Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre o cutie de viteze
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
cate kg are o cutie de viteze?

stie careva cat are cu aproximatie, intre cat si cat?

cei ce trimit in provincie prin curier cred ca stiu ei echipata?
dezechipata?

intre 20 si 35kg....depinde si de ce cutie e
aia 5RO parca mi-au trecut-o la 25kg....fara etrieri, fara discuri de frana da, dezechipata fara etrieri si discuri, de 5 trepte

pai si daca e asa, am vazut la fan curier ca, costa primul kg, 15 lei iar restul costa 1,20 lei

atunci de ce costa asa mult transportul de se ajunge si la un milion?


pe un scaun am dat 600 de mii de lei vechi transportul, prin nemo parca fierul din cutia 5RO, fara etrieri si fara discuri, cantareste 24 kg.

mai adauga maxim 7-8 kg carcasa si uleiul din cutie. am si eu o intrebare

nu se poate pune la o cutie de viteze de oltcit in 5 trepte, pinioane de la o cutie de viteze in 4 , trepte, la cele 4 trepte din cele cinci de la cutia in 5, iar al cincilea pinion sa fie de nova? In cel mai rau caz la CV 5 RO o combinatie cu CV de dacie berlina in 5 viteze. Eu am cumparat sincroane si rulmenti pt CV 5 RO de la magazin de pise auto de dacie. Eu vreau sa fac o magarie dasta pe cutia care o dau jos de pe masina ca si asa e varza. si rapoartele sunt mai performante decat la cutia de 5 viteze ro de oltcit?

seamana cu cele de 4 viteze ro de oltcit? S-ar putea să fie mai scurte pinioanele de dacie. Deci dacă te interesează demaraj e ok. lungi ca la una de 4 ro, si a 5-a sa fie de nova sa fie la fel lunga

se poate face? Modificari concrete care s-au facut si care au fost expuse si aici pe forum e la cea in 5 trepte RO: schimbat pinionul de la a 5-a cu unul de supernova. In rest altceva nu stiu.
edy99 a scris:am si eu o intrebare

nu se poate pune la o cutie de viteze de oltcit in 5 trepte, pinioane de la o cutie de viteze in 4 , trepte, la cele 4 trepte din cele cinci de la cutia in 5, iar al cincilea pinion sa fie de nova?


Dupa cate stiu eu, rapoartele la 4 fr cu 5 fr sunt identice pe treaptele 1, 2 si 3, a 4a la 5 fr e putin mai scurta ca a 5a, asa ca mare lucru nu obtii. La fel si 4 ro cu 5 ro.

Ce mi-a soptit o sursa zilele trecute: la uzina faceau imperecheri de pinioane cu roti dintate astfel: treptele 1-2-3 de la cutia de special, 4 de la 4 fr, iar a 5a functie de traseu, in principiu in majoritatea cazurilor era ceva mai lung, ajungeau masinile si la 180km/h. Evident, rotile de pe trenul fix erau cele de pe 5 fr. Cel putin asa am inteles eu. Adica poti pune pinioane de special intr-o cutie normala de 5 trepte? nu poti,pentru ca trenu fix de pinioane e facut dintr-o bucata,nu prea poti sa le tai si sa le sudezi
ce voia cristi sa spuna e ca unele cutii 5fr au primele 3 rapoarte ca la special,da' mie nu-mi vine sa cred,intr-adevar cutia 5 ro este mai lunga ca cea 5franta dar mare branza nu-i intre ele deci pot pune primele 4 pinioane de la o cutie cu 4 viteze romaneasca si al cincelea de la nova? Mai bine cumperi o cutie de Renault Fuego, motor de 1.4 . Iei interiorul din cutia de Fuego si-l bagi in carcasa de Oltcit, se potriveste. Singura modificare care trebuie facuta este la unul din capetele arborelui primar, trebuie prelucrat pe strung pt montarea rulmentului romanesc, pt ca cel original nu incape pe carcasa romaneasca. si are rapoartele mai bune ca viteza maxima sau sunt mai bune ca demaraj?


cutia de viteze 5-ro in care gaura din caroserie se prinde? care din cele 3?

ca eu am la asta in 4 prinsa la gaura din mijloc

aia de 5 tot acolo? ca asa mi-a spus cineva cine stie cum se demonteaza axul asta?




deci axul pe care e infasurat arcul de trage inapoi rulmentul de presiune

are vre-o siguranta ceva? sau doar batut de la un cap la altul

dupa aceea cum pun arcul ala la loc cand bag axul?


