Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

PH-86-MIU Frantuzoaica din 83
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Mai, deocamdata nu am reusit sa-l pornim dar se aude un fasait puternic in partea din stanga a motorului. Am pus un manometru din asta de verificat rotile...pe 3 si 4 da acul peste cap in timp ce pe 1 si 2 adia se duce in 2 bari.

IN prima faza am zis sa desfacem doar chiulasa , poate poate am prins fara sa-mi dau seama un span ceva....dar abia maine o sa ajung sa desfac. Daca totul e curat..am imbulinat-o...trebe desfacut tot motorul.
daniel.opr a scris:se aude un fasait puternic in partea din stanga a motorului


Hmmm... nasoala treaba. In cazu asta nu prea are ce sa se aseze. Dupa cum spui, poate ai prins acolo ceva. Spor si bafta la corectat problema! Sunt curios ce vei gasi acolo. Iti dai seama ca si noi suntem extrem de curiosi. Ma oftic insa ca nu am fost inspirat sa invart de motor inainte de a ajunge sa-l montam pe masina. Da' acum e prea tarziu..invatare de minte. Dane sincer chiar nu mi-ai sticat ziua deloc, dimpotriva mi-ai facut-o o zi speciala pentru ca am ajuns la momentul in care sa vad motorul la locul lui gata sa porneasca (am fost atat de aproape).Asta e, se intampla si toate au o rezolvare.
Ii dam de cap, timp sa fie si sa mai tina vremea cu noi.
Stima Daniel, daca ai prins un span intre chiulasa si cilindru, nu ar fi trebuit sa intre mai greu admisia pe chiulasa? Cristi - te referi la galeria de admisie ? Daca da...nu cred ca e relevant e vb de zecimi suficient cat sa sufle. In prima faza o sa desfacem chiulasa sa vedem daca ne dam seama despre ce e vb. Daca nu ne prindem trebuiesc comparati cilindri. Oricum e fustrant sa fim atat de aproape si totusi atat de departe. Nici timpul nu tine cu noi , si nici vremea. Bre, se intampla, mai naspa e ca trebuie desfacut.
Am patit si eu ceva de genul asta, cand a 2 a zi trebuia sa plec in rodaj la mare si in seara precedenta, din cauza cutiei, motorul venea cu 5 cm mai in fata si nu puteam sa-l prind.
Lasa, ca-i dati voi de cap, bafta la desfacut si sa speram ca nu-i grav!
daniel.opr a scris:Cristi - te referi la galeria de admisie ? Daca da...nu cred ca e relevant e vb de zecimi suficient cat sa sufle.


Pai uite ca la primul motor facut pentru masina de coasta am luat 0,8mm din semicartere si cand am montat admisia a intrat mai greu. Pai culmea e ca si asta e comprimat plus spanul (la o adica) a intrat galeria la fix Cum mai merge treaba? Am dat motorul jos , l-am pitit mai devreme in magazie sa nu degeram de la umezeala si frig si acusi ne apucam de "gadilat" chiulase si cilindri si sa speram ca ii dam de cap ca daca nu...
Am zburat. Astept sa apara ceva poze ca sa pot explica mai bine...

Dupa ce am demontat si montat chiulasa de vre-o 2 ori ne-am prins in sfarsit care era problema: Nu stiu exact cat s-a luat din cilindru dar parte care trebuia sa calce in chiulasa pe cavitatea ei nu ajungea unde trebuie. Practic cilindrul apasa pe chiulasa deasupra si nu in interior. Nu-mi explic de ce, dar a trebuit sa "luam" din chiulasa ca sa-i facem loc cilindrului. Din pacate trebuie sa demontam acum si partea dreapta sa ne asiguram ca acolo totul este cum trebuie. Gata chief, au venit si pozele
Inainte: (dupa ce am facut o proba la cilindru, se vede cum lasa urme exteriorul cavitatii si nu ajunge sa stea fix in interior)



Dupa:



BONUS :



