept concluzie motorul pierde compresie. Culmea e ca pe partea dreapta nu pierde nimic, doar pe stanga. Sper totusi ca asta sa fie problema...nu prea inteleg de ce doar stanga dar motorul trebe desfacut. Ieri dupaamiaza mi-am stricat restul zilei scuze Misule ca ti-am stricat-o si pe a ta .... Daniele, sigur asta e problema? Cata compresie pierde motorul? Nu de alta... dar motoru' asta care l-am facut acu (de care am vorbit la "ce am mai mesterit") e construit din piese sh... nu vrei sa stii ce e acolo. Asa ca... nici vorba de imperecheat piesele sau alte chestii de genu asta. Dupa asamblare m-am panicat... compresie aproape zero. Roteam cu manivela si se comporta ca si cum as fi strans suruburile de reglaj culbutori incat sa ramana supapele intredeschise. Culmea, motoru a pornit la prima cheie... dupa cateva minute de functionare, am mai rotit motorul cu manivela si s-a schimbat total. Se "simte" ca un motor normal. Pot doar sa banuiesc ca pana la urma s-au "asezat" segmentii noi in cilindrii sh si supapele proaspat pasuite(e drept, cu pasta putin cam dura) L-ai pornit? nu isi revine dupa cateva minute de mers?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community