cum se scot axele alea de care se prind planetarele, ca sa pot pune altele pt rm?
banuiesc ca procedeul e la fel este tinut in loc de un surub care trece prin furca ambreiajului,dupa care scoti discurile de frana si dai bataie dintr-un capat
de bagat la loc e mai cu dichis
eu am bagat dintr-o parte axul si cand aproape sa iasa pe partea cealalta am pus arcul ala si l-am impins complet arcul,dupa care l-am impis pana aproape sa iasa de pe furca(din partea unde n-a fost pus pe furca) si apoi cu chiu cu vai am pus arcul la loc cu un patent,si am pus axul pe pozitie,am strans surubul si gata
daca cineva are o solutie mai buna sunt curios si de prins in caroserie la care gaura se prinde cea de 5 ro?

cum se scot prinderile alea de planetara din cutie?

cum se baga altele? la caroserie se prinde in gaura de la mijloc
iar satelitii aia ,trebuie sa desurubezi piulita aia mare rotunda si apoi sa-l tragi prin bataia usoara cu un ciocan am bagat in jur de un litru de ulei de cutie de viteze castrol e 80 w 90 si nu mai am

pot sa pun de alta marca peste pana se umple cutia de viteze?

cam ce marci de ulei de cutie de viteze sunt bune? Stiam ca o cutie de viteze ia cam 750 ml de ulei de transmisie
AdyAero a scris:Stiam ca o cutie de viteze ia cam 750 ml de ulei de transmisie
O CV de Oltcit ia cam 1,5L. CV 4ro 1,5 si 5ro 1,8 masurat cu ambele date jos , si cel mai bun dupa parerea mea ,,T''90 indiferent de firma producatoare . cam la ce pret si unde gasesc aproape toate piesele ce se afla intr-o cutie de viteze in 5 trepte romaneasca?

stie careva? Nu mai gasesti toate piesele. Ba mai sunt!
Nu chiar toate!
barutzu a scris:CV 4ro 1,5 si 5ro 1,8 masurat cu ambele date jos , si cel mai bun dupa parerea mea ,,T''90 indiferent de firma producatoare .


da,asa e. parerea ta. eu nu am avut bani de 75,dar de 80 am fost foarte multumit...mai ales iarna. cam la ce pret ar fii? fiecare piesa in parte Suna la ACSA,la toate magazinele din Craiova(Depozitul Central,Materna,Calea Bucuresti,Rovine,Sarari,Centru).Inca mai au repere de cutii de viteze romanesti.Eu am gasit chiar repere frantuzesti!!!Intreaba-i pe Dumitru Cristian sau pe Madalin Zolti!
Telefoanele la fiecare magazin in parte le gasesti pe site-ul ACSA. am trimis mail la ei

mie mi-ar trebui rulmenti de paliere de la grupul de rulare, sau de la grupul pinioanelor si a sincroanelor, si imi trebuie si pinioane si sincroane, sincroanele am inteles ca se potrivesc de la dacie, dar rulmenti nu se gasesc unde s-a cautat pana acum Da-l dracu de mail,ca nu stau astia sa-ti raspunda tie la mail. Tu crezi ca alta grija nu au decat mailul tau? Mailul il citeste directorul! Cine te crezi?Obama?
Pune naiba mana pe telefon maine si suna-i!! are careva piesele astea?

1. rulment tren mobil-cel din spate.
2. rulment tren fix-cel din spate
3. sincroane pentru vitezele 3,4,5.
4. manson sincron(masonul ce cupleaza vitezele 3-4 si marsarier)

pentru cutie de trs romaneasca, deci cutie in 5 trepte ro
Zephirus a scris:
Cutia e prea lungă!
Dacă dau drumul la cutie din caroserie, motorul vine pe tampoane.
Dacă prind cutia pe poziție, tampoanele rezultă cam cu 1 cm mai în față.



si la mine tot asa a fost cand am pus cutia de 5 trepte pe masina

de ce?

pentru ca nu am dat jos traversa ce vine la mijlocul cutiei, aia prinsa de caroserie?
edy99 a scris:
Zephirus a scris:
Cutia e prea lungă!
Dacă dau drumul la cutie din caroserie, motorul vine pe tampoane.
Dacă prind cutia pe poziție, tampoanele rezultă cam cu 1 cm mai în față.



si la mine tot asa a fost cand am pus cutia de 5 trepte pe masina

de ce?

pentru ca nu am dat jos traversa ce vine la mijlocul cutiei, aia prinsa de caroserie?


nu stie nimeni?