Ciudat este ca pe partea dreapta nu se aude nimic ciudat, dar vom vedea exact care este situatia la demontare. Bafta la pornire... O sa aveti nevoie Booon si dupa cateva vorbe de duh si 2 canitze de vin rosu m-am apucat de treaba cu drag si spor
Daca tot aveam motorul jos si rezolvasem partea stanga am zis sa o verific si pe cea drepta chiar daca nu auzeam nici un zgomot ciudat, dar pentru orice eventualiate si pentru a masura cilindrii.
Dat chiulasa jos, cu una bucata cilindru am facut proba, desi mi se parea ca totul era in regula si ca talpa cilindrului calca bine in chiulasa dupa cateva rotiri surpriza: si pe partea asta au ramas urme din cauza neasezarii 100% bine a cilindrilor.Si ca sa nu cumva sa am probleme in mers chiar daca la coarba parea totul OK , am "aranjat" si chiulasele astea.

De data asta fiind alte simptome ca pe stanga si din cauza urmei pe o suprafata destul de mare a chiulasei am hotarat sa iau "la mana" si la pila din chiulasa doar ca uniform pana nu mai apare nici o urma.
Dupa ceva timp si inca vreo 2 canitze de vin am reusit sa fac in asa fel incat sa fie bine si mai mult de atat am frecat cilindrul de chiulasa cu putina pasta de slefuit supape pentru a vedea exact cat de bine calca si ca eventualele impuritati sa dispara.

Legat de cilindrii dupa masuratoarea cu un subler clasic (nema electronic) toti au ~ 86 mm. Si uite asa am reusit sa intru in sfarsit si in posesia unei galerii de admisie de TRS (multumiri Dl. Dan Alexandru) si astfel nu mai lipseste nimic din puzzle-ul motorului (zic eu)
Maine daca voi mai fi in stare sa le si montez ar fi o treaba, eventual sa il si pornim dar nu promit ca voi fi prea apt. In sfarsit am reusit sa pornim motorul astazi (cel mai frumos cado' primit pe anul asta)

Dar exista o problema , are un zgomot ciudat, parerea noastra ca ating pistoanele in chiulase, maine il desfac sa vedem exact ce are.
Daca aveti alte pareri va rog sa nu ezitati sa le impartasiti.

http://www.youtube.com/watch?v=mKjK6g7Hb14
http://www.youtube.com/watch?v=BqgMswqAi2Q ce alte pareri nene,l-ai auzit si tu ca face pocpoc...asta este,deja stii fiecare surub,o sa-ti fie usor sa-l desfaci