daca tai capetele din spate de la gauri cu flexul si las gaurile dar fara capat, ca la furca bicicletei are ceva? ca in felul asta o sa se poata duce cutia de viteze mai in spate

o alta modalitate ar fi lungirea gaurilor spre spate dar e greu Am senzatia ca e o chestie strict legata de RM, cauza - habar nu am dar am avut aceeasi problema. Ca solutie, am pus motorul la locul lui si am facut un sistem de prindere pentru cutie. Din ce am vazut la mine, largirea gaurilor nu e o solutie pentru ca suportul cutiei de viteza a iesit putin mai in afara fata de acel suport de la caroserie. Am prins 2 platbande in gaurile de jos si de la mijloc si in a treia gaura am prins cutia. Inca nu am avut probleme cu ea.
Oricum, am crezut ca ma bantuie ghinionul dupa ce o buna perioada de timp improvizasem pe masina un sistem de prindere pentru o cutie de GSA am si eu probleme cu , cutia de viteze in 5 trepte pe care am cumparat-o

cand am cumparat-o si am montat-o pe masina, troncanea in draci, si batea parca in capacul din spate

am intrebat pe cineva si mi-a zis ca e de la rulmentii din spate, al grupului fix, si mobil

am dat-o la reparat, mi-a fost reparata, am montat-o si i-am dat drumul si tot tronace, acum nu mai troncane de parca ar batea in capacul din spate, acum troncane de parca ar misca piesele inauntru asa alandala, se aude de parca ar fi un motor diesel, si se aude tot undeva in spatele cutiei, sub sunda de marsarier

poate sa imi spuna careva care e cauza? ca mor de nervi

pana acum m-a costat in total cutia de viteze plus piesele, plus drumul de la cine am luat-o pana acasa, sa nu mai pun la socoteala transportul dus intors pana la cel ce mi-a reparat-o si inapoi, m-a costat 4 milioane 700 de mii de lei

nu mai stiu ce sa ii mai fac Pai , schimb-o cu una Fr. In 4 sau 5 trepte! Nu fa greseala de-a baga banii intr-un lucru prost din start : o cutie ro ! Nu se compara cu o cutie Fr , nu stiu cauza si sincer mi se rupe de ea, dar astea sunt rezultatele. O cutie Fr este superioara de departe uneia ro. Pana si comportamentul masinii este altul, din cauza rapoartelor diferite , iar cei care spun ca cea ro ( in 5 trepte ) este mai economica , sa faca bine sa-si aduca aminte ca nu te teleportezi la intrare pe autostrada si de la iesirea ei la destinatie. Mai ai o gramada de drum de facut pana si dupa autostrada , ca multumesc lui Dumnezeu , nu toti traim in Bucuresti sau in preajma lui (fir-ar samanta lui a dracului de metropola de rahat ce este ! )
In plus , nu mai repari la cutia fr never , asta daca n-ai luat o ghioarsa ( cum am luat eu de la Total 2 bucati .... sa-i fie omului de suflet ) sau ai dat in ea ca la VTM .
Rezumat : suntem un neam glorios , dar cutiile 4 si 5 Ro , nu reflecta acest lucru , asa ca da-o in masa de manufactura romaneasca si i-ati cutie 4 sau 5 Fr si vei intra in randul lumii !
scorpion a scris:nu stiu cauza si sincer mi se rupe de ea


nu e aia de la tine cutia

e aia originara, de la care s-a pornit totul, aia ce era la reparat

pe a ta nici nu mai am curaj sa o pun pentru ca am desfacut si montat motorul la loc de anul trecut pana acum de mi-au sarit capacele, mi s-a scarbit

cutie de viteze in 4 sau in 5 franta nu pot pune, ca cica sunt mai inguste in piulitele de la grupul conic si grupul conic, asa cum am vazut ca e si aia de special ce o am eu, deci nu pot baga axele transmisiei, de care se prind planetarele de RM

iar ca sa o transform in una cu frane la cutie, ohooooooooooo mult de munca si o tona de bani, pentru o masina care ma poate lasa cand imi e lumea mai draga, si pentru o masina de pe care nu voi scoate niciodata banii investiti in ea, si nici nu cred ca o sa ma mai tina in felul in care mai e ea acum, incat sa scot investitia de peste 30 de milioane, 40 de milioane chiar, de 2 ani jumatate incoace, cat am bagat in ea ca sa o faci cu frane la cutie iti trebuie asa
una bucata cutie ro sau franta cu discuri+etriere pe dansa
planetare de club(poti pastra butucii de rm,si tot ce mai este pe acolo_
pompa de frana dublucircuit
conducta din fata pana in spate
si etrieri spate de club
parerea mea ca nu e asa mare investitia
iar daca ai toate piesele,e munca de o zi Edy , am montat zeci de cv frantuzesti in 4-5 tr pe RM-RT , trebuiesc modificate iesirile de la cutia de viteze , daca nu te descurci te pot ajuta , sa schimbi tot sistemul e mai costisitor (etrieri buni , discuri , planetare , etc ) de schimbat sistemul nu il schimb