p.s. o sa merite toata distractia asta cand o sa stai la semafor si n-o sa se auda nimic la relanti(Poate doar un tzactzac de culbutori ) Mai, nu e problema de desfacut....dar ce naiba ii facem mai departe ? Cum se procedeaza ? Am inteles in mare ca se ia din piston in zona unde loveste supapa..dar cu ce ? Cum ? Pana acum nu m-am lovit de probleme asta..si acum trebe rezolvata...deci HELLLLPPP eu nu cred ca loveste supapa,se aude ca la motorul de la masina de curse,si atingea pistonul pe circumferinta chiulasei in imediata apropiere de suprafata pe care calca si anume camasa pistonului
intelegi din pozele astea ceva?
http://img35.imageshack.us/img35/9342/p1030047gt.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/5905/p1030045t.jpg Belele!! Dupa zgomot asa pare!Ating pistoanele undeva! eu am luat din pistoane la strungar, babeste...din mm in mm (la mine un strungar destept a luat mai mult din camasi, si am ajuns ca pe comprimat 1.3 pe chiulase 1.1, sa fie mai scurte pistoanele cu o gramada de mm, fata de ceea ce trebuia facut pt o simpla comprimare 1.3 pe chiulase 1.1 Vedem maine dupa ce desface motorul..sigur exista urme..sa vedem si unde.... Cel mai corect.Sau daca nu se vad urme,"manjesti "pistoanele cu vaselina si invarti cu distributia pusa pana se aude "poc".Apoi desfaci si vezi urmele.La comprimare pot atinge si supapele in piston.Mie cam asa mi se aude din inregistrare! Daniel, un sfat mic: pistonul e ultimul component la care umbli, din cauza ca pot aparea probleme serioase daca se da gres. Daca lovesc pistoanele in chiulasa, prelucrezi chiulasa. Daca lovesc supapele in piston, atunci nu ai incotro si mai iei din piston in zona frezarilor pentru supape. Plastilina rulz la faze din astea (invatat the hard way pr propria piele ). Da Cristi, imi dau seama ca pistonul e ultimul la care trebuie sa umblu, numai ca daca e nevoie...nu prea am ce face, varianta e sa pun distantiere...dar nu stiu daca merita. Deocamdata astept sa desfaca Misu motorul, sa vedem exact unde loveste si dupa aceea luam decizia. Ca sa te convingi ca este bataie de supapa in piston mai intai ar trebui sa faci joc mai mare la supape . De ce ?! Pt ca sa aibe o cursa mai mica la supapa si in felul asta te convingi daca este batut pistonul in cap de supapa .
Un dinte deplasat de la distributie la mine si batea supapa in capul pistonului . Verificarea am facut-o la manivela invartind motorul si urmarind fiecare axa cu came la deschiderea supapelor . Sau poti scoate una din curele si verifici separat chiuloasele , respectiv pistoanele . La chiuloasa care ai scos cureaua asezi intr-o pozitie axele cu came incat sa nu loveasca pistonul in supape si bineinteles foarte larg sau mare jocul de supape .
Pricepi cat de cat ? Exprimarea imi este mai nasoala in scris . Am desfacut motorul si o sa atasez si cateva poze facute chiulaselor + pistoanelor poate vedeti ceva in neregula.Cu ochiul liber (cei drept al meu e cam neformat), nu am observat urme vizibile nici pe chiulase nici pe pistoane si nici pe supape
Cred ca va trebui sa incercam alta metoda sa ne dam seama care este problema (vaselina sau plastilina). O sa studiez cum se procedeaza exact si vom incerca si asa in cazul in care nu ne dam seama exact unde atinge.

POZE: Chiulasa dreapta (cu pompa de benzina) + pistoanele



POZE: Chiulasa stanga (cu delcoul) + pistoanele


Pozele sunt facute cu E55-ul pentru ca nu am aparatul acasa, asa ca lipsa macro si calitate foarte buna. cred ca ating pistoanele de buza chiulasei,cea de langa suprafata de etansare intre cilindru si chiulasa,eu asa vad din poze Urmele ar trebui sa se vada pe piston . Unde se vede urma sa stii ca poti verifica si supapa respectiva daca mai etanseaza . Daca a lovit sigur nu va mai etansa .
Iulicuta , eu nu imi dau seama caci mi se pare ca ar fi fanta de la lumina blitzului cand s-a facut poza .
Daca este asa sa masoare distanta in inaltime cat iese capul pistonului din cilindru si distanta de la etansarea chiuloasei si marginea superioara a cilindrului . Cat trebuie sa fie cota asta ca eu nu stiu . In pricipiu am ajuns la concluzia pe care o vedea si Iulica si va trebui luat din buza chiulasei astfel incat sa nu mai atinga pistoanele.
Dupa o verificare atenta si la lumina mai puternica se vede cum toate buzele interioare ale cavitatilor lucesc (de la atingerea pistoanelor).In rest nu am vazut urme de suapape pe pistoane.
Asa ca e bine ca stiu de ce sa ma apuc acum ori metoda "a la bormasina" sau "a la mana cu smilgher"
Sa speram ca nu mai apar si alte probleme dupa ce le rezolv pe astea si ca asta este singura cauza. Sa speram ca asta e rezolvarea. Daca nu, iti imprumut niste benzina si un chibrit o sa ajunga mai repede ciocanelul meu de 10kg cu coada de 1.2m,din teava Tulai Doamne...ce am vrut eu sa fac si unde am ajuns
Dragi tovarasi si pretini, eu va multumesc pentru ca sunteti foarte darnici si marinimosi dar nu va fi cazul (nu ma las pana nu e totul ok)
Intre timp le-am macelarit si pe astea, Iulica's style + Miu's style





Maine il fac pachet si mai vedem ce ii mai trebuie, sa speram ca decat benzina si curent lui si mie sa nu imi trebuiasca niste distonocalm. vezi ce bine arata asa macelarite,asa o sa mearga cel mai bine motorisca aia In sfarsit.... inca o zi si mai fericita din viata mea ,poate nu imi mai trebuie ciocan sau benzina (doar la rezervor)
Prima data a zis asa:
http://www.youtube.com/watch?v=QaNQJXpqb4k (greseala mea )
A doua oara ceva mai bine:
http://www.youtube.com/watch?v=3BEVH0UUgvU
Si a 3-a oara ia zis si mai bine
http://www.youtube.com/watch?v=i5YoOkn8AVI Asa da !! Mai suna a motor de "Olsit"!
Bafta in continuare maaaaaaaa,sa fie intr-un ceas bun
dar boi,ptu pardon voi,n-ati auzit de soc?( Mercic baieti
Iulica, motorul = batai de cap, cutia la fel...o merge ceva bine si ca la carte ? mai bine nu ca altfel nu am de unde sa invat (daca din greseli nu invat, apoi din ce?)
Ar fi o surpriza placuta, dar vise taica vise (poate are Mos Craciun prin tolba)
Hai nene cu noutati ...gata masina ??? Ai montat tot ? Ai mers cu ea ?
daniel.opr a scris:Hai nene cu noutati ...gata masina ??? Ai montat tot ? Ai mers cu ea ?

e grele bre...mai dureaza
am auzit si eu motorisca pornita,si in afara de un suierat pe langa cutia de viteze n-am auzit nimic suspect nici macar bataia la rece de trs Este aproximativ tot montat pe ea.
Astazi cred ca o scot la un drive test (mai pe inserate) sa speram ca nu iau ceva in picioare cu talpa grea.
Ieri m-am ocupat de niste rugina inclusiv la pasager unde am avut ceva de frecat. Si avem noul look

Va place suportul meu de numar ?
Inca nu am scos-o pe strada (lipsa curent in baterie), maine sa ii schimb uleiul sa il pun pe cel de rodaj si sa vedem ce stie. Vad ca ai bunghit-o pana la urma cu deflectorul ala de aer de sub bara. Te-ai chinuit mult?
Arata bine! Nu am mai scris de ce va vreme nimic pe aici dar si vremea a fost un mare impediment.
Ca tot a dat soarele si s-a incalzit un pic afara masina a intrat la cura de slabit in prima faza, urmeaza o vopsea (sper) si poate un mic facelift si cateva modificari estetice daca voi fi sanatos.

I-auzi ma ce face nebunu... baaaai, sa-i pui ma frane de club Astazi ti-am citit si eu topicul.Imi place ce ai lucrat la motor.
Am si eu o frantuzoaica din '83 la care lucrez.Momentan totul a fost suspendat datorita iernii si a ...banilor.Sa vina primavara!
Astept si exteriorul.Incearca sa-i pastrezi o linie clasica.Evita tunareala,spoilareala,eleroanele si neoanele.E plin forumul!
Felicitari si succes in continuare! Deceneu merci de aprecieri.
O veste nu tocmai buna este ca masina in loc sa ajunga la tinichigiu a ajuns la REMAT , asta din cauza problemelor caroseriei si a exteriorului care necesitau reparatii capitale si costisitoare + alte motive personale (bine macar ca am mers 10km cu masina ca sa nu zic ca s-a muncit degeaba si mi-am putut indeplini un vis).
Despartirea de masinuta a fost foarte grea stiind ca m-a dus unde am avut nevoie si nu m-a lasat deloc cand am avut nevoie si am trait clipe frumoase impreuna
Am pastrat tot ce se putea de pe masina si dupa ce rezolv cateva probleme ma voi decide ce fac in continuare (posibil ca anul acesta sa raman tot la Oltcit ) dar vom vedea ce ne rezerva viitorul.

Trist si dureros dar asta este viata.



Soarele a rasarit pentru mine in ziua in care am achizitionat-o si a intrat in nori cand a trebuit sa o dau.



R.I.P MIU Sai fie tarana usoara .
Mare pacat. Mai bine,sa-i fie topirea usoara
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community