am 4 cutii de viteze acum, deja incep sa fac colectie

o am pe a mea in 4, una de la scorpion in 5, una cumparata - aia de pe masina de troncane - in 5, una de special, si mai am grupul fix si mobil de la una in 4 trepte de rm, de la plumber

la aia frantuzeasca trebuie modificat axul transmisiei ce iese din cutie, subtiat la strung
nu?

pana la urma ce troncane? ce s-ar putea auzi? Pentru aia fr trebuie subtiat axul de RM ,dar nu la strung (materialul este foarte dur) pe masina de rectificat s-au la un polizor cu piatra lata ,ti-ar trebui si doua simeringuri pentru cv ro (are alte cote fata de cv fr) pentru a pastra bucsele pe axe . Pentru cv 5 ro sa o pui la punct te costa cateva sute de lei doar rulmentii +alte maruntisuri care nu se mai gasesc si esti nevoit sa montezi tot vechituri . Cutiile romanesti au arborii si diferentialul de Dacia. La cea de 5 trepte difera nr de dinti la pinioanele la tr 5 si atat. Concluzia? Bani sa ai, piese de cutie gasesti am facut cutia de viteze in 5 trepte, din 2 de 5 si sincroane de la una de 4

cand sa o incerc spre sfarsit, am bagat-o in marsarier, cu capacul scos, si nu a mai vrut sa iasa din marsarier

problema: crabotii de a 5-a sarisera, nu de tot desigur, din locul lor, doar unu parca

a reusit cine mi-a reparat cutia, sa bage crabotii la loc si am continuat montatul cutiei de viteze

am montat-o, am incercat-o cativa metrii inainte si inapoi, am facut curat in garaj, si am incercat-o iar cativa metrii inainte si inapoi

am plecat sa o incerc, si nu stiu din ce cauza, nu a vrut sa intre in viteza 1 si a 2-a, am dat a 3-a si a 4-a si am reusit si am plecat la incercat masina

am mers cu ea, am bagat in toate vitezele, chiar si marsarier si a mers perfect, fara nici un fel de zgomot , fara sa sara, din marsarier sau din vre-o alta viteza

in afara de problemele enuntate la subiectul motor, cu, cutia nu am avut probleme deloc

de constatat, ca in viteza a 5-a la 40 pe ora, turatia era la fel, sau foarte mica diferenta, cu viteza a 4-a la 40 pe ora la cutia cu 4 viteze, deci nu e mare scofala
ma asteptam la sute de turatii bune, diferenta, sau chiar 1000

am ajuns la garaj dupa ce am intampinat problemele de la motor enuntate in celalalt topic, si am dat-o cu spatele sa fac manevra sa o bag in garaj

si constat surpriza, a ramas blocata in marsarier
cred ca iar au sarit crabotii de a 5-a, banuiesc

de ce?
care e faza?

nici nu o mai pun la loc, o fac, dar nu stiu ce sa ii fac sa nu mai se ridice mansonul sincron, ala ce cupleaza pinionul de sincronul fix si mobil, deci sa se ridice atat de mult incat sa iasa crabotii

nu stiti ce ii pot face? cand o viteza sireneaza, ce anume sireneaza la ea? care piesa?

de exemplu viteza a 5-a, care e compusa din rulmentii ace, peste care vine pinionul de a 5-a, apoi vine inelul sincron, apoi vine pinionul pe care culiseaza mansonul sincron, apoi mansonul sincron, apoi vine peste furca, iar pe trenul mobil vine pinionul de legatura

deci ce anume sireneaza in acest caz?

ca am tot ansamblul de a 5-a care din spuse sireneaza, si vreau sa stiu ce pot folosi din acest ansamblu, sa nu folosesc chiar piesa sau piesele care sireneaza

daca stie careva, va rog sa imi spuneti si mie Se poate trimite o cutie de viteze prin posta? nu...
e prea grea:)
la posta e limita de 15kg/colet
prin curierat e vreo 60-70ron 50 kg limita maxima prin fan courier.
Suficient pentru a trimite o cutie.Pretul insa este pe masura! Cutia are undeva spre... 40 de kilograme, valib stie O apreciase pe la vreo 25 de kile si cand a pus-o ala pe cantar... Parca tot Fan Courier am folosit atunci, nu?!?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community